Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:...ja és az érdemi info lemaradt, bocs :)
Az elektronikán van egy potenciométer, amivel lehet állítani a szabályzást. Úgy kell belőni hogy negyed-félgázon már el kell kezdenie emelkedni a feszültségnek (6.7-6.9 V) de 7.2-7.4V fölé nem mehet teljes gázon sem.

Hogyan veszem le ennek az elektronikának a tetejét? Ugye ez egy műanyag doboz, felcsavarozva. Hátulról találok vajon csavart, vagy rápattintós?
http://mullerelectronics.hu/fesz%20szab ... e-0016.jpg

De gondolom vad tekergetés előtt jól megnézem, hogy a dinamó felől jön-e villany. Ha nem, akkor arrafelé nézelődök, ha meg jön, akkor állítgatom.. :)
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

...ja és az érdemi info lemaradt, bocs :)
Az elektronikán van egy potenciométer, amivel lehet állítani a szabályzást. Úgy kell belőni hogy negyed-félgázon már el kell kezdenie emelkedni a feszültségnek (6.7-6.9 V) de 7.2-7.4V fölé nem mehet teljes gázon sem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta:
aronpfabian írta:Az index és a dinamó visszajelzője közös (piros v. narancs). Ha a dinamó nem működik (leállítva, alapjáraton) folyamatosan világít, ha működik, elalszik. Az index szaggatottan invertálja.
A másik (fehér v. citromsárga) az üresjelző.
Van egy kék, (refi) meg egy sárga.
A sárga amint ráadom a gyújtást, villog. De az index nem megy. Mi lehet összekuszálva? :O
Ja, ezek a modern külső szimeringes TS-ek, reflektorvisszajelző meg minden... bezzegazénidőmben ;)
Ilyen felállásban a sárga a kombinált töltés- és index visszajelző, és a villogása azt mutatja hogy a fesz.szab. valamennyire mindenképpen működik. Nagyobb fordulaton is villog, vagy elalszik? Ha elalszik, akkor jól működik a szabályzás.

Az elektronikus fesz.szab.-ok (pl. Szabié is) gerjesztésszabályzója a két szélső állapot közt kapcsol, ezért a dinamón lévő ellenállástekercs leszerelendő ha ilyen van beépítve (hibaforrás: az ellenállás testelése közös csavaron van az állórész tekercselésének testelésével. Utóbbit nem kell lekötni, vissza kell tenni a csavarral együtt). Ezt érdemes ellenőrizni, bezavarhat a működésbe.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:Az index és a dinamó visszajelzője közös (piros v. narancs). Ha a dinamó nem működik (leállítva, alapjáraton) folyamatosan világít, ha működik, elalszik. Az index szaggatottan invertálja.
A másik (fehér v. citromsárga) az üresjelző.
Van egy kék, (refi) meg egy sárga.
A sárga amint ráadom a gyújtást, villog. De az index nem megy. Mi lehet összekuszálva? :O
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az index és a dinamó visszajelzője közös (piros v. narancs). Ha a dinamó nem működik (leállítva, alapjáraton) folyamatosan világít, ha működik, elalszik. Az index szaggatottan invertálja.
A másik (fehér v. citromsárga) az üresjelző.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:http://m.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU
A 12. percig van szó az MZ-hez hasonló rendszerről. Ha leveszed a fesz.szab. fedelét (lekötött akkuval, ne okozz véletlen zárlatot) akkor a bal háromállású nyelv baloldali állása a videoban látható gerjesztés, a középső ("lebegő") amikor az ellenálláson (dinamó házára erősített tekercs) folyik áram, a jobb pedig a túláramvédelem.

A jobb oldali nyelv a visszáramkapcsoló, bal=be, jobb=ki.

Nézd meg mi nem működik a videoban ismertetett módon, járó motornál. Azzal lesz a gond.

UI: előtte persze saruk ellenőrzése :) ami gusztustalanul oxidálódott, az áram se megy át rajta szívesen.
Amit elfelejtettem írni, hogy már ez is "elektronikus", akarom mondani Müller Szabolcs által kreált darab.


Olvasgatok egyébként visszafelé, látom, voltak már hasonló problémák..

Egyébként a kmórában a villogó sárga fény (nem megy az index) mit jelent? A töltés hiányát?
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

http://m.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU
A 12. percig van szó az MZ-hez hasonló rendszerről. Ha leveszed a fesz.szab. fedelét (lekötött akkuval, ne okozz véletlen zárlatot) akkor a bal háromállású nyelv baloldali állása a videoban látható gerjesztés, a középső ("lebegő") amikor az ellenálláson (dinamó házára erősített tekercs) folyik áram, a jobb pedig a túláramvédelem.

A jobb oldali nyelv a visszáramkapcsoló, bal=be, jobb=ki.

Nézd meg mi nem működik a videoban ismertetett módon, járó motornál. Azzal lesz a gond.

UI: előtte persze saruk ellenőrzése :) ami gusztustalanul oxidálódott, az áram se megy át rajta szívesen.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:
madigergo írta:Sziasztok!

125-ös TS -en Müller Szabolcs féle jeladós gyújtás van (nem tudom a pontos típusát), és 4500-as fordulatnál "leszabályoz".

Helytelen beállítás, esetleg szabályozható ford.számkorlátozást is rejthet a dobozka? :)

Hogyan, honnan érdemes keresni a "hibát"?

Előre is köszönöm!
A dobozt nem kell állítgatni (reméljük az előző tulaj sem tette), a jeladó csatlakozásait nézd meg először a gyújtásfedél alatt. Szeretnek lerázódni ha nem 100% központos a forgórész (akár el is engedhetik a NYÁK-ot a szegecsek, ilyenkor még jobban rázza)
Szia!
Ez megoldódott, telefonon beszéltem Szabolccsal, és gyakorlatilag minden mást kizártam, így marad az elektronika. Fordítottam a potin egy keveset, és mostmár vígan pörög.

Viszont töltésem az nincs.. Holnap végignézegetek mindent, végigmérem, hátha meg lesz a ludas. Van amire nagyon gyanakodhatok, vagy a szokásos? (saruk, forrasztások, stb, majd a dinamó? (ebben még az van, ha jól tévedek. ) ott mit kéne néznem? (Nem igazán szedtem még szét ezen részét ))

Illetve ETZ berúgókar van rajta, ami nem zavar, sőt, tetszik, csak kotyog a tengelyen. Még erre sem néztem rá, csak észrevettem. (a csavar nem laza, de lehet, hogy rossz irányból van betéve, vagy megszakadt a menet, stb..) Csereszabatos a két típus berúgókarja, vagy érdemes visszacserélni?

Köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára madigergo 2015.06.13. 22:56-kor.
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Mert a 250essel hamarabb kap tüdősípolást az ember, ha véletlen be kellene tolni akku nélküli állásba. :-D ez csak vicc volt, de lehet benne valami.... ;-)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Az enyémbe 5Ah gondozásmentes zárt akku van (250-ETZ)majdnem határeset még az is.De mondjuk az is furcsa hogy a
kis ETZ hez 5Ah ír elő a gyártó,míg a nagy ETZ hez 9Ah.Hogy miért. :-k ???
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

ETZmanus írta:Sziasztok!
ETZ250-hez (skoda elektronikus fesz.szabályzós), vettem ma egy gondozasmentes (zárt)JpMoto ytx4l-bs akkut.
Az eladótól 4 Ah-s akku kértem, és ezt adta. A neten most nézem, hogy ez csak 3Ah-s:(
Előtte 8 Ah-s normál akku volt , de évente kellett vennem őket ( télen nincs lehetőségem őket folyamatosan csepptöltőn hagyni, így kb. 1,5-2havonta töltőre raktam az téli idöszakban, de most tavasszal a töltést nem vette fel: 6v volt a 12v-os akkuban(kuka).
Azt gondoltam, hogy olcsóbb, ha évente veszek 4eFt-ért egy akkut. (4Ah). Semmi plusz fogyasztó nincs a motoron, a generátor elbírja a fogyasztókat, így ha nem megy el a töltésem, akkor más hátrányát nem látom a kisebb akkunak.
A kérdésem (amivel nem vagyok tisztában): A most vásárolt akkunak nem lesz sok a generator töltési áramerőssége? Pl felrobban stb...
Nem kell évente akksit venni. A zárt (AGM) típusokat fel is tudod vinni a lakásba, nem mar szét mindent maga körül. Csepptöltő fölösleges, kéthetente (nem kéthavonta!!) rátöltesz és kész.

UI: szerintem is kicsi lesz a 3 Ah-s. Ha huzamosabb ideig nem használod és utána nem röffen be elsőre a motor valami miatt, akkor viheted fel töltőre mert nem fogja elbírni a trafót sem. A dugóban állást sem fogja díjazni (1500 RPM alatt nem igazán tölt még a generátor)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Az az aksi nagyon gyenge! Nekem 6-7 évig simán kibírja egy aksi. Ott van baj nem kevés...
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok!
ETZ250-hez (skoda elektronikus fesz.szabályzós), vettem ma egy gondozasmentes (zárt)JpMoto ytx4l-bs akkut.
Az eladótól 4 Ah-s akku kértem, és ezt adta. A neten most nézem, hogy ez csak 3Ah-s:(
Előtte 8 Ah-s normál akku volt , de évente kellett vennem őket ( télen nincs lehetőségem őket folyamatosan csepptöltőn hagyni, így kb. 1,5-2havonta töltőre raktam az téli idöszakban, de most tavasszal a töltést nem vette fel: 6v volt a 12v-os akkuban(kuka).
Azt gondoltam, hogy olcsóbb, ha évente veszek 4eFt-ért egy akkut. (4Ah). Semmi plusz fogyasztó nincs a motoron, a generátor elbírja a fogyasztókat, így ha nem megy el a töltésem, akkor más hátrányát nem látom a kisebb akkunak.
A kérdésem (amivel nem vagyok tisztában): A most vásárolt akkunak nem lesz sok a generator töltési áramerőssége? Pl felrobban stb...
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok az előző aksim 7 évesen lett csee érett az utőbbi 6 évesen cseréltem ez mind hagyományos mechanikus szabályozóval 1x volt hiba el engedte a forrasztás az áramtekercset a 15 év allat üdv. juragy
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta:Sziasztok!

125-ös TS -en Müller Szabolcs féle jeladós gyújtás van (nem tudom a pontos típusát), és 4500-as fordulatnál "leszabályoz".

Helytelen beállítás, esetleg szabályozható ford.számkorlátozást is rejthet a dobozka? :)

Hogyan, honnan érdemes keresni a "hibát"?

Előre is köszönöm!
A dobozt nem kell állítgatni (reméljük az előző tulaj sem tette), a jeladó csatlakozásait nézd meg először a gyújtásfedél alatt. Szeretnek lerázódni ha nem 100% központos a forgórész (akár el is engedhetik a NYÁK-ot a szegecsek, ilyenkor még jobban rázza)
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Sziasztok!

125-ös TS -en Müller Szabolcs féle jeladós gyújtás van (nem tudom a pontos típusát), és 4500-as fordulatnál "leszabályoz".

Helytelen beállítás, esetleg szabályozható ford.számkorlátozást is rejthet a dobozka? :)

Hogyan, honnan érdemes keresni a "hibát"?

Előre is köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

pdav87 írta:Szisztok!

Pár napja írtam töltés ügyben, köszönöm a választ, lefényképeztem a motoron lévő feszszabályozót, meg alakítottam pár dolgot. Mivel nappal használom a motort 95% ban, ezért kicseréltem az első izzót 25/25 wattos bajonettzáras simson izzóra, majd erről is rakok fel képet, meg a vezetékeket kicseréltem a dinamó és a fesszabályozó és az akku között. Sokkal jobb lett a fénye mindennek. A baj viszont továbbra is az, hogy keveset tölt.
Ha minden jó, és mégis keveset tölt, akkor még a következőt csinálhatod.
A képen megjelöltem egy ellenállást. Ezeken a szabályzókón ez 1,1K vagy 1,2K szokott lenni. (mindkettővel találkoztam már).
Ha kisebbet teszel be helyette akkor nagyobb lesz a töltőfesz. Próbálj meg egy 1K ellenállást.
...amúgy mennyi az a "keveset tölt"? Mérted multival?

Kép
Mad Max
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.05.20. 11:32
MZ-d típusa: es250/2

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mad Max »

gesszti írta:"A baj viszont továbbra is az, hogy keveset tölt"
Dobd ki az elektronikus feszszabot, rakj vissza egy eredetit, a visszáramkapcsolót váltsd ki egy schottky diódával (mbr 1645) és kész. 35W-os fényszóró izzó állandóan megy, semmi sincs ledesítve, és megy még egy usb gps töltő is nálam ebben az összeállításban...
szia ez a diódás dolog engem is nagyon érdekel esetleg meg beszélhetnénk telefonon????? :30/970 25 37 a számom írj sms-t és fel hívlak elég ha azt írod dióda és tudni fogom!!
Mad Max
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.05.20. 11:32
MZ-d típusa: es250/2

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mad Max »

aronpfabian írta:
Mad Max írta:sziasztok!! létezik manapság megbízható elektromos fesz szab 6 voltos rendszerhez mert mikor én mzéztem jó 10 éve nagyon gagyik voltak!! Egy véletlen zárlat és egyböl végük volt!!
Ha a "véletlen zárlat" gyakori, akkor nem biztos hogy a fesz.szab. a gagyi, ott más gond lesz (rossz bekötés, áthúzó saruk, kidörzsölődött vezetékek).
Ezen kívül is volt vele problémád?
ez régi ügy jó 10 év után rakom ismét össze az oldalkocsisomat csak emlékszem az akkoriban kapható fesz szaboknak elég volt ha 1-2 alkalommal ki ment a 8 amperos bizti egyböl be szartak ezért érdeklődöm van -e mostanában jobb minőség rá adásul az oldal kocsison ugye több a lámpa tehát sokszor volt hogy fogyott az amper az aksiból és falta a töltést na ezt aztán az akkori elektromos szabályzók egyáltalán nem tolerálták
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

"A baj viszont továbbra is az, hogy keveset tölt"
Dobd ki az elektronikus feszszabot, rakj vissza egy eredetit, a visszáramkapcsolót váltsd ki egy schottky diódával (mbr 1645) és kész. 35W-os fényszóró izzó állandóan megy, semmi sincs ledesítve, és megy még egy usb gps töltő is nálam ebben az összeállításban...
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Szisztok!

Pár napja írtam töltés ügyben, köszönöm a választ, lefényképeztem a motoron lévő feszszabályozót, meg alakítottam pár dolgot. Mivel nappal használom a motort 95% ban, ezért kicseréltem az első izzót 25/25 wattos bajonettzáras simson izzóra, majd erről is rakok fel képet, meg a vezetékeket kicseréltem a dinamó és a fesszabályozó és az akku között. Sokkal jobb lett a fénye mindennek. A baj viszont továbbra is az, hogy keveset tölt.
Kép

Kép
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Mad Max írta:sziasztok!! létezik manapság megbízható elektromos fesz szab 6 voltos rendszerhez mert mikor én mzéztem jó 10 éve nagyon gagyik voltak!! Egy véletlen zárlat és egyböl végük volt!!
Ha a "véletlen zárlat" gyakori, akkor nem biztos hogy a fesz.szab. a gagyi, ott más gond lesz (rossz bekötés, áthúzó saruk, kidörzsölődött vezetékek).
Ezen kívül is volt vele problémád?
Mad Max
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.05.20. 11:32
MZ-d típusa: es250/2

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mad Max »

sziasztok!! létezik manapság megbízható elektromos fesz szab 6 voltos rendszerhez mert mikor én mzéztem jó 10 éve nagyon gagyik voltak!! Egy véletlen zárlat és egyböl végük volt!!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Mad Max írta:Sziasztok! hogyan tudnám én elérni ezt a baki Mátét kábelköteg ügyben???
A Piactéren is fenn van a hirdetése (Szervíz alatt) illetve a FB csoportban is tag.
Mad Max
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.05.20. 11:32
MZ-d típusa: es250/2

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mad Max »

Sziasztok! hogyan tudnám én elérni ezt a baki Mátét kábelköteg ügyben???
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pdav87 írta:Elektronikus feszszabályzó van rajta, de van pár dolog ami nem úgy működik ahogy a fórumon írják, ezért gondolom, hogy a dinamóval van a gond. Pl a szabályozó ellenállással alszik csak ki a töltésjelző, ha leveszem úgy ahogy mondják akkor abszolút nem működik, ha visszarakom, akkor van töltés, de nagyon kevés. Az elektronikus feszszabályzó nem szokott tönkre menni nem? Nem igazán értek hozzá, nem tudom hol kezdjem és hogy hogyan.
Az ellenállás 1000% hogy nem kell, az elektronikus szabályzó más elven működik, a háromállású mechanikusnál van rá szükség.
Amikor kikötötted az ellenállást, nem felejtetted el visszatenni az állórész tekercselésének testvezetékét? Közös csavarja van az ellenállás vasmagjával. Kizárólag ezt kell visszakötni, a D+/DF csatlakozókon lévő csavarokra (ellenállástekercs vezetékének két vége) semmit! Ezekre elektronikus szabályzónál csak a fesz.szab.-ba menő megfelelő vezetékek csúszósarui lehetnek csatlakoztatva.

Elromolni elromolhat az elektronikus szabályzó is, de az jó eséllyel látszik (leégett áramköri elem). Egy fényképet tudsz mutatni a NYÁK-ról?

Emellett a kábelezést (főleg a csatlakozó sarukat - szeretnek ellenállássá ill. később szigeteléssé oxidálódni) és a szénkeféket valamint a pályájukat ellenőrizném még.
Az állórész bakelit lapján a DF saru szegecselése is hajlamos elmozdulni, emiatt letörhet róla alul a vezeték. Ez az állórész tekercselésének a másik vége (az egyik ugye az ellenállástekerccsel közösen rögzített test volt)
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Elektronikus feszszabályzó van rajta, de van pár dolog ami nem úgy működik ahogy a fórumon írják, ezért gondolom, hogy a dinamóval van a gond. Pl a szabályozó ellenállással alszik csak ki a töltésjelző, ha leveszem úgy ahogy mondják akkor abszolút nem működik, ha visszarakom, akkor van töltés, de nagyon kevés. Az elektronikus feszszabályzó nem szokott tönkre menni nem? Nem igazán értek hozzá, nem tudom hol kezdjem és hogy hogyan.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pdav87 írta:Sziasztok!

Nem boldogulok a motor elektronikus részével, ts 125 öm van, keveset tölt, 3-4000-es fordulat között alszik csak ki. leszereltem a dinamót, lekötöttem róla mindent, ellenállást mértem a tekercsek kivezetéseinél, 4,4 ohmot. A kérdésem az, hogy mennyit kell mérnem, vagy hogy tudok meggyőződni arról, hogy a dinamó megfelelő e?
A feszültségszabályzó milyen állapotú, hogyan működik? Inkább azzal szokott baj lenni
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Sziasztok!

Nem boldogulok a motor elektronikus részével, ts 125 öm van, keveset tölt, 3-4000-es fordulat között alszik csak ki. leszereltem a dinamót, lekötöttem róla mindent, ellenállást mértem a tekercsek kivezetéseinél, 4,4 ohmot. A kérdésem az, hogy mennyit kell mérnem, vagy hogy tudok meggyőződni arról, hogy a dinamó megfelelő e?
Mad Max
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.05.20. 11:32
MZ-d típusa: es250/2

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mad Max »

köszönöm zsakfos pontosan ez az amire gondoltam remek cucc az egyik ismerősöm az utolsó 9 évvel ezelőtti infóm szerint 4 éve már minden hiba nélkül használta pedig ő nem egy precíz ember szereti sodorgatva használni a drótokat és patkolni abiztit de az ár tényleg durva nagyon
Mad Max
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.05.20. 11:32
MZ-d típusa: es250/2

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mad Max »

az én mocimon mindig toppon volt minden a vezetékektöl kezdve a csatlakozásokon át a dinamó fesz szab de ahogy az egyik kolléga írta nem az állandó világításra van tervezve pláne nem az oldalkocsin található 3 helyzetjelző elöl és a hátsó lámpa hátul ez akár mit csináltam vele sok volt neki csak az oldalkocsi csomagtartójában elhelyezett 6 voltos trabi aksival működött viszont amég nem volt kötelező az állandó világítás ha határon is de bírta a rendszer viszont az index már ekkor is necces volt szoval ezért keresem a 12v-os cuccot rá menne az etz generátor is de ahoz meg kell esztergálni a blokkot az meg maradandó "károsodás ami egy ilyen veterán gépen nem opció tehát vagy találok abbol a 12v-os átalakítóbol vagy ismét cipelem a trabi aksit vagy marad a led barkács arról már hallottam hogy bevált!! a fék,helyzet jelző mind led és csak a fényszóró és az index eredeti bár egy modern relével aminek nem kell ellenállás az index is lehet ledes ráadásul a szofita foglalat igen alkalmas a ledes átalakításra!!!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

zudori írta:A 6 Voltos rendszer is megfelelő, igaz, hogy a 12 Voltos jobban terhelhető, de a gyárban annak dején pontosan kiszámolták, működött a dolog több évtizeden át. Kár sok pénzért átalakítani, amikor ha rendben van a vezetékek környékén minden, akkor működik.
Csakhogy akkor még nem volt kötelező a világítás.Azért az nem mindegy ám!
6V-os akárhogy is szépítjük egy elavultnak tekinthető rendszer.
Persze működik úgy ahogy meg minden,de ma már igény van más dolgokra is amit a 12V tud biztositani.
Szivargyújtó,gps,telefontöltő stb stb
Arról nem is beszélve hogy ha mondjuk kiég egy izzó és nincs nálad tartalék,akkor bármelyik boltban,benzinkúton tudsz venni 12V-at,de 6-ost nem.Fesszabályzót is könnyebb szerezni a 12-eshez,meg még sorolhatnám.
Szerintem megéri átalakitani,persze nem 250 eurós áron. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

A 6 Voltos rendszer is megfelelő, igaz, hogy a 12 Voltos jobban terhelhető, de a gyárban annak dején pontosan kiszámolták, működött a dolog több évtizeden át. Kár sok pénzért átalakítani, amikor ha rendben van a vezetékek környékén minden, akkor működik.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

aronpfabian írta:
Mad Max írta:Sziasztok! nekem egy 1970-es oldalkocsis es250/2-esem van régen olvastam hogy létezik hozzá 12 voltos rendszer amit csak fel kell tenni rá átalakítás nélkül a németek gyártják tud valaki infót hol lehetne beszerezni???
Hagyd meg a 6V-osat, inkább a 45 éves kábelektől és csatlakozóktól szabadulj meg. Meglepő mértékben fog javulni a teljesítménye, ha némi vezeték is található majd a rendszerben, nem csak ellenállás ;)

UI: kábelköteggel kapcsolatban Baki Mátét érdemes keresni, itt az oldalon is hirdet. Színhelyes, megfelelő méretű, jó minőségű köteget gyárt.
Azért a 12 V-os rendszer, főleg generátorral, stabilabb és jobban terhelhető, mint a 6 V-os dinamó. Én is a cserében gondolkodnék. Sajnos nem tudok segíteni, viszont remélem lesz aki tud.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Mad Max írta:Sziasztok! nekem egy 1970-es oldalkocsis es250/2-esem van régen olvastam hogy létezik hozzá 12 voltos rendszer amit csak fel kell tenni rá átalakítás nélkül a németek gyártják tud valaki infót hol lehetne beszerezni???
Hagyd meg a 6V-osat, inkább a 45 éves kábelektől és csatlakozóktól szabadulj meg. Meglepő mértékben fog javulni a teljesítménye, ha némi vezeték is található majd a rendszerben, nem csak ellenállás ;)

UI: kábelköteggel kapcsolatban Baki Mátét érdemes keresni, itt az oldalon is hirdet. Színhelyes, megfelelő méretű, jó minőségű köteget gyárt.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Mad Max írta:Sziasztok! nekem egy 1970-es oldalkocsis es250/2-esem van régen olvastam hogy létezik hozzá 12 voltos rendszer amit csak fel kell tenni rá átalakítás nélkül a németek gyártják tud valaki infót hol lehetne beszerezni???
Hát elég húzós ára van,ha erre gondolsz:

https://www.powerdynamo.eu/shop/show_pr ... 0tj9h3f2i0
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Mad Max
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.05.20. 11:32
MZ-d típusa: es250/2

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mad Max »

Sziasztok! nekem egy 1970-es oldalkocsis es250/2-esem van régen olvastam hogy létezik hozzá 12 voltos rendszer amit csak fel kell tenni rá átalakítás nélkül a németek gyártják tud valaki infót hol lehetne beszerezni???
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali Misi, töltésedet mérted? Nem lehetséges, hogy túltöltésed van, az kavar be az elektronikának??
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ha lámpát kapcsolsz akkor szépen megy, amikor lekapcsolod hörög. Nem emlékszem a gyújtáskapcsolót cserélted? Nem egyszerűen a kapcsoló érintkezői keveredtek kissé össze? Próbáld meg, kiiktatnia kapcsolót! Konkrétan direktbe kötni akkumlátorról a gyújtást.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

Cs Misi
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

Trubica írta:
Cs Misi írta:Nos,sajna elektromos a gyújtás,gyertyát cseréltem,épp ma, bemelegszik és nem pörög fel ezzel sem,milyen meleg lehet a trafó?enyém eléggé forró,nem túl, de azért jó meleg,meg az is izgat,hogy ha nyomom a fénykürtöt kissé jobban jár,de hát menni nem lehet vele...:( világítás nélkül katasztrófa...a fénykürt kapcsolót megnéztem,átforrasztottam,leszigeteltem...elvileg jó.. ](*,) ](*,) ](*,)
A videó privát nem tudom megnézni. Nekem is volt hasonló probléma elektronikus gyújtásnál. Nálam a feszültségszabályzó megadta magát és zavart valamit.(persze már az aksi is a halálán volt) Kivettem a gerjesztés biztosítékát és szépen járt utána. Raktam bele Ladába valót, tökéletes és olcsó. Egy próbát megér....
oké,megpróbálom majd...hátha,a fesszab is új,..
Cs Misi
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Trubica »

Cs Misi írta:Nos,sajna elektromos a gyújtás,gyertyát cseréltem,épp ma, bemelegszik és nem pörög fel ezzel sem,milyen meleg lehet a trafó?enyém eléggé forró,nem túl, de azért jó meleg,meg az is izgat,hogy ha nyomom a fénykürtöt kissé jobban jár,de hát menni nem lehet vele...:( világítás nélkül katasztrófa...a fénykürt kapcsolót megnéztem,átforrasztottam,leszigeteltem...elvileg jó.. ](*,) ](*,) ](*,)
A videó privát nem tudom megnézni. Nekem is volt hasonló probléma elektronikus gyújtásnál. Nálam a feszültségszabályzó megadta magát és zavart valamit.(persze már az aksi is a halálán volt) Kivettem a gerjesztés biztosítékát és szépen járt utána. Raktam bele Ladába valót, tökéletes és olcsó. Egy próbát megér....
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Cs Misi írta:íme a tünet: https://www.youtube.com/watch?v=1ZSzDM_PuOI
Sajna nem tudom megnézni,letilt!
A kondi cserét probáltad?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

Cs Misi
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

pnlaci írta:Szia Misi. Ne add fel,a remény hal meg utoljára!Kondi cserével próbálkoztál?A saruja nem laza?Sok összetevőből áll össze
az egész.Kitartás,és meglesz az eredménye.
Ja és egy gyertyacsere próba se utolsó!
Köszi,nem adom fel,csak csalódott vagyok,mennék motoroznék azt szívok vele...brühühü :))
Cs Misi
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

Nos,sajna elektromos a gyújtás,gyertyát cseréltem,épp ma, bemelegszik és nem pörög fel ezzel sem,milyen meleg lehet a trafó?enyém eléggé forró,nem túl, de azért jó meleg,meg az is izgat,hogy ha nyomom a fénykürtöt kissé jobban jár,de hát menni nem lehet vele...:( világítás nélkül katasztrófa...a fénykürt kapcsolót megnéztem,átforrasztottam,leszigeteltem...elvileg jó.. ](*,) ](*,) ](*,)
Cs Misi
Avatar
peti74
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2015.01.11. 22:12
MZ-d típusa: ETZ300&Jawa350
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII ker.

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: peti74 »

pnlaci írta:
Cs Misi írta:Sziasztok!
Mi nyírhatja ki a trafót?Már a másodikat cserélem,amíg hideg simán megy aztán 5-6 perc után felforrósodik,és csak alapjárat van....nyilván kell vennem egy újat,de van valami amit meg kéne nézni ,hogy ez már kibírjon 3 hétnél többet?
köszi :)
Szia Misi. Nem cserélted fel a két vezetéket?(1.es megy a megszakítóhoz,15.ös a gyújtáshoz.)Ha nem,akkor kifogtál egy
pár rosszminőségü trafót.Mint én 2 évvel ezelött.Én 3 trafót cseréltem mire meglett a jó.
Ha már két trafót cseréltél (remélhetőleg nem mindigy ugyanolyat), akkor elég valószínű, hogy nem az a baj. A trafó amúgy nem egy bonyolult alkatrész, csak egy adag tekercs a primer oldalon és kész. Az 1 és 15 felcserélése csak annyit okozhat, hogy a gyertyán nem a középelektródárol ugrik a szikra a testre, hanem fordítva, így nagy futásteljesítmény esetén nem a középelktróda "fogy", hanem a test. Igazából lényegtelen.
Ha járó motornál melegszik a trafó, akkor :
1. egy fordulat alatt túl sokáig kap áramot, nincs ideje kihűlni, túl nagy a megszakító kitöltési tényezője, ez nem valószínú, ha gyári a bütyök,
2. valami más is ad neki primer áramot, ami kvázi folyamatosan melegíti. A megszakítóval csak a kondi van párhuhazomasan, ami egyenáramot elméletben ugyan nem vezet, de ha kezd átégni akkor mégis (a gyújtásbeállító próbaizzó is halványan tud világítani ha a kondi is a kőrben van). Ráadásul ha csak alapjárat (vagy relative kis fordulat van), akkor megint a kondi a gyanús, mert az az elektronikus alkatrész, ami tud olyat, hogy ha kezd meghibásodni, akkor bizonyos fordulatszám felett kezd le vezetni (zárlatos lenni), mintha csak fordulatszámhatárolás lenne.
(az egész okfejtés csak hagyományos, megszakítós gyújtásra érvényes)
Én kondit cserélnék.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szia Misi. Ne add fel,a remény hal meg utoljára!Kondi cserével próbálkoztál?A saruja nem laza?Sok összetevőből áll össze
az egész.Kitartás,és meglesz az eredménye.
Ja és egy gyertyacsere próba se utolsó!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

pnlaci írta:
Cs Misi írta:Sziasztok!
Mi nyírhatja ki a trafót?Már a másodikat cserélem,amíg hideg simán megy aztán 5-6 perc után felforrósodik,és csak alapjárat van....nyilván kell vennem egy újat,de van valami amit meg kéne nézni ,hogy ez már kibírjon 3 hétnél többet?
köszi :)
Szia Misi. Nem cserélted fel a két vezetéket?(1.es megy a megszakítóhoz,15.ös a gyújtáshoz.)Ha nem,akkor kifogtál egy
pár rosszminőségü trafót.Mint én 2 évvel ezelött.Én 3 trafót cseréltem mire meglett a jó.
Na nem a trafó a gond,az újjal is ez a tünet.Ha nyomom a fénykürtöt vagy ég a tompított kicsit szebben jár,de kihagy a gyújtásom akkor is...lehet eladom..az összes kábelt átnéztem,befújtam,átforrasztottam amit úgy gondoltam...de 5-6 perc után megint csak alapjárat van...ahh...
Cs Misi
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Cs Misi írta:Sziasztok!
Mi nyírhatja ki a trafót?Már a másodikat cserélem,amíg hideg simán megy aztán 5-6 perc után felforrósodik,és csak alapjárat van....nyilván kell vennem egy újat,de van valami amit meg kéne nézni ,hogy ez már kibírjon 3 hétnél többet?
köszi :)
Szia Misi. Nem cserélted fel a két vezetéket?(1.es megy a megszakítóhoz,15.ös a gyújtáshoz.)Ha nem,akkor kifogtál egy
pár rosszminőségü trafót.Mint én 2 évvel ezelött.Én 3 trafót cseréltem mire meglett a jó.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 65 vendég