Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: behan »

zsakfos írta:Eddig mindig a legolcsóbb láncot vettem a piacon,de most vettem egy nagy levegőt és úgy döntöttem,beruházok egy drágábbra.
Érdemes?
Amúgy milyet ajánlotok?

Na meg még egy kérdés.
Küllőkulcsot hol és milyet érdemes venni?
Küllőkolcsot tudsz csinálni,szelepszárból! Levágod a tányér részt,bevágsz flexel a szár végébe olyan szélességben amilyen kell,és kész!
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

hell írta:KOYO :D De a FAG sem rossz választás.

Inkább FAG helyett SKF
KOYO,SKF ezek jó márkák.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Keresgetek kutatgatok,de persze hogy nincs olyan webshop ahol minegyik dolgot megvehetném ](*,)
Vagy lánckerék van vagy lánc.
De mindkettő nincs.Vagy nem DID 428H lesz,hanem valami más.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

KOYO :D De a FAG sem rossz választás.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Oké.Köszi.Akkor indul a pénzköltés :D
Jó kis kiadás lesz.
Ja meg ha már szétdobtam a hátulját,hát persze hogy ahogy nézem a csapágyak is cserére szorulnak.
Viszont nekem csak 3 van,nem mint az Etz-ben a 4 :D
Milyen csapágy legyen.SKF vagy FAG? Vagy milyen?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Hát igen ez megszolgálta az idejét... :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta: Hátsó lánckerekem ilyen:

Vélemény?
Csere?
Az!
Erre ne rakj már új láncot............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Köszi a tippet.
Más.
Hátsó lánckerekem ilyen:

Kép

Kép

Kép


Vélemény?
Csere?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

DID 428H :smt023
MZ ETZ 251e '89
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

DID 428H-t használok régóta, jóféle. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Eddig mindig a legolcsóbb láncot vettem a piacon,de most vettem egy nagy levegőt és úgy döntöttem,beruházok egy drágábbra.
Érdemes?
Amúgy milyet ajánlotok?

Na meg még egy kérdés.
Küllőkulcsot hol és milyet érdemes venni?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Apa66 írta:
Szia!
85 Kg vagyok és rendszeresen viszek utast.
Akkor a 19 fogú lánckereket rakjam fel?
András
Én azt raknám. 5. ben erősebb lesz kicsit, de így is lazán túlléped a max engedélyezett sebességet a közutakon az üzemi fordulatszám tartományban.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

MrDok írta:
Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ 21-es kis lánckerékkel 5.-ben erőtlen.
Milyenre cseréljem? Gyári 19-es re, vagy a 20-as is jó lesz?
András
Rakottan, utassal 19.
Szólóban, kisebb csomaggal 20.
Persze az sem mindegy hány kiló vagy. Régebben alattam is jó volt a 21-es, azóta felszedtem pár kilót, most már nem jó........
Szia!
85 Kg vagyok és rendszeresen viszek utast.
Akkor a 19 fogú lánckereket rakjam fel?
András
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: VS461 »

KILL3R etz írta:Én bakelit, és láncvédő gumik nélkül használom már 4 éve. Egy jó teflonos spray (Motul, Valvoline) kb 500 km-t bír száraz időben. (Esőben, porban, sárban akár 50 km alatt kifényesedik)
Kopni gyorsabban kopik természetesen, 30-35e km-enként szoktam láncszettet cserélni (DID 428H)

Nem jellemző, hogy behordja a dolgokat, szóval nem tud ott bent sok kárt okozni.
Köszi!

@Stephanus: igazából dizájn. Lehet, hogy megcsinálom, bár még csak körvonalazódik a terv, annak lenne a része. Kis festés, ez-az.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

MrDok írta:
sunbim írta:Jja, legolcsóbb tuning a súly csökkentés! :lol:
Utánna az áttétel növelés. Nekem 18-as van fent elöl.
Persze ezzel sem tudok függőlegest mászni.

A kettőötvenesnek is vannak határai!
Szerintem tudsz! Videó is van róla......
Az csak 89fok volt. :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sunbim írta:Jja, legolcsóbb tuning a súly csökkentés! :lol:
Utánna az áttétel növelés. Nekem 18-as van fent elöl.
Persze ezzel sem tudok függőlegest mászni.

A kettőötvenesnek is vannak határai!
Szerintem tudsz! Videó is van róla......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Jja, legolcsóbb tuning a súly csökkentés! :lol:
Utánna az áttétel növelés. Nekem 18-as van fent elöl.
Persze ezzel sem tudok függőlegest mászni.

A kettőötvenesnek is vannak határai!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ 21-es kis lánckerékkel 5.-ben erőtlen.
Milyenre cseréljem? Gyári 19-es re, vagy a 20-as is jó lesz?
András
Rakottan, utassal 19.
Szólóban, kisebb csomaggal 20.
Persze az sem mindegy hány kiló vagy. Régebben alattam is jó volt a 21-es, azóta felszedtem pár kilót, most már nem jó........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!
250-es ETZ 21-es kis lánckerékkel 5.-ben erőtlen.
Milyenre cseréljem? Gyári 19-es re, vagy a 20-as is jó lesz?
András
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

KILL3R etz írta:
Stephanus írta:
De miért jó lánvédő nélkül közlekedni? Ennyit elmegyek a 2500Ft-os lánccal úgy, hogy olcsó zsír-sprayel fújom le 2000-3000km-enként. (Ha épp el nem felejtem)
Sajnos nincs választásom, ki van vágva a blokk hátuljából a láncvédő gumi "csecse" :D

Amúgy megnézném azt a 2500Ft-os láncot, ami 5000km-nél többet bírna alattam... :mrgreen:
Ja tényleg. Már rémlik a blokk-bibi. Volt már erről szó.
KépKép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Stephanus írta:
De miért jó lánvédő nélkül közlekedni? Ennyit elmegyek a 2500Ft-os lánccal úgy, hogy olcsó zsír-sprayel fújom le 2000-3000km-enként. (Ha épp el nem felejtem)
Sajnos nincs választásom, ki van vágva a blokk hátuljából a láncvédő gumi "csecse" :D

Amúgy megnézném azt a 2500Ft-os láncot, ami 5000km-nél többet bírna alattam... :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: m-tom »

A 250-esen megszűnte magát a kmóra meghajtás..... bowden rendben, gondolom ez a cucc szállt el:

http://www.mofaker.hu/termek/Km-Meghajt ... TZ__300940

Ebből érdemes, szabad utángyártottat venni?
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

KILL3R etz írta:Én bakelit, és láncvédő gumik nélkül használom már 4 éve. Egy jó teflonos spray (Motul, Valvoline) kb 500 km-t bír száraz időben. (Esőben, porban, sárban akár 50 km alatt kifényesedik)
Kopni gyorsabban kopik természetesen, 30-35e km-enként szoktam láncszettet cserélni (DID 428H)

Nem jellemző, hogy behordja a dolgokat, szóval nem tud ott bent sok kárt okozni.
De miért jó lánvédő nélkül közlekedni? Ennyit elmegyek a 2500Ft-os lánccal úgy, hogy olcsó zsír-sprayel fújom le 2000-3000km-enként. (Ha épp el nem felejtem)
KépKép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én bakelit, és láncvédő gumik nélkül használom már 4 éve. Egy jó teflonos spray (Motul, Valvoline) kb 500 km-t bír száraz időben. (Esőben, porban, sárban akár 50 km alatt kifényesedik)
Kopni gyorsabban kopik természetesen, 30-35e km-enként szoktam láncszettet cserélni (DID 428H)

Nem jellemző, hogy behordja a dolgokat, szóval nem tud ott bent sok kárt okozni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Sziasztok!

Lehet, hogy volt már, de a láncvédő gumik mennyire szükségesek az ETZ-re? Úgy értem, hogy gyakori láncspray-zés mellett van-e más negatívuma a hiányuknak? Gondolok itt a hajtó lánckerék tömítettségére a blokknál.
Köszi!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dkari »

djtoma írta:Azt szeretném megkérdezni hogy MZ TS 125 motorom van és a hátsó kis fogaskereket ami a kilométerórának van a kereken rögzítve,azz hogyan tudnám lecserélni?Mi tartja azt a helyén?
Ha jól emlékszem a meghajtó kereket egy biztositó gyűrű tartja a helyén. Azt kell kipattintani és lecsúszik a fogaskerék.
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: djtoma »

Azt szeretném megkérdezni hogy MZ TS 125 motorom van és a hátsó kis fogaskereket ami a kilométerórának van a kereken rögzítve,azz hogyan tudnám lecserélni?Mi tartja azt a helyén?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

jura györgy írta:sziasztok , azt kérdezném hogy a PEREGGYESNEK hátsó lánckerékben 1 vagy 2 csapágy van? üdv. juragy
Egy csapágy van benne:
Kép
TS powa!
Kép
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , azt kérdezném hogy a PEREGGYESNEK hátsó lánckerékben 1 vagy 2 csapágy van? üdv. juragy
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

Sziasztok,

igeretemhez huen kiprobaltam a 20-as fogaskereket. Roviden, szamomra tokeletes. Nagyon hideg volt kb 10km hajtottam le vele.
90km/h-nal cca 4200 fordulat nyugodt motorozas. Ha jobb ido lesz majd irok a hosszu tavu tapasztalatomrol.

Udvozlettel,

Falatka
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

dkari írta:Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek esetleg tapasztalat (ha van valakinek) hátsó kerék méretével kapcsolatban.

Van e különbség egy hátul 18-as vagy 16-os kerékkel szerelt motor között?

Gondolok arra ha a 18-as kerék mondjuk 20-as első lánckerékkel vagy a 16-os kerék 20-as lánckerékkel lehet optimálisabb.
Kisebb hátsó kerékkel esetleg rugalmasabb lehet, viszont a nagyobb lánckerék miatt a végsebesség megmarad.....
Ezt gondold át még egyszer: áttételekről beszélünk. Olyan nincs, hogy jobban gyorsul, de a végsebesség megmarad. Olyan van, hogy optimális kompromisszum a kettő között. Általában a gyártók is erre törekszenek...

Szerk: elméletben a nagyobb első lánckerék ideálisabb, mert kisebb ívben töri meg a láncot, de nagyobb terhelést ad a kihajtás oldali csapágynak. Fentiek miatt én a 16-os hátsó felnit preferálom, pláne mert a peregyen gyárilag az van. :))
TS powa!
Kép
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek esetleg tapasztalat (ha van valakinek) hátsó kerék méretével kapcsolatban.

Van e különbség egy hátul 18-as vagy 16-os kerékkel szerelt motor között?

Gondolok arra ha a 18-as kerék mondjuk 20-as első lánckerékkel vagy a 16-os kerék 20-as lánckerékkel lehet optimálisabb.
Kisebb hátsó kerékkel esetleg rugalmasabb lehet, viszont a nagyobb lánckerék miatt a végsebesség megmarad.....
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

tiger1342 írta:
falatka írta: Koszonom a hozzaszolasokat.
Hat nekem 5 000 felett elegge uvolto a hangja. De ezek szerint ez a valodi MZ hang :D
Ha majd sikerul lecserelnem 20sra tuti irok a forumra.

Udvozlettel,

Falatka
Bár nekem peregyesem van, de én is 20-ast vettem ősszel. 19 volt rajta, szétpörögte magát. Vettem 21-et, de 2 személlyel már kínlódott. Most kaptam 20-ast, még nem raktam be, de bizakodom! :))

Kép
Ha minden igaz mar most hetvegere meglesz a 20s fogaskerek (nagyon kivancsi vagyok 8) ).
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

falatka írta: Koszonom a hozzaszolasokat.
Hat nekem 5 000 felett elegge uvolto a hangja. De ezek szerint ez a valodi MZ hang :D
Ha majd sikerul lecserelnem 20sra tuti irok a forumra.

Udvozlettel,

Falatka
Bár nekem peregyesem van, de én is 20-ast vettem ősszel. 19 volt rajta, szétpörögte magát. Vettem 21-et, de 2 személlyel már kínlódott. Most kaptam 20-ast, még nem raktam be, de bizakodom! :))

Kép
TS powa!
Kép
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

KILL3R etz írta:
sunbim írta:" ... jó lesz a 20 fogas. :wink: ,,

Arra elfér egy pár overál! :mrgreen:

Rántva gondoltam, családi vacsorára... :roll: :lol:

Johet a 20 fogasos \:D/
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

sunbim írta:" ... jó lesz a 20 fogas. :wink: ,,

Arra elfér egy pár overál! :mrgreen:

Rántva gondoltam, családi vacsorára... :roll: :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

tiger1342 írta:
falatka írta:
Szerintetek a 90-100 km/h-nal milyen fordulattal kellene porognie a motornak hogy a fogyasztasa az idealishoz kozeledjen?

Udvozlettel,

Falatka
Szia!
A fogyasztási és teljesítmény görbe alapján 5250-es fordulat az ideális a motornak, ezért ezt kell megcéloznod az áttétellel a legjobb fogyasztáshoz:
Kép
Koszonom a hozzaszolasokat.
Hat nekem 5 000 felett elegge uvolto a hangja. De ezek szerint ez a valodi MZ hang :D
Ha majd sikerul lecserelnem 20sra tuti irok a forumra.

Udvozlettel,

Falatka
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

" ... jó lesz a 20 fogas. :wink: ,,

Arra elfér egy pár overál! :mrgreen:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.01.22. 20:51-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A gyári -1 fog általában be szokott jönni vegyes használatra. Tehát 251-re jó lesz a 20 fogas. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

tiger1342 írta: Szia!
A fogyasztási és teljesítmény görbe alapján 5250-es fordulat az ideális a motornak, ezért ezt kell megcéloznod az áttétellel a legjobb fogyasztáshoz:
Kép
5250?
Sose használtam ott a motort huzamosabb ideig, tehát nem is közlekedtem vele gazdaságosan? Sokat kell még tanulnom...
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

falatka írta:
Szerintetek a 90-100 km/h-nal milyen fordulattal kellene porognie a motornak hogy a fogyasztasa az idealishoz kozeledjen?

Udvozlettel,

Falatka
Szia!
A fogyasztási és teljesítmény görbe alapján 5250-es fordulat az ideális a motornak, ezért ezt kell megcéloznod az áttétellel a legjobb fogyasztáshoz:
Kép
TS powa!
Kép
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

Sziasztok,

szeretnem megosztani a sajat tapasztalatomat a kis lackerekkel.
Egy teljesen felujitott ETZ 251-sem van (kb 2300km futottam ra a teljes felujitas utan).
Most a „teli“ idogben volt idom experimentalni es eszt tapaszaltam:
Mikor megvettem a motrot 16 -os fogaskerek volt rajta es mivel egyaltalan nem viszem terepre es dombok sincsekek felvideken rogton lecsereltem. Igaz bivaly eros volt szinte egykereken indultam de feleslegesen kiporgette a motrot.
Utanna 19-re csereltem es ez meg is felelt mivel altalaban egyedul motorozom. De ez a kis lanckerek megfelelt ket szemely alatt is.
Altalaban 90-100km/h tempoval jarom, ezert szerettem volna picit nyugodtabb fordulatszamot elerni az adott sebessegnel. Igy hat kiprobaltam a 22 -es fogaskereket.
Hat az indulasnal szuper volt 1, 2, 3, 4 (szep nyugott hosszu fokozatok ahogy szeretnem) csak hogy a 5nel elfogyott az ero. Meg persze en is rafagytam a motorra mivel csupan +2 fok volt tegnap.
En 186cm magas vagyok es kb 105kg szoval az en termetemhez hasonloaknak egyaltalan nem ajanlom a 22 -es fogaskereket. Viszont egy ismerosom aki alig van70kg nagyon megvan elegedve a 22-el.
Szoval ha valaki kisseb termetu ezek szerint tobb fogu fogaskereket is hasznalhat :| .

A kovetkezo tervem a 20s lesz. Lehet meg a kovi honapban beszerzem es ha bevallik mar nem experimentallok tovabb.

Szerintetek a 90-100 km/h-nal milyen fordulattal kellene porognie a motornak hogy a fogyasztasa az idealishoz kozeledjen?

Udvozlettel,

Falatka
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

szketo írta: Szia! Igen számít a fog szám.Azt olvastam kb:1-fog 5Km/óra.A 16-fogas általában az oldalkocsis használatban kell.Lassabb de, ugyanakkor erősebb lesz a géped.Szóló MZ vagy ETZ van??. #-o .Mert ezeken a 16-fognál jóval több fogszámút használunk.PL:nekem a kicsi 20 fogas.
Pont fordítva... Ha nagyobb a kislánckerék, akkor csökken a két lánckerék közötti átmérő különbség, tehát kisebb lesz az áttétel.
Ebből következően, nagyobb első lánckerékkel gyorsabb, de kevésbé dinamikus lesz a motorod. Ki kell próbálni, hogy melyik a jobb. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Te 125-ösre kérdezted nem?
Ha jó erőben van a blokk és kiforog vele szépen akkor jó,kisebb fordulaton fogja tartani az utazó tempót,de picit biztos lomhábban fog gyorsulni.
Nekem (250) 17-es volt rajta mikor megvettem piszok jól gyorsult előzésnél is könnyebben felpörgött,vettem rá gyári 19-est lomhább lett,eleinte fura volt,de a fogyasztásom csökkent és utazó tempót sokkal nyugodtabban viszi.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szketo »

Lóri írta:Sziasztok!

Nagypapámtól kaptam gyári MZ láncot. :) Sőt volt neki még gyári Z16-os első lánckerék, és gyári Z48-as is.

Mire lehet számítani a Z16-os lánckerékkel? eredetileg Z15 volt rajta? Számít valamit az az 1 fog?

Lóri
Szia! Igen számít a fog szám.Azt olvastam kb:1-fog 5Km/óra.A 16-fogas általában az oldalkocsis használatban kell.Lassabb de, ugyanakkor erősebb lesz a géped.Szóló MZ vagy ETZ van??. #-o .Mert ezeken a 16-fognál jóval több fogszámút használunk.PL:nekem a kicsi 20 fogas.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Nagypapámtól kaptam gyári MZ láncot. :) Sőt volt neki még gyári Z16-os első lánckerék, és gyári Z48-as is.

Mire lehet számítani a Z16-os lánckerékkel? eredetileg Z15 volt rajta? Számít valamit az az 1 fog?

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

Lóri írta:Sziasztok!

Még mindig lánckerék.... MZ ES 125/1 hátsó lánckereke megegyezhet a TS 125 ével????


Erről mi a véleményetek? Ez egy új lánccal használható? Megmerjem venni?

http://xmotor.hu/portal/Balatonmagyarod ... 80031.html
Köszi
A képről itélve megmerjed.
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Még mindig lánckerék.... MZ ES 125/1 hátsó lánckereke megegyezhet a TS 125 ével????


Erről mi a véleményetek? Ez egy új lánccal használható? Megmerjem venni?

http://xmotor.hu/portal/Balatonmagyarod ... 80031.html
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: allllli »

Szőke Roland írta:
Lóri írta:Sziasztok!

Véleményetekre volnék kíváncsi. Motoromban Mz ES 125/1 még gyári lán, és lánckerekek vannak, ezek 72 ezer km-t szaladtak. Tény, hogy a lánc nagyon meg van nyúlva, ma pedig görgődarabokat találtam a lánckeréknél elől. Ilyen futásteljesítménynél érdemes a hátsó lánckereket kicserélni? Van egy bontott hátsó lánckerekem, azt gondoltam föltenni, és egy új első lánckerékkel az új láncot. Vagy vegyek újat a hátsóból is?

Köszi a válaszokat!

Lóri
Felteheted a bontottat is csak nézd meg, hogy mennyire vannak megkopva a fogak.
Szerintem is jobban jársz a hátsónál a bontottal, ha jó állapotú. Az utángyártottban nem bíznék, meg drágább is.
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

Lóri írta:Sziasztok!

Véleményetekre volnék kíváncsi. Motoromban Mz ES 125/1 még gyári lán, és lánckerekek vannak, ezek 72 ezer km-t szaladtak. Tény, hogy a lánc nagyon meg van nyúlva, ma pedig görgődarabokat találtam a lánckeréknél elől. Ilyen futásteljesítménynél érdemes a hátsó lánckereket kicserélni? Van egy bontott hátsó lánckerekem, azt gondoltam föltenni, és egy új első lánckerékkel az új láncot. Vagy vegyek újat a hátsóból is?

Köszi a válaszokat!

Lóri
Felteheted a bontottat is csak nézd meg, hogy mennyire vannak megkopva a fogak.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 51 vendég