Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:km/h felfogatása odab.sz :twisted: :mrgreen:
Khm khm.Az inkább fordulatszámmérő lenne. :-"
Egyébként a megállapitás helyes.Tényleg odab.sz. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: conus »

km/h felfogatása odab.sz :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha 3.5 collos a hátsó gumi akkor a szimó ráf eléggé összehúzhatja lehet pár km/h-val gyorsabban mész így.
Én egyszer egy ilyet akarok boltbajárósnak:

Kép

:twisted:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Hátsó gumim 3,50*16 os :D
Első gumim 3,25*18 :D

Fullterep ^^
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bladzser »

ÉÉÉÉrtem... :D köszi a részletes tájékoztatást...
Hát akkor marad a 15-ös kerék.. tényleg nagyon jól gyorsul, kettesbe meg hármasba akkorát húúúz :D
Meg hát én terepen használom, kell az erő :))

250-es ETZ-be van hajtáslánc? Még nemszedtem le az oldaldeknit.

Valakinek nincs ETZ fordulatszámmérő órához fogaskerék, tudjátok ami oldaldeknibe kell, mert az nekem le van kopva.
Megoldottam ideiglenesen, tengelyről leütöttem és fordítva felraktam , de végtelenségig nem fog működni.
Valakinek nincs eladó, megvenném, vagy valahol nem tudnák venni? Mennyibe kerül?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csikin »

15:38 as áttétellel 5000 1/perc fordulaton kb 93km/h
16:38 esetén 100km/h
17:38 esetén 106km/h
18:38 esetén 112km/h
ha 2.75x16 körüli gumi van hátul

Én megtartanám a 15öst, mert itt a legnagyobb a gyorsulás, és nem lehetne eléggé kihasználni a nagyobbakat.
Sőt még rövidíteném inkább, hogy még virgoncabb legyen :twisted:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Helló!
A motorom ETZ 250-es blokkal üzemel.
Kopóban van az első lánckerekem... cserélni akarom.

Az a kérdésem hogy milyen változást tapasztalnák, ha a mostani 15 ös lánckerekemet lecserélném 17-es re vagy 19-es re.
Ja ÉS FONTOS! Hátul 38 -as lánckerekem van:) (simsonéééé) :D

Sebességbeli változás gondolom lenne, de az erővel mi lenne a helyzet ? 8-[
Jaaa és mennyit változna a végsebesség? :)

Képek ZÚZDÁBA :D
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csikin »

conus írta:aha értem. és 100 km után lehet már meg lehet tépni a száját rendesen? :twisted: :mrgreen:
Igen, én így szoktam :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: conus »

aha értem. és 100 km után lehet már meg lehet tépni a száját rendesen? :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csikin »

Úgy értettem hogy kímélni kell a láncot, hogy ne szakaszosra nyúljon, hanem amennyire lehet egyenletesen.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: conus »

aha, danke!

mi az h óvatosan gyorsítós? nekem a jobb kezem ólomból van a bal kezem meg fából :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csikin »

Conus!

Neked az 1/2 x 5/16 collos lánc kell. Nekem a 130 tagúból mindig ki kellett venni egy szemet, utánállítani meg az első óvatosan gyorsítós 100km után kellett nagyobbat.

Az 1/2 x 1/4 az keskenyebb kis TS és társaihoz való :)

Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

conus írta:emberek!
egyébként a favorittal "csak" annyi a gond h utánállítást igényel a nyúlás miatt :?: :mrgreen:
Mivel a láncszem nyúlik, a lánckerék fogainak mérete meg nem változik, ezért előbb-utóbb úgy jársz, hogy akármilyen feszes is a lánc, át fog ugrani, "kattogni" fog.

Ez nem kifejezetten a Favorit márkára igaz, hanem minden láncra, hiszen mindegyik nyúlik, bár egyik előbb, másik utóbb.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: conus »

emberek!

egy kis help-re van szükségem:
most akarok venni új láncot a vasamra, de did-et azért nem veszek, mert csak erre a szezonra számolok vele, utána úgy tervezem h eladom.
szal, mofakernél 2 fajta méretben van favorit lánc 1/2x1/4/120t illetve 1/2x5/16/130t. az etz 125/150 alkatrészjegyzék az 1/2x5/16/130t-t írja, de akkor a 1/2x1/4/120t melyikhez való? kisTS/kisTrophy? :roll: :oops:
egyébként a favorittal "csak" annyi a gond h utánállítást igényel a nyúlás miatt :?: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Helyén a DID! Bolodog új év! :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

hólánc? :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Blú igényt tart rá, mert pontosan ilyen gondjai vannak! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:
zsakfos írta:z25z!

Úgy van ahogy Csikin mondja.Ts250 és /1.
Ilyet hajkurászok már jó ideje.
Ha eladó én vevő lennék rá. :D

zsakfos!

Mivel nem tudok vele mit kezdeni, nem fogom az orokkevalosagnak megorizni, viszont az van, hogy anno, amikor kiderult, hogy van egy ilyen alkatreszem, bluerider is bejelentkezett ra. Par evvel ezelott kisegitett egy gyari szivocsonkkal, szoval ha igenyt tart ra akkor az ove, ha nem akkor kuldom neked.
Természetesen megértem! :D
Akkor várjuk Blue válaszát ezügyben.
Az a bajság hogy tulajdonképp van nekem utángyártott láncvédő,de sajnos nem méretpontos(mért pont ez lenne az??) és kerreg benne a kilométeróra kihajtás.
Épp ezért inkább visszatettem a gyárit,aminek nincs különösebb baja csak nagyon ronda a felülete és akármit csináltam vele,nem tudtam szépre megcsinálni.Ezért is hajtok ilyet,mert szeretném egszer lecserélni ezt a rondát.
Azért köszi!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

zsakfos írta:z25z!

Úgy van ahogy Csikin mondja.Ts250 és /1.
Ilyet hajkurászok már jó ideje.
Ha eladó én vevő lennék rá. :D

zsakfos!

Mivel nem tudok vele mit kezdeni, nem fogom az orokkevalosagnak megorizni, viszont az van, hogy anno, amikor kiderult, hogy van egy ilyen alkatreszem, bluerider is bejelentkezett ra. Par evvel ezelott kisegitett egy gyari szivocsonkkal, szoval ha igenyt tart ra akkor az ove, ha nem akkor kuldom neked.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z!

Úgy van ahogy Csikin mondja.Ts250 és /1.
Ilyet hajkurászok már jó ideje.
Ha eladó én vevő lennék rá. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csikin »

TS 250 vagy TS 250/1 -é szám alapján. 8)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

Kép

Kép


Fiuk! ez melyik MZ tipus lancvedo bakelitje lehet? Erosen gyanus, hogy gyari a cucc a beutott szamozasbol, valamint, hogy kemeny muanyag az egesz es olyan csillogosan fenyes. A kep nem adja vissza, mert most hoztam be a -5° bol es leparasodott. ETZ biztos nem, mert a lanckerek feloli reszen sajat anyagbol kiontott a tavtarto, meretre ugyan megegyezik az ETZ-jevel, csak abban alubol van pluszban, es a tengely is maskepp megy at. No ezt probaltam anno tavtarto nelkul beepiteni modellileg jol funkcionalt, csak epp a villa feloli oldalon levo kiallo resz miatt nem fert el.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:HÉHhhééj! Skacok!!! +van a L Á N C ! :smt023 Fúháhhháá! Ímáádom a mikulást! Hűha,deboldogvagyok :smt055

770ft-tal drágább a 140 szemes! ánembaaaj :smt016 .. szélesretárjuk a pénztárcáát :smt040 ...nekem méég idén kell!
+fogjuk a 140szemest éés flex! \:D/ Metszünk!

Kép

Kép

Vettem hozzá még 1 patent szemet tarcsiba :mrgreen: ...bár nem hinném hogy az elkövetkezendő 20000km-ben szükség lesz a használatára, megfelelő sprézés melett!
Nem mintha szakadt volna valaha is láncom :mrgreen:

Nem biztos, hogy kell hozzá a flex, elég egy jó dorni, egy baráti méretű pöröly és egy pár ügyes kéz, meg egy 8-as dugókulcs
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

HÉHhhééj! Skacok!!! +van a L Á N C ! :smt023 Fúháhhháá! Ímáádom a mikulást! Hűha,deboldogvagyok :smt055
D.I.D. 428H ! 7280Ft. Motoroázis,NagyLajosKirályÚtja138. Nem m1ünk Tatabányára [-X
Amit lentebb is írtam. Azaz majdnem az :smt002 Nem 130, hanem 140 szemes.Odaadták 136szemes árán :smt002
Igazán készségesek voltak, a leglehetetlenebb kérdésre is szemrebbenés nélkül válaszoltak:
-Ennek a téli kesztyűnek milyen a hőszigetelési tényezője? ( :lol: )
-Fogalmam sincs, ...viszont rajta ez a protektor ... :smt005

Az importőr azt mondta:
-130 szemes? Háát... idén már nem lesz! :smt068
Rákényszerültem a kreativitásra és a ,,bőkezűségre" ! :lol:
770ft-tal drágább a 140 szemes! ánembaaaj :smt016 .. szélesretárjuk a pénztárcáát :smt040 ...nekem méég idén kell!
+fogjuk a 140szemest éés flex! \:D/ Metszünk!

Kép

Kép

Vettem hozzá még 1 patent szemet tarcsiba :mrgreen: ...bár nem hinném hogy az elkövetkezendő 20000km-ben szükség lesz a használatára, megfelelő sprézés melett!
Nem mintha szakadt volna valaha is láncom :mrgreen:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

matt1989 írta:Bambi!

Nekem már 18"-as van a "125"-ösömben :D

25-ös váz, 250-es lengővilla és blokk :-#
ja igen emlékszem :D
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Bambi!

Nekem már 18"-as van a "125"-ösömben :D

25-ös váz, 250-es lengővilla és blokk :-#
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

Forrest írta:Trophy 250-be hátra hogy tudnék 18-as kereket rakni? Nem ragaszkodom az eredeti lengőkarhoz, kerékagyhoz, mert még csak tank, blokk, meg első futómű van a motorból. Valami hasonló lenne a célkitűzés. =P~


Kép
Ami a képen van az egy ETZ 250,és egy TS 250 lengőkarból készült.Méghozzá úgy,hogy az etz,és a ts lengőkart elvágtuk kb középen.Az etz vázhoz rögzítő részébe,pontosan bele lehet tolni a ts levágott cső részeit,így tudjuk hosszabbítani a lengőkart,anélkül.hogy ferde lenne,mert amint írtam pontosa belecsúszik egymásba. Miután beállítottuk,az illesztésnél körbehegesztjük,és kész az erősített hosszított lengőkar.Még lehet fokozni a stbilitását,egy félcolos vékonyfalu(HGSZ) csővel,úgy hogy a lengőkar fölé tesszük merevítést még.A képen lehet látni ha tüzetesebben megnézed.De a gyári lengőkarba is elfér,ha a sárvédőből levász elöl ami lenyulik a lengőkarnál.Így pár milliméter nyersz és éppen hogy de elfér.Ajánlatos a teleszkópot kicsit megemelni,kb 10 millimétert,hogy az utánfutása ne nagyon változzon.Matt azt hiszem a teló javításnál írta is,mert ő is 18-as kereket szeretne,vagy rakot 251-es motorjába,mert hát az is gyárilag 16-os
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Igen Bambié, volt szerencsém a rezonátort is megcsodálni, de sajnos levéve a motorról. :)
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Forrest »

misi írta: szia Forrest!
azt szeretném kérdezni holcsináltattad a rezonátort a motorra.
cim kellene ha lehetne kérnem.
udv: misi
Félreértetted, azon kívül, hogy baromira tetszik, semmi közöm a géphez. BAMBI mester műve talán.
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: misi »

Forrest írta:
Trophy 250-be hátra hogy tudnék 18-as kereket rakni? Nem ragaszkodom az eredeti lengőkarhoz, kerékagyhoz, mert még csak tank, blokk, meg első futómű van a motorból. Valami hasonló lenne a célkitűzés. =P~


Kép

Szerintem próbáld meg TS lengővillájával és komplett kerekével, úgynézem ez is úgy van megoldva. Csak az áttételezésre figyelj mert más a kerék átmérője.

szia Forrest!
azt szeretném kérdezni holcsináltattad a rezonátort a motorra.
cim kellene ha lehetne kérnem.
udv: misi
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Devil »

a legegyszerubb, Bambit meg kell kerdezni, hogy hogy csinalta :twisted:
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Forrest írta:Trophy 250-be hátra hogy tudnék 18-as kereket rakni? Nem ragaszkodom az eredeti lengőkarhoz, kerékagyhoz, mert még csak tank, blokk, meg első futómű van a motorból. Valami hasonló lenne a célkitűzés. =P~


Kép
Szerintem próbáld meg TS lengővillájával és komplett kerekével, úgynézem ez is úgy van megoldva. Csak az áttételezésre figyelj mert más a kerék átmérője.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Trophy 250-be hátra hogy tudnék 18-as kereket rakni? Nem ragaszkodom az eredeti lengőkarhoz, kerékagyhoz, mert még csak tank, blokk, meg első futómű van a motorból. Valami hasonló lenne a célkitűzés. =P~


Kép
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"Hidd el nekem,hogy elviselhető a 180 km/h is...,, Ó, te srác! Hova így sietni? ... [-X

Menj lassan és élvezd a tájat, vagy menj gyorsan és épülj bele! :smt045

..."az ősrégi újságos megoldást (fogsz egy újságot és a felső alá teszed középre),...,, És még 1 előnye a dolognak, mindig van nálad friss sajtó! ...ha lerobbansz, amíg odér a mentés van mit olvasnod :lol:
...kösz boru a tárcsa felajánlást! De kaptam 1 visszautasít6atlan ajánlatot. Te milyen változást éreztél a fúrkálás után? Én a vizes időben való fék6ás javulását várom tőle,és a nagyobb sebességről való megállásnak-> a fék útjának -> a rövidülésének ->a bekövetkezését :mrgreen: várom a műtéttől(válaszol6tsz a ,,Fékek" fórumban)
+hát nem is néz ki rosszul,viszont szép :smt023
Engem már csak az érdekel mennyi idő alatt állok + 100ról! :smt023

,,...Az MZ 1000 SF-nél még 170-ről is dinamikus az előzés :D !..." Ment már valaki ilyennel? Asszem V2es ugye? Disznó lehet :smt029

Milyen lánc lehet rajta? :-"
... a jövő heti nyerőszám AAaaa ...428aaass!! =D> ...dúva dídi DIDi dom diridúú.. \:D/
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"Ha felrakom télen a 300-as szettet,szerintem meglesz benne az a plusz erőtartalék ami kellene még !(Nameg pár okosság....),,
Csőváz Boru! Olyan brutál változást ne várj tőle! kb. 3-4pacit pakol rá. Érezhetőnek érezhető a töbletpaci de ettől még nem fogsz tudni 110ről ,,dinamikusan" előzni.És mikor próbálod ki? Télvízben? #-o Én biztos nem bírnám ki tavaszig :lol: Bár mondjuk addigra bejáratod és lehet tesztelni :smt023
Áá! [-X
Plexi vagy idom nélkül 180al?tartósan? :shock: Nagyon pówer lehetsz, vagy én vagyok marha nyeszlett :lol: De én a Hornet-tel ami csupasz verzió,(600F) nem tudtam tartósan 130-140 felett menni mert a csöcsöm, hátam, az alkarom igencsak zsibbadt,illetve az ujjaim 1enesedtek ki :mrgreen: jameganyakam! Csak úgy lógott a fejem avégén:lol:mint a szaloncukor.
M7-en letéptünk Balcsira asszonnyal csomaggal,
és csak feküdtem a strandon motoroscuccban úgy ledőltem a gépről, aszitték én így napozok :smt005
na nem számít,egy óra alatt kipihentem magam =D>
Majd kiváncsiak leszünk az "okosságra,, . Lehet hogy lesz benne lánc csere is?hogy atémánál maradjunk :-"
Láttam a képeket a Bázison, küllemre faszányos lesz a canga :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

borutalp06 írta:Hát én éppen most dolgozok az ügyön,hogy kényelmetlenebbé tegyem a mocimat :) !Már fenn van a csutkakormány,most faragom a fapados cafe racer ülést,üléskúppal...stb :lol: Az én izlésemnek való áttételt (mindig is sportosabban hajtottam a TZ-t)szeretném kitapasztalni,ezért voltam kiváncsi.Később megpróbálok más fogaskerekeket is a 19-es és a 21-esen kívül is.Majd leírom mit tapasztaltam.
A hidegről csak annyit még,hogy hálaisten van erre alkalmas motoros ruhám.(Ami még fontos,réteges öltözködés) :-({|=
Nekem is van, és lehet hogy csak érzéki csalódás, de néha szoktam úgy érezni mintha hideg szivárogna be a felsőn, majd kipróbálom az ősrégi újságos megoldást (fogsz egy újságot és a felső alá teszed középre), ha akkor is érzem akkor csak az agam játszik velem :D

Amíg a főoldal profilomban levő fejidomom volt, addig nem volt ilyen gondom, de sajnos összetörtem :( , a következő üvegszálas lesz saját készítésű, meg a lábtartókat átvariálom, hogy kicsit szélvédettebb legyek 8)

Amúgy ez már baromira nem lánckerék, a tuningban kéne folytatni :D
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Hát én éppen most dolgozok az ügyön,hogy kényelmetlenebbé tegyem a mocimat :) !Már fenn van a csutkakormány,most faragom a fapados cafe racer ülést,üléskúppal...stb :lol: Az én izlésemnek való áttételt (mindig is sportosabban hajtottam a TZ-t)szeretném kitapasztalni,ezért voltam kiváncsi.Később megpróbálok más fogaskerekeket is a 19-es és a 21-esen kívül is.Majd leírom mit tapasztaltam.
A hidegről csak annyit még,hogy hálaisten van erre alkalmas motoros ruhám.(Ami még fontos,réteges öltözködés) :-({|=
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát valakinek lehet, én szeretek kényelemben motorozni, és ilyen hidegben már 90 nél is át-átjön a zipzáron a hideg, hát még ha valahol van egy rés a sálon...

Más időben pedig a szememet kezdi ki, ez van. Kinek a pap, kinek a paplan :D Én a 70-80 km/h lötyögést élvezem a legjobban.
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Hidd el nekem,hogy elviselhető a 180 km/h is idom nélkül!Az,hogy mennyivel lehet menni,más tészta. :)
Alfa írta:
borutalp06 írta:Akkor minek egyáltalán 110 km/h felett közlekedni? :D
Szerintem teljesen felesleges, max egy plexivel vagy idommal elviselhető. Amúgy meg minek annyival menni? 90 nél seholse mehetsz gyorsabban ahol járunk... Előzni bőven elég a 110, tartósan az is zavaró.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

borutalp06 írta:Akkor minek egyáltalán 110 km/h felett közlekedni? :D
Alfa írta:Pont úgy :D
kapaszkodsz a kormányba, és jön szembe a menetszél, nekem baromi kényelmetlen :D
Szerintem teljesen felesleges, max egy plexivel vagy idommal elviselhető. Amúgy meg minek annyival menni? 90 nél seholse mehetsz gyorsabban ahol járunk... Előzni bőven elég a 110, tartósan az is zavaró.
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Akkor minek egyáltalán 110 km/h felett közlekedni? :D
Alfa írta:Pont úgy :D
kapaszkodsz a kormányba, és jön szembe a menetszél, nekem baromi kényelmetlen :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Pont úgy :D
kapaszkodsz a kormányba, és jön szembe a menetszél, nekem baromi kényelmetlen :D
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Azt hogy kell érteni,hogy lefúj róla szél? :roll:
Alfa írta:
borutalp06 írta: Azt szeretném elérni,hogy 110 körül is legyen még benn erő,akár dinamikusabb előzéshez is...
Hát az sose lesz tuning nélkül (azzal se). 110 nél ez a konstrukció már semmiképpen sem nevezhető "dinamikusnak". 120 nál pörög 6000et, gyárival, ami már túl van a teljesítménymaxon, ezután még kitelik belőle némi gyorsítás, és akár 140et is tud menni ha jól van beállítva, de csakis sík úton, jópár km gyorsulási úttal. Előzésre tökéletesen alkalmatlan, azon kívül lefúj róla a szél, és a futómű biztonságos határa kb a 110-120 km/h.

Egy átlagos országúton 90 nél is már csak lendületből érdemes hozzákezdeni, ha nem látsz szembe senkit. Bár tegyük hozzá, ha jól kipörög 7000ig (rezonátor elsősorban, de jó gyújtás és karbi is kell hozzá), 4 esben 110 fölé lehet vinni elég jól. de csak úgy, ha 110 már az előzési sebesség, és nem onnan akarod kezdeni.
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Az MZ 1000 SF-nél még 170-ről is dinamikus az előzés :D !
Dénes írta:A 110nél kezdődő dinamikus előzéshez egy MZ 1000 SF javallt. :) Nálam 18-as fogaskerékkel, többsávú úton ha sietek 100-nál még kimegyek a belső sávba, ott 115ig még gyorsul aztán nagyjából annyi. Utána már nagyon sok idő lenne. 1-1 sávon pedig maximum 85 alatt előzök, ahol még visszalehet, érdemes kapcsolni 4. sebességbe.(4.ben még 105-ig kihúzom, nagygáz és 5.) Persze ehhez a manőverhez is hosszú egyenes út kell.
Szóval inkább ne előzz 110nél már, inkább örülj, hogy ilyen jól tudsz haladni. :)
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Hát az igaz,hogy nagyobb gépekben,amikhez hozzászoktam egy "picit" több a kakaó,dehát én szeretnék az ETZ-vel is egy hangyányit sportosabban közlekedni.Amúgy ma felraktam a 21-es lánckereket előre.Mivel a gépem eddig is jól húzott alsó tartományban is,és hamar fel tudtam pakolni 5.-ig,nagyon jól müködik vele!Egy kicsit faszábbnak éreztem így a nyújtottabb felváltogatást.Először is,ami a legfontosabb,hogy a végsebessége nem változott,sokkal hosszab egyenes szakaszon viszont biztos érezhető lenne.Az eddigi végsebességét ugyanúgy elérte.Viszont 110-nél 4200-at pörög 5.-ben!!!Szerintem érdemes kipróbálni,(amennyiben szeret az illető szerelgetni)változtatni rajta mivel elég sokat változtat a karakterén.(Látok én még az MZ-ben lehetőségeket :twisted: :D \:D/ :-({|= )
Ui.:
Ha felrakom télen a 300-as szettet,szerintem meglesz benne az a plusz erőtartalék ami kellene még !(Nameg pár okosság....)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára borutalp06 2009.11.30. 20:13-kor.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

sunbim írta:boru is hozzászokott a nagygépekhez :D én se szívesen ülök rá a TZre a Hornet után, mert jaj neki :lol:
de ha sokáig m1ek mzvel, egész jó :smt023 90nnel menni onnan még egész yól ki lehet előzni 4.nyélen oszt 5. 100-110,+kell szokni,ennyit bír,de lehet szeretni...nagyón :smt050
ja és hol vagyunk ... D.I.D. a khírály :smt029
Pontosan így kell :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

boru is hozzászokott a nagygépekhez :D én se szívesen ülök rá a TZre a Hornet után, mert jaj neki :lol:
de ha sokáig m1ek mzvel, egész jó :smt023 90nnel menni onnan még egész yól ki lehet előzni 4.nyélen oszt 5. 100-110,+kell szokni,ennyit bír,de lehet szeretni...nagyón :smt050
ja és hol vagyunk ... D.I.D. a khírály :smt029
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Dénes »

A 110nél kezdődő dinamikus előzéshez egy MZ 1000 SF javallt. :) Nálam 18-as fogaskerékkel, többsávú úton ha sietek 100-nál még kimegyek a belső sávba, ott 115ig még gyorsul aztán nagyjából annyi. Utána már nagyon sok idő lenne. 1-1 sávon pedig maximum 85 alatt előzök, ahol még visszalehet, érdemes kapcsolni 4. sebességbe.(4.ben még 105-ig kihúzom, nagygáz és 5.) Persze ehhez a manőverhez is hosszú egyenes út kell.
Szóval inkább ne előzz 110nél már, inkább örülj, hogy ilyen jól tudsz haladni. :)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

borutalp06 írta: Azt szeretném elérni,hogy 110 körül is legyen még benn erő,akár dinamikusabb előzéshez is...
Hát az sose lesz tuning nélkül (azzal se). 110 nél ez a konstrukció már semmiképpen sem nevezhető "dinamikusnak". 120 nál pörög 6000et, gyárival, ami már túl van a teljesítménymaxon, ezután még kitelik belőle némi gyorsítás, és akár 140et is tud menni ha jól van beállítva, de csakis sík úton, jópár km gyorsulási úttal. Előzésre tökéletesen alkalmatlan, azon kívül lefúj róla a szél, és a futómű biztonságos határa kb a 110-120 km/h.

Egy átlagos országúton 90 nél is már csak lendületből érdemes hozzákezdeni, ha nem látsz szembe senkit. Bár tegyük hozzá, ha jól kipörög 7000ig (rezonátor elsősorban, de jó gyújtás és karbi is kell hozzá), 4 esben 110 fölé lehet vinni elég jól. de csak úgy, ha 110 már az előzési sebesség, és nem onnan akarod kezdeni.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nekem volt fent 20as, 250es korában, jártam vele melóba a nulláson... meghátpersze máshol is jártam vele :lol: azt gondoltam de jó lesz,többet fog menni a canga végre,de lényegesen jobban lassult szembeszélre/emelkedőre, nemteccett. Ja és hát úgy is elég hosszú az 1es a TZ-n így még hosszabb lett , nemteccett.
Kicsit később dobtam rá 18ast, haverral jártunk 1x-2x hegyekben, addig jó volt amíg ott fent mászkáltunk,jobb kigyosítás,jobban bírta az emelkedőket, ,,erősebb" a moci érzet, de amíg eljutottunk a hegyekig :x Magasabb fordulatszámmal tudtuk produkálni a 90es tempót, 19es kerékkel most kb 4300at forog, 18as kerékkel 82-84km/hval mehettünk ha jólemléxem. Ha ugyanazzal a 90es sebességgel akartunk haladni akkor kb 4800at pöröghetett, tehát emelkedett. Én jobban szeretem ha nempörög annyira a motor.Nem rázkódik annyira és nem olyan ,,zajos". Ez teljesen attól függ neked mi tetszik jobban. Nem tudom mennyi emelkedő/sík út van Sopronkövesd környékén :mrgreen:
20percet +ér 1-1 kerékcsere hogy sajátkezűleg kipróbáld :smt045

:smt039
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 44 vendég