Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv

Ma lekaptam a lánckereket mivel a km óra behalt utolsó túrámon...
Nos lenyalta a hajtókereket fullra..
Kissé kezdem utálni és unni ezt a km óra meghajtást..
Ami érdekes: a lánckerékben kissé mozog a csapágy..
Lehet emiatt nyalja le a 3. gyűrűt és meghajtótengelyt az elmult félévben?
A csapágy helyére mit kéne rakni, hogy ne mozogjon?
A lánckerék jó állapotú, nem cserélném ha nem muszáj...

Műszakira kell működnie a km órának?
Mert akkor nem rakok be semmit ha nem nézik...
http://i.imgur.com/uFkbu.jpg
http://i.imgur.com/GIQRm.jpg
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
matrixftw
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.12.09. 13:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: matrixftw »

Ja igen !
Mz etz 125 ről van szó. :idea:
Üdvözet!
Avatar
matrixftw
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.12.09. 13:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: matrixftw »

Üdvözöllek titeket!
Az igazság, hogy most regisztráltam és nem tudom, hogy jó helyen teszem-e föl a kérdésem? :shock:
Ha nem bocs.
Szóval az után érdeklődnék, hogy a primerlánc cseréjéhez, hogyan rántsam le az első fogaskereket.
Mivel nem tudom megtámasztani, hogy ne mozduljon el gondoltam hogy rongyal megfogom a kuplungházat.
Ha így teszek légkulvsal le tudom a csavart lazítani vagy mindenképpen a leszedőt használjam?
Remélem érthetően kérdeztem.
Köszi a segítséget előre is. :D
Üdvözet!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Perec írta:Jobb választás, 20assal ki sem forogja az 5.-et.
Kíváncsi vagyok a fogyasztást befolyásolja-e, majd lesem.
Ki tette bele azt a gyenge 1x0.000km-t???
Én 30.000 alatt csak csipegettem a lánckereket.
Vagy kopott lánccal lett szétgyilkolva?
Jómagam szerény 7800 km ert tettem az ügy érdekében bele de kb 3 ezer km futott did láncal ment mostanában mikor lánc csere volt akkor is már gányul nézett ki de nem volt pénzem azt is cserélni de most vettem egy 18 asat ugye mentem vele kb 50 km ma és érzésre jobb a gép jobban pörög könnyebb gázreakció de egyen lőre egy másik 19 es lánckereket raktam fel inkább mivel lesz a napokban egy majd 400 km eres túra és nem akkor akarom kikísérletezni a fogyasztást ;) A 18 as lánckerékkel 27 km után tankoltam és 5.1 jött ki hát kicsit sok mondjuk volt benne megnéztem mi a vége. Lehet hogy még visszakerül a 18 as. Hosszútávú terveimben 300 asítás illetve egy 21 es lánckerék szerepel :D.
Mondjuk az én gépem 5500-6000 fölé nem forog semelyik sebességi fokozatban max üresben de azt a fordulatot tudja elég könnyen kihozni még 5. ben is
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Perec »

Jobb választás, 20assal ki sem forogja az 5.-et.
Kíváncsi vagyok a fogyasztást befolyásolja-e, majd lesem.
Ki tette bele azt a gyenge 1x0.000km-t???
Én 30.000 alatt csak csipegettem a lánckereket.
Vagy kopott lánccal lett szétgyilkolva?
nova001155 írta:Lánckerék csere a régi és az új http://kepgep.hu/2012/04/27/main/DSC_0058.html
Sokan azt mondták 18 assal jobb a gép viselkedése hát remélem mivel csak 18 meg 20 as volt a boltban hát 18 ra szavaztam .
Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Lánckerék csere a régi és az új http://kepgep.hu/2012/04/27/main/DSC_0058.html
Sokan azt mondták 18 assal jobb a gép viselkedése hát remélem mivel csak 18 meg 20 as volt a boltban hát 18 ra szavaztam .
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

bomber93 írta:Üdv! szekunder láncot kell venni a motoromra 3 márka jöhet szóba szerintetek melyik legyen? YBN(ez a legolcsóbb) Buchel (ez középkategóriás árban de nem tudok róla semmit) Favorit (ez 1000 Ft-al drágább mint az az YBN viszont sok jót hallottam róluk állítólag rendkívül tartósak).
Az YBN ÉS Buchel kínai,a favorit Cseh.Az utóbbinak jobb a minősége.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv! szekunder láncot kell venni a motoromra 3 márka jöhet szóba szerintetek melyik legyen? YBN(ez a legolcsóbb) Buchel (ez középkategóriás árban de nem tudok róla semmit) Favorit (ez 1000 Ft-al drágább mint az az YBN viszont sok jót hallottam róluk állítólag rendkívül tartósak).
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Estét :)
Km óra beállítva, köszi az ötletet, GPS hez képest 4-5km/h csal.
a mérés 188cm volt, az óránál csak 181cm hez való 22" os kereket lehetett beállítani.(Kerék " hoz kell állítgatni"
Elfogadom már bőven jobb mint óra nélkül :)
Köszönöm a megoldást, holnap készül a lemezes tartó :)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Cat írta:Vettem órát..
1500-ért van használható.
Mivel ezeket kerékpárra készítik, barkácsolni kell a felrakásnál, ha nem ér el a vezeték az agyig, akkor egy kis darab mágnest egy lemezre rögzítve bedolgozod a szelep rögzítőcsavarja alá. Úgy hogy az érzékelőt a sárvédő csavarjaihoz szintén egy megfelelő lemezes szerkezettel felteszed, és a két alkatrész között beállítod a megfelelő távolságot.
Ami 99-ig mér azt alapból elfelejthetted volna. ](*,)
Az óra beállítása: megjelölöd a gumi oldalát és a betont, ráülsz a motorra, gurítod egyenesen egy kört, jel a betonra, távolságot megméred, ezt pedig beállítod az órán (mm-ben szokott lenni).
Csak így lesz pontos.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Máté »

Cat írta:Köszi
Sajna nem ér annyit, hogy visszavigyem(kocsival 2-3 rugó odavissza az út, de busszal is sok) :(
Hátha nekem nagyobb szerencsém lesz :)

Egyébként lehet már a barkácsba illene(ha igen gondolom a modi átdobja, ez esetben bocsi)

Szóval fogtam egy bringaküllőt, elvág, mágnes felcsavaroz, majd a motorküllőhöz odakötegel :S :)
Az érzékelőhöz keményfából vágtam egy íves darabot, sensor rákötegel, fadarab a villaszárhoz kötegel...
Így kb 5-7mm re vannak egymástól a mágnessel..
Filóztam, hogy a fékre ráteszem valahogyan, de túl lent van nem elég a kábel hozzá...
Teszt.
Mentem vele, alapból eltoltam mert 16 os kerékhez állítottam...
Félúton rádöbbentem és korrigáltam 18 asra..
Nah valami csak nem jó mert a telóm is elindítottam GPS el ellenőrzésképpen :)
Óraszerinti 50km/h az a valóságban 63 volt..
Szóval nem igazán jó valami, de majd próbálgatom...
Megerősítem a kötegelést és próbálgatom melyik beállítás lesz jó..
Csak tippelve mert nincs ötletem merre kéne állítgatni...
Ne az előre használati utasításban leírt értékekkel dolgozz, hanem mérd le a kereked és azt állítsd be. Általában kerületet kérnek.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Köszi
Sajna nem ér annyit, hogy visszavigyem(kocsival 2-3 rugó odavissza az út, de busszal is sok) :(
Hátha nekem nagyobb szerencsém lesz :)

Egyébként lehet már a barkácsba illene(ha igen gondolom a modi átdobja, ez esetben bocsi)

Szóval fogtam egy bringaküllőt, elvág, mágnes felcsavaroz, majd a motorküllőhöz odakötegel :S :)
Az érzékelőhöz keményfából vágtam egy íves darabot, sensor rákötegel, fadarab a villaszárhoz kötegel...
Így kb 5-7mm re vannak egymástól a mágnessel..
Filóztam, hogy a fékre ráteszem valahogyan, de túl lent van nem elég a kábel hozzá...
Teszt.
Mentem vele, alapból eltoltam mert 16 os kerékhez állítottam...
Félúton rádöbbentem és korrigáltam 18 asra..
Nah valami csak nem jó mert a telóm is elindítottam GPS el ellenőrzésképpen :)
Óraszerinti 50km/h az a valóságban 63 volt..
Szóval nem igazán jó valami, de majd próbálgatom...
Megerősítem a kötegelést és próbálgatom melyik beállítás lesz jó..
Csak tippelve mert nincs ötletem merre kéne állítgatni...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Máté »

Cat írta:Vettem órát..
Hihetetlen hogy mindenhol 3-4 től felfelé vannak..
Madaras tecskóban kaptam Ventura márkájú órát 8 vagy 9 funkció minden akármit tud.
Felraktam.
Csakhogy a küllőre nem tom felrakni a mágnest :(
Reszelésen agyalok, de akkor a csavar kiesik mert talán 4es csavri tartja.
Vagy a küllőt kéne megvékonyítani valahogy?
Bevallom erre nem gondoltam mikor megvettem hogy ezt is meglessem.
Olcsó és madzagos legyen ez volt az alap....
Persze "csak" 99-ig mér :)

Meg ha felrakom akkor sem a kívánt 1-5mm körül lesz a mágnestávolság hanem kb 20-40mm közt.
Egyszer vettem ilyen márkájú órát én is, bár nem tettem volna. Minden zajt összeszed a környezetből motoron használhatatlan. Utána bringán volt egy darabig, és ha távvezeték alatt vagy vasúti átjáróban mentem akkor teljesen megbolondult. Szerintem addig vidd vissza amíg lehet. Érdemes lehet nevesebb drágábba áldozni pénzt - jóval kevesebb szívás lesz vele.
Másik meg hogy a küllőt szerintem nagyon ne vékonyítsd. Lehet nem okoz semmit eleinte, de hosszú távon ne akard megtudni milyen ha a felni és az agy külön utakon jár.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Vettem órát..
Hihetetlen hogy mindenhol 3-4 től felfelé vannak..
Madaras tecskóban kaptam Ventura márkájú órát 8 vagy 9 funkció minden akármit tud.
Felraktam.
Csakhogy a küllőre nem tom felrakni a mágnest :(
Reszelésen agyalok, de akkor a csavar kiesik mert talán 4es csavri tartja.
Vagy a küllőt kéne megvékonyítani valahogy?
Bevallom erre nem gondoltam mikor megvettem hogy ezt is meglessem.
Olcsó és madzagos legyen ez volt az alap....
Persze "csak" 99-ig mér :)

Meg ha felrakom akkor sem a kívánt 1-5mm körül lesz a mágnestávolság hanem kb 20-40mm közt.
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Dettó... Mindjárt szedem szét én is, és kap a lánckeréknél egy új szimmeringet.

Nagy TS-nél a hátsó lánckereket lehet valahogy cserélni az agyon?

Láncvédő gumit milyen márkát, illetve hol érdemes venni? Olyan kellene, amit 1 év után nem kell ledobni. Ami most van rajta, pár km után már lyukas volt. :evil:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A tippem a beragasztott dugaszok, vagy az üresjelző, kisebb eséllyel a lánckerék :mrgreen:

Elsőre a megoldás a körömlakk, másodikra a szétszedés újratömítés, harmadikra a szimmeringcsere. ÉÉn ilyen sorrendben próbálnám.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Szerintem ha leveszed a lánckereket meglátod, én így az üres visszajelzőre tippelnék, de látom azt megoldottad, ettől függetlenül még onnan is jöhet. Én levenném a lánckereket és szárazra törölném az egészet, akkor tuti kiderül honnan jön.
Piros MZ ETZ 250
UDX
david1109
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.04.21. 10:41
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: david1109 »

Üdv mindenkinek!

Szerintetek honnan jöhet a hajtóműolaj? Lánckeréknél kéne szimeringet cserélni?

Kép
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nekem Cateye Velo 8 és Strada volt eddig, hibátlan. Vezeték nélkülit én sem tennék fel...
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:
beci58 írta: SZiasztok NGK pipát használok 4.7k az ellenállása a gyertya is NGK BP7 nem zavarszűrős az is igaz, hogy névtelen a km órákat próbáltam volt köztük egy vezeték nélküli típus is.
Szerintem a vezeték nélküli nem nyerő motorra. alapból érzékeny a gyújtásra és egyéb elektromos zavarokra, na meg árnyékolás és a biciklihez képest nagyobb távolság is van a motornál.

Amúgy nekem a nevenincs gagyi óra a féklámpakapcsolóra is érzékeny volt. Ütemesen húzkodva az elsőfékkart faszán mutatott az óra :D
Nekem is vezeték nélküli órám van igaz VDO típusú. Eddig nem tapasztaltam hogy bármi bezavart volna neki. 5e ft volt az ára.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

beci58 írta: SZiasztok NGK pipát használok 4.7k az ellenállása a gyertya is NGK BP7 nem zavarszűrős az is igaz, hogy névtelen a km órákat próbáltam volt köztük egy vezeték nélküli típus is.
Szerintem a vezeték nélküli nem nyerő motorra. alapból érzékeny a gyújtásra és egyéb elektromos zavarokra, na meg árnyékolás és a biciklihez képest nagyobb távolság is van a motornál.

Amúgy nekem a nevenincs gagyi óra a féklámpakapcsolóra is érzékeny volt. Ütemesen húzkodva az elsőfékkart faszán mutatott az óra :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: beci58 »

csoka írta:
KILL3R etz írta:Vagy kell egy zavarszűrős pipa, meg gyertya.....
Én inkább ezt a megoldást favorizálom!Nem szeretem a recsegő rádiót,és a TV képernyőn táncoló gyújtás folyamatot.
SZiasztok NGK pipát használok 4.7k az ellenállása a gyertya is NGK BP7 nem zavarszűrős az is igaz, hogy névtelen a km órákat próbáltam volt köztük egy vezeték nélküli típus is.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csoka »

KILL3R etz írta:Vagy kell egy zavarszűrős pipa, meg gyertya.....
Én inkább ezt a megoldást favorizálom!Nem szeretem a recsegő rádiót,és a TV képernyőn táncoló gyújtás folyamatot.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vagy kell egy zavarszűrős pipa, meg gyertya.....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

beci58 írta: ja a bicikli km óra már a harmadikat próbálom és nekem bezavarja a gyújtás már 300 km/h is mutatott, nem érdemes rá költeni.
Ezzel nem értek egyet! Sokunknál gond nélkül működik a cucc, szerintem csak nem jó órákat próbáltál.
Nekem is volt egy NONAME bicikliórám, ami összevissza mutatott a gyújtástól, de aztán vettem a márkásat, azzal nincs ilyen gond.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Cat írta:Hétfőn veszek valamilyet Kecskeméten...
Köszi az infókat.
A meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiszedtem már és polcon van.
Amúgy valakinek tapasztalatok?
5 ben 2500 as fordulat =50km/h
Ezt telefonnal GPS derítettem ki :)
90km/h mekkora fordulat lehet? 3500? kb?...
Ezt nem sikerült már meglesni..

Lánc...
Hogy állítotok feszességet?
A felső gumialagutat nyomkodva vagy más módszer?

Utána a kereket hogyan állítjátok be?
Legyen egyforma a feszítő kilógó távolsága és kész?

Kösz kösz
Szia nekem ETZ nél 4000 alatt egy picivel megy 90-el ez az utazóm,
-A lánc feszességet ott nézem a kerék beállítást a lengővilla és a felni pereme között mérem mindkét oldalon egyformára állítom
-levett dekninél megforgatom a kereket előre hátra a láncnak nem szabad a fog tetejére felkapni
-próba út a hátsó féket röviden megcsúsztatom ilyenkor egyenesen kell neki csúszni.
Én így csinálom, a csavarokat még a gyújtásnál is imbuszra cseréltem, a nehezen meginduló csavart úgy szoktam kicsavarni , hogy egy erősebb csavarhúzót beleteszek a csavarhoronyba és kalapáccsal ráütök néhányat utánna viszonylag könnyen kijön.

ja a bicikli km óra már a harmadikat próbálom és nekem bezavarja a gyújtás már 300 km/h is mutatott, nem érdemes rá költeni.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Hétfőn veszek valamilyet Kecskeméten...
Köszi az infókat.
A meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiszedtem már és polcon van.
Amúgy valakinek tapasztalatok?
5 ben 2500 as fordulat =50km/h
Ezt telefonnal GPS derítettem ki :)
90km/h mekkora fordulat lehet? 3500? kb?...
Ezt nem sikerült már meglesni..

