Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Még több rugóacél huzalt. Nekem bennevan vagy 2m, jól körbetekerve hogy a perem alatt szorítson, és úgy áll benne mint a beton :twisted:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Sziasztok!

Ez a kérdések hete nálam.

A fényszóró krómkeret és a lámpaüveg közé szoktatok-e bármiféle tömítést vagy egyebet rakni? Csak mert a H4 lámpaüveget beleraktam és a rugóacél drótokkal rögzítettem a régi keretben. Bármit csinálok vele, kissé el tud fordulni és csöppet mozog is benne. Krómkeret peremébe tettem azbesztzsinórt ami némileg javított rajta de így sem túl megnyugtató...

A régi üveg a keretben úgy állt mint a beton....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Dénes írta:Nemrég eltörött a lámpám (felverődött kavics), én Trabant félét tettem bele, előnye, hogy menet közben látod h ég a cucc. Persze világosban, mert látod ugye a peremét.
Na ezt az esélyt én eleve elvágtam a hengertáskával :-) ....de az már elválaszthatatlan tőlem (mint Columbo felügyelő gyűrött ballonkabátja :-))
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tomeeeee »

Nekem IFA-é van benne :D
Jó véglis trabi=ifa
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

AMikor megvettem az ETZ-met,nekem Skoda foncsor+üveg volt benn...Haha... (AZ is kidomborodott a keretből...) :D :P #-o
Azóta kicseréltem eredetire... :-({|= \:D/
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Nekem is Trabanté van, eleinte furcsa volt, de már megszoktam. ;)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nemrég eltörött a lámpám (felverődött kavics), én Trabant félét tettem bele, előnye, hogy menet közben látod h ég a cucc. Persze világosban, mert látod ugye a peremét.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

a magasabb szerintem a trabante lehet, jo bele csak kicsit kilog a lampabol, esztetika
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Köszi, majd megkérdem a Mágust!
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

zozy!

én a laposat tenném bele. etz-nek amúgy is kisebb a lámpateste. egyébként szerintem bambinak szokott bontva lenni kb fele ennyiért. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Köszi Urak!

Sejtettem én hogy valami nem klappol. Következő kérdés: melyiket szeressem, a magasat vagy a laposat?

Azaz:

http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=32062

oder

http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=32064

:?:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

RR_ZOZY írta:Sziasztok!

Nyugodtan veszem ha kapom az ívet a kérdésért (no visszaolvasás), továbbá lehet kicsit bugyuta a felvetés:

Naszóval: fényszóró izzót eddig teljesen hagyományos 45/40-est használtam. Ám áttértem H4-re (a WIKI-n is ajánlott Tungsram megalight plus H4). Gyanúsan nagyon vakít tompítotton (bár kétségkívül jól látni vele). Ez együtt jár-e azzal hogy H4 jelölésű lámpaüveget kelljen beszereznem....avagy ne foglalkozzak vele csk buktassam előre kissé?

Köszi előre is.
H4es foncsort szerezz be, ha nem zavar hogy kiáll kissé a a lámpafejből, akkor jó választás a trabanté is. alapból a régi foncsorba bele is tud esni a H4-es mert kicsi a talpa. másik az hogy pocsék a fókusza a régi foncsornak.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

H4 izzóhoz H4 lámpaüveg kell, ez biztos.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Sziasztok!

Nyugodtan veszem ha kapom az ívet a kérdésért (no visszaolvasás), továbbá lehet kicsit bugyuta a felvetés:

Naszóval: fényszóró izzót eddig teljesen hagyományos 45/40-est használtam. Ám áttértem H4-re (a WIKI-n is ajánlott Tungsram megalight plus H4). Gyanúsan nagyon vakít tompítotton (bár kétségkívül jól látni vele). Ez együtt jár-e azzal hogy H4 jelölésű lámpaüveget kelljen beszereznem....avagy ne foglalkozzak vele csk buktassam előre kissé?

Köszi előre is.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Le kell húúzni a sarukat a megszakítóról (elég az egyiket) különben mindig sípolni fog, gondolom már kiderült :twisted:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Köszi! Erre nem gondoltam. Pedig tényleg logikus. ÓÓÓÓ megyek is kipróbálom. :P :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A multiméter ugyanarra jó mint a próbalámpa, csak a megfelelő állásban sípol, nem világít :twisted: kb 2500 ft-tól lehet kapni és egy csomó más dologra is jó nem csak gyulaállításra. Szakadásellenőrzés, feszültség, áramerősség mérés stb. Kb akkora mint egy számológép.

A sok szenvedés helyett mindenképp egy ilyet javaslok :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Össze van csiszolva. Krátere is minimális.

Azért köszi!

No jelentem jó lett. A gyertyapipa-kábel kombó csere segített.

Viszont a próbalámpás dolog még izgatja a fantáziámat. Sub-ee ha erre jársz mondj valami okosat erre lécci. Köszi! :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

nincs rendes kontaktja a megszakítónak.. csiszold meg polírpapírral.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi!

Utána gondoltam én is, hogy lehet annyira törpefeszültség jut oda, hogy nem is kapcsol tőle a lámpa. Megpróbáltam most a te módszered szerint. Remélem jó lesz... Sajna még esik nálunk szal még nem próbáltam.

Köszi mégegyszer!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Aha értem!Mivel megszakítót emlegettél,joggal hihettem hogy megszakítós a gyújtásod.Így a megszakító "csak" kapcsolóként funkcionál.Bár részleteiben nem ismerem Subee tranyós gyújtását,de az biztos hogy az ilyenfajta szikráztatás biztosan nem árt neki.Hiszen a hengerben is ugyanez történik csak pluszban kompresszió alatt.Azt vitatom hogy a lápmpázás pontosabb lenne,hiszen így nemcsak látni hanem jól hallani is lehet a gyújtás időpontját,ami azt teszi lehetővé hogy közben figyeljük a dugattyú helyzetét .Természetesen mindenki ugy csinálja ahogy neki könnyebb.Visszatérve a te esetedre,akkor a megszakitó hézagnak olyan nagy jelentősége nincs is.Lényeg hogy nyisson meg zárjon.A lényeg a gyújtási időponton van inkább 3 mm a felsőholtpont előtt.Egy biztos hogy pontosan akkor kell nyitni a megszakitónak.Ha másképp nem megy akkor kösd le a vezetéket a megszakitóról,helyébe tedd a lámpa egyik vezetékét a másik felét meg akksi+ és amikor KIALSZIK akkor van agyújtás időpontja.Így is beállithatod.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi zsakfos!

Ez rendben van, csak nekem Sub-ee féle tranzisztoros gyulám van. Ha jól tudom Ennél nem egészséges a szirka ugratás. És lámpával azért jóval pontosabban be lehet állítani sztem.
Bár nem egy stroboszkóp....
Tényleg ezeken a motorokon nincs strobi-jel? Azzal tutira be lehetne állítani.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Üdv!

Igen hülye kérdésem lenne. Tegnap állítani akartam a gyújtáson, és olyan jól sikerült, hogy utána nem tudtam leellenőrizni próbalámpával.... :?

2,5-el a holtpont előtt megvan a 4 tized a megszakítóhézag.
És nem gyullad ki a lámpa.... Ha az akksihoz teszem akko világít szal nem a lámpa a gáz.

Kipróbáltam és a melegedéssel egy huzamban csökkent a fordulat. Az elején 4 nél dadogott le 5 perc után pedig 2 ig se forgott el. Viszont terheletlenül 6 fölé forog.

Ha valakinek van ötlete az ne tartsa magában. :)
Előre is köszi!
Nem tudom te hogy állitasz gyújtást,de legegyszerűbben a gyertyával lehet szerintem.Legalábbis én nem használok próbalámpát csak a saját gyertyáját a motornak.A gyújtásállitás menete:
1.-13-as kulccsal a főtengely végén lévő csavarral hajtod a főtengelyt lassan az óramutató járásával megegyező irányban
2.-amikor a legnagyobb a megszakitó hézag,akkor beállitod 0,3-0,4 mm-re.
3,-ráadod a gyújtást,a gyertyát a gyertyapipában tartva testhez rakod a végét(menetét)
4.-nagyon lassan forgatod a főtengelyt és amikor hallhatóan és láthatóan szikrázik a gyertya,na akkor kell 3mm-re lenni a dugattyúnak a felső holtponttól visszafelé
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Olyat kérdeznék, hogy van valakinek ötlete, hogy a megszakítóról hogy tudnám levenni a földelést? (Saját készítésű gyújtás végett egy 5 voltos jelet akarok kivinni a megszakítóra)
Most úgy csináltam, hogy a megszakítóra megy az 5 volt és a motor földpontját rákötöttem az áramköröm földpontjára (mivel elvileg ez közös). Viszont az elektronikámban a 7805ös (fesszabályzó) IC-m tűzforró... Megszakító bekötése nélkül minden rendben van (bár ezt 9 voltos elemmel próbáltam eddig csak, ha mindent - FETeket és/vagy csak megszakítót - lekötök róla, akkor sincs semmi baj, így joggal gondolom, hogy ott van hiba)
Minden ötletet szívesen fogadok!

Üdv.: Szilárd
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Igen hülye kérdésem lenne. Tegnap állítani akartam a gyújtáson, és olyan jól sikerült, hogy utána nem tudtam leellenőrizni próbalámpával.... :?

2,5-el a holtpont előtt megvan a 4 tized a megszakítóhézag.
És nem gyullad ki a lámpa.... Ha az akksihoz teszem akko világít szal nem a lámpa a gáz.

Kipróbáltam és a melegedéssel egy huzamban csökkent a fordulat. Az elején 4 nél dadogott le 5 perc után pedig 2 ig se forgott el. Viszont terheletlenül 6 fölé forog.

Ha valakinek van ötlete az ne tartsa magában. :)
Előre is köszi!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

rohrwilderik írta:köszi a gyors választ!
töltésem biztosra van, kizárólag a szabályzó a hibás. most egy elég rossz akksival közlekedek, így használató a dolog, csak piroslámpánál ha be van kapcsolva a világítást, akkor húzkodnom kell a gázt mert hajlamos leállni.
mindenképp tervezem egy új akksi beszerzését, de amíg nincs rendes töltésem addig semmiképp.
waresz és trabi szabályzó mellett még miét lehet belerakni különösebb faragás nélkül?
mert a 4-5-6ezer forintot nagyon sajnálom egy új fesszabályzóra, főleg h hajlamosak meghalni (volt már).
úgy kötötted be, ahogy Zsakfosnak leírtam, régebben? mert ha igen, akkor lehet rossz a szabályzó. keress egy másikat. jó aksi meg elvileg nem szükséges, ahoz hogy megfelelő töltésed legyen, vagy, nagyon döglött az aksid, de még olyat nem láttam ami nem hajlandó egy bizonyos feszültség fölé menni..
Bokodi Áron- WARESZ
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

waresz írta:rohrwilderik!

a 15,5 nagyon sok. a 12,8 meg egy jó aksi nyugalmi feszültsége.

szerintem az egyáltalán nem is tölt. mindent jól kötöttél be? vagy lehet hogy rossz az amit beraktál.. van ilyen. csúszógyűrűk tiszták? már 1500as fordulaton 13-14V között kéne legyen. világítással 2000-3000fordulat környékén már egy 13,8v körüli stabil feszültség kéne legyen. ha ez már megvan, és ha jobban megprögeted.. 6-7000, és esik a fesz, akkor csúszógyűrűk érintkezése nem megfelelő, vagy üt a generátor forgórésze, vagy a főtengely.. stb..

köszi a gyors választ!
töltésem biztosra van, kizárólag a szabályzó a hibás. most egy elég rossz akksival közlekedek, így használató a dolog, csak piroslámpánál ha be van kapcsolva a világítást, akkor húzkodnom kell a gázt mert hajlamos leállni.
mindenképp tervezem egy új akksi beszerzését, de amíg nincs rendes töltésem addig semmiképp.
waresz és trabi szabályzó mellett még miét lehet belerakni különösebb faragás nélkül?
mert a 4-5-6ezer forintot nagyon sajnálom egy új fesszabályzóra, főleg h hajlamosak meghalni (volt már).
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

z25z írta:sziasztok

olyan gondom van hogy a megszakito szikrazik eleg takarosan, gondolom a kondenzator nem vegzi tokeletesen a feladatat? :shock: ha ez lehet a hiba akkor oda milyen kell? erdemes e MZ-s boltban venni, vagy inkabb autosboltban valami kompatibiliset?
Autósboltban jobban jársz, ha veszel Trabant kondit, mert olcsóbb és jobb minőségű mint a motoros boltban kapható!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Nandor írta:Sziasztok

Töltéssel kapcsolatban mégegy kérdésem lenne. A dinamó állórésznek alapból mágnesesnek kell lennie? Mert az enyém nem az és arra gondoltam hogy talán emiatt nincs töltéssem.
Szia

Nem kell mágnesesnek lennie! gerjesztéses alapon működik, nem mágneses alapon!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

rohrwilderik!

a 15,5 nagyon sok. a 12,8 meg egy jó aksi nyugalmi feszültsége.

szerintem az egyáltalán nem is tölt. mindent jól kötöttél be? vagy lehet hogy rossz az amit beraktál.. van ilyen. csúszógyűrűk tiszták? már 1500as fordulaton 13-14V között kéne legyen. világítással 2000-3000fordulat környékén már egy 13,8v körüli stabil feszültség kéne legyen. ha ez már megvan, és ha jobban megprögeted.. 6-7000, és esik a fesz, akkor csúszógyűrűk érintkezése nem megfelelő, vagy üt a generátor forgórésze, vagy a főtengely.. stb..
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

z25z írta:udv! a trabant megszakitoja jo e az etz-be? :shock:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

udv! a trabant megszakitoja jo e az etz-be? :shock:
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

üdv mindenkinek!
töltésproblémáim vannak és lenne egy kérdésem. gyárilag az etz generátora terheléssel és terhelés nélkül kb hány voltot tölt 4-5ezer fele? le tudná valaki nekem mérni?
csak mert a gyári fesszabályzóval 15.5-öt tölt, most a waresz fesszabályzóval meg 12.8-at. pedig egy akksit 13-14 volttal kéne tölteni.
válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nandor írta:Sziasztok

Töltéssel kapcsolatban mégegy kérdésem lenne. A dinamó állórésznek alapból mágnesesnek kell lennie? Mert az enyém nem az és arra gondoltam hogy talán emiatt nincs töltéssem.
nem allando magnes
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok

Töltéssel kapcsolatban mégegy kérdésem lenne. A dinamó állórésznek alapból mágnesesnek kell lennie? Mert az enyém nem az és arra gondoltam hogy talán emiatt nincs töltéssem.
Anno20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.09.14. 09:17
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Anno20 »

Köszönöm szépen a válaszokat! Tényleg segítőkészek vagytok és végre kapok tanácsokat is! (itt a környékemen ugyan is sokmindenki mondott sokmindent annak ellenére,hogy mz- motort életükben nem láttak..így nem is nagyon bíztam a hitelességükben) A szerelési kézikönyvet már letöltöttem és áttanulmányoztam azt a részt ahol van a kapcsolási rajz,de eddig nemsokmindent találtam meg benne, lehet úgy könnyebben fog menni,hogy előttem lessz a motor is.
Most fogok lemenni befejezni a motor elektromos részét vettem ma hozzá új fessszabályzót is meg új biztosíték táblát remélem menni fog.
Köszönöm még 1x a válaszokat!
Ui: Az biztos,hogy megyek majd túrázni,hogyha készlessz a motor!:)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

z25z!

Akár az, vagy be lehet égve... Vagy esetleg kráteres már. Próbáld meg megcsiszolni egy kicsit előbb a pogácsákat.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Anno20 írta:Sziasztok! Még új vagyok itt úgyhogy bemutatkozom. Harsányi Anikónak hívnak és van egy 125-ös etz-m ami már megélt legalább 5 tulajt, sajnos ez meg is látszik rajta és a régebbi tulaj akitől vettem eléggé szét is hajtotta( gyakran ment vele 110el folyamatosan) mi visszahoztuk a halálból és lenne egy két hiba,amit szeretnék megkérdezni,hogy végre mehessek is rajta mert egész nyáron csak szervízeltük. Az elektronikáját én vállaltam el. 2 kapcsolási rajz alapján,amit itt töltöttem le.
12V -os a motor és azt a kapcsolási rajzot is használtam hozzá,ami való, még is van amit nem értek rajta megpróbálom szemléltetni a gondomat a képen így talán jobban is értenénk egymást. Megjelöltem azokat a kábeleket ,amiknek nemtudom a helyét a többit mindd a helyére raktam és kimértem. Nagyon hálás lennék a segítségért,mert már sok időt és energiát öltem bele,hogy összerakhassam. Előre is Köszönöm!

Kép
Szia! Ne foglalkozz azzal a kapcsolási rajzzal, csak arra jó hogy ha pl köteget csinálsz meglásd milyen színű honnan hova megy. A bekötés viszont egyáltalán nem látszik rajta pontosabban valamelyik igen valamelyik meg nem, viszont van pár dolog amit nem érdemes tippre bekötni.

Szedd le a szerelési kézikönyvet innen a letöltések közül, és ott találsz egy 2 oldalas (egyik a jelmagyarázat, másik maga a rajz) bekötési útmutatót (tartalomjegyzék!), ami egyértelműen magyarázza el hogy mit hogyan kell csinálni (vagy ha mégsem, van itt bőven ember aki tud segíteni :wink: ), sőt ha pótolni kell akkor a vezetékvastagságok stb is jelölve van.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

sziasztok

olyan gondom van hogy a megszakito szikrazik eleg takarosan, gondolom a kondenzator nem vegzi tokeletesen a feladatat? :shock: ha ez lehet a hiba akkor oda milyen kell? erdemes e MZ-s boltban venni, vagy inkabb autosboltban valami kompatibiliset?
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: torokb »

Szervusz!
Ha jól néztem (kicsit kicsi a kép):

-az első piros X a megszakító vezetékén van. Ez a generátor kábeleivel (három az egyenirányító hídhoz, gerjesztés, és talán még ott van az üresjárásjelző vezetéke) halad egy kötegben, egyik vége lent a megszakítóra megy, a felső pedig a gyújtótrafóra.

-a második piros X a kis kondihoz megy, ami az ülés alatti testpontnál van felfogatva egy bilinccsel, ez nálam nem kötegben, hanem önállóan megy el az akku pozitív sarkáig.

Remélem segítettem.

szerk: egyszerre... :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Üdv az Mz-sek közt.Annak külön örölünk(gondolom mindenki így van vele)hogy újabb hölgy lesz tagja a csapatnak.Remélem ha összeáll a motor akkor túrázni is eljöszz velünk.
A problémádra a válasz:az általad bejelölt piros vezeték az nem minden Etz-ben található meg.Lényegében ha nincs benn az nem baj.Egy kondenzátor van a végén amit vagy beletettek a gépbe vagy nem.Nélküle is tökéletes a gép.Akik nálam jobban otthon vannak az elektronikában majd megmondják mire is szolgál.A zöld vezeték viszont akkor nem kell ha elektronikus a gyújtás és nem megszakitós.Akkor ugyanis a gyújtótrafó 1-es pontjára nem a megszakitóról megy a vezeték hanem az elektronikából(fekete doboz).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.09.14. 18:06-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Anno20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.09.14. 09:17
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Anno20 »

Sziasztok! Még új vagyok itt úgyhogy bemutatkozom. Harsányi Anikónak hívnak és van egy 125-ös etz-m ami már megélt legalább 5 tulajt, sajnos ez meg is látszik rajta és a régebbi tulaj akitől vettem eléggé szét is hajtotta( gyakran ment vele 110el folyamatosan) mi visszahoztuk a halálból és lenne egy két hiba,amit szeretnék megkérdezni,hogy végre mehessek is rajta mert egész nyáron csak szervízeltük. Az elektronikáját én vállaltam el. 2 kapcsolási rajz alapján,amit itt töltöttem le.
12V -os a motor és azt a kapcsolási rajzot is használtam hozzá,ami való, még is van amit nem értek rajta megpróbálom szemléltetni a gondomat a képen így talán jobban is értenénk egymást. Megjelöltem azokat a kábeleket ,amiknek nemtudom a helyét a többit mindd a helyére raktam és kimértem. Nagyon hálás lennék a segítségért,mert már sok időt és energiát öltem bele,hogy összerakhassam. Előre is Köszönöm!

Kép
Anno20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.09.14. 09:17
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Anno20 »

És még annyi,hogy elnézést,hogyha már fellett téve ez a kérdés sajnos nem volt időm utánna nézni..
Jah igen és megfordult a fejemben,hogy az a két kábel nem is igazán kell azért nem tudom hová tenni,mert elvileg ez a rajz a 250-es etz -re is jó nem?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Anno20 2009.09.14. 09:40-kor.
Sai
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2009.08.02. 12:33
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sai »

Nekem az elmúlt hetekben nem töltött eleget és folyton behalt ez aksi, de mikor rúgásra már meg se nyekkent, akkor még 2esben egy erőteljes tolásra indult. Tehát, ha már annyi nincs benne, hogy rúgáskor szikrát adjon, akkor még toláskor a genrátor segítségével indul. Viszont aksi nélkül nem indul, de ha már jár nem kell neki.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

KILL3R etz írta:
....az akksi csak húzza addig azt majd ott utánajárok a dolognak...
nah erre a részre gondoltam :D

ok akkor ezek szerint akkro van gond ha lemerül és elindítani akarja az ember mert betolni se lehet.? :roll: vagy csak az elektronikuss fesszabal nem (volt már róla szó)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ilyet nem emlékszem, hogy írtam. :D

De én úgy tudom, hogy az etz-gyújtása önfenntartó, szóval ha már jár akkor addig van szikra amíg jár, akár akksi nélkül is, de ha leáll akkor nem tudod újraindítani.

Ha valaki biztosra tudja megoszthatná... :-k :P
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Lehet hülye kérdés meg minden de az ETZ-ket nem lehet betolni ha lemerült az akkumlátorjuk? :oops:
mert pont KILL3R etz írta hogy "talán annyi van az aksiba"(vagy vmi ilyesmit) most akkor hogy is van ez? :roll: :oops:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate »

61-es és 15/54-es csatlakozásról áramot kap a töltés visszajelző, bármelyik gyújtás (gyújtás+tompított, gyújtás+országúti) állásban. Ha megszűnik a töltés, 61-es vezetéken nem jön áram, ez lesz a visszajelző test szála->a lámpa világít.

Tápfeszültséget a feszültségszabályzó 51-es ponton kap, biztosíték közbeiktatásával az akkuról.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok

Azoknak a segítségét kérném akiknek 6v-os /működő töltésű :D / motorjuk van. A kérdésem az lenne, hogy a 61 jelzésű a gyújtáskapcsolóból a feszültség szabályzóhoz menő vezetékből hány volt jön ill. kell-e egyáltalán onnan feszültségnek jönnie. Ha esetleg így senki nem tudja akkor arra kérek valakit, hogy legyen szíves lemérni nekem.

Az én esetemben nem jön róla semmilyen feszültség,
de ha a fesz. szabályzó 61 jelzésű csatlakozásához 6v-ot adtam akkor a DF-en megindult a gerjesztés és a D+ ról pedig jött a töltés.

Ebből gondolom, hogy a gyújtáskapcsoló elfordításával /gyújtás ráadás/ a 61-es jelzésű vezeték feszültség alá helyezi a fesz. szabályzót. Viszont ha levesszük a gyújtást akkor akkor nem kap áramot a vezeték és így álló helyzetben nincs feszültség alatt a szabályzó.
Na ebben kellene, hogy valaki megerősítsen.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Alfa írta:Nem tudom, vettem egy másik biztiáblát, azt meg kidobtam a fenébe. Valahol elengedett az anyag, vagy rosszul volt eleve csinálva, de nem volt látható érintkezési baja sehol.

Ha alul a foglalatban enged el, az főleg beépített állapotban észrevehetetlen. Szóval, fogalmam sincs. A másik amit vettem máig teljesen jó. Lehet csak rosszkor voltam rossz helyen és megvettem az 1 millióból 1 gyártási hibásat :D
Amit én vettem, az ránézésre elég masszív, még nem építettem be idő hiányában, mert mikor tudtam valamit csinálni a mocin, főleg külsőleg javítgattam, szépítettem. :mrgreen:
Azt viszont már most látom rajta. hogy az alját, ahol a foglalatok kivezetései vannak, érdemes FBS vagy más tömítőpaszta segítségével kitölteni, hogy ott se jusson be a víz, a kosz, és még a tágulást is megelőzheti, mivel kicsit a fém közé is jut majd a paszta. ;)
És szerintem kis póluszsír mehet a biztosítékok lábára.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 49 vendég