Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

http://www.manualedereparatie.info/hu/d ... konyv.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bg »

Gexxx írta:hát igen, elég sokszor jönnek ilyen kérdések...
a fejlécben van egy "Keresés" felirat, arra kattintva bejön egy oldal, amit ügyesen használva megkapod a kérdéseidre a választ... :-"


üdv.
ezen túl vagyok.
kb. 100 féle verzióban írtam be hogy ts 125, mz ts 125, stb.
vagy nincs találat, vagy nincs találat.
több verziót nem ír ki.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

hát igen, elég sokszor jönnek ilyen kérdések...
a fejlécben van egy "Keresés" felirat, arra kattintva bejön egy oldal, amit ügyesen használva megkapod a kérdéseidre a választ... :-"
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bg »

üdv emberek.
lehet hogy unásig ismert kérdés, de érdeklődnék hogy hol lehet találni ts 125/1, meg ts 150/1 szerelési leírásokat.
úgymint lánckerék méretek, dugó méretek, fúvóka méretek karburátorba, stb.

Thx. :D
Kép
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: DrV »

Itt egy kép segítség végett: http://skfuzlethaz.webseo.hu/media/cata ... ile_13.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Úgy vedd ki a 4 szemet, h belső heveder legyen a lánc két végén, mert a patentszem egy külső heveder. (biciglinél ezt szívtam meg, mert se patentszem, se tapasztalat. Motornál mindig adnak patentszemet)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Nandor »

DrV írta:De arrafigyelj, h úgy válaszd és szedd ki a 4 szemet, h a patentszemmel legyen összefogatva, ne te tedd vissza a csapot. Biciklimnél volt emiatt folyamatos szakadás, mert rossz helyen szedtem ki a láncszemeket.
Ezt most nem értem. Hogy is van ez pontosan?
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: DrV »

De arrafigyelj, h úgy válaszd és szedd ki a 4 szemet, h a patentszemmel legyen összefogatva, ne te tedd vissza a csapot. Biciklimnél volt emiatt folyamatos szakadás, mert rossz helyen szedtem ki a láncszemeket.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nandor írta:
Köszönöm, azt nem tudod esetleg, hogy hol lehet kapni?
Csak etz meg kis ts láncot találtam.
Esetleg vegyek egy 130-as etz láncot és üssek ki belőle 4 szemet?

Én pontosan ezt csináltam. 130-ast vettem és 4 szemet leszedtem róla.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Mikor a didet vettem a neten,volt 126 szemes,viszont a raktáron mégse :?

Úgyhogy maradt a 130-as,4 szem ki és kész :D
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Nandor »

zsakfos írta: Méretileg kérded vagy márka ügyileg?
Mérete:1/2"x5/16"x126
Ugyanaz mint az Etz 250,csak 4 láncszemmel kevesebb.
Köszönöm, azt nem tudod esetleg, hogy hol lehet kapni?
Csak etz meg kis ts láncot találtam.
Esetleg vegyek egy 130-as etz láncot és üssek ki belőle 4 szemet?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nandor írta:Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a 4-sebes. TS250-hez milyen lánc kell?
Méretileg kérded vagy márka ügyileg?

Mérete:1/2"x5/16"x126


Ugyanaz mint az Etz 250,csak 4 láncszemmel kevesebb.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a 4-sebes. TS250-hez milyen lánc kell?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Troster »

m-tom írta:Sziasztok,

Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?

Köszi,
Sajnos ismét egy príma kisipari termékkel szembesültünk #-o .
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Mi a véleményetek az alábbi lánckerekeről? Ezeket talán már össze lehetne operálni.
Az a baj, hogy az egyik 45 fogú :S

http://quadalkatreszek.hu/index.php?pag ... t&Itemid=7

http://quadalkatreszek.hu/index.php?pag ... t&Itemid=7
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Lehetséges, hogy tudnék gyártatni rendes hátsó fogaskereket 250 ETZ-hez (szerintem 125höz is, de azt nem kérdeztem még), de előtte körbekérdezek, hogy kit érdekelne a dolog, mert úgy kell ajánlatokat kérni.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Ha olyan a felfogatása mint a 251-sé akkor 1 gyorskötözővel húzasd rá a gumiláncvédőt a blokkból kijövő alucsonkra!![/quote]

Hát ez az, hogy sajnos nem olyan (így tényleg egyszerű lenne), a láncvédő gumi a "blokkon belül" rögzül (?) két kis gumifüllel....:-((
Nem volt még másnak ilyen problémája?
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

m-tom írta:Sziasztok,

Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?

Köszi,
Ha olyan a felfogatása mint a 251-sé akkor 1 gyorskötözővel húzasd rá a gumiláncvédőt a blokkból kijövő alucsonkra!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?

Köszi,
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Perec »

Az enyémben bent volt mégis pikkpakk megette a méregdrága skft, mire észrevettem, hogy valami eszelős bika meghúzta úgy, hogy megzömült a két vége...
Ez gyári is lehet, vagy csak puha utángyári valami?
Alfa írta:Távtartó csövecske benne van a 2 csapágy között? Csapágyak szilárdan ülnek a fészekben?
Kép
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Az első linken lévőbe ár én is belefutottam, gyári alapra szerkesztett lánckerék.
http://pcbonto.hu/portal/Balatonmagyaro ... 42198.html
Nincs egy vonalban az eredeti lánckerékkel, gond lehet a burkolatnál és a vonalban futással. Ez a kopottabb, leharcoltabb.
Amit képeken raktál be, az jobb állapotú, bár már látszik rajta egy kis kopás. A fogaknak szimmetrikusnak kell lennie, ha egyik oldalról más az íve, akkor már kikopott. A nagyon kopott - kuka - lánckerék foga tarajos, mint a viharos szélben a hullámok.
A kettő közül a képeken lévőt ajánlanám.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv!
Még mindig hátsó fogaskerék keresésében vagyok.
Kettő viszonylag használhatónak tűnőt találtam, mi a véleményetek róluk? Mert sajnos én nem értek hozzá eléggé, szóval mennyire vannak elkopva?
Köszi!

Az első: (ez szerintem csináltatott, de az érdekelne, mennyire van leélve)
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig0.jpg

A második: (ez gyári)


Kép

Kép

Kép
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

pedro121 írta: Vhol ráfeszülhet?
Nagyon sanszos. A csapágyakon látszik berágódás, kopás nyom? Ezen kellene elindulnod, ebből következtethetsz arra, merre van a nem kívánt feszültség. Ahhoz, hogy ilyen gyorsan tönkremenjen egy csapágy, erős oldalirányú terhelést, feszítést kell kapjon.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

pedro121 írta:Üdv mindenkinek! Olyan bajom van h az ETZ-m zabálja a hátsókerékcsapágyakat.... volt ami 1 napot bírt ki... legutóbb DKF csapágyat kaptam igaz nem volt zárt ezért rendesen bezsíroztam... 2 hétig bírta. A sejtésem az h vmi nincs normálisan a helyén. Néztem is legutóbb de nem találtam semmi rendellenes dolgot. A lánc nem szoros nem laza a tengelyt se húztam meg nagyon. Azért írok mert hátha volt már másnak is ilyen baja. Vagy csak azért mehetett tönkre mert nem volt zárt? Mondjuk épp az ami zárt volt az járt úgy h 1 nap múlva széthullott... Az elődje úgy járt h szószerint széttört a csapágy..... és fogalmam sincs h m okozza... Vhol ráfeszülhet?
Távtartó csövecske benne van a 2 csapágy között? Csapágyak szilárdan ülnek a fészekben?
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Üdv mindenkinek! Olyan bajom van h az ETZ-m zabálja a hátsókerékcsapágyakat.... volt ami 1 napot bírt ki... legutóbb DKF csapágyat kaptam igaz nem volt zárt ezért rendesen bezsíroztam... 2 hétig bírta. A sejtésem az h vmi nincs normálisan a helyén. Néztem is legutóbb de nem találtam semmi rendellenes dolgot. A lánc nem szoros nem laza a tengelyt se húztam meg nagyon. Azért írok mert hátha volt már másnak is ilyen baja. Vagy csak azért mehetett tönkre mert nem volt zárt? Mondjuk épp az ami zárt volt az járt úgy h 1 nap múlva széthullott... Az elődje úgy járt h szószerint széttört a csapágy..... és fogalmam sincs h m okozza... Vhol ráfeszülhet?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

zsakfos írta:A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre ](*,)
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
Én eddig ezeket használtam:
-motorolaj - olajzóból: seperc alatt eltűnik a láncról csöpög hátul -> nem jó
-zsír kézzel felkenve: nem csöpög, sokáig fenn marad, de a csapok közé nem igazán megy be-> nem a legjobb
-mofakeres láncspré:250milis flkaon volt 800 körül, mézszerű trutyi, ami idővel elkezd házul csöpögni
-tectane zsírspré: ugyanaz a mézszerű trutyi, csak épp felannyiba kerül. idővel ugyanúgy csöpög.
-motul zsírspré: fehér zsírspré, vékony fehér réteget képez a láncon, egész használható. De hamarabb el is tűnik mint a tectane.
-lidlis láncspré: "száraz láncspré" ráfújom, elpárolog a cucc, és semmi látható nem marad... lehet hogy valami teflonos vagy nem tudom milyen réteg marad utána, de én nem bízom benne...

Lánc tisztításra vagy etanolt, vagy féktisztító sprét használok - ez a 2 legolcsóbb.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

z25z írta: brigeciol a tuti :-) kicsit beaztatod hagyod egy jo 10 percet aztan slaggal atmosod esetleg 2 x v 3x szennyezodestol fuggoen. En a zsiros vackokhoz ezt hasznalom, nagyon bevalt.
Köszönöm, kipróbálom. :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

Thorwald írta:Van valamilyen ügyes trükkötök a láncvédő gumik kimosására?
Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.


brigeciol a tuti :-) kicsit beaztatod hagyod egy jo 10 percet aztan slaggal atmosod esetleg 2 x v 3x szennyezodestol fuggoen. En a zsiros vackokhoz ezt hasznalom, nagyon bevalt.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

zsakfos írta:A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre ](*,)
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
Régen az volt a móka, hogy zsírban kifőzték a láncot. Ennek az a lényege, hogy a meleg hatására a zsír megfolyósodott és elvileg bement a szemek csapjaihoz. Megmondom őszintén, én mindig zsírral kentem be alaposan a láncot. Ha tiszta volt a bakelit és a gumik, nem koszolódott a lánc. Ilyen úri dolgokat, mint láncspray-t nem lehetett kapni, csak a jó kis Áfor zsírt, esetleg néha Shellt. Lehetőleg vízálló zsírt használtam, de később jött a szürke molibdéndiszulfidos, növelt kenőképességű zsír. Ennyi volt, meg NDK, vagy Favorit lánc, de nem kellett túl gyakran cserélni így sem. Pedig mentünk a szlovákokhoz túrázni, meg a bolgár tengerpartra, meg ahová csak lehetett tavasztól őszig.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az olajjal, zsírral az a baj hogy leszórja magáról nagyon hamar... Milyen spray-t használsz?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

zsakfos írta:A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre ](*,)
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
Én eddig mindenhonnan azt hallottam, hogy zsírt és olajat felejtsük el. Vettem az új lánchoz Castrol láncmosó folyadékot, és lánc spray-t, ez volt együtt kb 5500 Ft. Majdnem egy szezont kibír. (Mondjuk akciós volt éppen)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre ](*,)
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Thorwald írta:Van valamilyen ügyes trükkötök a láncvédő gumik kimosására?
Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.
Én a múltkoriban Ultra Dermes vízzel álltam neki, meg egy ronggyal. Elég jól lehet vele mosni, de ruhából is sok kell, meg ultárból se árt, ha van :) Én nem vettem észre, hogy bántotta volna a gumit. Viszont egy nagyobb fajta rongy nem volt neki elég. Ráakasztottam drótra, áthúztam rajt, és sikáltam.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Van valamilyen ügyes trükkötök a láncvédő gumik kimosására?
Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

DrV írta:Ha kell van eladó rezóm, szép állapotú 3000 ft. Tudtommal verseny etz-n volt.
Széria kipu kell. De ez nem ide tartozik már. :)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: DrV »

Seclusion írta:Most az ősz elején lesz 4 börze, amire elmegyek. Mivel versenymotort is akarok építeni, kell a tartalék alkatrész. Körmend, Szeleste, Vép és Pápa lesz, amiket (a terveim szerint) meglátogatok. Aztán kuplung, sebváltó, meg ilyen aprólékok, amiket nem lehet itthon elkészíteni. Meg ami olcsó :mrgreen: Valami lerohadt kipufogó is kéne, amit szétvághatnék méretvételhez, és természetesen hátsó lánckerék. Mivel első lánckereket lehet jó minőségben venni utángyártottban is. Meg azt szinte "bármelyik" hozzáértő mar.
Ha kell van eladó rezóm, szép állapotú 3000 ft. Tudtommal verseny etz-n volt.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Thorwald írta:Ez tényleg elkeserítő nekem is, pedig csak mostanában kapcsolódtam be újra az MZ világába. Nagyon motoszkál a fejembe, hogy kellene megint egy ETZ 250-es, de ez a helyzet az alkatrészekkel, mindig lelohasztja a lelkesedésemet.
Most az ősz elején lesz 4 börze, amire elmegyek. Mivel versenymotort is akarok építeni, kell a tartalék alkatrész. Körmend, Szeleste, Vép és Pápa lesz, amiket (a terveim szerint) meglátogatok. Aztán kuplung, sebváltó, meg ilyen aprólékok, amiket nem lehet itthon elkészíteni. Meg ami olcsó :mrgreen: Valami lerohadt kipufogó is kéne, amit szétvághatnék méretvételhez, és természetesen hátsó lánckerék. Mivel első lánckereket lehet jó minőségben venni utángyártottban is. Meg azt szinte "bármelyik" hozzáértő mar.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Seclusion írta: (Azért dühítő a sok utángyártott kacat...)
Ez tényleg elkeserítő nekem is, pedig csak mostanában kapcsolódtam be újra az MZ világába. Nagyon motoszkál a fejembe, hogy kellene megint egy ETZ 250-es, de ez a helyzet az alkatrészekkel, mindig lelohasztja a lelkesedésemet. Ismerve magamat, addig nem nyugodnék, míg nem lenne rajta minden tökéletes, de ennyi gagyi utángyártott alkatrésszel...... #-o
Teljesen a régi szoci helyzet feelingje van, amikor mint vásárló abszolút kiszolgáltatott helyzetben voltunk. Anno én szerencsés voltam, annál a cégnél dolgoztam, akik biztosították az alkatrészellátást és a szerviz hátteret, így szinte mindent megkaptam, amire szükségem volt. A 205/1-es TS-em egy pár száz kilométernél garanciában lecserélt gép volt, mert a malomkerékből kitört egy fog. 30 napon belül nem tudták megjavítani a gépet alkatrészhiány miatt - mert az NDK-s elvtársak sem nagyon kapkodták magukat - és már kapott is egy újat az ember. Amire lecserélték a motort, megjött a fogaskerék a raktárba. Én - mint a cég dolgozója némi előnyt élvezve - hibásan megvettem a mocit és egy órás munkával féláron volt egy szinte bejáratós motorom.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Thorwald írta:Nem is bírnám magamban tartani. 8)
A biciklibelső ehhez a gumihoz képest nagyon gyenge, vagy kinyomja, vagy szétlapítja. Nagyon átmeneti megoldás lesz.
Kinyomni nem fogja szerintem, nincs neki elegendő hely. Akkor vaslemez lesz ott bicikli belső szendvicsben ^^ Csak hogy a lényegi rész ne sérüljön. Mást nem tudok hirtelen elképzelni. (Azért dühítő a sok utángyártott kacat...)
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

festékes írta: Autó lökhárító spay-vel nyugodtan lefújhatod, :wink: kérdés ,hogy ezért érdemes e venni a múltkor fújtam az astrámon,egy normális minőségű 2100 ft volt :shock:
Találtam egy jó akril festéket, az egész 600 valahány Ft. volt. Nagyon gyorsan szárad, a nagy meleg miatt kicsit rücskös is lett, de felszerelve - főleg koszosan - nem fog látszani.

Ilyen volt (csiszolás után):
Kép

Ilyen lett:
Kép
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Seclusion írta: Up: Megpróbálom bicikli belső gumival kipótolni a hézagokat, elég jónak tűnik, és odapasszol a kerékagyhoz is. Összerakom így, és menet közben majd kiderül. Ha valakinek van véleménye róla, akkor ne tartsa magában! :)
Nem is bírnám magamban tartani. 8)
A biciklibelső ehhez a gumihoz képest nagyon gyenge, vagy kinyomja, vagy szétlapítja. Nagyon átmeneti megoldás lesz.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Thorwald írta:Láncvédő bakelitot festett már le valaki?
Megjött a postán épségben a gyári bakelit és gondoltam kicsit megsikálom, hogy tiszta legyen. Tiszta lett, de elbarnult a felülete kívül. :shock: Szilikonnal újra szép lett, de tudom ez időleges megoldás. Szerintetek érdemes lenne valamilyen fekete festékkel lefújnom, vagy csak rondább lesz és inkább maradjon a a jó öreg silikon spray?
Autó lökhárító spay-vel nyugodtan lefújhatod, :wink: kérdés ,hogy ezért érdemes e venni a múltkor fújtam az astrámon,egy normális minőségű 2100 ft volt :shock:
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Thorwald írta:A gumi lengéscsillapítónak passzosnak kell lennie, ha már lötyög, akkor a hajtás pofozza a gumit, hamarabb tönkreteszi. Anno egy gyári gumival a helyére kellett "püfölni" a kereket.
Én is ettől tartottam :/ Akkor valamelyiket be kell szereznem =( Köszi a választ!

Up: Megpróbálom bicikli belső gumival kipótolni a hézagokat, elég jónak tűnik, és odapasszol a kerékagyhoz is. Összerakom így, és menet közben majd kiderül. Ha valakinek van véleménye róla, akkor ne tartsa magában! :)
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

A gumi lengéscsillapítónak passzosnak kell lennie, ha már lötyög, akkor a hajtás pofozza a gumit, hamarabb tönkreteszi. Anno egy gyári gumival a helyére kellett "püfölni" a kereket.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Üdv Urak!

Teljes hajtást is kell cserélnem, kis és nagy lánckerék, no meg lánc. Minden meg is van, ám egy kérdés felvetődött bennem. Ami a motorban volt nagy lánckerék, abban ugyebár van egy gumibak, ebbe kapaszkodik bele a hajtott kerék. Ez szép passzos, nem lötyögött. Azonban van másik 2 ilyen lánckerekem, és ezekben mindben lötyög ez a gumibak. Nem is kicsit. A lánckeréken van a 3 kapaszkodó váll, ezektől körkörös irányban kb 2 mm-t tudom mozgatni. A bontott motorban alapból ilyen a gumibak és a lánckerék viszonya. A kérdés, hogy ez így használható ettől függetlenül? Továbbá az ördögi kérdés, hogy melyik az utángyártott? :)
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Láncvédő bakelitot festett már le valaki?
Megjött a postán épségben a gyári bakelit és gondoltam kicsit megsikálom, hogy tiszta legyen. Tiszta lett, de elbarnult a felülete kívül. :shock: Szilikonnal újra szép lett, de tudom ez időleges megoldás. Szerintetek érdemes lenne valamilyen fekete festékkel lefújnom, vagy csak rondább lesz és inkább maradjon a a jó öreg silikon spray?
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

KILL3R etz írta:Az alu rész gyári, de le lett esztergálva róla a lánckerék, és rástupekolva valami... :|
Furcsállottam a csavaros megoldást, amikor a többi fixen öntött. Talán ezért nem volt a motoron láncvédő. :? :?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az alu rész gyári, de le lett esztergálva róla a lánckerék, és rástupekolva valami... :|
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

KILL3R etz írta:Az utóbbi két lánckerék utángyártott szemét... :?
Talán ez? Ebben már benne van az MZ jel, csak már kissé tarajos a lánckerék.

http://pcbonto.hu/portal/Balatonmagyaro ... 42198.html

Sosem kellett kiszednem az enyémet, maximum a gumi lengéscsillapítót cseréltem ki. :?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

végül is már mindegy, mert betettem új utángyártottat :S minden esetre köszönöm a segítségeket. Aztán ha esetleg valahol találok gyárit, akkor kicserélem.
Hogy lehet egyébként fénykép alapján megkülönböztetni őket?

Köszi.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az utóbbi két lánckerék utángyártott szemét... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 12 vendég