Lánc...
Hogy állítotok feszességet?
A felső gumialagutat nyomkodva vagy más módszer?

Utána a kereket hogyan állítjátok be?
Legyen egyforma a feszítő kilógó távolsága és kész?

Kösz kösz
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én nem nyomkodom, minek nyomkorásznám az órát? :mrgreen: 3 soros órám van (Ciclosport, jó áron fasza órák). Középen van jó nagyban a pillanatnyi km. Felül az átlagsebesség, alul a napi km.

Ha 1 percig áll a motor, átvált felső sor órára, alsó meg összkm-re. Tökéletesen elégedett vagyok vele, bár nem bánnám ha az időt mutató óra is kint lenne menet közben, de azt nyomkodással se lehet előhozni. Az átlagsebesség végülis hasznos, lehet látni ha valamiért tötymörög az ember és belehúzhat :D , a napi km se rossz, főleg 2 tankolás közötti szakasz mérésére hosszabb úton.

http://www.biker.hu/webaruhaz/?s%5Bmanufacturer%5D=56

CM 2.1-et használok, ez amúgy kifejezetten gomb nélküli változat. 5k körüli az ára, nekem már majd másfél éve ua. elemmel teljesít, a hetekben éri el a 10e km-t :mrgreen: De már bánom h nem 2.2-t vettem, abból elemcsere esetén se törlődik semmi. Akkroriban nem volt túl sok pénzem :(

Jah és amiért ez a lánc lánckerékhez kapcsolódik: ki lehet szedni a spirált tartó házat, és a kisfogaskereket is, a végére pedig egy műanyag dugót kell esztergálni (találni) hogy ne menjen be a por. Mindez a villa csavarok meglazításával kivitelezhető, nem kell leszedni a hátsókereket, csak legyen a levegőben mert forgatással rá kell segíteni a fogaskerekek szétkapcsolására, óvatosan.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Cat írta:Üdv

A Mz km órába való beapplikálás nekem is megfordult a fejemben.. ;)
Csak azon filóztam, hogy ha üveg alá teszem akkor nem lehet nyomkorászni.
Ha körbevágott plexi kerül köré, akkor nyomkodni lehet de a víz is belefolyik, rozsdál, ha megáll benne akkor óra is gallyra mehet, ha nem akkor zárlatolhat a izzóknál..
Nem egyszerű...

A homokkal való kézmosást kipróbálom majd :)

Jó ez a felmelegítem- lehűtöm dolog, frankón működött a csapágy cserénél.

Azért a műszakira mégis kell óra móka miatt, a télen betervelem a km óra rehabot.
Megpróbálok a tengelyhez venni tányérkereket(legalábbis meglesetem a boltossal hátha ő vágja melyik melyikkel passzol.)
Meg új bakelit, új tengely tartó műanyag... haj haj...
SZVSZ Az üveg alá kell berakni a plexit, a cél az, hogy a megvilágítás alulról fel tudjon jönni az óra fölé.
Én egyébként nem vacakoltam ilyennel, egyszerűen felragasztottam egy 300Ft-os LED-csíkot a fejidomra belülről, sokkal jobb az össszes óra megvilágítása így.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv

A Mz km órába való beapplikálás nekem is megfordult a fejemben.. ;)
Csak azon filóztam, hogy ha üveg alá teszem akkor nem lehet nyomkorászni.
Ha körbevágott plexi kerül köré, akkor nyomkodni lehet de a víz is belefolyik, rozsdál, ha megáll benne akkor óra is gallyra mehet, ha nem akkor zárlatolhat a izzóknál..
Nem egyszerű...

A homokkal való kézmosást kipróbálom majd :)

Jó ez a felmelegítem- lehűtöm dolog, frankón működött a csapágy cserénél.

Azért a műszakira mégis kell óra móka miatt, a télen betervelem a km óra rehabot.
Megpróbálok a tengelyhez venni tányérkereket(legalábbis meglesetem a boltossal hátha ő vágja melyik melyikkel passzol.)
Meg új bakelit, új tengely tartó műanyag... haj haj...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Szét kell berhelni egy régi nemjó km órát, és abba belevarázsolni a bicikliórát, 4 mm-es plexiből (OBI) vágni egy keretet amit a számlap és az óra közé raksz, és akkor éjjel is nézegetheted :mrgreen:
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Troster »

Molibdénes zsírra a legjobb az ultra derm+forgács keverék, vagy habkővel sikálás, aztán kézkrém gazdagon.. :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Cat írta:Üdv
Ma szétlestem itt helyben
Cateye van 6500-8000 közt; sokallom is...
Kérdéseim támadtak:
Műszakin nem szólnak ha pl leveszem a km órát és csak a bicajos lesz fent?
Vagy kamu óraként fent kell hagyni?
Ugye általában ezeken nincs háttér világítás..
Szürkülettől + éjjel akkor nem tudom lesni?
Vagy ha van is háttér vil akkor az gombnyomásra műxik csak..

Csapágyat cseréltem, km meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiraktam polcra..
FAG csapágy 1800Ft lett volna, nem azt vettem, majd egyszer...

Megreparáltam a féklámpa kapcsolót is végre, jól műxik..

Ultra derm 6x kézmosás után is még látszik az olajos zsíros lánckenő anyag a kezemen.
Tippek az ilyen koszos melo utáni tisztításra? :)
1.: drága, 1500-ért kapsz megfelelőt.
2.: Nemrég szóltak az eredeti óra hiányáért, műszakira legyen fent.
3.: éjjel az utat lesd!!!!
4.: Az olcsó csapágy is csapágy! Évekig elmész vele, csak figyeld, mint ahogy mindent a motoron.
5.: :smt023
6.: földmunka, vagy homokrakodás kézzel. De a faanyagok is szeretik az olajat a kezedről, főleg a nyers gyalult deszka, amiből kisbútor készülne a házba.......


:mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv
Ma szétlestem itt helyben
Cateye van 6500-8000 közt; sokallom is...
Kérdéseim támadtak:
Műszakin nem szólnak ha pl leveszem a km órát és csak a bicajos lesz fent?
Vagy kamu óraként fent kell hagyni?
Ugye általában ezeken nincs háttér világítás..
Szürkülettől + éjjel akkor nem tudom lesni?
Vagy ha van is háttér vil akkor az gombnyomásra műxik csak..

Csapágyat cseréltem, km meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiraktam polcra..
FAG csapágy 1800Ft lett volna, nem azt vettem, majd egyszer...

Megreparáltam a féklámpa kapcsolót is végre, jól műxik..

Ultra derm 6x kézmosás után is még látszik az olajos zsíros lánckenő anyag a kezemen.
Tippek az ilyen koszos melo utáni tisztításra? :)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Köszönöm.
Kép
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Extremeblast írta:
KILL3R etz írta:Cateye elég minőségi állítólag.

Nekem bikemate van fent. 3 éve, de már haldoklik. :?

Arra figyelj, hogy mérjen 100 felett is. (3 karakteres kijelző)
És vezetékes legyen....

Leírnád nekem, hogy a kilóméteróra érzékelőjét a keréktengelytől számítva hány centire helyezted fel? Azért érdekel, hogy amikor fölteszem ne csaljon, amikor méri a sebességet.
Kösz előre is.
:)
Tökmindegy hova rakod, attól nem fog csalni, nem számít a mágnes elhaladási sebessége a jeladóhoz képest. Az órán állítod be a kerék kerületét, annak alapján számol az óra, hogy: (kerület*impulzusok száma) / idő egység
De célszerű minél beljebb rakni a keréktengelyhez (kisebb kerület sebesség, centrifugális erő)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

KILL3R etz írta:Cateye elég minőségi állítólag.

Nekem bikemate van fent. 3 éve, de már haldoklik. :?

Arra figyelj, hogy mérjen 100 felett is. (3 karakteres kijelző)
És vezetékes legyen....

Leírnád nekem, hogy a kilóméteróra érzékelőjét a keréktengelytől számítva hány centire helyezted fel? Azért érdekel, hogy amikor fölteszem ne csaljon, amikor méri a sebességet.
Kösz előre is.
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Cateye elég minőségi állítólag.

Nekem bikemate van fent. 3 éve, de már haldoklik. :?

Arra figyelj, hogy mérjen 100 felett is. (3 karakteres kijelző)
És vezetékes legyen....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Köszi a gyors reakciót.
Meg is győztél...
Ajánlott km órák?
Valahol mintha olvastam iet.
Nah visszaolvasok...
Köszi mégegyszer :)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

1: Amihez nem muszáj nem nyúlunk, ha jó. Mert nagyon szar lesz minden körülötte is.
2: Km spirált ki kell kötni a fordulatmérővel együtt a ..csába. Csak a baj van vele, fogja a motort, növeli a fogyasztást. Felteszel egy bringás órát azt kész. A tányérkerék, tengely, stb árából meg is van....

Én szóltam. Uff. :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Nah segítsetek..

Hogy a kurva anyjába van az, hogy valaki használja a motort gond nélkül..
Motort akarok venni.
Meggondolom 100x, végül olyat választok aminek ismert az előélete...
Épp hazahoz, csak egy festés miatt szedem szét, és azóta meg szopat...
Hazafelé féluton eltörte a km óra meghajtó tengelyt.
A tengely olyan fogazatú amit 3 boltban sem láttak eddig, nem tudják hova tenni...
Jólvan találtam itthon tengelyt + kereket is...
Elvileg passzolnak is.
Összerakom, próbaút majd ki is köpi a tengelyt házastól együtt.
Eredmény: bakelitban a csavar helye megduplázódik, hogy fogom rögzíteni nem tudom..
Nah már most összeraktam újfent, kerék nélkül beindít próbál...
kb 30km/h nál szépen kitolta a tengelyt, és a házát, csavar helye tovább bővül...

Nah már most a tengely 12 bordájú.
A tányérkerék 23 fogú
Ezek összepasszolnak?
Ha nem akkor mien jelölésű tányérkereket hozzak hozzá????


Jelzem 1 hét múlva megyek kontrollra Kecskemétre, akkor tudom megvenni, vagy megveszem itt helyben másfélszeres áron...
Várok megint egy hetet és akkor szívok tovább vagy drágán azonnal szívhatok tovább.
Találtam itthon másik bakelitet, csak a felső kivezetése van rendesen elrepedve.
Mindenesetre megpróbálom jól megragasztani, ennek jó a rögzítőcsavar helye(km tengely)

Más probléma a megfelelő helyen kérdezve...
](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) :( :( :( :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv

Mikor hoztam haza a perkót eltörte a km meghajtó tengelyt ugye.
Mivel itthon találtam ETZ meghajtót+ tányérkereket, és összerakva úgy tünt frankó ezért beleraktam a mociba.
Az utca végéig mért is rendesen(kb40km/h ig)
Aztán koppanás, és kitolta a csavart, majd a meghajtót tartó műanyagot is kitolta.
Lehet nem egyezik a fogszám?
Honnan tudhatom, hogy összeillenek e?
A tengely fogszáma nem egyezik a tányér kerékével értelemszerűen..
Van valami egyezés amivel rájöhetek párosak-e? (pl a tányér keréken pont dupla annyi fog van, vagy ilyesmi..)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

TsRiDeR írta:
bambi írta:Nem lehet,hogy a lánckerék is kopott?Általában szettben kell cserélni láncot
A lánckerék csak egy kicsit kopott, viszont a láncot azért cserélem, mert törte a görgőket, és már a nagyrésze hiányzott.
láncot a kopott lánckerék töri
Avatar
TsRiDeR
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.13. 18:42
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: TsRiDeR »

bambi írta:Nem lehet,hogy a lánckerék is kopott?Általában szettben kell cserélni láncot
A lánckerék csak egy kicsit kopott, viszont a láncot azért cserélem, mert törte a görgőket, és már a nagyrésze hiányzott.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

TsRiDeR írta:Üdv mindekinek!

Lenne egy olyan problémám, hogy a régi láncomat mikor kifűztem feltünt, hogy a lánc görgöinek nagy része törött, és hiányzik, ezért vásároltam egy újat: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/lan ... -1676.html
Viszont mikor kicsomagoltam, akkor feltűnt, hogy oriási különbség van ez és az eredeti között. A lánc rátehető a nagy lánckerékre, de a lánckerék fogai nem egyenletesen középen helyezkednek el a lánc teljes felfekvési hosszában.
Ittvan pár adatt róla:


Görgő átmérő
8,5->eredeti
7,7 mm->vásárolt

Görgők közötti távolság
4,3 mm->eredeti
5 mm->vásárolt

Egy láncszem külső hossz
24,5 mm->eredeti
23,8 mm->vásárolt

Egy láncszem belső szélesség
6,4 mm->eredeti
6,1 mm->vásárolt

Láncszem összekötő hossz
23,5 mm->eredeti
22,6 mm->vásárolt

Láncszem összekötő szélessége
13,5 mm->eredeti
12,8 mm->vásárolt

Az lenne a kérdésem, hogy tudom-e használni(lehetőség szerint maradjak életben:) ) vagy küldjem vissza.

A válaszokat előre is köszönöm!
Nem lehet,hogy a lánckerék is kopott?Általában szettben kell cserélni láncot
Avatar
TsRiDeR
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.13. 18:42
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: TsRiDeR »

Üdv mindekinek!

Lenne egy olyan problémám, hogy a régi láncomat mikor kifűztem feltünt, hogy a lánc görgöinek nagy része törött, és hiányzik, ezért vásároltam egy újat: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/lan ... -1676.html
Viszont mikor kicsomagoltam, akkor feltűnt, hogy oriási különbség van ez és az eredeti között. A lánc rátehető a nagy lánckerékre, de a lánckerék fogai nem egyenletesen középen helyezkednek el a lánc teljes felfekvési hosszában.
Ittvan pár adatt róla:


Görgő átmérő
8,5->eredeti
7,7 mm->vásárolt

Görgők közötti távolság
4,3 mm->eredeti
5 mm->vásárolt

Egy láncszem külső hossz
24,5 mm->eredeti
23,8 mm->vásárolt

Egy láncszem belső szélesség
6,4 mm->eredeti
6,1 mm->vásárolt

Láncszem összekötő hossz
23,5 mm->eredeti
22,6 mm->vásárolt

Láncszem összekötő szélessége
13,5 mm->eredeti
12,8 mm->vásárolt

Az lenne a kérdésem, hogy tudom-e használni(lehetőség szerint maradjak életben:) ) vagy küldjem vissza.

A válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

Nandor írta:
Gyurmooo írta: Nincs véletlenül kiemelve a moci hátulja? :?:
Nincs, ezen a téren minden gyári rajta.
bambi írta: hiányzik a láncvédő
Igen, az alsó gumit levettem szemléltetés céljából. Azt felrakva nyikorog és szorul, így pedig olyan hangja van toláskor mit egy csörlőnek.
Nem lehet, hogy kimaradt egy távtartó a hátsó lánckerék és a lengőkar között?
A láncvédő gumiban ezért van megvezető sin.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Gyurmooo írta: Nincs véletlenül kiemelve a moci hátulja? :?:
Nincs, ezen a téren minden gyári rajta.
bambi írta: hiányzik a láncvédő
Igen, az alsó gumit levettem szemléltetés céljából. Azt felrakva nyikorog és szorul, így pedig olyan hangja van toláskor mit egy csörlőnek.
Nem lehet, hogy kimaradt egy távtartó a hátsó lánckerék és a lengőkar között?
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: smate »

gabsic írta:kisTS láncvédőbakelitet lehet valahol szerezni? egy boltban sem találtam :S
én se, de egyébként 125-ös ETZ bakelitje jó rá ?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

Nandor írta:Kicseréltem a blokktartót egy erősített kivitelre.
Viszont a lánc most is ugyanúgy beleér a váznyúlványba.
Mi lehet még a baj?

Kép
hiányzik a láncvédő
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 49 vendég