Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:
gabsic írta:Szerintem kezdjük úgy, hogy mérj gerjesztőáramot. Ha az OK, akkor a keféknél mérj töltőfeszt.
gerjesztőáramot azt a DF kivezetésnél kellene mérnem ugye?valahol már egyszer valaki írta hogy mindent le kell kötni és ott mérni talán,de megpróbálom visszakeresni.
Igen!
DF-ről a vezetéket lehúzod, és a multimétert árammérés állásban sorbakötöd a lehúzott vezeték és a saru közé.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gabsic írta:Szerintem kezdjük úgy, hogy mérj gerjesztőáramot. Ha az OK, akkor a keféknél mérj töltőfeszt.
gerjesztőáramot azt a DF kivezetésnél kellene mérnem ugye?valahol már egyszer valaki írta hogy mindent le kell kötni és ott mérni talán,de megpróbálom visszakeresni.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:
gabsic írta:A feszültségszabályozó érintkező 3 üzemállapota:
- zárt érintkező: teljes gerjesztés
- nyitott érintkező: csökkentett gerjesztőáram folyik az ellenállástekercsen keresztül
- túloldalon zárt, teljesen behúzott érintkező: a feszültség túlzott megnövekedését meggátlandó, mindkét végén testre zárt gerjesztőtekercs, semekkora gerjesztés sincs.

Ezek közül a középső megszűnik, ha nincs ellenállástekercs.

Mivel az elektronikus szabályzó ebből csak két üzemállapotot ismer (van, vagy nincs gerjesztés), ki kell kötni az ellenállástekercset, különben olyankor is van gerjesztés mikor már nem kéne (van-nincs gerjesztés helyett nagy-kicsi gerjesztés), ez pedig a feszültség túlzott megnövekedését okozza, ami jobb esetben csak az elektronikus szabályzó halálát okozza.
Ez eddig oké,de most nem működik mechanikus fesszabal ellenállás tekercsel, kikötöm az ellenállás tekercset és felteszem az elektronikusat azzal sem jó, és hiába nyomom össze kézzel a mechanikus fesszab érintkezőjét,akkor sem tölt hanem leáll.
Szerintem kezdjük úgy, hogy mérj gerjesztőáramot. Ha az OK, akkor a keféknél mérj töltőfeszt.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gabsic írta:A feszültségszabályozó érintkező 3 üzemállapota:
- zárt érintkező: teljes gerjesztés
- nyitott érintkező: csökkentett gerjesztőáram folyik az ellenállástekercsen keresztül
- túloldalon zárt, teljesen behúzott érintkező: a feszültség túlzott megnövekedését meggátlandó, mindkét végén testre zárt gerjesztőtekercs, semekkora gerjesztés sincs.

Ezek közül a középső megszűnik, ha nincs ellenállástekercs.

Mivel az elektronikus szabályzó ebből csak két üzemállapotot ismer (van, vagy nincs gerjesztés), ki kell kötni az ellenállástekercset, különben olyankor is van gerjesztés mikor már nem kéne (van-nincs gerjesztés helyett nagy-kicsi gerjesztés), ez pedig a feszültség túlzott megnövekedését okozza, ami jobb esetben csak az elektronikus szabályzó halálát okozza.
Ez eddig oké,de most nem működik mechanikus fesszabal ellenállás tekercsel, kikötöm az ellenállás tekercset és felteszem az elektronikusat azzal sem jó, és hiába nyomom össze kézzel a mechanikus fesszab érintkezőjét,akkor sem tölt hanem leáll.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:
Andrá$ írta:Sziasztok,
Látom másnak is van fesszab gondja,visszaolvastam de az én problémámra nem találtam megoldást.Nekem nem is ilyen jellegű.Most csinálta pár napja világítással, hogy éget a töltés lámpa és nem volt töltés,
megnéztem a fesszabot és a baloldali érintkező összeéget elég rendesen.Cseréltem több hagyományos fesszabot is de egyikkel sem lett jó, majd valamiért levettem a gyújtás felöli deknit és láttam hogy nem volt föltéve az előtétellenállás tekercs,(előtte próbálgattam elektronikus,mechanikus fesszabokkal is biztos akkor került le) Itthon volt egy tekercs feltettem és megpróbáltam több mechanikus fesszabal is,de nem lett jó,elindult a motor ugye égett a töltés lámpa, kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt,ilyenkor kialudt a lámpa de leállt a motor is, közbe néztem a multimétert és ha összenyomtam egyből le akart állni és csökkent a feszültség,majd megpróbáltam előtétellenállás nélkül elektronikus fesszabal is de azzal sem lett jó.Most ötletem sincs miért csinálja ezt? :roll:
Az egész motor újra lett vezetékelve,gyári rajz alapján,akksi nem régi,szénkefék sem futottak sokat.
Ha valakinek van ötlet miért csinálja ezt azt megkösszönném, mert nagyon idegesítő,hogy újravezetékeltem és csak nem szűnt meg a hiba csak ideiglenesen
Közbe próbáltam még fesaszab állítással de ugyanaz a helyzet.Nem lehet hogy esetleg az előtétellenállás hiánya okozhatott valami gondot?egyáltalán mi történik ha nincs bekötve,mert én akkor eddig így használtam.mikor újra vezetékeltem utána elektronikus és mechanikus fesszabal is tökéletesen működött. :roll:
A feszültségszabályozó érintkező 3 üzemállapota:
- zárt érintkező: teljes gerjesztés
- nyitott érintkező: csökkentett gerjesztőáram folyik az ellenállástekercsen keresztül
- túloldalon zárt, teljesen behúzott érintkező: a feszültség túlzott megnövekedését meggátlandó, mindkét végén testre zárt gerjesztőtekercs, semekkora gerjesztés sincs.

Ezek közül a középső megszűnik, ha nincs ellenállástekercs.

Mivel az elektronikus szabályzó ebből csak két üzemállapotot ismer (van, vagy nincs gerjesztés), ki kell kötni az ellenállástekercset, különben olyankor is van gerjesztés mikor már nem kéne (van-nincs gerjesztés helyett nagy-kicsi gerjesztés), ez pedig a feszültség túlzott megnövekedését okozza, ami jobb esetben csak az elektronikus szabályzó halálát okozza.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Andrá$ írta:Sziasztok,
Látom másnak is van fesszab gondja,visszaolvastam de az én problémámra nem találtam megoldást.Nekem nem is ilyen jellegű.Most csinálta pár napja világítással, hogy éget a töltés lámpa és nem volt töltés,
megnéztem a fesszabot és a baloldali érintkező összeéget elég rendesen.Cseréltem több hagyományos fesszabot is de egyikkel sem lett jó, majd valamiért levettem a gyújtás felöli deknit és láttam hogy nem volt föltéve az előtétellenállás tekercs,(előtte próbálgattam elektronikus,mechanikus fesszabokkal is biztos akkor került le) Itthon volt egy tekercs feltettem és megpróbáltam több mechanikus fesszabal is,de nem lett jó,elindult a motor ugye égett a töltés lámpa, kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt,ilyenkor kialudt a lámpa de leállt a motor is, közbe néztem a multimétert és ha összenyomtam egyből le akart állni és csökkent a feszültség,majd megpróbáltam előtétellenállás nélkül elektronikus fesszabal is de azzal sem lett jó.Most ötletem sincs miért csinálja ezt? :roll:
Az egész motor újra lett vezetékelve,gyári rajz alapján,akksi nem régi,szénkefék sem futottak sokat.
Ha valakinek van ötlet miért csinálja ezt azt megkösszönném, mert nagyon idegesítő,hogy újravezetékeltem és csak nem szűnt meg a hiba csak ideiglenesen
Közbe próbáltam még fesaszab állítással de ugyanaz a helyzet.Nem lehet hogy esetleg az előtétellenállás hiánya okozhatott valami gondot?egyáltalán mi történik ha nincs bekötve,mert én akkor eddig így használtam.mikor újra vezetékeltem utána elektronikus és mechanikus fesszabal is tökéletesen működött. :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

szili83 írta:Megcsináltam Szabee féle elektronikus fesszabályozót.
Az lenne a kérdésem, hogy a folytó tekercset ami a dinamón van le kell szedni?
Ki hogy használja?

A gyári feszabályozót fent hagyom, ha valami történne az elektronikussal, de a folytót leszedem, akkor már nem lesz kompatibilis a kettő. :(
Az ellenállás tekercset hagyd fent, de kösd ki (lekötött vezetéket szigeteld le!) . Ha szükség van rá a későbbiekben, út szélén csak visszakötöd és kész :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

Megcsináltam Szabee féle elektronikus fesszabályozót.
Az lenne a kérdésem, hogy a folytó tekercset ami a dinamón van le kell szedni?
Ki hogy használja?

A gyári feszabályozót fent hagyom, ha valami történne az elektronikussal, de a folytót leszedem, akkor már nem lesz kompatibilis a kettő. :(
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

kiszsebi írta:
Gyula-bá írta:... - [-X az akkumulátor és a gerjesztő tekercs között nincs "fix" kapcsolat, minden jármű dinamó un. öngerjesztésű kapcsolással rendelkezik, vagyis a gerjesztést a forgórész szolgáltatja és nem az akku, nem rég írtam erről a szocimotoros fórumon ott utána nézhetsz. A többivel viszont egyet értek.
Nos, ha a dinamó gerjesztése alapból nem mágneses picit sem, akkor külső áramforrás nélkül az életben nem fog gerjeszteni. Ezért, csak ezért a gerjesztés kezdetekor az akkumulátorhoz képest zéró ellenállással kapcsoljuk be a gerjesztőtekercset, hogy minél nagyobb legyen gerjesztőáram. És CSAK akkor, amikor a dinamó már áramot fejleszt (a külső áramforráshoz képest), különben villanymotorként működne.
Tehát, mindkettőtöknek igaza van. MrDok igaza a fix (ha 0 Ohmként értelmezzük ezt)kapcsolás, a Tiéd az öngerjesztés (mely csak akkor fordulhat elő, ha már a gerjesztőteker(ek)re tud előállítani gerjesztőáramot a dinamó. Ez - mint említettem, csak akkor fordul elő, ha egy állandó mágneses tér veszi körül a forgórészt)

Na de ezek csak nyelvtani problémák, döröggzulttánnn biztos jobban tudja... :mrgreen:
Olyan nincs, hogy "picit sem" mágneses. Egy ilyen generátor felgerjedéséhez a föld mágneses tere által keltett remanencia is bőven elég. A többi MZ kapcs rajza nincs a fejemben, de az ETZ-kben külön gerjesztő dióda egyenirányít a gerjesztéshez. A gerjesztés pedig a közelében sincs az akkumulátornak.
Az ETZ elektromos rendszere használható akkumulátor nélkül is. Ilyenkor kondenzátort kell kötni az aksi helyére. (A gyári leírás ajánlása szerint. Személyesen még nem próbáltam.)
KépKép
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gyula-bá írta: :evil: nagy tévedés, mielőtt hülyeségekről zagyválnál össze-vissza, /mert a a h.sz.-ed nehezen tekinthető értelmes szövegnek/ nézz meg egy kapcsolási rajzot /ha tudod értelmezni (?)/
Minden tiszteletem a tiétek, de - bár nem vagyok admin, ezért csak kérem -, hogy azért az egymás iránti tiszteletet meg kellene adni, és nem ilyen hangnemet használni, ez itt nem szokás, még ha a másiknak nincs igaza, akkor sem... :-#
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
Látom másnak is van fesszab gondja,visszaolvastam de az én problémámra nem találtam megoldást.Nekem nem is ilyen jellegű.Most csinálta pár napja világítással, hogy éget a töltés lámpa és nem volt töltés,
megnéztem a fesszabot és a baloldali érintkező összeéget elég rendesen.Cseréltem több hagyományos fesszabot is de egyikkel sem lett jó, majd valamiért levettem a gyújtás felöli deknit és láttam hogy nem volt föltéve az előtétellenállás tekercs,(előtte próbálgattam elektronikus,mechanikus fesszabokkal is biztos akkor került le) Itthon volt egy tekercs feltettem és megpróbáltam több mechanikus fesszabal is,de nem lett jó,elindult a motor ugye égett a töltés lámpa, kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt,ilyenkor kialudt a lámpa de leállt a motor is, közbe néztem a multimétert és ha összenyomtam egyből le akart állni és csökkent a feszültség,majd megpróbáltam előtétellenállás nélkül elektronikus fesszabal is de azzal sem lett jó.Most ötletem sincs miért csinálja ezt? :roll:
Az egész motor újra lett vezetékelve,gyári rajz alapján,akksi nem régi,szénkefék sem futottak sokat.
Ha valakinek van ötlet miért csinálja ezt azt megkösszönném, mert nagyon idegesítő,hogy újravezetékeltem és csak nem szűnt meg a hiba csak ideiglenesen
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

kiszsebi írta:Nos, ha a dinamó gerjesztése alapból nem mágneses picit sem, akkor külső áramforrás nélkül az életben nem fog gerjeszteni. Ezért, csak ezért a gerjesztés kezdetekor az akkumulátorhoz képest zéró ellenállással kapcsoljuk be a gerjesztőtekercset,
- kiemelés tőlem.
- :evil: nagy tévedés, mielőtt hülyeségekről zagyválnál össze-vissza, /mert a a h.sz.-ed nehezen tekinthető értelmes szövegnek/ nézz meg egy kapcsolási rajzot /ha tudod értelmezni (?)/
"... Ez - mint említettem, csak akkor fordul elő, ha egy állandó mágneses tér veszi körül a forgórészt)" - "körül veszi"! Remanens (maradandó) mágnesességről hallottál már? Nem XXI. századi "találmány", már kb. 100 éve tanítják az iskolában. :mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kiszsebi írta:
Na de ezek csak nyelvtani problémák, döröggzulttánnn biztos jobban tudja... :mrgreen:
Régen nem láttam olyan szépen összedobált betűhalmazt, minden nyelvtani alakzatot nélkülözően ide ömlesztve, amire reagált volna! Azért remélem jól van mostanában, és csak nyaralással foglalkozik, na meg MZ-zik!

Amúgy csak idéztem Gessztitől a korábban ide szösszentett szösszenetét........... 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gyula-bá írta:... - [-X az akkumulátor és a gerjesztő tekercs között nincs "fix" kapcsolat, minden jármű dinamó un. öngerjesztésű kapcsolással rendelkezik, vagyis a gerjesztést a forgórész szolgáltatja és nem az akku, nem rég írtam erről a szocimotoros fórumon ott utána nézhetsz. A többivel viszont egyet értek.
Nos, ha a dinamó gerjesztése alapból nem mágneses picit sem, akkor külső áramforrás nélkül az életben nem fog gerjeszteni. Ezért, csak ezért a gerjesztés kezdetekor az akkumulátorhoz képest zéró ellenállással kapcsoljuk be a gerjesztőtekercset, hogy minél nagyobb legyen gerjesztőáram. És CSAK akkor, amikor a dinamó már áramot fejleszt (a külső áramforráshoz képest), különben villanymotorként működne.
Tehát, mindkettőtöknek igaza van. MrDok igaza a fix (ha 0 Ohmként értelmezzük ezt)kapcsolás, a Tiéd az öngerjesztés (mely csak akkor fordulhat elő, ha már a gerjesztőteker(ek)re tud előállítani gerjesztőáramot a dinamó. Ez - mint említettem, csak akkor fordul elő, ha egy állandó mágneses tér veszi körül a forgórészt)

Na de ezek csak nyelvtani problémák, döröggzulttánnn biztos jobban tudja... :mrgreen:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

MrDok írta:... akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, ...
- [-X az akkumulátor és a gerjesztő tekercs között nincs "fix" kapcsolat, minden jármű dinamó un. öngerjesztésű kapcsolással rendelkezik, vagyis a gerjesztést a forgórész szolgáltatja és nem az akku, nem rég írtam erről a szocimotoros fórumon ott utána nézhetsz. A többivel viszont egyet értek.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta: He-he Doki, Plitvicei tapasztalatok? :mrgreen:
Nem, korábbi. Gyenge megszakító rugó miatt alacsony fordulaton megy a gép, pörögni meg nem hajlandó.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Peti írta: Szerintem visszazár rendesen a megszakító, nem lóg keresztbe és a hézaga sem nagyobb mint fél milliméter, tudom már nem 0,3 de ettől nagyobbal is mennek még motorok.

Fokozatban inkább ki tud forogni, 3.ban 80-90ig. ( ötödik még nincs ezen az öreg paripán :D ) Üresben nem tudom kiforgatni, illetve még tegnap két érdekes dolgot vettem észre. 1. beindítás után van alapjárat minden ok, ráadtam a világítást és mintha levettem volna a gyujtást leállt a motor pukkanás nélkül, a lámpák meg erősen világítanak. Utána mentem vele, stop táblás bal kanyar- visszakapcsoltam inkdex ki balra és ugyanígy leállt, utána meg rúgásra indul. Már kaptam tippet a fesszab vissz.áram beállítására de fogalmam sincs hogy kell, van valakinek ezzel a mechanikus fesszab jobb oldalával kapcsolatban tapasztalata? :)
Aksicsere, vagy tipikus kontakthiba a vezetékezésben. Terhelésre elveszik az áramerősség a rendszerből, és kimarad a szikra. Duda, index hatására leáll a moci.
Hogy ne kelljen visszaolvass:

"Nekem meggyőződésem, hogy a hagyományos régi feszszabályzó helyesen beállítva tökéletes töltést tud biztosítani.

Visszáramkapcsoló (jobb oldali): A működésének lényege, hogy ha teljes gerjesztés mellett, a dinamó képes az akkumulátor üresjárati feszültségénél nagyobb feszültséget termelni, akkor kösse össze a dinamót az akkumulátorral. Ez akkumulátortól függően 6-6,4 V közt van valahol.

Ahogy tovább növekszik a motor fordulatszáma, és a feszültség eléri a 7,2 V környékét, akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. (ez az a tekercs, ami a gyújtásnál a szénkefék mellett van) Itt nem feltétlen kell elmenni 7,2V-ig, le lehet engedni 6,5-6,8 V környékére is a relé nyitását. Próbálgatni kell, hogy adott vezetési szokáshoz, és elektromos fogyasztó-használathoz mi válik be legjobban. Minél több fogyasztót használsz rendszeresen, és minél papásabban vezetsz, annál tovább lehet tartani a dinamót teljes gerjesztésen. Csak vigyázni kell, hogy ha sok fogyasztóhoz van állítva a töltés, akkor mindig használni kell a lámpákat, fogyasztókat.

Egész addig marad így, amíg a fordulatszám annyira meg nem növekszik, hogy ismét 7,2 V környékén lesz a töltőfeszültség. (ha egy picit magasabbra szalad ilyenkor, az nem a hét fő bűn egyike) Ekkor a feszszabályzó a gerjesztőtekercset testre zárja, és ekkor már csak az állórész maradó mágnesessége gerjeszti a forgórészt, így nem tud tovább növekedni a feszültség.

Nagy vonalakban, és egyszerűsítve így kellene, hogy működjön.

Ha ~6 és 7,2 V közti feszültséget mérsz az akkumulátor kapcsai közt, akárhogyis forgatod a motort, akkor sacc/k jó a töltésed. 7,5 V fölé azért jó, ha nem megy, mert akkor felforralja, tönkreteszi az akksit.

Kényes pont a visszáramkapcsoló beállítása. Ezt úgy szoktam beállítani, hogy megmérem az akksi feszültségét akkor, mikor semmi nincs rákötve. (pl. biztosítékok kiszedve)
Elindítom a motort, bekapcsolom a fényszórókat, és közepes fordulatszámról szép lassan engedem vissza a motor fordulatszámát. A feszültség szép lassan csökken, majd kicsit viszaemelkedik. Na, ez az a pillanat, mikor a visszáramkapcsoló leoldja a dinamót az akksiról. Addig kell heccelni (előfeszíteni a támasszal) a visszáramkapcsoló rugóját (miután a fémtisztára pucolt érintkezők közti hézagot 0,5 mm-re beállítottad) hogy az először mért akku üresjárati feszültségnél oldja a dinamót. Amikor már közel jársz a jó beállításhoz, a feszültség olyan kicsit emelkedik vissza, hogy a műszeren nem is látszik. Ekkor már magát a megszakítót szoktam figyelni, hogy mikor old.

Ha sokat jársz bekapcsolt fényszórókkal, akkor ne üresjárati feszültségből indulj ki, hanem a teljesen feltöltött akksival, álló motornál bekapcsolt fényszórókkal mérhető akkufeszültségből. Ha a kettő közt bont valahol a visszáramkapcsoló, akkor lesz jó a töltésed kis fordulatszámok környékén.

Meg kellene mérned, hogy merre jár a feszültség, amikor bekapcsolt irányjelzővel butul a motorod. Okozhatja például az, hogy a feszszab bal oldali (három állású) kapcsolója túl korán veszi el a gerjesztést az állórésztől. Ennél az kapcsolónál az érintkezők kifényesítése után, 0,4 mm-re állítsd a hézagot, és figyeld, hogy mit csinál. Kis fordulaton a külső érintkezőnek kell feküdnie, közepes fordulaton középre áll, majd magas fordulaton a belső érintkezőt kell érintenie.

Ha már akkor butul a motorod, és kóvályog a feszültség, mikor az érintkező középre áll, akkor a szabályzótekercset kezd el nézegetni. Ennek, ha jól emlékszem, 0,4 ohm környékén kellene lennie az ellenállásának. (ha rosszul írom, javítsatok ki légyszi) Lehet menetzárlatos, és testzárlatos is. Nálam pl. legutóbb lepizlett róla a szigetelés, és mikor ezen keresztül ment volna a villany, akkor megszűnt a töltés, és merült az akksi. (meg füstölt az ellenállás... ;-) "
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

moyos írta:Csak azért írom le, hogy tudjátok, vannak "jóakarók" mindenfelé:
Régebben történt már, hogy érdi motoros-autós boltban vettem pár dolgot és mentem haza az alkatrészekkel. Innen továbbindultam Kupi-hoz. Az út során hirtelen mintha elvetem volna a gyújtást - motorféküzemre váltottunk. Kapcsoltam egyet a gyújtáskapcsolón, és mentem tovább. Kupinál vettem észre a hazainduláskor, hogy valami jópofa ember leszedte a pipát, és csak visszaejtette a gyertyára.
Szóval ha gond van, akkor szétszedés előtt mindig a legalapvetőbb dolgokkal kezdjetek!
Gyertyapipa alatt falevél, vagy szigszalag...alattomos húzás, mert pont erre nem gondolna az ember. Tényleg nagyon "vicces"! #-o
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Peti
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.01.15. 21:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti »

MrDok írta:
Peti írta:Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 6V-os TS 250esem ami nem forog ki. Az előgyujtásom 3mm, töltésem 7,2V, akksiban kb egy hét állás után is 6,5V, karbim tiszta, van alapjáratom. Cseréltem már gyertyát, pipát, kábelt, trafót, kondit, vezetékek újak. Fesszabályzóm is gyári új, most ebbe a motorba lett először beépítve. Csak a bal oldali töltő részt húztam rajta kicsit kifelé, mert lámpával csak 6,6-ot töltött. Alapjáraton is van töltésem. A henger sűrítése kb 8 a gyári 10 helyett. Kb 4000ig bírja a motor utána lehorkol, durrog. Ha be akarom indítani néha prüszköl, mintha utógyújtása lenne, utána beindul, szépen jár. Nem hiszem hogy fals lebegőt szívna a motor, mert nem eszi az olajat, a dinamó mögött nem folyik és a karbinál meg elmenne az alapjáratom... De várok minden értelmes ötletet a probléma leküzdéséhez. Előre is köszi!
Megszakító rugója rendesen vissza tudja zárni a kalapácsot?
Szerintem visszazár rendesen a megszakító, nem lóg keresztbe és a hézaga sem nagyobb mint fél milliméter, tudom már nem 0,3 de ettől nagyobbal is mennek még motorok.

Fokozatban inkább ki tud forogni, 3.ban 80-90ig. ( ötödik még nincs ezen az öreg paripán :D ) Üresben nem tudom kiforgatni, illetve még tegnap két érdekes dolgot vettem észre. 1. beindítás után van alapjárat minden ok, ráadtam a világítást és mintha levettem volna a gyujtást leállt a motor pukkanás nélkül, a lámpák meg erősen világítanak. Utána mentem vele, stop táblás bal kanyar- visszakapcsoltam inkdex ki balra és ugyanígy leállt, utána meg rúgásra indul. Már kaptam tippet a fesszab vissz.áram beállítására de fogalmam sincs hogy kell, van valakinek ezzel a mechanikus fesszab jobb oldalával kapcsolatban tapasztalata? :)
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Csak azért írom le, hogy tudjátok, vannak "jóakarók" mindenfelé:
Régebben történt már, hogy érdi motoros-autós boltban vettem pár dolgot és mentem haza az alkatrészekkel. Innen továbbindultam Kupi-hoz. Az út során hirtelen mintha elvetem volna a gyújtást - motorféküzemre váltottunk. Kapcsoltam egyet a gyújtáskapcsolón, és mentem tovább. Kupinál vettem észre a hazainduláskor, hogy valami jópofa ember leszedte a pipát, és csak visszaejtette a gyertyára.
Szóval ha gond van, akkor szétszedés előtt mindig a legalapvetőbb dolgokkal kezdjetek!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

steev94 írta:És hogyan kell ? Mármint mennyit kell mutatnia a mérőnek ?
A diódákról (hídról) mindent lekötsz.
Minden egyes dióda esetén, a műszer (nem "mérő" :D ) "szakadás vizsgálat" (csipogó) állásban.
A dióda két kivezetésére téve az egyik irányban 0,6 körüli értéket, majd felcserélve a műszer kivezetéseit 1-et (szakadást) kell mutatnia, ha nem így van akkor a dióda hibás!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Veszy2107 írta:Helló! Egy kis segítségre lenne szükségem!
Hétvégén megtettünk kb 180 km-et a Bükkben. A túra vége fele, valami nem stimmelt a mocival és azóta se jó....

A tünet a következő lenne:

Néha ehéz beindítani, hidegen és melegen is. De van hogy 1.re indult... :/ Amikor rossz kedvében van, akkor ha sikerül beindítani, akkor csak kb olyan 3000-3500-as fordulatot tudok vele tartani, ha elengedem leáll, ha jobban húzom akkor befullad vagy hasonló... Ha ezek után van türelmem és gázförccsökkel valahogy elindulok és kihuzatom, akkor utána jó lesz, menet közben nemigen lehet észrevenni semmit, ekkor megállok szép alapjárat, kicsit megpörgetve leállítom és utána vagy beindul vagy nem....! :/ Ja és amikor nem akar menni, akkor leállásnál és néha csak rúgás után is durran olyanokat a kipuf, hogy Szilvásváradon megijedtek a járókelők! :D A gyertyaképem szép. Ennek ellenére cseréltem gyertyát, de ugyan ez a helyzet másikkal is.... Szép szikrát is ad....

A durrogásból kiindulva én gyújtásra gondolnék, de a túra előtt nem produkált ilyeneket! Az lehet, hogy a melegbe a trafó vagy valami tönkrement? De akkor miért megy néha rendesen? Remélem sima, gyújtás vagy megszakító gond... Még nem volt időm szétszedni....

Szerintetek mi lehet?
Lehet trafó melegedés hatására változhat a menetzárlat benne,de még akár főtengely szimering is lehet.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Helló! Egy kis segítségre lenne szükségem!
Hétvégén megtettünk kb 180 km-et a Bükkben. A túra vége fele, valami nem stimmelt a mocival és azóta se jó....

A tünet a következő lenne:

Néha ehéz beindítani, hidegen és melegen is. De van hogy 1.re indult... :/ Amikor rossz kedvében van, akkor ha sikerül beindítani, akkor csak kb olyan 3000-3500-as fordulatot tudok vele tartani, ha elengedem leáll, ha jobban húzom akkor befullad vagy hasonló... Ha ezek után van türelmem és gázförccsökkel valahogy elindulok és kihuzatom, akkor utána jó lesz, menet közben nemigen lehet észrevenni semmit, ekkor megállok szép alapjárat, kicsit megpörgetve leállítom és utána vagy beindul vagy nem....! :/ Ja és amikor nem akar menni, akkor leállásnál és néha csak rúgás után is durran olyanokat a kipuf, hogy Szilvásváradon megijedtek a járókelők! :D A gyertyaképem szép. Ennek ellenére cseréltem gyertyát, de ugyan ez a helyzet másikkal is.... Szép szikrát is ad....

A durrogásból kiindulva én gyújtásra gondolnék, de a túra előtt nem produkált ilyeneket! Az lehet, hogy a melegbe a trafó vagy valami tönkrement? De akkor miért megy néha rendesen? Remélem sima, gyújtás vagy megszakító gond... Még nem volt időm szétszedni....

Szerintetek mi lehet?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Gyula-bá írta:
steev94 írta:Dióda hidat ki lehet mérni hogy jó vagy nem ?
Igen ki lehet mérni. A dióda híd 3 db "pozitív" diódát (az akku + és az U, V, W között) és 3db "negatív" diódát (az akku - és az U, V, W között) tartalmaz. Egyenként kell mérni őket.
És hogyan kell ? Mármint mennyit kell mutatnia a mérőnek ? Mert hát ilyeneket sajna nem tudok :-k
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MrDok írta:
Peti írta:Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 6V-os TS 250esem ami nem forog ki. Az előgyujtásom 3mm, töltésem 7,2V, akksiban kb egy hét állás után is 6,5V, karbim tiszta, van alapjáratom. Cseréltem már gyertyát, pipát, kábelt, trafót, kondit, vezetékek újak. Fesszabályzóm is gyári új, most ebbe a motorba lett először beépítve. Csak a bal oldali töltő részt húztam rajta kicsit kifelé, mert lámpával csak 6,6-ot töltött. Alapjáraton is van töltésem. A henger sűrítése kb 8 a gyári 10 helyett. Kb 4000ig bírja a motor utána lehorkol, durrog. Ha be akarom indítani néha prüszköl, mintha utógyújtása lenne, utána beindul, szépen jár. Nem hiszem hogy fals lebegőt szívna a motor, mert nem eszi az olajat, a dinamó mögött nem folyik és a karbinál meg elmenne az alapjáratom... De várok minden értelmes ötletet a probléma leküzdéséhez. Előre is köszi!
Megszakító rugója rendesen vissza tudja zárni a kalapácsot?
He-he Doki, Plitvicei tapasztalatok? :mrgreen:

Egyébként a nem forog ki mit jelent? Simán csak nem forog tovább, mint ha nem lenne több erő, vagy dadogósan nem megy tovább (tak-tak-tak)? Kis fokozatban sem pörög ki, vagy csak ötödikben?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Peti írta:Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 6V-os TS 250esem ami nem forog ki. Az előgyujtásom 3mm, töltésem 7,2V, akksiban kb egy hét állás után is 6,5V, karbim tiszta, van alapjáratom. Cseréltem már gyertyát, pipát, kábelt, trafót, kondit, vezetékek újak. Fesszabályzóm is gyári új, most ebbe a motorba lett először beépítve. Csak a bal oldali töltő részt húztam rajta kicsit kifelé, mert lámpával csak 6,6-ot töltött. Alapjáraton is van töltésem. A henger sűrítése kb 8 a gyári 10 helyett. Kb 4000ig bírja a motor utána lehorkol, durrog. Ha be akarom indítani néha prüszköl, mintha utógyújtása lenne, utána beindul, szépen jár. Nem hiszem hogy fals lebegőt szívna a motor, mert nem eszi az olajat, a dinamó mögött nem folyik és a karbinál meg elmenne az alapjáratom... De várok minden értelmes ötletet a probléma leküzdéséhez. Előre is köszi!
Megszakító rugója rendesen vissza tudja zárni a kalapácsot?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Peti
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.01.15. 21:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti »

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 6V-os TS 250esem ami nem forog ki. Az előgyujtásom 3mm, töltésem 7,2V, akksiban kb egy hét állás után is 6,5V, karbim tiszta, van alapjáratom. Cseréltem már gyertyát, pipát, kábelt, trafót, kondit, vezetékek újak. Fesszabályzóm is gyári új, most ebbe a motorba lett először beépítve. Csak a bal oldali töltő részt húztam rajta kicsit kifelé, mert lámpával csak 6,6-ot töltött. Alapjáraton is van töltésem. A henger sűrítése kb 8 a gyári 10 helyett. Kb 4000ig bírja a motor utána lehorkol, durrog. Ha be akarom indítani néha prüszköl, mintha utógyújtása lenne, utána beindul, szépen jár. Nem hiszem hogy fals lebegőt szívna a motor, mert nem eszi az olajat, a dinamó mögött nem folyik és a karbinál meg elmenne az alapjáratom... De várok minden értelmes ötletet a probléma leküzdéséhez. Előre is köszi!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

steev94 írta:Dióda hidat ki lehet mérni hogy jó vagy nem ?
Igen ki lehet mérni. A dióda híd 3 db "pozitív" diódát (az akku + és az U, V, W között) és 3db "negatív" diódát (az akku - és az U, V, W között) tartalmaz. Egyenként kell mérni őket.
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Dióda hidat ki lehet mérni hogy jó vagy nem ?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

m4y3r írta: Az érdekel konkrétan hogy melyik kábelt hová kössem
Miután ellenőrizted, hogy nincs elkötés. A fesz. szab-ról húzd le a DF vezetéket és járó motornál miközben méred a feszültséget az 51 ponton adj pozitív feszt a vezetékre (csak rövid időre). Ha az 51-en felugrik a feszültség akkor a szabályozó hibás, ha nem akkor a dinamó.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

Nem lehet, hogy fesszabályzó probléma?
Nálunk is ez a hiba forrása.
m4y3r
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.08.03. 12:20
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: m4y3r »

Sziasztok! Olyan problémám van hogy betolós üzemmódban nem ad szikrát a motorom Mz ts 150, ha rakok bele akksit akkor van szikra de ha lemerül akkor semmi, ez kb 5 perc, vezetékek jók érintkezőket fölcsiszoltam, a dinamó állórésze is jó. Az érdekel konkrétan hogy melyik kábelt hová kössem hogy betolósan menjen. Már 3. hete küzdök vele de semmi, lassan már fölrobbanok..... légy szíves segítsetek. Válaszaitokat előre is köszönöm!
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

Valahol letestel az izzó.
Nem lehet, hogy a háttérvilágításra van kötve?
Láttam már olyat :D
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

Nekem meg,egyfolytában világít a töltés lámpám,de töltésem meg van. Ez mi lehet?
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Ohh köszi a felvilágosítást :D am az az igazság hogy valamennyi néha van . Mert van hogy megyek vele 30 kilómétert van amikor csak 10-et :/ álló rész forgó rész jó . Valami test zárlat lehet . Hol megy dokihoz a gép :) majd meg mondja hogy mit csináljak vele
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

steev94 írta:Hát én Per 1 es néven ismerem . De a a kedvedérer legyen 251 es :)
12 voltos rendszer szált el
OFF
Oks, akkor az alapok :)

MZ TS 250/1 (azaz a peregyes)
Kép

MZ ETZ 250
Kép

MZ ETZ 251
Kép

ON

Tehát nincs töltésed.
Kezdd ezzel:
- gerjesztésed van? (álló motor, gyújtás ráad, a generátoron az egyik kefén + feszültségnek, a másikon testnek kellene lennie)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

steev94 írta:Hát én Per 1 es néven ismerem . De a a kedvedérer legyen 251 es :)
12 voltos rendszer szált el

De pont azt akarja mondani hogy van MZ 250/1 meg van MZ ETZ 251....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Hát én Per 1 es néven ismerem . De a a kedvedérer legyen 251 es :)
12 voltos rendszer szált el
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

steev94 írta:
sunbim írta:Most nézem az avatarod alatti tipus leírást.

Te, Pisti. Olyan nincs hogy ETZ250/1 !
Vagy ETZ-d van , vagy pereggyesed ! :-k V. mindkettő? :D Esetleg valami ritka hibrid? ... Most melyik szart be?
12V-os a rendszer , vagy 6V-os ?
ezt most kinek írtad ?:D
Neked... Neked van ilyen ETZ250/1 a motorod leírásánál....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: steev94 »

sunbim írta:Most nézem az avatarod alatti tipus leírást.

Te, Pisti. Olyan nincs hogy ETZ250/1 !
Vagy ETZ-d van , vagy pereggyesed ! :-k V. mindkettő? :D Esetleg valami ritka hibrid? ... Most melyik szart be?
12V-os a rendszer , vagy 6V-os ?
ezt most kinek írtad ?:D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Most nézem az avatarod alatti tipus leírást.

Te, Pisti. Olyan nincs hogy ETZ250/1 !
Vagy ETZ-d van , vagy pereggyesed ! :-k V. mindkettő? :D Esetleg valami ritka hibrid? ... Most melyik szart be?
12V-os a rendszer , vagy 6V-os ?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Hát akkor mit ? :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

steev94 írta: Ezt hogy érted hogy privátban ?
Jaj,bocsánat. #-o Ő Dargo volt. Elnézést! 8)

...

Na, ezt rakd össze :mrgreen:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: steev94 »

sunbim írta:
steev94 írta:Már gondolkodtam rajta . De most hogy mondod ez lesz :) Nincs töltésem és úgy néz ki hogy a kábelekkel van a baj :/ már forgó részt is lecseréltem és semmi :/
Hmm. Én mindig az olcsóbb megoldástól szoktam indulni. Kontakthiba, kábelszakadás , testhiba stb a drágábbig. :wink:
Nem baj ha nem értesz hozzá, csak legyél következetes. Amit már leírtunk, és én privátban, azokat rakd össze logikailag!!
Ezt hogy érted hogy privátban ?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

steev94 írta:Már gondolkodtam rajta . De most hogy mondod ez lesz :) Nincs töltésem és úgy néz ki hogy a kábelekkel van a baj :/ már forgó részt is lecseréltem és semmi :/
Hmm. Én mindig az olcsóbb megoldástól szoktam indulni. Kontakthiba, kábelszakadás , testhiba stb a drágábbig. :wink:
Nem baj ha nem értesz hozzá, csak legyél következetes. Amit már leírtunk, és én privátban, azokat rakd össze logikailag!!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Már gondolkodtam rajta . De most hogy mondod ez lesz :) Nincs töltésem és úgy néz ki hogy a kábelekkel van a baj :/ már forgó részt is lecseréltem és semmi :/
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

steev94 írta:az a baj hogy az új az drága am köszi a gyors válaszod :)
Akkor miért nem javítod meg a régit. Pár forint a csúszósaru darabja, vezetéket bontasz valami mtk kábelből, kés és kombináltfogó meg csak van kéznél...
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ok.

A tieddel mi történt? Teljes hosszában leégett a köteg? :D Hogy a használtadat egy másik használtra lecserélnéd?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: steev94 »

az a baj hogy az új az drága am köszi a gyors válaszod :)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Asszem Bakimáté a ,,kábel királyunk,, . Ő gyártja a kábelköteget. Tehát új. Valahol hirdet is itt a honlapon. :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég