Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee » 2008.11.22. 21:44

Hogyan tudom megnézni egy 251-es Etz-nek hogy milyen állapotban van a lánc? és hogy kb meddig bírja még? mert az elõzõ tulaj mondta, hogy lehet hogy kell majd...és ilyenkor ki kell-e cserélni a lánckerekeket?

Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Hozzászólás Szerző: Vörcsi » 2008.10.18. 15:36

Üdv!

Nekem egy ES 250/2-esem van és a kilóméteróra kihajtás a blokkból jön a tengelyre rakott fogaskerék rendszer által. Már vagy a 4. börzés órát vettem rá és szinte nagyon mindegyik iszonyatosan pontatlan. Egyszer mutat 90-et máskor 105-öt közben van hogy megyek fix óramutató állással 80-at vagy 95-öt.
Az lenne a kérdésem, hogy ha ETZ órabelsõt raknék egy Trophy órába az megfelelõ lenne-e vagy nagyon eltérõ a kettõ fordulati kihajtása. Azért kérdezem, mert egyszer a szolnoki börzén láttam egy trophy-t amibe Etz óra volt, de már hogy honnan jött a kihajtás nem emlékszem. Remélem tudtok ebben segíteni, mert nagyon jó lenne már ha tudnám mennyivel megyek. Ez városban is igaz.

Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo » 2008.10.17. 18:06

jelentem sikerült megoldani a problémátegy új sebbeség mérõ tengelyel a másik az szét volt darálva:D :lol: 8) :P Kössz mindenkinek a segítséget

Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo » 2008.10.13. 23:25

Köszönöm a válaszokat 250 etzm van szoval egy olyan csavarnak kéne lenni amit láncvédõmûanyagba lehet becsavarni és ez fogja meg a tengelyt h ne mozogjon elõre hátra sztem én ezt sikeresen elhagytam :o kösznöhetõ a magyar utaknak majd 7végén megnézem h mi a helyzet sajnos most nem vagyok otthon még 1x kössz mindent sztem ez csavar lesz a ludas :wink: csak hát jo lenne kilométeróra ilyen traffipax árak mellett :twisted:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3816
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.10.13. 18:58

Kezo!

Milyen típusú ?MZ-d van? mert nekem kis etz-m és nekem is volt ien problémám. Én csak kivettem azt a csavart és elõrefelé ki lehetett húzni egy mûanyag tokkal együtt. Abban van az a csavar amirõl Peti írt... Lehet 250 esnél ez már nem mûködik...passz :?

Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 » 2008.10.13. 05:08

kezo írta:Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy elszállt a kilométeóra hajtásom szétszedtem hátul a spirál jo, a hátsó meghajtó tengelynél lesz a bibi namármost azt szeretném kérdezni h annak a tengelynek szabad-e mozogni a mûanyag lánctakaroban elõre vgy hátra mert olyan h néha van hajtás néha nincs. A másik kérdésem az lenne hogy ezt a tengelyt hogy lehet kiszedni ebbõl a mûanyag cuccból? mert lehet h a fogaskerék kopott el :? Kérlek titeket segítsetek nékem elõre is köszönöm ja és bocs ha nem ide kellett volna írni:D :shock: :D
Szeva Kezo!

Tengelynek nem szabadna mozognia, mert ott van még egy fogaskerék ami meghajtja ezt a tengelyt és eldarálják egymást.
A tengelyen van egy nut a mûanyag lánctakaróban egy furat, itt egy M6-os csavarral az általad említett mozgást meg lehet szüntetni.Figyelj arra h ne érjen bele a csavar a tengelybe.

Macerás egy meló kiszedni!Kereket és a láncot kiszeded,majd a hátsó fogaskereket,utána láthatóvá válik a tengely.
Említett 6-os csavart kicsavarod majd a tengelyt óvatosan kitolod.Ha be van szolulva egykis olaj segíthet.

Üdv:Peti

Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo » 2008.10.11. 14:11

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy elszállt a kilométeóra hajtásom szétszedtem hátul a spirál jo, a hátsó meghajtó tengelynél lesz a bibi namármost azt szeretném kérdezni h annak a tengelynek szabad-e mozogni a mûanyag lánctakaroban elõre vgy hátra mert olyan h néha van hajtás néha nincs. A másik kérdésem az lenne hogy ezt a tengelyt hogy lehet kiszedni ebbõl a mûanyag cuccból? mert lehet h a fogaskerék kopott el :? Kérlek titeket segítsetek nékem elõre is köszönöm ja és bocs ha nem ide kellett volna írni:D :shock: :D

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.09.29. 21:52

z25z, ismét köszi a választ. akkor megpróbálom foganként, a célom az lenne hogy olyan 4500 as fordulaton , 5 dikben tudja tarntani a 110-et kb.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.09.29. 21:31

ez akkor fog kiderulni ha kiprobalod :lol: de ha nekiallsz akkor csak fogankent probald eloszor csak egy 20-ast vegyel, nekem mondjuk fenntartasaim vannak a nagyobbra cserelessel, tenyleg nagyon popecnek kell lennie a gepnek, hogy elbirja...viszonyitaskepp az en mocim 300-as, BING karbi, egy ket kisebb okossag (powered by bambi) :lol: vezerles, kipufogo, fotengelyben parafa szoval tenyleg jol hangolt gep, de ahogy en hasznalom, bizony a 19-es is sok....

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.09.29. 21:02

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy gyári 19-es lánckerék van elõl az ETZ-m en, és ha lecserélném azt egy 20-21-es re, akkor többet menne végre a motor? Teljesítmény ügyileg biztos hogy elbírja, mert 2 személlyel is úgy megy mint 1 el, észre sem veszi.
Köszi elõre is a válaszokat.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.09.03. 08:04

z25z írta:D.I.D.
az a tuti :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.09.02. 01:08

RR_ZOZY írta:YBN lánc a tartalékom, valami tapasztnyalata van ezzel valamelyötöknek?
made in china :(

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1441
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.09.01. 21:44

YBN lánc a tartalékom, valami tapasztnyalata van ezzel valamelyötöknek?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.09.01. 20:33

D.I.D.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.09.01. 20:07

zizi!

és akkor milyen láncot tettél fel helytte :?:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.09.01. 11:27

conus írta:yofo!

azt elfelejtettem mondani, hogy valaki mondta valahol hogy új favorit láncot meg lánckerekeket tett fel és annyit nyúlott a lánc pár száz km után h ki kellett belõle venni egy szemet :!:
nalam az aranyszzinu favorit birt 7000 km-t aztan kuka, addig meg 800 km-kent allitgatnom kellett mert 5-600 utan kezdett kiporgesgatloskent viselkedni

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.08.31. 21:26

yofo!

azt elfelejtettem mondani, hogy valaki mondta valahol hogy új favorit láncot meg lánckerekeket tett fel és annyit nyúlott a lánc pár száz km után h ki kellett belõle venni egy szemet :!:

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.08.31. 21:24

KILL3R etz írta:Hát ez nagyon úgy néz ki mintha kinyúlt volna a lánc és csapkodott a fogaskeréken...
Milyen lánc volt rajta? A Blokkban nem verte szét a lánckerék feletti öntvényrészt? (A 250 es-ben van egyáltalán ien? :) )
Favorit lánc volt a motoron , az öntvény résznél egy karc sem volt , és miután letépkedtem a gumi láncvédõ darabjait , még haza motoroztam vele . Keresek valamilyen másik láncot , a lánckerekek még teljesen újszerûek , majd kiderül a vallatáskor ,hogy mi volt a bibi. Köszönöm a segítséget . :wink:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3816
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.08.31. 15:37

Hát ez nagyon úgy néz ki mintha kinyúlt volna a lánc és csapkodott a fogaskeréken...
Milyen lánc volt rajta? A Blokkban nem verte szét a lánckerék feletti öntvényrészt? (A 250 es-ben van egyáltalán ien? :) )

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.08.31. 12:21

jól volt beállítva a hátsó kerék + láncfeszesség? :P

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.08.31. 10:27

Sziasztok.

Kb ezer km-után , ledarálta a hátsó lánckerékvédõt és láncvédõ gumit a lánc , és mikor kivettem a hátsó kereket , akkor láttam , hogy a hátsó kerékben a csapágyak is tönkre mentek . Ránézésre nem találtam semmi összerakási hibát , adjatok néhány tippet , hogy mi lehetett a gond . (A csapágyak Koyo gyártmányúak , a lánc ,láncvédõk , a lánckerék , és a lánckeréktengely is vadi új volt .)
Kép

Kép

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2008.08.29. 00:35

Kis etz-nél ha elszórod a golyót a kiemelõpálca végérõl az jácca ezt , 250est még nem láttam bontva :D

Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 » 2008.08.27. 01:36

mreni írta:Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.A kiemelõvillát beteszem a helyére ráakasztom a bowden felteszek mindent a helyére és amikor behúzom a kuplungot a villa kiemel de nem megy vissza eredeti állásába.(a kar sem megy vissza)
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden

Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört.:)
Szia MRENI

Összeszereléskor az állítólapot a müvelet végén rögzíteni kell 3db csavar segítségével(Fórdulatszám mérõ bowdent is ide szereled).Ha a csavarokat nem húzod meg kellõen ez az ÁLLÍTÓ LAP elmozdul, ugyan kiemel a villa de bowdent nem tudja visszahúzni.Én szerintem itt keresd a hibát.Sok sikert, jó motorozást!

Üdv:
Peti ETZ250

kukacmarci
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.08.23. 21:44
Tartózkodási hely: szokolya

ts lánckerék

Hozzászólás Szerző: kukacmarci » 2008.08.23. 21:49

szevasztok segítenétek honnan vagy miként tehetnék szert az mz ts125-ösömhöz elsõ baromi kicsi lánckerékre pl 11-12 fogasra,egyesek szerint jawa mustangé jó rá de senki nem tud konkrétumot ,gyári 15-16 fogasat lehet rendelni bárhonnan de az van. köszi megvenném ha lenne valakinek

mreni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.08.13. 14:25

Hozzászólás Szerző: mreni » 2008.08.13. 22:46

Bocsi még új vgayok itt.
250-es ETZ
A BLOKK topicba kicsit változtattam rajta mert sikerült javítani a helyzeten.Legalábbis azt hittem.Lécci arra válaszolj
Köszi

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.08.13. 22:39

mreni írta:Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.A kiemelõvillát beteszem a helyére ráakasztom a bowden felteszek mindent a helyére és amikor behúzom a kuplungot a villa kiemel de nem megy vissza eredeti állásába.(a kar sem megy vissza)
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden

Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört.:)
milyen motor?tipusa?

mreni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.08.13. 14:25

Hozzászólás Szerző: mreni » 2008.08.13. 14:30

Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.A kiemelõvillát beteszem a helyére ráakasztom a bowden felteszek mindent a helyére és amikor behúzom a kuplungot a villa kiemel de nem megy vissza eredeti állásába.(a kar sem megy vissza)
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden

Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört.:)

Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 » 2008.08.13. 11:58

köszöi!
Holnap fogok forgalomvizsgázni, utána (ha minden jól megy) pénteken vagy szombaton tudják fogadni a vasat a Bambinál? Ha igen van arra remény, hogy a villaszimeringezést, a váltót probléma orvoslását és a lánccesrét megcsinálják 25.éig? Mert akkor mennék vele egy hosszabb útra a magyar tengerhez. Bár a váltó az szerintem ráér télig is, egyrészt mert eleresztve se leszek most, másrészt meg mert az elmúlt 3-350km-en kb 2-3x csinálta.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.08.12. 22:13

ghostrider írta:
Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
...váltógenerálszagotérzek... :?
hát igen ez váltó hiba lesz,nem lánc :(

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.08.12. 22:12

Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
itt 4000ft

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb » 2008.08.12. 21:01

Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
A harmadik fokozat "kidobása" az bizony elõ szokott jönni... Nálam is csinálja néha, szerencsére még elég ritkán. Ha nem nagyon durva, együtt élhetsz a problémával egy darabig. Aztán meg váltót a szervizbe. Szerintem nem a kopott lánc okozza, hanem inkább az elkopott kapcsolóköröm a váltóban.

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.08.12. 16:41

Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
...váltógenerálszagotérzek... :?

Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 » 2008.08.12. 16:08

Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.08.05. 17:34

bowdenbeolajozáshoz mûszerolajat nem ajánlok mert kb 1 hét alatt kifolyik belõle és csupa trutymó lesz tõle a dekni :evil:
helyette inkább meleg hajtómûolajat használok :idea:

Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Re: kuplung bowden csere

Hozzászólás Szerző: Zschopauer » 2008.08.05. 16:36

torokb írta:
Nem kell levenni a deklit. Fönt a karnál könnyû szétszedni, lenn fémcsövet villáskulccsal lekapod, bowdent kiakasztod, újat beakasztod. ENNYI. Olaj, dekli marad. Utána karnál 2mm holtjátékot ne felejtsd el beállítani. Vagy ha valami miatt kell, akkor használd ki az alkalmat egy durva beállításra. Az elég jól le van írva a kézikönyvben.
Köszi szépen.

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: kuplung bowden csere

Hozzászólás Szerző: torokb » 2008.08.05. 16:11

Zschopauer írta:Sziasztok,

azt szeretném megkérdezni, hogy a kuplungbowden cseréje mennyire bonyolult mûvelet, és hogy milyen szerszám kell hozzá.
Eddig még nem cseréltem ilyen bowdent rajta.

A szerelési kézikönyv elég szûkszavú. Konkrétan attól félek, hogy nem elég levenni azt a kis fémcsövet, amibe belemegy a bowden a blokkon, hanem le kell szedni a bal oldali deklit is, olajat leereszteni, stb.
Nem kell levenni a deklit. Fönt a karnál könnyû szétszedni, lenn fémcsövet villáskulccsal lekapod, bowdent kiakasztod, újat beakasztod. ENNYI. Olaj, dekli marad. Utána karnál 2mm holtjátékot ne felejtsd el beállítani. Vagy ha valami miatt kell, akkor használd ki az alkalmat egy durva beállításra. Az elég jól le van írva a kézikönyvben.

Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

kuplung bowden csere

Hozzászólás Szerző: Zschopauer » 2008.08.05. 14:43

Sziasztok,

azt szeretném megkérdezni, hogy a kuplungbowden cseréje mennyire bonyolult mûvelet, és hogy milyen szerszám kell hozzá.
Eddig még nem cseréltem ilyen bowdent rajta.

A szerelési kézikönyv elég szûkszavú. Konkrétan attól félek, hogy nem elég levenni azt a kis fémcsövet, amibe belemegy a bowden a blokkon, hanem le kell szedni a bal oldali deklit is, olajat leereszteni, stb.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.08.04. 16:10

az a háromszög alakú lemez a lényeg. minél több van rajta(minél vastagabb), annál jobban összeszorítja a kuplungköteget.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.08.04. 15:22

Elég nehéz belõni úgy a kuplungot,hogy ki is emeljen és ne is csússzon.
A kuplung belsõ agy állapotát vizslassátok meg,mert annak szokása megrepedni,eltörni (aluminium :evil: ).
Parafa betétek nincsenek-e elrepedve/törve?

A WIKI-be írtam kisETZ kuplungról tapasztalatokat,olvasgasd át,hátha segít valamit.

Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Hozzászólás Szerző: Sörtank » 2008.08.04. 12:29

Hello!
Nem tudom Kuplung ügybe jó helyre írok-e!!??
Olyan problémánk lenne hogy a motort csak menet közbe meg ha nem megy a motor akkor lehet üresbe kitenni! Ha megállunk vele és kiakarjuk tenni üresbe akkor nem lehet! :( Próbálkoztunk a kuplungon állítani, de egy kicsit mindig húz elõre (minimálisan szinte észre se lehet venni) és szerintünk ezért nem veszi ki üresbe! Ilyenkor mit lehetne tenni? A lamellákat kéne kicserélni? Ha igen azt házilag ki lehet cserélni vagy ezért szervizbe kell vinni? Ezt 150 ccm motorról lenne szó.
A választ elõre is köszönöm!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.07.09. 09:27

Cimborám egyszer (elõször) úgy állította feszesre,hogy középtámaszon volt,utána jön hozzám,hogy miért recseg-kattot az egész.Ha ráült,meg sem lehetett mozdítani a láncot!Na vajon miért kattogott? :D

Szóval szerintem is érdemes terhelve,ha kétszemélyezel is,akkor valaki nehézzel terhelve állítani.

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2008.07.08. 21:45

PJocker írta:Sziasztok!

Egy rutin kérdésem lenne, mégpedig a láncfeszesség beállítása. Etz250 -es mocim van pár hónapja és érdekelne, hogy ti hogy állítjátok be a lánc feszességét. Arra gondolok, hogy sztenderen állva, vagy terhelve 1 vagy 2 személynél nézitek meg a lánc lógását és ahhoz mérten állítjátok-e? Ja és mennyire legyen feszes?
Igazából azért kérdezem, mert azt vettem észre, hogy ha rendes országúti haladásból motorfékkel lassítok, akkor érzem, meg hallom a lánc "kopogását", szóval szerintem kicsit laza lehet.

köszi a javaslatokat!
Hali !

Úgy állítsd be, hogy ugye rajta van a láncon a gumivédõ genyó és mikor rajta ülsz azt le tudd nyomni a lengõvilla tetejéig !

Én mindig így állítottam be és jó volt meg ezt írja a könyv is ! :wink:

Üdv : Ádám :P

Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker » 2008.07.08. 20:28

Sziasztok!

Egy rutin kérdésem lenne, mégpedig a láncfeszesség beállítása. Etz250 -es mocim van pár hónapja és érdekelne, hogy ti hogy állítjátok be a lánc feszességét. Arra gondolok, hogy sztenderen állva, vagy terhelve 1 vagy 2 személynél nézitek meg a lánc lógását és ahhoz mérten állítjátok-e? Ja és mennyire legyen feszes?
Igazából azért kérdezem, mert azt vettem észre, hogy ha rendes országúti haladásból motorfékkel lassítok, akkor érzem, meg hallom a lánc "kopogását", szóval szerintem kicsit laza lehet.

köszi a javaslatokat!

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.06.24. 16:05

jaja,már meg is vettem,ami mofa-ba 1000 ft az itt 3000 ft...van árrés rendesen.
azé' köszi
jah meg optikai tuningnak vettem a sebváltora gumit,mivel amikor multkor kiprobálta 1 vevõ(aki kérdezte h 1et le 5-t fel?) elhagyta :evil:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.06.24. 14:30

Az ott eléggé több darabnak látszik :)

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.06.24. 10:34

amit linkeltem ott mi az a 6os szám?
nem azt jelenti véletlenül h 6db/csomag?
mert ha 6 db*1500ft(gyõrbe kb ennyi lenne) az nem kevés,viszont a 6 db-ra 1500ft abszolut rendben van :)

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.06.24. 10:28

a vevõ azt mondta h 90 így,vagy 100e javítva...akkor lehet jobban járok ha elviszi 90ér?
viszont pontosan kéne tudnom h mennyi,mert mindenképp hamar kell intéznem

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.06.24. 10:24

Igen,de a Mofakeres cuccokkal érdemes vigyázni.

Kettõ??? :shock:

5 vagy 6! (most nem is emlékszem pontosan,de vehetsz 6ot bátran,nem nagy összeg).

KisTZ kuplungszerelés WIKIben (általam),én sokat szívtam vele annak idején,ha nem csináltál még ilyet,fusd át,hogy ne szívj vele annyit,mint én anno!

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.06.24. 10:06

gyors kérdés gyors válasz:
125ös etz-be ilyen kuplung lamella kell-e,mint ami itt van az oldal alján 30073 cikkszámmal
http://mofaker.hu/megjelen.php?viszelke ... nu3_id=147
jah és ha igen,akkor 2db?

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.06.11. 13:30

Köszönöm a tanácsokat! István barátomtól kaptam egy 20-as lánckereket. Fel is dobtam gyorsan. Sokkal jobb. Nem pörög annyira a motor de olyan könnyedén viszi hogy szerintem simán elbírná a 21-est is de a túrán lesz majd csak igazán kipróbálva. Lehet hogy majd nem bírná az emelkedõket. Eddig olya volt mint valami krossz motor. kis gázadás köv sebesség ismét kis gáz kövsebesség és pörgött mint a buszkerék :D Most sokkal lazább. kényelmes vele most motorzni mert nem kell álandóan váltogatni.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 12 vendég