Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Igazából mindegyik fokozatban ugyanennyi a játéka a váltónak. Én azt hittem hogy olyan 5 foknyi játéka lehet normális esetben, ahogy a tengelyek/fogaskerekek, illetve a fogaskerék/fogaskerék közötti foghézagok összeadódnak, meg persze erre még rájön egy kis plussz a lánc/lánckeréktől, de nem gondoltam hogy ennyi normális, már a váltónál.
Akkor viszont nem tudom mi a gond.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ahogy Bambi is írja ez simán jó,1. fokozatba tudsz gurítani egy kicsit a motoron.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

Larionov írta:Tisztelt Márkatársak.

Ahogy az üzemanyagrendszer témában leírtam a hétvégémet, a végén levonva a konklúziót, hogy mechanikus hibát kell keresnem.

Ahogy a belinkelt videón láthatjátok, meg lett a hiba oka: a sebességváltó.
A videón 1. fokozatba kapcsolt váltóval, álló főtengely mellett láthatjátok a váltó „lógását”. A hangja csalóka zárt térben, az nagyrészt a bakelit láncvédőtől jön.

https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing

Az eredmény megmondom őszintén sokkolt, mert erre nem gondoltam volna. 2014 februárjában lett összerakva a blokk, igaz a váltó csak ki lett emelve a blokkból, felületes szemrevételezés után meg ment vissza, hiszen nem tapasztaltunk váltóproblémát a szétszedés előtt…

És az a vicces, hogy most sincs problémám a váltóval, már úgy értem még egyszer nem fordult elő, hogy félreváltottam volna, nem vett volna be elsőre fokozatot, kidobott volna fokozatot, recsegett, akadt volna, semmi. Közben meg 30 fokos foghézag van…. És ez csak a váltóban lehet, mert a primer hajtás csendes.

Akinek van rá egy perce, azt megkérném hogy sztenderen rakja 1.-be a gépét, és a hátsó keréken nézze meg nekem a lógást, fokban, szelep elmozdulás centiben mérve sacra, csak viszonyítási alapnak. Tudom, hogy az áttételezés miatt ott kevesebb, nem lesz 30 fok, nekem sem annyi, csak kíváncsiságból kérem.

Jah és kinek van eladó jó állapotú bontott váltója? :D
Ez teljesen normális
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Tisztelt Márkatársak.

Ahogy az üzemanyagrendszer témában leírtam a hétvégémet, a végén levonva a konklúziót, hogy mechanikus hibát kell keresnem.

Ahogy a belinkelt videón láthatjátok, meg lett a hiba oka: a sebességváltó.
A videón 1. fokozatba kapcsolt váltóval, álló főtengely mellett láthatjátok a váltó „lógását”. A hangja csalóka zárt térben, az nagyrészt a bakelit láncvédőtől jön.

https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing

Az eredmény megmondom őszintén sokkolt, mert erre nem gondoltam volna. 2014 februárjában lett összerakva a blokk, igaz a váltó csak ki lett emelve a blokkból, felületes szemrevételezés után meg ment vissza, hiszen nem tapasztaltunk váltóproblémát a szétszedés előtt…

És az a vicces, hogy most sincs problémám a váltóval, már úgy értem még egyszer nem fordult elő, hogy félreváltottam volna, nem vett volna be elsőre fokozatot, kidobott volna fokozatot, recsegett, akadt volna, semmi. Közben meg 30 fokos foghézag van…. És ez csak a váltóban lehet, mert a primer hajtás csendes.

Akinek van rá egy perce, azt megkérném hogy sztenderen rakja 1.-be a gépét, és a hátsó keréken nézze meg nekem a lógást, fokban, szelep elmozdulás centiben mérve sacra, csak viszonyítási alapnak. Tudom, hogy az áttételezés miatt ott kevesebb, nem lesz 30 fok, nekem sem annyi, csak kíváncsiságból kérem.

Jah és kinek van eladó jó állapotú bontott váltója? :D
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szketo »

sanya01!
Szia! Örülök hogy jó lett a gépezet.Most már akkor ezzel is közelebb kerültél kedvenced lelkéhez.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Sanya01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
MZ-d típusa: Ts 250/1
Tartózkodási hely: Heves

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Sanya01 »

szketo írta:
Sanya01 írta:Sziasztok!
Korábban már kértem segítségetek, és sikerült is elkészülni a /1-gyel, ki is próbáltam, jól ment, aztán leállt, és azóta sem megy :(
Mindent kicseréletm, trafót, gyertyát, stb...
Szikra is van, gyújtás is jó helyen van, a karbi nem lett elállítva.
Kipufogót levéve sem oldódik meg, a gyertya benzines mindig.
Már nagyon bosszant a dolog, nem jövök rá a hibára :(
A szivató gumiját is cseréltem, újak a szimeringek is :(

Valaki esetleg tudna megoldást?
Szia! Nem szernék itt okoskodni,vagy okosnak látszani,hiszen vannak tőlem tapasztaltabb Márkatársaink,, csak saját tapasztalataimat osztanám meg veled.
Hiába gondolod úgy hogy minden jó és még sem megy,mégsem indul. Akkor valami még is csak hibádzik?? :roll: Nehéz így keresni a tűt a széna kazalban..de!! Nagyon kényes a sok üzemanyag mennyiségre ,amiért juszt..., [-X sem indul be. Pl: nagyon megszívattad. Vagy.. :-k vannak olyan gyertyák amelyekkel ideig- óráig megy, aztán egyszer csak.. a francos karikáért sem indul be..Szóval,javaslatom hogy kiszerelt gyertyával szellőztesd át jól a hengert. Ha elvileg tényleg minden jól be van állítva,...akkor egy olyan típusú gyertyával amivel régen,vagy annak idején ment,vagy!!!..egy másik új típusú gyertyát tegyél be,.Nálam a (Champion a nyerő )de, kinél-kinél más,,..majd szívató nélkül,gáz adás nélkül,próbáld indítani.ilyenkor már kell hogy "élet jelt,,adjon magáról. Lehet hogy nem fog indulni,de ekkor pici gáz adással elindul.Ha így sem,,,,akkor még egyszer nézz át mindent ,hátha még is valami elkerült e a figyelmed. Röviden,...gyertyára,üzemanyag mennyiségre,, nagyon kényes.. [-o< Jó munkát Barátom! :smt023
Köszönöm a választ, sikerült megoldani a dolgot :)
A forgattyúsház tele volt anyaggal, azt kellett eltávolítani, utána jó lett :)
Valószínűleg a bénázásom miatt telt meg :/
Egyébként bocsánat hogy rossz topikba írtam, csak néha vacakol a gépem, és nem láttam hogy hova írok :(
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sanya01 írta:Sziasztok!
Korábban már kértem segítségetek, és sikerült is elkészülni a /1-gyel, ki is próbáltam, jól ment, aztán leállt, és azóta sem megy :(
Mindent kicseréletm, trafót, gyertyát, stb...
Szikra is van, gyújtás is jó helyen van, a karbi nem lett elállítva.
Kipufogót levéve sem oldódik meg, a gyertya benzines mindig.
Már nagyon bosszant a dolog, nem jövök rá a hibára :(
A szivató gumiját is cseréltem, újak a szimeringek is :(

Valaki esetleg tudna megoldást?
Szia! Nem szernék itt okoskodni,vagy okosnak látszani,hiszen vannak tőlem tapasztaltabb Márkatársaink,, csak saját tapasztalataimat osztanám meg veled.
Hiába gondolod úgy hogy minden jó és még sem megy,mégsem indul. Akkor valami még is csak hibádzik?? :roll: Nehéz így keresni a tűt a széna kazalban..de!! Nagyon kényes a sok üzemanyag mennyiségre ,amiért juszt..., [-X sem indul be. Pl: nagyon megszívattad. Vagy.. :-k vannak olyan gyertyák amelyekkel ideig- óráig megy, aztán egyszer csak.. a francos karikáért sem indul be..Szóval,javaslatom hogy kiszerelt gyertyával szellőztesd át jól a hengert. Ha elvileg tényleg minden jól be van állítva,...akkor egy olyan típusú gyertyával amivel régen,vagy annak idején ment,vagy!!!..egy másik új típusú gyertyát tegyél be,.Nálam a (Champion a nyerő )de, kinél-kinél más,,..majd szívató nélkül,gáz adás nélkül,próbáld indítani.ilyenkor már kell hogy "élet jelt,,adjon magáról. Lehet hogy nem fog indulni,de ekkor pici gáz adással elindul.Ha így sem,,,,akkor még egyszer nézz át mindent ,hátha még is valami elkerült e a figyelmed. Röviden,...gyertyára,üzemanyag mennyiségre,, nagyon kényes.. [-o< Jó munkát Barátom! :smt023
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Sanya01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
MZ-d típusa: Ts 250/1
Tartózkodási hely: Heves

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Sanya01 »

Sziasztok!
Korábban már kértem segítségetek, és sikerült is elkészülni a /1-gyel, ki is próbáltam, jól ment, aztán leállt, és azóta sem megy :(
Mindent kicseréletm, trafót, gyertyát, stb...
Szikra is van, gyújtás is jó helyen van, a karbi nem lett elállítva.
Kipufogót levéve sem oldódik meg, a gyertya benzines mindig.
Már nagyon bosszant a dolog, nem jövök rá a hibára :(
A szivató gumiját is cseréltem, újak a szimeringek is :(

Valaki esetleg tudna megoldást?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sell »

Hy, A szervízkönyv szerinti sebesség/fordulatszám diagramban 4000 ford.számhoz kb 85 km/h tartozik. Szerintem kis veszteségek összeadódnak, így jön ki az eltérés. Még új járműveknél, modern jeladókkal is elfogadott az 5%- os eltérés, a mi gépeinknél szerintem a megközelítő érték már bőven jó. Szerintem a lényeg, hogy bemérted így már viszonyítható a valós sebesség és nagy meglepetés nem ér. Az én órám " tuning óra", az pl. 10 km/h val többet mutat a valósnál.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ha a fordulatszám tényleg annyi,akkor vagy a lánckerekek mérete más mint az előirt vagy a kerék külső átmérője más.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pempelli »

zudori írta:No akkor ezt benéztük,mert a kis ETZ-re kérdeztél, de már értem. A nagy ETZ fogszáma, a fengelyé 12, a fogaskoszrúnak meg 24.
Szerintem a két motortipus órái megegyeznek.
Lehet 4000 fordulaton 80-al menni 5.-ben?nem a saját óra szerint 80 hanem gps-el mérve.
úgy tudtam 4000 fordulattal 90 megy a 250-es.
Mitől lehet ez a 10 km/h különbség?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zudori »

No akkor ezt benéztük,mert a kis ETZ-re kérdeztél, de már értem. A nagy ETZ fogszáma, a fengelyé 12, a fogaskoszrúnak meg 24.
Szerintem a két motortipus órái megegyeznek.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pempelli »

zudori írta:
pempelli írta:Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órája szerint.
A kis ETZ 4000 -es fordulaton kb. 65 körül kell,hogy menjen. 5000-es 85, 5400kb.90.

Ha jól emlékszem a fogas tengely fogszáma 15. a fogaskarika száma meg 27.
Ez a 16 -os kerékhez való,ezzel többé kevésbé jól fog mérni.
Az rendben van de nekem 250-es van:)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zudori »

pempelli írta:Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órája szerint.
A kis ETZ 4000 -es fordulaton kb. 65 körül kell,hogy menjen. 5000-es 85, 5400kb.90.

Ha jól emlékszem a fogas tengely fogszáma 15. a fogaskarika száma meg 27.
Ez a 16 -os kerékhez való,ezzel többé kevésbé jól fog mérni.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pempelli »

aronpfabian írta:
pempelli írta:Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órája szerint.
A lánckerekeket cserélték a motoron valamikor? Ha igen, a fogszámuk azonos a gyárival?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pempelli »

aronpfabian írta:
pempelli írta:Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órája szerint.
A lánckerekeket cserélték a motoron valamikor? Ha igen, a fogszámuk azonos a gyárival?
elől 19 hátul gyári van
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pempelli írta:Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órása szerint.
A lánckerekeket cserélték a motoron valamikor? Ha igen, a fogszámuk azonos a gyárival?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órája szerint.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pempelli 2014.11.24. 14:30-kor.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

VS461 írta:Akkor lehet, hogy a teljes hátsó kerék TS250? Ez egy 18-as kerék. Ahhoz másfajta lánckerék/sebmérő áttétel/fékpofa stb kell, nem 250/251-hez való? Ajajj...
Szerk.: délután megnézem, nem pánikolok :)
Nem lehet, mert a nagy TS-eken 16-os hátsó kerék volt.
TS powa!
Kép
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Akkor lehet, hogy a teljes hátsó kerék TS250? Ez egy 18-as kerék. Ahhoz másfajta lánckerék/sebmérő áttétel/fékpofa stb kell, nem 250/251-hez való? Ajajj...
Szerk.: délután megnézem, nem pánikolok :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

VS461 írta:Ez az én gépem a meglepetések tárháza. Hátsó lánckerék alatt a leírás szerint két csapágyat kellett volna találnom - csak egy volt benne, a 6204-es. :-k
Lehet hogy ts 250 -es a hátsó lánckereked,az csak egy csapágyas
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Ez az én gépem a meglepetések tárháza. Hátsó lánckerék alatt a leírás szerint két csapágyat kellett volna találnom - csak egy volt benne, a 6204-es. :-k
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: VS461 »

tiger1342 írta:
VS461 írta:Ha a 251-esem hátsó kereke 18-asra van cserélve, akkor az új km-óra meghajtást célszerű a 250-eshez valóval megoldani, ugye? A csere okát lásd alább :)
Ha 18-as kereket raksz be, akkor kell hozzá a 18-as kerékhez passzoló meghajtás is, jól látod. :)
:)
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

VS461 írta:Ha a 251-esem hátsó kereke 18-asra van cserélve, akkor az új km-óra meghajtást célszerű a 250-eshez valóval megoldani, ugye? A csere okát lásd alább :)
Ha 18-as kereket raksz be, akkor kell hozzá a 18-as kerékhez passzoló meghajtás is, jól látod. :)
TS powa!
Kép
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Ha a 251-esem hátsó kereke 18-asra van cserélve, akkor az új km-óra meghajtást célszerű a 250-eshez valóval megoldani, ugye? A csere okát lásd alább :)
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Ja, csere lesz. El tudtam húzni a láncot a lánckerékről jócskán. Görgődarabkák is voltak. Lánckerekek szintén kuka.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

MrDok írta:
VS461 írta:
"Így ne..." című sorozatunk aktuális adását látták!

Ui.: és az a szerencsétlen nyomorult így is hazahozott mindenhonnan!
](*,) ](*,) ](*,)
Ez természetes jelenség, ha elkopott a lánc, mert még kenése sem volt.......
Ideje cserélni. :wink:
Egy-egy görgő nem a világ. A kezelési könyv is azt írja, hogy akkor kell cserélni, ha már több görgő van letörve egymás mellett.
Nem mintha rongyos lánccal szoktam volna közlekedni. A kis lánckerék alatt gyülekező zsírkupacot érdemes vizsgálgatni, hogy vannak-e benne görgő darabok. Ha vannak, akkor alaposabban végignézni a láncot, hogy mizu, és láncszett cserére lelkiekben felkészülni.
KépKép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

VS461 írta:
"Így ne..." című sorozatunk aktuális adását látták!

Ui.: és az a szerencsétlen nyomorult így is hazahozott mindenhonnan!
](*,) ](*,) ](*,)
Ez természetes jelenség, ha elkopott a lánc, mert még kenése sem volt.......
Ideje cserélni. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Nekiálltam szétkapni a verdát festéshez, kábelezéshez, kis felújításhoz.
Ezeket találtam, a pofámról leég a bőr...
Kép
Jól látjátok, az egy csap, görgő nélkül. Több is van.
Kép

Kép
Ezek a lánckerék alatt voltak, egy zugban megülve. Mondanom sem kell, hogy a lánc olyan laza volt, hogy állítás nélkül egy 23-as lánckerék befért volna...

"Így ne..." című sorozatunk aktuális adását látták!

Ui.: és az a szerencsétlen nyomorult így is hazahozott mindenhonnan!
](*,) ](*,) ](*,)
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Ekecs írta:
csiszar.gergo írta:Sziasztok.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egy Mz ts 125-be pontosan mennyi hajtóműolaj kell és hol van neki a nívója???
Előre is köszönöm a válaszokat.:)
Kb.9 deci,a nívó a berúgó-váltótengelytől lefele 2centivel.

Kis MZ-be szerintem elég lesz a fele!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

JBiafra írta:üdv, kis ts primer lánckerekét, a főtengelyét szeretném levenni, mi ennek a módja,



bocs nem jó a billentyűzetem
Több változat készült, melyik van neked? (a kis primer lánckerékből is!) Önzáró kúpra épül mind, ezért általánosan lehúzó szerszámmal lehet leszedni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

csiszar.gergo írta:Sziasztok.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egy Mz ts 125-be pontosan mennyi hajtóműolaj kell és hol van neki a nívója???
Előre is köszönöm a válaszokat.:)
Kb.9 deci,a nívó a berúgó-váltótengelytől lefele 2centivel.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

Sziasztok.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egy Mz ts 125-be pontosan mennyi hajtóműolaj kell és hol van neki a nívója???
Előre is köszönöm a válaszokat.:)
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

üdv, kis ts primer lánckerekét, a főtengelyét szeretném levenni, mi ennek a módja,



bocs nem jó a billentyűzetem
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, jó az arany színű favorit, semmi gondom nem volt vele üdv. juragy
Frankenstein250
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.05.21. 10:52
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Frankenstein250 »

Köszönöm a válaszaitokat de még úgy tűnik nem kell cserélni.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem jópár éve szolgál a favorit 20000+ km van benne bajom még nem volt vele...
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nekem az RK 428H jött be. Az oka egyszerű: Itt DID nincs, nálunk ezt kapni.
17000 km van a láncomban, érezhető nyúlása nincs (ugyanitt állt a feszítő mikor felraktam, és most is...) Amúgy 6000Ft környéke a 136 tagos RK 428H, pár szemet kell kivenni belőle és öröm-bódottág :)
Szvsz tök mindegy DID vagy RK, mindegyik jóféle japán lánc. :wink:
Favoritot én max kis MZ-re raknák.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

DID 428H, 130 tagos ha jól emlékszem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Favorit vagy DID
Frankenstein250
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.05.21. 10:52
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Frankenstein250 »

Üdv mindenkinek! Etz 250-esre milyen láncot ajánlatok és milyen méretben? Válaszotokat előre is köszönöm.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok megoldódott a probléma mint már írtam csak felni lett cserélve ma ki is próbáltam jó választás a 47-20 lánckerék és 16 colos kerék nem fog vissza a szél sem, üdv. juragy
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , most az lesz hogy csak felni csere üdv. juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Rossz a mérete...........
Általában a lánckerék belever a bakelit belsejébe, alátét a távtartó és a bakelit közé a megoldás (/1 nél nincs távtartó, csak a tengelyre kell fűzni egy nagy alátétet mielőtt felteszed a bakelitet rá)
Nekem nem volt vele ilyen gondom.Nem kellett semmilyen alátét.Lehet ezekből is esetleg többfajta létezhet a boltokban.
Most is csak azért tettem fel a gyári bakelitet,mert lánckerék csere volt és hát miért ne gyári kerüljön fel,ha már egyszer van :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

tiger1342 írta:
bambi írta: Nem neked:-)
Jajó. :)
Ha már szóbakerült: múlt hétvégén sikeresen széttört a TS 250/1-en a láncvédő bakelit. Annyira nem sajnáltam, mert alul már patkolnom kellett, de emlékeim szerint az utángyártott ebből sem méretpontos. Tudja valaki mi a konkrét gond vele? Mintha láttam volna valahol képeket is, hogy mit kell vele csinálni. Köszi!
Rossz a mérete...........
Általában a lánckerék belever a bakelit belsejébe, alátét a távtartó és a bakelit közé a megoldás (/1 nél nincs távtartó, csak a tengelyre kell fűzni egy nagy alátétet mielőtt felteszed a bakelitet rá)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, nincs félre fűzve, méregettem a tegnap a 16 colos kerék agy az keskenyebb mint a mostani amit cseréltem volna , szerintem nem / 1 kerék ez ami ángyon meglepet az volt hogy az ETZ fékfal sem fért bele de meg volt a sajátja egyébként a lánckerék is be küszködtem a helyére a lánc tokot a gumira gondolok és csak akkor jött a nagy meglepetés mikor látom a kerék nem középen fut ,mos ott tartok hogy szét fűz mind a 2 és csak felni csere lesz remélem jövő hét végére kész lesz mert tudni illik jó idő esetén mennék az NDK találkozóra de ez már 1 másik téma üdv. juragy
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

bambi írta: Nem neked:-)
Jajó. :)
Ha már szóbakerült: múlt hétvégén sikeresen széttört a TS 250/1-en a láncvédő bakelit. Annyira nem sajnáltam, mert alul már patkolnom kellett, de emlékeim szerint az utángyártott ebből sem méretpontos. Tudja valaki mi a konkrét gond vele? Mintha láttam volna valahol képeket is, hogy mit kell vele csinálni. Köszi!
TS powa!
Kép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

tiger1342 írta:
bambi írta: Nem lehet hogy félre van fűzve a kerék?
Nem, szépen középen áll.
Nem neked:-)
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

bambi írta: Nem lehet hogy félre van fűzve a kerék?
Nem, szépen középen áll.
TS powa!
Kép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

tiger1342 írta:
jura györgy írta:sziasztok , téma hátsó kerék csere,16 colos a 18 colos helyett , nem jón össze mert a 16 colos kerék 3 centivel jobbra esik , magyarul nem középen futna üdv juragy
Furcsa, mivel nekem ETZ 250 lengővilla van a peregyben, simán bele tudtam rakni a 16-os kereket, a bal oldalon kellett a távtartóból leköszörülni, hogy beférjen, mivel más a láncfeszítő kialakítása.
Nem lehet hogy félre van fűzve a kerék?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég