Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.06.11. 07:20

Stravkó írta:
Meiki írta:Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek. :) Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.
Talán a 16-os hátsó kerék miatt lehet lassabb,mint a 250-es,szerintem is nyugodtan tehetsz rá elõre nagyobb lánckereket!

Üdv: Stravkó
250-s tipusra 19-nél nagyobbat én sem ajánlok.

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.06.11. 06:58

[quote="Meiki"]Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek. :) Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.[/quote

Nem a Rendásnál voltál Szekszárdon?Na Õ nekem is mindíg osztja a ,,hülyeséget,, ha valamit változtatni akarok a motoron!Lgutóbb azon akadt ki,hogy miért akarok vastag gumit venni rá,mert elvész az erõ :D

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

uj

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.06.11. 06:53

Sziasztok!
Tudja valaki,hogy a 125-ös és a 250-es Ts-nek ugyanaz-e a láncvédõbakelit hátul? :-k

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.05.26. 22:22

Meiki írta:Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek. :) Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.
Talán a 16-os hátsó kerék miatt lehet lassabb,mint a 250-es,szerintem is nyugodtan tehetsz rá elõre nagyobb lánckereket!

Üdv: Stravkó

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.05.26. 20:25

Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek. :) Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.

molyhos
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.04.20. 21:39
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: molyhos » 2008.05.26. 16:00

bambi írta:A mostani számozás szerint 420-as láncnak felel meg 120 szem hosszúsággal
Értem, köszönöm. Ezek szerint létezik, ami jó hír.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.05.26. 07:39

molyhos írta:A felújításhoz szépen bontogatom a 125-ös Trophym és megnéztem a láncot is, mennyire nyúlt meg. Összehajtva egyik kézzel megfogtam, kitartottam, mint Toldi Miklós a petrencerudat, és a másik vége úgy lekonyult, hogy pont a padló felé mutatott. Ajjjajj! Ez szerintem megérett a cserére. Az alkatrész-katalógusom szerint a hozzá való lánc mérete, 12,7x6,4x120. Lehet még ilyet kapni? A Vaterán láttam hátsó kerék komplett lánckerekét is, új állapotban. Mondjuk abból van már kettõ, és nem tudom érdemes-e megvenni a harmadikat; igaz újonnan.
A mostani számozás szerint 420-as láncnak felel meg 120 szem hosszúsággal

molyhos
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.04.20. 21:39
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: molyhos » 2008.05.25. 20:53

A felújításhoz szépen bontogatom a 125-ös Trophym és megnéztem a láncot is, mennyire nyúlt meg. Összehajtva egyik kézzel megfogtam, kitartottam, mint Toldi Miklós a petrencerudat, és a másik vége úgy lekonyult, hogy pont a padló felé mutatott. Ajjjajj! Ez szerintem megérett a cserére. Az alkatrész-katalógusom szerint a hozzá való lánc mérete, 12,7x6,4x120. Lehet még ilyet kapni? A Vaterán láttam hátsó kerék komplett lánckerekét is, új állapotban. Mondjuk abból van már kettõ, és nem tudom érdemes-e megvenni a harmadikat; igaz újonnan.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.05.25. 17:19

Meiki! Nem tudom mire alapozod, hogy a 251-es kevesebb végsebességre képes mint egy 250-es... Ugyanaz a blokk van benne. Ha kevesled a végsebességed akkor elõre tegyél nagyobb lánckereket (széria a 21-es) de akkor 3-asban nem fogsz egykerekezni...

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.05.25. 17:15

Nem 0,9 liter az elõírt mennyiség a váltóba?
MUZSIK JÓZSEF írta:Sebesség válto-ban levö olaj 10w-40 a szintzö csavar
ig feltöltve. kb 1.5liter

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2008.05.25. 12:09

Meiki írta:Nem nagyon találtam feljegyzést arról hogy mi van akkor ha a 251-es ETZ hátsó lánckerekét és elsõ lánckerekét kicserélem 250-esére. Szerintem a végsebesség problémával a lánckerék függ össze. A motor bivaj erõs. 3. ban kövérgázra még emelgeti az elejét. 12700 kilóméter van benne de 90 felett már nem igazán megy. Ha kicserélem a lánckerekeket gyári 250-esre akkor növelhetem a sebességet? Tudom hogy a 251-est eredetileg városi motornak szánták és azért rövidebb fordulékonyabb. Viszont én csak túrázni szeretném használni ahol jobb a nagyobb utazósebesség. De az a gondom hogy a 250-es tankja nem igazán tetszik és egy olyan motorral motorozni (tulajdonosa lenni) ami nem tetszik nem jó érzés. Láttam videókat és tudom hogy a 250-es nagyobb végsebességre képes mint a 251-es. Ezt a végsebességet szeretném megközelíteni a 251-es ETZ-vel. Jó lenne ha legalább 110-es vagy 120-as utazóval lehetne vele haladni. A segítséget elõre is köszönöm. :wink:
Mielõtt bármit kicserélnél számold meg a fogaskerekek fogszámait. Ha elõl 19-20-as van és csak 90 körül megy a motor akkor lehet próbálkozni 21-22-essel.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.05.24. 19:12

Nem nagyon találtam feljegyzést arról hogy mi van akkor ha a 251-es ETZ hátsó lánckerekét és elsõ lánckerekét kicserélem 250-esére. Szerintem a végsebesség problémával a lánckerék függ össze. A motor bivaj erõs. 3. ban kövérgázra még emelgeti az elejét. 12700 kilóméter van benne de 90 felett már nem igazán megy. Ha kicserélem a lánckerekeket gyári 250-esre akkor növelhetem a sebességet? Tudom hogy a 251-est eredetileg városi motornak szánták és azért rövidebb fordulékonyabb. Viszont én csak túrázni szeretném használni ahol jobb a nagyobb utazósebesség. De az a gondom hogy a 250-es tankja nem igazán tetszik és egy olyan motorral motorozni (tulajdonosa lenni) ami nem tetszik nem jó érzés. Láttam videókat és tudom hogy a 250-es nagyobb végsebességre képes mint a 251-es. Ezt a végsebességet szeretném megközelíteni a 251-es ETZ-vel. Jó lenne ha legalább 110-es vagy 120-as utazóval lehetne vele haladni. A segítséget elõre is köszönöm. :wink:

MUZSIK JÓZSEF

Hozzászólás Szerző: MUZSIK JÓZSEF » 2008.05.23. 23:15

Sebesség válto-ban levö olaj 10w-40 a szintzö csavar
ig feltöltve. kb 1.5liter

MUZSIK JÓZSEF

Hozzászólás Szerző: MUZSIK JÓZSEF » 2008.05.23. 22:48

sziasztok jó estét mindenkinek!
Tulajdonosa lettem egy 1990-es ETZ 251-nek nem birtam a véremmel szétszedtem darabokra. /ujfötengely összes uj 5 kuplungtárcsa, uj csapácsak,szimeringek,ujra kábelezés........../ Összeraktam lebiztositotta, karburátor ki tisztitottam. Levizsgáztattam átirattam....
Problémám a következö: kuplung nem emel ki eléggé, vagyis 1-ben huz a motor lámpánál nem tudom ki venni sebességböl.
Szabály szerint össze rakott blokk.
Beállitás menete: kuplung bowden teljesen vissza állitva, formérö fedélke eltávolitás rögzitö lemezke felhelyezése ugy hogy állitani lehessen. ora mutato járásával ellentétes irányban addig forgatom az ovál-lukas lemezt, hogy még éppen ne nyomja meg a kuplung kiemelöt. Vissza teszem a fedélkét rözitem a 3 imbisz csavarral. A komanyon levö kuplung karnal elveszem aholtjátékát az állitó csavarral majd a kontra anyával lerözitem. Berug kiprobál ugyan ugy húz továra is ...... Kérem segitsetek mit rontok el. Miért nem tudom beállitani..... Segitséget elöre is köszönöm esetleg telefonon vissza hivlak ...
mjozsi

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.05.19. 14:05

Szia!

A probléma az ócska utángyártott fékbetét volt, ugyanis az egyik púpos volt, de nem a dob irányában, hanem a kerék tengelyével párhuzamosan, így mikor meghúztam a csavart szépen megszorult az oldalával. Visszaraktam a régit, majd a következõ lánccserénél cserélem megint, hátha akkor jobbat kapok. :)

Végül a felni legkülsõ széle és a villa között mértem tolómérõvel (a guminál mérve össze-vissza eredményket kaptam) max 1mm az eltérés vagy még annyi sem. Szerintem egyébként stabilabb lett a gép, szóval simán lehet, hogy eddig csámpibb volt a hátsó kerék, mint most.

Köszi!

Üdv: M.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.05.18. 11:56

láncfeszesség:a láncot úgy kell beállítani, hogy amikor ülsz rajta, akkor tudd a láncot lenyomni.Mivel ha nem ülsz rajta úgy tünik, hogy jó, de ha ráûlsz, a lánc megfeszül, és annyira feszes lessz, hogy nem tud a lánc játékot tenni, és ezért kattog.

egyenesfutás:egyenes futás néhány dologgal összefügg(Pl a blokk ha már kicsit elmozdúlt jobb irányba, akkor már az a tolómérõs megoldás kilõve).De érdemes megpróbálni.Csináld úgy, hogy a lengõvillán kinevezel egy bázis pontot, ahonnan letudod mérni a villa, és a felni távolságát. Mind 2 oldalnak azonos távolságra kell lenniük, és elméletileg jónak kell lennie.Ha ez nemjó, akkor csináld úgy, hogy leveszed a jobb oldali deknit, és próbálod egysíkba helyezni a kereket az elsõ fogaskerékkel.

szorulás:mivel még minden friss, kicsit egymáshoz kell kopniuk a szerkezeteknek.Esetleg a csapágyakat, meg a tengelyt bekéne zsíroznod alaposan.Ha ez se segít, akkor fék lehet a baj, kicsit engedj az erõsségén.
(szívesen elolvasnám, hogy mit mondanának a többiek, kiváncsi vagyok ki hogyan csinálni ezt) :roll:

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.05.17. 21:49

Sziasztok!

Életem elsõ lánc/lánckerék cseréjén vagyok túl, mivel az elõzõ lánc (amivel vettem nemrég a mocit, 250 EZT) már zörgött, csattogott, át is ugrott idõnként hátul szerintem.

Szóval cseréltem láncot, hátsó lánckereket (az elsõ 2 hete volt kisebbre, mert gyenge volt a gép), a gumit a lánckerékben, a csapágyakat és ha már szét kellett kapni, akkor másik oldali csapágyakat és fékbetétet is. Nagynehezen szétjött és nagynehezen össze is raktam.
A következõ gondjaim, kérdéseim vannak:

* láncfeszesség
Mikor azt gondolom jó lenne a lánc feszessége, mert egy kis erõ kell hozzá, hogy le tudjam nyomni a vasig a gumit, nos akkor kattogva megy az elsõ lánckerékre a lánc és látszik is, hogy kicsit nehezen ugrik rá, Ha tovább feszítem, rosszabbodik, tehát inkább lazítottam. Nos egy idõ után megszûnik a hang, de ilyenkor minden különösebb erõfeszítés nélkül le lehet nyomni a vasig a láncvédõgumit. Nem tudom milyennek kéne lennie, de nem laza ez? Valahol olyat olvastam, hogy két ujjal lehet lenyomni, na most így egy légy ha rá száll lenyomja. ...ha viszont feszesebb, akkor kattog.

* egyenesfutás
Lécem nincs, kerekek ráadásul eltérõ méretûek, ha mondjuk egy tolómérõvel megmérem a gumi szélét a villa szélétõl mindkét oldalon az lehet korrekt megoldás?

* szorulás
Ha meghúzom úgy rendesen, kerékhez méltóan a csavarokat (ahogy nézem ez fõleg a bal oldali hosszú tengelyre vonatkozik), akkor a kerék nagyon szoros lesz, nehezen forog. ...ha kilazítom kicsit, akkor jó, de hát csak meg kéne húzni rendesen a kereket, nem? Mi lehet a baj? Befogna a fék? (menetes tengely nincs is rajta, szóval totál kiengedett állapot)

Elõre is köszönök minden segítséget!

Üdv: M

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.05.15. 15:37

összeraktam a hátsólánckerekemet(kistz).De egyszerüen hihetetlen, hogy mennyire elgányolták ezt a darabot!A csapágyat nem lehetett másképp a helyére ütni, csak ha jól megcsiszoltam, és nagyon felmelegítettem a lánckereket...amikor nagy nehezen beraktam a csapágyat, a zégert is beraktam, de nagyon mozog benne!Kiesni nem tud, de mozog benne..ez nagy baj?ja, és az a kis fogaskerék tányért is melegítéssel, és lánckerék csiszolással sikerült felraknom, csak mire ráraktam, kihûlt, és nem tudom a helyes pozicióba berakni, mert megse mozdúl, hogy beakasszam azt a felfogó gyûrût vagy hogy hívják.Ezzel is nagy baj lehet?

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2008.04.26. 12:34

Ha valaki akar venni láncvédõ bakelitot, a Huberban van német 2000-ért.
És persze török, és magyar is.
A németet választottam, igaz ez a legdrágább :)

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.25. 13:54

Köszönöm az infót! Épp most gurultam egy kurtát, végre kimociztam a tavalyi benyát és telivágtam friss nedüvel!

Szép idõt mindenkinek!!

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.04.25. 12:40

Az én blokkom olyan ferdén ül a helyén hogy "öröm" nézni :roll: :lol:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.04.24. 15:47

louithebad írta:
z25z írta:Ha el van csavarodva az latvanyos: felulrol a tank felol kukucskald a blokkot ha jobb oldalon joval hamarabb meglatod, mint bal oldalrol akkor blokktarto csere....
Üdv z25z!

Nézgéltem a leírtak szerint, egy kicsit valóban jobbra tart. Ha netalántán szétberhálom nincs valami módszer a megerõsítésre?
meg lehet erositeni a blokktarto vasat, kettot ossze kell hegeszteni, persze ha hozzafogsz elotte uj szilenteket meg azt a kis muanyag gyurut szerezd be hozza. no meg nezd meg hogy a lengovilla tengelye egyaltalan kijon-e mert bizony a hosszu evek alatt ha nem volt idonkent kiszedve a tengely, bezsirozva kepes ugy belerohadni, hogy kiszedes csak egy lengovilla minusszal lehet.....amugy ha csak kicsit tart jobbra azzal meg jo sokaig el lehet menni.....

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.24. 15:41

z25z írta:Ha el van csavarodva az latvanyos: felulrol a tank felol kukucskald a blokkot ha jobb oldalon joval hamarabb meglatod, mint bal oldalrol akkor blokktarto csere....
Üdv z25z!

Nézgéltem a leírtak szerint, egy kicsit valóban jobbra tart. Ha netalántán szétberhálom nincs valami módszer a megerõsítésre?

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 992
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.19. 15:52

ok köszönöm.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.18. 22:29

Ja, bocs félreértettem... :roll: szerintem ha bemégy hozzájuk akkor ennyiért adják.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 992
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.18. 20:46

Mer mér? Ez nem úgy van, hogy bemegyek mofakerbe aztán ennyiér megkapom? Az van odaírva, hogy kis és nagyker éshogy ezek kiskerárak?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.18. 18:50

Azok "ajánlott" kisker árak. A kiskereskedõtõl függ hogy mennyire nagy f*sz :twisted:

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 992
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.18. 18:16

A mofakernél tényleg ezek a kiskerárak amiket errõla liunkrõl el lehet érni ami a honlapon van?????

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.18. 15:45

xtremer írta:Sziasztok lánc-cserére kerülne most nálam a sor csak most néztem hogy itt errefelé én csak Ybn Lácot kapnék van valakinek valami tapasztalata ilyen típusú láncal vagy inkább rendeljek valami értelmeset a mofaker-tõl?
kínai nagyon rossz lánc.néha még a patentszemet sem lehet rátenni,mert pontatlan is.inkább cseh favorit,vagy japán.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.04.18. 13:44

Ha el van csavarodva az latvanyos: felulrol a tank felol kukucskald a blokkot ha jobb oldalon joval hamarabb meglatod, mint bal oldalrol akkor blokktarto csere....

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.18. 12:31

A napokban cseréltem kis lánckereket és láncot. A kis lánckerék elég gagyinak tûnik, viszont a láncon mégjobban meglepõdtem, mert az eddigi lengyel meg cseh helyett most egy német gyártmánnyal rukkolt elõ a helyi kereskedõ. A csere rendben ment a gondom csak annyi, hogy középállványra állítva ha forgatom kereket egy kicsit mintha "klattyogna" a lánc szóval nem egyenletesen fut. Rendes üzemben nem érzékelhetõ semmi rendellenesség. Valahol olvastam, hogy a blokktartó hajlamos az elcsavarodásra, de az enyém szerintem nem vészes, persze nem tudom mi számít annak. Nincs valami tuti módszer a blokk helyzetének konkrét ellenõrzésére? Mivel még nem volt szétszedve a drága, nem szeretném indokolatlanul megpiszkálni.

Avatar
xtremer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.07.23. 21:54
Tartózkodási hely: Borjád

Hozzászólás Szerző: xtremer » 2008.03.31. 18:20

Sziasztok lánc-cserére kerülne most nálam a sor csak most néztem hogy itt errefelé én csak Ybn Lácot kapnék van valakinek valami tapasztalata ilyen típusú láncal vagy inkább rendeljek valami értelmeset a mofaker-tõl?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.03.29. 12:58

Gshp írta:Vettem ki láncszemet, de az elõzõ gazdája nem tudom miért volt ilyen hülye ....

Most elöl 20 fogas lánckerék van, hátul 48 és nem megy sehova azaz 1-2-3 - ban szépen dolgozik , 4-ik nehezebben pörög ki, az 5. hát arról ne is beszéljünk !

Szerintetek 18-as jó lesz elõre ?
attol lehet ki fog porogni viszont megint nem lesz jo a lanc hossza.....

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2008.03.29. 12:56

Vettem ki láncszemet, de az elõzõ gazdája nem tudom miért volt ilyen hülye ....

Most elöl 20 fogas lánckerék van, hátul 48 és nem megy sehova azaz 1-2-3 - ban szépen dolgozik , 4-ik nehezebben pörög ki, az 5. hát arról ne is beszéljünk !

Szerintetek 18-as jó lesz elõre ?

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2008.03.26. 22:16

Hali !

Ma cseréltem komplett lánckereket hátul és 50 fogas helyett bekerült a 48 fogas .
A problem : Akármennyire hátrahúzom a kereket, lóg a lánc ! :roll:
Ezekszerint ha logikusan gondolkodom vennem kéne ki a láncól 2-3 szemet ?????????? :evil:

A válaszokat elõre is köszönöm :!:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.21. 10:25

:oops:
Én elektrotechnikus vagyok,de mostanában többet esztergálok meg marok,mint nem :D legalább nem unom el magam,ezért mókás fejleszteni.

A kihajtáshoz elég a ragasztó.Mi itt a cégnél Loctite cuccokat használunk,elvileg oldtahatlan csavarrögzítõt sikerült már oldanom kulcs nélkül magát a mechanikát fogva,de kihajtáshoz jó lesz sztem.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.03.20. 17:55

Utolsó éves gépi fémforgácsoló vagyok, úgyhogy segíteni nem kell :)
A ragasztás tûnik nekem a legszimpatikusnak, mert végülis nagy terhelést nem kell bírnia, mert csak a km meghajtást kell.

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.03.20. 17:30

Ha tudsz szerezni fém-ragasztót akkor az jó. (Kipróbált cucc, elõbb szakadt el az eredeti anyag mint a ragasztás)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.20. 16:05

A ragasztás sztem kevés,a hegesztéssel felejtsd el,h passzos lesz a csapágy.
Esetleg az esztergás megoldás más méretû csapággyal gyártott hátsó tengellyel.
Esztergálásban tudok segíteni,ha gondolod.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.03.20. 15:42

Hali!

Ha már van ilyen topik, akkor beírom a problémám.ETZ150-es hátsólánckerékbe(új) csapágyat akartam belerakni.Nagy hibát követtem el, mert nem melegítettem fel a lánckereket, hanem csak hidegen bele ütöttem a csapágyat, túl ütöttem, és kitört az a kis talán perselynek hívható rész, ahova rákell rakni a km meghajtó tányért.Viszont annyira megmenekültem, hogy vissza lehetne eszkábálni.Én ragasztásra gondoltam, de ajánlották a hegesztést, de volt aki azt mondta, hogy elengedhet a kötés, és az ajánlása, hogy esztergáljam ki onnan a csapágyfészket, és zsugórkötéssel esztergáljak bele egy olyan csapágyfészket azzal a kis peremmel.Szerintem nem rossz megoldás, mert az eszközök megvannak, de sok idõ...
Valami megoldása valakinek?

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.03.18. 15:17

Valahogy muszály leszedni, ez is egy megoldás és nem olyan brutális, mintha egy 20as betonacélt dugsz közé. Az anyákat - ami ilyen elforgósabb - én lekocogtatni szoktam, aztán ha meglazul könnyebb ellentartani.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.18. 00:31

Emberek!

Index fórumon egy koma leoltott engem h úgy vettem le a primerhajtást, hogy a primerlánc meg a kuplung/duplex lánckerék közé dugtam egy keményfadarabot, és azzal tartottam ellent. Mert szerinte ezzel adtam egy nagyot a primerláncnak... :o Nektek mi errõl a véleményetek? Amit a wiki-ben olvastam valamit ehhez kapcsolódóan de az nekem nagyon ködös.... :(

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2910
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.17. 16:22

Ez nem jó neked?
Mofakernél van, clubtagoknak kedvezmény...

Ts Powa
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.03.07. 13:05

Sos!

Hozzászólás Szerző: Ts Powa » 2008.03.17. 15:27

Nagy bajba kerültem, pedig már a finishben van az összeszerelés. Kiderült, hogy nem lehet kapni 250/1 Ts -hez hátsó lánckereket. A régi pedig egy kalap sz.r. a kérdésem az lenne, hogy tudok valami megoldást arra, hogy eredetit szerezzek be, esetleg használtat, de még használhatót. Vagy valamiféle barkács megoldást? Etz -jét összehozni a Ts-el? Vagy valami?

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2910
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.05. 09:47

bambi írta:
Gexxx írta:Hi!

Itt is kérdeznék:
lánckerék: 18 vagy 19 fogas elõre? Vagy más?
Hátsó lánckereket vett valaki mostanában... Elég soknak tartom a 4050-et a mofakernél. Futárnál/Kelemennél/Fanatic-ban nem tudjátok, hogy mennyi?
MI van rajta most?hogy viselkedik vele a motor?
Ez az, hogy nem tudom, hanyas van rajta, mikor hazamegyek, akkor meg egybõl csinálni akarom :lol: akaroooooom :lol: :lol: :lol:
De akkor szerintem 19-est veszek.

Danke Süni

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.05. 09:15

csaó
Nekem 20as volt elõl a /1-en, azzal két személyel is ment mint a bolond, most lecseréltem 19esre hogy jobban bírja ha felpakolom.
A hátsó lánckerékért az nem olyan vészes ár.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.05. 08:50

Gexxx írta:Hi!

Itt is kérdeznék:
lánckerék: 18 vagy 19 fogas elõre? Vagy más?
Hátsó lánckereket vett valaki mostanában... Elég soknak tartom a 4050-et a mofakernél. Futárnál/Kelemennél/Fanatic-ban nem tudjátok, hogy mennyi?
MI van rajta most?hogy viselkedik vele a motor?

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.05. 02:52

Háj!

Nekem személy szerint 20 fogas van elöl, de az hegyvidéken már soknak bizonyul. Van hogy nagyon meredek akkor már 2-be is vissza kell váltani, viszont alföldön nagyon jó 110-120-as utazót lehet vele tartani.
Szerintem a hátsó lánckerék nem olyan rosz annyiért, de azért nézz szét, megéri!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.05. 00:49

Az attol fugg, hogy mire es hogy hasznalod a geped. Ha szoloban motorozol csomagok nelkul es 5-ben is szepen kiporog akkor 19-es. Minden ellenkezo esetben 18.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2910
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.05. 00:27

senki nem mond fogszámot? Bambííííííííí.léééééciiiiiiiiii

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 8 vendég