Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
MZfan
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.08.13. 08:56
Tartózkodási hely: Bépé

Hozzászólás Szerző: MZfan » 2007.08.26. 22:15

Megint lerobbant a gép :(
Mikor ráadom a gyújtást,abban a pillanatban kicsapja a biztosítékot.Tegnap addig eljutott,hogy a gyújtást rá tudom tenni,de amint rúgok rajta egyet,kicsapja.Egyszer beindult,járt egy percet,azt újra.Az akksi pezseg rendesen,ha nics leszedve a plusz.Sajna a csütörtöki vihar elkapott,azóta csinálja.Lehet ez beázás?Vagy a fesszabályzóm halt meg,vagy az akksim zárlatos.Vagy ilyen sorrendben :) Van ötletetek,hogy merre indulhatnék?
A fesszabom még az alu kupakos,és az egyik megszakító érintkezõ felülete olyan,mintha megégett volna.Nem tudom,honnan indulhatnék ki,ezért kérem a segítségeteket.
Elõre is köszönöm!

Még annyit,hogy pénteken kitettem a napra,és délutánra lett újra annyi jele,hogy a töltés és üres jelzõ lámpa kigyulladt.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.21. 20:38

Hy! Ne szidd a törököket, mert visszajönnek még 150 évre oszt' csak tõlük vehetsz alkatrészt! Ja! Nem Trabant izzó, szabvány izzó amit a Trabi és még sokan mások is használnak. Az ETZ sokféle izzót használ, kb 2W-tól 60W -ig. T

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.21. 16:51

Most figyeltem fel arra hogy amit vettem irányjelzõket nem lehet külön csavarral rögzíteni mint pl a simsonét a kis csõhöz. Ez a gyárinál is így van vagy ez a Török ipar kiváló termékének eredménye? :lol: :twisted:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.19. 22:12

Sikerült megcsinálnom a féklámpát mindkét féknél világít. A testszálakat rögzítõ csavar volt lelazulva a lámpában és miután meghúztam megjavult a háttérvilágítás és a refi visszajelzõ az órában. Minden esetre azért széttszedtem az órákat és megnéztem az izzókat. Egy darabot cserélni kell de lehet hogy kettõt. Viszont érdekes hogy a trabant kis izzói nem jók hozzá a simsonhoz pedig jók voltak. Az etz izzói jóval kisebbek. :?: :shock: :o

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 12:23

Az irányjelzõ vezetékei nincsenek behúzva mivel az elõzõ tulaj elhasználta a simsonjára. :( Tehát újra kéne húznom. Amúgy más vezeték megvan.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.17. 11:00

Meiki írta:Te atya úr isten!! Megnéztem mind a két képet de azt se tudom mi merre hány méter. :D Lövésem sincs az egészrõl. :D Asszem az elektronika nem az én asztalom. Pedig be kéne kötnöm az irányjelzõket valahogy. és a visszajelzõket sem ártana javítanom csak nem tudom hogy kell szétszedni a kilóméterórát. Vagyis a tartójából nem tudtam kiszedni.
Legalább a vezetékek ott vannak?

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 10:55

Köszi szépen. Nekem egy szaki pont fordítva mondta. Azt mondta hogy az óra lefelé jön ki. :D Azért nem sikerült. :lol: Igazi fach man! :lol: Szerintem én nem nyomtatom ki de mindenképpen megpróbálkozom vele. Én inkább azt a variációt választom hogy kiviszem a laptopom és ott még rá is tudok közelíteni sõt ha elakadok rögtön tudok írni itt. :D :P :smt083

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.17. 09:50

speed írta:1szerü!
A meghajtásánál tolod felefele és megfogod az órát és azt kézzel ugyan arra húzod! Az egész csak bele van csúztatva abba a gumi harangba!
Igy van esetleg annyi hogy az oratarto gumiharangba ahol bemegy a meghajto bowden ott egy kis acelgyuru szoritja le azt elobb vedd le aztan a fentebb leirt modon a bowdennel fogva, kicsit mozgatva tolod elore, egy kisebb csavarhuzoval az ora pereme ala feszitve segithetsz neki. Lehet hogy az evek alatt jol osszeert az ora a gumiharanggal, de ha egyszer megindul utana mar aprankenti mozdulatokkal, de kijon, esetleg egy kis wd-40-et fujhatsz ala.

A bekoteshez meg tenyleg nem kell autovillamosagi mernoknek lenni, csak jo szemed legyen.
A belinkelt abra alapjan latod, hogy mi hova csatlakozik. Ki kell huznod az orat a tartobol, le kell venni az indexburakat meg a lampafejet. A rajzon jelolt kis "csokik" "sorkapcsok" vagy csatlakozok (ki hogy szereti) a lampafejben vannak. Pl A jobb oldali inmdexben 2 vezeteket talalsz egy barnat es egy fekete-zoldet, mindketto bemegy a lampafejbe a fekete-zold belemegy a sorkapocsba a barna a testre aztan a fekete zold megy fel a kontrollampahoz es igy tovabb. Amit en linkeltem be rajzot (arrol tudok nyilatkozni) azon a sorkapocsban is ilyen sorrendben szinekben vannak a vezetekek valojaban is, (leellenoriztem a sajat motoromon)
Szoval ez alapjan szepen el tudsz navigalni mi hova van bekotve. Mondjuk en ugy csinaltam, hogy kinyomtattam a bekotesi rajzot szinesben es egy rajztablara felszurtam es a motor melle tettem, jobb volt mint percenkent a szamitogephez rohangalni.
Na sok sikert hozza, de ha nagyon batortalan vagy akkor tenyleg vidd inkabb egy szerelohoz.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.17. 07:24

1szerü!
A meghajtásánál tolod felefele és megfogod az órát és azt kézzel ugyan arra húzod! Az egész csak bele van csúztatva abba a gumi harangba!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 00:49

Te atya úr isten!! Megnéztem mind a két képet de azt se tudom mi merre hány méter. :D Lövésem sincs az egészrõl. :D Asszem az elektronika nem az én asztalom. Pedig be kéne kötnöm az irányjelzõket valahogy. és a visszajelzõket sem ártana javítanom csak nem tudom hogy kell szétszedni a kilóméterórát. Vagyis a tartójából nem tudtam kiszedni.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.16. 22:20

Ez a beállítás annyit takar h 1milit elörre toltam a jeladót, mert leálításnál pöffentett 1et!
Meg rájötem a vissza jellzö döglött be, de akkor sem értem mért nem állt le, még a kulcsot is kivettem!(bizti belejött a brummogásba) Ma meg semmi baja 'hál Istennek! Néha nem értem ezt a motort, rosszab mint egy nö!
Külömben tényleg igazad van Tamás, mert 7000be került az uj gyujtás mert az elözö tulaj felcserélte a polaritást! De azért tudom mit vállalok be és mit nem!!!!

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.16. 19:04

Hy! A gyertyát már nézted? Öngyulladás? Csak jár vagy menni is lehet vele? Gyújtáskapcsoló kapcsol szakít? JA!!! Hihetetlen vehemenciával és lelkesedéssel "szereltek" villanyt. Egy-egy rossz ötlet és mozdulat nagyon sokba kerülhet. Fõleg az elektromos gyújtásnál és a generátornál! Lehet, hogy egy villamossági szakember olcsób, gyorsabb, sikeresebb!!! t

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.16. 13:28

tigris írta:
speed írta:Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???
A töltés jelzésének hiánya lehet attól,ha a szénkefe felé menõ rövid kábelek csúsztak le/vágdtak el,vagy ha a szénkefék megszorultak és nem mentek vissza a helyükre,nekem ilyen volt.
ha jol ertem pont az a baj, hogy nem vilagit a toltesjelzoje meg toltes nelkul sem, nem pedig az hogy nincs toltese....
otletem sajnos nem sok van, akar a kabel csuszott le vagy a visszajelzonel van a hiba, vagy ha odacsiptel valami vezeteket azt le tudod ellenorizni, dekni le es kukk, az hogy miert nem allt le?? jol allitottad be a gyujtast? :wink:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.16. 13:20

speed írta:Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???
A töltés jelzésének hiánya lehet attól,ha a szénkefe felé menõ rövid kábelek csúsztak le/vágdtak el,vagy ha a szénkefék megszorultak és nem mentek vissza a helyükre,nekem ilyen volt.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.16. 11:23

Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.16. 10:01

Azzal a rajzal próbáltam bekötni a motort, de nekem túl nehéz volt, és az nem volt állapot.Ezért kerestem egy jobbat :)
Kép

Ezzel valamivel könnyebb :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.16. 05:54

Kép


hopp most vettem eszre hogy fel tudom ide is tenni nem kell ftp-zni :lol:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.16. 05:44

Meiki írta:Meg tudná nekem mondani valaki hogy az irányjelzõt hogy kell bekötni? Mivel errõl nem találtam még leírást konkrétan. A vezetékek sincsenek behúzva és azt sem tudom hogy mire kell rákössem.
na itt van a bekotesi rajz, szepen szinesben kabelekkel par napig el a link aztan torlom mert egy regi haver ftp-jevel garazdalkodom:

http://vnet.hu/dblaci/australia/etz12v.jpg

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.15. 20:37

Meg tudná nekem mondani valaki hogy az irányjelzõt hogy kell bekötni? Mivel errõl nem találtam még leírást konkrétan. A vezetékek sincsenek behúzva és azt sem tudom hogy mire kell rákössem.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.15. 15:18

Tamás írta:Hy! Mikor kimegy a bizti, ég-e a lámpa? Ill. elõtte égett-e? Nézd át az ülés alját, a sárvédõ (hátsó) környékét, a környéken lévõ vezetékeket, kötegeket. Keress kidörzsölõdést, kopást esetleg füst, égés v freccsenésnyomot. Ha megvan szigeteld le a vezetékeket (erenként) ! Ja és keress olyan helyet a drótoknak ahol semminek sincsenek utjában!
Esetleg az aksi bekötõvezetékébe "szerelj" egy izzólámpát, kb 40W-ost, ha világít zárlat van. Segít a hibakeresésben. Hy! t
Gyújtás nélkül már kiégett a bizti.De az az érdekes, hogy mielött csinálta ezeket, elvolt indítva a motor.Járt rendesen, aztán piff, és se kép, se hang.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.15. 15:15

na!Sikerült megoldani a problémát!Csak nem tudom, hogy pontosan hogyan :) :? Megnéztem minden vezetéket, a motor elejétõl a hátúljáig.Minden sarura figyeltem, hogy nehogy hozzáérjen a vázhoz.Sehol nem ért hozzá az az érdekes.De az összes sarut meg bilizgáltam.Egyébként csak ott égett ki a bizti, ami az aksi negatívjához megy.Beraktam a biztit, nem történik semmi, rárakom a gyújtást, kivillanak a fények, eddig oké.Elíndítom, mûködik, rárakom az ülést, és elkezdtem ugrálni rajta.Nem történik semmi.Aztán most mentem egy 20km-es kört.Lekopogom, most nincs semmi baja :) De estére tuti megint kijön ez a probléma. (Fõ az optimizmus)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.15. 14:19

Hy! Mikor kimegy a bizti, ég-e a lámpa? Ill. elõtte égett-e? Nézd át az ülés alját, a sárvédõ (hátsó) környékét, a környéken lévõ vezetékeket, kötegeket. Keress kidörzsölõdést, kopást esetleg füst, égés v freccsenésnyomot. Ha megvan szigeteld le a vezetékeket (erenként) ! Ja és keress olyan helyet a drótoknak ahol semminek sincsenek utjában!
Esetleg az aksi bekötõvezetékébe "szerelj" egy izzólámpát, kb 40W-ost, ha világít zárlat van. Segít a hibakeresésben. Hy! t

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.15. 10:59

zarlat....egyebkent jartam igy, az ules alatt megy vezetek hatra a hatso lampahoz es az ahogy raultem lenyomodott az ules lemeze es testelt. nezd at mert ha akkor vagja ki a biztit akkor valszeg ott lesz a hiba

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.15. 10:57

Hali!

Tegnap elindúlt 2hónap állás után a német szörnyetegem! :twisted: Arra lettem figyeles, hogy most csak 200 körüli fordulat diferencia van, ha felrakom a világítást, és ha nem.Valahogy megjavúlt :) Csak valamiért azt csinálja, hogy magától kiég a bizti.Gondoltam arra, hogy valahol letestel, de én nem vettem sehol se észre.Átnéztem már mindent.A fesz.szab alá is raktam egy rongyot, de olyankor akkor égcsak ki a bizti, ha rárakom az ülést, és ráülök :?
Szerintetek mi lehet a diagnózis?
üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.06. 12:21

Amióta MZ-m van, azóta zseléset használok, és eddig ez az alapjárati gond van.Dehát lehet igazad van :)

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.06. 11:57

Zselés sztem azért nem "jó" Mz-be mert ingadozik a feszültség, és az nem tesz neki jót, felfujja... :cry:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.06. 08:56

Egy 7AH-s zselés aksit használok.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.06. 08:42

Ez is igaz,drasztikus lehet a dolog,ha nagyon alacsony az alapjárat (bár valami 2000-et írtál,az pedig jóindulattal sem alacsony :D ) vagy ha kevés/nincs töltés.Indításkor lehet az akksi hibája is,de inkább akkor,ha öreg,kapacitásvesztes az akksid.Haverom új akksija (taiwani 5,5 amperórás) bírta az én százéves 9 amperórás Vartám meg nem...

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.06. 05:44

Ezt mindig csinálja vagy csak "indításnál"??
Mert ha csak indításnál(szóval mi elött huzamosabb ideig használtad volna) akk lehet h az akksi gyenge és csak a motort tudja elviselni kezdetben, és egy kis járás után helyre jön....(+oldás tegyél bele egy 9Ah-t)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.05. 11:02

Helló! Szerintem az igaz simson más tészta de ott is ez volt. Ha alacsony volt az alapjáratom és bekapcsoltam a világítást lefulladt. Szerintem ez így teljesen normális.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.05. 10:58

Tehát akkor ez egy teljesen normális folyamat?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.05. 10:23

mzgergõ írta:Háj!
Nemtudom, hogy ez most elektromos probléma, de olyat csinál a motor, (felújjítás elött), hogyha világítás nélkül megy, vagy helyzet jelzõre rakom, akkor olyan 2200, 2500 között pörög alapjáraton a motor, de ha felrakom a tompítottat, akkor 2000 körüli fordulatot stabilan tartja.Milehet a probléma?Én kapásból a fesz.szabra tippeltem.Mechanikus volt, kicseréltem egy elektromosra.Változás?SEMMI.Most szétlett darabokra szedve a motor, és megnéztem minden vezetéket.Az összesnek nemvolt semmi baja.Van azért egy pár helyen egy nagyon minimális oxidáció, de nemhinném, hogy az gondot okozna.Még egy valamire tudok tippelni, hogy a tompított fényszóró leszívja a feszültséget.De az az érdekes, hogy van akinél ilyen gond nincsen :?
Kicsit gondold végig,amikor bekapcsolod a világítást az elég nagy elektromos terhelés a generátornak,az pedig a motor forgásából nyer energiát,szóval a világítással közvetve a motort terheled,ezért eshet le a fordulat.Gondolom.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.05. 09:11

Háj!
Nemtudom, hogy ez most elektromos probléma, de olyat csinál a motor, (felújjítás elött), hogyha világítás nélkül megy, vagy helyzet jelzõre rakom, akkor olyan 2200, 2500 között pörög alapjáraton a motor, de ha felrakom a tompítottat, akkor 2000 körüli fordulatot stabilan tartja.Milehet a probléma?Én kapásból a fesz.szabra tippeltem.Mechanikus volt, kicseréltem egy elektromosra.Változás?SEMMI.Most szétlett darabokra szedve a motor, és megnéztem minden vezetéket.Az összesnek nemvolt semmi baja.Van azért egy pár helyen egy nagyon minimális oxidáció, de nemhinném, hogy az gondot okozna.Még egy valamire tudok tippelni, hogy a tompított fényszóró leszívja a feszültséget.De az az érdekes, hogy van akinél ilyen gond nincsen :?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.04. 12:29

Teljesen lutri dolog,volt ami tényleg 3 húzásig ment,de volt,amit több,mint 1 évig használtam.A megázás is árt neki,akkor hajlamos beszorulni a pöcök,szóval érdemes beburkolni vhogy (bár nekem sincs burkolva :? )

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.04. 09:28

z25z írta:Na igen az utangyartott feklampakapcsolonak sajnos ez az atka. Nekem a legrovidebb ido 5 perc leghosszabb 8 honap volt amig birta. Megoldas? Hat sajnos inkabb felesleges penzkidobas. Javaslat: vagy szerezni bontott gyarit vagy fogod a kapcsolot es nezz szet robogo szakuzletben. Hatha talalsz olyat ami megegyezik vele.
Nekem mindig csak akkor adta meg magát a kapcsoló, mikor kapott egy kis fékolajat.Valamiért minimálisan mindig folydogál, és az vágja haza a kapcsolót.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.04. 01:06

Meiki írta:Lehet kapni valahol új irányjelzõt? 4 darab kellne szögletes de sajnos ahol kérdeztem nem volt csak kerek az pedig nem tetszik annyira. :?
www.hubermotor.hu
itt találsz szögletest, meg talán "gyári" szal török kapcs-t!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.03. 23:11

Nekem is NGK gyertyám van a motorban. viszonylag új és 125-ös hõértékü. 160-assal nem akar elindulni. Ez mitõl lehet? Viszont simsonnak az kell.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.03. 23:09

Köszönöm a segítséget a féklámpakapcsolóhoz és szétnézek inkább robogóalkatrészek között mivel egyik rokonom robogókkal foglalkozik itt a faluban. Takács motor ha esetleg valaki ismeri. Õk azok akik elég sokszor nyertek gyorsulásiversenyen kis 70-es robogókkal. Az egyik a sárkány nevet kapta mivel olyan a festése. Remélem találok bele valót az olasz robogók között.

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.08.03. 21:53

Én az NGK-t kb 3 éve használom... eddig semi problem nem volt vele... (kop-kop-kop :D:D :D)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.03. 21:52

nekem 8000 van a brisk N14C-ben...eddig nincs vele gond

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.08.03. 21:50

Ki tudja, hogy kb meddig bírja egy gyertya? Tavasszal vettem a motort, azóta rendben mûködik! Megtettem már vele 3000km-t. Kell-e már izgulnom? :roll:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.03. 21:28

Na igen az utangyartott feklampakapcsolonak sajnos ez az atka. Nekem a legrovidebb ido 5 perc leghosszabb 8 honap volt amig birta. Megoldas? Hat sajnos inkabb felesleges penzkidobas. Javaslat: vagy szerezni bontott gyarit vagy fogod a kapcsolot es nezz szet robogo szakuzletben. Hatha talalsz olyat ami megegyezik vele.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.03. 21:17

Hát ezt jó tudni. :) Akkor vegyek kapásból kettõt hogy legyen tartalék?

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.08.03. 13:33

Az elsõ féklámpa kapcsoló már csak ilyen... :? :)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.03. 11:36

Elromlott az elsõfékben a féklámpa kapcsoló. Kicsit bosszant bár nem nagy munka kicserélni. Csak megcsináltam mindent új vezetékek és mikor rákötöm kiderül hogy rossz. :( De viszont a hátsólámpámat sikerült életrekelteni és most mint a nap úgy világít már akkor is ha gyujtásra kapcsolom. :)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.02. 23:48

Kicsi sarum van csak nem tudtam ,hogy hova kell kötni. szóval akkor a hátsó fékhez kell kötni. Értem. Akkor szépen kap egy új sarut a hátsó és az elsõvel össze lesz kötve. :wink:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.02. 23:41

Kicseréltem a gyujtáskapcsolót de úgy hogy amint lehúztama vezetéket a régirõl rádugtam az újra. És a régibõl kioperáltam a kulcsot! Igaz eltörött de kijött. Nagyon rozsdás volt már.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.02. 19:13

Meiki írta:Vettem új gyujtáskapcsolót de nem akarok nekiugrani a benne lévõ kibontásához mint hülyegyerek az annyának inkább kérek itt segítséget. hogy kell kibontani? Úgy szeretném kicserélni hogy ami zsinort ott lehúzok azt rögtön áttdugom az újra így nem tévesztek. Viszont azon csodálkoztam hogy a simson gyujtáskapcsolón rengeteg csatlakozás van ezen pedig csak pár darab. Pontosabban 6 darab.? És meg szeretném nézni a kilóméterórában lévõ kis visszajelzõket (irányjelzõ, refi) Hogy nem e égtek ki és a háttérvilágítását az óráknak mert mintha nem lennének jók bár nem tudom pontosan. Nem sokat motoroztam vele még mert elfogyott a benzin mire jó lett minden. :(
A gumipólyát leveszed, rendszerint a két szélén egy-egy csavar tartja.Ha ez megvan, letudod húzni.Aztán szembõl 3 csavar tartja még a gyújtáskapcsolót, és letudod szedni..De minden elött ne felejtsd el KIKÖTNI AZ AKSIT!Minden kábel különbözõ színû, és vannak a gyújtáskapcsolón számok.15-öshez:piros-fekete, 56-oshoz azthiszem fehér, 30-ashoz piros, 58-ashoz két oldalához 2 szürke, és 54-eshez fekete kell.A KM/H-át úgy tudod kihúzni, hogy egyszerûen az órát felfelé kihúzod a gumi pólyából.Aztán kiveszed a kis izzókat.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.02. 19:02

Meiki írta:Az elsõfékre milyen vezetékeket kell kötni hogy jó legyen mert egy vezeték ugyan van de azon nagy saru van és kicsi kéne. A másikon pedig nincs semmi. Ami rajta van az aaz elsõ lámpából jön. Most már tényleg jólenne ha áttnézné haver az elektronikát. :D Nem nekem kéne kínlódnom vele. :D
Igen.A barna vezeték, az a testre megy.A fekete vezeték, az a hátsóféklámpa kapcsolóhoz.A nagy saru is jó.Meglehet vele oldani.De ha neked kicsi saru kell, akkor bemégy a villanyos boltba, és kérsz egy olyan kicsi sarut.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.02. 00:08

Vettem új gyujtáskapcsolót de nem akarok nekiugrani a benne lévõ kibontásához mint hülyegyerek az annyának inkább kérek itt segítséget. hogy kell kibontani? Úgy szeretném kicserélni hogy ami zsinort ott lehúzok azt rögtön áttdugom az újra így nem tévesztek. Viszont azon csodálkoztam hogy a simson gyujtáskapcsolón rengeteg csatlakozás van ezen pedig csak pár darab. Pontosabban 6 darab.? És meg szeretném nézni a kilóméterórában lévõ kis visszajelzõket (irányjelzõ, refi) Hogy nem e égtek ki és a háttérvilágítását az óráknak mert mintha nem lennének jók bár nem tudom pontosan. Nem sokat motoroztam vele még mert elfogyott a benzin mire jó lett minden. :(

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég