Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.07.10. 23:12

A válasz jó!Leülhet :D :D :D

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.07.10. 21:46

sziasztok!
gyújtótrafón a 15ös csatlakozási pont a plusz táp, és az 1es pedig a megszakítótól jön, ugye?
köszi

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.07.09. 00:01

Brooth!

etz generátor kúp stimmel, de a szimeringháztól nem megy fel a forgórész. az állórész meg kb átlógna a deklin, és a lánctérből is elvenne, anyira, hogy csak 15ös lánckerék férne el. az eszterga ilyen helyzetbe szükségtelen eszköz, marógép kellene, de nem ér anyit az egész. mint már írtam lejjebb, venni kell egy Mecseki Zsolt féle fesszabot, ami 5000 pénz, elölre 35W-os halogén, meg ledes helyzetjelző, a többi meg maradhat érintetlenűl.. a dinamót rendbe kell rakni, és onnantól leszarhatod az egészet.. sose lesz bajod vele.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.07.08. 20:06

A kupok kompatibilisek ,eszterga nelkul nehez rabarkacsolnod [-X

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.07.07. 20:55

Brooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Szia
Én már közel husz éve vagyok 6 voltos ismerem a problémád és csak azt tudom ajánlani probálj meg minden nagyobb fogyasztot amit lehet energia takarékos(ledes)izzora"cserélni pl helyzetjelző házsó izzó féklámpa müszerfal világitás és az irányjelző relé elekronikusra cserélve....A töltés visszajelzöt ne!Az igy nyert + már elég az első lámpa és az irányjelző müködtetésére.Vagy ahogy én csinálom minden gyári de nappal ha nem muszáj nem használom a tompitotat csak a helyzetjelzöt.A rend őrének ha szol megköszönöm a figyelmeztetést és menézem az izzot"persze csak alibiböl.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.07.07. 20:40

Brooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Sajnos nem fog menni!Kis Ts-ben egyszerűen nem fér el,plussz a dekni sem menne fel.Egyetlen megoldást tudnék én,csak az nagyon drága.Wape gyárt kimondottan ezekhez 12V-os generátort ami egyben elektronikus gyujtást is tartalmaz,saccperkábé 50-60000 ft.

Avatar
jack_hereer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.06.26. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jack_hereer » 2009.07.07. 12:52

coco írta:Szoval... Gyujtom nem volt de gyertya kulcsom igen, gyertya ki, benzin csovet le, kicsit rapancsoltam benzint a hengerfejre, kontakt, rugtam egyet, es maris volt amirol meg gyujtani a cigit xD
Jó módszer, de én inkább kerestem a fiókban egy szivargyújtót és bekötöttem...él és virul:)

Avatar
jack_hereer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.06.26. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jack_hereer » 2009.07.07. 12:50

Dada273 írta:Üdv!

a 125ös ETZ-m indítás után még egy ideig megy 100-105km/h-t de ha huzamosabb ideig megyek vele akkor már 4esben nincs ereje és nem akar 60 nál többet menni. én az elektronikára gondoltam hogy valami felmelegszik és elállítódik de ha valaki tudja mi lehet a gond írja le legyenszíves [-o<
Jártam ugyan így ! Nekem ezt a problémát a túl kicsi megszakító hézag és a haldokló trafó okozta. Trafó csere,hézag állítás...és a motor lefullaszthatatlan és bírja a hosszú túrát. az alapjáratom most olyan 1000 körül van...(állítólag ez ritka hogy elviseli és nem kajál be, nem fulladozik stb..) szóval büszke vagyok most :)

Brooth
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.07.07. 11:12
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Brooth » 2009.07.07. 11:23

Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.07.06. 21:04

coco írta:Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta? :D Nekem BRISK N15C van es 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
Bocs elirtam igazad van .

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.07.06. 19:52

Szoval... Gyujtom nem volt de gyertya kulcsom igen, gyertya ki, benzin csovet le, kicsit rapancsoltam benzint a hengerfejre, kontakt, rugtam egyet, es maris volt amirol meg gyujtani a cigit xD

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.07.06. 18:23

coco írta:Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta? :D Nekem BRISK N15C van es 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
szivart gyujtani? :shock: nah azt megnéztem volna :roll:

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.07.06. 17:48

Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta? :D Nekem BRISK N15C van es kozel 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2009.07.06. 23:06-kor.

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.07.06. 16:00

sziasztok!
még mindig fennáll a problémája a motoromnak. ez egy 251-es ami fel van fúrva 300-ra. az a tünet, hogy mindig meghalnak a gyertyák (átüt a kerámia). próbáltam már különböző típusú és hőértékű gyertyával is. a gyújtásban is próbálkoztam normális megszakítós gyújtással és sub-ee féle gyújtássl is. porlasztóban próbálkoztam azzal hogy kisebb főfúvókát tettem bele talán sok benzint kap de ez se segített.
régebben csinált olyat hogy egyszer csak max fordulatszámra pörgött és csak úgy lehetett leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő akinél akkor voltam azt mondta olajat szívott a váltóból. van valaki budapesten aki tudna egy kicsit segíteni nekem kideríteni mi a probléma. biztos hogy a főtengelyszimering ereszt?
köszi előre is!

túramz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.07.04. 00:00
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: túramz » 2009.07.06. 11:49

VÁLASZ BG-nek

A gyertya-elektróda olvadás két oka:
1. nem megfelelő hőértékű gyújtógyertya (lásd: technikai adatok, -szerintem neked is 240-260-as kell-)-az, hogy milyen márka, a tartósságot befolyásolja, de a hőértéke mindenképpen legyen jó :!: -
2. benzinszegény keverék: a keverékállító csavart csavard ütközésig be, aztán vissza 1-1,5 fordulat közé, így működni kell a motornak. Ha csak kinnéb állítva akar kulturáltan járni a motor, akkor egyéb porlasztó hibák vannak: nem hozzá való karburátor, nem bele való fúvókák,....
Minden képen a porlasztót helyesen be kell állítani, vagy állíttatni.
Ha a motor jól be van kaburálva (megfelelő porlasztó beállítás), jó állapotban van a motor és megfelelő szikrát képes előállítani a gyújtásrendszer,a gyertyaképed jó lesz 1:30-tól 1:50-ig keverési arányok között is. Semmi esetre sem ez volt az oka az elektróda olvadásnak.
Ha már a gyújtógyertya-elektróda elolvadt, érdemes a dugattyútetőt is szemügyre venni, mert ilyenkor szokott átlukadni :!:
Az elektromos rendszerbeli káoszt okozhatta a gyújtótrafó gyertyán keresztül letestelt szekunder tekercsből kilépő magasfeszültsége (normál állapotban szikra, itt kb. 15.000 V), amely így már a teljes elektromos hálózatba szétfutott a testen.

Remélem segítségedre lesz a véleményem.

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.07.06. 10:50

ismét felteszem a kérdést, hátha van aki tud segíteni.

Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.07.06. 10:39

Mostanába már nem egyszer halotam ismerösök panaszát"(a Brinsk nem ér semit)mire kiderült mind Y" volt és nem értik meg nem az Y jó MZ be simsonba de a boltosok is hibásak mivel azok adták el őket kifejezeten hozzá nem értve.Én is Brinsket használok már évek óta és semmi bajom vele tökéletes és olcsó de amikor az autos boltba meg akart gyözni az eladó srác,hogy az N14YC az tuti az MZbe mindenki ezt viszi" nem voltam magamnál.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.07.06. 07:57

de miért, miért MIÉRT?!?!?!?!?! miért kell beletenni a 4 üteműbe való Y jelzésű gyertyát a 2T motorba? :evil: :smt067 :smt021 :smt075

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.07.05. 22:26

Német motor, német gyertya.
A Jawa pedig csak cse gyertyát szeret.
T

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.07.05. 22:21

Tamás írta:Hy! BG! sajnos okozhatja. A ma használatban lévő MZ-k nagy része közeli viszonyt ápol a misztikummal, okkult tudományokkal.
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
elméletileg jó volt. 260 hőértékű isolator volt. azóta rábeszéltek a brisk y7 -re. szaggat vele. beleraktam egy isolatort, vadi újat, ezzel nem szaggat.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.07.05. 22:17

Hy! BG! sajnos okozhatja. A ma használatban lévő MZ-k nagy része közeli viszonyt ápol a misztikummal, okkult tudományokkal.
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.07.05. 22:08

Sziasztok!

A következő lenne a probléma: 250es ETZ-n a trafó rövid motorozás után felforrósodik és a gyújtás kihagy.
A vezetékelés jó, és trafócsere után is ugyanez a tünet. Mi lehet még a baj?

Köszi a válaszokat!

Üdv.: Csikin

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.07.05. 22:00

Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára bg 2009.07.05. 22:22-kor.

Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ekecs » 2009.07.05. 20:50

Egy szabályozás úgy néz ki:
Esztergába befog,tokmány felől csapágyhelyre fogni,finoman!
Szegnyeregbe belsőkúpos linettát befogni,ÚJ MINŐSÉGI CSAPÁGYAT FINOMAN megtámasztani.
Érintőt fogni,többször,kicsiket fogni,éles bicskával persze.
Komutátort még a padban kimicázni (kikapargatni a komm szegmensek közük a sorját)
Ha jó volt az esztergakésed,annyira nem keni be,micázni legjobb sniccerrel,fűrészlapot én 20KW-os forgóknál kezdek használni.
Itt jön a 400-as smirgli.
Ez a módszer 30.000rpm-ig bevált.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.07.05. 01:25

Tegyük hozzá, hogy ha a csapágy lóg (mindettől függetlenül), és úgy szabályozod fel járó motornál, akkor a rossz csapágyra szabályozod, és a felújítás után azt veszed észre hogy már megint nincs töltés.

Amit waresz mond az jó, csak előtte - ha már úgyis érik - mindenképp ajánlott új szép jó csapágyakra váltani.

túramz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.07.04. 00:00
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: túramz » 2009.07.05. 01:10

Köszönöm segítségetek, a válaszokat miket írtatok.

János.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.07.04. 09:30

túramz írta:Sziasztok!
Segítsetek kérlek behatárolni, hogy mi lehet a baj #-o . 6V-os rendszer (TS 250/1), forgórész kommutátor esztergán leszabályozva, szigetelő bemélyítve az érintkezők között, forgórész, állórész szakadásra, testzárlatra vizsgálva, új szénkefék, rugók, tartólap, leforrasztott, illetve újra cserélt csatlakozások, fekete elektrónikus fesz.szabályzó.
A működési kép pedig: akksi sarukon mérve, 2000-es fordulatig világítással terhelve, szépen 7V körül mozog a töltőfeszültség; 2500-at átlépve gyorsan sülyed, 3000-nél, már 5V körül áll.
Nekem más ötletem nincs, minthogy kiegyensúlyozatlan a főtengely, és a vége emiatt körpáyán fut, ahol a dobálásnál a szénkefék már nem képesek a megfelelő érintkezést tartani.
Amúgy elkerülhetetlen a szétbontás (csak szerettem volna még pár száz kilométert motorozni az idényben), mert 3-4000 fordulaton a hengerből kopogó hang hallatszik, ami elhallgat, amint a fordulat csökken. Így majd a főtengely-felújítás után, a fenti hibaforrás lehetőség is ki lesz küszöbölve.

Üdv, János.
leírtad a választ is :D

VAGY! esetleg ha szarul lett felszabályozva a forgórész kommutátora, akkor az okozhat még ilyet.. a töltés szarakodása meg attól van, hogy a szénkefék elkezdenek repülni. azt nézd meg valahogy, hogy az egész forgórész üt-e vagy csak a kommutátor. én spec ezért nem tartom szerencsésnek ezt az esztergás felszabályzást. egyszerűbb: járó motor, 400as csiszoló papír, és kb 10 másodperc a kommutátor felcsiszolása, majd szépen ki lehet egy fűrészlappal kapargatni a szeletek közt a mocskot. főtengelycsapágy ekkorát nem szokott ütni, akkor már nagy baj van.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.07.04. 00:53

Hát ez így nagy valószínűséggel főtengelycsapágy lesz, és ahogy írod járkál szerteszét a főtengely. A kopogó hang még lehet attól is, hogy a járkálás miatt a gyújtás sem tud jól működni (véletlenszerűen gyújt annak függvényében épp arra jár e vagy nem).

Várd meg mások mit mondanak, de szerintem halott :( Ne járj vele így, mert amint széthullik a csapágy szerezhetsz új főtengelyt, nameg egyébként sem tesz jót a most még ép alkatrészeknek.

túramz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.07.04. 00:00
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: túramz » 2009.07.04. 00:44

Sziasztok!
Segítsetek kérlek behatárolni, hogy mi lehet a baj #-o . 6V-os rendszer (TS 250/1), forgórész kommutátor esztergán leszabályozva, szigetelő bemélyítve az érintkezők között, forgórész, állórész szakadásra, testzárlatra vizsgálva, új szénkefék, rugók, tartólap, leforrasztott, illetve újra cserélt csatlakozások, fekete elektrónikus fesz.szabályzó.
A működési kép pedig: akksi sarukon mérve, 2000-es fordulatig világítással terhelve, szépen 7V körül mozog a töltőfeszültség; 2500-at átlépve gyorsan sülyed, 3000-nél, már 5V körül áll.
Nekem más ötletem nincs, minthogy kiegyensúlyozatlan a főtengely, és a vége emiatt körpáyán fut, ahol a dobálásnál a szénkefék már nem képesek a megfelelő érintkezést tartani.
Amúgy elkerülhetetlen a szétbontás (csak szerettem volna még pár száz kilométert motorozni az idényben), mert 3-4000 fordulaton a hengerből kopogó hang hallatszik, ami elhallgat, amint a fordulat csökken. Így majd a főtengely-felújítás után, a fenti hibaforrás lehetőség is ki lesz küszöbölve.

Üdv, János.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2009.07.03. 23:59

bakimate írta:Szia!
Komplett, új vezetékköteget nálam rendelhetsz.
Kép

Hello!
Érdeklődnék, h ETZ 125öshöz van-e ÚJ kábelköteged és ha van akkor mennyiért adnád? Illetve honnan származik, te csinálod őket?
Üdv.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.07.03. 14:04

Szia!
Komplett, új vezetékköteget nálam rendelhetsz.
Kép

betontojas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: betontojas » 2009.07.02. 20:52

Üdv mindenkinek! Segítségre lenne szükségem. Kompletten újra szeretném vezetékelni az MZ TS 150em, és gyári színeket, vezeték vastagságokat használnék. A problémám ott kezdődik, hogy nem tudom melyik színből, milyen vastagságú vezetékeket kellene megvennem, hogy elég legyen. Elkezdtem kapcsrajzból kiszedni az adatokat, de jó lenne, ha valaki már tudna nekem egy olyat küldeni, ami ki van számolva, hogy barna 0,75-ös 3méter például... Köszönöm, ha segítetek.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.07.02. 08:27

aha!

akkor megnyugodtam. 5-7 Ah körül gondolkoztam én is. köszi a helpet! :) 8) :mrgreen:

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.07.01. 23:29

conus írta:elektro guruk!

H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz :?
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez? :? :-k :mrgreen:
a H4 általában 60/55W, és egyszerre a két szál csak rövid ideig éghet. az akumlátor kapacitásnak semmi köze a terhelhetőséghez.. ha csak 3Ah-s aksid van akkor is vehetsz akár 100/80W-os izzót is. ez generátorfüggő, az meg elvileg adott, úgyhogy nincs semmi gond az egésszel. és a 6Ah az egy összetett mértékegység, nem azt jelenti, hogy 72W-os az aksid, hanem azt hogy 1 órán át legfeljebb 6A terhelést visel el mire lemerül. ha mondjuk 7A-rel terheled akkor már csak kb 50 percet bír, és így tovább. értelemszerű, 1A-es terhelést kb 6 órán át bír.. mindegy.. lényeg hogy az aksi töltve van folymatosan, amig jár a motor, így nem kell félteni. gondolom a régi típusu 45/40Wos izzót váltod ki H4-re.. ez maximum 15-20W többlet terhelést jelent a generátornak, amit gyakorlatilag magasról leszar :mrgreen:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.07.01. 21:15

conus írta:elektro guruk!

H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz :?
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez? :? :-k :mrgreen:

Conus, nekem 7Ah-s akksim van a gépben, tökéletesen működik, semmi bajom nincs vele!
Azt jól mondtad hogy H4 65+60W, de miért adtad össze a két értéket? Tudtommal egyszerre nem használod a két szálat az izzóban!


Üdv.

etz251
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.06.29. 11:03
MZ-d típusa: etz251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etz251 » 2009.07.01. 14:41

sziasztok!
etz251-em van és hasonló problémám mint Máté-nak. a motor folyamatosan megöli a gyertyákat. egyszer az alapjáratot próbáltuk beállítani, amikor egyszer csak felpörgött és nem akar lállni még arra sem ha levettük a gyertyapipát. végül úgy sikerült leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő srác azt mondta hogy valószínű a váltóból szívta az olajat.
azóta több gyertyát kinyírt. gyújtást megnéztem, új kondenzátor (még a megszakítós gyújtás) gyújókábel, trafó, és építettem egy Sub-eee féle gyújtást, de mindig meghal a gyertya. azaz érdekes hogy teganp próbálgattam, és kis fordulaton ment a gép, csak úgy 3500 fölé nem lehetett pörgetni. mikor kihült azt néztem h van szikra.
szerintetek akkor nekem is az a problémám mint Máté-nak? a főtengely váltóoldali szimeringjét kell kicserélni? a váltóból eddig nem fogyott olaj. vagy csak a porlasztóban elállítódott az úszószint és esetleg nem mindig van elegednő mennyiségű benzin az úszóházban?
köszi előre is!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.07.01. 14:15

elektro guruk!

H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz :?
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez? :? :-k :mrgreen:

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: melegen nem megy...

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2009.06.30. 09:21

waresz írta:gyújtáshiba nem valószínű, mert az nem gázadásfüggő, szerezz egy gyári tűt, és rendbe fog jönni a géped.
Rendben köszi szépen :) Neki is állok kutatni :)

ThUnDeR

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: melegen nem megy...

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.06.29. 23:30

ThUnDeR írta:Üdv!

Olyan problémám van a mocival /ETZ250/ hogy melegen nem úgy megy ahogy kéne, és ha óvatosan húzom a gázt akkor olyan hangot ad, mintha ledadogna, ilyen rakatakataka szerüt..
Hidegen sem az igazi, de nem értem mi lehet a baja. A dolog ott kezdődött, hogy eltört a részterheléstűm, vettem után gyártottat de persze nem teljesen méretpontos a tű, mert az meglepő is lenne.... először azt hittem hogy a szűkebb tű miatt többet kap, de hiába emeltem a rovátkán a tartólemezt nem javult a dolog... Meg persze miután kivettem a gyertyát és egy merő korom volt eléggé egyértelműnek tűnt hogy ez inkább szikra hiányosság lesz.. Megnéztem a gyújtást, de minden OK-nak tűnik...

Úgyhogy ha erre valaki tudna mondani vmit hogy mit nézzek meg, akkor hallgatom, mert elég tanácstalan vagyok..

Köszi előre is

ThUnDeR
gyújtáshiba nem valószínű, mert az nem gázadásfüggő, szerezz egy gyári tűt, és rendbe fog jönni a géped.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3832
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.06.29. 20:38

Hát passz. Én is csak tippelgetek. Nem értek hozzá csak tapasztalatból mondom.
A kábelnél arra gondoltam, hogy ha nem sodort hanem öntött vezetékes az könnyen elpattan... És lehet a rázkódástól néha megszakad. Bár ez a melegedés nem befolyásolná.

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2009.06.29. 17:13

KILL3R etz írta:thunder!

Gyertyapipa, gyújtáskábel milyen állapotban van?
A pipában mérd meg az ellenállást. 5 körül kell lennie elvileg.

Nemrég nekem is ezt csinálta, én kipucoltam a karbit, meg gyertyát megpucoltam, új kábel és eltűnt a gond. Bár látható hibát nem találtam. Biztos jót tett a lelkének. :lol:
A kérdésed jó... hiába mondanám rá hogy kb 1 éves cuccok, de felül fogom vizsgálni amint eláll az eső ...

Lehet egyébként köze ahhoz ha ezek a cuccok nem OK-sak hogy üzemmeleg motornál sokkal rosszabbul megy, mint hidegen?

Bocsi ha hüJe a kérdés : ))

ThUnDeR

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3832
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.06.29. 15:35

thunder!

Gyertyapipa, gyújtáskábel milyen állapotban van?
A pipában mérd meg az ellenállást. 5 körül kell lennie elvileg.

Nemrég nekem is ezt csinálta, én kipucoltam a karbit, meg gyertyát megpucoltam, új kábel és eltűnt a gond. Bár látható hibát nem találtam. Biztos jót tett a lelkének. :lol:

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2009.06.29. 15:30

kuti írta:új gyertyával mit produkál a gép? :roll: Nekem is hasonló volt, és megevett 5 litert. (ezt azóta csinálta, mióta a ts összeköpte az én gyertyám) Vettem bele újat, azóta 4 litert eszik, és ki is pörög rendesen. 300 km van benne kb.
Sajnos új gyertyával is ugyan az mint régebbivel, most vettem bele új NGK-t.. B7HS-t, előtte B8HS volt benne, meg Isolator is, egyik se volt jó neki..

ThUnDeR

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.06.29. 14:24

új gyertyával mit produkál a gép? :roll: Nekem is hasonló volt, és megevett 5 litert. (ezt azóta csinálta, mióta a ts összeköpte az én gyertyám) Vettem bele újat, azóta 4 litert eszik, és ki is pörög rendesen. 300 km van benne kb.

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

melegen nem megy...

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2009.06.29. 14:04

Üdv!

Olyan problémám van a mocival /ETZ250/ hogy melegen nem úgy megy ahogy kéne, és ha óvatosan húzom a gázt akkor olyan hangot ad, mintha ledadogna, ilyen rakatakataka szerüt..
Hidegen sem az igazi, de nem értem mi lehet a baja. A dolog ott kezdődött, hogy eltört a részterheléstűm, vettem után gyártottat de persze nem teljesen méretpontos a tű, mert az meglepő is lenne.... először azt hittem hogy a szűkebb tű miatt többet kap, de hiába emeltem a rovátkán a tartólemezt nem javult a dolog... Meg persze miután kivettem a gyertyát és egy merő korom volt eléggé egyértelműnek tűnt hogy ez inkább szikra hiányosság lesz.. Megnéztem a gyújtást, de minden OK-nak tűnik...

Úgyhogy ha erre valaki tudna mondani vmit hogy mit nézzek meg, akkor hallgatom, mert elég tanácstalan vagyok..

Köszi előre is

ThUnDeR

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.06.28. 21:34

speciel en kivettem a fenyterelot es igy mar vilagit :!: :wink:

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.06.28. 18:10

BAKIMATE!

ez egy utángyártott trabi foncsor, mivel belemegy az MZ lámpakarimába. az hogy nincs fénye az fura, mert jó foncsor. jó fókusz, stbb.. nekem volt trabi foncsor a gépbe(bár az DDR). nagyon jó volt..

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.06.28. 01:39

Pedig ezzel a tankkal egész szép choppert lehetne belőle faragni 8)

Kitartás, ha a blokknak/váltónak nincs baja, szinte anyagi befektetés nélkül meg lehet oldani a dolgot, csak sok sok munkaóra van benne :P

Elsőtelót mindenképp újítsd fel, és vegyél rá 200 forintért egy pár porlehúzót, vagy legjobb lenne a harmonika, mert így nulla nap alatt szétkopnak a telóid. :roll:

Az elektronikai része meg pofonegyszerű, ha a részegységek nem sérültek akkor egy nap alatt kitanulható a vezetékelés 8) ha megy is erős is akkor csak nincs olyan nagy baja :P

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.06.28. 01:33

Nekem ilyen foncsor van a gépemben talán valamilyen ikaruszból származik de nem 100% csak az, hogy buszból való!

domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 » 2009.06.28. 00:35

én ezt 1 gyerektöl vettem ö alakitgata ilyenre!én nem karok vele közuton menni csak földesuton rallyzás céljábol használnám!Nekem se teszik ez a kokány gép de amenyiért vettem azért vétek lett volna othagyni!
Kép

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég