Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem tudom, vettem egy másik biztiáblát, azt meg kidobtam a fenébe. Valahol elengedett az anyag, vagy rosszul volt eleve csinálva, de nem volt látható érintkezési baja sehol.

Ha alul a foglalatban enged el, az főleg beépített állapotban észrevehetetlen. Szóval, fogalmam sincs. A másik amit vettem máig teljesen jó. Lehet csak rosszkor voltam rossz helyen és megvettem az 1 millióból 1 gyártási hibásat :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Alfa írta:A biztosíték tökéletes állapotú volt, a foglalaton nem látszott semmi eltérés, mégis csak áthidalva működött.
És az hogy történt? Csak hogy tudjam, mire figyeljek én is. Kitágult a foglalat, vagy mitől "ment szét"?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Gyurmooo!

Azért tegyük hozzá, az se fenékig tejfel, tavasszal Bambit kellett zaklatnom Pécs mellett a világ végén is túlról hogy miért nem tölt, pedig mindent ellenőriztem. Szerencsére kb 3 perc alatt kiderült, hogy a biztosítéktábla egyik foglalata ment szét (akkor 2 hónapja vettem, késes, vadi új) és nem érintkezett.

A biztosíték tökéletes állapotú volt, a foglalaton nem látszott semmi eltérés, mégis csak áthidalva működött.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Kössz a tippeket fesz.szab ügyben, de pont a Mecsek túra miatt sürgőssé vált. Vettem amit kaptam.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

KILL3R etz írta:Üdv urak!

Ma egy csöppet megszívatott a motor.... :evil: Kigyulladt a töltésjelző lámpa menet közben. Félreálltam néztem a biztiket mind ok. Mondom továbbmegyek, mert időre mentem, az akksi csak húzza addig azt majd ott utánajárok a dolognak.
No lebontottam a fél motort, az összes saru a helyén, látszólag minden ok.
Nagynehezen hazaértem (egy autósboltban megtöltötték az akksimat).

Itthon nézem szakadásvizsgálóval, és nem sípol... Nah mondom eltört a vezeték... Rámértem a biztire és mégis az volt kiégve.... De nem látszott a porcelán-nál a szakadás. ](*,) ](*,) #-o

Szóval a tanulság: Mindig cseréljétek ki a biztit, még akkor is ha ránézésre jó.
Nekem ez jó lecke volt... ](*,)
1200,- Ft volt azt hiszem a 4-es késes biztosíték tartó autósboltban. Gumi szigetelésű átlátszó fedele van.
A késes amúgy is jobban látszik, ha kiég. ;)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv urak!

Ma egy csöppet megszívatott a motor.... :evil: Kigyulladt a töltésjelző lámpa menet közben. Félreálltam néztem a biztiket mind ok. Mondom továbbmegyek, mert időre mentem, az akksi csak húzza addig azt majd ott utánajárok a dolognak.
No lebontottam a fél motort, az összes saru a helyén, látszólag minden ok.
Nagynehezen hazaértem (egy autósboltban megtöltötték az akksimat).

Itthon nézem szakadásvizsgálóval, és nem sípol... Nah mondom eltört a vezeték... Rámértem a biztire és mégis az volt kiégve.... De nem látszott a porcelán-nál a szakadás. ](*,) ](*,) #-o

Szóval a tanulság: Mindig cseréljétek ki a biztit, még akkor is ha ránézésre jó.
Nekem ez jó lecke volt... ](*,)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Gabcsi29
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.09.11. 16:17
MZ-d típusa: MZ TS 125, 150, 250,

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gabcsi29 »

Üdv!Olvastam a topic-ban , hogy Valaki segítséget kért abban, hogy miként lehet MZ-re Babetta gyújtást felszerelni.Ilyen problémám nekem is volt, de sikerült megoldani.Jelenleg nekem egy MZ TS 125, 150 és egy 250-es gépre van szerelve ilyen gyujtás. Mindegyik kíválóan üzemel. Ha valakinek szüksége van segítségre szívesen segítek. by: :arrow: Gabcsi
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

mecseki.zsolt@freemail.hu

5000ft a cucc, eredetileg Jawa dinamóhoz készült, ezért át kell kötni az mz dinamót más üzemmódba(le kell szerelni, a DF ponton lévő gerjesztés szálat D+ra kell forrasztani, a testelt gerjesztés vezetéket felkötni DF sarúra, és kész, ehhez ő mellékel rajzot. elrontani sem lehet.

ha nem érzed otthon megoldhatónak a dolgot, akkor megcsinálhatom neked, de neked kell megrendelni.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

horhaus írta:Sziasztok

Hol lehet ilyen Mecseki Zsolt féle fesz.szabot venni? Mert én is szívok vele.
Waresz tudja,ő ajánlgatta.Egyébként amig 6V-os volt a rendszerem én a bolti fekete dobozos magyar elektronikus fesszabot használtam minden gond nélkül.Amikor eladtam utána jóval a srác irta hogy nála is jól működik.Szerintem azok is jók.Na meg persze Subee is készit nagyon frankó fesszabokat.Ráadásul nem is drágán!Ez itt a reklám helye. :D :D :DHa jól látom jössz Mecsek túrára,vedd fel a kapcsolatot Subee-val.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Hol lehet ilyen Mecseki Zsolt féle fesz.szabot venni? Mert én is szívok vele.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

jaja \:D/ úgy ám én is így gondolom
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Andrá$ írta:6V ide vagy oda amit a gyárban kitaláltak az úgy jó ahogy van :)
:-#
Ebben nagyon sok igazság van!Viszont azért az is tény hogy vannak dolgok amik viszont nem olyan jól eltaláltak.Ilyen pld a 6V-os rendszer a maga kis teljesitményű dinamójával.Pont ugyanazon gyár nemhiába változtatott ezen.Az idő ahogy halad, a technika is úgy fejlődik.Te sem fekete-fehér televiziót nézel gondolom. :D Pedig valamikor az is jó volt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

6V ide vagy oda amit a gyárban kitaláltak az úgy jó ahogy van :)
:-#
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Bluerider!

Ez kicsit félreérthető volt részemről.A hozzászólást Waresznak irtam.Nem idéztem!Viszont abban teljesen igazad van hogy szakemberre kell bizni ha nem vagyunk járatosak az elektromosságban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Leginkább arra akartam célozni,hogy érdemes szakemberre bízni a javítást ha nem vagyunk szerelők! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Azért a /1 nálad sem 6V ugye?? :D :-"
Egyébként igazad van.A 6V-os rendszer is lehet tökéletes,én sem azért csináltam meg 12V-ra a /1-et mert rossz volt,hanem mert egyszerűen volt lehetőségem,pénzem arra hogy megcsináljam.Akinek töltés problémái vannak állandóan az dobja ki nagy ívben a régi fesszabályzót és szerezzen be egy jó elektronikusat,pld amit te is javasolsz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

nem tudom mit vagytok ennyire oda... 6V-os kis TS-el bejártam az országot, sokminden baj előfordult már a gépen, de mióta megvan egyszer volt elektromos hibája: gyujtó trafó elöregedett. mechanikus fesszabbal is lehet jó töltést csinálni, meg lehet kapni nagyon jó elektronikusat is(Mecseki Zsolt mester gyártja) . utóbbi előnye, hogy a beszerelést követően gyakorlatilag 10000km-enként finoman, járó motornál polírpapírral fel kell pucolni a kommutátort. ennyi a karbantartásigénye. ha van hozzá zselés aksi, akkor a városi forgalmat is leszarja a rendszer. éghet a lámpa orrba szájba. ha van valakinek plusz pénze a dologhoz, akkor Peti74 kolléga csinál MZ-hez elektronikus gyújtást, 6V-ra. és akkor már tényleg csak tankolni kell. akit érdekel az enyémen megnézheti, és bármibe segítek nagyon szívesen, ha hajlandó az illető elhozni a vasat. de azért hadd ne könyörögjek, hogy jó motorotok legyen! házhoz nem megyek!
Bokodi Áron- WARESZ
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Alfa írta:Tökmind1 :D
Koszonom
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Amikor a motoromon bedöglött a fesz szabályzó és az akksi is akkor alakítottam 12 voltosra!
De nen én vezetékeltem hanem elvittem villamoságishoz! Nem is volt azóta semmi baja a gépnek! A barkácsolásnak sokszor idegeskedés a vége! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Tökmind1 :D
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Nandor ezen mar en is gondolkodtam... unom mar folyton 10kilometereket tolni hazaig
Egy kerdesem lenne,kicsereltem azt a kis fekete vacak dobozt az aksinal (lehuztam a megszakitorol is a kabeleket h jobban ferjek) es elfelejtettem (az index megszakiton) hogy van az a ket kabel,mert probaltam mindket lehetosegben villognak az iranyjelzok.
Vagy az mind1?
Koszi
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok

Megint nincs töltésem de most már betelt a pohár. Letámasztottam a garázs elé az útra a motort és kocsival bele akartam hajtani. Aztán meggondoltam magam mert sajnáltam az autót. A D+-on megint csak 0.5v jön. Most már tényleg nincs ötletem. Amúgy a 61-es jelzésű vezeték az mire való?
Ja és megint útközben történt mindez. Azt hiszem itt az ideje vennem egy normális motort.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Alfa írta:Nameg ez minden másra is vonatkozik: amiből van tartalék az tuti nem fog kelleni :mrgreen:

Ha elég sok alkatrészt viszel, sose kell szerelned. Elektromossággal meg amúgy is könnyű a dolog, alig van pár olyan alkatrész ami "csak úgy" tönkremehet, simán elfér a táskában :lol:
Ebben tökéletesen igazad van.
Viszont túrákon már jól jött másnak amiket viszek magammal állandóan.Pld: Lujónak trafó,kobraCode-nak kábelsaru(a ritkább kisebbik fajtából),Gyurm@-nak erős drót kocsinyitáshoz,Tjácintnak gumipók,aztán még elsőgumi(igaz azt azonnal ki is lyukasztottuk) stb.
A saját gépemnek egyszer kellett 1 db kábelsaru az idén,meg 1 db M5X30-as csavar(kösz kobraCode).Ennek ellenére én szeretek magammal vinni ilyen "apróságokat".Bocs az Off-ért.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Jocoo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.08.18. 21:03
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Jocoo »

Hy!
Lenne egy olyan problémám hogy a mocim mz ts 125 , max 5-5,5 ezerig forog ki, és onnan felfele ledadog, szaggat? MIt csináljak az alaplap már teljesen előre van állítva többet nem is lehet neki, de ha hátrább forgatom akkor meg mégszarabb, ilyenkor mi szokott a probléma lenni?
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Gyurmooo írta:Mielőtt valaki szólna, hol kell kezdeni a dolgokat... ;)
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelé ... Ajt.C3.A1s
Szia!
Ezt én is olvastam, csak azért kérdeztem mert azt hittem van valami próbalámpás megoldás.
De azért köszi.
Tamás
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Mielőtt valaki szólna, hol kell kezdeni a dolgokat... ;)
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelé ... Ajt.C3.A1s
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2009.08.21. 07:01-kor.
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy hogyan kell előgyújtást állítani elektronikus gyújtású 250-es Etz-n?

Előre is köszönöm.

Üdv.: Tamás
Tamás
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

Alfa írta:Az elektronikus fesszabályzónak minden mz-snek az első 5 km-en beszerzendő dolgok közé kéne tartoznia :D

El sem hiszitek mennyi szenvedéstől kímél meg, ahhoz képest elég olcsón... (max 3000 forint, de általában mindenhol olcsóbb)

Ugyanez a helyzet az elektronikus indexrelével is.

A régit meg be lehet tenni a hátizsákba tartalékba...
Megoldottam a problémát. Nem a feszszabályzóval volt a baj. Generátorból volt kiszakadva az egyik vezeték, ezért nem töltött rendesen. Beforrasztottam, most már minden működik.
Van itthon egy elektronikus feszszabályzóm, de addig nem akarom kicserélni, míg nem 100%, hogy rossz a mechanikus.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az elektronikus fesszabályzónak minden mz-snek az első 5 km-en beszerzendő dolgok közé kéne tartoznia :D

El sem hiszitek mennyi szenvedéstől kímél meg, ahhoz képest elég olcsón... (max 3000 forint, de általában mindenhol olcsóbb)

Ugyanez a helyzet az elektronikus indexrelével is.

A régit meg be lehet tenni a hátizsákba tartalékba...
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Conus szerintem ezt nekem irta bonalaco... :mrgreen:
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

Rosszul mértem a töltést nem volt rajta a világítás. Hogy ha rajta van a távolsági is éppen túllépi a 12 v-ot 4000 fordulaton. Ez viszont nagyon kevés. Alapjáraton 11,5 v körül mozog. A másik problémám, hogy ha rajta a világítás alapjáraton nem megy az index. Nem soká viszem műszakira valahogy meg kellene oldanom ezt a problémát. Az elektronikus feszszabályzóról mi a véleményetek? Próbáljam meg kicserélni arra? Most mechanikus van benne. Vagy más okozza a problémát?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

ezt most mire írtad? :o :shock: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Hello conus, nem nem errol lehet szo.Az en 251esemen is elektronikus a gyujtas
Sama
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.06.14. 16:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sama »

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy MZ ETZ 125 típushoz jó-e az MZ TS 125 fordulatszámmérője?
Vagy ha valakinek van ETZ 125 működőképes fordulatszámmérője érdekelne.
Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Sama
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Dénes írta:
Nálam is mindig rángatott/rángat. Na nem ekkora tartományban csak 2800-3000 között, bármilyen beállítással, persze hol jobban-kevésbé. Ez szerintem a konstrukcióból adódik.

Hát nem túl jó hír, mert nekem ez az 1000-res tartomány sok :(
Ma szerintem veszek egy új trafót hátha jó lesz.
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

Sziasztok!

250-es ETZ-m van. Az a gondom hogy világít a töltés visszajelző lámpa. De megmértem, hogy van e töltés. 1700-1800-as fordulaton 13,3 v, 5500-6000 között 15,7 v. Ez úgy tudom nagyon sok. Ezt a rossz feszszabályzó okozhatja?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

coco írta:

Gyurmooo 251 bol csinaltak megszakitosat is, lehet ha az okozza a gondokat es ezert nem tud porogni Bonalaco gepe...
Érdekes... Úgy tudtam csak tirisztoros volt 251-ből, de ezt nem tudom honnét vettem. :D
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

matt1989 írta:Üdv!

Még mindig kb 2 éve van az a problémám, hogy rángatva megy a motorom 3-4 között.
Lecseréltem a karbit, a gyújtáselektronikát, a jeladót, gyertyát, gyertyapipát, gyertyakábelt, és még mindig csinálja.

Szerintetek lehet, hogy a trafó miatt van?
Nálam is mindig rángatott/rángat. Na nem ekkora tartományban csak 2800-3000 között, bármilyen beállítással, persze hol jobban-kevésbé. Ez szerintem a konstrukcióból adódik.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Gyurmooo írta:251-es, tehát tirisztoros, az meg úgy tudom vagy jó, vagy nem, tehát szerintem ez a hibalehetőség kizárva. Kontakthibák nincsenek véletlenül?
Trafó nem melegszik? Gyertyapipa jó?
Akksi?

Gyurmooo 251 bol csinaltak megszakitosat is, lehet ha az okozza a gondokat es ezert nem tud porogni Bonalaco gepe...
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Üdv!

Még mindig kb 2 éve van az a problémám, hogy rángatva megy a motorom 3-4 között.
Lecseréltem a karbit, a gyújtáselektronikát, a jeladót, gyertyát, gyertyapipát, gyertyakábelt, és még mindig csinálja.

Szerintetek lehet, hogy a trafó miatt van?
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Helló!

Lenne 1-2 kérdésem elektronika terén.
1. Hogyan lehet az index lámpát gyorsabb villogásra állítani?
2. Tölthetem úgy az akumlátort. hogy nem veszem le a sarukat, csak egyszerűen rákötöm a sarukat? Nem nyirja ki a trafót vagy a kondenzátort, vagy bármit?

Köszönöm.....
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Köszi Killer!
:wink:
Vettem is sodortat, nekem eddig szilikonos volt, de szerintem már elég öreg vezeték kicsi szikrát is adott.
Ezzel már sokkal jobbat ad.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Mindenképpen fonott vagy sodort vezetékűt keress. Az "öntött" meg tud viccelni rendesen... [-X
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Szerintetek melyik a jobb gyertyakábel a szilikonos, vagy amelyikben középen egy rézszál fut és annyi?
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

horhaus írta: Honnan lehet tudni, hogy az aku tönkrement, és azért fogy el az áram.
Hát nem vagyok egy elektro szaki de ha kiveszed az akkut a motorból és rákötöd mondjuk a reflekktor izzót, akkor kikerülted a zárlatot ami esetleg a motor vezetékelésében van.
Tehát ha ebben az esetben is tapasztalható a feszültségesés akkor az akku a rossz.
Persze biztos van ennek egyszerűbb módja is de most per pillanat csak ez jutott eszembe. :D
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sok sikert az építgetéshez akkor!

Szerintem fényképekkel dokumentáld az építést, ha arra kerül sor és beküldhetnéd cikkbe, biztosan sokan örülnének neki! :wink:
szudan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.08.05. 07:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szudan »

matt1989!!
igazából egy auto hall jeladóját könnyedén be lehet építeni, +egy fém tárcsa kell ami elhalad a jeladó előtt!! mert eddig a mienk valami mágneses volt!! és úgy még cserélhető is lesz, de úgy gondoltam ha tudnék szerezni csak az eredeti lenne a jó, de kösz hogy írtál mert így felesleges keresgetnem!!! nekem nincs kedvem várni 3 hétig!!
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Köszönöm Alfa a gyors segítséget.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha jól értem tárcsafék kapcsoló :lol:

Az egyik nyelvről egy test megy (mind1 melyikről, ez csak egy kapcsoló), akár ott helyben is testelheted valamihez, vagy a lámpában az egyik testponthoz. Ez alapesetben barna.

A másikból egy fekete megy, de itt figyelni kell. A lámpában a vezetékösszekötőn kétféle fekete van: az egyik egy 4-es (4 kábel gyűjtőhelye), ez ad tápot a kürtnek, a fénykürtnek és a fsz óra visszajelzőinek (gyárilag ez a baloldali legszéle), a másik meg egy 2-es, na ez a féklámpakapcsolóé.

Amúgy minden látszik a kapcsolási rajzból, amit innen is le lehet tölteni... :-"
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Helló!!!
Egy kis segítséget szeretnék kérni elektromosság témakörben. A 250-esemen, egyáltalán nincs első fék visszajelzés. Megvettem a kapcsolót, ráhelyeztem a kábeleket, de halvány fogalmam sincs, hogy hová csatlakoztasam a kábel végeket, hogy a fékkar behúzása után a féklámpa világítson.
Várom segítségeteket, előre is köszönöm.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 43 vendég