Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Szaszi írta:Sziasztok!
van egy kis gondom a ts 125ömmel, remélem tudtok segíteni :D
Ha menet közben rákacsolom a világítást, akkor egy idõ után (2-3 perc) elkezd gyengülni a motor, folyamatosan esik vissza a fordulat (húzhatom én neki tõbõl, akkor is), és csak alacsony fordulatom hajlandó menni egy ideig, aztán teljesen leáll. Régebben is volt ilyen problémám, de aztán telejen megjavult az újravezetékelés és aksi csere után.
Az lenne a kérdésem hogy szerintetek mi lehet a baja? én a fesz szabra gyanakodok, mert mechanikus és régi, de nem tudom, lécci segítsetek, ja és 6v-os rendszer, ha számít valamit. köszi.
valoszinuleg a tolteseddel lesz gond, merd ki multimeterrel, hogy mennyivel tolt olyan 6,8-7,2 V koruli erteket kellene merned
Szaszi

Hozzászólás Szerző: Szaszi »

Sziasztok!
van egy kis gondom a ts 125ömmel, remélem tudtok segíteni :D
Ha menet közben rákacsolom a világítást, akkor egy idõ után (2-3 perc) elkezd gyengülni a motor, folyamatosan esik vissza a fordulat (húzhatom én neki tõbõl, akkor is), és csak alacsony fordulatom hajlandó menni egy ideig, aztán teljesen leáll. Régebben is volt ilyen problémám, de aztán telejen megjavult az újravezetékelés és aksi csere után.
Az lenne a kérdésem hogy szerintetek mi lehet a baja? én a fesz szabra gyanakodok, mert mechanikus és régi, de nem tudom, lécci segítsetek, ja és 6v-os rendszer, ha számít valamit. köszi.
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Szia!
Elõször is köszönöm a segítséget,amit nem veszek okoskodásnak.Igen,az eljárást ismerem(legalábbis azt hittem),de valami nem gömbölyû.
Most szedtem szét a gépet és azt vettem észre,hogy a hézag elmászott.Ez lehet a jelenség oka?Nem értem!Ha egyszer beállítottam,akkor az miért változik?

Üdv!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Szia!

Én 3-3,5 mm elõgyújtást állítottam,a hézagot csak szemre,mert nincs hézagolólemezem,de be lehet lõni,nekem teljesen jó.
Ha alacsony fordulaton jól húz,de magasabb fordulaton már nem megy annyira,akkor aztlehet,hogy a betömõdött kipuff okozza.Milyen olajat használsz?Milyen régóta van fent a kipuff?Ezzel a témával a kipuff topicban folytassuk!!!

üdv

Ja:

Az elõgyújtás beállítása annyit tesz,hogy gyertya ki,ha van és precíz vagy,akkor indikátorórával állítod be a dugattyút fesõ holtpont alá 3 mm-rel.Ha nincs órád,fogsz egy pálcát,belerakod a gyertya likába,vízszintesen belenézel a hengerfej síkjába és a felsõ holtpontot megjelölöd a pálcán alkoholos filccel,aztán 3mm-rel a jel fölé teszel egy másikat,és annyival tekered vissza a fõtengelyt a gyújtásoldalon,hogy a felsõ jel kerüljön a h.fej síkjába.Ha megvan,ide állítod be próbalámpával a kalapács érintkezési pontját.Ha ismerted az eljárás,bocs az okoskodásért! :D

És annyi még,hogy a 3 mm nem szentírás,lehet kisérletezni,h a Te motorodnak mi a legjobb.

De ha kis fordulaton szépen pörög,jól indul,akkor szerintem máshol a baj.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Sziasztok!
Még egy kérdés,ami lehet,hogy hülyén hangzik.
A megszakító hézagot felsõ holtponton állítjuk vagy a felsõ holtpont elött 2,5 mm.-rel(ETZ125-nél ez a gyári érték)?

Köszi!
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget.
ETZ 125-megszakitós gyújtással.Valami nem stimmel,az értékek gyáriak,indul könnyen-pörög is rendesen de mégsem az igazi.Magasabb fordulatszámtartományban nincs ereje.Mi lehet a gond?Elmászhatott a hézagom?Ha igen,mi az oka?
Egyáltalán:mi a helyes beállítási sorrend?Én úgy tudtam,hogy az excenteres csavarral állítom a hézagot és utána az egész alaplapot állítom a megfelelõ elõgyújtási szögre.
Aztán lehet,hogy én vagyok a fakezû....

Várom a tippeket.Elõre is köszi!!

Jó utat,szép idõt!
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Lehet az akksid haldoklik mint nekem!
Kérdésem: tudom hogy volt már róla szó most 5 amperes az akksim viszont a lefogatás tökéletes.
Van-e valami elõnye ha nagyobb akksit veszek bele vagy fölösleges?
Avatar
DNPali
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.05.13. 10:43
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Sárospatak

Hozzászólás Szerző: DNPali »

250 ETZ-m van, az utóbbi idõben rendetlenkedik.
Mult nyáron csinált olyat, hogy ha nagyon bemelegedett lefulladt (fõleg lápánál álláskor ami elég kellemetlen) és egy ideig be se akart indulni, de ebbõl magától kigyógyult.

Most pedig alapjáraton álláskor szépen pörög amennyit kell de hallani, de egy idõ után elkezd ki ki hagyni a gyújtás, ezt fõleg akkor csinálja ha ég minden világítás, ha villogtatom a féklámpát akkor is hallani ezt de ha rákapcsolom az indext akkor két villanás két puffanás és lefullad.
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Lássuk! :shock: :)
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

ilyen hibrid elektromos gyújtásom van nekem is a kispolszkin, p-mosfet-tel van megoldva, sokkal stabilabb alapjárat, biztos szikra, középgázon is érezhetõ húzás, MZ-re is kompatibilis áramkör, ha érdekel valakit, közzétehetem :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
FortY

Hozzászólás Szerző: FortY »

Hello!
6v-os dinamós társak figyelem!!!
Megjött az elektronikus gyújtás számunkra is. Vajon ki találta ki, hát persze, hogy Müller Szabolcs.
A gyújtás légyege hogy helyettesíti a kondit, és a megszakitó csak egy kapcsoló lesz. Tehát nem fog beégni sose a megszakitó, nem romlik el túra közben a kondi, nincs összevissza szikra, nincs gyenge szikra......
Nem ragozom, én 1 hete megyek ezzel, kicsivel kevesebbet is eszik a 250/1-esem és biztosabban megy.

Részletekért keressétek fel Müller Szabit.
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

z25z írta:
Apol77 írta:Kb mennyibe kerülhet egy tirisztoros gyujtás?
Bár lehet hogy a megszakítósnál maradok.
6000-10000-ig lattam eddig a hirdetesek kozott....
Köszi szépen, még gondolkodom majd rajta :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Apol77 írta:Kb mennyibe kerülhet egy tirisztoros gyujtás?
Bár lehet hogy a megszakítósnál maradok.
6000-10000-ig lattam eddig a hirdetesek kozott....
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

Kb mennyibe kerülhet egy tirisztoros gyujtás?
Bár lehet hogy a megszakítósnál maradok.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

kosian írta:Nem vagyok teljesen biztos, hogy jó helyre írok, de lenne egy dilemmám. A megszakítós, vagy a tirisztoros gyújtás a jobb? Sokan esküsznek a megszakítósra, de a tirisztoros mégiscsak modernebb és nem kell utánállítgatni. Vagy tévedek? Ha egy motoron jó megszakítós gyújtás van, akkor milyen sûrûn kell utánállítani? A válaszokat elõre is köszönöm.
Mindegyiknek megvan a maga elõnye és hátránya. A tiRisztoros gyújtásnál nincs mechanikusan kopó alkatrész ami nagy elõny ám némileg körülményes lehet a beállítása, cserébe jobb lehet tõle a gép ha az egyéb paraméterek is rendben vannak. Ha gatya a motor, akkor tehetsz rá akármilyen tirisztoros vagy akár vape okosságot, szart nem fog érni önmagában

Megszakítós gyújtás utánállítása...hm..úgy 3ezrenként ránézek és konstatálom hogy jó lesz az még, reálisan eddig kb. 5ezrenként kért utánállítást. Ugyanilyen idõközönként 1-2 csepp mûszerolaj a filcre 'oszt jónapot.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

megszakítós vs. tilisztoros = szájíz kérdése :roll:
bár én nagyon utálom a megszakítósat állítgatni, úgyhogy inkább tilisztorra voksolnék, állítólag a szikrája is nagyobb és tisztább... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Nem vagyok teljesen biztos, hogy jó helyre írok, de lenne egy dilemmám. A megszakítós, vagy a tirisztoros gyújtás a jobb? Sokan esküsznek a megszakítósra, de a tirisztoros mégiscsak modernebb és nem kell utánállítgatni. Vagy tévedek? Ha egy motoron jó megszakítós gyújtás van, akkor milyen sûrûn kell utánállítani? A válaszokat elõre is köszönöm.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Bp VI. k. A Nyugatitól nem messze. A Podmaniczky, és Andrássy között a Jókaiból nyílik. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Zichy utca,ott van két szocimotoros bolt is.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Kedves TzRider!

Mi az a Zichi?
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Köszönöm, ilyeneket keresek. Ha másnak is van, jöhet!
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

torokb írta:Sziasztok!

250-es ETZ-re keresek tranzisztoros (esetleg tirisztoros) kapcsolást (természetesen 12V). Ha valakinek van egy jóféle bevált kapcsolása, az ne késlekedjen, bátran ossza meg velem. Köszi!

ja mégvalami: tud valaki üzemi adatokat a gyári feszszabályzó mûködédérõl? Ilyen hogy kimenetek feszültségei, áramai, pl fordulatszám függvényében...?
Hali! Nézz körül a tárhelyemen: http://kep.tar.hu/ikarus256 Ha valami nem tiszta nyugodtan kérdezz, segítek!
Üdv: Alter /Csöpi/
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Sziasztok!

250-es ETZ-re keresek tranzisztoros (esetleg tirisztoros) kapcsolást (természetesen 12V). Ha valakinek van egy jóféle bevált kapcsolása, az ne késlekedjen, bátran ossza meg velem. Köszi!

ja mégvalami: tud valaki üzemi adatokat a gyári feszszabályzó mûködédérõl? Ilyen hogy kimenetek feszültségei, áramai, pl fordulatszám függvényében...?
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

KISBOCSI!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Hali!
Zichiben vegyél natúr szetet (óraüveg+karima, egy-két százas csak), krómozó is van a Zichiben asszem, és max ezresbõl kész. Ha megszervezed, én is feliratkozok két karikára, talán úgy olcsóbb.
Finommechanikai mûszerészt ha ismersz, talán az is tud szerezni ilyen átmérõre krómkarikát.
Sok sikert, és keress meg, ha szervezed.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

kisbocsi írta:natteurristenmosmilesz?

Pedig küldtem privát üzenetet.

Basszus.

Valaki segítsen........
Probáld meg ezen a számom a Bükkös Zsótit, neki talán van használhatü állapotúja.

20/5357143

üdv

ThUndeR
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

natteurristenmosmilesz?

Pedig küldtem privát üzenetet.

Basszus.

Valaki segítsen........
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

kisbocsi írta:köszi ghostrider.

Már írtam neki, de nem tudom, mi újság, még nem írt vissza
Hali az irományt nem kaptam meg :(
de sajna kidobtam az órát :(
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

köszi ghostrider.

Már írtam neki, de nem tudom, mi újság, még nem írt vissza
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Köszönöm a tanácsokat és az ötleteket. Zsandi buliján pedig megnézem hogy vannak felrakva.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

kisbocsi!

Kérdezd meg a Bambit, hogy mi lett a sorsa a vasamról leszerelt mutató nélküli órával, talán még nem dobta ki (lehet hogy kibelezte, de a háza az jó állapotú volt)!

Üdv. Ghost
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Piki: Zsolti Simsonján is összevissza ugrál a digit óra, az pedig nem látott még fordulatórát......és gyertyapipát is már mindenfélét próbáltam de sajna nem használ....amúgy a TZ-n ki fogom próbálni úgy h. kikötöm a spirált, kösz a tippet! :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

hella Mindenki!

Kérlek segítsetek:

Szükségem lenne egy fordulatszámmérõ üveget tartó nikkel gyûrûre.

A mesterem azt mondta felejtsem el, csak ha komplett órát veszek. Én meg mondtam, hogy ezt meg te felejtsd el!

Javasolta, hogy próbáljak meg elfekvõben lévõ rossz óratulajdonostól szerezni ilyen gyûrût.

Kérem, ha valaki tud, segítsen...Nem merek esõben menni az atommal, mert szétrohad mindenem, meg le is testel az egész.

Ugye nem hagyjátok, hogy így járjak, járatlanul....

elõre si köszi: kisbocsi.

Emil: kisbocsi@citromail.hu
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Vezetékes CAT-EYE,tipust most nem tudok,mert otthon van a gép,de a fekete-zöld színû.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Apol77 írta:Milyen biciglis km órát használtok, ami jól mûködik? Vezetékest, vagy vezeték nélkülit?
Esetleg van valami konkrét típus ami bevált?
Nekem mind a két motoromon(etz,simson)vezetékes van és nagyon szuperul müködnek szerintem a pontos beállitás a legfontosabb(kerékméret).
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Matthej01 írta:Na valaki most segítsen ha tud. Fedjtörõ következik: Vettem egy km órát bringáét ráraktam a motorra. Rohadt jól mûködött amíg toltam. Mért jól meg ilyenek , mutatta a hõm. stb. DE amikor beindítottam a motort abban a pillanatban mindent mutatott egyszerre. Aztán leállítottam de a km óra úgy maradt . Újra indítottam az órát kikapcs bekapcs elem ki be de kuka lett a vége. Milyen km órát rakjak vagy mi lehet a hiba. Másoknál is láttam bicó órát de az mûködött. Ezért valaki segítsen
Nekem az etz-n miota megvettem (kettö éve)van fenn kerékpár ora és szuperul müködik csak a fordulat számlálot kellett kikötnöm mert összevissza mér akkor ha be van kötve.Ball oldalt van a markolat mellett és valamiért zavarja,ugyhogy probáld ki ezt a variáciot közel se biztos hogy a gyujtás zavarja.
Én is most jöttem rá mert ami blokk benn volt eddig a motoromba nem volt benn fordszámkihajtás és jol mért a bicaj ora.Most visszaraktam a gyári blokkot és ezen van fordszámkihajtás,rátekertem a spirált és összevissza mért állohejzetbe ugrált egészen 100-ig és menetközbe is teljesen másokat mért.Megálltam letekertem a spirált és máris megállt nullán.
a tipusát sajnos nemtudom de azthiszem Catey van az etz-n is és a simsonomon is.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Csá! Én Cateye Velo 8-at vettem, hõmérsékleten kívül mindent mér, 300-ig mûködik és csak 3k-ba kerül :) Zsandipartin meg lehet tekinteni a motoron :)
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Apol77 írta:Milyen biciglis km órát használtok, ami jól mûködik? Vezetékest, vagy vezeték nélkülit?
Esetleg van valami konkrét típus ami bevált?
Szerintem teljesen mind1 hogy vezetékes vagy sem, a helyes beállítás többet jelent hogy pontos értéket kapj.
De ha bevált típust akarsz vedd fel a kapcsolatot Samu-val õ épített most be egy ilyet az etézéjébe :)

ThUnDeR
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

Milyen biciglis km órát használtok, ami jól mûködik? Vezetékest, vagy vezeték nélkülit?
Esetleg van valami konkrét típus ami bevált?
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Köszi szépen
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Valszeg zavarja a gyujtás minden impulzusa: Próbáld árnyékolt vezetékkel. Nekem bejött. Azóta pontos. T
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Tényleg (meg ne haragudj) de ez nagyon bucsus lámpa olyan pimp my ride-os szóval bucsus. Én fel nem raknám még ha babettám is lenne. Ez csak szerény véleményem. :D
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Na valaki most segítsen ha tud. Fedjtörõ következik: Vettem egy km órát bringáét ráraktam a motorra. Rohadt jól mûködött amíg toltam. Mért jól meg ilyenek , mutatta a hõm. stb. DE amikor beindítottam a motort abban a pillanatban mindent mutatott egyszerre. Aztán leállítottam de a km óra úgy maradt . Újra indítottam az órát kikapcs bekapcs elem ki be de kuka lett a vége. Milyen km órát rakjak vagy mi lehet a hiba. Másoknál is láttam bicó órát de az mûködött. Ezért valaki segítsen
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Erre a lámpára nincs is szó jellemezni talán az hogy drága giccs és nem jó semmire én 2 forintot nem adnék érte.
Powered by Bambi -- ETZ 300
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

60.000 a lámpa.... :P
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

tigris írta:Szerintem csak a felfogatást kellene megoldani,valószínûleg van a cucchoz egy neki való 12V-ból a microcontrollert meg a memóriát kiszolgáló táp,szóval bármilyen 12V-os gépen elmehet.
Mondjuk kicsit Goldwing-karácsonyfa érzésem lenne ilyen lámpával :D
Nekem tetszik a lámpa , de nem igazán mz-re való . Gondolom az ára is kitenné a motor értékének a felét , bár lehet hogy sub-ee el tudná készíteni elfogadható áron :wink: . Arra is kiváncsi lennék ,hogy a rendõrök mit szólnak hozzá . :smt018
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

tigris írta:Szerintem csak a felfogatást kellene megoldani,valószínûleg van a cucchoz egy neki való 12V-ból a microcontrollert meg a memóriát kiszolgáló táp,szóval bármilyen 12V-os gépen elmehet.
Mondjuk kicsit Goldwing-karácsonyfa érzésem lenne ilyen lámpával :D
Jó, nem ilyen csicsásra gondoltam :) Hanem a mi lámpákból csinálni ilyet.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Szerintem csak a felfogatást kellene megoldani,valószínûleg van a cucchoz egy neki való 12V-ból a microcontrollert meg a memóriát kiszolgáló táp,szóval bármilyen 12V-os gépen elmehet.
Mondjuk kicsit Goldwing-karácsonyfa érzésem lenne ilyen lámpával :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

Sziasztok. Nézelõdtem a neten, és egy jópofa hátsó lámpát találtam. Nem ETZ-re való, de gondoltam hátha meg tudnánk mi is oldani hogy a mi gépeinkhez is jó legyen.Nyilván valami egyszerûbb kivitel kellene.
Újdonság Magyarországon!
Eladó multimédiás LED-es hátsólámpa Yamaha Tmax 500-as nagyrobogóra!
Amit beprogramozol az jelenik meg a hátsólámpádon akár menet közben is!!!!!
A készlet taralmaz:
1 db LED-es hátsólámpa panel
RS-232 kábel
CD-rom szerkesztö programmal
Kábel + gomb: váltás a programozott és a normál lámpa között.
Video itt megtekinthetö:
http://www.youtube.com/watch?v=t6Y_h4Ix ... re=related
Nem tudom ez ide tartozik-e, vagy a tuning topicba.

Mi a vélenyetek a kütyürõl?
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Valszeg ez a bekötési rajz nem szereti az elektronikus izét. Kötõdik a régi bimetáloshoz.Azon keresztül kaphat 'egy lámpányi' +-t. Az elektronika ezt nem 'tudja'. T
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tamás írta:Hy! Döntsd el,h melyik ETZ-t huzalozod. Az alap és a luxus között van különbség. Ha mindent mindennel kötsz az nem lesz jó. Pont- vonal és vonalka. Az index relé vagy 12V vagy 0V nincs több állása. T
Kösz a segitséget ezt én is tudom.A standard bekötés van nálam ,hiszen azon van egy lámpán az index és a töltésjelzés,mivel a fordmérõben nincs visszajelzõ.Nálam a probléma a következõ.Rajz szerint bekötve PONTVONALKÁZOTT RÉSZ,a visszajelzõm gyujtásra rakva villog mintha index lenne.Magyarul a fesszab 61-es pontja töltés hiányában negativ potenciál.Töltéskor pozitiv potenciál lesz és akkor elalszik,mivel az égõn két pozitiv lesz.Ez lenne az alapelv.Ha nem az indexrelére kötöm a + szálat hanem mondjuk bárhova ahol gyujtáskor pozitiv van akkor simán világit.Ez lenne a luxus kivitel ahol ugyebár külön van a töltés ill. az index visszajelzés.Mivel a rajzból számomra az derül ki hogy csinálok egy indexáramkört amiben sorba van kötve az indexrelé mint pozitiv,a visszajelzõlámpa és a fesszab 61-es pontja mint negativ.Ezért gondoltam hogy talán az mz relé más rendszerû mint ami az enyémben van.Ugyanis az nem mz relé.Valami más elektronikus bizbasz.Mint index jól mükszik.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég