Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Döntsd el,h melyik ETZ-t huzalozod. Az alap és a luxus között van különbség. Ha mindent mindennel kötsz az nem lesz jó. Pont- vonal és vonalka. Az index relé vagy 12V vagy 0V nincs több állása. T
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bambi írta:
zsakfos írta:Sziasztok!Kösz a választ idõközben megvettem és tényleg rá van irva hogy Trabant Wartburg Barkas.Lett viszont egy problémám.
Hol is kezdjem?Na szóval.Átépitettem a /1-met etz generátorosra.Átvezetékeltem.A gyujtótrafót kivéve minden bekötve.Akksi feltölt,berak.Gyujtást ráadom és a töltésjelzõ nem világit.Adok neki +t -t akkor világit tehát az izzó jó!Mivel egy donornak vett etz-bõl vannak a cuccok,fogalmam sincs hogy mi a rossz.A fesszabból 2 -t is adott a moci gazdája,valószinüleg mert az egyik rossz lehet csak nem dobta ki.De ez csak feltételezés.Mindkettõ elektronikus,csak az egyik a fekete a másik a kék sárga.Az indexrelé nem etz az biztos,de maga az indexek mûködnek.Mivel a töltésjelzõ az áramot az indexrelérõl és a fesszab 61-es pontjáról kapja,ezért gondoltam valamelyik rossz.Mindkettõ fesszabot próbáltam de egyikkel sem megy.Most vagy mindkettõ rossz vagy az indexrelé nem jó.Az index azon pontján ahonnan a kék/fekete vezeték elmegy a töltéslámpára,8.4 voltot mértem.Kérdésem/kérésem hogy mérje már meg valaki a sajátján hogy gyujtáson álló motornál mennyi a feszültség a relé és a test között?Természetesen ne a biztositéktól jövõ vezetéken,hanem a másikon.Elõre is köszi.Vagy ha valaki tudja mit érdemes ilyenkor tenni az irjon.Illetve mit hol érdemes mérni hogy megtudjam mit kell vennem.Valami tutira rossz.
szerintem a fesszabnál lehet valami hiba,vagy elkötés,mert õ a felelõs a kapcsolásért.de ez ügyben még a kábelkirályt(bakimate) is megkérdezném,hátha tudna segiteni.
Köszi a segitséget.Elkötve semmi nincs ezt bizton merem állitani.Inkább arra gyanakszom hogy az indexrelé nem ehhez a rendszerhez való.Ezért kértem a motorostársakat hogy valaki mérje már meg akinek etz-je van hogy az indexrelé és test között mennyi a feszültsége álló motornál.Még ugy is jó ha kiszedett reléje van valakinek ami biztosan jó.Egyik sarut ráköti az akksi pozitivjára ,másik sarura a multiméter egyik vége,a multiméter másik vége az akksi negativjára.Magyarul sorba köti az indexrelét meg a multimétert.Ha tudnám mennyinek kell lenni a feszültségnek már elõrébb lennék.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Tibi85 írta:Sziasztok!

250-es Etz-m van, megszakítós gyújtással. Az volna a problémám, hogy nem tölt a generátor, és szikrázik a megszakító. Kicseréltem a feszszabályzót, és a kondenzátort, de a probléma nem szûnt meg. Amikor vettem a motort, még tirisztoros gyújtása volt, de ezt kicseréltettem, megszakítósra nem is volt vele probléma máig. Ha valakinek van valamilyen ötlete, mi lehet a gond, írjon! Elõre is kösz.
Ha tiris gyújtás volt rajta és jól mûködött, azért azt kár volt kicserélni :roll: ....annak ellenére mondom ezt hogy alapjaiban megszakító-párti vagyok.
Lásd itt alant, hogy a szénkefék is gyanúsak lehetnek, esetleg a fesszabid állítására van szükség (elektromos, vagy elektromechanikus a fesszabid? Állítani csak az el.mechanikusat tudod)...........vagy még kismillió dolog lehet, vezetékeket, kontaktokat is leellenõrizném...stb...stb...
Esetleg bizti(k) kilazulása?
Hirtelen ezek.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

Sziasztok!

250-es Etz-m van, megszakítós gyújtással. Az volna a problémám, hogy nem tölt a generátor, és szikrázik a megszakító. Kicseréltem a feszszabályzót, és a kondenzátort, de a probléma nem szûnt meg. Amikor vettem a motort, még tirisztoros gyújtása volt, de ezt kicseréltettem, megszakítósra nem is volt vele probléma máig. Ha valakinek van valamilyen ötlete, mi lehet a gond, írjon! Elõre is kösz.
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

Sziasztok lenne egy olyan gondom hogy 6v-os rendszerú tranzisztoros gyújtású mz-nek meghalt a mágneses jeladója nem tok olyan boltot ahol be lehet ilyet szerezni valami ötlet kellene ahol megpróbálhatom! Köszi
kis etz 150
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Sziasztok!Kösz a választ idõközben megvettem és tényleg rá van irva hogy Trabant Wartburg Barkas.Lett viszont egy problémám.
Hol is kezdjem?Na szóval.Átépitettem a /1-met etz generátorosra.Átvezetékeltem.A gyujtótrafót kivéve minden bekötve.Akksi feltölt,berak.Gyujtást ráadom és a töltésjelzõ nem világit.Adok neki +t -t akkor világit tehát az izzó jó!Mivel egy donornak vett etz-bõl vannak a cuccok,fogalmam sincs hogy mi a rossz.A fesszabból 2 -t is adott a moci gazdája,valószinüleg mert az egyik rossz lehet csak nem dobta ki.De ez csak feltételezés.Mindkettõ elektronikus,csak az egyik a fekete a másik a kék sárga.Az indexrelé nem etz az biztos,de maga az indexek mûködnek.Mivel a töltésjelzõ az áramot az indexrelérõl és a fesszab 61-es pontjáról kapja,ezért gondoltam valamelyik rossz.Mindkettõ fesszabot próbáltam de egyikkel sem megy.Most vagy mindkettõ rossz vagy az indexrelé nem jó.Az index azon pontján ahonnan a kék/fekete vezeték elmegy a töltéslámpára,8.4 voltot mértem.Kérdésem/kérésem hogy mérje már meg valaki a sajátján hogy gyujtáson álló motornál mennyi a feszültség a relé és a test között?Természetesen ne a biztositéktól jövõ vezetéken,hanem a másikon.Elõre is köszi.Vagy ha valaki tudja mit érdemes ilyenkor tenni az irjon.Illetve mit hol érdemes mérni hogy megtudjam mit kell vennem.Valami tutira rossz.
szerintem a fesszabnál lehet valami hiba,vagy elkötés,mert õ a felelõs a kapcsolásért.de ez ügyben még a kábelkirályt(bakimate) is megkérdezném,hátha tudna segiteni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sziasztok!Kösz a választ idõközben megvettem és tényleg rá van irva hogy Trabant Wartburg Barkas.Lett viszont egy problémám.
Hol is kezdjem?Na szóval.Átépitettem a /1-met etz generátorosra.Átvezetékeltem.A gyujtótrafót kivéve minden bekötve.Akksi feltölt,berak.Gyujtást ráadom és a töltésjelzõ nem világit.Adok neki +t -t akkor világit tehát az izzó jó!Mivel egy donornak vett etz-bõl vannak a cuccok,fogalmam sincs hogy mi a rossz.A fesszabból 2 -t is adott a moci gazdája,valószinüleg mert az egyik rossz lehet csak nem dobta ki.De ez csak feltételezés.Mindkettõ elektronikus,csak az egyik a fekete a másik a kék sárga.Az indexrelé nem etz az biztos,de maga az indexek mûködnek.Mivel a töltésjelzõ az áramot az indexrelérõl és a fesszab 61-es pontjáról kapja,ezért gondoltam valamelyik rossz.Mindkettõ fesszabot próbáltam de egyikkel sem megy.Most vagy mindkettõ rossz vagy az indexrelé nem jó.Az index azon pontján ahonnan a kék/fekete vezeték elmegy a töltéslámpára,8.4 voltot mértem.Kérdésem/kérésem hogy mérje már meg valaki a sajátján hogy gyujtáson álló motornál mennyi a feszültség a relé és a test között?Természetesen ne a biztositéktól jövõ vezetéken,hanem a másikon.Elõre is köszi.Vagy ha valaki tudja mit érdemes ilyenkor tenni az irjon.Illetve mit hol érdemes mérni hogy megtudjam mit kell vennem.Valami tutira rossz.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Igen! Van amelyiknek a dobozára rá is van írva /MZ, Trabant, Wartburg /
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hello!
Az etz gyujtótrafó az ugyanaz mint a trabanté??
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nahh ebben a pillanatban vegeztem a szerelessel. Mindenki nyert aki a szenkefere tippelt. :lol: A megoldasa az volt, hogy a szenkefe csatlakozasai (kabelvegsaruk es azok a csocsok amire racsatlakozik) total el voltak korrodalva. Tureszerlovel felcsiszolgattam es tokeletesen mukodik, jobban mint ezelott. Eddig 1800 f/p felett aludk ki a visszajelzo, most alapjaraton fel-felvillan kis gazra el is alszik. Kimertem 3000 f/p nel lampaval 13,25-tel tolt.
Koszi a segitseget fiuk!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali Zé!

Én is a szénkefékre gondolok, de az sem kizárt hogy üt a generátor felõl a fõtengelyed, akár az enyém...és így elpattognak róla a szénkefék......Ezt a bajt mi úgy oldottuk meg, hogy a forgórésznek "alálemezeltünk" sörösdobozból kivágott csíkokkal, úgy hogy központosan fusson...azóta ez a része jó, de másrészrõl nálam is rakoncátlankodik az elektromos rendszer idõrõl idõre...és már nincs humorom az ekecs módszerekhez, legyalulom a madzagokat és átkábelezés fog következni....

Jah, és írtam privit, azt nézd meg mindenképp.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Köszönöm zsakfos! :)
Amint lesz egy kis idöm beméregetem a motort! 8)
MZ Forever! ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Shancus http://forum.index.hu/Article/jumpTree? ... &t=9028182 nézd meg itt szerintem elég részletesen elmagyarázza Peti a mechanikus fesszabállitást.
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello!
Még mindig küzdök ezzel a töltés gondal!
2ezer fordulat allat ég a töltés jelzõ és csak 2ezer fölött alszik el!
A mostani alapjárat kb 1500!
Mit csináljak? :?:
MZ Forever! ;)
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

üdvb Srácok!

Kéelek segítsetek!

Kellene nekem a fordulsa és sebességmérõ óra üvegét tartó kis nikkel gyûrû (Ami ugye foglya az üveget)

Hol tudnék én ilyet szerezni?
Valaki adhatna egy ilyen gyûrût, a használaton kívül lévõ elromlott órájából...!!! :)

Köszi
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tamás írta:Tigrisnek igaza lesz: De kérlek Téged is! Generátoros gépekbõl járó motornál NE vegyétek ki az aksit! Kis szerencsével elektronikus gyújtás, diódák is felveszik a néhai elõnevet. Mérj feszt a szénkeféken, nézz szép, egészséges szénkefét.
Bocs Z kapcs rajz! Hol És Mit mértél? Hol 4 a 3? T

Nem vagyok egy elektronikai zseni igy csak probalgatas volt hogy ramerek lent a generatornal a 3 fazisra haha ott lesz valami kontakt hiba de mindharom fazison ugyanazt az erteket kaptam U V W ezek kivezetesenel mertem 3,27 V feszt aztan rajottem a 4-ik az a DF ezen volt 6,... na akkor majd merek a szenkefen....koszi az eddigi tippet
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Tigrisnek igaza lesz: De kérlek Téged is! Generátoros gépekbõl járó motornál NE vegyétek ki az aksit! Kis szerencsével elektronikus gyújtás, diódák is felveszik a néhai elõnevet. Mérj feszt a szénkeféken, nézz szép, egészséges szénkefét.
Bocs Z kapcs rajz! Hol És Mit mértél? Hol 4 a 3? T
Kapimester

Hozzászólás Szerző: Kapimester »

Valakinek nincs véletlenül egy elektronikus fesszabályzó rajza? Esetleg egy komplett olcsó pízért?

Egyszerûen megakadtam. Ami az autósboltban van, az nem tudom, hogy jó-e. Az egyiknek négy (54, D+, DF, B-), a másiknak három (15/54, R, M)kivezetése van. Ha jó is, hogyan kellene bekötni?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nézd meg a szénkeféket,mert ha azok el vannak kopva,vagy beragadtak,az csinálhat ilyet!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sziasztok! No megakadtam a szerelesben pls help!

Tegnap jottem hazafele es egyszer csak lehalvanyult a lampa es a toltesjelzo halvanyan kezdett vilagitani. Nem aggodtam kulonosebben, mert regebben fordult mar elo, hogy a generator alloresznel a 3 csatlakozobol az egyik leesett, akkor ugyanezt a tunetet produkalta. Ma megneztem, de nem talaltam ott hibat. Ekkor megcsiszolgattam az erintkezoket mindenhol (akku, biztositektabla stb) nem segitett. Megneztem nem-e a visszajelzonel van kontakt hiba, ott is rendben volt minden. Visszatettem a regi mechanikus fesszabalyzot, hat azzal meg nemhogy halvanyan de folyamatosan szepen pirosan vilagitott. Ugye jaro motornal nem kell akku igy kozepfordulaton kivettem a biztit - rogton leallt. Multimeterrel megneztem az akkunal: toltes tenyleg nincs. A generatornal van ugyebar 4 vezetek ha jol sejtem ebbol 3 az a 3 fazis azokon mindegyiken 3,27 V feszt mertem es van egy negyedik azon 6,7 V-ot. Nem tudom ezek az ertekek jok-e? Vagy hogyan tovabb, mi lehet a baj? Mit kellene kimerni, hogy megtalaljam a megoldast?

Ha valakinek van otlete megkoszonnem.

Udv!
Tottyy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.04.17. 20:03

Hozzászólás Szerző: Tottyy »

Hali!
125-ös ETZ-m van és olyan probléma merült fel hogy ha ráteszem a világítást akkor a motor alapjáraton még csa csak elmegy deh ha gázt adok leáll!!Töltést ad le!fesz szabályzoja álithatodott el???
Ha vki tudja irjon!!Köszike
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Shancus írta:
Mechanikus fesszabom van a motorban.
Azzon hogy lehet állitani?
Csiszold meg az erintkezoit finom csiszolopapirral. Allitani egy csavarral (piros ha jol emlekszem?) lehet de nem ajanlatos, ahogy a gyarban belottek ugy jonak kell lennie. Esetleg a nyelven lehet egy picit hajlitani de csak ovatosan, aztan multimeterrel ellenorizd, en mar jartam ugy hogy 1200 nal kialudt a toltesjelzo, de 17 volttal toltottnagyobb fordulaton.
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

bakimate írta:
Shancus írta:Hello bakimate!
Etz
Akko fogalmam sincs... :D Viccet felretéve: át kellene nézni az elektromos részt, lehet, hogy állítani kellene a fesszabon. (Ne vedd szentírásnak amit mondok, majd valaki okosabb is ad tanácsot.)
Mechanikus fesszabom van a motorban.
Azzon hogy lehet állitani?
MZ Forever! ;)
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

bambi írta:
Shancus írta:Hello
Lenne egy olyan problémám, hogy ma ahogy jöttem haza a sulibol észre vettem, hogy alapjáraton ég a töltés jelzõ.
Ha viszont egy pici gázt már adok nekki akkor rögtön elalszik és ha vissza esik alapjáratra akkor megint ég!
Ez mitöl van? :?: És mi rá a megoldás?
Ez attol függ,hogy mennyire van állítva az alapjáratod.
Hát most olyan 1500, de csak 2 ezer fölött alszik el a töltés jelzõ. :(
MZ Forever! ;)
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv Mindenki

Már kérdeztem korábban, hogy tudja-e valaki, hogy etz 250 atomon, hogy lehet szétszedni a fordulat és km-óra óráját!?
Esetleg rajz kapható hozzá?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Shancus írta:Hello
Lenne egy olyan problémám, hogy ma ahogy jöttem haza a sulibol észre vettem, hogy alapjáraton ég a töltés jelzõ.
Ha viszont egy pici gázt már adok nekki akkor rögtön elalszik és ha vissza esik alapjáratra akkor megint ég!
Ez mitöl van? :?: És mi rá a megoldás?
Ez attol függ,hogy mennyire van állítva az alapjáratod.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Shancus írta:Hello bakimate!
Etz
Akko fogalmam sincs... :D Viccet felretéve: át kellene nézni az elektromos részt, lehet, hogy állítani kellene a fesszabon. (Ne vedd szentírásnak amit mondok, majd valaki okosabb is ad tanácsot.)
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello bakimate!
Etz
MZ Forever! ;)
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Kapimester írta:Hali!

Én most vettem etz késes biztitáblát. Nálunk a boltban 1000 pízt kértek érte. De van egy nagy hibája! A biztosítékok oldalain mindegyiknél 1-1 csatlakozási pont van az eredetivel ellentétben, ahol valamelyiknél 3 is. Sajna így az egy csatlakozóra nem lehet 3 vezetéket rátenni. Marad a kókányolás, forrasztgatás. Amúgy a késes megoldás sokkal jobb mint a régi! Bár nálam amúgy is kell átalakítgatni, mert mûszakira a gép mindig az eredeti régi 6V-os blokkal megy. És akkor is mûködnie kell mindennek!
Esetleg kábelsaruval, vagy érvéghüvellyel nem oldható meg? Ha a biztitábla kivezetései csavarkötésûek akkor sztem az érvéghüvely a nyerõ, ha pedig lapossaruval van megcsinálva, akkor pedig "saruadapter" nem tom mi a pontos neve. Két dugó része és egy hüvely része van. Vagy mondhatnám úgyis, hogy 2 apa és egy anya része van :lol: :lol: :lol:


A késes biztikrõl, biztitábláról teljesen eggyetértek Bambival, ott a pont! 8)
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Shancus írta:Hello
Lenne egy olyan problémám, hogy ma ahogy jöttem haza a sulibol észre vettem, hogy alapjáraton ég a töltés jelzõ.
Ha viszont egy pici gázt már adok nekki akkor rögtön elalszik és ha vissza esik alapjáratra akkor megint ég!
Ez mitöl van? :?: És mi rá a megoldás?
TS, vagy ETZ?
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello
Lenne egy olyan problémám, hogy ma ahogy jöttem haza a sulibol észre vettem, hogy alapjáraton ég a töltés jelzõ.
Ha viszont egy pici gázt már adok nekki akkor rögtön elalszik és ha vissza esik alapjáratra akkor megint ég!
Ez mitöl van? :?: És mi rá a megoldás?
MZ Forever! ;)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

bakimate írta:
RR_ZOZY írta:Nem mellesleg én is késesre szeretném cserélni a majdani átmadzagolás után.....
Az átvezetékezéshez annyit: molcsaba holnap hozza hozzám a gépét, megvan az ETZ minta, "e örö, e bódottág".
ÓÓÓÓÓ Igeeeeeen :smt035 :smt041 :smt030 :smt023 :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Kapimester

Hozzászólás Szerző: Kapimester »

Most néztem át, a letöltésekben szereplõ 12V-os fesz-szabályzó leírását. HIBÁS!!! Két pont között a rajzon egy helyett két különbözõ ellenállás szerepel egymással párhuzamosan bekötve!!! Egy 1k-s és egy 10k-s! Az egyik pont a D-, a másik, pedig egy belsõ pont.
Kapimester

Hozzászólás Szerző: Kapimester »

Hali!

Én most vettem etz késes biztitáblát. Nálunk a boltban 1000 pízt kértek érte. De van egy nagy hibája! A biztosítékok oldalain mindegyiknél 1-1 csatlakozási pont van az eredetivel ellentétben, ahol valamelyiknél 3 is. Sajna így az egy csatlakozóra nem lehet 3 vezetéket rátenni. Marad a kókányolás, forrasztgatás. Amúgy a késes megoldás sokkal jobb mint a régi! Bár nálam amúgy is kell átalakítgatni, mert mûszakira a gép mindig az eredeti régi 6V-os blokkal megy. És akkor is mûködnie kell mindennek!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

RR_ZOZY írta:Nem mellesleg én is késesre szeretném cserélni a majdani átmadzagolás után.....
Az átvezetékezéshez annyit: molcsaba holnap hozza hozzám a gépét, megvan az ETZ minta, "e örö, e bódottág".
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Nem mellesleg én is késesre szeretném cserélni a majdani átmadzagolás után.....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

ghostrider írta:
bakimate írta: Mitõl jobb egy késes biztosíték minõsége, mint egy simáé? (nem kekeckedni akarok, eszem ágában sincs, csak érdekel a dolog)
Mer' szép színesek... :D

Egyébként szerintem is jobb minõséget tudsz venni késesben, az ma már elterjedtebb.
...jobban is tartja azt...Bambié a pont...szerintem...

Üdv. Ghost
Igen .végül is egyszerû,csak tedd egymás melé,és látszik a minõségi külömgség.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

bakimate írta:
bambi írta:mert jobb minõségû biztit lehet kapni bele,meg a jobban is tartja azt.
Mitõl jobb egy késes biztosíték minõsége, mint egy simáé? (nem kekeckedni akarok, eszem ágában sincs, csak érdekel a dolog)
Mer' szép színesek... :D

Egyébként szerintem is jobb minõséget tudsz venni késesben, az ma már elterjedtebb.
...jobban is tartja azt...Bambié a pont...szerintem...

Üdv. Ghost
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

bambi írta:mert jobb minõségû biztit lehet kapni bele,meg a jobban is tartja azt.
Mitõl jobb egy késes biztosíték minõsége, mint egy simáé? (nem kekeckedni akarok, eszem ágában sincs, csak érdekel a dolog)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bakimate írta:Szasztok!
Csak annyit mondjatok meg, hogy miért jobb a késes biztosítéktábla, mint a gyári?
mert jobb minõségû biztit lehet kapni bele,meg a jobban is tartja azt.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szasztok!
Csak annyit mondjatok meg, hogy miért jobb a késes biztosítéktábla, mint a gyári?
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

Szia ghostrider.

Ez a dolog engem is érdekelt és a neten keresgélve találtam ezt . http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek ... ossag.html Itt ajánlanak késes biztosítéktáblát 2552 ft ért , lehet hogy ez jó lenne neked .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

ghostrider írta:Érdekelne, hogy lehet átalakítani a biztitáblát késes biztosítékok használatára. Van valami utángyártott cucc vagy donormotorból kell kibányászni valami ilyesmit? Esetleg egy kis barkácsolással megoldható a dolog?

Üdv. Ghost
Ez jó téma én elkezdtem a Simsonon, meg is csináltam csak akkut nem tudtam szerezni(6V 4Ah Schwalbe-ba való méretekkel) Nekem a donor egy Audi 80-as(kocka) biztitáblája volt, volt rajta faragni való, végül ragasztóból öntöttem neki tokozatot, és a rögzítõfülek is bele voltak ragasztva. Elsõ ránézésre nagyon sufnituningnak néz ki, de sztem jobbb mint az eredeti biztitábla(maga a biztosíték miatt és a biztosíték befogására értem)
Üdv: Alter /Csöpi/
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Érdekelne, hogy lehet átalakítani a biztitáblát késes biztosítékok használatára. Van valami utángyártott cucc vagy donormotorból kell kibányászni valami ilyesmit? Esetleg egy kis barkácsolással megoldható a dolog?

Üdv. Ghost
Kapimester

Hozzászólás Szerző: Kapimester »

YESS! Köszí!

Gondoltam erre is, de azt hittem hülye vagyok! Ráadásul nekem ott +1 kábelnek kell elférni hála az ETZ kábelezésnek.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Íme. Elöl az alsó villahíd alatt áthozod, a tank és a vázcsõ között bevezeted. Hátul a vázon keresztül áthúzod.
Kép
Kép

Kapimester írta: Sikerült fényképezni? Én még mindig nem jöttem rá a megoldásra!
Kapimester

Hozzászólás Szerző: Kapimester »

bakimate írta:Szia!
Délután csinálok róla képet, hogy merre kell elvezetni.


Sikerült fényképezni? Én még mindig nem jöttem rá a megoldásra!

Még valami: Elektronikus fesszabályzót szeretnék venni, de milyent vegyek. Van egy Tungsram ezekkel a kivezetésekkel: D- DF MP 61 30
Mi lehet az MP? A többi tiszta. ára kb 1000Ft. Az ETZ-be való nálunk a boltban 4600Ft.
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

Köszi a válaszokat, akkor szerintem veszek bele egy 8Ah-sat.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

RR_ZOZY írta:Ghostrider: Egy alkalommal amikor az indexeimet bûvöltem, nekem is jól lehúzta az akkut, azóta ha elektronikához nyúlok, kapásból szedem le egyik kanócot az akkuról.
Pénteken minden kiderül, szombaton meg találkozunk a Donald bácsi éttermének parkolójában, természetesen Budakalászon... :D

Üdv. Ghost
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Ghostrider: Egy alkalommal amikor az indexeimet bûvöltem, nekem is jól lehúzta az akkut, azóta ha elektronikához nyúlok, kapásból szedem le egyik kanócot az akkuról.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég