Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Gyertya? :twisted:
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Szikra

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Lenne egy olyan kerdesem h mert van az hogy nincs szikra? Marmint mi okozhatja? Zarlat sehol sincs. Megszakito stimmel,kondi stimmel, gyujto tekercs stimmel, minden kabel stimmel (legalabbis asszem :D ) de szikra nincs. Valaki segitsen legyszi... Elore is koszi.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! Megincsak köszönöm szépen a segítségeket! Én se tudom, hogy mihez kell a vészvillogó.. Igazából az adatlapok között láttam, hogy pár etz-be van... És gondoltam, ha könnyû megcsinálni, akkor érdekel a dolog.. De sok igazság van benne, hogy egyel több a hibalehetõség.. Elég lesz nekem csak a szivargyújtó :D Annak kicsit több a haszna.. 8)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tamás írta:Hy! Az a két piros vezeték (bal és jobb) így összekötve csodákra lesz képes. Indexelésre nem. Biztos örülne egy-egy diódának. De nem éretem minek kell a vészindex? Bekapcsolod, megjavítod a gépet és egy kis szerencsével lemeríti addigra az aksit? Tudom, kekec vagyok. Sok kapcsoló és indexrelé és drót, csak ujabb felesleges hibalehetõség (szerintem). Ezt talán a LEDes indexel kellene megcsinálni, ahol nem 4*21W , hanem sokkal kisebb a fogyasztás? T
Igazad van.Már megint hülyeségeket rajzolgattam és irogattam.Elnézést és vissza is vonok mindent.Rájöttem igy akkor is villogna mind a négy index ha csak egy irányba szeretnénk.De a dióda az jó ötlet.Egyébként nem én szeretnék ilyet csak megpróbáltam segiteni.Jómagam sem értem mire jó a vészvillogó motoron.Dehát ha ilyet szeretne valaki.Viszont olyan kapcsolóval vagy relével megoldható lenne ami 2 áramkört kapcsol egyszerre nem?Létezik olyan igaz?Igy már mûködne a dolog??A szaggatott vonal arra az esetre van ha gyujtás nélkül is akarja használni.
Kép
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Az a két piros vezeték (bal és jobb) így összekötve csodákra lesz képes. Indexelésre nem. Biztos örülne egy-egy diódának. De nem éretem minek kell a vészindex? Bekapcsolod, megjavítod a gépet és egy kis szerencsével lemeríti addigra az aksit? Tudom, kekec vagyok. Sok kapcsoló és indexrelé és drót, csak ujabb felesleges hibalehetõség (szerintem). Ezt talán a LEDes indexel kellene megcsinálni, ahol nem 4*21W , hanem sokkal kisebb a fogyasztás? T
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kuti írta:
zsakfos írta:Abszolút nem költséges.Egy kapcsoló kell hozzá meg egy kis vezeték,esetleg egy-két saru.A lényeg hogy a kapcsoló egyik pontján legyen egy pozitiv rákötés,a másik pontra meg mindkét oldali villogó vezetékébõl egy-egy szál összekötve.Ennyi.Aztán attól függõen hogy milyen helyzetben akarod használni,úgy kell a pozitiv rákötést megcsinálni.Ha csak gyujtáson akarod aakor a gyujtkapcs utánról kell vinni,ha kulcs nélkül akarod akkor meg a gyujtkapcs elõttrõl.NA MEG AZ SEM HÁTRÁNY HA AZ INDEXRELÉD BIRJA A 4X21 WATTOT.
Köszöntem szépen :lol: Remélem egy hideg téli napon a garázsba meg fogom csinálni 8)
Bocsesz de most jöttem rá mekkora ökörséget irtam.Vissza az egész.Bocsesz.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2008.09.25. 12:23-kor.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! kontakt hiba? Laza csatlakozás? Kösd ki az üresállás- kapcsolóból és nézd meg így. Gyujtáson tedd le testre -- világítania kell. Ha nem akkor szakadás és máshol kap testet. Ha igen csatlakozási hiba. Esetleg a kapcsoló felvette a néhai elõnevet. Az izzó kap-e + - t? T
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem! Miért van az hogy üresben nem világit az üres jelzõ, viszont sebességben néha felpislákol majd elalszik és újra pislákol, elalszik ..... :?:
Üdv: shancus
MZ Forever! ;)
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

sziasztok. kerdesem a kovetkezo: melyik a megszakitonak az M3 as csavarja. valaki kuldjon egy kepet vagy magyarazza el legyszi :D
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

zsakfos írta:
kuti írta:Üdv! Többeknek az adatlapjában láttam, hogy van vészvillogó a motorjukba :shock: Ezt nagy dolog megcsinálni kis etzbe? költséges? köszi
Abszolút nem költséges.Egy kapcsoló kell hozzá meg egy kis vezeték,esetleg egy-két saru.A lényeg hogy a kapcsoló egyik pontján legyen egy pozitiv rákötés,a másik pontra meg mindkét oldali villogó vezetékébõl egy-egy szál összekötve.Ennyi.Aztán attól függõen hogy milyen helyzetben akarod használni,úgy kell a pozitiv rákötést megcsinálni.Ha csak gyujtáson akarod aakor a gyujtkapcs utánról kell vinni,ha kulcs nélkül akarod akkor meg a gyujtkapcs elõttrõl.NA MEG AZ SEM HÁTRÁNY HA AZ INDEXRELÉD BIRJA A 4X21 WATTOT.
Köszöntem szépen :lol: Remélem egy hideg téli napon a garázsba meg fogom csinálni 8)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Üdv!
Én nem értek az elektronikához,de hátha van itt valami okosság!

http://www.imfsoft.com/hardware/produkt ... nition.asp
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kuti írta:Üdv! Többeknek az adatlapjában láttam, hogy van vészvillogó a motorjukba :shock: Ezt nagy dolog megcsinálni kis etzbe? költséges? köszi
Abszolút nem költséges.Egy kapcsoló kell hozzá meg egy kis vezeték,esetleg egy-két saru.A lényeg hogy a kapcsoló egyik pontján legyen egy pozitiv rákötés,a másik pontra meg mindkét oldali villogó vezetékébõl egy-egy szál összekötve.Ennyi.Aztán attól függõen hogy milyen helyzetben akarod használni,úgy kell a pozitiv rákötést megcsinálni.Ha csak gyujtáson akarod aakor a gyujtkapcs utánról kell vinni,ha kulcs nélkül akarod akkor meg a gyujtkapcs elõttrõl.NA MEG AZ SEM HÁTRÁNY HA AZ INDEXRELÉD BIRJA A 4X21 WATTOT.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! Többeknek az adatlapjában láttam, hogy van vészvillogó a motorjukba :shock: Ezt nagy dolog megcsinálni kis etzbe? költséges? köszi
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Az akksid kapacitásvesztes lett.Akkor szokta ezt produkálni,ha öreg vagy ha mélybe merül,ilyenkorkárosodnak a cellák (durva esetben szét is hullhatnak).
Azon ne csodálkozz,hogy feltöltve 12 volt felett mérsz,mérd meg úgy,hogy belerakod a motorba és ráadod akárcsak a helyzetjelzõt,le fog ugrani a feszültség a felére terhelés alatt.
Az a szomorú,hogy újat kell venni helyette,én 8Ah-s Varta savassal járok már 3 éve,kiválóan mûködik,ha tartósan fagypont alá esik a hõmérséklet,fûtött helyre kell vinni az akksit és idõnként tölteni,hogy ne merüljön mélybe.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

..ezt leszippantotta a motor..valahol zárlat van,vagy a kondi(ha benne van)ami számomra valami ismeretlen célt szolgál,mert direktre van kötve az ülés alatt megtalálod--zárlatos.Én savasat használok,12AH,t gond nélkül..csak ha nem járok a géppel,hetente feltöltöm árammal..meg desztvizzel(mivelhogy töltéskor csak a viz fõ ki,nem a sav)
fores
Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker »

Sziasztok! 250-es ETZ-m van és az akksijával kapcsolatban vettem észre egy érdekes dolgot és kíváncsi vagyok a véleményetekre! A motort egész nyáron szinte napi rendszerességgel használtam, és kb 1 hónapja történt, hogy pár napig nem mentem vele és mikor egyik reggel el akartam vele indulni, egyszerûen nem tudtam életet lehelni belé! Szóval arra gondoltam hogy bezabált, vagy elment a gyújtás stb, és amikor kiszedtem a gyertyát hogy leellenõrizzem a szikrát, hát alig pislákolt egy kis szikra! Lényeg a lényeg nagy nehezen eljutottam az akksi ellenõrzéséig, és amikor bemértem kiderült, hogy 12V helyett alig volt benne 7V! szétszedés, lamellák feltöltése desztvízzel, mert a savszint is lecsökkent és feltöltöttem az akksit! Ezután pöcröff indult mint újkorában! Szóval ez a problémám tegnap megint elõjött és bemértem újra az akksit és adta a 12,3V-ot, és nem értem hogy mért nem indul! igazából arra gyanakszom, hogy az "ah"-gyönge az akksimban és ezért kezdi dobni ezt a problémát! Egyszerûen kezd kifosni! Kérdésem, hogy Ti milyen erõs, mekkora amperórás akksit használtok? Illetve savasat, vagy zseléset?

Kösz a válaszokat!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

15-ös a pozitiv az 1-es a negativ.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

fores írta:1:megszakitóra megy,15-ös:ide két vezeték jön(biztositék tábla,ésgyujtáskapcsoló)..de van fennt a szakirodalomban rajz...
Ertelek en. Viszont az en gyujto trafom Dacia gyujto trafo es csak annyi van rajta hogy + es -. S be kene kossem az elektronikus gyujtast. S ezert erdekel hogy melyik melyiknek felel meg. Valaki segitsen legysziiiii :D Elore is koszi
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

1:megszakitóra megy,15-ös:ide két vezeték jön(biztositék tábla,ésgyujtáskapcsoló)..de van fennt a szakirodalomban rajz...
fores
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. A gyujto trafonak ket pontja van. 1 -es es 15-os. Na most azt szeretnem kerdezni hogy melyik melyik? Olyan ertelemben hogy melyik a + es melyik a - a ketto kozul mert az enyemen csak ezt irja :D Elore is koszi a valaszt.
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

kb 3000 ft,változó.De lehet ócsón is szerezni,ha valakinek van felesbe.Addj fel egy hirdetést itt a megfelelõ helyen.Párszáz ft-ér már biztos találni.
fores
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A gyári gyujtótrafónak megvan a helye az ülés alatt a biztosítótábla felett,teljesen jól elfér.
Öööö...semmi többet nem tudok elmondani.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Azt szeretnem megkerdezni hogy nalatok mennyi egy gyujto trafo ETZ hez es mekkora? Befer az ules ala? Es persze a minosege is erdekelne... Mar csak azert mert itt nalunk nagyon draga mert kulfoldrol hozzak be. Kenytelen vagyok addig Dacia gyujto trafoval jarni... :? Az meg akkora hogy a vaz szelehez fel kelett kossem drottal :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na akkor én is elmesélem hogy jártam.Vettem 1 db sárga izzót hogy kipróbáljam milyen a fehér búrával.Még jó hogy 1-et vettem.Próbálom berakni a helyére és nem akar belemenni a foglalatba.Nézegetem,hasonlitgatom a régihez hát látom ám hogy a kis pöckök nem ugyanott vannak mint a régin.A fene se gondolta hogy ilyen izzóból több fajta van.Most már ezt is tudom hogy meg kell ilyen szempontból is vizsgálni egy izzót ha vesz az ember.
Kép
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Hehe... Enis ugy jartam :| csak en meg nem szereltem fel. Eloszor aksi toltovel probaltam s ha nem szikrazott??? :D nagy dragan megvettem s most bajolhatok vele egy hue szigeteles miatt... :(
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

...egy haveromnak meg kihagyták a szigetelést a rézlap alol..szegény,napokig gondolkozott,miért nyomja ki az index a biztit...erre érdemes odafigyelni,mert a kisipari termékek szallagon jönnek..
fores
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

coco írta:Megneztem en is a videot :D holnap ki is probalom. Idiota vagyok :D bocsi. Es kosz szepen
Dehogy vagy idióta.Szerintem nincs olyan aki ne járt volna már igy.Kiszurja az ember szemét a megoldás azt mégsem veszi észre.Én például az elsõ sárvédõt(etz 250)állandóan elõlrõl tuszkoltam a helyére szidva a németeket hogy karistolom a festéket.Aztán pont ezen a videon láttam hogy felülrõl a telószárak között rakja be a pasi.Errõl ennyit.Szia.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Megneztem en is a videot :D holnap ki is probalom. Idiota vagyok :D bocsi. Es kosz szepen
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

coco írta:Kosz azert de szerintem nem.... Ha a ket csavarra gondolsz ami ott lathato az nem arra van. Nem kot ossze semmit semmivel. Arra van h a csovet megszoritsa es h az index ne mozogjon.Vagy hulye vagyok es inkabb azert jelold be legyszi h mirol is van szo :) De azert kosz :D
Nekem nem volt még ilyen indexem sose,de a válaszból kiderült számomra hogy ennél a vezetékek végén rátûzõsaru kell hogy legyen,amibõl az egyik arra a (szinébõl itélve)réz lemezre a másik az égõt tartó lemezre kell dugni.
Kép

Ezt a képet egy filmbõl vettem amit le lehet tölteni innen a letöltések menüpontból.Egy uj Etz 251 összeszerelésérõl készült.Ebben látszik hogy sarukat kell rádugni a kivett indexbelsõre.Remélem ez segit.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Kosz azert de szerintem nem.... Ha a ket csavarra gondolsz ami ott lathato az nem arra van. Nem kot ossze semmit semmivel. Arra van h a csovet megszoritsa es h az index ne mozogjon.Vagy hulye vagyok es inkabb azert jelold be legyszi h mirol is van szo :) De azert kosz :D
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: iranyjelzo...

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

coco írta:Sziasztok. Van egy 150 es ETZm es vettem ra 251 es iranyjelzoket (kocka). Na mar most a cso merete startbol nem passzolt... csinaltattam ujakat amik talalnak. Szepen is nez ki de nem tudom bekotni oket :) Leszedem az elejet az indexnek es nincs semmi hej ahova a 2 szalat be lehetne kotni. Vagy nem is kell? Lehet ha a 251 nek valahogy maskepp van? Mindegy legyszi valaki segitsen es irja le hogy kell vagy hogy lehetne megoldani. Csinaltam par kepet az index belsejerol.


Kép


Kép


Valaki segitsen... Elore is koszi :D
[/img]
Üdv!

Pedig a képen is lácccccccik hova kell feldugnod a 2 sarut, nagyon egyértelmû, megvan az izzó helye, oda berakod és már adja is mi hová megy. Nézd meg jobban, ha nem találod akkor bejelölöm a képen:)

ThUnDeR
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

iranyjelzo...

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Van egy 150 es ETZm es vettem ra 251 es iranyjelzoket (kocka). Na mar most a cso merete startbol nem passzolt... csinaltattam ujakat amik talalnak. Szepen is nez ki de nem tudom bekotni oket :) Leszedem az elejet az indexnek es nincs semmi hej ahova a 2 szalat be lehetne kotni. Vagy nem is kell? Lehet ha a 251 nek valahogy maskepp van? Mindegy legyszi valaki segitsen es irja le hogy kell vagy hogy lehetne megoldani. Csinaltam par kepet az index belsejerol.


Kép


Kép


Valaki segitsen... Elore is koszi :D
[/img]
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

ugyanaz...különbség a gyûrûk anyagánál lehet..
fores
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Vadkan! Végig azt hittem 250-es Etz-rõl van szó.Figyelmetlenûl olvastam el az eredeti hozzászólásodat.Azért is fényképeztem le azt a fõtengelyt mert azt hittem neked is olyan van.Ettõl függetlenül szerintem ugyanott kell lennie a 150-es éknek mint a 250-es stiftjének,hiszen a generátor az ugyanaz mindkettõnél nem??Bár 150-es gépem nem volt sose,de gondolom ugyanaz a generátor.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Emberek!

a 250-es ETZ fõtengelyének a gyújtásfelõli végén henger alakú csap van beletéve, a 125/150-es fõtengely ezen végén félkör alakú ék.

vedd ki a gyertyát h megszûnjön a kompresszió a hengerben/forgattyúsházban, tedd vissza a forgórészt, húzd meg a csavart rendesen, majd fogd meg a fõtengelyednek a végét a kezeddel és kezd el rángatni baromállat módjára fel-le. Ha kopogást hallaszt/érzel akkor jó esetben xarrá ment a csapágyad, fõtengelyt centíroztatni kell, rosszabb esetben(nálam ez volt) a fõtengelyed nyírta szét magát.
A robbantott ábra nem mindig mérvadó :P
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

fores írta:
fores írta:..megnéztem..ha a hajtórudat a felsõ csapnál a fogva felemelem a ftg-t,akkor alulra esik a stift helye..ugy,ahogy lefényképezted.Nem lehet,hogy a megszakitóemelõ másfajta motoré?
..az az ék ilyen félkör alakú,vagy hengeres?Mert nem látom a képen,és ha félgömb alakú az TS é....és az nem jó...
Három megszakító emelõm van otthon elvileg mind ezt-jé, az mz-jé az ha jól emlészem vastagabb valamivel. Az ék félkör alakú, de másmilyen bele se menne.

(Az én mocim nem 250 csak 150-es)
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

fores írta:..megnéztem..ha a hajtórudat a felsõ csapnál a fogva felemelem a ftg-t,akkor alulra esik a stift helye..ugy,ahogy lefényképezted.Nem lehet,hogy a megszakitóemelõ másfajta motoré?
..az az ék ilyen félkör alakú,vagy hengeres?Mert nem látom a képen,és ha félgömb alakú az TS é....és az nem jó...
fores
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

..megnéztem..ha a hajtórudat a felsõ csapnál a fogva felemelem a ftg-t,akkor alulra esik a stift helye..ugy,ahogy lefényképezted.Nem lehet,hogy a megszakitóemelõ másfajta motoré?
fores
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

Zsakfos nekem nincs stift van viszont ék:

http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p004_ww ... es.hu_.jpg

ezáltal csak egyféleképpen tudom feltenni a forgórészt. Ezért is kérdeztem hol kell lennie az ék helyének a fõtengelyen.

Peti:

Felújítás után én azt a fõtengelyt tettem bele ami a benne volt. Hogy az kell e bele vagy sem azt nem tudom.


Fores a kis bütyök megvezetõje is megvan:

http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p021_ww ... es.hu_.jpg
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

..Skorpi motorjában hasonló szitu:stift volt,csak a forgórészbõl ke volt reszelve az a kis bütyök,ami a megszakitó emelõ nutjában menne,pont azért,hogy ott legyen a gyujtás,ahol kell...a képen látható stift a forgórészt rögziti,és a forgórészben is van egy kis bütyök,ami központositja a megszakitó emelõt...ebben egy idegen ,valszeg 150 es emelõje volt,és emiatt,ha rendesen raktam össze,akkor fent volt a lent...
fores
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

vadkan írta:Na csináltam pár képet (sajna csak a mobil volt nálam)

Az elsõn alsó holtponton van látszik, hogy nyit a megszakító, a második a felsõ holtponton van, és ott pedig zárt a megszakító.
Ötletek?

http://kepfeltoltes.hu/080903/850753028 ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080903/K_p003_ww ... es.hu_.jpg

Kérdés:
Egy fõtengely fordulat alatt hányszor kell nyitnia a megszakítónak?
És nyitva is kell maradnia, vagy rögtön vissza kell zárnia, és úgy kell maradnia a következõ nyitásig?
Szeva Vadkan!

Néhány hónapja felújításkor én is küzködtem ezzel a problémával(nekem 250-es ETZ van).Történ ugyanis, hogy nekem volt egy TS250-es MZ-m amiból maradtak alkatrészek. A két motor fõtengelye majdnem megszólalásig egyforma, néhány méreteltérést kivéve.Az a lényeg, hogy én a TS fõtengelyt úljítottam fel és szereltem bele az ETZ-be.Alsó holtponton nyitott ennek hatására a megszakító kalapács.Lehet hogy te is hasonló bakit követtél el??????

Üdv:
Peti ETZ250
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Milyen ékpálya???Ez a stift van ami megvezeti a forgórészt hogy biztosan ott legyen ahol lennie kell.Ha neked ilyen stift nincs a fõtengelyeden akkor az baj.Hogyan raktad fel a forgórészt?? Saccra??Egyébként már egy elõzõ hozzászólásomban már pedzegettem ezt hogy ha nincs ez a stift ami bizony kieshet némely esetben,az okozhat ilyen hibát ami neked van.Ha arra gondolsz hogy a forgórészen levõ"ékpálya" hol van ,arra nagyon egyszerû a válasz.Ahol a stift a fõtengelyen.Remélem tudtam segiteni.
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

zsakfos írta:.Jól van az.A felsõ holtponti helyzetben a fõtengelyen lévõ megvezetõ stift alul van.
Nekem olyan stift nincs :shock:

De én az ékpályára voltam kíváncsi. Az hol van?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

[quote="vadkan"]Na azt hiszem megvan a baj.

Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.

Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.Jól van az.A felsõ holtponti helyzetben a fõtengelyen lévõ megvezetõ stift alul van.
Kép
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

..de itt egy szakszerû leirás...
Kép

Kép
fores
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

kupi írta:Sziasztok tudna valaki segiteni miként lehet beálitani a 6voltos MZ fesz szabját,sanos ez az egy amihez soha nem mertem hozzá nyulni de most már esedékes.Egyébként minden tökéletesen müködik a gépen másik szabályzoval tuti a töltés de sajnos az kölcsön volt csak nálam,igy most a régit kellene valahogy beálitani(voltmérõ szerint lámpa nélkül fordulaton 6,2 volt van az aksinál )de világitásal már alapjáraton csak 5,3.
..ez nem egyszerû feladat.A múlt hétvégén javitottam egy f.szabot,és a beállitás volt a legnehezebb.Azt mondják a szakemberek,hogy a bal oldali rugófeszitõt kell ovatosan hajtogatni..vagy bejön,de általában nem.Van beállitási leirásom(sajna mot kölcsönben)de nem biztos,hogy ha az értékek stimmelnek,akkor jó is lesz.Mérõmüszerrel (D+ és test)mértem folyamatosan--mert ugye,ezt elméletileg próbapadon kéne beállitani,nem a motoron---de sikerült a lemezhajtogató módszerrel.Nem kézzel,hanem laposfogóval(a legkisebbel),és nagyon leheletnyiket.Teljes világitást ráadva,akku nélkül sikerült belõnöm,hogy már 7,2 v-nál lekapcsoljon,és nem nyomja ki az izzókat kb 7000/p fordulatnál..
fores
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

Na azt hiszem megvan a baj.

Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.

Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sub-ee!! Megcsináltam a ledes hátsólámpát és van egy kis bibi.Javits ki ha tévednék.Amit te terveztél az Etz251-hez van ugye?Ugyanis ha jól néztem a kapcsolási rajzokat,azon van egyedül ugy megoldva a féklámpakapcsoló hogy nem negativot hanem pozitivot szakit meg.Namármost nekem /1-em van(12V-ra alakitva) amin még az eredeti féklámpakapcsoló látja el feladatát hátul.Ha azt akarom hogy mûködjön a lámpa akkor kéne csinálnom egy külön féklámpakapcsolót ami pozitivot szakit meg ugye?Nem gond a megoldása csak erõsits meg hogy jól látom a dolgot.Köszi a választ elõre is.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

vadkan írta:
Stravkó írta: Mindenképpen szét kell szedni,de olcsóbb lenne centríroztatni,fõleg,ha amúgy nincs baja.
Merre van az a felétek?
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye keleti fele, Mátészalka
Mindenfelé vannak szakik,akik értenek is hozzá,csak meg kell találni õket.
Amugy,ha cseréled a fõtengelyt,beszerelés elõtt azt sem árt centrírozni,mert ki tudja milyen lesz? Lehet,hogy csöbörbõl,vödörbe kerülsz!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

Stravkó írta:
vadkan írta: Hát felénk nem nagyon van aki ilyet csinálna, úgyhogy cserélni kellesz...

Köszönöm a segítséget!
Mindenképpen szét kell szedni,de olcsóbb lenne centríroztatni,fõleg,ha amúgy nincs baja.
Merre van az a felétek?
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye keleti fele, Mátészalka
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 69 vendég