Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

KARI:

Nálam 70/75W volt benne amivel vettem és simán bírta, ennek ellenére kicseréltem 40/45-re, mert azzal is tökéletesen látok a sötétben. H4 mondjuk biztos szipkáz, sztem felesleges is bele, ám mindenkinek magánügye, ha minden a helyén van azért a H4-et is bírnia kell(ene), pláne ha valakinek ledes cumói vannak máshol (helyzetj, fékl, indexek).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Az az izzó kicsit nagy. A szerelési útmutató 45/40-eset ír!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

60/55w halogén H4-es izzó van benne.
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

A fesszabályzót és a trafót kicseréltem egy fél napra teljesen újra. Igaz akkor nem mértem rá.
Szegény motorosboltos hölgy kölcsön adta kipróbálni már nagyon akart segíteni de nem változott semmi.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Akkor ott lehet, hogy a világítás szipkázza le az áramot... Izzó milyen?
Máté! Azt mondod, hogy új vezetékköteg? :twisted:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

ha rajta van a tompitott akkor is 12 felett kellene toltenie, csak a fesszab kornyeken kellene meg szetnezni...
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
ETZ 250 (1982) ha bekapcsolom a tompitott világitást alapjáraton pár másodperc múlva leáll.
2500-as fordulat felett kell tartani legalább,de még így is lemerül az akku 3-4 nap közlekedés után annyira hogy alig indul. Ha csak parkirral közlekedem semmi probléma.
Trafó, fesszabályzó kimérve és jó. A töltés lámpa nélkül max 13,63 (fordulaton), tompitottal 11,10. Villamossági szerlõ barátomnak fogalma sincs a problémáról.Remélem, hogy tudtok segiteni, mert ugye a lámpa az kell a rendõrnek is és amúgy is.
Elõre is köszönöm. Üdv
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

tigris írta:Bocsánatot kívánok,véleményt írtam,nem okoskodást.

Csak azért merészeltem megszólalni,mert mi LM35-öt használunk közvetlen hõfokmérésre,bár a Te kapcsolásodat nem ismerem,de legközelebb igérem nem szólok bele a dolgodba.
Szia

Ne haragudj, de ma nagyon kiidegeltek, az emberkék itt, aztán kicsit kiakadtam ,amúgy mûködik minden 6V-ról. Thermisztort használtam hõszenzorként, ledes hõfokmérõhöz teljesen megfelel! A motoromon meg 2db DS1820 méri a hõmérsékletet, egy a kintit, másik a motor hõmérsékletét! Jó még hõmérésre a KTY 10, e két utóbbi digitális hõfokmérõ szenzor!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Bocsánatot kívánok,véleményt írtam,nem okoskodást.

Csak azért merészeltem megszólalni,mert mi LM35-öt használunk közvetlen hõfokmérésre,bár a Te kapcsolásodat nem ismerem,de legközelebb igérem nem szólok bele a dolgodba.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

tigris írta:
bakimate írta:Sub-ee! A ledes index, hátsó lámpa, hõfokmérõ mûködik 6V-os gépnél is? A gyújtás látom van 6V-os verzióban is.
A hõfokmérõ IC adatlapján meg kell nézni,milyen tápfeszt igényel,de félek a 6V kevés neki.
A ledes indexnél meg azt kell figyelembe venni,hogy a ledek egyenként mekkora nyitófeszt igényelnek (~1,2V asszem),de vegyes kapcsolással megoldható 6V-ról is,csak az áramot meghatározó ellenállatot kell a 6V-hoz méretezni.
Ne haragudj, de miért okoskodsz?
A hõfokmérõ IC nem hõfokmérõ IC,hanem ledvezérlõ IC, ez az egyik, másik meg az, hogy hõfokmérõ 3-18V-os DC feszültségtartományban mûködik, mivel az IC-nek saját feszkonvertere és stabilizátora van tartományátváltással!

Szóval Máténak üzenem, hogy a hõfokmérõ univerzális, jó 6 és 12V-os gépre is! A ledek nyitófeszültsége szintén változó, a vegyes kapcsolás nem szükséges, párhuzamos elég! A relét meg teljesen más feszosztóval kell megcsinálni 6V-ra, de már azt is megterveztem, csak még úgy néz ki nincs benne cikkben! Arról nem beszélve, hogy 12V-os helyett 6V-os relé is kell rá!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bakimate írta:Sub-ee! A ledes index, hátsó lámpa, hõfokmérõ mûködik 6V-os gépnél is? A gyújtás látom van 6V-os verzióban is.
Szia

A 6V-os verziót nem tettem bele cikkbe? Az is meg van tervezve pedig!
Ha szükséged van rá, akkor szívesen elküldöm!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

renestam írta:
sub-ee írta: Szia

Állítható versenytirisztoregységet tudok neked csinálni, maximum 600V-ot bír ki, de közel nem ér el egyik gerjesztõ sem ilyen feszültséget!
Összekötninem érdemes a gerjesztõket, mert nem jön létre a tökéletes gerjesztés. Tekerj inkább hozzá a tekercshet te otthon házilag ugyanolyan vastagságú lakkozott huzalból 50 menetet a toldásnál forraszd össze és zsugorcsövezd le, majd jöhet a tovább tekerés!

amúgy 1000-1500Ft-ért meg kéne tekerjék!

Üdv.:Sub-ee
Köszi megpróbálom a tekerést! Mennyibõl tudnád nekem kihozni az egységet?
Szia

Az egység olyan 2000-2200Ft körül jönne ki, leírást is csinálnék hozzá!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

bakimate írta:Sub-ee! A ledes index, hátsó lámpa, hõfokmérõ mûködik 6V-os gépnél is? A gyújtás látom van 6V-os verzióban is.
A hõfokmérõ IC adatlapján meg kell nézni,milyen tápfeszt igényel,de félek a 6V kevés neki.
A ledes indexnél meg azt kell figyelembe venni,hogy a ledek egyenként mekkora nyitófeszt igényelnek (~1,2V asszem),de vegyes kapcsolással megoldható 6V-ról is,csak az áramot meghatározó ellenállatot kell a 6V-hoz méretezni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

sub-ee írta:
renestam írta:Szia!
A tekercs is új bent nem régen vettem! Mennyi körül reális a tekercselés? Honnan és mennyiért lehetne izmosabb tirisztoregységet szerezni? És ha két gerjesztõt használok és levédem õket 1-1 izmos diódával az nem lenne jó?
Szia

Állítható versenytirisztoregységet tudok neked csinálni, maximum 600V-ot bír ki, de közel nem ér el egyik gerjesztõ sem ilyen feszültséget!
Összekötninem érdemes a gerjesztõket, mert nem jön létre a tökéletes gerjesztés. Tekerj inkább hozzá a tekercshet te otthon házilag ugyanolyan vastagságú lakkozott huzalból 50 menetet a toldásnál forraszd össze és zsugorcsövezd le, majd jöhet a tovább tekerés!

amúgy 1000-1500Ft-ért meg kéne tekerjék!

Üdv.:Sub-ee
Köszi megpróbálom a tekerést! Mennyibõl tudnád nekem kihozni az egységet?
kis etz 150
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sub-ee! A ledes index, hátsó lámpa, hõfokmérõ mûködik 6V-os gépnél is? A gyújtás látom van 6V-os verzióban is.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gose89 írta:Köszi a segítségeket, sikerült orvosolni a hibát. Az volt a trükk hogy minden rendben volt az vezetékekkel, biztosítékokkal, mindennel így kétségbeestem h vmi nagy baj lesz, de aztán találtam egy oda nem illó drótot az izzó rögzítésénél (sufni 1000el), az odaért egy vezetékhez úgy ahogy nem kellett vna és zárlatot csinált. Megmetszettem a kilógó szárait a drótnak és jó lett.
Na ennek örülök.Elõbb is megtalálhattad volna akkor nem irtam volna egy kisebb regényt. :D :D :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

renestam írta:Szia!
A tekercs is új bent nem régen vettem! Mennyi körül reális a tekercselés? Honnan és mennyiért lehetne izmosabb tirisztoregységet szerezni? És ha két gerjesztõt használok és levédem õket 1-1 izmos diódával az nem lenne jó?
Szia

Állítható versenytirisztoregységet tudok neked csinálni, maximum 600V-ot bír ki, de közel nem ér el egyik gerjesztõ sem ilyen feszültséget!
Összekötninem érdemes a gerjesztõket, mert nem jön létre a tökéletes gerjesztés. Tekerj inkább hozzá a tekercshet te otthon házilag ugyanolyan vastagságú lakkozott huzalból 50 menetet a toldásnál forraszd össze és zsugorcsövezd le, majd jöhet a tovább tekerés!

amúgy 1000-1500Ft-ért meg kéne tekerjék!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:Szia Sub-ee.Nekem nincs autocad-em de a cégnél azt hiszem a tervezõk azzal dolgoznak.Mindenesetre küld el email-ban a rajzokat azzal nem vesztesz semmit azt meglátom mit tudok kezdeni vele.hevizms@tvn.hu


Ok elküldöm a rajzokat!

Üdv.:Sub-ee
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

Köszi a segítségeket, sikerült orvosolni a hibát. Az volt a trükk hogy minden rendben volt az vezetékekkel, biztosítékokkal, mindennel így kétségbeestem h vmi nagy baj lesz, de aztán találtam egy oda nem illó drótot az izzó rögzítésénél (sufni 1000el), az odaért egy vezetékhez úgy ahogy nem kellett vna és zárlatot csinált. Megmetszettem a kilógó szárait a drótnak és jó lett.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A vele. nem tartozik az email cimhez.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szia Sub-ee.Nekem nincs autocad-em de a cégnél azt hiszem a tervezõk azzal dolgoznak.Mindenesetre küld el email-ban a rajzokat azzal nem vesztesz semmit azt meglátom mit tudok kezdeni vele.hevizms@tvn.hu
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

Szia!
A tekercs is új bent nem régen vettem! Mennyi körül reális a tekercselés? Honnan és mennyiért lehetne izmosabb tirisztoregységet szerezni? És ha két gerjesztõt használok és levédem õket 1-1 izmos diódával az nem lenne jó?
kis etz 150
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:
sub-ee írta: Szia

A fesszab lesz kint, nagyon jól sikerült, minden érték nagyon szuper amit mutat! de majd elolvasod a cikket!
Hall jeladó és a vezérlõ hozzá már készen van, csak a mechanikai részt kell még legyártatnom!

Üdv.:Sub-ee
Szia!Bár gondolom megvan minden ahhoz hogy legyártsd a dolgokat,de ha bármi esztergált vagy mart dolog kellene és postán tudom küldeni akkor csak dobj egy rajzot aztán már csinálom is és küldöm.Természetesen neked ingyen(na persze ne szinaranyból kérd) :lol: :lol: Ja meg ne 100kg.
Szia

Van Autocad 2004-ed vagy nnál újabb, mert abba csináltam meg a terveket, vannak elég bonyolult dolgok is amiket ki kell esztergálni amúgy, vannak egész vékonyfalú acél cuccok is, pl a gyújtáshoz a csapágyház.

Üdv.:Sub-ee
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Kösz zsakfos az infót (a vezérlõ elektronikára gondoltam csak kevertem a kettõt, és gyári tirisztoros gyújtású)







_____________
Üdv.: Papszi
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sub-ee írta:
zsakfos írta:Én már alig várom!Ja csak hogy tudd én vagyok az az elvetemült aki a ledes indexekkel kapcsolatban zaklatlak állandóan.A múltkor itt a fórumon irtad hogy a Trabant elektronikus gyujtás nem igazán jó Mz-hez.Esetleg ha kedved lesz egyszer tervezhetnél a Hall jeladóhoz is vezérlõ elektronikát.Addig meg csak elleszek ezzel is.Melyik munkád lesz kinn?A fesszab?Na mindegy biztos jó lesz akármi is lesz.Üdvözlet. Laci
Szia

A fesszab lesz kint, nagyon jól sikerült, minden érték nagyon szuper amit mutat! de majd elolvasod a cikket!
Hall jeladó és a vezérlõ hozzá már készen van, csak a mechanikai részt kell még legyártatnom!

Üdv.:Sub-ee
Szia!Bár gondolom megvan minden ahhoz hogy legyártsd a dolgokat,de ha bármi esztergált vagy mart dolog kellene és postán tudom küldeni akkor csak dobj egy rajzot aztán már csinálom is és küldöm.Természetesen neked ingyen(na persze ne szinaranyból kérd) :lol: :lol: Ja meg ne 100kg.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

renestam írta:CSõ Sub-ee!
Lenne pár kérdésem! Most beállítottam mindent a gyújtásnál vettem új alaplapot most rendesen adja a szikrát de nagyon kicsi nyomás alatt nem üt át és nem indul a motor a kérdéseim: 1:Megkérdeztem 1 villanymotortekercselõt h mennyiért tekercselné fel a gerjesztõt 4-5ezret mondott szerinted ez reális ár? Kivel lehetne még feltekercseltetni? 2: +25 menet tuti elég lesz? 3:ha feltekercselem nem fogja szétvágni a tirisztor egységet? Válaszodat köszönöm! Szia
Szia

4-5 ezer forintért k**va sok az a tekercselés, ennyi erõvel megveheted a babettának az új tekercsét is a blotban ami körülbelül 1200Ft, az izmosabb tekercset vedd meg! 25 menetben meg hülyeséget mondtam, mert inkább 50 kéne, az úgy lenne a megfelelõ. Normális tirisztor egység kellene hozzá amit akár 400V-tal is lehetne terhelni. A gyári tirisztor egység nem biztos, hogy kibírja ezt a terhelést.

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:
sub-ee írta: Köszi! Elkélszült már az új cikk is, elviekben hétfõn lesz kint!
Én már alig várom!Ja csak hogy tudd én vagyok az az elvetemült aki a ledes indexekkel kapcsolatban zaklatlak állandóan.A múltkor itt a fórumon irtad hogy a Trabant elektronikus gyujtás nem igazán jó Mz-hez.Esetleg ha kedved lesz egyszer tervezhetnél a Hall jeladóhoz is vezérlõ elektronikát.Addig meg csak elleszek ezzel is.Melyik munkád lesz kinn?A fesszab?Na mindegy biztos jó lesz akármi is lesz.Üdvözlet. Laci
Szia

A fesszab lesz kint, nagyon jól sikerült, minden érték nagyon szuper amit mutat! de majd elolvasod a cikket!
Hall jeladó és a vezérlõ hozzá már készen van, csak a mechanikai részt kell még legyártatnom!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

CSõ Sub-ee!
Lenne pár kérdésem! Most beállítottam mindent a gyújtásnál vettem új alaplapot most rendesen adja a szikrát de nagyon kicsi nyomás alatt nem üt át és nem indul a motor a kérdéseim: 1:Megkérdeztem 1 villanymotortekercselõt h mennyiért tekercselné fel a gerjesztõt 4-5ezret mondott szerinted ez reális ár? Kivel lehetne még feltekercseltetni? 2: +25 menet tuti elég lesz? 3:ha feltekercselem nem fogja szétvágni a tirisztor egységet? Válaszodat köszönöm! Szia
kis etz 150
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Papszi írta:Hy!

Megtaláltam a hibát. A Hall fekete doboz folyamatosan adja a jelet a trafónak! Ja és a kérdésem az lenne, hogy ennek a Hallnak mi is a neve? Elektronikus gyújtás jeladó???? És mibe kerül , mert a mofakeren nem találtam semmit!Egy kicsit összevissza a fogalmazásod.Most mit akarsz venni tulajdonképp?Hall jeladót,ami a fõtengelyed végén van?Vagy magát a vezérlõ elektronikát(a fekete doboz)?A Hall kifejezés magára a jeladóra vonatkozik,ugyanis ott van a Hall ic.Egyébként gyári Etz elektronikus gyújtásod van?Na mindegy a viktormotor.hu-n lehet kapni Etz tirisztort.Nézd meg olyanra gondoltál-e.






__________________
Üdv.: Papszi :smt079
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Hy!

Megtaláltam a hibát. A Hall fekete doboz folyamatosan adja a jelet a trafónak! Ja és a kérdésem az lenne, hogy ennek a Hallnak mi is a neve? Elektronikus gyújtás jeladó???? És mibe kerül , mert a mofakeren nem találtam semmit!






__________________
Üdv.: Papszi :smt079
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sub-ee írta:
bakimate írta:Sub-ee! Ámulok és bámulok az elektronikai kütyüid láttán! További sikeres munkát!
Köszi! Elkélszült már az új cikk is, elviekben hétfõn lesz kint!
Én már alig várom!Ja csak hogy tudd én vagyok az az elvetemült aki a ledes indexekkel kapcsolatban zaklatlak állandóan.A múltkor itt a fórumon irtad hogy a Trabant elektronikus gyujtás nem igazán jó Mz-hez.Esetleg ha kedved lesz egyszer tervezhetnél a Hall jeladóhoz is vezérlõ elektronikát.Addig meg csak elleszek ezzel is.Melyik munkád lesz kinn?A fesszab?Na mindegy biztos jó lesz akármi is lesz.Üdvözlet. Laci
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:
Gose89 írta:köszi! A 16, 16 stimm és ma így is kilõtte a belsõt...zárlat lehet valahol a rnedszerben.
A következõket csináld.Ha jól értettem akkor világitás alatt csinálja a bizti kiverést.Csak hogy pontositsunk a világitás alatt nem a helyzetjelzést érted hanem a tompitott/vagyreflektor állást.Ha ez igy van akkor vedd le a lámpakeretet a lámpádról.Ha belenézel akkor találsz ott 2 db vezetékösszekötõ sorkapcsot jobbról és balról is amibe sok-sok vezeték megy.Ami nálad most érdekes az a jobb oldali vezetékösszekötõ(ha szembe állsz a motorral akkor neked balra).Na most!Ha még a gyári szinezésû vezetékek vannak benne és nem kötözte el senki akkor jó.A sorkapocs 4.és5.saruján(középsõ2)alul is és felül is fehér/fekete szinû vezetékek vannak.Nézd meg hogy melyik vezeték jön a gyujtáskapcsolótól.A többi fehér/fekete vezetéket huzd le.Próbáld ki igy.Most az fog történni hogy nem világitanak a lámpáid de nem is veri ki a biztit(legalábbis remélem).Ha esetleg igy nem veri ki egyik biztit sem,akkor dugd vissza az egyik vezetéket.Ujra próba.Ha még mindig nem veri ki akkor dugd vissza a következõ vezetéket.Aztán az utolsót is.Minden vezeték visszadugásnál próba!!Amelyiknél kiveri ott a baj.A gyujtáskapcsolótól jövõ fehér/fekete vezetéken kivûl 3 ilyen szinezésû vezeték van .Egyik megy a fordmérõbe a másik a sebességmérõbe a harmadik a kormányon lévõ világitáskapcsolóhoz.Láttam olyan kapcsolási rajzot is etz251-rõl ahol a fordmérõ világitást a másik oldali sorkapocsból kapta.Ebben az esetben akkor nem 3 hanam csak 2 vezeték van a gyujtkapcsolóból jövõn kivûl.Azt még nézd meg hogy a biztositékot csak reflektor állásban vagy csak tompitott állásban vagy mindkettõ állásban veri-e ki.Ez az infó is szükiti a lehetõséágeket.Remélem tudtam segiteni.
Én nem szólok hozzá már semmit, zsakfos leírása alapján teljesen ki lehet zárni a hibát. Az is elõfordulhat, hogy a lámpafejben megfeszültek a vezetékek és meggörbült a sorkapocsban a saruk teteje és így rezgésre összeér, ami zárlatot okoz és kivágja a biztosítékot és ez a zárlat pont a világítás körén lépett fel. Szóval lehuzkodni egyesével a sarukat, egy kicsit összanyomni õket fogóval, ami görbe, azt kiegyenesíteni és visszadugni a helyére, meg fog szûnni így a zárlat!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bakimate írta:Sub-ee! Ámulok és bámulok az elektronikai kütyüid láttán! További sikeres munkát!
Köszi! Elkélszült már az új cikk is, elviekben hétfõn lesz kint!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gose89 írta:köszi! A 16, 16 stimm és ma így is kilõtte a belsõt...zárlat lehet valahol a rnedszerben.
A következõket csináld.Ha jól értettem akkor világitás alatt csinálja a bizti kiverést.Csak hogy pontositsunk a világitás alatt nem a helyzetjelzést érted hanem a tompitott/vagyreflektor állást.Ha ez igy van akkor vedd le a lámpakeretet a lámpádról.Ha belenézel akkor találsz ott 2 db vezetékösszekötõ sorkapcsot jobbról és balról is amibe sok-sok vezeték megy.Ami nálad most érdekes az a jobb oldali vezetékösszekötõ(ha szembe állsz a motorral akkor neked balra).Na most!Ha még a gyári szinezésû vezetékek vannak benne és nem kötözte el senki akkor jó.A sorkapocs 4.és5.saruján(középsõ2)alul is és felül is fehér/fekete szinû vezetékek vannak.Nézd meg hogy melyik vezeték jön a gyujtáskapcsolótól.A többi fehér/fekete vezetéket huzd le.Próbáld ki igy.Most az fog történni hogy nem világitanak a lámpáid de nem is veri ki a biztit(legalábbis remélem).Ha esetleg igy nem veri ki egyik biztit sem,akkor dugd vissza az egyik vezetéket.Ujra próba.Ha még mindig nem veri ki akkor dugd vissza a következõ vezetéket.Aztán az utolsót is.Minden vezeték visszadugásnál próba!!Amelyiknél kiveri ott a baj.A gyujtáskapcsolótól jövõ fehér/fekete vezetéken kivûl 3 ilyen szinezésû vezeték van .Egyik megy a fordmérõbe a másik a sebességmérõbe a harmadik a kormányon lévõ világitáskapcsolóhoz.Láttam olyan kapcsolási rajzot is etz251-rõl ahol a fordmérõ világitást a másik oldali sorkapocsból kapta.Ebben az esetben akkor nem 3 hanam csak 2 vezeték van a gyujtkapcsolóból jövõn kivûl.Azt még nézd meg hogy a biztositékot csak reflektor állásban vagy csak tompitott állásban vagy mindkettõ állásban veri-e ki.Ez az infó is szükiti a lehetõséágeket.Remélem tudtam segiteni.
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

köszi! A 16, 16 stimm és ma így is kilõtte a belsõt...zárlat lehet valahol a rnedszerben.
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Belülröl kifele haladva 16, 16, 5,és 4 amperes biztositékok kelenek bele!
MZ Forever! ;)
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

hy

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Szétnéztem a szocimotoros oldalon is meg itt az mz-s oldalon is de nem találtam megfeelõ kapcsolási rajzot 250es etz-hez csak egyet, de az inkább csak a világító berendezésekhez van. Itt a helybéli szakik meg nem igazán értik az elektromos gyújtást, hisz a megszakítón nõttek fel. Valaki le tudná nekem írni az elektromos gyújtás menetét? Mert akkor azt az utat végigjárva megnézném az alkatrészeket(Bár a hall-ba nem látok bele)



__________________
Üdv.: Papszi
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

sub-ee írta:
Gose89 írta:Nem jött be. Ha berakok a kiégett helyére egy 16 amperest akkor egy másik ég ki. Kereshetek elektromûszerészt a közelben, nemjó az úgy hogy csak én mint "babakocsis" látom.
Szia

Esetleg segíthetek neked a hiba orvoslásában, így netek keresztül is, írd le,hogy pontosan mi is a probléma.

Üdv.:Sub-ee
Hát mivel nemigen értek az elektronikához ezért csak annyit tudok mondani, hogy:
Amikor hazajött a motor a szervízböl gyönyörûen mûködött a világítás mert nem bírtam ki és mentem egy esti kört. Másnap azt vettem észre hogy nem indul. Arra rájöttem azonnal h vmi elektronikai baj lehet. Befújogattam kontaktsprével meg megtisztítottam a biztosítékokat de semmi. Kicseréltem kettõt ami már igen csúnya volt. Utána elindult de amint felnyomtam a világítást kicsapta a blokk felõl a 2. bisztosítékot. Ha azt 16osra cseréltem akkor meg blokk felöl az 1.-t.
Elsõnek azt meg tudnád mondani, hogy hova-mekkora biztosítékok kellenek? Nem tudom mi hogy van, szóval ha blokktól viszonyítva ballról jobra elmondod õket már azzal sokat segítesz.
Most a belsõ mindkét biztosíték 16os és így jó a világítás (legalábbis hidegen üresben biztos, most néztem:)).
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

Köszi! Az a gáz h a jeladót nem régen vettem de nem volt vészes$! Szóval lehet h benevezek még 1re most találtam itthon egy bika nagy ruszki trafót 6v-osat így rendes nagy szikra van bár nem tom meddig bírja! Szerencsére van itthon még 1 gerjesztõtekercsem csak nem tom megpróbálkozzak-e a tekercseléssel nem tom kivel lehetne feltekercseltetni? Próbálkozok valamivel! Azért köszönöm! Az egységeddel szerinted menne?
kis etz 150
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sub-ee! Ámulok és bámulok az elektronikai kütyüid láttán! További sikeres munkát!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

renestam írta:Köszönöm szépen Sub-ee!!
Csak az a gond h a szikra elég erõsnek tûnik visszatettem a tranzimós gyujtást és annak kissebb a szikrája meg megy is csak ha már megvettem a tirisztort meg a trafót akkor már be kéne építeni! Hallottam valami olyasmit h más jeladó kell a tirisztornak mint a tranzisztornak errõl nem tudsz valamit, mert arra tippelek h az a gáz van hogy kézzel lenyomom a berugót és vagy 4 szikrát is kidob pedig 1 rúgásra sosem pörgött annyit a motor! A ekercseléssel is megpróbálkoznék az egészet ójrakell vagy kell rá még menetet rakni? Kérlek írd le részletesen! Elég égõ mert elméletileg autoelektomûszerész és autószerelõ vok na mind1! Remélem tudsz még vmit ajánlani!
Szia

Elvileg (gyakorlatilag is) a tirisztoros és a tranzisztoros gyújtásnak is kell menni hall és tekercses jeladóval egyaránt. Ha kézzel lenyomod a berugókart és 4 szikrát dob, bizony akkor ezért nem megy a motor, és bizony a jeladóval lesz a probléma. A tekercselésnél újra kell tekerni az egész tekercset 25 menettel többet rátekersz ,akkor az már elég.
Nekem van egy tirisztor egységem ami elég nagy teljesítményre képes, teszek be róla egy képet:


Kép

Üdv.:Sub-ee
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Papszi írta:Sziasztok!

250es ETZ-mmel valami gixxer van a gyújtás részen. Nem ad szikrát. Vettem bele új gyertyát(champion) és úgy se ad a régi isolatorral se ad. A biztosítékok rendbe vannak, vezetékek látszólag nem sérültek és nem csúsztak le sehnnan se, egyik se lóg a levegõbe. Fesszabályzó lehet a baja vagy transzformátor?Vagy nem is tudom..Válaszotokat elõre is kösz!










_________________
Üdv.: Papszi
Fesszabályzónak nincs köze hozzá.Inkább trafó,megszakitó,kondenzátor,gyujtókábel,gyertyapipa,gyertya,akksi.Ezek közül könnyen kizárható az akksi és a gyertya.A megszakitót ellenõrizd le(zárás- nyitás,nincs-e beégve?,hézag jó-e).Kondenzátor vezeték jó-e? stb stb.Igy távolról nehéz diagnosztizálni,de ezt a pár dolgot te is leellenõrizheted könnyedén.
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Sziasztok!

250es ETZ-mmel valami gixxer van a gyújtás részen. Nem ad szikrát. Vettem bele új gyertyát(champion) és úgy se ad a régi isolatorral se ad. A biztosítékok rendbe vannak, vezetékek látszólag nem sérültek és nem csúsztak le sehnnan se, egyik se lóg a levegõbe. Fesszabályzó lehet a baja vagy transzformátor?Vagy nem is tudom..Válaszotokat elõre is kösz!










_________________
Üdv.: Papszi
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

zsakfos írta:Sõt elnézést kérek Baki Mátétól ha valamiben megsértettem akaratomon kivûl.
Nincs harag. :)
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tamás írta:Szasz Máté!
SOHA ne vitatkozz nálad hülyébbel!
Lehúz a szintjére és ott megver a rutinjával!
Hy! T
Már bocs te honnan veszed a bátorságot hogy lehülyézzél másokat akiket nem is ismersz.Azért mert neked semmi fogalmad nincs a vezetékelésrõl még másnak lehet nem gondolod?Szerintem én teljesen kulturáltan megirtam a véleményemet.De ha vannak emberek akikkel kapcsolatban nem szabad esetleg nem pozitiv véleményt irni akkor én személy szerint a jövõben nem teszem.Sõt elnézést kérek Baki Mátétól ha valamiben megsértettem akaratomon kivûl.
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

Köszönöm szépen Sub-ee!!
Csak az a gond h a szikra elég erõsnek tûnik visszatettem a tranzimós gyujtást és annak kissebb a szikrája meg megy is csak ha már megvettem a tirisztort meg a trafót akkor már be kéne építeni! Hallottam valami olyasmit h más jeladó kell a tirisztornak mint a tranzisztornak errõl nem tudsz valamit, mert arra tippelek h az a gáz van hogy kézzel lenyomom a berugót és vagy 4 szikrát is kidob pedig 1 rúgásra sosem pörgött annyit a motor! A ekercseléssel is megpróbálkoznék az egészet ójrakell vagy kell rá még menetet rakni? Kérlek írd le részletesen! Elég égõ mert elméletileg autoelektomûszerész és autószerelõ vok na mind1! Remélem tudsz még vmit ajánlani!
kis etz 150
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

renestam írta:Sziasztok! Lenne 1 problémám: 150 ETZ, babetta gyújtás Nem tom ért-e valaki a babetta gyújtáshoz a gondom: tranzimo volt rajt de nem tudtam normális alapjáratot kreálni ezért vettem 1 tirisztort és 1 trafót mindkettõ babettáé bekötöttem rendesen rajz szerint szikra is van rendesen beálítottam a gyári mz-elõgyújtásra és a motor nagyon nehezen indul visszarúg a berugóra és ki sem pörög a motor meg kattog össze vissza! Gondolom nagy lehet az elõgyújtás de akár hova állítom az eredmény ugyan az! Nem tudja valaki mennyire kellene állítanom? Vagy mit ronthattam el a bekötéssel? Ez alapján kötöttem: www.jawamoped.com/html/technical.html Köszönöm
Szia

3mm-rel állítsd felsõ holtpont elé a gyújtást, úgy jónak kell legyen, ha nem ,akkor kicsi a szikra, akkor kell egy nagyfesz tirisztor egységet építeni a gyújtáshoz és kell készíteni egy másik gerjesztõtekercset, mármint újratekercseltetni, mert sajnos a Babettának elég gyenge a gyújtása. Ha van szikra, akkor bekötést nem rontottad el, Simsonosoknak szokott ilyen gondjuk lenni a gyújtással, mint neked van. Egy állítható tirisztor-CDI egység lenne a megoldás és egy izmosabb gerjesztõtekercs ami nem 200V-ra képes csak maximum, hanem 300-350V-ra.

Üdv.:Sub-ee
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Az,hogy 4000 az anyagköltség,egy dolog,szerintetek az anyag-munkaköltsége mennyi bárminek is?Egy üvegpohár mennyibe kerül?500 Ft?És mennyi az anyagköltség?20 forint?És ez 100000/hó esetén,100/hónál ez 5000 forintos pohár lenne,és vezetékköteg sem készül nagy szériában,ugye?
Ja,ismerõs egyébként a dolog itt a melóhelyemen (fejlesztéssel foglalkozunk):mondták a fejesek,hogy kéne egy új mozgatómechanika,de legyen fasza,az a lényeg!!!Fél év alatt kész is lett,mi volt az elsõ reakció:kurva drága... :?

Egyébként meg tök meddõ a vita,akinek kell,szól,akinek nem,nem szól...bele

Arról nem is beszélve,hogy ennek a vitának a ZÚZDÁBAN és nem a szervízben a helye!!! :evil:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Máté!

Ilyen hamar te nem fogod feladni, ezek az elsõ negatív élmények, de majd megtanulod hogy nem kell (vagy nem úgy)felvenni az ilyent. Mindenkit meg kell hallgatni és leszûrni a lényeget....ha van.
Ki mit tart soknak az az õ dolga, ahogy írva vagyon itt alul. A joga mindenkinek megvan ahhoz is hogy sokall de ha máshol jobbat, olcsóbban kap, akkor hajrá....vagy álljon neki maga....tilosnak nem tilos....

Mindenkinek más a habitusa, az hogy van úgy h néha bántó/sértõ............, az enyém is néha nyers...háth...ez van, sztem ne mutassunk mindjárt kijáratot valakinek ezért, majd elnyugszanak a haragos hullámok.

Más: köteg ügyben majd megkereslek MSN-ben egy este.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bambi írta:
bakimate írta:Szia!
"egy mz vezetékelés anyagköltsége kb 3-4000 ft vezetékestõl sarustól zsugorcsövestõl." - Szerinted. Azt valakinek még meg is kell csinálni. Jópár óra rámegy még.
"mindenki annyiért árulja az általa készitett dolgot amennyiért akarja." - Így van.
"A vevõ meg eldönti megveszi-e." - Így van. Én nem erõszakolom rá senkire. Eddig sem a vezetékelésbõl értem.
"abszólut nem szidta Bakimate munkáját" - "És jobban csináltam mint te"
"kérdezte valaki Bakimate-t hogy milyen vezetéket használ erre a válasz ez volt"szakmai titkot nem árulok el"" - Csak azt felejtetted el, hogy utána még odaírtam azt is, hogy "Amilyen a gyári!".
Én motorkerékpár-szerelõnek tanulok, ebben a szakmában is szeretnék elhelyezkedni. Ennyire hülyének néztek, hogy majd mindent elárulok, meg pusziért csinálok mindent? Akkor mi lesz velem x év múlva? Mehetek a híd alá csövesnek, mert voltam olyan jószívû (olyan önzetlen), és mindent elmondtam, és más megcsinálta helyettem. Eddig azért volt hiszti, mert nem volt köteg. Most van köteg, hiszti ugyanúgy van. Mert drága! Akkor csináljátok meg magatoknak! Klubosoknak így is kedvezménnyel adtam. Csak hát mindig van egy-két szarrágó, akik miatt már rohadtul elegem van az egészbõl...
Ha nincs az a baj,ha van az a baj (belga) :D
Vagy balga?Ungarise mentalitás :(
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég