Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

sell írta:Bocsánat... Köszi a helyreigazítást.
Neeeeem, nem neked szólt és szó nincs helyreigazításról :D :D hanem igazad volt tényleg beszéltünk erről csak én sem emlékeztem hol mikor ezért beirtam a fórum keresőbe, szóval két kerék-nek ott kellene olvasnia :-"
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sell »

Bocsánat... Köszi a helyreigazítást.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

blokk topic 2015 ápr 20 környéke
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali , z25z vel ezt egyszer kiveséztük rendesen, vagy itt, vagy a gumik topicba.
két kerék
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2015.11.29. 12:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XVII

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: két kerék »

Ha jol ertem a hatso lancvedo bakelitben kene lennie a km spiral ellen reszenek.
Az enyem ott bizony ures, meglepo modon nem is tudtam hova bekotni a spiralt...

Valaki esetleg meg tudna mondani, hogy 3-4-5. fokozatban 3000-es fordulatnal kb mennyivel megy egy 250-es etz?
két kerék

ha gurul, ha pöfög, ha kerek, ha tolod...
ha beindul és megy, az mennyei dolog...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:Oké az jó, de itt ETZ-ről volr szó! :)
Nna. Akkor próbáld a következőt: menetes szár toldó anya (hosszú) ebbe beépíted a mágnest, és felcsavarod az eggyik tárcsa tartó csavara. Jeladót a megfelelő felfogatással 5mm-n melül rögzíted, lehetőleg függőleges közeli állapotban.
Szólj ha kész, és kipróbáltad.
Oké! Először elő kell venni a gépet majd egy motor generál lesz és majd óvatos bejáratás. Utánna jöhetnek az apró mókolások...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Oké az jó, de itt ETZ-ről volr szó! :)
Nna. Akkor próbáld a következőt: menetes szár toldó anya (hosszú) ebbe beépíted a mágnest, és felcsavarod az eggyik tárcsa tartó csavara. Jeladót a megfelelő felfogatással 5mm-n melül rögzíted, lehetőleg függőleges közeli állapotban.
Szólj ha kész, és kipróbáltad.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Oké az jó, de itt ETZ-ről volr szó! :)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sell »

A jeladó egy reed relé általában, mágneses térben a két belső érintkező összezár, egyszerű, de vannak korlátai. Ezért gondoltam, azt hogy közelebb a kerékagyhoz, hogy a mágnes "tovább" legyen az érintkező közelében. A dobfékes keréknél volt még bicaj óra fent, ott a féklap kitámasztó csavarjához rögzítettem a lemezt ami a jeladó tartotta, olcsó Lidl-s óra volt 100 ig elég stabilan működött.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Bicajos fórumokat bujtam annak idején mikor vettem ezt és ott sokmindent leírtak róla hogy a frankó. Megpróbálhatod olyan közelre tenni te tudod majd számolj be a feleményekről. Nyilván mágnesben teszt lesz és nem olyannak ami összehajlítja a jeledóban a lemezeket örökre. :) Több darabbal, fajtával kell próbálni. Majd ha lesz kevem egyszer akkor nekiállok addig meg nem érdekel különösenbben. Szabi most csinálja ha minden igaz az óráimat azt leszámítva kalimpáltak keményen semmi bajuk nem volt meglehetősen pontosak voltak így az bőven elég egyenlőre...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Ne viccelj már ide valami komoly kell mint ahogy irtam is a tesztre azt vagy összejön vagy sem....
Ha túl erős mágnest használsz az nem vágja haza a jeladót?Különben csak egy-két milliméterre lehet a jeladótól,akkor lesz
tökéletesen megbízható.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Ne viccelj már ide valami komoly kell mint ahogy irtam is a tesztre azt vagy összejön vagy sem....
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csoka »

Winchester mágnessal nem próbáltad?Vagy valamilyen más mágnessel.Puha hűtőmágnes,sakk figura mágnes...Én biztos kipróbálnám,ha ilyen bajom lenne.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Ha van tuti tipped rá ami nem egy agyműtét akkor oszd meg velem (velünk). Láttunk már pár kisérletet rá ki hogyan próbálkozott de a tutiról lehet lemaradtam... :) Most 0,5 max. 1cm (de majd lemérem a pontosság kedvéért) van a jeladótól a mágnes...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, és ha nem a felni magasságába raknátok a jeladót, hanem a kerékagyhoz közelebb, a működése, nem lenne stabilabb?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:Amint írtam mindenhol próbáltam már, most a felnire ragasztottam egy kis mágnes. Ezzel a legjobb csak gyenge neki. A gyári még gyengébb volt. Nem volt szükség a súlyozásra a gumis szerint nincs vele gond. Neodium mágnes kellene csak még nem tudtam beszerezni annyira igaz nem kattantam rá a beszerzésére. Az biztos így ezzel a megoldással a legjobb csak így 106 a határa. Bár lehet ha még közelebb tenném még jobb lenne, de már nem merem...
A jeladóban egy nagyon vèkony kis lemez kapcsolót rángat a mágnes.
Ha ráz a kerék, vagy a terep képes nem visszazárni, és akkor nem mutat az óra. Függőleges jeladó elhelyezés segíthet kis mértékben.
Tudom mi van benne és hogyan működik, bár ha lenne valami komolyabb jeladó valami arra simán beruháznék mert ez így nem az igazi. Valahogy megszoktam azt annyi. :) Sok választásom nem is volt igaz... :)
Láttam ahol lehet kapni atom jó mágnest de egy vagyon lenne egy olyan kis dologért itt a neten. Boltban meg nem láttam itt felénk sehol sajnos.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha a zavarszűrő ellenállástól (egy darabtól, tehát vagy a gyertya vagy a pipa, kettő együtt nem jó!) gyújtásgond van, akkor eszerint sem OK ott valami.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

MrDok írta:
pnlaci írta:Tavaly kipróbáltam a bringaórát,nekem valamiért nem működik rendesen.Szerintem bezavarja a motor. Ahogy beinditottam a gépet mindent mutatott csak azt nem amit akartam. .
Biztos jele a gyújtásrendszer zavarának. Át kéne nézni. Trafó, gyertyapipa, gyertya. És a teljes kapcsolódó vezetékezés......
Az lehet hogy a gyertya volt , mert akkor próbálkoztam az órával,ami után kiderült hogy szarakszik a gyertya.Majd bepróbálkozom újra az órával,hátha! :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pnlaci írta:Tavaly kipróbáltam a bringaórát,nekem valamiért nem működik rendesen.Szerintem bezavarja a motor. Ahogy beinditottam a gépet mindent mutatott csak azt nem amit akartam. .
Biztos jele a gyújtásrendszer zavarának. Át kéne nézni. Trafó, gyertyapipa, gyertya. És a teljes kapcsolódó vezetékezés......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Amint írtam mindenhol próbáltam már, most a felnire ragasztottam egy kis mágnes. Ezzel a legjobb csak gyenge neki. A gyári még gyengébb volt. Nem volt szükség a súlyozásra a gumis szerint nincs vele gond. Neodium mágnes kellene csak még nem tudtam beszerezni annyira igaz nem kattantam rá a beszerzésére. Az biztos így ezzel a megoldással a legjobb csak így 106 a határa. Bár lehet ha még közelebb tenném még jobb lenne, de már nem merem...
A jeladóban egy nagyon vèkony kis lemez kapcsolót rángat a mágnes.
Ha ráz a kerék, vagy a terep képes nem visszazárni, és akkor nem mutat az óra. Függőleges jeladó elhelyezés segíthet kis mértékben.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:
pnlaci írta:Tavaly kipróbáltam a bringaórát,nekem valamiért nem működik rendesen.Szerintem bezavarja a motor. Ahogy beinditottam a gépet mindent mutatott csak azt nem amit akartam. :mrgreen:
Zavarszűrős gyertyád vagy gyertyapipád van? (kettő együtt semmiképpen! :) )
Nem , sima. Milyen a zavarszűrős gyertya?? Nekem ez új. Egyszer tettem fel olyan pipát,rohadtul nem tetszett a gépnek. :D
Össze-vissza járt tőle.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pnlaci írta:Tavaly kipróbáltam a bringaórát,nekem valamiért nem működik rendesen.Szerintem bezavarja a motor. Ahogy beinditottam a gépet mindent mutatott csak azt nem amit akartam. :mrgreen:
Zavarszűrős gyertyád vagy gyertyapipád van? (kettő együtt semmiképpen! :) )
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tavaly kipróbáltam a bringaórát,nekem valamiért nem működik rendesen.Szerintem bezavarja a motor. Ahogy beinditottam a gépet mindent mutatott csak azt nem amit akartam. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Amint írtam mindenhol próbáltam már, most a felnire ragasztottam egy kis mágnes. Ezzel a legjobb csak gyenge neki. A gyári még gyengébb volt. Nem volt szükség a súlyozásra a gumis szerint nincs vele gond. Neodium mágnes kellene csak még nem tudtam beszerezni annyira igaz nem kattantam rá a beszerzésére. Az biztos így ezzel a megoldással a legjobb csak így 106 a határa. Bár lehet ha még közelebb tenném még jobb lenne, de már nem merem...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Én megkérdeztem az autóklubnál Szentesen direkt és semmi gond nem volt vele.

A mágnese viszont az enyémnek akár hova teszem 106 körül kinulláza magát és az felett nem mér. Direk nem a legolcsobbat vettem(Ciclosport CM 2.2) és valahogy nem jött össze. Elmeletileg 200-ig vagy 300 kellene mérjen. Erősebb mágnes kellene rá vagy nem tudom, de az így nem az igazi. Valahogy a gyárban a tesztelésénél ennek a fajtának valamit benézhettek rendesen... :)
Hova tetted a küllőn?
Kerék ki van súlyozva?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Én megkérdeztem az autóklubnál Szentesen direkt és semmi gond nem volt vele.

A mágnese viszont az enyémnek akár hova teszem 106 körül kinulláza magát és az felett nem mér. Direk nem a legolcsobbat vettem(Ciclosport CM 2.2) és valahogy nem jött össze. Elmeletileg 200-ig kellene mérjen. Erősebb mágnes kellene rá vagy nem tudom, de az így nem az igazi. Valahogy a gyárban a tesztelésénél ennek a fajtának valamit benézhettek rendesen... :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2016.03.25. 00:34-kor.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Kerékpár órával lehet műszaki vizsgáztatva rendesen szabályosan?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:
Tibi85 írta:250-es ETZ-nél szerintetek el szabad e hagyni a láncvédő gumit és burkolatot?

kb. 5 éve garázsban pihent a masina. Jelenleg egy nagyobb ráncfelvarrás folyik.
Sajnos eltört a láncvédő burkolat. Igazából lejárt már az ideje. Alapból is ragasztva volt már egyszer.
Amit lehet kapni utánagyártott nem sok mindenre jó. Régen volt fent az is egy darabig úgy, hogy esztergáltattam bele egy távtartót. Az működött, de valamiért mégis visszaraktam a gyárit anno. Sajnos a távtartó nincs már meg.
Szívem szerint hagynám a francba az egészet, de kicsit tartok attól, hogy beverődik a dzsuva a kerék és a lánckerék közé. Mi a véleményetek?
Van aki nem használ láncvédőt.
Mint pld Killer.

Én még sosem néztem ilyen szempontból hogy a kosz hova menne be nélküle vagy hova nem.De ezt te is láthatod ha úgyis most rakod össze.
Láncvédő nélkül kicsit sűrűbben kell a láncot kezelni(spray),meg lekell mondani a gyári sebességmérőről.
Cserébe viszont nem lesz több gond a kmóra spirállal :)
Szintén kerékpár óra,és x ringes lánc :-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tibi85 írta:250-es ETZ-nél szerintetek el szabad e hagyni a láncvédő gumit és burkolatot?

kb. 5 éve garázsban pihent a masina. Jelenleg egy nagyobb ráncfelvarrás folyik.
Sajnos eltört a láncvédő burkolat. Igazából lejárt már az ideje. Alapból is ragasztva volt már egyszer.
Amit lehet kapni utánagyártott nem sok mindenre jó. Régen volt fent az is egy darabig úgy, hogy esztergáltattam bele egy távtartót. Az működött, de valamiért mégis visszaraktam a gyárit anno. Sajnos a távtartó nincs már meg.
Szívem szerint hagynám a francba az egészet, de kicsit tartok attól, hogy beverődik a dzsuva a kerék és a lánckerék közé. Mi a véleményetek?
Van aki nem használ láncvédőt.
Mint pld Killer.

Én még sosem néztem ilyen szempontból hogy a kosz hova menne be nélküle vagy hova nem.De ezt te is láthatod ha úgyis most rakod össze.
Láncvédő nélkül kicsit sűrűbben kell a láncot kezelni(spray),meg lekell mondani a gyári sebességmérőről.
Cserébe viszont nem lesz több gond a kmóra spirállal :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

250-es ETZ-nél szerintetek el szabad e hagyni a láncvédő gumit és burkolatot?

kb. 5 éve garázsban pihent a masina. Jelenleg egy nagyobb ráncfelvarrás folyik.
Sajnos eltört a láncvédő burkolat. Igazából lejárt már az ideje. Alapból is ragasztva volt már egyszer.
Amit lehet kapni utánagyártott nem sok mindenre jó. Régen volt fent az is egy darabig úgy, hogy esztergáltattam bele egy távtartót. Az működött, de valamiért mégis visszaraktam a gyárit anno. Sajnos a távtartó nincs már meg.
Szívem szerint hagynám a francba az egészet, de kicsit tartok attól, hogy beverődik a dzsuva a kerék és a lánckerék közé. Mi a véleményetek?
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

pdav87 írta:Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ts 125 ös motornak a hátsó lánckerék a védőbakelitje eltörött, szeretném kicserélni, de a boltban csak 8-10000 ft ért adnak. Minden más mz típusnak 1200-1500 ft, csak a kis ts-hez drága ez az alkatrész. Tehát a kérdés az, hogy felrakható-e a ts 250-es nek vagy az etz 125 nek a láckerék burkolata a ts 125 re.
Ha 251-re lenne 8-10e-ért normális, vennék. Amit 1500-ért lehet kapni, azt kettétörtem, bevágtam a garázsban a kiskályhába, majd epoxival megragasztottam a gyárit. Így az ronda, de mégiscsak jó. Nem úgy mint a bóti, amiben mindenfelé állt a sebességmérő tengely, csak arra nem amerre kéne.
KépKép
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pdav87 írta:Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ts 125 ös motornak a hátsó lánckerék a védőbakelitje eltörött, szeretném kicserélni, de a boltban csak 8-10000 ft ért adnak. Minden más mz típusnak 1200-1500 ft, csak a kis ts-hez drága ez az alkatrész. Tehát a kérdés az, hogy felrakható-e a ts 250-es nek vagy az etz 125 nek a láckerék burkolata a ts 125 re.
Sajnos nem. Keress bontottat, vagy más boltot!
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ts 125 ös motornak a hátsó lánckerék a védőbakelitje eltörött, szeretném kicserélni, de a boltban csak 8-10000 ft ért adnak. Minden más mz típusnak 1200-1500 ft, csak a kis ts-hez drága ez az alkatrész. Tehát a kérdés az, hogy felrakható-e a ts 250-es nek vagy az etz 125 nek a láckerék burkolata a ts 125 re.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Legalább erősebb lesz a hajtás rendszered.Ez olyan mint amikor mi a német lánc helyet felraktuk a cseh láncot,ami ugye erősebb volt.Kevésbé nyúlt meg mint az eredeti.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

ETZ125 első lánckerék felmegy TS125-re, az összes utángyártott ilyen. A TS lánckereke vékonyabb és harang profilú, ami kapható az vastag és lapos (428 = ETZ)

A Scubert ajánlatával az a gond hogy a kínálatukban nincs nem utángyártott lánckerék v. lánc, a készlet sem hiszem hogy nem TW/"Büchel" 420 ami árulnak egyenként is
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Csak azért kérdem,mert egy lánckerék nem kétforint,no meg hogy kompatibilis-e egymással.Mármint a régi ts tengely a kis ETZ lánckerekével.Itt egy Németcég ,van minden náluk ha ez segítség.Csak én nem néztem teljesen át hogy méretileg mik vannak.http://www.zweirad-schubert.de/de/kettensatz-ests125150
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Igen, 420ast. Csak azt hiszik hogy TS lánc...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:
pnlaci írta: Szerintem a kisebb görgők jobban lehegyezik a fogaskereket mivel az átmérőből adódóan a lánckerék tetejét veszik jobban igénybe.Én inkább a szélesebb láncot választanám,ha nem tud beleverni valahol a blokkba,vagy valami másba.
Esetleg előre kis ETZ (428) lánckerék beépítésével csökkenthető a kiszsebi által írt "ostorozás" ha 428-ast használok?
Biztos hogy nem kapsz ts hez láncot?Mert szerintem árulnak.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pnlaci írta: Szerintem a kisebb görgők jobban lehegyezik a fogaskereket mivel az átmérőből adódóan a lánckerék tetejét veszik jobban igénybe.Én inkább a szélesebb láncot választanám,ha nem tud beleverni valahol a blokkba,vagy valami másba.
Esetleg előre kis ETZ (428) lánckerék beépítésével csökkenthető a kiszsebi által írt "ostorozás" ha 428-ast használok?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:Sziasztok!

A kis TS-en a gyári lánc már csereérett lett. A gond hogy az eredeti méret 1/2" x 1/4" de nem szabvány 420-ashoz való, hanem nagyobb, 8.5mm-es görgőkkel. Ilyen láncot nem találtam sehol. A 428-as lánc görgői megfelelnének, de az sokkal szélesebb (5/16" ~ 8 mm)

A fórumot átnézve nem csalódtam, a szélességproblémára könnyen megtaláltam a választ ("Az 1,6 mm [különbség] igen veszélyes lehet, hiszen oldalra is tud mozogni, a nyúlás az ostorozás miatt gyorsul, ráadásul a fogak is hatványozottan kopnak oldalirányból is. Ez előbb-utóbb fogtöréshez vezet."), viszont a kisebb görgők máshogy fekszenek fel a lánckerék fogain illetve a fogak hossza sem rájuk lett tervezve.

Melyik rosszat válasszam a kettő közül: a szélesebb lánc megfelelően vastag görgőkkel (428) vagy a megfelelő szélességű lánc vékonyabb görgőkkel (420)?
Szerintem a kisebb görgők jobban lehegyezik a fogaskereket mivel az átmérőből adódóan a lánckerék tetejét veszik jobban igénybe.Én inkább a szélesebb láncot választanám,ha nem tud beleverni valahol a blokkba,vagy valami másba.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Sziasztok!

A kis TS-en a gyári lánc már csereérett lett. A gond hogy az eredeti méret 1/2" x 1/4" de nem szabvány 420-ashoz való, hanem nagyobb, 8.5mm-es görgőkkel. Ilyen láncot nem találtam sehol. A 428-as lánc görgői megfelelnének, de az sokkal szélesebb (5/16" ~ 8 mm)

A fórumot átnézve nem csalódtam, a szélességproblémára könnyen megtaláltam a választ ("Az 1,6 mm [különbség] igen veszélyes lehet, hiszen oldalra is tud mozogni, a nyúlás az ostorozás miatt gyorsul, ráadásul a fogak is hatványozottan kopnak oldalirányból is. Ez előbb-utóbb fogtöréshez vezet."), viszont a kisebb görgők máshogy fekszenek fel a lánckerék fogain illetve a fogak hossza sem rájuk lett tervezve.

Melyik rosszat válasszam a kettő közül: a szélesebb lánc megfelelően vastag görgőkkel (428) vagy a megfelelő szélességű lánc vékonyabb görgőkkel (420)?
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: popitty »

A hátsó annyi mint a 125-ös és 150-es Ts-é. Kösz. Na most ha ez így van a miatt nem csalhat a km órám 10 km-t hisz az áttételek megegyeznek még ha ETZ hátsóm is van. Kösz.
sell írta:Hali, 48fog hátul, 15fog elöl.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, 48fog hátul, 15fog elöl.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: popitty »

Hali!
Meg tudná súgni nekem valaki, hogy a 125, vagy 150 cm3-s ETZ hátsó fogaskereke hány fogú?
Előre is kösz.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha ovális a lánckerék, vagy szakaszosan nyúlott a lánc, akkor még lekapcsolt gyújtással is képes "rángatni". Én is küzdöttem már ezzel anno. Láncszett csere+ karbi hangolás lett a megoldás.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Korábban írtad,hogy a karburátor piszkálásával (betekerted a levegő csavart),javult a helyzet,ha mechanikus lenne a probléma,nem javult volna semmitől.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Larionov írta:A gondot az alapproblémára, a bakkecskézésre értetettem. m nem akar e ugrani, megvan e minden görgő, stbstb, de ... csak legyen meg végre mi a gondja.
Visszaengedett gáznál bizonyos tartományban lovacskázik , bakkecskézik. Nálam is ez volt a brobléma. Kisebb főfúvóka megoldotta a gondot.
140ről cseréltem 135re. És alig észrevehető.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Larionov »

A gondot az alapproblémára, a bakkecskézésre értetettem. Ha a váltónál ez a játék normális, annak én csak örülök, hiszen akkor nem kell váltót szereznem.
A láncot is próbálgattam. Tökéletesen fut, próbáltam a gumi tokozást lenyomva, felhúzva, lassan, gyorsan. Az első lánckeréknél néztem nem akar e ugrani, megvan e minden görgő, stbstb, de abba nem tudok belekötni, pedig látjátok már mindenbe belekötök csak legyen meg végre mi a gondja.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Larionov írta:Igazából mindegyik fokozatban ugyanennyi a játéka a váltónak. ...
Akkor viszont nem tudom mi a gond.
Hányszor nézegetted ezt a ,,gondot" ? Nekem ilyen '88 óta. :mrgreen: Akkor vettem újonnan.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Láncfeszesség konstans minden helyzetben? Ha forgatod a hátsó kereket, nem "lélegzik" a lenyomott lánc?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég