Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Robi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Inex

Hozzászólás Szerző: Robi » 2007.10.10. 15:10

Szia !

Köszönöm szépen gyors válaszod.
A feszültségszabályzóval szerinted nincs gondom?
Az indexrelét lehet javítani vagy csere, lehet ilyent még boltba venni szerinted ?
Köszi Robi

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: Index villogás

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.10. 15:06

Robi írta:Sziasztok !

Segítségetek kérném az index villogásom ügyében .
Miért lehet szerintetek hogy az indexem van hogy nem villog hanem világít. Minek nézzek utána ??

köszi válaszotok
tisztelettel Robi
index relé

Robi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Index villogás

Hozzászólás Szerző: Robi » 2007.10.10. 15:04

Sziasztok !

Segítségetek kérném az index villogásom ügyében .
Miért lehet szerintetek hogy az indexem van hogy nem villog hanem világít. Minek nézzek utána ??

köszi válaszotok
tisztelettel Robi

Avatar
popey
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:26
Tartózkodási hely: jánoshalma

vok

Hozzászólás Szerző: popey » 2007.10.04. 20:35

Bocsi még valami! Pereshez gyártattam légszûrõ fedelet, ha valakinek rozsdás, horpadt stb jelentkezzen!! :lol: Popey-nél :D

Avatar
popey
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:26
Tartózkodási hely: jánoshalma

vok

Hozzászólás Szerző: popey » 2007.10.04. 20:33

Érdekelne egy elõzetes ár, kb, ha tudsz ilyet!! :lol:

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.04. 14:42

Sziasztok!
Ma végre sikerült beszélnem a kábelgyárral. Nem tartanak/csinálnak már régi fajta szigetelõjû (két színû) vezetékeket, ezért egyféle kábelbõl lesz megcsinálva, és mindegyik végén a Bosch-rendszerben megtalálható számok lesznek rárakva.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Re: Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.10.02. 21:51

bakimate írta:
Sziasztok!
Hamarosan (amennyire szabadidõmbõl telik) vezetékköteget fogok (szeretnék) gyártani MZ-khez. TS250(/1) biztos, ETZ 250, TS 125 valószínû, hogy lesz. Kinek lenne rá szüksége?

bakimate: 1 db TS250/1
Gyurm@ : 1 db ETZ 250

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.02. 07:33

bakimate írta:Sziasztok!
Hamarosan (amennyire szabadidõmbõl telik) vezetékköteget fogok (szeretnék) gyártani MZ-khez. TS250(/1) biztos, ETZ 250, TS 125 valószínû, hogy lesz. Kinek lenne rá szüksége?
Jómagam: 1 db TS250/1
kb mennyibe erülne?

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.01. 21:30

Sziasztok!
Hamarosan (amennyire szabadidõmbõl telik) vezetékköteget fogok (szeretnék) gyártani MZ-khez. TS250(/1) biztos, ETZ 250, TS 125 valószínû, hogy lesz. Kinek lenne rá szüksége?
Jómagam: 1 db TS250/1

Avatar
balu_01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2007.08.21. 21:50
Tartózkodási hely: Szentendre

Hozzászólás Szerző: balu_01 » 2007.09.29. 21:40

Sziasztok!!! Ha valakinek van ES-hez bilux kapcsolója gyári, az jelentkezzen! Vettem már két utángyártott kapcsolót, mind a kettõ kontakt hibás volt és leégett. :cry: :cry:
üdv

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.16. 12:42

Tamás írta:Hy! NE módosítsa! Rakja össze úgy, ahogy a gyárban! Úgy kell! T
Szerintem félre értettük egymást.Ugy értettem, hogy 3 csavar tartja az alló generátort, és ha valamelyik csavar elöbb, és jobban megvan húzva, akkor annál az oldalnál fog hamarabb oda érni az ütközõhöz, és ferde lessz. Elég ritka eset lehet ez, de nekem sikerült :twisted: Ha valaki találkozik ilyennel, akkor ez lehet a megoldás.

üdv

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.09.14. 18:01

Hy! NE módosítsa! Rakja össze úgy, ahogy a gyárban! Úgy kell! T

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.14. 16:21

Sziasztok!

Ma egy elég durva sokkot kaptam!Megvettem a megszakítót, és ugyan úgy nemtudtam hézagot állítani rajta, a megszakító kalapács kicsit ki lógott a bütykös tengelyrõl, és a megszakítón lévõ rugó beleért a bütykös tengelybe.Na, gondoltam leveszem a generátor álló részt, hátha többet megtudok.Sajnos a levétellel nem jutottam elõre, de a vissza szereléssel igen!Amikor visszaraktam, és még nem csavaroztam vissza a csavarokat, akkor már észrevettem, hogy a rugó a bütykös tengelytõl sokkal messzebb van. :) Akkor már leesett, hogy rosszul raktam fel eddig...(máshogy voltak becsavarva a csavarok) :evil: Most rendesen felraktam, és a megszakító hézagot is betudom állítani nagyon frankón! :twisted: Ha valakinek ilyen gondja van, akkor csak módosítsa a csavarok becsavarozását.

Üdv!

MZfan
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.08.13. 08:56
Tartózkodási hely: Bépé

Re: beázás?

Hozzászólás Szerző: MZfan » 2007.09.11. 22:51

MZfan írta:Egyszerûbbnek láttam eltolni a rég ismert szerelõmhöz,aki az öreg sarukat is kicseréli,ha már ott van.Tény,hogy eléggé oxidálódtak,és könnyen törnek.
A lényeg,hogy nálam nem beázás volt,hanem valamit szétégettem az elektromos rendszerben.Bõvebbet csak holnap tudok,mert akkor megyek érte,de ahogy leírtam a szerelõnek,állítása szerint túlhajszoltam a gépet,túlhevült,és valami összeégett.Cirka 3/4 órát mentem agyagos erdei úton egyes fokozatban sok csomaggal.Meglátjuk mi volt a baja.Holnap leírom.
Szerdán ha valaki ráér még rajtam kívül,akkor kiszaladhatnánk mzgergõhöz gyújtást állítani,persze ha nem lakik annyira messze.Pesttõl mennyire laksz Gergõ?


Sziasztok!

A problémám megoldódott,kissé hosszúra sikeredett,de most olyan a moci,mint az új!
A lényeg,hogy a lámpafejnél kidörzsölõdött egy kábelköteg,és az testelt sajnos le,ez okozta az alapjáraton való leállást és kihagyást,valamint legutóbb ettõl állt be teljesen a moci.Amikor volt az a nagy vihar,valószínûleg a kötegbe befolyt a víz,és az ott rendezkedett :-((
Most minden oké,már tiszta is,szóval vele járok dolgozni amíg a hideg be nem áll.Nagyjából ez a lényege a jármû hibájának.
A fesszabályzó két kalapácsa cserélésre került,mert elégg meg volt égve.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.05. 19:41

BP-tõl délre 10km-re Taksonyban.Sajnos mostanság nem nagyon érek rá, meg úgyis kell vennem megszakítót.De azért nagyon szépen köszönöm a kedvességet! :)

MZfan
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.08.13. 08:56
Tartózkodási hely: Bépé

beázás?

Hozzászólás Szerző: MZfan » 2007.09.03. 23:32

Egyszerûbbnek láttam eltolni a rég ismert szerelõmhöz,aki az öreg sarukat is kicseréli,ha már ott van.Tény,hogy eléggé oxidálódtak,és könnyen törnek.
A lényeg,hogy nálam nem beázás volt,hanem valamit szétégettem az elektromos rendszerben.Bõvebbet csak holnap tudok,mert akkor megyek érte,de ahogy leírtam a szerelõnek,állítása szerint túlhajszoltam a gépet,túlhevült,és valami összeégett.Cirka 3/4 órát mentem agyagos erdei úton egyes fokozatban sok csomaggal.Meglátjuk mi volt a baja.Holnap leírom.
Szerdán ha valaki ráér még rajtam kívül,akkor kiszaladhatnánk mzgergõhöz gyújtást állítani,persze ha nem lakik annyira messze.Pesttõl mennyire laksz Gergõ?

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.02. 11:02

z25z írta:ejj ejj, ha kopik a kalapacsot emelo kar resz, akkor pont hogy csokken a hezag....ergo kopott megszakitonal az a hiba hogy tul kicsi a hezag es nem tudsz nagyobbat allitani...ott valami mas lesz a hiba oka, merre laksz? nincs egy mz-s a kozeledben, aki vet egy gyogypillantast ra? :wink:
Az az igazság, hogy mielött volt a felújítás, akkor jó volt minden.Most meg össze omlott a rendszer :evil: pest-megyében lakok.Van több MZ-s ismerõsöm is, de nem ott ahol pontosan lakok.Itt nálunk csak én vagyok egyedüli :(

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2007.09.01. 21:33

Elõre is köszönöm.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.01. 19:40

zsakfos írta:Sziasztok!
Szeretnék fehér számlapot a fordulatszámmérõmbe.Ha valakinek esetleg van a számlapról rajza,küldje el a hevizms@tvn.hu-email cimre.Vagy esetleg honlapot ahonnan letölteni lehet óraszámlapot ha ismer valaki irja le.Köszi.[/url]
gixxxernek volt ilyen, sajnos o mar nem forumozik, de msn-en meg latom neha, na majd alkalomadtan beszelek vele,....

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2007.09.01. 19:39

Ugy látom nekem már sosem lesz fehér számlapos a fordulatszámmérõm.Senki nem segit ez ügyben.Pedig reméltem hogy valakinek meg van a rajz róla.Vagy esetleg egy honlap ahonnan lehet letölteni számlapot.A sebességmérõhöz már van de a fordulatszámmérõhöz sajna nincs.Próbáltam keresõbe beirni különbözõképpen de nem adott ki semmi értelmeset.Szomorú vagyok. :cry: :cry: :cry: :cry:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.01. 13:10

ejj ejj, ha kopik a kalapacsot emelo kar resz, akkor pont hogy csokken a hezag....ergo kopott megszakitonal az a hiba hogy tul kicsi a hezag es nem tudsz nagyobbat allitani...ott valami mas lesz a hiba oka, merre laksz? nincs egy mz-s a kozeledben, aki vet egy gyogypillantast ra? :wink:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.01. 12:40

Még mindig nemtudom kisebbre állítani a megszakítóhézagot.Akármelyik irányba tekerem az excenter csavart, nem akar kisebb lenni.De most arra is rájöttem, hogy elvan kopva a megszakítókar, mert ami a karon van visszahúzórugó, az beleér a bütykös tengelybe. :evil: Nemtudom, hogy mit állíthattam el, de eddig nemcsinálta ezt.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.01. 10:15

Hali!
Wazz vagy már 3x-ra szerkesztem :wink: Szal szocin ugy olvastam, elektronyos gyújtásnál a beállítás: dugó 2,8-3,0 holtponttol vissza és akk a jeladót ugy állítani h legyen szikra?! Ez igy jó vagy nem???
jah és a számlapot küldjétek el nekem is légyszi!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2007.09.01. 08:15

Sziasztok!
Szeretnék fehér számlapot a fordulatszámmérõmbe.Ha valakinek esetleg van a számlapról rajza,küldje el a hevizms@tvn.hu-email cimre.Vagy esetleg honlapot ahonnan letölteni lehet óraszámlapot ha ismer valaki irja le.Köszi.[/url]

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.31. 17:58

Igen van 2 csavar ott, (osszesen 4! )de nem osszekeverendoek. Ebbol ketto az alaplapot rogziti, ez van az ovalis hosszukas jaratban, van a megszakitot az alaplapra rogzito es van az excenter. Ha fellazitod a megszakitot rogzito csavart utana az excenterrel tudod allitani a hezagot. A 0,6 az sok lesz sokaig tart nyitva es kevesebb ideig tud "telodni" a trafo. Az excenter az amelyik ugy "lotyog" a helyen. Amikor a legnagyobbat nyit a megszakito akkor lazitsd fel a rogzitot es tudnod kell allitanod a hezagon. Az excenter jobbra is balra is tekerheto, addig forgasd valamelyik iranyba, amig nem kapsz megfelelo erteket. Amugy ennek a csavarnak csak annyi a jelentosege, mint a neveben is benne van, excentrikus vagyis amikor elcsavarod ovalis palyan mozog, ezaltal "fokozatmentesen" lehet allitani a megszakito tavolsagot.

Kép


na talaltam egy idevalo leirast hatha ez segit....

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.31. 16:41

mzgergõ írta:Köszönöm a válaszod!
Jól értelmezõen leírtad, hogy mit kell tenni, de én mégis megakadtam a legelején :evil: A megszakítóhézagot nemtudom beállítani.Most olyan 0.6-os környéki lehet.Tudtommal úgykell elmozdítani, hogy van a megszakítónál 2 csavar.Az egyik a foglalást szolgálja, a másik, a megszakító hézagot.Én órával ellenkezõ irányban eltekertem azt a csavart, amennyire tudtam, de megakad, és nem megy tovább. :evil:
üdv
Egyébként nagyon alul nyit.Tehát nem felül, hanem alul

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.31. 16:39

Köszönöm a válaszod!
Jól értelmezõen leírtad, hogy mit kell tenni, de én mégis megakadtam a legelején :evil: A megszakítóhézagot nemtudom beállítani.Most olyan 0.6-os környéki lehet.Tudtommal úgykell elmozdítani, hogy van a megszakítónál 2 csavar.Az egyik a foglalást szolgálja, a másik, a megszakító hézagot.Én órával ellenkezõ irányban eltekertem azt a csavart, amennyire tudtam, de megakad, és nem megy tovább. :evil:
üdv

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.31. 14:52

mzgergõ írta:sziasztok!

Most rászántam magam, és megnéztem, hogy az erõtlenség, és a nagy fogyasztás okozója-e gyujtás.Kapásból észrevettem, hogy nagyon nagy a megszakítóhézag.Megisnéztem, egy 0.7-es lemez simán bemegy.Aztis észrevettem, hogy amikor a dugófelér, akkor zár a megszakító :? Sajnos a gyujtáshoz egyáltalán nemértek, de ha eltudná valaki nekem regélni, hogy õ hogyan szokta a kisTZ-jén belõni a gyújtás mindenféle mérõmûszer nélkül, akkor segítene egy MZ-s pajtásán! :)

üdv!
Nem az a lenyeg mikor zar, hanem hogy mikor nyit. Kell egy 13 as villaskulcs egy 0,4 mm vastag lemez vagy hezagmero. Probalampa vagy egy izzo rakotve 2 vezetek, egy hurkapalca meg egy vonalzo vagy colostok. (persze ha sikerulne hezagmerot es indikatororat kerned kolcson jobb lenne.
Eloszor a megszakitohezagot allitsd be. Nezd meg hol van az a pont ahol legjobban szetnyit es azt allitsd 0,4 mm-re. (nagyjabol egyebkent a felso holtpont kornyeken lesz) Ezutan keresd meg a felso holtpontot a proba lampa egyik veget a testre masikat a megszakitora tedd. Nyitott megszakitonal vilagit majd a lampa. Jahh gyujtast ra kell adni. A generator forgoreszet rogziti egy 13-as nyilasu csavar ehez kell a villaskulcs. Addig kell oramutato jarasaval ellenkezoen forgatni amig a dugattyu 2,8 mm-t nem sullyed. Ehez kellene az indikatorora, ha nincs akkor otthon talalhato anyagbol kell dolgoznod. Pl egy colostokot rateszel a hengerfejre, melle pedig egy hurkapalcat be a gyertyanyilason hogy megtamaszkodjon a dugattyun. igy a palca elmozdulasat leolvashatod a mercen. Nyilvan tizedre nem lesz pontos.
Szoval ekkor mar megvan a megszakitohezagod a dugattyu 2,8-3 mm rel a felso holtpont elott. A megszakitot tarto lemezt ami a generator alloreszre rogzul kicsit fellazitod es egy addig forditod jobbra v. balra ameddig a lampa kialszik, ezutan csavarokat meghuzod, gyertya, dekni a helyere es nyomas motorozni :lol:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.31. 13:22

sziasztok!

Most rászántam magam, és megnéztem, hogy az erõtlenség, és a nagy fogyasztás okozója-e gyujtás.Kapásból észrevettem, hogy nagyon nagy a megszakítóhézag.Megisnéztem, egy 0.7-es lemez simán bemegy.Aztis észrevettem, hogy amikor a dugófelér, akkor zár a megszakító :? Sajnos a gyujtáshoz egyáltalán nemértek, de ha eltudná valaki nekem regélni, hogy õ hogyan szokta a kisTZ-jén belõni a gyújtás mindenféle mérõmûszer nélkül, akkor segítene egy MZ-s pajtásán! :)

üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.27. 14:59

MZfan írta:Megint lerobbant a gép :(
Mikor ráadom a gyújtást,abban a pillanatban kicsapja a biztosítékot.Tegnap addig eljutott,hogy a gyújtást rá tudom tenni,de amint rúgok rajta egyet,kicsapja.Egyszer beindult,járt egy percet,azt újra.Az akksi pezseg rendesen,ha nics leszedve a plusz.Sajna a csütörtöki vihar elkapott,azóta csinálja.Lehet ez beázás?Vagy a fesszabályzóm halt meg,vagy az akksim zárlatos.Vagy ilyen sorrendben :) Van ötletetek,hogy merre indulhatnék?
A fesszabom még az alu kupakos,és az egyik megszakító érintkezõ felülete olyan,mintha megégett volna.Nem tudom,honnan indulhatnék ki,ezért kérem a segítségeteket.
Elõre is köszönöm!

Még annyit,hogy pénteken kitettem a napra,és délutánra lett újra annyi jele,hogy a töltés és üres jelzõ lámpa kigyulladt.
Volt már nekem is ehez hasonló problémám(hogyne lett volna :) ).Én hajszárítóval mindenhol megszárítottam ahol van elektronika, és rendszerint jó szokott lenni.A gyujtást azt minden féle képpen nézd meg, hogy száraz-e.Lehet, hogy úgylátszik, hogy nemtud bemenni a víz, de nekem speciál volt benne :? Megszárítottam, és pöf pöf pöf.Ha minden száraz, akkor mindenhol nézd meg, hogy nem-e testel valahol le.Ha nemis az esõ-tõl, de akármitõl elmozdúlhatott valami, és már jelentkezik is a probléma.

devisionhun

Hozzászólás Szerző: devisionhun » 2007.08.27. 14:37

Hello!

Akik az indexes forumot is olvassak, bocsi... =)
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182 emide betettem 3 kepet.
A szitu hozza a kovetkezo:
moci volt, hogy beroffent, de nagyon magasan porgott, ritkan poffentett es gazadas utan nem lassult vissza.
Amugy gyakrabban inkabb a biztosites olvad el. (hol a femszal, hol siman a muanyag) Ezt 1-2 berugasi kiserlet utan szokta.
Levett gyujtasnal eg a jobboldali piros lampa (tolteshiba?), ha raadom a gyujtast, akkor ez kialszik es az ures jelzo gyullad ki.

Plusz kerdes: a gyujtaskapcsolon itt is ez a sorrend: gy+topitott - gy+helyzet - gy - null - park+helyzet - belokosakkutoltos
Mert csak ETShez van konyvem. (ez meg TS150)

Koszi a valaszokat!

trophylaci

Hozzászólás Szerző: trophylaci » 2007.08.26. 22:45

Hali Mindenkinek!

Ha valaki tud bontott Kanuni ETZ gyújtáselektronikát, ami az állórészen van, az feltétlenül jelezze!
Vevõ lennék rá!

MZfan
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.08.13. 08:56
Tartózkodási hely: Bépé

Hozzászólás Szerző: MZfan » 2007.08.26. 22:15

Megint lerobbant a gép :(
Mikor ráadom a gyújtást,abban a pillanatban kicsapja a biztosítékot.Tegnap addig eljutott,hogy a gyújtást rá tudom tenni,de amint rúgok rajta egyet,kicsapja.Egyszer beindult,járt egy percet,azt újra.Az akksi pezseg rendesen,ha nics leszedve a plusz.Sajna a csütörtöki vihar elkapott,azóta csinálja.Lehet ez beázás?Vagy a fesszabályzóm halt meg,vagy az akksim zárlatos.Vagy ilyen sorrendben :) Van ötletetek,hogy merre indulhatnék?
A fesszabom még az alu kupakos,és az egyik megszakító érintkezõ felülete olyan,mintha megégett volna.Nem tudom,honnan indulhatnék ki,ezért kérem a segítségeteket.
Elõre is köszönöm!

Még annyit,hogy pénteken kitettem a napra,és délutánra lett újra annyi jele,hogy a töltés és üres jelzõ lámpa kigyulladt.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.21. 20:38

Hy! Ne szidd a törököket, mert visszajönnek még 150 évre oszt' csak tõlük vehetsz alkatrészt! Ja! Nem Trabant izzó, szabvány izzó amit a Trabi és még sokan mások is használnak. Az ETZ sokféle izzót használ, kb 2W-tól 60W -ig. T

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.21. 16:51

Most figyeltem fel arra hogy amit vettem irányjelzõket nem lehet külön csavarral rögzíteni mint pl a simsonét a kis csõhöz. Ez a gyárinál is így van vagy ez a Török ipar kiváló termékének eredménye? :lol: :twisted:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.19. 22:12

Sikerült megcsinálnom a féklámpát mindkét féknél világít. A testszálakat rögzítõ csavar volt lelazulva a lámpában és miután meghúztam megjavult a háttérvilágítás és a refi visszajelzõ az órában. Minden esetre azért széttszedtem az órákat és megnéztem az izzókat. Egy darabot cserélni kell de lehet hogy kettõt. Viszont érdekes hogy a trabant kis izzói nem jók hozzá a simsonhoz pedig jók voltak. Az etz izzói jóval kisebbek. :?: :shock: :o

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 12:23

Az irányjelzõ vezetékei nincsenek behúzva mivel az elõzõ tulaj elhasználta a simsonjára. :( Tehát újra kéne húznom. Amúgy más vezeték megvan.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.17. 11:00

Meiki írta:Te atya úr isten!! Megnéztem mind a két képet de azt se tudom mi merre hány méter. :D Lövésem sincs az egészrõl. :D Asszem az elektronika nem az én asztalom. Pedig be kéne kötnöm az irányjelzõket valahogy. és a visszajelzõket sem ártana javítanom csak nem tudom hogy kell szétszedni a kilóméterórát. Vagyis a tartójából nem tudtam kiszedni.
Legalább a vezetékek ott vannak?

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 10:55

Köszi szépen. Nekem egy szaki pont fordítva mondta. Azt mondta hogy az óra lefelé jön ki. :D Azért nem sikerült. :lol: Igazi fach man! :lol: Szerintem én nem nyomtatom ki de mindenképpen megpróbálkozom vele. Én inkább azt a variációt választom hogy kiviszem a laptopom és ott még rá is tudok közelíteni sõt ha elakadok rögtön tudok írni itt. :D :P :smt083

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.17. 09:50

speed írta:1szerü!
A meghajtásánál tolod felefele és megfogod az órát és azt kézzel ugyan arra húzod! Az egész csak bele van csúztatva abba a gumi harangba!
Igy van esetleg annyi hogy az oratarto gumiharangba ahol bemegy a meghajto bowden ott egy kis acelgyuru szoritja le azt elobb vedd le aztan a fentebb leirt modon a bowdennel fogva, kicsit mozgatva tolod elore, egy kisebb csavarhuzoval az ora pereme ala feszitve segithetsz neki. Lehet hogy az evek alatt jol osszeert az ora a gumiharanggal, de ha egyszer megindul utana mar aprankenti mozdulatokkal, de kijon, esetleg egy kis wd-40-et fujhatsz ala.

A bekoteshez meg tenyleg nem kell autovillamosagi mernoknek lenni, csak jo szemed legyen.
A belinkelt abra alapjan latod, hogy mi hova csatlakozik. Ki kell huznod az orat a tartobol, le kell venni az indexburakat meg a lampafejet. A rajzon jelolt kis "csokik" "sorkapcsok" vagy csatlakozok (ki hogy szereti) a lampafejben vannak. Pl A jobb oldali inmdexben 2 vezeteket talalsz egy barnat es egy fekete-zoldet, mindketto bemegy a lampafejbe a fekete-zold belemegy a sorkapocsba a barna a testre aztan a fekete zold megy fel a kontrollampahoz es igy tovabb. Amit en linkeltem be rajzot (arrol tudok nyilatkozni) azon a sorkapocsban is ilyen sorrendben szinekben vannak a vezetekek valojaban is, (leellenoriztem a sajat motoromon)
Szoval ez alapjan szepen el tudsz navigalni mi hova van bekotve. Mondjuk en ugy csinaltam, hogy kinyomtattam a bekotesi rajzot szinesben es egy rajztablara felszurtam es a motor melle tettem, jobb volt mint percenkent a szamitogephez rohangalni.
Na sok sikert hozza, de ha nagyon batortalan vagy akkor tenyleg vidd inkabb egy szerelohoz.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.17. 07:24

1szerü!
A meghajtásánál tolod felefele és megfogod az órát és azt kézzel ugyan arra húzod! Az egész csak bele van csúztatva abba a gumi harangba!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 00:49

Te atya úr isten!! Megnéztem mind a két képet de azt se tudom mi merre hány méter. :D Lövésem sincs az egészrõl. :D Asszem az elektronika nem az én asztalom. Pedig be kéne kötnöm az irányjelzõket valahogy. és a visszajelzõket sem ártana javítanom csak nem tudom hogy kell szétszedni a kilóméterórát. Vagyis a tartójából nem tudtam kiszedni.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.16. 22:20

Ez a beállítás annyit takar h 1milit elörre toltam a jeladót, mert leálításnál pöffentett 1et!
Meg rájötem a vissza jellzö döglött be, de akkor sem értem mért nem állt le, még a kulcsot is kivettem!(bizti belejött a brummogásba) Ma meg semmi baja 'hál Istennek! Néha nem értem ezt a motort, rosszab mint egy nö!
Külömben tényleg igazad van Tamás, mert 7000be került az uj gyujtás mert az elözö tulaj felcserélte a polaritást! De azért tudom mit vállalok be és mit nem!!!!

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.16. 19:04

Hy! A gyertyát már nézted? Öngyulladás? Csak jár vagy menni is lehet vele? Gyújtáskapcsoló kapcsol szakít? JA!!! Hihetetlen vehemenciával és lelkesedéssel "szereltek" villanyt. Egy-egy rossz ötlet és mozdulat nagyon sokba kerülhet. Fõleg az elektromos gyújtásnál és a generátornál! Lehet, hogy egy villamossági szakember olcsób, gyorsabb, sikeresebb!!! t

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.16. 13:28

tigris írta:
speed írta:Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???
A töltés jelzésének hiánya lehet attól,ha a szénkefe felé menõ rövid kábelek csúsztak le/vágdtak el,vagy ha a szénkefék megszorultak és nem mentek vissza a helyükre,nekem ilyen volt.
ha jol ertem pont az a baj, hogy nem vilagit a toltesjelzoje meg toltes nelkul sem, nem pedig az hogy nincs toltese....
otletem sajnos nem sok van, akar a kabel csuszott le vagy a visszajelzonel van a hiba, vagy ha odacsiptel valami vezeteket azt le tudod ellenorizni, dekni le es kukk, az hogy miert nem allt le?? jol allitottad be a gyujtast? :wink:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.16. 13:20

speed írta:Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???
A töltés jelzésének hiánya lehet attól,ha a szénkefe felé menõ rövid kábelek csúsztak le/vágdtak el,vagy ha a szénkefék megszorultak és nem mentek vissza a helyükre,nekem ilyen volt.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.16. 11:23

Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.16. 10:01

Azzal a rajzal próbáltam bekötni a motort, de nekem túl nehéz volt, és az nem volt állapot.Ezért kerestem egy jobbat :)
Kép

Ezzel valamivel könnyebb :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.16. 05:54

Kép


hopp most vettem eszre hogy fel tudom ide is tenni nem kell ftp-zni :lol:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.16. 05:44

Meiki írta:Meg tudná nekem mondani valaki hogy az irányjelzõt hogy kell bekötni? Mivel errõl nem találtam még leírást konkrétan. A vezetékek sincsenek behúzva és azt sem tudom hogy mire kell rákössem.
na itt van a bekotesi rajz, szepen szinesben kabelekkel par napig el a link aztan torlom mert egy regi haver ftp-jevel garazdalkodom:

http://vnet.hu/dblaci/australia/etz12v.jpg

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég