Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

jura györgy írta:sziasztok , téma hátsó kerék csere,16 colos a 18 colos helyett , nem jón össze mert a 16 colos kerék 3 centivel jobbra esik , magyarul nem középen futna üdv juragy
Furcsa, mivel nekem ETZ 250 lengővilla van a peregyben, simán bele tudtam rakni a 16-os kereket, a bal oldalon kellett a távtartóból leköszörülni, hogy beférjen, mivel más a láncfeszítő kialakítása.
TS powa!
Kép
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , téma hátsó kerék csere,16 colos a 18 colos helyett , nem jón össze mert a 16 colos kerék 3 centivel jobbra esik , magyarul nem középen futna üdv juragy
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

nagydivad írta:
csiszar.gergo írta:Sziasztok.Vásároltam egy Mz ts125-t és ki szeretném cserélni az első lánckereket, de sajnos az előző tulajdonos ráhegesztette a tengelyre.Kérdésem pedig az,hogy a tengelyt csere alkalmával szét kell-e szedni az egész blokkot? Előre is.köszönöm a választ.:)
Igen, sajnos szét kell.
Köszi a gyors választ.:)
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

csiszar.gergo írta:Sziasztok.Vásároltam egy Mz ts125-t és ki szeretném cserélni az első lánckereket, de sajnos az előző tulajdonos ráhegesztette a tengelyre.Kérdésem pedig az,hogy a tengelyt csere alkalmával szét kell-e szedni az egész blokkot? Előre is.köszönöm a választ.:)
Igen, sajnos szét kell.
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

Sziasztok.Vásároltam egy Mz ts125-t és ki szeretném cserélni az első lánckereket, de sajnos az előző tulajdonos ráhegesztette a tengelyre.Kérdésem pedig az,hogy a tengelyt csere alkalmával szét kell-e szedni az egész blokkot? Előre is.köszönöm a választ.:)
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , vissza olvasgattam a témába ,tehát a hátsó lánckerék 48 fogas (akkor ez magyar?) nem baj kicsit több lesz az erő előttem szólók szerint 1-48 ad ami 2% ,egyébként már minden megvan csak meg kéne ejteni valamely nap a cserét üdv. juragy
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

Sziasztok, zsaki és tiger akkor valószinű enyém magyar mert 48 fogas a hátsó lánckerék údv.juragy
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zudori »

Sziasztok!
Készen lett a kis ETZ motorom. Kapott egy delllorto 28-as karbit, megy mint a golyó!
Kérdésem a következő: most 16-os fogaskerék van elől, tudnám-e nagyobbra cserélni? Van-e egyáltalán mondjuk 17-es?
Most 6000 körül pörög 100-as sebességnél(ezt mutatja az óra), szóval talán elbírná a kicsit nagyobb fogaskereket.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

jura györgy írta:sziasztok, nekem például lefele csal, nagyobb sebességnél 20 km/h mutat kevesebbet hogy érthetőbb legyen 90 km/h =110 km/h ez persze ha hiteles az autó sebesség mérője, út széli mérőnél kisebb sebességnél 15 az eltérés gondolom ez már sok, illetve tudom is üdv. juragy
A mai autok alapbol 6-8 km/h-t csalnak felfele. Az en km oram eseteben olyan 10-12 km/h a sietes. Magyaran mikor 110-et mutat a gyari ora a valosagban meg eppen 100.
Dreamer
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zsakfos írta: Hát az attól függ hogy gyári-e a lánckereked vagy utángyártott magyar.Mert az bizony 48 fogas.
Mondjunk szerintem a hátsó lánckeréken az az egy fog nem okoz nagy változást.
Hát szerintem egész pontosan 1/48-ad változást okoz, azaz kb 2%-ot. :) Az első már nagyságrendekkel többet számít! :)
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tiger1342 írta:
zsakfos írta: Nem ez a gyári /1 konfiguráció,rosszul tudod.
20-47 a gyári felállás /1-nél.
Hopp, köszi a pontosítást Zsaki. Az elsőt tudtam, hogy 20, a hátsót meg nem számoltam meg, de gondoltam ugyanaz, mint az ETZ... Most már kíváncsi vagyok, hogy nekem hány fogas van a motoron.
Hát az attól függ hogy gyári-e a lánckereked vagy utángyártott magyar.Mert az bizony 48 fogas.
Mondjunk szerintem a hátsó lánckeréken az az egy fog nem okoz nagy változást.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zsakfos írta: Nem ez a gyári /1 konfiguráció,rosszul tudod.
20-47 a gyári felállás /1-nél.
Hopp, köszi a pontosítást Zsaki. Az elsőt tudtam, hogy 20, a hátsót meg nem számoltam meg, de gondoltam ugyanaz, mint az ETZ... Most már kíváncsi vagyok, hogy nekem hány fogas van a motoron.
TS powa!
Kép
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok . holnap megszámolom , lehet 47 , egyébként a kereket szét fűztem mert 1 takarítás rá fért 4000 forintért fűzték és centrírozták ki már csak érte kell menni meg fel szereltetni a gumit és vennem kell még 1 láncot mert az is új lesz üdv. juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tiger1342 írta:
jura györgy írta:sziasztok, szóval akkor: hátul 48 fogas lánckerék és 16 colos kerék, elől 20 fogas lánckerék és ETZ250 a motor ,jó lesz így ? üdv. juragy
Ez így pontosan a TS250/1 gyári konfiguráció. Szerintem jó lesz. :)
Nem ez a gyári /1 konfiguráció,rosszul tudod.
20-47 a gyári felállás /1-nél.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, nekem például lefele csal, nagyobb sebességnél 20 km/h mutat kevesebbet hogy érthetőbb legyen 90 km/h =110 km/h ez persze ha hiteles az autó sebesség mérője, út széli mérőnél kisebb sebességnél 15 az eltérés gondolom ez már sok, illetve tudom is üdv. juragy
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: allllli »

tbence írta: Jut eszembe a kilóméretórája kb 7-8kmet "siet" ez normális jelenség vagy esetleg már eltérő méretű lehet valami a motoron ?
Mindegyiken más. Van, akinek 10 km/h-t csal felfelé vagy lefelé, ez változó. Úgyhogy igen, normális jelenség. Nekem pl. tökéletesen pontos :D Bicikli km-óra, GPS és az út széli sebességmérők is ugyanazt mutatják, mint a sebesség mérő órám. Pontosan ugyan azt. Ha 56-al megyek, akkor 56-ot mutatnak.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok köszönöm a gyors választ én is így tudtam hogy / 1 a felállás üdv. juragy
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

jura györgy írta:sziasztok, szóval akkor: hátul 48 fogas lánckerék és 16 colos kerék, elől 20 fogas lánckerék és ETZ250 a motor ,jó lesz így ? üdv. juragy
Ez így pontosan a TS250/1 gyári konfiguráció. Szerintem jó lesz. :)
TS powa!
Kép
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, szóval akkor: hátul 48 fogas lánckerék és 16 colos kerék, elől 20 fogas lánckerék és ETZ250 a motor ,jó lesz így ? üdv. juragy
Avatar
tbence
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.07.14. 21:26
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Ágasegyháza

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tbence »

dkari írta:
tbence írta:Üdv Urak ,

Azt tervezem Hogy TS 125öm napi használatba veszem.
Jelen esetben ez 60Km /nap. 78as 1. Szeria TS 125 kicsit csörgőkígyó hanggal....
Arra gondoltam hogy ne nyírjam ki a motort tennék bele másik méretű lánckereket hogy ne forogja szét magát pl 70 körüli utazónál.

Mit javasoltok, merre keresgéljek elsőt nagyobbra vagy a hátsót kisebbre esetleg létezik kész megoldás a dologra ?

Ja és még egy apróság. 120Kg vagyok a gyorsulás nem érdekel annyira hanem inkább a tartós kimélő használat

Bence
Szia!

Emlékeim szerint 13-astól 16-os ig van első lánckerék a kis ts-hez. Az enyém 150-esre lett átépítve és jelenleg 16-os fogaskerék van rajt. Több módosítás is van a motoron, hogy erősebb legyen. Én mondjuk csak 74 kiló vagyok viszont mifelénk elég dimbes dombos a terep. De azt kell szem előtt tartani hogy a motor hogy érzi jól magát. Ha pörgősebben tudja kényelmesen tartani a tempót akkor kár lenne nagyobb fogaskerékkel "erőlködősre" csinálni. Főleg ha jön egy kis ellenszél és akkor már csak harmadikban megy és máris jobban pörög mint kisebb fogaskerékkel negyedikben.

Köszi mindenkinek a tanácsokat. A motor alföldön lesz használva a napi 60Km 80% városon kívüli 70KM/Hs és 20% 50 Körüli városi poroszkálással. Azt hiszem egyelőre marad ahogy van legfejjebb majd csak 60al megyek :) Aztán mikor idén júliusban lejár a műszaki úgyis szét akarom szedni és rendbeszedni a picikémet :) Úgysem tudom mi van rajta most, és ha megvan akkor max egy foggal más méret kerül rá első körben. Kellő erővel rendelkezik a gép, de túllőni sem akarok a célon hogy ne gyorsuljon rendesen, és vissza kelljen váltani.

Jut eszembe a kilóméretórája kb 7-8kmet "siet" ez normális jelenség vagy esetleg már eltérő méretű lehet valami a motoron ?
Szab77
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.05.12. 21:00
MZ-d típusa: MZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Szab77 »

Hali!

251-re milyen hátsófogaskerék meg bakelit kell?
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dkari »

tbence írta:Üdv Urak ,

Azt tervezem Hogy TS 125öm napi használatba veszem.
Jelen esetben ez 60Km /nap. 78as 1. Szeria TS 125 kicsit csörgőkígyó hanggal....
Arra gondoltam hogy ne nyírjam ki a motort tennék bele másik méretű lánckereket hogy ne forogja szét magát pl 70 körüli utazónál.

Mit javasoltok, merre keresgéljek elsőt nagyobbra vagy a hátsót kisebbre esetleg létezik kész megoldás a dologra ?

Ja és még egy apróság. 120Kg vagyok a gyorsulás nem érdekel annyira hanem inkább a tartós kimélő használat

Bence
Szia!

Emlékeim szerint 13-astól 16-os ig van első lánckerék a kis ts-hez. Az enyém 150-esre lett átépítve és jelenleg 16-os fogaskerék van rajt. Több módosítás is van a motoron, hogy erősebb legyen. Én mondjuk csak 74 kiló vagyok viszont mifelénk elég dimbes dombos a terep. De azt kell szem előtt tartani hogy a motor hogy érzi jól magát. Ha pörgősebben tudja kényelmesen tartani a tempót akkor kár lenne nagyobb fogaskerékkel "erőlködősre" csinálni. Főleg ha jön egy kis ellenszél és akkor már csak harmadikban megy és máris jobban pörög mint kisebb fogaskerékkel negyedikben.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

tbence írta:Üdv Urak ,

Azt tervezem Hogy TS 125öm napi használatba veszem.
Jelen esetben ez 60Km /nap. 78as 1. Szeria TS 125 kicsit csörgőkígyó hanggal....
Arra gondoltam hogy ne nyírjam ki a motort tennék bele másik méretű lánckereket hogy ne forogja szét magát pl 70 körüli utazónál.

Mit javasoltok, merre keresgéljek elsőt nagyobbra vagy a hátsót kisebbre esetleg létezik kész megoldás a dologra ?

Ja és még egy apróság. 120Kg vagyok a gyorsulás nem érdekel annyira hanem inkább a tartós kimélő használat

Bence
Üdv!
Amivel számolnod kell: 1 fog az első lánckeréken kb 5 km/óra különbség azonos fordulaton.
Első lánckereket kapsz több méretet, a hátsó 1-2 méretben van, és sokkal drágább is mint az első, nem beszélve arról, hogy esetleg még nem is megy bele a helyére reszelés nélkül.
Ha növeled az első láckereket, gyengébb lesz a motorod, esetleg még annyira is, hogy nem nagyon bírja a negyedik sebességet (vagyis abban tartani a megcélzott sebességet)
Kísérletezéssel kéne megtalálni a számodra alkalmas legnagyobb fogaskereket, amivel még megy is a motor, de nem kell szétforgatnod.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
tbence
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.07.14. 21:26
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Ágasegyháza

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tbence »

Üdv Urak ,

Azt tervezem Hogy TS 125öm napi használatba veszem.
Jelen esetben ez 60Km /nap. 78as 1. Szeria TS 125 kicsit csörgőkígyó hanggal....
Arra gondoltam hogy ne nyírjam ki a motort tennék bele másik méretű lánckereket hogy ne forogja szét magát pl 70 körüli utazónál.

Mit javasoltok, merre keresgéljek elsőt nagyobbra vagy a hátsót kisebbre esetleg létezik kész megoldás a dologra ?

Ja és még egy apróság. 120Kg vagyok a gyorsulás nem érdekel annyira hanem inkább a tartós kimélő használat

Bence
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:Ha már futómű generál,akkor ez sem marad el.Régi vas láncfeszitő lecserélése savállóra.

Kép
Szép, lassan csak a vázat kell legyártsad savállóból........ az marad még "vas" a motorodon....... :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ha már futómű generál,akkor ez sem marad el.Régi vas láncfeszitő lecserélése savállóra.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem is ilyen volt az előző láncom. Rohadt jól birta. :D
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zsakfos írta:Új lánc vs régi lánc:

Kép
Nem is értem mi volt vele a bajod...! :))
Krosszozni még pont jó, amíg el nem szakad :DDD
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Új lánc vs régi lánc:

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Rendeltem tőlük én is már nagyon jó bolt...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Nagyon rugalmasak az tuti szerintem nem lesz ilyen gond velük és simán cserélik!
Már letárgyalva,holnap jön a német kerék,elutaltam a különbözetet netbankon,postaköltség nincs pluszban.
Szóval nagyon ajánlott a bolt.
A hölgy akivel beszéltem nagyon kedves,segitőkész,nem győzött elnézést kérni,hiába mondtam neki hogy nem az ő hibájuk hanem a gyártóé :D
Le a kalappal előttük.

Láncot inne rendeltem:http://motoralkatresz.eu
Piszok gyorsak voltak.
Csütörtökön rendeltem,utaltam,pénteken kezemben volt. =D>
Ajánlott
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Nagyon rugalmasak az tuti szerintem nem lesz ilyen gond velük és simán cserélik!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

zsakfos írta:Na már csak 1 kérdésem maradt. :D
Ha jól keresgéltem,úgy látom 2 hátsó lánckerék kapható.
A magyar és a lengyel.Majd 3000 ft-al drágább a lengyel.
Namármost az annyival jobb vagy csak azért drágább mert mégiscsak kintről jön :-k
Nekem a jobb kell,na de melyik az :?:
Na megjött futárral a csomag.
Fordulat erősen ajánlott kategória nálam.Kedvesek,segitőkészek,gyorsak.

Győzött a zsugoriság és a magyart rendeltem meg végül.Viszont van vele egy kis bibi. ](*,)
Nem a bolt,hanem a gyártó hibája,lehet a boltban nem is tudnak róla.
Nem 47 hanem 48 fogú.
Valószínű a gyártó emberke hiányzott a matekóráról elsőben.

Közben azóta frissült a termékkinálata a fordulatnak és kapható(legalábbis a kiirás szerint) német lánckerék 47 fogú(megszámoltam képről :D ).
Telefonálok nekik és kifizetem a különbözetet ha belemennek a cserébe.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"A magyar és a lengyel.Majd 3000 ft-al drágább a lengyel.,,

Zsaki. Tedd be azt a két linket, hátha többet látunk.

A magyar minőségét ismerjük, lehet érdemes adni egy esélyt a lengyelnek.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Miklós_88 írta:Én két éve a magyar változatot használom hátsó lánckerékből. Pici tojás van benne, amit a lánc feszesség beállításkor figyelembe kell venni, de ettől eltekintve teljesen jól használható.
Köszönöm.Hát ez nem éppen megnyugtató.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sunbim írta:Lehet a Lengyel még tojásabb, azért drágább. Bele kellett konstruálni a tojást. Hát milyen drága már a tojás?? Nna, azért drágább! :mrgreen:
Ez egy tényleg segitő szándékú épitő jellegű hozzászólás volt.
Köszönöm.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Lehet a Lengyel még tojásabb, azért drágább. Bele kellett konstruálni a tojást. Hát milyen drága már a tojás?? Nna, azért drágább! :mrgreen:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Én két éve a magyar változatot használom hátsó lánckerékből. Pici tojás van benne, amit a lánc feszesség beállításkor figyelembe kell venni, de ettől eltekintve teljesen jól használható.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na már csak 1 kérdésem maradt. :D
Ha jól keresgéltem,úgy látom 2 hátsó lánckerék kapható.
A magyar és a lengyel.Majd 3000 ft-al drágább a lengyel.
Namármost az annyival jobb vagy csak azért drágább mert mégiscsak kintről jön :-k
Nekem a jobb kell,na de melyik az :?:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2014.03.31. 09:21-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Zárt csapágy való a kerekekhez/lánckerékhez!
Viszont én inkább a gumi porvédőst javasolnám, kicsit jobban zár.
A zárt csapágyba is bejut a kosz, csak apróbb szemű mint a nyitottba.
A zsír mennyiségét én is keveslem, ezt összerakáskor pótolni szoktam, ami befér a porvédő alá alapon (kipattintod, teletömöd, visszarakod). Volt már pár gyári zsírzású csapágy a kezemben, aminek a kevés kenőanyaga a golyós kosáron ült, a csapágy meg szárazon futott, tönkre is ment. Egy homokszórt agyban is érdemes megnézni a porvédős csapágy belsejét, ami ugyan nem minősül napi használatnak, de a porvédelem minőségét hamar meglátod.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az a zsírzás a csapágy élettartamára elegendő, mivel nem éri semmilyen szennyeződés. Gyártó honlapján megtalálod, hogy ez hány millió körülfordulást takar.

A teletömöm zsírral taktikával az a gond, hogy abban le tud rakódni a por, kosz stb, és az szép lassan bekerül a görgőpályára, ahol kopást okoz. Innentől kezdve öngerjesztő a folyamat, és garantált a gyors tönkremenetel...

Bízz a mérnökökben, zárt kell oda. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Oszt csodálkozol hogy elkopik? :mrgreen:

Zártat bele, ha lehet fém porvédőset. :wink:
Oké.De te szedtél már le porvédőt?Qrvára kevés zsir van benne.
Ezekben meg még mindig ott volt a zsír,mert ahigy Hell irta ugyanigy csináltam én is.Telenyomtam csapágyzsírral.
Nem azért kopott el mert száraz volt.

De most majd zártat teszek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Enyémnek a belső porvédője le van szedve és a távtartóhoz telenyomva zsírral amennyi csak fér. Pár éve birja... :D De csak azért mert a drága esztergájos leszedte róla én nem engedtem volna, de akkor már késő volt... :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Oszt csodálkozol hogy elkopik? :mrgreen:

Zártat bele, ha lehet fém porvédőset. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A kérdés már csak az hogy zárt csapágyakat tegyek be vagy nyitottat és kenjem meg zsírral?
Eddig nyitott csapágyaim voltak,mert a zárt csapágyakban szerintem olyan kevés zsír van.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

zsakfos írta:
hell írta:
Ja ja volt mikor még az SKF igazán jó volt manapság már annyira azért nem...
A mostani amit cserélnék SKF.Talán 2 szezont mentem vele és már nem jók. ](*,)
Akkor KOYO lesz.
Ugyvan teljesen jó döntés!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:
Ja ja volt mikor még az SKF igazán jó volt manapság már annyira azért nem...
A mostani amit cserélnék SKF.Talán 2 szezont mentem vele és már nem jók. ](*,)
Akkor KOYO lesz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

TóthMartin írta:
hell írta:KOYO :D De a FAG sem rossz választás.

Inkább FAG helyett SKF
KOYO,SKF ezek jó márkák.
Ja ja volt mikor még az SKF igazán jó volt manapság már annyira azért nem...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sunbim írta:
ezért egy gyengébb minőségűt választanál?? ](*,) EEjjhátNo !
Elmondom neked hogy mindig olcsót vettem eddig is és soha nem szakadt még el láncom.
Igaz 2 nyárnál többet nem használtam egyiket sem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

zsakfos írta:Köszi a tippet.
Más.
Hátsó lánckerekem ilyen:

Vélemény?
Csere?
Az! Ezt ki kelllene cserélned Zsakfos. Én biztos nem tenném rá a tenger tarajos hullámaira az új DID 428H -mat ! ... Meg hogy nem kapni egy helyen mindent és ezért egy gyengébb minőségűt választanál?? ](*,) EEjjhátNo !

"Milyen csapágy legyen.SKF vagy FAG? Vagy milyen?,,

KOYO :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég