Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

allllli írta:Mi a véleményetek a pár hozzászólással lentebbi iridiumos gyertya tapasztalathoz?
A plazma gyújtásomhoz kiváló lenne.
Mert a legnagyobb terhelés, pont a középső elektródán van. :-k
Kép
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Mi a véleményetek a pár hozzászólással lentebbi iridiumos gyertya tapasztalathoz?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Végre megoldódott a gyújtásproblémám! :)

Vettem Szabitól Hall jeladós gyújtást. Kérdeztem tőle,hogy melyiket ajánlja.Mondta,hogy van egy drágábbik amit nemrég fejlesztett ki.Gondoltam nem szórakozok,megveszem a jobbat bármibe is kerül.
Megjött a csomag,még aznap felszereltem.
Elkezdtem indikátor órázni,keresni a felső/alsó holtpontot.Nézni a szikrát,hogy hol gyújt,hol nem. A szikra szerint mindig az alsó holtponton gyújtott,amit ide le is írtam. Egyszerűen sehogy se tudtam beállítani,hogy jó legyen.
(Hozzáteszem,hogy egyszer nem próbáltam beindítani a motort,csak méritsgéltem)
Szabinak is írtam,hogy mi a probléma, ő ahogy tudott segített. A végén már arra jutottunk,hogy amit adott esztergált alubütyök,reszeljem be 180°-al eltolva.
Mielőtt nekiálltam volna mókolni,gondoltam nem érdekel a szikra,nem érdekel az indikátor óra,nem érdekel a kis led ami a jeladóra van forrasztva és azzal be lehet állítani az előgyújtást, felteszek mindent ahogy van,középre állítva az alaplapot. 2. rúgásra beindult :) Fogtam is a fejem,hogy mekkora marha vagyok.
A lényeg,hogy iszonyat egyszerű ez a kis gyújtás. Leveszed a régit,felteszed az újat,gyújtás,berúgod és megy.

Végre örültem,hogy elindul. Amint beindult,felpörgött az alapjárat 4000-re, állítani is kellet az alapjáratcsavaron :) (egyből észrevenni a tisztább égést)
Na hát elindultam vele.
Már az első körben észrevettem,hogy magasabb fordulaton bedadog a gép.Néha,teljesen randomra kihagyott a gyújtás.Nagyon zavaró volt mert emiatt rángatott a motor.
Végignéztem a vezetékeket,hátha lehúzódott egy vagy csak éppen érintkezik,de nem találtam a hibát.
Ekkor írta Szabi ezt a hozzászólást:
ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).


De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.


Egy kis instrukció a gyújtáshoz:

Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!

1. kapcsolóállás:

ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.

2. kapcsolóállás:

Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)

3. kapcsolóállás:

Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.

Potik beállítása:

POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!


POT2 poti:

A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.



Kép

Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.



Van a kis dobozban 3 kapcsoló meg 2 poti. Elkezdtem kísérletezni. Először kipróbáltam a jel invertálást,azzal nem sokra mentem.
A 2. potit eltekertem kb 2 mm-t,tehát középre állítottam. Berúgtam és láss csodáát... Eltűnt a dadogás. :)

Észrevételem:

A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerék :) másodikba indultam el és hegyen-völgyön 5.-ben mentem, még városban is :)

A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem :)

Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.

Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.

Előbb kellett volna vennem ilyet. :)
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.

Nagyon szépen köszönöm Szabinak a gyújtást,és hogy mennyit segített! Pár korsó sörrel tartozom neki :)
Nem tartozol semmivel, bármi kérdésed van, nyugodtan kérdezz!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

moyos írta:van két db használhatatlan akksim. Érdemes velük próbálkozni?
- tapasztalatom szerint egyértelműen nem érdemes vesződni vele.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

xxgabikaxx írta:
Van a kis dobozban 3 kapcsoló meg 2 poti. Elkezdtem kísérletezni. Először kipróbáltam a jel invertálást,azzal nem sokra mentem.
A 2. potit eltekertem kb 2 mm-t,tehát középre állítottam. Berúgtam és láss csodáát... Eltűnt a dadogás. :)

Észrevételem:

A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerék :) másodikba indultam el és hegyen-völgyön 5.-ben mentem, még városban is :)

A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem :)

Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.

Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.

Előbb kellett volna vennem ilyet. :)
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.

Nagyon szépen köszönöm Szabinak a gyújtást,és hogy mennyit segített! Pár korsó sörrel tartozom neki :)
Egy korsóval ő is jön Neked a fórum-shop szövegért!
Gratula a jó vételhez, és sok hibamentes kilométert vele!


Egyéb: van két db használhatatlan akksim. Érdemes velük próbálkozni? Úgymint szétszedés, kipucolás, majd újra feltöltés. azután csoda várása, hogy veszi és tartja-e a töltést. Egy akksival már próbálkoztam korábban így. Az vette a töltést, valamelyest tárolta is, de egy hét alatt lemerült... Ennek fényében érdeklődöm, hogy érdemes-e időt áldozni rá, mert van más tennivaló is szabadidőben.
Üdv:
moyos
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Végre megoldódott a gyújtásproblémám! :)

Vettem Szabitól Hall jeladós gyújtást. Kérdeztem tőle,hogy melyiket ajánlja.Mondta,hogy van egy drágábbik amit nemrég fejlesztett ki.Gondoltam nem szórakozok,megveszem a jobbat bármibe is kerül.
Megjött a csomag,még aznap felszereltem.
Elkezdtem indikátor órázni,keresni a felső/alsó holtpontot.Nézni a szikrát,hogy hol gyújt,hol nem. A szikra szerint mindig az alsó holtponton gyújtott,amit ide le is írtam. Egyszerűen sehogy se tudtam beállítani,hogy jó legyen.
(Hozzáteszem,hogy egyszer nem próbáltam beindítani a motort,csak méritsgéltem)
Szabinak is írtam,hogy mi a probléma, ő ahogy tudott segített. A végén már arra jutottunk,hogy amit adott esztergált alubütyök,reszeljem be 180°-al eltolva.
Mielőtt nekiálltam volna mókolni,gondoltam nem érdekel a szikra,nem érdekel az indikátor óra,nem érdekel a kis led ami a jeladóra van forrasztva és azzal be lehet állítani az előgyújtást, felteszek mindent ahogy van,középre állítva az alaplapot. 2. rúgásra beindult :) Fogtam is a fejem,hogy mekkora marha vagyok.
A lényeg,hogy iszonyat egyszerű ez a kis gyújtás. Leveszed a régit,felteszed az újat,gyújtás,berúgod és megy.

Végre örültem,hogy elindul. Amint beindult,felpörgött az alapjárat 4000-re, állítani is kellet az alapjáratcsavaron :) (egyből észrevenni a tisztább égést)
Na hát elindultam vele.
Már az első körben észrevettem,hogy magasabb fordulaton bedadog a gép.Néha,teljesen randomra kihagyott a gyújtás.Nagyon zavaró volt mert emiatt rángatott a motor.
Végignéztem a vezetékeket,hátha lehúzódott egy vagy csak éppen érintkezik,de nem találtam a hibát.
Ekkor írta Szabi ezt a hozzászólást:
sub-ee írta:
xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).


De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.

Egy kis instrukció a gyújtáshoz:

Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!

1. kapcsolóállás:

ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.

2. kapcsolóállás:

Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)

3. kapcsolóállás:

Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.

Potik beállítása:

POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!


POT2 poti:

A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.



Kép

Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.

Üdv.: Sub-ee
Van a kis dobozban 3 kapcsoló meg 2 poti. Elkezdtem kísérletezni. Először kipróbáltam a jel invertálást,azzal nem sokra mentem.
A 2. potit eltekertem kb 2 mm-t,tehát középre állítottam. Berúgtam és láss csodáát... Eltűnt a dadogás. :)

Észrevételem:

A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerék :) másodikba indultam el és hegyen-völgyön 5.-ben mentem, még városban is :)

A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem :)

Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.

Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.

Előbb kellett volna vennem ilyet. :)
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.

Nagyon szépen köszönöm Szabinak a gyújtást,és hogy mennyit segített! Pár korsó sörrel tartozom neki :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

"A gyűrűlégrés

Az NGK gyertyakutatói a probléma egy másik megoldását dolgozták ki. A fotókon látszik, hogy a szigetelőcsúcsból vagy szigetelőorrból a középső elektróda „gyűrűlégrés” geometriai kialakítással lép ki. Első ránézésre nem tűnik szerencsés megoldásnak, hiszen a szennyeződés (korom, tüzelőanyag, olaj) a résekben szeret megbújni, tehát még nagyobb lesz a söntölődés veszélye. A kutatások azonban azt mutatták, hogy a gyújtás pillanatában az elektróda körül kialakuló villamos erőtér, illetve az erőtér-„pulzálás” – a kapacitáson felhalmozódott töltés kisülése – ezt a teret, a gyűrűlégrést, gyorsan és hatékonyan kitisztítja. Tehát a kerámiafelület egésze lehet szennyezett, a gyűrűlégrés tiszta lesz (az NGK grafikájaésfotójaeztérzékletesenbemutatja), és a gyertyaelektródákon azonnal kialakul a gyújtóív.
Ezt a gyertyát kritikus esetek problémamegoldójának is tekintik, melynek két speciális alkalmazási területe is van. Az egyik a versenyautók motorjainál jelentkezik.[...]

A másik eset a veterán autóké, motoroké – a valódi veteránokról és az elhanyagolt műszaki állapotú vagy csak megkopott öregekről van szó. Talán nem kell részletezni, hogy ott mit kell szennyeződésben a gyertyának elviselnie, és mégis jól teljesítenie. Ilyen esetekben kell – javasolja az NGK – a gyűrűlégrés hézagú irídiumgyertya.

A vékony jobb
Itt térjünk rá arra, hogy a gyújtás szempontjából a vékony elektróda miért jó! A vékony elektródából kilépő íváramcsatorna koncentráltabb, az első plazmafázisa intenzívebb, így a keverékben a tűzfészek kialakítása határozottabb. Az ívet nagyobb légrésben lehet fenntartani. A vékony elektróda erőtere koncentráltabb, elektronemissziója határozottabb, és kisebb szekunderfeszültségnél már bekövetkezik, mint a mai hagyományos gyertyák vastagabb középső elektródáinál. Van még egy nagyon fontos tényező: a vékony elektróda a tűzfészek közvetlen környezetében kisebb hőelvonású, így az ív energiájából több hőt tud átadni a keveréknek."

Ezeket találtam...remélem igazuk van!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Na végre volt időm alátéteket keresni/gyártani a hosszúmenetes Bosch iridiumos gyertyához és kipróbáltam a mocimban. Olyan jó lett tőle a motor!!!.....mint eddig :D Semmi változást nem érzek, mondjuk nem hajtottam a gépet, csak pöfögtem. Talán valamivel tökéletesebb lesz az égés, mivel egy pontra koncentrálódik a szikra és ezáltal csökken a fogyasztás, de ez majd kiderül. Viszont a hőértéke nagyon magas lehet, mert turbós VW-ben volt. :D :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára allllli 2013.04.23. 18:26-kor.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

sub-ee írta:
nyemi írta:

Szia Sub-ee
Már elnézést, de én felét se értem, hogy mi miket (és minek) állít? Mert az „invertálás” fordítást jelent, és akkor hogy is növeli meg az PIC-nek bemenetén a jelet?
Ha lehetne, akkor egy kicsit részletesebben.
Mert ez itt az előgyújtást állítja az tuti. :wink:
Nézzétek meg legújabb teszt videómat:

Köszönöm nyemi.

Valóba, az inverz a mínusz 1x-es! Szorzót kellett volna írnom, szorzóval látja el a jeladó jelét. Ezáltal egy stabil jelet előállítva. Az előgyújtásszög szabályzás módosítását TTL kommunikációval oldottad meg, vagy simán ICSP-n keresztül írod a gyújtást, ha módosítani szeretnél a görbén?

Üdv.:Sub-ee

Szia
TTL -el nem, semmikép se, még tervbe sincs, hogy monitor programot készítek hozzá.
Ennek fő oka hogy nagyon lelassítja a reagálási idejét a mikrokontrollernek (sok lesz az algoritmus idő), és ez egy 2T vezérlésnél ez nem engedhető meg.
Ezért 4T-hez láttam már jól működő elgyújtás vezérlőt (monitor programost), de 2T-hez még nem.

Mondanám, hogy ICSP-n keresztül, de úgy sem mert kész hexek vannak amit a mikrokontrollerbe kell beégetni majd az áramkörbe, egy tokba helyezni.
Lásd ezt az oldalt: http://www.transmic.net/
Ezek is működnek, persze úgy ahogy :twisted: :http://youtu.be/2Hp16FU4KQE
Ez az ok:a programba az alacsony fordulat lekezelés hiánya (és ezeregy még, de arra nem térek most ki).
Ez meg itt (ellen példaként)az én programom:https://picasaweb.google.com/1106774928 ... 9272854050
Azért érzed a különbséget. \:D/

Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nyemi írta:

Szia Sub-ee
Már elnézést, de én felét se értem, hogy mi miket (és minek) állít? Mert az „invertálás” fordítást jelent, és akkor hogy is növeli meg az PIC-nek bemenetén a jelet?
Ha lehetne, akkor egy kicsit részletesebben.
Mert ez itt az előgyújtást állítja az tuti. :wink:
Nézzétek meg legújabb teszt videómat:

Köszönöm nyemi.

Valóba, az inverz a mínusz 1x-es! Szorzót kellett volna írnom, szorzóval látja el a jeladó jelét. Ezáltal egy stabil jelet előállítva. Az előgyújtásszög szabályzás módosítását TTL kommunikációval oldottad meg, vagy simán ICSP-n keresztül írod a gyújtást, ha módosítani szeretnél a görbén?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyula-bá írta:
sub-ee írta:Elfogyott a kompresszió, vagy nem jó a dugattyú illesztési hézaga.
- azt értem, hogy ettől nem megy a gép de miért rángat? nem értem.
Azt írta, ha melegszik, úgy esik vissza a teljesítmény, dugattyú illesztési hézagra is utalhat, de ha előtte rendesen ment a motor, akkor bizony ez gyújtótrafó probléma lesz, vagy csak simán nem folyik át elég benzin az üzemanyag rendszerén, de ez nem 2-3 kilométer után jelentkezne, hanem sokkal hamarabb.

Üdv.: Sub-ee
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sub-ee 2013.04.21. 12:34-kor.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

sub-ee írta:
xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).


De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.

Egy kis instrukció a gyújtáshoz:

Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!

1. kapcsolóállás:

ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.

2. kapcsolóállás:

Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)

3. kapcsolóállás:

Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.

Potik beállítása:

POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!


POT2 poti:

A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.



Kép

Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.

Üdv.: Sub-ee

Szia Sub-ee
Már elnézést, de én felét se értem, hogy mi miket (és minek) állít? Mert az „invertálás” fordítást jelent, és akkor hogy is növeli meg az PIC-nek bemenetén a jelet?
Ha lehetne, akkor egy kicsit részletesebben.
Mert ez itt az előgyújtást állítja az tuti. :wink:
Nézzétek meg legújabb teszt videómat:

Köszönöm nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

maate9410 írta:Hello!

Olyan problémám van, hogy az etz 150esem 1,2ben szépen kipörög és jól gyorsul, de 3ban és 4ben elveszik az erő. nem megy a fordulatszám 5000 fölé, és 70 a max sebesség de azt is csak nagy nehezen éri el. 4-5000 fordulaton elkezd rángatni a motor és mintha nem járna egyenletesen, és ahogy melegszik úgy esik vissza a teljesítmény, 2-3km után visszaesik a max sebesség 50re.

előre is köszönöm a segítséget
Nagy terhelésen nem kap elég benzint, a benzincsapot nézd meg, hogy jön-e a benzin rendesen, meg karburátort, úszószintet, fúvókákat.
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta:Elfogyott a kompresszió, vagy nem jó a dugattyú illesztési hézaga.
- azt értem, hogy ettől nem megy a gép de miért rángat? nem értem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

maate9410 írta:Hello!

Olyan problémám van, hogy az etz 150esem 1,2ben szépen kipörög és jól gyorsul, de 3ban és 4ben elveszik az erő. nem megy a fordulatszám 5000 fölé, és 70 a max sebesség de azt is csak nagy nehezen éri el. 4-5000 fordulaton elkezd rángatni a motor és mintha nem járna egyenletesen, és ahogy melegszik úgy esik vissza a teljesítmény, 2-3km után visszaesik a max sebesség 50re.

előre is köszönöm a segítséget
Szia

Elfogyott a kompresszió, vagy nem jó a dugattyú illesztési hézaga.

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
maate9410
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.04.20. 13:36
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: maate9410 »

Hello!

Olyan problémám van, hogy az etz 150esem 1,2ben szépen kipörög és jól gyorsul, de 3ban és 4ben elveszik az erő. nem megy a fordulatszám 5000 fölé, és 70 a max sebesség de azt is csak nagy nehezen éri el. 4-5000 fordulaton elkezd rángatni a motor és mintha nem járna egyenletesen, és ahogy melegszik úgy esik vissza a teljesítmény, 2-3km után visszaesik a max sebesség 50re.

előre is köszönöm a segítséget
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Gyula-bá írta:A hiba megkereséséhez biztosan tudni kell, hogy ki a bűnös a dinamó vagy a szabályozó kör. Dinamó próba:
- kösd le a din.-ról a D+ (pozitív szénkefe) és a DF (gerjesztés) vezetékeket (szigetelni)
- Volt mérőt a test és a D+ ra kötni
- közepes fordulatnál rövid időre (néhány sec.) a DF-re az akku.-ról +6V-ot adni
Ha így a D+ on legalább 10-12 V-ot mérsz akkor a dinamó rendben, a hiba a szabályozó körben (szabályozó, elkötés, stb. ..) van.

Oké,s köszönöm megpróbálom ezt, egyszer már próbáltam valami ilyesmit próbalámpával de nem éget,utána meg töltött, most megint semmi.
Akkor megpróbálom ezt így amint van eredmény szólok.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

A hiba megkereséséhez biztosan tudni kell, hogy ki a bűnös a dinamó vagy a szabályozó kör. Dinamó próba:
- kösd le a din.-ról a D+ (pozitív szénkefe) és a DF (gerjesztés) vezetékeket (szigetelni)
- Volt mérőt a test és a D+ ra kötni
- közepes fordulatnál rövid időre (néhány sec.) a DF-re az akku.-ról +6V-ot adni
Ha így a D+ on legalább 10-12 V-ot mérsz akkor a dinamó rendben, a hiba a szabályozó körben (szabályozó, elkötés, stb. ..) van.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Gyula-bá írta:Dinamós vagy generátoros a vas?
dinamós 150-es TS
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Varga Szabolcs kollégának is feltettünk egyet, bekapcsoltuk az invertálást, a 125-ös ETZ fényévekkel jobban megy és kevesebbet is fogyaszt jóval mint előtte. Csak egy kis kapcsoló áthúzása és már jó is!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

sub-ee írta:
xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).


De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.

Egy kis instrukció a gyújtáshoz:

Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!

1. kapcsolóállás:

ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.

2. kapcsolóállás:

Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)

3. kapcsolóállás:

Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.

Potik beállítása:

POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!


POT2 poti:

A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.



Kép

Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.

Üdv.: Sub-ee
Ez ennyire komoly műszer?? Az igen! Látom nem csinálsz gánya munkát :) Majd ha lesz lelkierőm megpróbálom,de jelenleg rá se bírok nézni a motorra.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).


De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.

Egy kis instrukció a gyújtáshoz:

Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!

1. kapcsolóállás:

ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.

2. kapcsolóállás:

Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)

3. kapcsolóállás:

Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.

Potik beállítása:

POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!


POT2 poti:

A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.



Kép

Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dinamós vagy generátoros a vas?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Úgy tűnik ez a motor útáll engem,most már tényleg nem értem mi baja a mechanikus fesszabal szinte fordítva működik, az elektronikussal nagyon sokat töltött de legalább töltött, pár nap múlva megpróbálom, már semmi azzal se alszik ki,új szénkefe,másik forgórész,vezetékek átnézve... ez már nem normális jelenség ](*,)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem sokat kellene visszaolvasni és ott lennének a válaszok! :) Azt az izzót dobd ki és vegél bele normális halogént 60 55W +90 . És atom lesz éjszaka. Simán elbirja. Csak ha foncsorod nem H4 akkor kell bele egy kis betét szerűség (átalakító gyűrűs valami :D). Vagy cseréld le a foncsort egy H4-re...

Persze ez csak nézőpont kérdése elég-e az az izzó(gyári). Nekem nagyon nem jött be...
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Sziasztok!

Sötétben elégséges a 40/45 W-os első izzó?

Addig is próbálok matekozni, de hátha más már zsigerből tudja a választ.

Kérdés: max. hány W-os izzó mehet az első lámpába, mellyel a rendszer optimálisan ki van használva?

Gondolok itt az akksi töltésére is.

Annyit kiderítettem, hogy a generátor 15 A-t tud leadni, ebből kifolyólag 12 V esetén 180 W teljesítményt tud leadni.
Izzók: most: első izzó 40/45 W,
hátsó helyzetjelző: 5 W, első helyzetjelző 4?W, visszajelző lámpák max. 4 W a kettő.

Tehát ami folyamatosan ég az 58 W energiát használ el, plusz az akksi töltése (ez hány W? vagy hány A-rel tölt a rendszer? ) Van még egyéb fogyasztó?


Nem kívánom nagyon leterhelni a rendszert, mert fogja a motort.

P45T foglalattal találtam a neten 60-55W-os izzót https://www.kramp.com/shop-hu/hu/11401/ ... 5W+H4+P45t

75/75 W-os : http://webaruhaz.habi.hu/nyiregyhaza/te ... _p45t.html

100/90 W-os http://webaruhaz.habi.hu/nyiregyhaza/te ... _p45t.html
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

kupi írta:
pedro121 írta:Sziasztok!
Lenne valaki aki jártas a szivargyújtó bekötésében?
Esetleg valakinek kapcsolási rajz hozzá? Volt fent valaha ide feltöltve, de már "Not Found"
Köszi előre is! :)
Szerintem nem kell rajz hozzá a (közepe +) a (ház" a - ra) megy és kész.Ja egy nagyobb lengő" biztosíték sem árt elé.
Köszönöm szépen a választ! :)
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

pedro121 írta:Sziasztok!
Lenne valaki aki jártas a szivargyújtó bekötésében?
Esetleg valakinek kapcsolási rajz hozzá? Volt fent valaha ide feltöltve, de már "Not Found"
Köszi előre is! :)
Szerintem nem kell rajz hozzá a (közepe +) a (ház" a - ra) megy és kész.Ja egy nagyobb lengő" biztosíték sem árt elé.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Sziasztok!
Lenne valaki aki jártas a szivargyújtó bekötésében?
Esetleg valakinek kapcsolási rajz hozzá? Volt fent valaha ide feltöltve, de már "Not Found"
Köszi előre is! :)
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem pl. volt olyan a trafón az egyik vezeték rosszul érintkezett és magas fordulatnál kihagyott a gyujtás. Alacsonynál tökéletes volt. Hát igen vannak hibalehetőségek... (mint akarmelyik másik motorban :D )
Milyen normális motorra gondoltál ennyi pénzből?
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Gyula-bá írta:
xxgabikaxx írta:Szóval akkor ott van a baj,Ennek örülök...
- ott, hol?, nem értem! :evil:
Félre téve a viccet amit leírtál "ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet. ..." (kiemelés tőlem) az egyértelmű, a gyújtórendszerben valahol hiba van. A "bűnös" lehet bármelyik alkatrésze a rendszernek a gyertyától, egy bizonytalan érintkezéstől az elektronikáig. bármi.
Értem!

Köszönöm a segítséget!

De meguntam...Már vagy 2 éve killódok ezzel a motorral és belefáradtam. Cseréltem rajta még a turbófeltöltőt is... A mai napig csörög zörög... most meg ez... Amennyi pénzt beleöltem abból tudtam volna venni egy normális motort. Amihez hozzá se kell nyúlni.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

xxgabikaxx írta:Szóval akkor ott van a baj,Ennek örülök...
- ott, hol?, nem értem! :evil:
Félre téve a viccet amit leírtál "ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet. ..." (kiemelés tőlem) az egyértelmű, a gyújtórendszerben valahol hiba van. A "bűnös" lehet bármelyik alkatrésze a rendszernek a gyertyától, egy bizonytalan érintkezéstől az elektronikáig. bármi.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Gyula-bá írta:
xxgabikaxx írta:Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt.
- akkor egyszerű a gyógymód, ne menj vele :D , amúgy "minden tökéletes", mindössze csak a nyaka véres. :D , de ha be se indítod még te sem veszel észre hibát, nemhogy a "közönség". :D :D
Igen,zörög rendesen :) De viszont nemrég cseréltettem főtengelycsapágyakat és furattattam meg,azóta ezer km-t mentem vele.
Szóval akkor ott van a baj,Ennek örülök...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

xxgabikaxx írta:Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt.
- akkor egyszerű a gyógymód, ne menj vele :D , amúgy "minden tökéletes", mindössze csak a nyaka véres. :D , de ha be se indítod még te sem veszel észre hibát, nemhogy a "közönség". :D :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Úszószint, benzin átfolyása megfelelő?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Gyula-bá írta:
xxgabikaxx írta:A lényeg,hogy a Subee féle gyújtás tökéletes!
Valami nem stimmel.
xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
Sok minden okozhatja.
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

xxgabikaxx írta:A lényeg,hogy a Subee féle gyújtás tökéletes!
Valami nem stimmel.
xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
Sok minden okozhatja.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

allllli írta:Most beletettem egy iridiumos BOSH gyertyát, kaptam ajándékba. Holnap megnézzük az egy pontra koncentrált szikra okoz-e valami változást... :D

De azt még nem tudom miért forrósodnak a diódák és a diódahídon a 61-es csatlakozás..... Valaki?????
Néz meg ezeket, amit a gyári videó mutat:
TS powa!
Kép
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Sikerült a jeladós gyújtás. :)

Bár szégyenlem leírni,de én voltam az eszméletlenül ostoba!
Ezért elnézést is kérek!
Átnéztem még egyszer mindent,mondom nem érdekel a led rajta meg nem érdekel az indikátor óra meg hogy hol mikor ad szikrát. Felraktam úgy ahogy van,középre állítva az alaplapot,nem mértem semmit és első rúgásra indult :oops: 8-[

Fogtam is a fejem,hogy mekkora egy barom vagyok :)

A lényeg,hogy a Subee féle gyújtás tökéletes! Sokkal jobban pörög a motor,egyből vissza is kellett állítani az alapjárat csavart jócskán.Kicsivel nyomatékosabb is lett és egyenletesen jár.

Egy kis probléma van még vele,hogy ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).

Köszönöm a sok hozzászólást! Rendesek vagytok,hogy ennyire próbáltatok segíteni!!

Köszönöm Szabinak a faxa kis gyújtást!

Jó idő van,szóval megyek is egy nagyobb karikát,kipróbálom :)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

allllli írta:Most beletettem egy iridiumos BOSH gyertyát, kaptam ajándékba. Holnap megnézzük az egy pontra koncentrált szikra okoz-e valami változást... :D

De azt még nem tudom miért forrósodnak a diódák és a diódahídon a 61-es csatlakozás..... Valaki?????
Ha egy érintkezés forrósodik, akkor két dolog lehet. Vagy rossz az érintkezés, vagy túl nagy a rajtuk áthaladó áram erőssége. Ezt a kettőt kell ellenőrizni. Mivel nálad a diódák, és a 61 is erősen melegszik, inkább valami zárlatfélére gondolnék, ami túlterheli az alkatrészeket. Ettől egyszerűen elfogy az áram, és a feszültség, ami egy hideg gyertyánál még elég szikrát ad, az a meleg környezetben már kevés. Ha megoldod a töltőrendszer gondját, megoldódik majd a meleg-nemindulás is. Az iridiumos gyertya meg tök felelsleges ezekbe a motorokba.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Most beletettem egy iridiumos BOSH gyertyát, kaptam ajándékba. Holnap megnézzük az egy pontra koncentrált szikra okoz-e valami változást... :D

De azt még nem tudom miért forrósodnak a diódák és a diódahídon a 61-es csatlakozás..... Valaki?????
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:
allllli írta:nem tudom újraindítani míg ki nem hűl.
- véleményem szerint a nincs megfelelő töltés és a melegen nem indulás két teljesen különböző hibára vezethető vissza, semmi közük egymáshoz. A melegen nem indul akkor szokott előfordulni ha a motor agyon szívja magát benzinnel pl. nyitva marad a szívató, felakadt az úszó a porlasztóban vagy "egyszerűen "kiesett" a főfúvóka stb: ..
Az is lehetséges, hogy a melegedő gy. trafó menet zárlatos lesz, erre utal az összeütött gyertyával még működik is.
A régi és az új karburátorral is ezt csinálja, mindkettő be van állítva jól működik, lehetetlen h üzemanyagellátás a gondja, így a gyertyahézag kisebbre állítása miatti működés csakis elektromos hiba lehet. Valóban lehetséges a trafó hibája vagy valami a melegedés hatására nagyobb ellenállást mutat a kelleténél.
Egyébként mikor 0,6-ról 0,5 re vettem a hézagot, működött. Aztán a napokban már ezzel a 0,5-tel sem akar újraindulni. 0,4-el megint jó. Tehát valami fokozatosan b*szódik el :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:nem tudom újraindítani míg ki nem hűl.
- véleményem szerint a nincs megfelelő töltés és a melegen nem indulás két teljesen különböző hibára vezethető vissza, semmi közük egymáshoz. A melegen nem indul akkor szokott előfordulni ha a motor agyon szívja magát benzinnel pl. nyitva marad a szívató, felakadt az úszó a porlasztóban vagy "egyszerűen "kiesett" a főfúvóka stb: ..
Az is lehetséges, hogy a melegedő gy. trafó menet zárlatos lesz, erre utal az összeütött gyertyával még működik is.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:
allllli írta:Valaki segítsen sürgős a műszaki miatt! :S
- e miatt ne aggódj, még az sem feltétel, hogy járjon a motor. :)
Nézd meg a gen. szénkeféit és ha van rá lehetőséged ellenőriztesd a forgórészt menet zárlat szempontjából.
A gen. kivezetésein egyformák a váltó feszültségek?
Néztem a szénkeféket teljesen jó állapotban vannak, felfekszenek a forgórészen, ott is mértem ellenállást, hogy rendesen érintkeznek-e a forgórésszel, de minden rendben. A három kivezetésen meg meg fogom mérni a feszültségeket.

Egyébként az odajutástól félek nem a műszakitól, mert ha leáll vagy leállítom, akkor nem tudom újraindítani míg ki nem hűl.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Valaki segítsen sürgős a műszaki miatt! :S
- e miatt ne aggódj, még az sem feltétel, hogy járjon a motor. :)
Nézd meg a gen. szénkeféit és ha van rá lehetőséged ellenőriztesd a forgórészt menet zárlat szempontjából.
A gen. kivezetésein egyformák a váltó feszültségek?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nekem is elektronikai problémám van,ma átnéztem minden vezetékelést ábra szerint és a gyújtáskapcsolót is gyári bekötés szerint.De mégsem jó ma odáig jutottam hogy fordítva működik elindítom ha gázt húzok neki jobban ég a töltéslámpa,a lefulladás határán halványodik ez mitől lehet? :roll: valaki mondjon valamit [-o<
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Előzmény: kettővel lejjebb.

A 61-es csatlakozás a diódahídon és a diódák nagyon forróak, pedig új a saru rajta. A főbb, gyújtáshoz kapcsolódó vezetékeknek még az ellenállását is mértem meg a csatlakozásoknál is. Mindegyik rendben volt

És melegen mikor leállítottam, megint nem indult újra...hiába van 0,4-es gyertyahézag.
Mit nézzek és hol nézzem amiért nem indul stb... :((((( Műszaki hétfőn :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

xxgabikaxx írta:
sub-ee írta:
Szia

Jónak kell lennie, van már többeknek is ez az újfajta gyújtása és elégedettek vele nagyon.

Most hogy így írod, hogy megszakítóval is volt ilyen problémád, nem lehet, hogy a generátor forgórészed van elrakva? Küldd ma el a telefonszámod és megbeszéljük telefonon, hogy mi a teendő ezesetben. Illetve mennyire eltoltan adja a szikrát.

Üdv.: Sub-ee

Persze én tudom,hogy jó a gyújtás, és azt is,hogy az én gépemmel van probléma,csak nem jövök rá,hogy mi az. Esetleg ha lesz időd akkor megoldhatjuk skype+webkammal is.Úgy legalább látod is és nem vakon segítesz.Legalább is szerintem úgy egyszerűbb.

Annyira már nem sürgős, nekem hétvége is oké.

Nagyon köszönöm,hogy ilyen segítőkész vagy! Rendes tőled/tőletek!
Hétvégén nem vagyok gépközelben sajnos, csak hétköznap, de lehet a mobilomról tudok skypeolni.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ismét fesszabályzó problámám van.
Világítással lőttem be 14,4 V-ra, alapjárati csak 12,8 V.
Világítás nélkül fordulaton 15-16 V, alapjárati 14,2 V.
Gondolom így nem jó.
Nem tudom mi az a DF, de világítás nélkül ott 4-5 V van világítással 11-12. Ahogy húzom a gázt ez a 11-12 V úgy csökken. Pl ezt se tudom h így kell-e működnie.
Nem kontaktos semmi sok helyre új sarukat tettem, ellensarukat pici drótkefével megtisztítottam+minden világításhoz kapcsolódó sarut is ellenőriztem meg befújtam sprayvel. Mechanikus fesszabbal is ezt csinálja.
Valaki segítsen sürgős a műszaki miatt! :S
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

xxgabikaxx írta: Persze én tudom,hogy jó a gyújtás, és azt is,hogy az én gépemmel van probléma,csak nem jövök rá,hogy mi az. Esetleg ha lesz időd akkor megoldhatjuk skype+webkammal is.Úgy legalább látod is és nem vakon segítesz.Legalább is szerintem úgy egyszerűbb.

Annyira már nem sürgős, nekem hétvége is oké.

Nagyon köszönöm,hogy ilyen segítőkész vagy! Rendes tőled/tőletek!
Hibakereséshez: jelöld már be a forgórészen pl szigszalaggal, hogy hol van a felső holtpont, aztán leveszed a forgórészt és sub-ee megmondja jó helyen van-e a mágnes. (Bár ez lehet felrakott állapotban is látszik.)
Mágnes polaritást is viszonylag egyszerűen ki lehet próbálni egy másik mágnessel... :)
Sok sikert!
TS powa!
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 61 vendég