Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én tologatnám gyertya nélkül néhány kört, és utána gyertyával, gyújtással is.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Kawabiker írta:
Varga1488 írta:Legelsőnek azt cseréltem és a szikra az szép erős kék!
Másik gyertya?
Jártam már olyan gyertyával ami kint adott szikrát,bent elméletileg valami volt mert másik gyertyával sorba kötve a másik kint szépen szikrázott de mégse indult a gép.
Lehet a gyertya elektroda tövében olyan lerakódás volt,hogy nyomás alatt ott alakul ki a szikra vagy tudja a fene....

Levegőt nem tud valahol pluszba szívni?(szivócsonk,karbi,főtengelyszimering?)
Ugye a jó időpont,benzin,levegőn és keverék arány a fontos dolgok együtt.
Egy tuti új gyertyával a szikrát kizárod,időpontot megtudod nézni(1-4mm közt simán beindul bárhol meg 0.1-0.5 hézaggal de ha teheted állítsad a gyári értékre).
Benzint meg ha egy picit beöntesz(úgy szoktam lekapom a benyacsövet a tank karbi közül és alá rakom a tanknak megtöltöm végét befogom és becsurgatom a gyertya helyén) akkor egy kb. ici picike kb. 1/10 környéki gázállással picit több levegőt adva megtud gyulladni.Ha már pöfög hallod mjik a tünetek.
Zsír új NGK gyertya (a régivel is próbáltam).. próbáltam beindítani úgy hogy benzinbe mártogattam a gyertyát oszt úgy raktam be... most volt 150km óta teljesen szimering csapágy dugó csere... de egyáltalán semmi trafót meg szakítót cseréltem és úgy is semmi... mint ha bent nem robbanna be a dolog vagy elengedné de vmit kellene pöfögnie szerintem legalább vissza rúgni a henger fej tömités is fasza... kurvára fingom sincs már a dologhoz a megszakítóval is órákat baszkódtam vhigy úgy is el kellett volna találnom teljesen tanácstalan vagyok...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Varga1488 írta:Legelsőnek azt cseréltem és a szikra az szép erős kék!
Másik gyertya?
Jártam már olyan gyertyával ami kint adott szikrát,bent elméletileg valami volt mert másik gyertyával sorba kötve a másik kint szépen szikrázott de mégse indult a gép.
Lehet a gyertya elektroda tövében olyan lerakódás volt,hogy nyomás alatt ott alakul ki a szikra vagy tudja a fene....

Levegőt nem tud valahol pluszba szívni?(szivócsonk,karbi,főtengelyszimering?)
Ugye a jó időpont,benzin,levegőn és keverék arány a fontos dolgok együtt.
Egy tuti új gyertyával a szikrát kizárod,időpontot megtudod nézni(1-4mm közt simán beindul bárhol meg 0.1-0.5 hézaggal de ha teheted állítsad a gyári értékre).
Benzint meg ha egy picit beöntesz(úgy szoktam lekapom a benyacsövet a tank karbi közül és alá rakom a tanknak megtöltöm végét befogom és becsurgatom a gyertya helyén) akkor egy kb. ici picike kb. 1/10 környéki gázállással picit több levegőt adva megtud gyulladni.Ha már pöfög hallod mjik a tünetek.
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Legelsőnek azt cseréltem és a szikra az szép erős kék!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Varga1488 írta:ezt nem tudom elképzelni h miért csinálja ezt még egy vissza rúgás vagy egy pöffenés sincs... és a szirkát is jókor adja... ráadásúl benzint is kap... azért köszönöm!
Ha a kondenzátor rossz, nyomás alatt nem ad le szikrát. Egyébként milyen színű a szikra? A lila az egészséges! Ha kicsit narancssárgás, akkor a kondira gyanakodnék...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

KILL3R etz írta:Simson trafó nem 6 voltos? :shock:
12V van rajta és ugyan azok a számok és betük mint az TZ-n, Köszi Alfa az infót bár ezt nem tudom elképzelni h miért csinálja ezt még egy vissza rúgás vagy egy pöffenés sincs... és a szirkát is jókor adja... ráadásúl benzint is kap... azért köszönöm!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az optós gyújtásból tanulva akkor is lehet melegedés, ha rossz ideig van nyitva/zárva a megszakító, bár ha jókor gyújt ezt nem tudom hogy lehet. Hézag rendben van? Ha túl kicsi, túl későn emel ki (ez valszeg kompenzálható állítással) sokáig folyik át áram a trafón, és melegszik.

Ezen kívül ahogy mondták a zárlatos trafó szar szikrát ad, és melegszik az is. Úgy gyertya is kellene, én egysze szívtam egy hetet amíg kiderült (azóta ha valami nem jó, első a gyertyacsere :D ). 6V trafó nem jó ide.

És végül, "normális" mértékű melegedés normális, nem lesz itt sose szobahőmérsékletű, pont mivel áram folyik át rajta, és nem is kicsi. Mondjuk ha nem forró hosszú menet után sem, az jó.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Simson trafó nem 6 voltos? :shock:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

KILL3R etz írta:Ha elmelegszik a trafó akkor lehet. Úgy kösd be, hogy a 15-ös pontra megy a gyújtáskapcsolótól jövő pozitív vezeték, az 1-es pontra pedig a jelvezeték, ami a mexától jön fel.

De lehet hogy jól van bekötve, de zárlatos, akkor ugyanilyen tüneteket produkál. Ha van másik, ami biztos jó, akkor próbáld meg kicserélni.
Most cseréltem ki egy unyan olyanra annyi h simon van rajta de minden megegyezik... de most se jó már el se tudom képzelni hogy mi a gond... szikrát ad elvileg jókor de még egy vissza rúgást se érzek vagy vmi pöförészést... esetleg karbi lenne? de benzines gyertyával is probáltam... vagy a szikra lenne gyenge.. estére érkezik meg az új megszakító... áá ez a legszarabb azt se tudom honnan álljak neki! köszönöm a segítséget!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha elmelegszik a trafó akkor lehet. Úgy kösd be, hogy a 15-ös pontra megy a gyújtáskapcsolótól jövő pozitív vezeték, az 1-es pontra pedig a jelvezeték, ami a mexától jön fel.

De lehet hogy jól van bekötve, de zárlatos, akkor ugyanilyen tüneteket produkál. Ha van másik, ami biztos jó, akkor próbáld meg kicserélni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

baszus most volt gyujtókábel csere de sajna nem én csináltam... miről ismerem meg h melyik hova tartozik? és akkor csinálhatná ezt az egészet? h nem indul be mert kb 20 km után éreztem h erős motor hangja van mint ha levennmm a gyujtást... Köszönöm!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Varga!

A gyújtásnak 3mm-el a holtpont előtt kell lennie. A trafó pedig lehet azért melegszik mert fordítva van bekötve....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Hali! mitől van h nem indul be a motor mikor leállt elég motor hangja volt már a megszakítóval baszkódok de semmi vissza rúgás sincs, és holtpontnál adja a szikrát meg nyit van is van... üzem anyagot is ad de még benzines gyertyát is raktam bele... annyi hogy a trafó az ülés alatt kicsit melegszik... már egy kicsit elszomorít h mindig van vmi probléma...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Kawabiker írta:12voltról ugye tudna működni egyéb fogyasztó is,meg a 6voltos rendszernél elég kicsi a teljesítmény gyárilag.
180watt már elég sok mindenre elég lenne,meg 12volt csak "egységesebb".

Ezt a vape gyújtást Magyarországon nem árulja senki vagy innen rendeljem meg?(Bár még gondolkozok az olasz pöcsköszörűs átalakításon is de szerintem amivel olcsóbb lenne annyival több időm menne el rá)
Bizony elég kicsi egy dinamónak a teljesítménye, mindössze 60W sajnos, általában elég szokott lenni, de ha az ember még plusz, ráadásul nagy fogyasztókat szeretne a motorra felszerelni, akkor a 180W az bizony kell, ez 3-szor annyi.
12V-ra valóban több választási lehetőséged van fogyasztókkal kapcsoltban.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Máté írta:
HaPi írta:Üdv. Mindenki :!:
Kíváncsi lennék, hogy mi a véleményetek a tirisztoros gyújtásról. Most egy 125-s ETZ-m van megszakítóssal és ezt már ismerem, de tervezek venni egy 250-es ETZ-t. Találtam is egyet, de tirisztoros. Ha semmi gond vele akkor jó, de kíváncsi lennék a véleményre, aki ért hozzá. Esetleg át lehet alakítani megszakítósá, ha szükséges :?:
Válaszotokat várom.
Köszi :!: HaPi
Semmiképpen ne akard átalakítani megszakítóssá azzal csak a baj van. elállítódik, kopik lényeg az hogy a tirisztoros jobb. nekem a 150-en volt tirisztoros gyújtás és soha nem volt vele bajom bár jó sok km-t tettem bele.
Ha jól működik, akkor biztos, hogy hozzá se fogok nyúlni. Eddigi MZ-s éveim alatt, vmit biztosra megtanultam. Ami működik, azt ne szedd szét :!: :D
Köszi a választ :!:
További vélemények is jöhetnek.
Esetleg hosszú távon (több 10.000 km-re gondolok) lehet vele gond, ill. alkatrész hiány :?:
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

HaPi írta:Üdv. Mindenki :!:
Kíváncsi lennék, hogy mi a véleményetek a tirisztoros gyújtásról. Most egy 125-s ETZ-m van megszakítóssal és ezt már ismerem, de tervezek venni egy 250-es ETZ-t. Találtam is egyet, de tirisztoros. Ha semmi gond vele akkor jó, de kíváncsi lennék a véleményre, aki ért hozzá. Esetleg át lehet alakítani megszakítósá, ha szükséges :?:
Válaszotokat várom.
Köszi :!: HaPi
Semmiképpen ne akard átalakítani megszakítóssá azzal csak a baj van. elállítódik, kopik lényeg az hogy a tirisztoros jobb. nekem a 150-en volt tirisztoros gyújtás és soha nem volt vele bajom bár jó sok km-t tettem bele.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Üdv. Mindenki :!:
Kíváncsi lennék, hogy mi a véleményetek a tirisztoros gyújtásról. Most egy 125-s ETZ-m van megszakítóssal és ezt már ismerem, de tervezek venni egy 250-es ETZ-t. Találtam is egyet, de tirisztoros. Ha semmi gond vele akkor jó, de kíváncsi lennék a véleményre, aki ért hozzá. Esetleg át lehet alakítani megszakítósá, ha szükséges :?:
Válaszotokat várom.
Köszi :!: HaPi
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:Az baj mi lehet a hiba valószinűsíthető oka?
Üdv!
Olvass vissza kicsit. Amúgy mérd meg az aksi feszültségét álló motornál, alapjáraton, és felpörgetve is. Nézd át a vezetéksarukat, szénkefék állapotát, töltésjelző lámpa wattértékét.
Ha írsz eredményeket biztos tudunk segíteni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

3000 rpm alatt túl kevés a töltő feszkó. de többet ne kérdezz, mert én elektronikához sík hülye vagyok.
nekem 2000 rpm-nél volt ilyen problémám, egy feszültségszabályzó újrasaruzás meg a dióda híd újra saruzása megoldotta a problémát.
de nem olyan rég hasonló cipőben járt itt valaki a fórumon, neki pl. a lámpafejben volt zárlat.
ennél többet nem tudok segíteni :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Az baj mi lehet a hiba valószinűsíthető oka?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

nova001155 írta:üdv
Friss mz-s lévén nemtudom hogy normális e az ha a töltésjelző piros a műszerfalon 3000-es ford. körül alszik ki?
nem normális.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

üdv
Friss mz-s lévén nemtudom hogy normális e az ha a töltésjelző piros a műszerfalon 3000-es ford. körül alszik ki?
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Tegnap leállt a gépem áramhiány miatt , lemerültem. Pár perce mentem egy kis ösvényen utassal, lassan. Előtte volt negyed óra város. Előtte megint városok, megint előtte özönvíz. A tompított levétele után egyből lett áram, indult, ment. Az 50-et most 5.ben szereti a gépem, ritkán forgatom 3000 fölé. Töltésem 13,8V. A mechanikust nemrég cseréltem le, hogy majd az E lesz az igazi, azzal is ezt játszotta időnként. Felgerjedés 1600-1700, legerjedés 1300-1400. Van + 10 W fogyasztásom, egy halogén helyzetjelző. Azaz 5+10+55=70W+20W? gyújtás állandó terhelés + átlag 10 W index+fék. Az kb. állandó 100W városban. Ennyivel nektek megbirkózik a gépezet, vagy spóroltok a tompítottal? Esetleg töltötök néha?
Kép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Kawabiker írta:12voltról ugye tudna működni egyéb fogyasztó is,meg a 6voltos rendszernél elég kicsi a teljesítmény gyárilag.
180watt már elég sok mindenre elég lenne,meg 12volt csak "egységesebb".

Ezt a vape gyújtást Magyarországon nem árulja senki vagy innen rendeljem meg?(Bár még gondolkozok az olasz pöcsköszörűs átalakításon is de szerintem amivel olcsóbb lenne annyival több időm menne el rá)
Vape gyújtás ügyben az indexen a pannonia fórumon Lecsót keresd,ők forgalmazzák itthon.
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

12voltról ugye tudna működni egyéb fogyasztó is,meg a 6voltos rendszernél elég kicsi a teljesítmény gyárilag.
180watt már elég sok mindenre elég lenne,meg 12volt csak "egységesebb".

Ezt a vape gyújtást Magyarországon nem árulja senki vagy innen rendeljem meg?(Bár még gondolkozok az olasz pöcsköszörűs átalakításon is de szerintem amivel olcsóbb lenne annyival több időm menne el rá)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Kawabiker írta:Ez 12voltos nézd meg a linket!
Fesszabja miért nem jó?
Semmi gondom a 6voltos rendszerrel(gyári) csak szeretnék 12voltost meg mekszakító nélkülit.
Pöcsköszörüknek meg nincs 180wattja:(
ETZ generátor forgó tömege mennyire nehéz?(esetleg etz generátor+opto jeladó)
sub-ee írta:
Szia

Ez valóban 180W-os, de a fesszabályzójáról nem hallottam jókat. Szerintem kicsit drága is a cucc, na meg mégiscsak 6V-os. Ha ETZ generátorra átalakítod, akkor olcsóbban kijössz.

A bontott 125-ös pöcsköszörű gyújtásért, illetve alternatorért bontóban van hol többet kérnek, de az legalább ér is valamit.
Én amondó vagyok, hogy vagy jól rendbe kell tenni a 6V-os rendszert, vagy ETZ generátor.
Ahány 6V-os rendszerű gépet hoztak hozzám, azoknak mind kifogástalanul működik az elektronikájuk, persze egy kis korszerűsítéssel. Ez a legolcsóbb megoldás különben.

Üdv.:Sub-ee
Szia

Azt nem néztem, hogy 12, vagy 6V. Ha 12V-os akkor még kevés is egy kicsit a 180W.
6V-os rendszerre is tudok gyártani OPTO gyújtást, aminek jóval kisebb a fogysztása mint a gyárinak. Pont most fog készülni egy ilyen gyújtás itt az egyik ismerősöm TS-ére.
ETZ generátor különben bőven jó, de ha meg vagy elégedve a 6V-tal és nem akarsz nagy átalakítást, akkor amint említettem erre is megoldható az OPTO gyújtás.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

pedro121 írta:Csao all!
Igaz hogy Simson nem MZ, de 1 kutya. Szal olyan problémám lenne, hogy dadog a motor mintha kondi baj lenne. Úgy kezdődött az egész hogy leszedtem a hengert, majd visszatettem :D Nem tudom ezzel mit tettem tönkre pedig nem először csináltam ilyet :D Kicseréltem a kondit, kicseréltem a megszakítót, az éket a lendkeréknél, a gyertyapipát, tettem bele másik gyertyát, beállítottam a megszakítóhézagot és a gyújtást, kicseréltem a trafót, a gyújtótekercs meg tavaly lett cserélve és nem fúj ki sehol a hengernél. Fogalmam sincs hogy miért de dadog... menetközben 1-2 gyújtás aztán motorfék... Viszont amikor bemelegedik akkor lehet vele menni viszont akkor meg olyan mintha sokat kapna és kormolná a gyertyát de a gyertya meg tiszta XD Meg eddig is jó volt ezzel a karbival. Innentől kezdve eszem nincs hozzá mi lehet a hibás, hátha ti többet tudtok. Előre is köszönöm a választ és bocs h ide írtam pont az elektronikához de nem tudom most már hol kell a hibát keresni.
Szia!

Ha már mindent kicseréltél rajta akkor már igazán vehetnél 1 gyujtótekercset is mert ezek az utángyartottak nem az igaziak lehet épp az lesz a hiba asszem kb 1000 ft az ára. Amugy meg az uj kondi sem életbiztosítás... De sztem gyujtótekercs ha a karbin nem állítottál és a gyujtás is jó helyen van.
Próbáld ki és írj...
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

affaire írta:
zsakfos írta: Lehet cserélni,nem is olyan nagy ördöngösség.Mindenekelőtt forraszd le a 2 vezetéket róla ami a forgórészből jön ki.Ehhez előtte a kötözést le kell szedni(kaparni,vágni stb).
Utána a végén lévő lemezt kell leszedni. 3 helyen van úgymond megdornizva a forgórész vége,ráhajtva a lemezre.Ezt én úgy reszeltem le és a csere után másik helyen csináltam vissza.

Ezek után kis ráhatással lehuzható a tengelyről a cucc.
Felhasználtam a képedet róla :D :D :D




Kép
Kösz így már menni fog még annyit hogy hol kapok én másik grafitot oda vagy bronzot?
Van direkt ehhez gyártott?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!

egy olyan problémám van a 251-en hogy időnként gázelvételkor amikor már alapjáratra visszaesik a fordulatszám kigyullad a töltés ellenörző lámpa, de ha húzok egy gázfröccsöt azonnal kilaszik. nem mindig csinálja ezt, csak egy két alkalommal. van valami ötletetek? talán fesszab?
köszi előre is
Máté
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Csao all!
Igaz hogy Simson nem MZ, de 1 kutya. Szal olyan problémám lenne, hogy dadog a motor mintha kondi baj lenne. Úgy kezdődött az egész hogy leszedtem a hengert, majd visszatettem :D Nem tudom ezzel mit tettem tönkre pedig nem először csináltam ilyet :D Kicseréltem a kondit, kicseréltem a megszakítót, az éket a lendkeréknél, a gyertyapipát, tettem bele másik gyertyát, beállítottam a megszakítóhézagot és a gyújtást, kicseréltem a trafót, a gyújtótekercs meg tavaly lett cserélve és nem fúj ki sehol a hengernél. Fogalmam sincs hogy miért de dadog... menetközben 1-2 gyújtás aztán motorfék... Viszont amikor bemelegedik akkor lehet vele menni viszont akkor meg olyan mintha sokat kapna és kormolná a gyertyát de a gyertya meg tiszta XD Meg eddig is jó volt ezzel a karbival. Innentől kezdve eszem nincs hozzá mi lehet a hibás, hátha ti többet tudtok. Előre is köszönöm a választ és bocs h ide írtam pont az elektronikához de nem tudom most már hol kell a hibát keresni.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Így van, a féklámpakapcsoló egyik vezetéke a test, másik, a fekete a + . Mind1 a kapcsolón melyiket hova kötöd, és az is jó ha az egyiket helyben letesteled.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Hali! Műszakira kell vinnem a mocit persze még nincs a fékrendszer kicserélve de szerzek rá elsőféknreszert tárcsafékesbe az elsőféklámpakapcsolót h csináljam meg? nekem csak egy vezeték van? a másik kivezetést le kell testelni vagy mi? előre köszönöm nem lenne jó ha emiatt baszkodnának műszakin...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Ez 12voltos nézd meg a linket!
Fesszabja miért nem jó?
Semmi gondom a 6voltos rendszerrel(gyári) csak szeretnék 12voltost meg mekszakító nélkülit.
Pöcsköszörüknek meg nincs 180wattja:(
ETZ generátor forgó tömege mennyire nehéz?(esetleg etz generátor+opto jeladó)
sub-ee írta:
Kawabiker írta:https://www.powerdynamo.biz/shop/show_p ... qkdv54f11o ilyet használ valaki?
Érdemes rendelni vagy bontóban 125 2T olasz pöcsköszörűjét megvenni és átfaragni,esztergálni,marni,stb ?
A beleölt sok munka,benzin,bontóba guberálás,bontós ár is együtt nem sokkal lenne kevesebb mint ez.

Szerintetek ez télleg van 180wattos?
Előgyújtása fix vagy elektronikusan szabályzott?

Szia

Ez valóban 180W-os, de a fesszabályzójáról nem hallottam jókat. Szerintem kicsit drága is a cucc, na meg mégiscsak 6V-os. Ha ETZ generátorra átalakítod, akkor olcsóbban kijössz.

A bontott 125-ös pöcsköszörű gyújtásért, illetve alternatorért bontóban van hol többet kérnek, de az legalább ér is valamit.
Én amondó vagyok, hogy vagy jól rendbe kell tenni a 6V-os rendszert, vagy ETZ generátor.
Ahány 6V-os rendszerű gépet hoztak hozzám, azoknak mind kifogástalanul működik az elektronikájuk, persze egy kis korszerűsítéssel. Ez a legolcsóbb megoldás különben.

Üdv.:Sub-ee
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

affaire írta:
zsakfos írta: ...
...
:-k
Sajnos az idézetek közé írtál, szerintem szerkeszd át... Aztán én is törlöm e hozzászólásom.
:roll:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

zsakfos írta:
affaire írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?
Lehet cserélni,nem is olyan nagy ördöngösség.Mindenekelőtt forraszd le a 2 vezetéket róla ami a forgórészből jön ki.Ehhez előtte a kötözést le kell szedni(kaparni,vágni stb).
Utána a végén lévő lemezt kell leszedni. 3 helyen van úgymond megdornizva a forgórész vége,ráhajtva a lemezre.Ezt én úgy reszeltem le és a csere után másik helyen csináltam vissza.

Ezek után kis ráhatással lehuzható a tengelyről a cucc.
Felhasználtam a képedet róla :D :D :D


Kösz így már menni fog még annyit hogy hol kapok én másik grafitot oda vagy bronzot?
Van direkt ehhez gyártott?

Kép
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Na sikerult. Az egyik szenkefe volt a ludas :D Rovid volt :D Kosz a tippeket.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Hat az kiderult h a szenkefe az rovid, ma kicserelem, de egyeb bajat nem latom ami kivalthatna ezt, minden sarut, erintkezot lefujtam kontaktsprevel s megmozgattam... A jelenseg nem fordulatfuggo, ugyanolyan alacsony fordulatnal is mint magasnal. Mint montam sima gyujtassal majdnem jo, de ha itt is lepek egyet a fekre+index akkor gyengul, s ahogy megyek folfele a vilagitassal egyre gyengul el minden, pl. ha felkapcsolom lampa+index+fek egyszeruen elalusznak a fenyek, alig vilagitanak, s doglik meg a motor, amint fel engedem a feket mar erosodik picit de kozel sem eleg. Es tok mindegy hogy alapjaraton csinalom vagy nyelgazzal mert ugyanazt csinalja...Ma merek feszultseget. Gabsic koszi az otleteket, ma meg le ellenorzok ezt azt. Lehet hogy tenyleg a szenkefe a ludas :D Hatha...
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

coco írta:Toltes az van. Akksi 1 eves VARTA es felvan toltve, fekete elektronikus feszszab. az is 1 eves es jo, es a blokkot most ujitottak fel a fotengely nem log. Azota csinalja ezt miota felujitottak a motrot, addig semmi baja nem volt. Most vettuk eszre a szenkefeket, valahogy elsiklottak felette... De ha elotte mukodott rendesen akkor nem tudom h mert pont most kezdte. Nem lehet h valamit el kotottek a generatornal, mert nekem ott a kabeleim nem szinesek :D Ha netan valamit felcserelenek ott akkor lehet ilyen? Sima gyujtason ha nem adok fenyt akkor viszonylag jolmegy, mintha valahol leket kapott volna s fojna el az energy :D
Nos... jó volna tudni, hogy a jelenség csak alapjáraton, vagy fordulaton is jelentkezik-e.
Mérj fesültséget:
- alapjáraton lámpa nélkül, lámpával
-fordulaton (2500-3000 felett) lámpa nélkül, lámpával.
Alapjáraton ugye valamennyire normális hogy halványodnak a lámpák, e kérsés hogy neked mennyire? Ezért kéne kimérni.
Fordulaton ez nem megengedett.
Okozhat hibát pl:
-kontakthibák (szerelés után nem lett felpucolva a saru, korábban volt érintkezés mmost meg nem jó)
-szénkefe szorul, rövid
-forgórész vagy főtengely üt, nem jól ül a kúpon a forgórész (maszek retesz, szennyeződés) ekkor álló helyzetben érintkezik a kefe, fordulaton vviszont nem tudja követni a gyűrűt, elkezd lebegni
-gyújtáskapcsoló kontakthiba

Sok egyéb apróság is lehet, pontosítsd hogy mikor jelentkezik a hiba (alapjárat/fordulat) és mérj feszt!
A generátor fázisvezetékei (a 3 fekete) nyugodtan felcserélhetők.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

coco írta:Toltes az van. Akksi 1 eves VARTA es felvan toltve, fekete elektronikus feszszab. az is 1 eves es jo, es a blokkot most ujitottak fel a fotengely nem log. Azota csinalja ezt miota felujitottak a motrot, addig semmi baja nem volt. Most vettuk eszre a szenkefeket, valahogy elsiklottak felette... De ha elotte mukodott rendesen akkor nem tudom h mert pont most kezdte. Nem lehet h valamit el kotottek a generatornal, mert nekem ott a kabeleim nem szinesek :D Ha netan valamit felcserelenek ott akkor lehet ilyen? Sima gyujtason ha nem adok fenyt akkor viszonylag jolmegy, mintha valahol leket kapott volna s fojna el az energy :D
Szia!Most lehet hogy megkövezneka többiek,olyan hülyeséget irok,de szerintem a generátor 3 fekete vezetékét nem lehet elkötni,mert a generátor nem egyenáramot termel mint a dinamó.Ezért kell az egyenirányító dióda híd.Szerintem is a kábelsarukat kellene végignézni hogy nem lazák,vagy nem oxidosak valahol,vagy nincs kikopva valahol a szigetelés,bár akkor melegedne a vezeték is meg kiverné a biztosítékot.A gyujtáskapcsolót érdemes volna leellenőrízni!Azt is jó volna megtudni hogy egyáltalán termel-e eleget a generátor.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Toltes az van. Akksi 1 eves VARTA es felvan toltve, fekete elektronikus feszszab. az is 1 eves es jo, es a blokkot most ujitottak fel a fotengely nem log. Azota csinalja ezt miota felujitottak a motrot, addig semmi baja nem volt. Most vettuk eszre a szenkefeket, valahogy elsiklottak felette... De ha elotte mukodott rendesen akkor nem tudom h mert pont most kezdte. Nem lehet h valamit el kotottek a generatornal, mert nekem ott a kabeleim nem szinesek :D Ha netan valamit felcserelenek ott akkor lehet ilyen? Sima gyujtason ha nem adok fenyt akkor viszonylag jolmegy, mintha valahol leket kapott volna s fojna el az energy :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

coco írta:Sziasztok. Szar szenkefe miatt lehetnek ilyen tunetek? Gyujtason normalon villogo index, pozicioval gyengebb, es fennyel meg gyengebb, de nem csak index hanem minden feny halvanyabb, meg az ures jelzo is s doglik el a motor...
Ha annyira szar a kefe, hogy nincs normális gerjesztésed, akkor végülis lehet, de ezt elég sok minden okozhatja.
Milyen fesszabályzód van?
Mérj rá mennyi a töltésed!!!
Akksi mikori? Fel van töltve rendesen?
Töltés többi része rendben van? (kontakthibák, stb)
Főtengely nem lóg?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Szar szenkefe miatt lehetnek ilyen tunetek? Gyujtason normalon villogo index, pozicioval gyengebb, es fennyel meg gyengebb, de nem csak index hanem minden feny halvanyabb, meg az ures jelzo is s doglik el a motor...
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kiszsebi írta:
sub-ee írta:... de valóban fényre megy!

Bocs a félreértésért.

Üdv.:Sub-ee
OFF
mint a legyek...
Hát, ez ma egy ilyen nap...
ON

Kissé le voltam rombolva már agyilag azon a napon, azért írtam hülyeséget. :)
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sub-ee írta:
Alfa írta:Nah röffent a moci :D Jól megy, bár csak üresben nyúztam, mert még szét van kapva (ülés, idom levéve). Ugyanis 1800 alatt a fényeim halványodnak és vibrálnak. baromi érdekes amúgy, mert a töltés (akksi + és - ra téve a multimétert 20 V egyenáramon) 13,5 volt 1000es alapjáraton is, az akksiban hosszabb menet után (300 km pl, egyben) is pontosan 12,5 V van. Vagyis minden rendben, tölt rendesen. A generátor vezetékeim elég betegek, rohadnak széjjel, holnap a végüket kicserélem, megtoldom, megforrasztom és megzsugorcsövezem őket. Aztán majd kiderül mi változik.

Nah de most nyomom a képeket az optósról, és beteszem ide. Először is amit én gyárottam hozzá esztergán és marón: olyan cucc mint az excenter, csak valamivel hosszabb, és állandó átmérőjű. Ez 22es rozsdamentes acélrúdból van. baromi szerencse h épp volt 3as marótárcsa a pozícionáló bütyöknek, mai a forgórész furatában van. A tárcsa pozícionálását egy 2-es tűgörgő végzi, amit 0,05 átfedéses furatba ütöttem, és még meg is ipari pillanatragasztóztam. Atomtámadást is kibír. A lényege, hogy olyan rövid rész áll ki, ami kisebb mint a 7es csavarhoz használt alátét, így a hatlapfej alatt is elfér. Mellette van a tárcsa, 1 es acéllemezből, amit körkéssel esztergán vágtam ki, és köszörűn alakítottam ki az ablakot. Aztán kézifúróval a tűgörgőnek lyukat fúrtam rá. A bénaságom miatt a 3. lyuk már sikerült is :twisted:

Az optós nyáklap egy 2 es (jó masszív :twisted: ) acéllemezből van, először megtervezve, rajzolva, majd flex-el kifaragva. Végül satuba fogva hajlítottam a megfelelő alakra. Sajnos CNC progit írni rá túl macerás lett volna, és amúgy is használatban van az a gép. Erre a furatokat kézifúróval vágtam. Az alapja az egésznek egy rossz (méretpontatlan, ezért az eredeti céljára szar) utángyártott megszakító alaplap. A gyújtás az eredeti módon állítható (a 2 csavarral). A tranzisztor alá alulemez került, a jobb hűtés érdekében hővezető pasztával. Figyelem! Ezt a csavart ami a tranyót fogja le, el kell intézni h ne érhessen hozzá semmi testelő dologhoz. Ugyanis akkor valamiért (miért is? ez normális?) letestel, és baromira nem ad jelet a cucc. 100%ig kiteszteltem. Én vastag nejlonzacskót húztam rá a csavarra úgy, hogy ne szakadjon el, majd bakelit alátét után rácsavartam az anyát. Jól működik.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A gyújtóegységet a deknibe csavaroztam fel az akksi elé (az első falára). Mivel nekem az idom van előtte, nem látszik h a dekni elejéből 2 db 6 os csavar feje áll ki, meg engem amúgy se zavarna. Bőven van hely, éri a levegő a hűtését, nem ér hozzá semmihez, stabilan áll a doboz 2 füle miatt (azon mennek át a csavarok). Meglepően nagy a hely az akku és a dekni előlapja között.

Felhasznált szerszám(gépek):
-esztergagép (átmérőző kés, leszúrókés, + kell egy 9 es fúró amit szegnyeregbe fogva kifúrjuk a közdarabot, + egy központfúró, a tárcsának egy vékony lyukkés)
-marógép (3 as marótárcsa vagy marószár (az nekem nem volt), esetleg egy 10 es maróval érdemes lelapolni egy részen a közdarabot, hogy pl 19es kulccsal lehessen forgatni a főtengelyt a tárcsa és a csavar nélkül is)
-kéziköszörű (sorjázáshoz, tárcsához)
-kézifúró vagy állványos fúró (furatoknak. 2es kopott (kb 1,95) fúró pozíciónálónak, 3 as fúró a többi furatnak, 7 es a tárcsa közepébe a csavarnak)
-flex (konzolhoz. vágó-csiszoló vastag koronggal)
-satu (mindenhez, de konzolhoz muszáj)
-csavarhúzók
-villáskulcsok (7, 10, 13),
-kapalács (hajlításhoz)

Felhasznált anyagok
-22es acélrúd (érdemes először kifúrni, megesztergálni a közdarabot, és a végén leszúrni)
-1-es acéllemez (nekem volt kör alakú, amit be lehetett fogni a gépbe, csak jóval nagyobb volt. valami előző melónak a hulladéka lehetett)
- Hővezető paszta (tranyó alá)
-2es alulemez (tranyó alá, asszem ekkora, de nem tuti, nem emléxem már, ez is hulladék volt)
-1,5-2 es acéllemez (konzolnak)
-meg még sokminden amire nem emléxem

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vD12mJZAFDI[/youtube]

Olyan mintha ütne a tárcsa, de ez fizikai képtelenség, mert végig 1 mm hézag van a kapu alja és a tárcsa vége között. hézagmérővel mértem ki körkörösen. A főtengelyem fix h nem üt, azt bambi nézte meg alig 2 hete. Biztos az ablak miatt érződik így.

Hatások:

-nincs megszakító, nincs kondi.
-gyorsabb lepörgés
-stabil alapjárat (ez itt a vidin 1100!)
-többit nemtom. majd megyek is vele vmikor.

Végül egy kérdés: ezt hogy állítja az ember precízen? most csak úgy kb-re van belőve (megvcsináltam a mérőórás gyújtásállítót is 8) ) . Multiméteres megoldás érdekel. Mi között mérjek, és mit?
Szia

Szép-szép a cucc. Gyújtás strobival és egy mérőóra segítségével tudod halál pontosan beállítani.

Üdv.:Sub-ee
Ha nincs strobi, akkor jó egy led is meg egy mérőóra. Nem olyan pontos, de elmegy. A ledre ráforrasztasz egy 560 ohmos előtét ellenállást. a pozitív lábát csatlakoztasd a jeladó kék vezetékéhez, úgy hogy a jeladón is fent legyen, a negatívat a jeladó sárga-zöld vezetékéhez. A többi már magától értetődik.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sub-ee írta:... de valóban fényre megy!

Bocs a félreértésért.

Üdv.:Sub-ee
OFF
mint a legyek...
Hát, ez ma egy ilyen nap...
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

daranyi68 írta:Szia

Igazad van, a lényeg, hogy meg kell szakítani a fény útját. Amúgy érdekesnek találom, hogy nálad fordítva működik, nálam megszakításkor működött :)
Na ezt jól megaszondtam.

Szia!Akkor nekem is pont fordítva működik.Nálam is akkor van szikra amikor meglátja a fényt!! :D
üdv:daranyi

Este volt, le voltam durranva, már zt sem tudom, hogy mi mit csinált, de valóban fényre megy!

Bocs a félreértésért.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Alfa írta:Nah röffent a moci :D Jól megy, bár csak üresben nyúztam, mert még szét van kapva (ülés, idom levéve). Ugyanis 1800 alatt a fényeim halványodnak és vibrálnak. baromi érdekes amúgy, mert a töltés (akksi + és - ra téve a multimétert 20 V egyenáramon) 13,5 volt 1000es alapjáraton is, az akksiban hosszabb menet után (300 km pl, egyben) is pontosan 12,5 V van. Vagyis minden rendben, tölt rendesen. A generátor vezetékeim elég betegek, rohadnak széjjel, holnap a végüket kicserélem, megtoldom, megforrasztom és megzsugorcsövezem őket. Aztán majd kiderül mi változik.

Nah de most nyomom a képeket az optósról, és beteszem ide. Először is amit én gyárottam hozzá esztergán és marón: olyan cucc mint az excenter, csak valamivel hosszabb, és állandó átmérőjű. Ez 22es rozsdamentes acélrúdból van. baromi szerencse h épp volt 3as marótárcsa a pozícionáló bütyöknek, mai a forgórész furatában van. A tárcsa pozícionálását egy 2-es tűgörgő végzi, amit 0,05 átfedéses furatba ütöttem, és még meg is ipari pillanatragasztóztam. Atomtámadást is kibír. A lényege, hogy olyan rövid rész áll ki, ami kisebb mint a 7es csavarhoz használt alátét, így a hatlapfej alatt is elfér. Mellette van a tárcsa, 1 es acéllemezből, amit körkéssel esztergán vágtam ki, és köszörűn alakítottam ki az ablakot. Aztán kézifúróval a tűgörgőnek lyukat fúrtam rá. A bénaságom miatt a 3. lyuk már sikerült is :twisted:

Az optós nyáklap egy 2 es (jó masszív :twisted: ) acéllemezből van, először megtervezve, rajzolva, majd flex-el kifaragva. Végül satuba fogva hajlítottam a megfelelő alakra. Sajnos CNC progit írni rá túl macerás lett volna, és amúgy is használatban van az a gép. Erre a furatokat kézifúróval vágtam. Az alapja az egésznek egy rossz (méretpontatlan, ezért az eredeti céljára szar) utángyártott megszakító alaplap. A gyújtás az eredeti módon állítható (a 2 csavarral). A tranzisztor alá alulemez került, a jobb hűtés érdekében hővezető pasztával. Figyelem! Ezt a csavart ami a tranyót fogja le, el kell intézni h ne érhessen hozzá semmi testelő dologhoz. Ugyanis akkor valamiért (miért is? ez normális?) letestel, és baromira nem ad jelet a cucc. 100%ig kiteszteltem. Én vastag nejlonzacskót húztam rá a csavarra úgy, hogy ne szakadjon el, majd bakelit alátét után rácsavartam az anyát. Jól működik.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A gyújtóegységet a deknibe csavaroztam fel az akksi elé (az első falára). Mivel nekem az idom van előtte, nem látszik h a dekni elejéből 2 db 6 os csavar feje áll ki, meg engem amúgy se zavarna. Bőven van hely, éri a levegő a hűtését, nem ér hozzá semmihez, stabilan áll a doboz 2 füle miatt (azon mennek át a csavarok). Meglepően nagy a hely az akku és a dekni előlapja között.

Felhasznált szerszám(gépek):
-esztergagép (átmérőző kés, leszúrókés, + kell egy 9 es fúró amit szegnyeregbe fogva kifúrjuk a közdarabot, + egy központfúró, a tárcsának egy vékony lyukkés)
-marógép (3 as marótárcsa vagy marószár (az nekem nem volt), esetleg egy 10 es maróval érdemes lelapolni egy részen a közdarabot, hogy pl 19es kulccsal lehessen forgatni a főtengelyt a tárcsa és a csavar nélkül is)
-kéziköszörű (sorjázáshoz, tárcsához)
-kézifúró vagy állványos fúró (furatoknak. 2es kopott (kb 1,95) fúró pozíciónálónak, 3 as fúró a többi furatnak, 7 es a tárcsa közepébe a csavarnak)
-flex (konzolhoz. vágó-csiszoló vastag koronggal)
-satu (mindenhez, de konzolhoz muszáj)
-csavarhúzók
-villáskulcsok (7, 10, 13),
-kapalács (hajlításhoz)

Felhasznált anyagok
-22es acélrúd (érdemes először kifúrni, megesztergálni a közdarabot, és a végén leszúrni)
-1-es acéllemez (nekem volt kör alakú, amit be lehetett fogni a gépbe, csak jóval nagyobb volt. valami előző melónak a hulladéka lehetett)
- Hővezető paszta (tranyó alá)
-2es alulemez (tranyó alá, asszem ekkora, de nem tuti, nem emléxem már, ez is hulladék volt)
-1,5-2 es acéllemez (konzolnak)
-meg még sokminden amire nem emléxem

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vD12mJZAFDI[/youtube]

Olyan mintha ütne a tárcsa, de ez fizikai képtelenség, mert végig 1 mm hézag van a kapu alja és a tárcsa vége között. hézagmérővel mértem ki körkörösen. A főtengelyem fix h nem üt, azt bambi nézte meg alig 2 hete. Biztos az ablak miatt érződik így.

Hatások:

-nincs megszakító, nincs kondi.
-gyorsabb lepörgés
-stabil alapjárat (ez itt a vidin 1100!)
-többit nemtom. majd megyek is vele vmikor.

Végül egy kérdés: ezt hogy állítja az ember precízen? most csak úgy kb-re van belőve (megvcsináltam a mérőórás gyújtásállítót is 8) ) . Multiméteres megoldás érdekel. Mi között mérjek, és mit?
Szia

Szép-szép a cucc. Gyújtás strobival és egy mérőóra segítségével tudod halál pontosan beállítani.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Épp a témához tartozik: én a múlt héten vettem egy akkut, sajnos a régi kb két hét alatt 1 teljes voltot merült és nem akart menni 12 volt fölé a feszültség. végül vettem egy 7Ah-s motobatt akssit 5100ft-ért. ha valakinek kéne itt a link: http://www.akkumulatorbolt.hu/elerhetoseg.php
a camponával szemben van a bolt, és normális nagyon az eladó régen ő is mz-zett.
ezek után kipróbáltam milyen szikra van (amúgy sub-ee féle gyújtással): a gyertyát kb 6 mm-re tartva a legközelebbi fém ponttól is áthúzott és a végén is szépen szikrázott. ez így elég állat.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Abban az akksiban már valószínűleg elszulfátosodtak a lemezek. Elvileg 1-2 havonta kellene legalább tölteni ennek megelőzésére, én havonta szoktam télen tölteni őket. Ez az elmélet.
DE tudok ellenpéldát is, ami minden eddigi tanulmányomnak ellentmond:
- vettem egy TS-t bontásra még 2 éve. A motor akkor már 4 éve állt az udvaron egy ponyvával félig letakarva. Hazahozva a motort próbaképpen rátettem a töltőt az akksira, egy napig semmi töltést nem vett fel, aztán szépen lassan elkezdte felvenni a töltést. újabb 24 óra töltés, aztán próbaképpen beraktam a rendszámos TS-be, és 3 hónapig gond nélkül jártam vele. Azóta az az akksi a Jawa-ban van, már a második szezont húzza benne, hiba nélkül.
- 2005-ben vettem egy ksipolszkit, egy nem belevaló akksi volt belerakva. Gyári akksi a kispókban 36Ah, ebben 55Ah-s volt a pótkerék helyén. Egy régi, 98-as gyártású Varta akksi, ami valamilyen VW-ben volt gyárilag (VW-s címke van rajta). Én közben szereztem gyári fiat akksit a polskiba, úgyhogy ezt a nagy VW akksit megkapta fater, hogy őszig kihúzza vele a favorit. Nos, még mindig ez az akku van a skodában, immáron 12 éves!!!! (Bár az is tény, hogy a gyári értékű 350A indítóáram helyett csak 40 körül tud már a 12 éves akku, de szépen teker még az önindító.

Ennyit arról hogy egyesek azzal jönnek hogy zselés akksi igy meg úgy mert a savas csak 1-2 évet bír...

Ezzel arra akartam kilyukadni hogy érdemes néha próbálkozni, mert nem minden a papírforma...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

sziasztok igen feszültség a lemerült aksiban is meg van viszont nincs áram ha nem volt töltve időközben az aksi akkor sajnos kukaérdemes azért amper merővel mérni hogy egyáltalán felveszi a töltést? üdv juragy
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Amazon [Bot] valamint 51 vendég