Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Máté » 2012.04.23. 16:08

Cat írta:Köszi
Sajna nem ér annyit, hogy visszavigyem(kocsival 2-3 rugó odavissza az út, de busszal is sok) :(
Hátha nekem nagyobb szerencsém lesz :)

Egyébként lehet már a barkácsba illene(ha igen gondolom a modi átdobja, ez esetben bocsi)

Szóval fogtam egy bringaküllőt, elvág, mágnes felcsavaroz, majd a motorküllőhöz odakötegel :S :)
Az érzékelőhöz keményfából vágtam egy íves darabot, sensor rákötegel, fadarab a villaszárhoz kötegel...
Így kb 5-7mm re vannak egymástól a mágnessel..
Filóztam, hogy a fékre ráteszem valahogyan, de túl lent van nem elég a kábel hozzá...
Teszt.
Mentem vele, alapból eltoltam mert 16 os kerékhez állítottam...
Félúton rádöbbentem és korrigáltam 18 asra..
Nah valami csak nem jó mert a telóm is elindítottam GPS el ellenőrzésképpen :)
Óraszerinti 50km/h az a valóságban 63 volt..
Szóval nem igazán jó valami, de majd próbálgatom...
Megerősítem a kötegelést és próbálgatom melyik beállítás lesz jó..
Csak tippelve mert nincs ötletem merre kéne állítgatni...
Ne az előre használati utasításban leírt értékekkel dolgozz, hanem mérd le a kereked és azt állítsd be. Általában kerületet kérnek.

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.23. 15:04

Köszi
Sajna nem ér annyit, hogy visszavigyem(kocsival 2-3 rugó odavissza az út, de busszal is sok) :(
Hátha nekem nagyobb szerencsém lesz :)

Egyébként lehet már a barkácsba illene(ha igen gondolom a modi átdobja, ez esetben bocsi)

Szóval fogtam egy bringaküllőt, elvág, mágnes felcsavaroz, majd a motorküllőhöz odakötegel :S :)
Az érzékelőhöz keményfából vágtam egy íves darabot, sensor rákötegel, fadarab a villaszárhoz kötegel...
Így kb 5-7mm re vannak egymástól a mágnessel..
Filóztam, hogy a fékre ráteszem valahogyan, de túl lent van nem elég a kábel hozzá...
Teszt.
Mentem vele, alapból eltoltam mert 16 os kerékhez állítottam...
Félúton rádöbbentem és korrigáltam 18 asra..
Nah valami csak nem jó mert a telóm is elindítottam GPS el ellenőrzésképpen :)
Óraszerinti 50km/h az a valóságban 63 volt..
Szóval nem igazán jó valami, de majd próbálgatom...
Megerősítem a kötegelést és próbálgatom melyik beállítás lesz jó..
Csak tippelve mert nincs ötletem merre kéne állítgatni...

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Máté » 2012.04.23. 14:21

Cat írta:Vettem órát..
Hihetetlen hogy mindenhol 3-4 től felfelé vannak..
Madaras tecskóban kaptam Ventura márkájú órát 8 vagy 9 funkció minden akármit tud.
Felraktam.
Csakhogy a küllőre nem tom felrakni a mágnest :(
Reszelésen agyalok, de akkor a csavar kiesik mert talán 4es csavri tartja.
Vagy a küllőt kéne megvékonyítani valahogy?
Bevallom erre nem gondoltam mikor megvettem hogy ezt is meglessem.
Olcsó és madzagos legyen ez volt az alap....
Persze "csak" 99-ig mér :)

Meg ha felrakom akkor sem a kívánt 1-5mm körül lesz a mágnestávolság hanem kb 20-40mm közt.
Egyszer vettem ilyen márkájú órát én is, bár nem tettem volna. Minden zajt összeszed a környezetből motoron használhatatlan. Utána bringán volt egy darabig, és ha távvezeték alatt vagy vasúti átjáróban mentem akkor teljesen megbolondult. Szerintem addig vidd vissza amíg lehet. Érdemes lehet nevesebb drágábba áldozni pénzt - jóval kevesebb szívás lesz vele.
Másik meg hogy a küllőt szerintem nagyon ne vékonyítsd. Lehet nem okoz semmit eleinte, de hosszú távon ne akard megtudni milyen ha a felni és az agy külön utakon jár.

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.23. 13:09

Vettem órát..
Hihetetlen hogy mindenhol 3-4 től felfelé vannak..
Madaras tecskóban kaptam Ventura márkájú órát 8 vagy 9 funkció minden akármit tud.
Felraktam.
Csakhogy a küllőre nem tom felrakni a mágnest :(
Reszelésen agyalok, de akkor a csavar kiesik mert talán 4es csavri tartja.
Vagy a küllőt kéne megvékonyítani valahogy?
Bevallom erre nem gondoltam mikor megvettem hogy ezt is meglessem.
Olcsó és madzagos legyen ez volt az alap....
Persze "csak" 99-ig mér :)

Meg ha felrakom akkor sem a kívánt 1-5mm körül lesz a mágnestávolság hanem kb 20-40mm közt.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.22. 12:53

Dettó... Mindjárt szedem szét én is, és kap a lánckeréknél egy új szimmeringet.

Nagy TS-nél a hátsó lánckereket lehet valahogy cserélni az agyon?

Láncvédő gumit milyen márkát, illetve hol érdemes venni? Olyan kellene, amit 1 év után nem kell ledobni. Ami most van rajta, pár km után már lyukas volt. :evil:

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2012.04.21. 16:33

A tippem a beragasztott dugaszok, vagy az üresjelző, kisebb eséllyel a lánckerék :mrgreen:

Elsőre a megoldás a körömlakk, másodikra a szétszedés újratömítés, harmadikra a szimmeringcsere. ÉÉn ilyen sorrendben próbálnám.

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.04.21. 11:49

Szerintem ha leveszed a lánckereket meglátod, én így az üres visszajelzőre tippelnék, de látom azt megoldottad, ettől függetlenül még onnan is jöhet. Én levenném a lánckereket és szárazra törölném az egészet, akkor tuti kiderül honnan jön.

david1109
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.04.21. 10:41
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: david1109 » 2012.04.21. 10:53

Üdv mindenkinek!

Szerintetek honnan jöhet a hajtóműolaj? Lánckeréknél kéne szimeringet cserélni?

Kép

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Samu » 2012.04.20. 18:21

Nekem Cateye Velo 8 és Strada volt eddig, hibátlan. Vezeték nélkülit én sem tennék fel...

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.04.20. 12:55

gabsic írta:
beci58 írta: SZiasztok NGK pipát használok 4.7k az ellenállása a gyertya is NGK BP7 nem zavarszűrős az is igaz, hogy névtelen a km órákat próbáltam volt köztük egy vezeték nélküli típus is.
Szerintem a vezeték nélküli nem nyerő motorra. alapból érzékeny a gyújtásra és egyéb elektromos zavarokra, na meg árnyékolás és a biciklihez képest nagyobb távolság is van a motornál.

Amúgy nekem a nevenincs gagyi óra a féklámpakapcsolóra is érzékeny volt. Ütemesen húzkodva az elsőfékkart faszán mutatott az óra :D
Nekem is vezeték nélküli órám van igaz VDO típusú. Eddig nem tapasztaltam hogy bármi bezavart volna neki. 5e ft volt az ára.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.19. 21:13

beci58 írta: SZiasztok NGK pipát használok 4.7k az ellenállása a gyertya is NGK BP7 nem zavarszűrős az is igaz, hogy névtelen a km órákat próbáltam volt köztük egy vezeték nélküli típus is.
Szerintem a vezeték nélküli nem nyerő motorra. alapból érzékeny a gyújtásra és egyéb elektromos zavarokra, na meg árnyékolás és a biciklihez képest nagyobb távolság is van a motornál.

Amúgy nekem a nevenincs gagyi óra a féklámpakapcsolóra is érzékeny volt. Ütemesen húzkodva az elsőfékkart faszán mutatott az óra :D

beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: beci58 » 2012.04.19. 20:45

csoka írta:
KILL3R etz írta:Vagy kell egy zavarszűrős pipa, meg gyertya.....
Én inkább ezt a megoldást favorizálom!Nem szeretem a recsegő rádiót,és a TV képernyőn táncoló gyújtás folyamatot.
SZiasztok NGK pipát használok 4.7k az ellenállása a gyertya is NGK BP7 nem zavarszűrős az is igaz, hogy névtelen a km órákat próbáltam volt köztük egy vezeték nélküli típus is.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csoka » 2012.04.19. 08:11

KILL3R etz írta:Vagy kell egy zavarszűrős pipa, meg gyertya.....
Én inkább ezt a megoldást favorizálom!Nem szeretem a recsegő rádiót,és a TV képernyőn táncoló gyújtás folyamatot.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.04.18. 21:52

Vagy kell egy zavarszűrős pipa, meg gyertya.....

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.18. 21:46

beci58 írta: ja a bicikli km óra már a harmadikat próbálom és nekem bezavarja a gyújtás már 300 km/h is mutatott, nem érdemes rá költeni.
Ezzel nem értek egyet! Sokunknál gond nélkül működik a cucc, szerintem csak nem jó órákat próbáltál.
Nekem is volt egy NONAME bicikliórám, ami összevissza mutatott a gyújtástól, de aztán vettem a márkásat, azzal nincs ilyen gond.

beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: beci58 » 2012.04.18. 20:43

Cat írta:Hétfőn veszek valamilyet Kecskeméten...
Köszi az infókat.
A meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiszedtem már és polcon van.
Amúgy valakinek tapasztalatok?
5 ben 2500 as fordulat =50km/h
Ezt telefonnal GPS derítettem ki :)
90km/h mekkora fordulat lehet? 3500? kb?...
Ezt nem sikerült már meglesni..

Lánc...
Hogy állítotok feszességet?
A felső gumialagutat nyomkodva vagy más módszer?

Utána a kereket hogyan állítjátok be?
Legyen egyforma a feszítő kilógó távolsága és kész?

Kösz kösz
Szia nekem ETZ nél 4000 alatt egy picivel megy 90-el ez az utazóm,
-A lánc feszességet ott nézem a kerék beállítást a lengővilla és a felni pereme között mérem mindkét oldalon egyformára állítom
-levett dekninél megforgatom a kereket előre hátra a láncnak nem szabad a fog tetejére felkapni
-próba út a hátsó féket röviden megcsúsztatom ilyenkor egyenesen kell neki csúszni.
Én így csinálom, a csavarokat még a gyújtásnál is imbuszra cseréltem, a nehezen meginduló csavart úgy szoktam kicsavarni , hogy egy erősebb csavarhúzót beleteszek a csavarhoronyba és kalapáccsal ráütök néhányat utánna viszonylag könnyen kijön.

ja a bicikli km óra már a harmadikat próbálom és nekem bezavarja a gyújtás már 300 km/h is mutatott, nem érdemes rá költeni.

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.18. 18:59

Hétfőn veszek valamilyet Kecskeméten...
Köszi az infókat.
A meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiszedtem már és polcon van.
Amúgy valakinek tapasztalatok?
5 ben 2500 as fordulat =50km/h
Ezt telefonnal GPS derítettem ki :)
90km/h mekkora fordulat lehet? 3500? kb?...
Ezt nem sikerült már meglesni..

Lánc...
Hogy állítotok feszességet?
A felső gumialagutat nyomkodva vagy más módszer?

Utána a kereket hogyan állítjátok be?
Legyen egyforma a feszítő kilógó távolsága és kész?

Kösz kösz

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2012.04.18. 17:28

Én nem nyomkodom, minek nyomkorásznám az órát? :mrgreen: 3 soros órám van (Ciclosport, jó áron fasza órák). Középen van jó nagyban a pillanatnyi km. Felül az átlagsebesség, alul a napi km.

Ha 1 percig áll a motor, átvált felső sor órára, alsó meg összkm-re. Tökéletesen elégedett vagyok vele, bár nem bánnám ha az időt mutató óra is kint lenne menet közben, de azt nyomkodással se lehet előhozni. Az átlagsebesség végülis hasznos, lehet látni ha valamiért tötymörög az ember és belehúzhat :D , a napi km se rossz, főleg 2 tankolás közötti szakasz mérésére hosszabb úton.

http://www.biker.hu/webaruhaz/?s%5Bmanufacturer%5D=56

CM 2.1-et használok, ez amúgy kifejezetten gomb nélküli változat. 5k körüli az ára, nekem már majd másfél éve ua. elemmel teljesít, a hetekben éri el a 10e km-t :mrgreen: De már bánom h nem 2.2-t vettem, abból elemcsere esetén se törlődik semmi. Akkroriban nem volt túl sok pénzem :(

Jah és amiért ez a lánc lánckerékhez kapcsolódik: ki lehet szedni a spirált tartó házat, és a kisfogaskereket is, a végére pedig egy műanyag dugót kell esztergálni (találni) hogy ne menjen be a por. Mindez a villa csavarok meglazításával kivitelezhető, nem kell leszedni a hátsókereket, csak legyen a levegőben mert forgatással rá kell segíteni a fogaskerekek szétkapcsolására, óvatosan.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.18. 06:56

Cat írta:Üdv

A Mz km órába való beapplikálás nekem is megfordult a fejemben.. ;)
Csak azon filóztam, hogy ha üveg alá teszem akkor nem lehet nyomkorászni.
Ha körbevágott plexi kerül köré, akkor nyomkodni lehet de a víz is belefolyik, rozsdál, ha megáll benne akkor óra is gallyra mehet, ha nem akkor zárlatolhat a izzóknál..
Nem egyszerű...

A homokkal való kézmosást kipróbálom majd :)

Jó ez a felmelegítem- lehűtöm dolog, frankón működött a csapágy cserénél.

Azért a műszakira mégis kell óra móka miatt, a télen betervelem a km óra rehabot.
Megpróbálok a tengelyhez venni tányérkereket(legalábbis meglesetem a boltossal hátha ő vágja melyik melyikkel passzol.)
Meg új bakelit, új tengely tartó műanyag... haj haj...
SZVSZ Az üveg alá kell berakni a plexit, a cél az, hogy a megvilágítás alulról fel tudjon jönni az óra fölé.
Én egyébként nem vacakoltam ilyennel, egyszerűen felragasztottam egy 300Ft-os LED-csíkot a fejidomra belülről, sokkal jobb az össszes óra megvilágítása így.

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.18. 06:34

Üdv

A Mz km órába való beapplikálás nekem is megfordult a fejemben.. ;)
Csak azon filóztam, hogy ha üveg alá teszem akkor nem lehet nyomkorászni.
Ha körbevágott plexi kerül köré, akkor nyomkodni lehet de a víz is belefolyik, rozsdál, ha megáll benne akkor óra is gallyra mehet, ha nem akkor zárlatolhat a izzóknál..
Nem egyszerű...

A homokkal való kézmosást kipróbálom majd :)

Jó ez a felmelegítem- lehűtöm dolog, frankón működött a csapágy cserénél.

Azért a műszakira mégis kell óra móka miatt, a télen betervelem a km óra rehabot.
Megpróbálok a tengelyhez venni tányérkereket(legalábbis meglesetem a boltossal hátha ő vágja melyik melyikkel passzol.)
Meg új bakelit, új tengely tartó műanyag... haj haj...

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2012.04.17. 23:52

Szét kell berhelni egy régi nemjó km órát, és abba belevarázsolni a bicikliórát, 4 mm-es plexiből (OBI) vágni egy keretet amit a számlap és az óra közé raksz, és akkor éjjel is nézegetheted :mrgreen:

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.04.17. 23:25

Molibdénes zsírra a legjobb az ultra derm+forgács keverék, vagy habkővel sikálás, aztán kézkrém gazdagon.. :D

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2012.04.17. 22:07

Cat írta:Üdv
Ma szétlestem itt helyben
Cateye van 6500-8000 közt; sokallom is...
Kérdéseim támadtak:
Műszakin nem szólnak ha pl leveszem a km órát és csak a bicajos lesz fent?
Vagy kamu óraként fent kell hagyni?
Ugye általában ezeken nincs háttér világítás..
Szürkülettől + éjjel akkor nem tudom lesni?
Vagy ha van is háttér vil akkor az gombnyomásra műxik csak..

Csapágyat cseréltem, km meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiraktam polcra..
FAG csapágy 1800Ft lett volna, nem azt vettem, majd egyszer...

Megreparáltam a féklámpa kapcsolót is végre, jól műxik..

Ultra derm 6x kézmosás után is még látszik az olajos zsíros lánckenő anyag a kezemen.
Tippek az ilyen koszos melo utáni tisztításra? :)
1.: drága, 1500-ért kapsz megfelelőt.
2.: Nemrég szóltak az eredeti óra hiányáért, műszakira legyen fent.
3.: éjjel az utat lesd!!!!
4.: Az olcsó csapágy is csapágy! Évekig elmész vele, csak figyeld, mint ahogy mindent a motoron.
5.: :smt023
6.: földmunka, vagy homokrakodás kézzel. De a faanyagok is szeretik az olajat a kezedről, főleg a nyers gyalult deszka, amiből kisbútor készülne a házba.......


:mrgreen:

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.17. 22:00

Üdv
Ma szétlestem itt helyben
Cateye van 6500-8000 közt; sokallom is...
Kérdéseim támadtak:
Műszakin nem szólnak ha pl leveszem a km órát és csak a bicajos lesz fent?
Vagy kamu óraként fent kell hagyni?
Ugye általában ezeken nincs háttér világítás..
Szürkülettől + éjjel akkor nem tudom lesni?
Vagy ha van is háttér vil akkor az gombnyomásra műxik csak..

Csapágyat cseréltem, km meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiraktam polcra..
FAG csapágy 1800Ft lett volna, nem azt vettem, majd egyszer...

Megreparáltam a féklámpa kapcsolót is végre, jól műxik..

Ultra derm 6x kézmosás után is még látszik az olajos zsíros lánckenő anyag a kezemen.
Tippek az ilyen koszos melo utáni tisztításra? :)

Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2012.04.17. 09:38

Köszönöm.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.17. 09:30

Extremeblast írta:
KILL3R etz írta:Cateye elég minőségi állítólag.

Nekem bikemate van fent. 3 éve, de már haldoklik. :?

Arra figyelj, hogy mérjen 100 felett is. (3 karakteres kijelző)
És vezetékes legyen....

Leírnád nekem, hogy a kilóméteróra érzékelőjét a keréktengelytől számítva hány centire helyezted fel? Azért érdekel, hogy amikor fölteszem ne csaljon, amikor méri a sebességet.
Kösz előre is.
:)
Tökmindegy hova rakod, attól nem fog csalni, nem számít a mágnes elhaladási sebessége a jeladóhoz képest. Az órán állítod be a kerék kerületét, annak alapján számol az óra, hogy: (kerület*impulzusok száma) / idő egység
De célszerű minél beljebb rakni a keréktengelyhez (kisebb kerület sebesség, centrifugális erő)

Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2012.04.17. 09:12

KILL3R etz írta:Cateye elég minőségi állítólag.

Nekem bikemate van fent. 3 éve, de már haldoklik. :?

Arra figyelj, hogy mérjen 100 felett is. (3 karakteres kijelző)
És vezetékes legyen....

Leírnád nekem, hogy a kilóméteróra érzékelőjét a keréktengelytől számítva hány centire helyezted fel? Azért érdekel, hogy amikor fölteszem ne csaljon, amikor méri a sebességet.
Kösz előre is.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.04.16. 20:39

Cateye elég minőségi állítólag.

Nekem bikemate van fent. 3 éve, de már haldoklik. :?

Arra figyelj, hogy mérjen 100 felett is. (3 karakteres kijelző)
És vezetékes legyen....

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.16. 20:35

Köszi a gyors reakciót.
Meg is győztél...
Ajánlott km órák?
Valahol mintha olvastam iet.
Nah visszaolvasok...
Köszi mégegyszer :)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.04.16. 20:19

1: Amihez nem muszáj nem nyúlunk, ha jó. Mert nagyon szar lesz minden körülötte is.
2: Km spirált ki kell kötni a fordulatmérővel együtt a ..csába. Csak a baj van vele, fogja a motort, növeli a fogyasztást. Felteszel egy bringás órát azt kész. A tányérkerék, tengely, stb árából meg is van....

Én szóltam. Uff. :lol:

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.16. 20:09

Nah segítsetek..

Hogy a kurva anyjába van az, hogy valaki használja a motort gond nélkül..
Motort akarok venni.
Meggondolom 100x, végül olyat választok aminek ismert az előélete...
Épp hazahoz, csak egy festés miatt szedem szét, és azóta meg szopat...
Hazafelé féluton eltörte a km óra meghajtó tengelyt.
A tengely olyan fogazatú amit 3 boltban sem láttak eddig, nem tudják hova tenni...
Jólvan találtam itthon tengelyt + kereket is...
Elvileg passzolnak is.
Összerakom, próbaút majd ki is köpi a tengelyt házastól együtt.
Eredmény: bakelitban a csavar helye megduplázódik, hogy fogom rögzíteni nem tudom..
Nah már most összeraktam újfent, kerék nélkül beindít próbál...
kb 30km/h nál szépen kitolta a tengelyt, és a házát, csavar helye tovább bővül...

Nah már most a tengely 12 bordájú.
A tányérkerék 23 fogú
Ezek összepasszolnak?
Ha nem akkor mien jelölésű tányérkereket hozzak hozzá????


Jelzem 1 hét múlva megyek kontrollra Kecskemétre, akkor tudom megvenni, vagy megveszem itt helyben másfélszeres áron...
Várok megint egy hetet és akkor szívok tovább vagy drágán azonnal szívhatok tovább.
Találtam itthon másik bakelitet, csak a felső kivezetése van rendesen elrepedve.
Mindenesetre megpróbálom jól megragasztani, ennek jó a rögzítőcsavar helye(km tengely)

Más probléma a megfelelő helyen kérdezve...
](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) :( :( :( :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.15. 21:43

Üdv

Mikor hoztam haza a perkót eltörte a km meghajtó tengelyt ugye.
Mivel itthon találtam ETZ meghajtót+ tányérkereket, és összerakva úgy tünt frankó ezért beleraktam a mociba.
Az utca végéig mért is rendesen(kb40km/h ig)
Aztán koppanás, és kitolta a csavart, majd a meghajtót tartó műanyagot is kitolta.
Lehet nem egyezik a fogszám?
Honnan tudhatom, hogy összeillenek e?
A tengely fogszáma nem egyezik a tányér kerékével értelemszerűen..
Van valami egyezés amivel rájöhetek párosak-e? (pl a tányér keréken pont dupla annyi fog van, vagy ilyesmi..)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi » 2012.03.27. 22:26

TsRiDeR írta:
bambi írta:Nem lehet,hogy a lánckerék is kopott?Általában szettben kell cserélni láncot
A lánckerék csak egy kicsit kopott, viszont a láncot azért cserélem, mert törte a görgőket, és már a nagyrésze hiányzott.
láncot a kopott lánckerék töri

Avatar
TsRiDeR
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.13. 18:42
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: TsRiDeR » 2012.03.27. 21:39

bambi írta:Nem lehet,hogy a lánckerék is kopott?Általában szettben kell cserélni láncot
A lánckerék csak egy kicsit kopott, viszont a láncot azért cserélem, mert törte a görgőket, és már a nagyrésze hiányzott.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi » 2012.03.27. 20:58

TsRiDeR írta:Üdv mindekinek!

Lenne egy olyan problémám, hogy a régi láncomat mikor kifűztem feltünt, hogy a lánc görgöinek nagy része törött, és hiányzik, ezért vásároltam egy újat: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/lan ... -1676.html
Viszont mikor kicsomagoltam, akkor feltűnt, hogy oriási különbség van ez és az eredeti között. A lánc rátehető a nagy lánckerékre, de a lánckerék fogai nem egyenletesen középen helyezkednek el a lánc teljes felfekvési hosszában.
Ittvan pár adatt róla:


Görgő átmérő
8,5->eredeti
7,7 mm->vásárolt

Görgők közötti távolság
4,3 mm->eredeti
5 mm->vásárolt

Egy láncszem külső hossz
24,5 mm->eredeti
23,8 mm->vásárolt

Egy láncszem belső szélesség
6,4 mm->eredeti
6,1 mm->vásárolt

Láncszem összekötő hossz
23,5 mm->eredeti
22,6 mm->vásárolt

Láncszem összekötő szélessége
13,5 mm->eredeti
12,8 mm->vásárolt

Az lenne a kérdésem, hogy tudom-e használni(lehetőség szerint maradjak életben:) ) vagy küldjem vissza.

A válaszokat előre is köszönöm!
Nem lehet,hogy a lánckerék is kopott?Általában szettben kell cserélni láncot

Avatar
TsRiDeR
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.13. 18:42
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: TsRiDeR » 2012.03.27. 15:01

Üdv mindekinek!

Lenne egy olyan problémám, hogy a régi láncomat mikor kifűztem feltünt, hogy a lánc görgöinek nagy része törött, és hiányzik, ezért vásároltam egy újat: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/lan ... -1676.html
Viszont mikor kicsomagoltam, akkor feltűnt, hogy oriási különbség van ez és az eredeti között. A lánc rátehető a nagy lánckerékre, de a lánckerék fogai nem egyenletesen középen helyezkednek el a lánc teljes felfekvési hosszában.
Ittvan pár adatt róla:


Görgő átmérő
8,5->eredeti
7,7 mm->vásárolt

Görgők közötti távolság
4,3 mm->eredeti
5 mm->vásárolt

Egy láncszem külső hossz
24,5 mm->eredeti
23,8 mm->vásárolt

Egy láncszem belső szélesség
6,4 mm->eredeti
6,1 mm->vásárolt

Láncszem összekötő hossz
23,5 mm->eredeti
22,6 mm->vásárolt

Láncszem összekötő szélessége
13,5 mm->eredeti
12,8 mm->vásárolt

Az lenne a kérdésem, hogy tudom-e használni(lehetőség szerint maradjak életben:) ) vagy küldjem vissza.

A válaszokat előre is köszönöm!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi » 2012.03.26. 22:34

Nandor írta:
Gyurmooo írta: Nincs véletlenül kiemelve a moci hátulja? :?:
Nincs, ezen a téren minden gyári rajta.
bambi írta: hiányzik a láncvédő
Igen, az alsó gumit levettem szemléltetés céljából. Azt felrakva nyikorog és szorul, így pedig olyan hangja van toláskor mit egy csörlőnek.
Nem lehet, hogy kimaradt egy távtartó a hátsó lánckerék és a lengőkar között?
A láncvédő gumiban ezért van megvezető sin.

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.03.26. 16:02

Gyurmooo írta: Nincs véletlenül kiemelve a moci hátulja? :?:
Nincs, ezen a téren minden gyári rajta.
bambi írta: hiányzik a láncvédő
Igen, az alsó gumit levettem szemléltetés céljából. Azt felrakva nyikorog és szorul, így pedig olyan hangja van toláskor mit egy csörlőnek.
Nem lehet, hogy kimaradt egy távtartó a hátsó lánckerék és a lengőkar között?

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: smate » 2012.03.26. 15:53

gabsic írta:kisTS láncvédőbakelitet lehet valahol szerezni? egy boltban sem találtam :S
én se, de egyébként 125-ös ETZ bakelitje jó rá ?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi » 2012.03.25. 22:51

Nandor írta:Kicseréltem a blokktartót egy erősített kivitelre.
Viszont a lánc most is ugyanúgy beleér a váznyúlványba.
Mi lehet még a baj?

Kép
hiányzik a láncvédő

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2012.03.25. 21:47

Nandor írta:Kicseréltem a blokktartót egy erősített kivitelre.
Viszont a lánc most is ugyanúgy beleér a váznyúlványba.
Mi lehet még a baj?

Kép
Nincs véletlenül kiemelve a moci hátulja? :?:

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.03.25. 21:43

Kicseréltem a blokktartót egy erősített kivitelre.
Viszont a lánc most is ugyanúgy beleér a váznyúlványba.
Mi lehet még a baj?

Kép

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.03.25. 20:45

kisTS láncvédőbakelitet lehet valahol szerezni? egy boltban sem találtam :S

speedy388
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:47
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: speedy388 » 2012.03.20. 22:49

yofo írta:Bambi elérhetősége: Budapest, IX. kerület, Gubacsi út 6/c. Tel.: +36 20 342 0977 , illetve eléred itt a honlapon és a fórumon is.
Köszönöm a gyors választ, holnap megkeresem! Örök hála! :)

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: yofo » 2012.03.20. 22:46

Bambi elérhetősége: Budapest, IX. kerület, Gubacsi út 6/c. Tel.: +36 20 342 0977 , illetve eléred itt a honlapon és a fórumon is.

speedy388
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:47
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: speedy388 » 2012.03.20. 22:43

gabsic írta:
speedy388 írta: már szerelőhöz is elvinném itt pestközelben csak lenne valaki aki profin érti ezt!
Bambi? :-"
Nem ismerem sajnos!
:( Pesten van?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.03.20. 21:01

speedy388 írta: már szerelőhöz is elvinném itt pestközelben csak lenne valaki aki profin érti ezt!
Bambi? :-"

speedy388
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:47
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: speedy388 » 2012.03.20. 20:54

Sziasztok!

Van egy kis problémám: vettem vadonat új hátsó lánckereket, természetesen csapágyakkal. Voltam olyan hülye hogy a régit úgy ahogy volt kidobtam! Csak itt jött a bibi! Valahogy nem stimmel a tengely, mintha rövidebb lenne mint kell nem lóg ki eléggé, ezért a bakelitet sem tudom feltenni, és a kilométermeghajtás sem működik mert beledörzsöl a lánckerék! Visszaolvasgattam itt, és találtam olyasmit hogy a lengyel lánckerék nem stimmel a német tengelyel. Lehet hogy ez a problémám?! Fél éve küzdök a dologgal (ráadásul mit kiderült a csapágy távtartót is kidobtam a régi kerékkel) már szerelőhöz is elvinném itt pestközelben csak lenne valaki aki profin érti ezt!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára speedy388 2012.03.20. 22:44-kor.

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: smate » 2012.03.18. 22:24

Helló! Az ETZ 125-ös láncvédő bakelitját rá lehet rakni TS125-re ?

Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs » 2012.03.11. 20:19

Én is ott ahol neked is van az 1mm-es furat szöggel én is oda raktam egy menetes csavart kb olyat mint ami a sima menetes csavar van benne alapból hátul ami nekem ugye ott kitört,vagyis megrepedt a házam és nem fog semmit a csavar. a távtartó után van egy ilyen kis pörvédő gumi és egy lemez alátét egy olyan 2 mm-er vastag.Na most az nem tudom kell e oda alapból de én kivettem mindkettőt mert így is foghegyen járt és csak jobban kopott volna.Lehet hogy ez a baja nem tudom.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég