Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Jocoo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.08.18. 21:03
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Jocoo » 2009.08.21. 09:48

Hy!
Lenne egy olyan problémám hogy a mocim mz ts 125 , max 5-5,5 ezerig forog ki, és onnan felfele ledadog, szaggat? MIt csináljak az alaplap már teljesen előre van állítva többet nem is lehet neki, de ha hátrább forgatom akkor meg mégszarabb, ilyenkor mi szokott a probléma lenni?

Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gulyesz » 2009.08.20. 19:30

Gyurmooo írta:Mielőtt valaki szólna, hol kell kezdeni a dolgokat... ;)
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelé ... Ajt.C3.A1s
Szia!
Ezt én is olvastam, csak azért kérdeztem mert azt hittem van valami próbalámpás megoldás.
De azért köszi.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.08.20. 18:47

Mielőtt valaki szólna, hol kell kezdeni a dolgokat... ;)
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelé ... Ajt.C3.A1s
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2009.08.21. 07:01-kor.

Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gulyesz » 2009.08.20. 17:36

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy hogyan kell előgyújtást állítani elektronikus gyújtású 250-es Etz-n?

Előre is köszönöm.

Üdv.: Tamás

Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tibi85 » 2009.08.20. 16:47

Alfa írta:Az elektronikus fesszabályzónak minden mz-snek az első 5 km-en beszerzendő dolgok közé kéne tartoznia :D

El sem hiszitek mennyi szenvedéstől kímél meg, ahhoz képest elég olcsón... (max 3000 forint, de általában mindenhol olcsóbb)

Ugyanez a helyzet az elektronikus indexrelével is.

A régit meg be lehet tenni a hátizsákba tartalékba...
Megoldottam a problémát. Nem a feszszabályzóval volt a baj. Generátorból volt kiszakadva az egyik vezeték, ezért nem töltött rendesen. Beforrasztottam, most már minden működik.
Van itthon egy elektronikus feszszabályzóm, de addig nem akarom kicserélni, míg nem 100%, hogy rossz a mechanikus.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.08.20. 13:21

Az elektronikus fesszabályzónak minden mz-snek az első 5 km-en beszerzendő dolgok közé kéne tartoznia :D

El sem hiszitek mennyi szenvedéstől kímél meg, ahhoz képest elég olcsón... (max 3000 forint, de általában mindenhol olcsóbb)

Ugyanez a helyzet az elektronikus indexrelével is.

A régit meg be lehet tenni a hátizsákba tartalékba...

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.08.20. 12:22

Conus szerintem ezt nekem irta bonalaco... :mrgreen:

Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tibi85 » 2009.08.20. 10:36

Rosszul mértem a töltést nem volt rajta a világítás. Hogy ha rajta van a távolsági is éppen túllépi a 12 v-ot 4000 fordulaton. Ez viszont nagyon kevés. Alapjáraton 11,5 v körül mozog. A másik problémám, hogy ha rajta a világítás alapjáraton nem megy az index. Nem soká viszem műszakira valahogy meg kellene oldanom ezt a problémát. Az elektronikus feszszabályzóról mi a véleményetek? Próbáljam meg kicserélni arra? Most mechanikus van benne. Vagy más okozza a problémát?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.08.20. 06:41

ezt most mire írtad? :o :shock: :mrgreen:

bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco » 2009.08.19. 21:28

Hello conus, nem nem errol lehet szo.Az en 251esemen is elektronikus a gyujtas

Sama
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.06.14. 16:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sama » 2009.08.19. 20:34

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy MZ ETZ 125 típushoz jó-e az MZ TS 125 fordulatszámmérője?
Vagy ha valakinek van ETZ 125 működőképes fordulatszámmérője érdekelne.
Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Sama

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.08.19. 08:33

Dénes írta:
Nálam is mindig rángatott/rángat. Na nem ekkora tartományban csak 2800-3000 között, bármilyen beállítással, persze hol jobban-kevésbé. Ez szerintem a konstrukcióból adódik.

Hát nem túl jó hír, mert nekem ez az 1000-res tartomány sok :(
Ma szerintem veszek egy új trafót hátha jó lesz.

Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tibi85 » 2009.08.19. 07:54

Sziasztok!

250-es ETZ-m van. Az a gondom hogy világít a töltés visszajelző lámpa. De megmértem, hogy van e töltés. 1700-1800-as fordulaton 13,3 v, 5500-6000 között 15,7 v. Ez úgy tudom nagyon sok. Ezt a rossz feszszabályzó okozhatja?

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.08.18. 23:57

coco írta:

Gyurmooo 251 bol csinaltak megszakitosat is, lehet ha az okozza a gondokat es ezert nem tud porogni Bonalaco gepe...
Érdekes... Úgy tudtam csak tirisztoros volt 251-ből, de ezt nem tudom honnét vettem. :D

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.08.18. 23:24

matt1989 írta:Üdv!

Még mindig kb 2 éve van az a problémám, hogy rángatva megy a motorom 3-4 között.
Lecseréltem a karbit, a gyújtáselektronikát, a jeladót, gyertyát, gyertyapipát, gyertyakábelt, és még mindig csinálja.

Szerintetek lehet, hogy a trafó miatt van?
Nálam is mindig rángatott/rángat. Na nem ekkora tartományban csak 2800-3000 között, bármilyen beállítással, persze hol jobban-kevésbé. Ez szerintem a konstrukcióból adódik.

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.08.18. 22:10

Gyurmooo írta:251-es, tehát tirisztoros, az meg úgy tudom vagy jó, vagy nem, tehát szerintem ez a hibalehetőség kizárva. Kontakthibák nincsenek véletlenül?
Trafó nem melegszik? Gyertyapipa jó?
Akksi?

Gyurmooo 251 bol csinaltak megszakitosat is, lehet ha az okozza a gondokat es ezert nem tud porogni Bonalaco gepe...

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.08.18. 20:44

Üdv!

Még mindig kb 2 éve van az a problémám, hogy rángatva megy a motorom 3-4 között.
Lecseréltem a karbit, a gyújtáselektronikát, a jeladót, gyertyát, gyertyapipát, gyertyakábelt, és még mindig csinálja.

Szerintetek lehet, hogy a trafó miatt van?

Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo » 2009.08.18. 20:04

Helló!

Lenne 1-2 kérdésem elektronika terén.
1. Hogyan lehet az index lámpát gyorsabb villogásra állítani?
2. Tölthetem úgy az akumlátort. hogy nem veszem le a sarukat, csak egyszerűen rákötöm a sarukat? Nem nyirja ki a trafót vagy a kondenzátort, vagy bármit?

Köszönöm.....

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.08.18. 15:08

Köszi Killer!
:wink:
Vettem is sodortat, nekem eddig szilikonos volt, de szerintem már elég öreg vezeték kicsi szikrát is adott.
Ezzel már sokkal jobbat ad.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3832
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.08.17. 21:34

Hali!

Mindenképpen fonott vagy sodort vezetékűt keress. Az "öntött" meg tud viccelni rendesen... [-X

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.08.17. 20:24

Sziasztok!

Szerintetek melyik a jobb gyertyakábel a szilikonos, vagy amelyikben középen egy rézszál fut és annyi?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.08.15. 07:47

horhaus írta: Honnan lehet tudni, hogy az aku tönkrement, és azért fogy el az áram.
Hát nem vagyok egy elektro szaki de ha kiveszed az akkut a motorból és rákötöd mondjuk a reflekktor izzót, akkor kikerülted a zárlatot ami esetleg a motor vezetékelésében van.
Tehát ha ebben az esetben is tapasztalható a feszültségesés akkor az akku a rossz.
Persze biztos van ennek egyszerűbb módja is de most per pillanat csak ez jutott eszembe. :D

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.08.14. 21:58

Sok sikert az építgetéshez akkor!

Szerintem fényképekkel dokumentáld az építést, ha arra kerül sor és beküldhetnéd cikkbe, biztosan sokan örülnének neki! :wink:

szudan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.08.05. 07:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szudan » 2009.08.14. 18:31

matt1989!!
igazából egy auto hall jeladóját könnyedén be lehet építeni, +egy fém tárcsa kell ami elhalad a jeladó előtt!! mert eddig a mienk valami mágneses volt!! és úgy még cserélhető is lesz, de úgy gondoltam ha tudnék szerezni csak az eredeti lenne a jó, de kösz hogy írtál mert így felesleges keresgetnem!!! nekem nincs kedvem várni 3 hétig!!

Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo » 2009.08.14. 17:53

Köszönöm Alfa a gyors segítséget.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.08.14. 17:22

Ha jól értem tárcsafék kapcsoló :lol:

Az egyik nyelvről egy test megy (mind1 melyikről, ez csak egy kapcsoló), akár ott helyben is testelheted valamihez, vagy a lámpában az egyik testponthoz. Ez alapesetben barna.

A másikból egy fekete megy, de itt figyelni kell. A lámpában a vezetékösszekötőn kétféle fekete van: az egyik egy 4-es (4 kábel gyűjtőhelye), ez ad tápot a kürtnek, a fénykürtnek és a fsz óra visszajelzőinek (gyárilag ez a baloldali legszéle), a másik meg egy 2-es, na ez a féklámpakapcsolóé.

Amúgy minden látszik a kapcsolási rajzból, amit innen is le lehet tölteni... :-"

Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo » 2009.08.14. 17:10

Helló!!!
Egy kis segítséget szeretnék kérni elektromosság témakörben. A 250-esemen, egyáltalán nincs első fék visszajelzés. Megvettem a kapcsolót, ráhelyeztem a kábeleket, de halvány fogalmam sincs, hogy hová csatlakoztasam a kábel végeket, hogy a fékkar behúzása után a féklámpa világítson.
Várom segítségeteket, előre is köszönöm.

Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis » 2009.08.14. 13:58

Szakik !

Indítgatom a gépet, de van egy kis bibi.
Csak 6.7 V-ot tölt.

Mielőtt szétszedtem 7.3 körül töltött.

Mi lehet a problema ?

Az egyik szénkefe szikrázik, az befolyásolhatja ?

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.08.14. 13:21

Szudan!

Csak egy valamit tudok erre mondani, hogy sz.pás...
Legalább is nekem ilyen problémám volt tönkrement a jeladóm és 3 hétig nem tudtam motorozni, mert motorosboltoktól kezdve nagykereskedéseken át sehol nem lehet kapni.
Bontottan sikerült szereznem azt is csak véletlenül.

Vaterán keresgélj minden nap hátha valaki rak fel.

szudan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.08.05. 07:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szudan » 2009.08.14. 13:16

Hellósztok!! hall jeladóra lenne szükségem 125ös etzhez!!

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.08.13. 21:37

horhaus írta:Nekem is át van szerelve a gyújtáskapcsolóm a légszűrőházba /ha jól látom akkor neked is/ és valami oknál fogva a direkt indító állás eltűnt róla.
Az viszont, hogy ilyen ütemben fogy a fesz. az akkuból az zárlatot vagy letestelő vezetéket feltételez.
Szia

Ez érdekes, hogy te sem tudod betolni (ha jól értem) a gyújtáskapcsoló áthelyezés miatt. Nekem már nincs ott. (régi a kép) Én is zárlatra gondoltam, de akutöltés után, világítás nélkül megy.
Honnan lehet tudni, hogy az aku tönkrement, és azért fogy el az áram.

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.08.13. 21:28

kobraCode!

Köszi a választ mert sokáig fordítva próbáltam mert úgy "jobban" állt rajta csak semmit nem csinált a jeladó, így pedig működik :lol:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.08.13. 21:19

matt1989 írta:Sziasztok!

Így kell felrakni a jeladót ahogy a képen van, vagy a mágnes alatti résznek fordítva kell lenni? :-k
Matt!

Asszem nekem is így van. De ahogy látom másnál is :

http://hu.wikibooks.org/wiki/F%C3%A1jl:Mz_elekt_gy.jpg

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.08.13. 20:24

Én nemtudom.. De a magától megjavuló problémákkal én nem szoktam foglalkozni :)

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.08.13. 20:07

Sziasztok!

Így kell felrakni a jeladót ahogy a képen van, vagy a mágnes alatti résznek fordítva kell lenni? :-k



Kép

Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis » 2009.08.13. 15:42

kuti írta:Tegnap a peregyessel jártam így. beindítottam, töltésjelző elaludt. Rányomtam reflektort álló helybe, és leállt. Kis járatás után alapjáraton is elbírta.
Nem lehet, hogy feszültség van (volt) de "ereje" (amper) nincs ?
Járatástól "pedig megy bele az is"

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.08.13. 13:34

Tegnap a peregyessel jártam így. beindítottam, töltésjelző elaludt. Rányomtam reflektort álló helybe, és leállt. Kis járatás után alapjáraton is elbírta.

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.08.13. 13:11

frensis írta: Mechanikus fesszabon hol tudom mérni mennyit tölt ?
Legegyszerűbb ha az akkun méred.
Valószínüleg nincs töltésed és ami kraft van az akkuban az már a világításhoz nem elég.

Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis » 2009.08.13. 11:42

horhaus írta:Sziasztok

Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.

Kössz a segítséget.
Hasonlót produkál nekem is.

Ma egy kicsit teszteltem a gépet, egyenlőre sztenderen mert még nincsen meg az új hátsó gumi.

Egy kis szívató után elsőre indul, DE ha ráadom a világítást akkor leáll, olyan, mintha levenném a gyújtást.
Töltés gond lehet ?
Az egészben az az érdekes, hogy a töltés jelző kialszik amint elindítom.

Mechanikus fesszabon hol tudom mérni mennyit tölt ?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.08.13. 09:03

horhaus írta:Sziasztok

Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.

Kössz a segítséget.
Hello

Nekem is át van szerelve a gyújtáskapcsolóm a légszűrőházba /ha jól látom akkor neked is/ és valami oknál fogva a direkt indító állás eltűnt róla.
Az viszont, hogy ilyen ütemben fogy a fesz. az akkuból az zárlatot vagy letestelő vezetéket feltételez.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.08.12. 23:57

Jó, hogy feljött a biztosíték téma, eszembe jutott, hogy be kéne izzítani a késes bizti táblát. :)
Akksi kábelt is cserélni fogom.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.08.12. 23:53

frensis!

Most, hogy írod, már látom más minden rendben. :D Kapkodva olvastam-írtam... ;)

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.08.12. 23:19

Sziasztok

Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.

Kössz a segítséget.

Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis » 2009.08.12. 22:56

Beindítottam !

A megszakítóval van valami gebasz.

Köszönöm a segítséget Bambinak !

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.08.12. 22:50

Ha gyújtáson hagyod valamiért (mondjuk bennetartod a kulcsot, vagy a kapcsolód nem az igazi és ki lehet húzni az ürestől különböző állásban is), kb negyed óra alatt leég a trafó. Talán ez? Bár nem valószínű, de egy lehetőség...

Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis » 2009.08.12. 22:45

frensis írta:A bizit bizti nem égett ki mivel működik minden.
Meg tudom, hogy kövezendő dolog de kipróbáltam facsavarral is és úgy sem volt gyújtás.
A biztik nem melegedtek, minden működött.

Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis » 2009.08.12. 22:43

Gyurmooo írta:Elég alap dolog, lehet nézted már, de bizti nem "égett ki"?
A bizit bizti nem égett ki mivel működik minden.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.08.12. 22:24

Elég alap dolog, lehet nézted már, de bizti nem "égett ki"?

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.08.12. 20:57

és a töltés ellenörző lámpa ég?mármint jó fénye van?de ahogy írtad a többi állsában jó minden nem?

Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis » 2009.08.12. 20:32

Andrá$ írta:talán vmi vezeték csúszott le vagy szakadt el?
A motorhoz nem volt nyúlva mióta feltöltöttem az aksit ez a pláne benne.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: bluerider valamint 8 vendég