Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Andrá$ írta:
frensis írta:Üdv !

Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
](*,)
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Talán fesszab gond? :roll: vagy talán akksi, én azért mégegyszer negnézném az érintkezőket vezetékvégeket lehet hogy az állstól eloxidálódtak :roll:
Aksim új, baloldalt ellenőriztem a kontaktokat, ott minden rendben sztem.
Egy helyi kubikus azt mondta mindent mossak el, meg cseréljem ki az ellenállás tekercset.
Lehet ez lesz.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sleek »

jura györgy írta:szia Sleek én már cseréltem ,nem nagy meló de körültekintően csináld,először vásárolj csúszógyűrűt csak akkor fogj neki,le veszed a forgó részt ,leveszed az excentert , a vasmag és a csúszógyűrű közt van bandázsolás ezt óvatosan lebontod, akkor már hozzá férsz a forrasztáshoz - a vezetéket félre hajtod ,van a végén az az alátét, le veszed ha ez meg van a csúzsógyűrűt lehúzod ,kicsit szorul mert ragasztva van -ez után fel teszed az ujjat ,rögzítsd pillanat ragasztóval, a lemezkékre ráforrasztod a vezetéket, körbetekered cérnával vagy vékony spárgával ami át kell itatni - a festék is jó. kívánok hozzá jó munkát
Köszönöm szépen leviszem melóhelyre a villamos szakinak meg amit írtál azt is :) \:D/
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

frensis írta:Üdv !

Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
](*,)
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Talán fesszab gond? :roll: vagy talán akksi, én azért mégegyszer negnézném az érintkezőket vezetékvégeket lehet hogy az állstól eloxidálódtak :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
](*,)
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

affaire írta:Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
csere másik gyertya mivel ha simán szikrázik hengeren kívül nyomás alatt már nem biztos olyan biztató a helyzet nekem épp most volt ugyan ez az 51 es simomon hazaérek vele szépen pütyög azt gondol egyet megáll rugdoshatom meg tolhatom az a gyertya gatya kivettem szépen kivan égetve ad olyan szikrát a lovat agyoncsapja csere másik gyertya pöc-röff. :D
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

affaire írta:Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
Tisztítsd ki,vagy cserélld ki a levegőszűrőt első körben,simsonnal már jártam így :D
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

szia Sleek én már cseréltem ,nem nagy meló de körültekintően csináld,először vásárolj csúszógyűrűt csak akkor fogj neki,le veszed a forgó részt ,leveszed az excentert , a vasmag és a csúszógyűrű közt van bandázsolás ezt óvatosan lebontod, akkor már hozzá férsz a forrasztáshoz - a vezetéket félre hajtod ,van a végén az az alátét, le veszed ha ez meg van a csúzsógyűrűt lehúzod ,kicsit szorul mert ragasztva van -ez után fel teszed az ujjat ,rögzítsd pillanat ragasztóval, a lemezkékre ráforrasztod a vezetéket, körbetekered cérnával vagy vékony spárgával ami át kell itatni - a festék is jó. kívánok hozzá jó munkát
KARY
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.03.03. 12:42
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KARY »

Köszi megpróbálom.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Az alapjárat miatt.
KARY
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.03.03. 12:42
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KARY »

Köszi megpróbálom.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára KARY 2011.03.03. 16:47-kor.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok!

belepakoltam a xenont de ez szerencsére nem vakít akár honnan is nézegettük annyi hogy lefelé kell állítani de nagyon! Eléggé érdekes hogy ugyanazzal a beállítással ahogy a halogénes izzó volt benne, a xenon előre világít mint a távolsági.. bekell jól állítani aztán nem vakít szerencsére :) egyébként nagyon jól látni vele tényleg alig melegszik és mivel 35W -os így nem terheli meg annyira a gépet. Aki esetleg szeretne xenont tenni a motorjába szivesen segítek kicsit pár apróságot át kell alakítani. Nagyon fontos a jó beállítás mert a szembejövő közlekedőket is figyelembe kell venni. Sajnos nem mindenki gondolkozik így aki utólag szereli be a xenont az autóba/motorba. :(



Jó motorozást
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

gabsic írta:
matt1989 írta:Persze hogy bele lehet, csak a rendőr el ne vegye a forgalmidat és mehess műszakira... :)
Így van, pl mostanában felénk ez nagy divat, szinte minden nap jön vizsgára olyan autó aminek xenon miatt vette el a forgalmiját a rendőr.
(Zárójelben jegyzem meg hogy ezzel a gyakorlattal még egyet is értek, aki már ment le hozzám hasonlóan az útól mert a kókány módon befaragott utángyártott xenonos szembejövő elvakította, az tudja miről beszélek :smt011 )
Asszem ,már én is jártam majdnem így nem játék! [-X

Gabsic majd fáradj már át a fék topicba,ha olvasod!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

matt1989 írta:Persze hogy bele lehet, csak a rendőr el ne vegye a forgalmidat és mehess műszakira... :)
Így van, pl mostanában felénk ez nagy divat, szinte minden nap jön vizsgára olyan autó aminek xenon miatt vette el a forgalmiját a rendőr.
(Zárójelben jegyzem meg hogy ezzel a gyakorlattal még egyet is értek, aki már ment le hozzám hasonlóan az útól mert a kókány módon befaragott utángyártott xenonos szembejövő elvakította, az tudja miről beszélek :smt011 )
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sleek »

Sziasztok szakik valaki cserélt már etz generátoron csúszógyűrűt? Nagy munka? Valamint ha valaki csinált már ilyent legyen szíves leírni a folyamatot.
Köszönöm szépen =; :)
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

köszi szépen lehet akkor adok neki :)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

seagateh írta:sziasztok! szeretnk vásárolni egy xenon szettet a motorba alulfesz és túlfesz védelemmel találtam egy szettet szerintetek bele lehet barkácsolni? válaszokat köszönöm előre is kösz
Szia

Mindenképp megoldható, csak relézd meg és ne a gyári bilux kapcsolón keresztül menjen a fesz. Sok lesz neki és beég!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Persze hogy bele lehet, csak a rendőr el ne vegye a forgalmidat és mehess műszakira... :)
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok! szeretnk vásárolni egy xenon szettet a motorba alulfesz és túlfesz védelemmel találtam egy szettet szerintetek bele lehet barkácsolni? válaszokat köszönöm előre is kösz
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Peti enduró/sm írta:Üdv!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan tudnám az órák fényerejét növelni?
Gondolom cserélek valami erősebb izzóra, de esetleg valami számlap átalakítás? Vagy számlap főlé helyezendő izzó/led????
Erős led-ek az izzók helyére!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Peti enduró/sm
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.02.25. 00:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti enduró/sm »

Üdv!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan tudnám az órák fényerejét növelni?
Gondolom cserélek valami erősebb izzóra, de esetleg valami számlap átalakítás? Vagy számlap főlé helyezendő izzó/led????
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Oké. Köszönöm, akkor majd megnézem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ha nem világít a visszajelző az jó jel, legalább a generátorod működik. Sajnos ettől még lehet gond a töltéssel. Meg kellene mérned, vagy méretned szakemberrel, hogy menyit tölt. Az akkut is érdemes megnézni, hogy jó e.
A gyertyafeketedés az egy másik probléma, valószínűleg nem a töltés okozza. Legvalószínűbb hogy karburálási probléma, vagy rossz hőértékű gyertya is lehet benne. Esetleg egyszerűen rövid távokon használod.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Jajj, hát akkor ezt benéztem :D Azt hittem h ugyan úgy van, mint a simsonnál, hogy töltő, gyújtó, meg világytótekercs. De akkor ezekszerint nem.
Amikor ráadom a gyújtást akkor a piros lámpa világít, beindítás után elalszik, az akkor úgy jó azthiszem. Akkor ez alapján a töltéssel nincs gond?
És akkor a gyertya is azért feketedett be, mert a gyújtás a rossz? és nem azért mert a világítás "leszívta" az áramot?( ha az egyáltalán lehetséges)

Köszönöm a segítségeket :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Atilla írta:
Totocs írta: ...Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs...
Szerintem ezzel a mondattal sikerült mindenkit összezavarni. :-D
Vagy: gyújtótekercs: trafó
Töltő tekercs: generátor
:-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Totocs írta: ...Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs...
Szerintem ezzel a mondattal sikerült mindenkit összezavarni. :-D
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Nekem is még TS van kiírva! 8) :P
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Totocs írta:ETZ 125-ös, de am nem látszik az adatlapomon h ki van írva? :D
Igen látszik,de van akinek már másikat vett,de nem módosította az adatlapját:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Totocs írta:ETZ 125-ös, de am nem látszik az adatlapomon h ki van írva? :D
125 etz gyárilag generátoros abban nincs se világító se töltő tekercs egy 3 fázisú generátor biztosítja a cuflát a motornak szerintem nincs töltésed valamiért kezdésnek mért meg multival hogy tényleg nincs. utána kezd megsasolni a generátor csúszógyűrűit szénkeféket sarukat minden oké e nincs e valami valahol le-esve majd ugyanezt a fesszabnál is meg kell nézni mármint a sarukat. A töltésjező pirosod rendeltetészerűen műkszik? Gyújtást ráadod kivilágít motor indul és elalszik? vagy nem is valágít kisem alszik? egyébiránt itt van sok okosság érdemes átnézni mégmielött bárminek nekiugranál.
http://mzclubhungary.com/index.php?opti ... &Itemid=18
Jó olvasást.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Totocs »

ETZ 125-ös, de am nem látszik az adatlapomon h ki van írva? :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Totocs írta:Segítséget szeretnék kérni!
Lemerült az akkumulátorom(ezt csak később vettem észre), és úgy mentem, mikor felkapcsoltam a világítást nem akart úgy menni ahogy szokott, sőt meg is állt, megnéztem a gyertyát és tiszta fekete volt, ez lehett azért, mert a világítás "leszívta" a gyújtásról az áramot? Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs, de mikor világítás nélkül mentem, és megpucoltam a gyeryát akkor semmi baja nem volt.
Most hétévégén feltöltöttem az akksit, és ugyanúgy befeketedett a gyergya(világítással). Ez most lehet h azért van mert rossz az akksi, vagy a gyújtást kéne beállítani?
Mien gép ez mert ha mz ről beszélsz és gyári a rendszere akkor nem igazán tudod mi van benne töltő világító tekercs :/ ha gyári a rendszere és üres az akkud csak annyit kap hogy beinduljon akkor tölt a generátor ha tz. De a leírásod alapján szerintem gáz van a töltéseddel. kezdésnek tisztázzuk a géped típusát :D.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Totocs írta:Segítséget szeretnék kérni!
Lemerült az akkumulátorom(ezt csak később vettem észre), és úgy mentem, mikor felkapcsoltam a világítást nem akart úgy menni ahogy szokott, sőt meg is állt, megnéztem a gyertyát és tiszta fekete volt, ez lehett azért, mert a világítás "leszívta" a gyújtásról az áramot? Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs, de mikor világítás nélkül mentem, és megpucoltam a gyeryát akkor semmi baja nem volt.
Most hétévégén feltöltöttem az akksit, és ugyanúgy befeketedett a gyergya(világítással). Ez most lehet h azért van mert rossz az akksi, vagy a gyújtást kéne beállítani?
Típus?
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Segítséget szeretnék kérni!
Lemerült az akkumulátorom(ezt csak később vettem észre), és úgy mentem, mikor felkapcsoltam a világítást nem akart úgy menni ahogy szokott, sőt meg is állt, megnéztem a gyertyát és tiszta fekete volt, ez lehett azért, mert a világítás "leszívta" a gyújtásról az áramot? Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs, de mikor világítás nélkül mentem, és megpucoltam a gyeryát akkor semmi baja nem volt.
Most hétévégén feltöltöttem az akksit, és ugyanúgy befeketedett a gyergya(világítással). Ez most lehet h azért van mert rossz az akksi, vagy a gyújtást kéne beállítani?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Dehogy akarom cserélni! Nekem tökéletes ez így ahogy van csak gondoltam rákérdezek. Az tény ez a gyujtás csodákra képes! Megszakító mikor új volt is ment a gép, de mikor ezt beletettem sokkal jobb lett! :D
Annó volt itt róla szó szellem haverunk beszélt róla ha jól emlékszem a VFR 750 (TEC) a tuti trafó ügyben. Ha rosszul emlékeznék elnézést pár éve volt ez már (2008 talán)! Ha majd egyszer talán gond lesz beszerzek valami hasonló japo cuccot! :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Azért nem szoktunk (trafót) cserélni, mert elégséges a gyári szikra. A gyári trafó 2A-t vesz fel. Valamilyen régi, elektronikus gyújtású járgányéval lehet erősíteni, esetleg 6V-ossal, de ez problémákkal jár...esetleg pl. csökken a megbízhatóság, ahelyett, hogy nőne.
Szóval mielőtt vaktában cserél valaki jobb, ha kiműveli magát.

Idézet a zsiguli.hu-ról:

2009-11-29 18:07:39 - sevenhill
A wartburg1.3 trafót megfelelőnek találom, kb. 6-8A lesz a csúcsáram, ezt a fetek is kibírják, és a szekunder feszültség és a szikrateljesítmény is nagyobb lesz. A Samara trafót én nem javaslom, mert annak a primer ellenállása kb. 0.6-0.7 ohm, így a csúcsáram 20A is lehet. Rajtafelejtett gyújtáskapcsolónál túlmelegedhet a vezeték, és a feteket is kinyírhatja. A Samara gyári gyújtómodulja elektronikus áramhatárolással (8A-nél megfogja az áramot) rendelkezik. A rajtahagyott áramot pedig néhány másodperc után lekapcsolja, ha nem jön a bemenetére a jeladótól impulzus.

/forrás: http://www.zsiguli.hu/?action=cikk&id=360 /
hell írta:"trafócserével lenne elérhető" Milyen trafó lenne a jó akkor?
Kép
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

hell írta:"trafócserével lenne elérhető" Milyen trafó lenne a jó akkor?
trabi? :-k

Valahol olvastam valami ilyesmit,én nem értek annyira hozzá.

Köszönöm Sub-ee a válaszod,a cikked jobban átolvasva én is rájöttem,hogy hülyeséget gondoltam.Valamiért úgy gondoltam,hogy a tranzisztoros gyújtás által növekszik az áramerősség,ami nagyobb szikrát generál,ezáltal jobban ég el az üzemanyag,emiatt nőhet a teljesítmény,ill csökken a káros anyag kibocsátás..... de mondom ,hogy én nem értek hozzá! :P
Ezért jó ,hogy vagy Te!Egyébként Pécsen tanulsz még? :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

"trafócserével lenne elérhető" Milyen trafó lenne a jó akkor?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Vándor 84 írta:Sziasztok most olyan problémám van az irányjelzővel h a motor fordulata növekszik , az index is gyorsabban villog:(:(mi lehet a hiba oka?:(ha csak gyujtáson van szépen villog üdv
Szia Vándor

A bimetálos relé okozza ezt a jelenséget a rezgés és a magas töltőfeszültség miatt!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Vándor 84 írta:Szia!feszszabályzo és index relé csere lesz.. :) nem tudsz ajánlani egy jo boltot ahol ezeket be lehetne szerezni?mert itt helyileg a boltba elég rossz minöségü utángyártott cuccok vannak :( üdv

Szia

Nálam jóval olcsóbban mint bármelyik boltban, jó minőségű fesszabot kapsz a motorodba, aminek még a töltőfeszültsége is állítható és gerjesztés visszajelzővel is el van látva.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Matee86 írta:Sziasztok!
Etz 250esemhez szeretnék nyárra Tranzisztoros elektronikus gyújtást(megszakítóval)!Az lenne a kérdésem,hogy bírja e a gyári rendszer (pl.: trafó) a megnövekedett áramerősséget, vagy túlmelegszik, esetleg leég?

Üdv:Máté :wink:
Szia

Nem növekszik meg az áramerősség! A trafó annyi áramot vesz fel, amennyi neki szükséges! A tranzisztoros elektronika, csak egy kapcsolóként működik tulajdonképpen és a meszakító a jeladó, annyit tesz, hogy a megszakítóról leveszi a terhelést, így az nem ég be és nem melegszik.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

sanyika87 írta:Szisztok. Új vagyok a fórumon. Most szereltem össze egy 125-ös trophyt, ami teljesen szét volt bontva. Az elektronikát az oldalon található rajz alapján kötöttem be. Elvileg minden beállítás jó mégsincs szikra. Hogyan tudom megvizsgálni a gyújtó trafót, hogy jó-e? Mi lehet még a baj? ötlet valakinek? Előre is köszönöm.
Üdv. Én amikor a ts-em szereltem szét majd össze (kb 10 év állás után) a szénkefék miatt nemvolt gyujtás, mert be volt korrodálva. kicseréltem ujra és teljesen jóvolt. szerintem nézd meg a szénkeféket majd a megszakitót és utána a többit. lehetséges hogy a trafo a rossz esetleg probáld ki egy 9v os elmmel \:D/


Gery
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Köszönöm a válaszokat! :smt023
Mert azért az Mz a király....!:)
sanyika87
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.02.19. 17:34
MZ-d típusa: mz es/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyika87 »

Szisztok. Új vagyok a fórumon. Most szereltem össze egy 125-ös trophyt, ami teljesen szét volt bontva. Az elektronikát az oldalon található rajz alapján kötöttem be. Elvileg minden beállítás jó mégsincs szikra. Hogyan tudom megvizsgálni a gyújtó trafót, hogy jó-e? Mi lehet még a baj? ötlet valakinek? Előre is köszönöm.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

A jó hír az, hogy attól hogy egy mechanikus kapcsolót elektronikusra cserélünk nem fog plusz terhelést kapni semmi. A megbízhatóság emelkedik 2 kritikus alkatrész tehermentesítésével: megszakító,kondi. Illetve a megszakítóhézag pontos beállítása is elveszti jelentőségét.
Rossz hír: A tranzisztor beépítésével az autógyárak az erőteljesebb szikrát módosított (nagyobb energiatárolású, teljesítményű) trafóval érték el, ez esetünkben is csak trafócserével lenne elérhető. Tehát a szikra nem lesz nagyobb, mint egy tökéletes állapotú megszakítóssal, csak tartja a szintet vagy 40 évig :)

Matee86 írta:Sziasztok!
Etz 250esemhez szeretnék nyárra Tranzisztoros elektronikus gyújtást(megszakítóval)!Az lenne a kérdésem,hogy bírja e a gyári rendszer (pl.: trafó) a megnövekedett áramerősséget, vagy túlmelegszik, esetleg leég?

Üdv:Máté :wink:
Kép
mferi77
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.12.02. 15:50
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mferi77 »

Sziasztok!
A napokban ismét hallottam,a Babetta gyújtás átkonvertálását 6V-os Mz-re.Most viszont annyival volt megbonyolítva,hogy nemcsak a Babetta gyújtótekercset hanem, a világítás tekercseit is használták.Egy kis elektromos hókusz-pókusszal állítólag el lehet érni,hogy amit a világító berendezés fogyaszt az Mz-n ez kb:50 watt azt visszatermelik az akkuba (egyenirányító diódák és a világítótekercsek menetszámának módosításával).Kérdésemre,hogy mi ennek az értelme nem lenne mindegy ha maradna az eredeti Mz gyújtás,az volt a válasz,hogy így közúton is lehet használni mert van világítás hála az akkunak,viszont a Babetta cuccoknak kisebb a súlya ettől pörgősebb a motor.Ha valaki hallott már ilyenről konkrétan akkor légyszi írja meg.Előre is köszi!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ha valami baj lenne vele nem használná senki! Működik szépen!
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Etz 250esemhez szeretnék nyárra Tranzisztoros elektronikus gyújtást(megszakítóval)!Az lenne a kérdésem,hogy bírja e a gyári rendszer (pl.: trafó) a megnövekedett áramerősséget, vagy túlmelegszik, esetleg leég?

Üdv:Máté :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Vándor 84 írta:Szia!feszszabályzo és index relé csere lesz.. :) nem tudsz ajánlani egy jo boltot ahol ezeket be lehetne szerezni?üdv
Szerintem ne boltból szerezd be van itt a klubban egy elektros vele vedd fel a kapcsolatot csinál neked faxa fesszabot meg relét nekem olyan fesszab üzemel a gépembe tavaly június óta azt hiszem és hibátlan.
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
itt a weboldala megtalálható rajta az elérhetősége.
Avatar
Vándor 84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2011.01.24. 14:36
MZ-d típusa: TS125-KR51/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vándor 84 »

Szia!feszszabályzo és index relé csere lesz.. :) nem tudsz ajánlani egy jo boltot ahol ezeket be lehetne szerezni?mert itt helyileg a boltba elég rossz minöségü utángyártott cuccok vannak :( üdv
A végtelenbe és még tovább!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Vándor 84 írta:Sziasztok most olyan problémám van az irányjelzővel h a motor fordulata növekszik , az index is gyorsabban villog:(:(mi lehet a hiba oka?:(ha csak gyujtáson van szépen villog üdv
Fesszabod túltölt multival mért meg a töltésed 14.4 nél több akkor gáz van vagy hogyha mechanikus a villogó reléd akkor a rászkódástól is villoghat gyorsabban.
Megéri lecserélni mind2 őt elektronikusra.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 52 vendég