Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Tulajdonképpen,mikor csapágyat cseréltem,apósom mondta ő műszaki ember,hogy szerinte ez a hátsó lánckerék kopott cseréljem ki bár én nem láttam annyira leamortizáltnak,de mivel láncot és kisfogaskereket cserélni akartam ugyis,mondom ha lúd legyen kövér.Láncvédő bakelitet nem cseréltem,az jó,csak láncvédő gumikat a szakadtak helyett,és mivel ezek újak,a did lánc meg erősített,tehát vastagabb mint ami rajta volt a motoron, így alapból nehezebben fut bennük ez is belejászhat.Csak az a hangos kattogás mikor hátrafelé tolom a motort vagy forgatom a kereket az nagyon nem tetszik! Ha nem javul a helyzet visszarakom a régi hátsó lánckereket,nekem jól szuperált,nem volt bajom vele,igy utólag lehet kár volt kicserélni.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Jah, megfelelő láncfeszesség mellett nagygázos indulásnál "kattog". De ez igazából csalóka, nekem is ugrott már át, de utána kiderült hogy csak iszonyatosan laza a lánc, elfelejtettem az elején utánállítani. Hogy kinek mi a jó feszesség... a könyv azt írja, a láncvédőgumi közepén a lengővilláig "erőszakmentesen" lenyomható, akkor jó. Több mint egyértelmű :mrgreen: egy 50 kilós lánynak és egy 90 kilós motoros állatnak lehet nem ugyanaz ez a fogalom xD
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szerintem amíg nem ugrik át a lánc a fogak felett. Legalábbis simsonon akkor cseréltem. MZ-n még nem kopott el.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nekem gyári a hátsó lánckerekem.
Mik azok az okok amik miatt cserélni kell?
Értem ezalatt hogy mit kell vizslatni rajt?
Azt én is látom hogy pld Samu fotóján lévő az már kuka,de mi az a kopás amikor csereérett?
Erről valami szakirodalom van?Rajz esetleg?
A fék miatt úgyis leszedem a hátsó kereket,akkor majd csinálok közeli képet a lánckerekemről azt majd megmondja aki ért hozzá hogy cseréljem-e.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

festékes írta:Sziasztok!
Ma cseréltem első hátsó lánckerekeket ,láncvezetőket, menesztő gumi,csapágy,szimmering,did láncot tettem ,fel minden zsír új.
A láncfeszesség sztem pont jó,nem laza és nem is túl feszesre állítottam.
Viszont a hátsó kerék nagyon nehezen,forog,fogja is a gépet érezhetően és ha hátrafele tolom erősen kattog 8-[ A hátsókereket is nehéz berakni,a kerékdobon és a lánckereken levő rovátkák nem passzolnak 2 centivel arrébb van,gondolom ez az ut gyárt lánckerék miatt lehet,mert ilyet még nem láttam,szivtam is mire rájöttem és igy is nehéz berakni a kereket,ami eddig simán ment,most a távtartót is elég volt berakni,bár ezeket az új menesztőgumira fogom,de nem bizti,hogy ez a gond :cry:
Ez az új cuccok miatt van,vagy valami gebasz van mit gondoltok? :-k
Előre is köszi a válaszokat.
A helyedben én egyesével próbálnám ki az új utángyártott dolgokat.
Szép sorban hogy melyiknél kezdődnek a bajok.
Sőt a kereket magát egyelőre ne is tedd be,csak a lánckereket a láncvédővel és úgy nézd meg hogy könnyen forog-e?
Amúgy nekem is utángyártott a láncvédőm és nekem nincs vele gondom,sőt a kilométeróra meghajtás is tökéletesen működik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Nagyjából ugyanaz mint az Etz. Na mindegy holnap kezdem újra aztán majd látom :shock:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem tartom valószínűnek. De, a ts- problémáját nem ismerem, csak következtettem... Az a tuti ha összehasonlítod a régivel. Szerintem ott lesz a hiba. :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Értem köszi,akkor ne is reménykedjek,hogy párszáz km után össze surlódnak-kopnak a cuccok és megszünik a probléma? :-k
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

festékes!

Én ezért járok bakelit nélkül. Utángyártott bakelit-utángyártott lánckerék páros olyan, ha összehúzod akkor meg sem mozdul a hátsó kerék. Eszergáltatni lehet a lánckerékből. és akkor elvileg elfér... De én fölöslegesnek tartom.
Fel kell rakni egy bicós órát. Pontos, van napi kilométer, hőmérő, stb...
Láncra meg spray... Átlag 500km-enként elég végigfújni. Nekem egy tubus elég volt egy szezonra... (ca 10.000 km)
És nyersz 5km/h-t a kisebb súrlódás miatt... :twisted: :D

Hopp, most esett le Neked ts-ed van. De ezek szerint itt is hasonló gondok vannak, viszont nem vagyok biztos benne, hogy ugyanaz a gond. :-k Hasonlítsd össze a régivel. Ha az alu öntvény kiáll a lánckerék síkjából akkor ott a gond.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Máté »

festékes írta:Sziasztok!
Ma cseréltem első hátsó lánckerekeket ,láncvezetőket, menesztő gumi,csapágy,szimmering,did láncot tettem ,fel minden zsír új.
A láncfeszesség sztem pont jó,nem laza és nem is túl feszesre állítottam.
Viszont a hátsó kerék nagyon nehezen,forog,fogja is a gépet érezhetően és ha hátrafele tolom erősen kattog 8-[ A hátsókereket is nehéz berakni,a kerékdobon és a lánckereken levő rovátkák nem passzolnak 2 centivel arrébb van,gondolom ez az ut gyárt lánckerék miatt lehet,mert ilyet még nem láttam,szivtam is mire rájöttem és igy is nehéz berakni a kereket,ami eddig simán ment,most a távtartót is elég volt berakni,bár ezeket az új menesztőgumira fogom,de nem bizti,hogy ez a gond :cry:
Ez az új cuccok miatt van,vagy valami gebasz van mit gondoltok? :-k
Előre is köszi a válaszokat.
Szerintem a pontatlan hátsó lánckerék miatt vannak ilyen dolgok. Mikor még a 150-emen csináltam hasonló felújítást mint Te, akkor utána én is hasonló problémákkal küzdöttem. Kicsit harcoltam vele, alakítgattam és jobb lett de nem tökéletes.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!
Ma cseréltem első hátsó lánckerekeket ,láncvezetőket, menesztő gumi,csapágy,szimmering,did láncot tettem ,fel minden zsír új.
A láncfeszesség sztem pont jó,nem laza és nem is túl feszesre állítottam.
Viszont a hátsó kerék nagyon nehezen,forog,fogja is a gépet érezhetően és ha hátrafele tolom erősen kattog 8-[ A hátsókereket is nehéz berakni,a kerékdobon és a lánckereken levő rovátkák nem passzolnak 2 centivel arrébb van,gondolom ez az ut gyárt lánckerék miatt lehet,mert ilyet még nem láttam,szivtam is mire rájöttem és igy is nehéz berakni a kereket,ami eddig simán ment,most a távtartót is elég volt berakni,bár ezeket az új menesztőgumira fogom,de nem bizti,hogy ez a gond :cry:
Ez az új cuccok miatt van,vagy valami gebasz van mit gondoltok? :-k
Előre is köszi a válaszokat.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Szegény motor! Szép előélete lehetett! Nem baj,majd a pályán nyugdíjba megy... 8) :wink: :-" :-# :mrgreen:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nem a túrázós motoromon volt fent :) a másikat bontom éppen...
MrDok írta:
Samu írta: Kép
Juj! Nem jöttek furcsa hangok a hátsó kerék felől?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Samu írta:Már tudom miért nem forgott ki 7000ig!! :mrgreen: ](*,) :roll:

Kép
Juj! Nem jöttek furcsa hangok a hátsó kerék felől?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Samu »

De kukacoskodó vagy hallode :)
kiszsebi írta:
Samu írta:Már tudom miért nem forgott ki 7000ig!! :mrgreen: ](*,) :roll:
Ettől viszont könnyebben ki kéne forognia 7k-ig, hisz a lánc csak csúszott a keréken...
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Samu írta:Már tudom miért nem forgott ki 7000ig!! :mrgreen: ](*,) :roll:
Azért az alig kopott fékbetét még veri :)
Ettől viszont könnyebben ki kéne forognia 7k-ig, hisz a lánc csak csúszott a keréken...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Boge »

Mit kérsz ezért a gyönyörő körfűrészlapért?
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csikin »

Uhh ez elég szarul néz ki :mrgreen:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Samu »

Már tudom miért nem forgott ki 7000ig!! :mrgreen: ](*,) :roll:

Kép
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Lóri írta:Üdv!

Nekem a motoromon még gyári lánc van, 63000 km-rel, mely 1970-es gyártású. Titka, hogy 20 évet pihent. illetve az üzemelő 20 évben 1500 km-ként megkenték. Mai napig hibátlan a lánc is és a kerekek is.

Lóri
Na ez azért nem semmi \:D/
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Nekem a motoromon még gyári lánc van, 63000 km-rel, mely 1970-es gyártású. Titka, hogy 20 évet pihent. illetve az üzemelő 20 évben 1500 km-ként megkenték. Mai napig hibátlan a lánc is és a kerekek is.

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Máté »

gabsic írta:
nyakas írta: Gabsic! főtengelycsapágy,az is mindegy :shock:
Hijj, ezt megkaptam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De végülis ha azt nézzük, hazáig a noname euroll csapágy is bírta :D
Utána héten újra szétkaptam, összes csapágyat cseréltem koyo-ra, ha csak feleannyit kibírnak mint a gyári DKF, akkor már örülök :| :x

(amúgy hogy milyen láncmárka... hát tényleg kinek a pap, kinek a paplan... persze én is did-et vettem volna anno mivel itt csak azt ajánlottátok, de mivel nálunk csak yamaha szalon van, ott pedig did nincs, csak RK, hát azt vettem. de nekem bevált. szemben a favorittal, ami még a 125ösön sem bírt ki soha 10E km-t...)
Azért hogy Gabsic védelmére keljek: nem gyakori hiba a csapágyaknál az hogy széttörik vagy letörik a golyóból egy darab. Inkább a külső és belső gyűrű szokott elörni, megrepedni, kitöredezni mert azon nagyobb a szorító erő és a Hertz feszültség. Azt mondta a túrán, hogy csak Árva vára előtt kezdte el hallani a csapágy hangját - tehát ha hamarabb hallja biztos szól vagy ne adj Isten visszafordul.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nyakas írta:
gabsic írta:Mi ez a DID mánia srácok? :mrgreen:
Amúgy kinek a pap, kinek meg a paplan, de én mindig
RK 428H-t vettem.
(Szvsz tök mindegy milyen márka, csak neves gyártótól származó (mondjuk japán) lánc legyen, ne pedig taiwani, kínai, indiai, stb szutykok :mrgreen:)
Gabsic! főtengelycsapágy,az is mindegy :shock:
Hijj, ezt megkaptam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De végülis ha azt nézzük, hazáig a noname euroll csapágy is bírta :D
Utána héten újra szétkaptam, összes csapágyat cseréltem koyo-ra, ha csak feleannyit kibírnak mint a gyári DKF, akkor már örülök :| :x

(amúgy hogy milyen láncmárka... hát tényleg kinek a pap, kinek a paplan... persze én is did-et vettem volna anno mivel itt csak azt ajánlottátok, de mivel nálunk csak yamaha szalon van, ott pedig did nincs, csak RK, hát azt vettem. de nekem bevált. szemben a favorittal, ami még a 125ösön sem bírt ki soha 10E km-t...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nyakas írta:Gabsic! főtengelycsapágy,az is mindegy :shock:
:twisted: :twisted:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nyakas »

gabsic írta:Mi ez a DID mánia srácok? :mrgreen:
Amúgy kinek a pap, kinek meg a paplan, de én mindig
RK 428H-t vettem.
(Szvsz tök mindegy milyen márka, csak neves gyártótól származó (mondjuk japán) lánc legyen, ne pedig taiwani, kínai, indiai, stb szutykok :mrgreen:)
Gabsic! főtengelycsapágy,az is mindegy :shock:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezzel én is így vagyok kinek mi nekem például kék/piros favorit van volt és csak akkor kentem meg mikor felraktam de akkor nagyon. Lementem velem 18000 meg az előző gazda ki tudja mennyit de gondom nem volt vele az tény (néha azért húzni kellett rajta). De azért lehet rápróbálok majd egy japo láncra valamikor. :D
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Krepp »

nekem az is elment több mint 20e-et...és sose fújkáltam...
azért most did van...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gabsic írta:Mi ez a DID mánia srácok? :mrgreen:
Amúgy kinek a pap, kinek meg a paplan, de én mindig
RK 428H-t vettem.
(Szvsz tök mindegy milyen márka, csak neves gyártótól származó (mondjuk japán) lánc legyen, ne pedig taiwani, kínai, indiai, stb szutykok :mrgreen:)
Ki mire esküszik valaki a kék/piros favoritra.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Mi ez a DID mánia srácok? :mrgreen:
Amúgy kinek a pap, kinek meg a paplan, de én mindig
RK 428H-t vettem.
(Szvsz tök mindegy milyen márka, csak neves gyártótól származó (mondjuk japán) lánc legyen, ne pedig taiwani, kínai, indiai, stb szutykok :mrgreen:)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Boge írta:Hali!

Megtisztítottam a lácot és úgy látom, hogy nem érdemes visszatenni. Milyet vegyek? Javaslat!
Köszi

Üdv: Boge
http://www.citybike.hu/index.php?inc=ar ... nu1&id1=38
itt megtalálod a választ :D DID 428H az a tuti :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: conus »

Boge,

DID

:x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Boge »

Hali!

Megtisztítottam a lácot és úgy látom, hogy nem érdemes visszatenni. Milyet vegyek? Javaslat!
Köszi

Üdv: Boge
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Máté »

Stravkó írta:Akkor szoktam,amikor a lánc görgője kezd fényesedni.
Én is szintén akkor szoktam befújni amikor már látom hogy nincs rajta anyag. legutoljára kb 600km-e fújtam be, azóta még mindig szép olajfilmes a lánc.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Én évente egyszer szoktam befújni,szezon elején! Mondjuk 4-5000km-nél nem is megyek többet! :oops:
A versenymotoron más a helyzet,mert azon nincs burkolat. Nyilván azt gyakrabban kell fújni.
Akkor szoktam,amikor a lánc görgője kezd fényesedni.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hm.... Én 4-500 km-enként fújom... :-" :roll: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Velem lehet alkudni. Legyen annyi. :lol: Azért én maradnék az ezernél. :smt029 (nem volt olcsó a DID!)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Dénes »

1000? Szerintem elég azt 5ezer km-enként is. Főleg, ha tényleg ereszt a szimmering. :)
De lássuk mit ír a gépkönyv: 2500km. (30 évvel ezelőtti teknikával)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Boge írta:Sziasztok!

Ha le tisztítottam a láncot és a lánckereket akkor mivel gondozzam?
Zsírral vagy spray-val?

Köszi

Üdv: boge
Zsír-spray-vel! :mrgreen:
Amikor ráfújod még híg, befolyik ahová kell, és az oldószer kipárolgása után átalakul zsírszerű anyaggá. Ami jól tapad a láncodhoz és nem repül le annyira. Csak vékony réteget képez majd a láncodon.
Ilyen burkolt (gumicső) kivitelnél szerintem elég ezer km-enként átfújni, tocsogósan. :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Nekem a szivárgó szimering több tízezer kilométeren keresztül csodaszépen végezte a dolgát :roll: :mrgreen: (nem is szakadt el sose a lánc) [-X
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: conus »

spray, mert a zsírba csak beleragad a kosz :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Boge »

Sziasztok!

Ha le tisztítottam a láncot és a lánckereket akkor mivel gondozzam?
Zsírral vagy spray-val?

Köszi

Üdv: boge
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

young boys írta:
bluerider írta:Én most vettem ki a tengelyt az enyémből, és simán kihúztam könnyedén! 8)
Egy kis zsir csodákra képes...
Még évek múltán is...
Valamikor a mesterem mondta ,hogy fiam legalább köpjél rá ha nincs egyéb(ez pedig a zsir volt) még régen is. Üdv!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: young boys »

bluerider írta:Én most vettem ki a tengelyt az enyémből, és simán kihúztam könnyedén! 8)
Egy kis zsir csodákra képes...
Még évek múltán is...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: conus »

ennek én is nagyon örülök(leginkább annak h nekem lett igazam :P :twisted: ) :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali! Mégsincs nagy gáz Conusnak lett igaza!Ma mielőtt szétszedtem volna a lengővillát,gondoltam,megpróbálok még rábikázni,igaz most egy erőkaros csőkulccsal,remélve,hogy kibirja és lám,még kényelmesen ráhúztam egy teljes fordulatot!Meg is szünt a kotyogás,semmi gond,úgyhogy örülök mint majom a farkának! :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem anno állványos fúrógépbe kellett készülékeznem a vázat, és lefúrni olyan átmérőjű (24 talán?) fúróval. Akkor se jött ki, amikor már csak 0,5 mm volt a falvastagsága. Szóval gyakorlatilag egybeépült és ki kellett fúrnom újra. Ott izibe esztergáltam is bele emelt szilárdságú korrálló acélból egy újat, azóta is az van benne, és még nem rohadt össze :twisted:
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Én most vettem ki a tengelyt az enyémből, és simán kihúztam könnyedén! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Alfa írta:Már ha ki tudod húzni a lengővilla tengelyét :twisted:
#-o :-k
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Már ha ki tudod húzni a lengővilla tengelyét :twisted:
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

[quote="conus"]de azok h a fenébe lazultak ki? gyári van még benne? :x[/quot

Még nem tom,de hétvégén szétszedem,aztán majd többet látok ha minden igaz :-k
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég