Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Szerintetek milyen akksit érdemes 150-es ETZ be venni?
Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok? :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Nem tudsz egy linket küldeni az ebay-es oldalról, ahonnan vetted a ledes izzókat?
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

Alapjáraton való indexeléskor kicsit villogott a világítás is.
A ledek beszerelése óta ez megváltozott.
Szivargyújtóm is van és sokkal gyorsabban tölti a telefont mióta be ledeztem mindent, kevesebb áram kell a lednek.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gratulálok és köszi a bemutatást!
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

Üdvözlök mindenkit!
Gondoltam megosztom veletek az újításaimat.
Mikor megvettem a mocit az első amin változtatni akartam az órák háttérvilágítása. Forrasztottam is egy 5mm-es ledet,ami látványos volt,de nem eléggé. Körbe néztem és találtam az ebay.com-on 10 db kék műszerfal izzót kb 700 ft-ért

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Majd az indexeken gondolkoztam amit szintén az ebay.com-ról rendeltem 4 darabot kb 800 ft-ért

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Semmi alakítás berakod és kész.Ugyan innen rendeltem az index rellét is 600 ft-ért.

A visszajelzést két 5 mm-es fehér leddel oldottam meg.Egy más alá elfértek az óra furatába.
Ez után jött a helyzetjelző

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

2db 500 ft
Kép

Aztán ha már minden szép ledes akkor a hátsó lámpa se maradjon ki
2db kb 500 ft

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Nem tudom hogy vagytok vele de engem sokszor idegesített a hátsó féklámpa kapcsoló.
Etz találtam ki
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ez mellet még meépítettem az müller féle gyújtás.
Nagyon bevált. 1,5 l üzemagyaggal 48 km-ert mentem el szélben,temposabban.

Üdvözlettel Manzinger Gábor
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mgabor 2013.01.28. 13:25-kor.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Vagy egy ilyen irás ez mennyire lehet igaz?
"Szinte bármelyik tranzisztoros gyújtású nagymotor trafója jó az ETZ gyújtáshoz."
A szekunder kör ellenállása mennyi szokott lenni?
A sima megszakítós gyújtás trafója 50mJ-s míg a tranzisztorosé 75mJ!Gondolom a nagyobbat nehezebb ellátni energiával!A szekunder kör ellenállásra passz!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Vagy egy ilyen irás ez mennyire lehet igaz?
"Szinte bármelyik tranzisztoros gyújtású nagymotor trafója jó az ETZ gyújtáshoz."
A szekunder kör ellenállása mennyi szokott lenni?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:

Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Nézd meg a gázbowdent, rossz helyen lesz elvezetve, és mikor teszed fel sztenderre, a kormányt balra fordítva húzza a gázt. És lehet ki van szőrösödve a bowdened! Vagy becsípődött a bowdewnház és szorul benne a huzal . Biztosan nem gyújtás hiba. Én erre gondolok.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Generátor oldali főtengely szimeringnél tud fals levegőt szívni és akkor valóban felpöröghet, de ott semmi szivárgás nincs,

Nekem is volt már szivárgás a generátor oldali főtengely szimeringnél és az is okozhat felpörgést!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

atesz155 írta:Na megnézegettem, mi lehet, mentem is vele pár km-t, ismét produkálta a jelenséget. Kb egy fél-háromnegyed fordulatot csavartam kifelé az alapjáratin, és visszaesett normális értékre a fordulat. A melléklevegő csavarhoz nem mertem hozzá nyúlni :shock: :roll:
Nézd át a karburátort vagy még lehet bowden gond is!A gyújtásnak nem hinném hogy köze van hozzá!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.01.26. 16:44-kor.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Na megnézegettem, mi lehet, mentem is vele pár km-t, ismét produkálta a jelenséget. Kb egy fél-háromnegyed fordulatot csavartam kifelé az alapjáratin, és visszaesett normális értékre a fordulat. A melléklevegő csavarhoz nem mertem hozzá nyúlni :shock: :roll:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Elkészült a programozható előgyújtásszög vezérlőm végre:

Kis video egy prototípusról: http://www.youtube.com/watch?v=JL2lBqP1YlE


Kép

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

[quote="atesz155valami szivárog a generátor oldala felől... akkor az az lehet?[/quote]

Generátor oldali főtengely szimeringnél tud fals levegőt szívni és akkor valóban felpöröghet, de ott semmi szivárgás nincs, ez nem annak a jele.
A szivárgás inkább a kis lánckeréknél fordulhat elő.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

daranyi68 írta:Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! :D Csak ne lenne olyan drága! :cry:
Bizony!Nem hazai pénztárcára van tervezve![/quote]

Hasonlót gyártok én is 6V-os és 12V-os MZ-kre, mondjuk ez csak 100W, és nem drága, bontott robogó gyújtás, bárki meg tudja csinálni és sokkal jobb minőségű mint a VAPE (Ez egy DUCATI Energia) :)




Kép



Kép




Kép


Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Gyula-bá írta:
atesz155 írta:megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
[-X Egyáltalán nem "fontos infó" mert olyan gyújtás hiba ami felpörgést okoz nem létezik, a felpörgés oka lehet a kiszőrösödött gáz bovdentől a hamis levegőig sok minden.
Azért inkább leírtam, mert mikor először beüzemeltem a gyújtást, ugyan ezt csinálta a motor. Azután derült ki, hogy a NYÁK-ot 1-1 alátéttel meg kellett magasítani, mert a vevő messze volt a mágneses jeladótól a túl magasra esztergált műanyag mágneseket tartalmazó kerék miatt.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

hell írta:
atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:

Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Esetleg főtengő szimering....
valami szivárog a generátor oldala felől... akkor az az lehet?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

atesz155 írta:megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
[-X Egyáltalán nem "fontos infó" mert olyan gyújtás hiba ami felpörgést okoz nem létezik, a felpörgés oka lehet a kiszőrösödött gáz bovdentől a hamis levegőig sok minden.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:

Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Esetleg főtengő szimering....
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

sziasztok, a következő a gondom:

Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

dkari írta:Ez mi
Valami kamu vagy tudatlanság mert egy rendszer vagy egyen Mz) vagy váltakozó feszültségről (Simo) működik.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

dkari írta:Ez mi :shock: :?:
Szerintem átbaxás.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

tiger1342 írta:
bébé írta: Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! :D Csak ne lenne olyan drága! :cry:
Minden relatív.
Ha nem akarod faragni a balos blokkfelet, akkor nem igazán van más megoldás, amivel 180W-ot ki bírsz csalogatni.
Robogó generátor felfér, de az csak 60W körül tud, viszont jeladós, 12V-os.
És felszerelve tokkal vonóval az is 50 körül van.
Innen nézve nem olyan sok az a 250 €.
Van, aki nem áll neki az út mellett szerelgetni, mert nem ért hozzá.
3 trélerezés ára. Vagy pár tank benzin.
Persze amíg van olcsóbb megoldás, addig...
Az tetszik ebben a dologban, hogy nem kell alakítgatni, furni-faragni, csak régi le, ez meg fel. Ha most nekiállok, vagyis valakít megbízok csinálja meg, mert nem értek hozzá, akkor a gépmegmunkálás díja, a szerelési díj, + alkatrészek ára, majdnem ott vagyok, mintha ezt megvenném.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

bébé írta: Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! :D Csak ne lenne olyan drága! :cry:
Minden relatív.
Ha nem akarod faragni a balos blokkfelet, akkor nem igazán van más megoldás, amivel 180W-ot ki bírsz csalogatni.
Robogó generátor felfér, de az csak 60W körül tud, viszont jeladós, 12V-os.
És felszerelve tokkal vonóval az is 50 körül van.
Innen nézve nem olyan sok az a 250 €.
Van, aki nem áll neki az út mellett szerelgetni, mert nem ért hozzá.
3 trélerezés ára. Vagy pár tank benzin.
Persze amíg van olcsóbb megoldás, addig...
TS powa!
Kép
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! :D Csak ne lenne olyan drága! :cry:[/quote]

Bizony!Nem hazai pénztárcára van tervezve!
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

daranyi68 írta:
bébé írta:Sziasztok!

Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?

http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
Igen!

Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! :D Csak ne lenne olyan drága! :cry:
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

bébé írta:Sziasztok!

Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?

http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
Igen!
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?

http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

daranyi68 írta:.... ez már csak kötözködés volt!
Akkor jó. :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyula-bá írta:
daranyi68 írta:Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az! ....
Természetes, igazad van de az arányok nem változnak.
Mindig a névleges feszültséget szokás megadni, a gyártók is ezt teszik, pl az ETZ nem 12,6-14,4 V-os hanem 12 V-os rendszer.
Igazad van,ez már csak kötözködés volt!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

daranyi68 írta:Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az! ....
Természetes, igazad van de az arányok nem változnak.
Mindig a névleges feszültséget szokás megadni, a gyártók is ezt teszik, pl az ETZ nem 12,6-14,4 V-os hanem 12 V-os rendszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Akkor jó! :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Jó a feszabályzód. Túl jó. :twisted: :D
????? Ezt most nem értem!"Túl jó!"Nekem megfelel,aksit nem rotyogtatja!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Jó a feszabályzód. Túl jó. :twisted: :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyula-bá írta:
hell írta: A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat
Ebben az esetben :
- az előtéten: 3,43 V
- a trafón: 8,57 V (" 8-9 V-ra szokták méretezni")
- összesen: 12 V
:D

Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az!Írom is a mért eredményeket!
Akkumulátor nyugalmi helyzetben:12,8V
Járó motornál
Alapjáraton terhelve :14V
Fordulaton terhelve :14,3V
Terhelést úgy értem hogy ami fogyasztót rá bírtam kapcsolni azt bekapcsoltam!
Arra jutottam hogy ahova a gyártó rakott oda kell,ahova nem oda nem kell!Mert hogy van olyan elektronika amelyik a primer áramot maga szabályozza, így nincs szükség az előtét-ellenállásra.
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... PqTzkp45iQ
megint olvasgattam :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.01.21. 18:03-kor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Aha értem akkor mindent ilyenre kellett volna csinálni. :D
De ennek a dolognak motorra nézve se több se kevesebb.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Bár nem igazán értem miért jó ezt így csinálni külön ellenállással kinlódtak
Az előtét célja a könnyebb, biztosabb hideg indítás, ui. ha az önindító motor működik akkor az általa felvet nagy áram "leszívja" az akkut (aminek feszültsége lényegesen 12 V alá esik,8-9 V), ilyen helyzetben a trafó 15 pontja direktben kapja (a lecsökkent) akku feszültséget (az előtétet rövidre zárják). Ha a trafó erre a lecsökkent fesz-re van tervezve akkor tökéletesen megfelelő szikrát fog adni, míg a "normál" esetben (12 V-ra tervezve) a szikra energiája erősen csökken.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na akkor csak jók az adatok. :) Bár nem igazán értem miért jó ezt így csinálni külön ellenállással kinlódtak. Egybeépítik és annyi volt. :) Nekünk egyszerűbb lenne nem kellene vele foglalkozni. Meg azt sem igazán értem, hogy a 2T trabi '86 utánni trafók már elektronikushoz vannak tervezve(pár helyen ezt olvastam) és oda sem kell ellenállás. Érdekes dolgok ezek...
stifler
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.01.21. 13:43
MZ-d típusa: mz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stifler »

ha babetta gyujtás van az mz-n, akkor a gyujtáskapcsolót, hová kellene tennem, hogy működjön is???
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta: A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat
Ebben az esetben :
- az előtéten: 3,43 V
- a trafón: 8,57 V (" 8-9 V-ra szokták méretezni")
- összesen: 12 V
:D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez a Bosch trafó adata(4,9) ott nincs előtét ellenállás. A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat. Bár nekem ezek nem mondanak semmit így fogalmam sincs jó vagy sem. A műszer a fene tudja jól mér-e a töltést azt tuti jól méri. Nem értek a lovakhoz... :twisted: :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:..... az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm
és
hell írta:ez megtörtént 4,9 mutatot.
Csak az érdekesség kedvéért:
Ha ezek az adatok helyesek, ilyen kis ellenállásokat pontatlanul mér a műszer, akkor statikus üzemben, 12 V akku. fesz. esetén a következő feszültségek adódnak:
- Előtétre eső feszültség: 1,8 V
- Trafóra eső feszültség: 10,2 V
- Összesen: 12,0 V
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Megerősítésnek mondtak egy ilyet is:

"Jó a 4T wartburg trafó is! Az előtét maradhat, bár az átcsapás védelem, így le is szedheted, nehogy zárlatot okozzon! Az is TCI gyújtáson van!
TCI-Transistor Controlled Ignition azaz tranzisztor vezérlésű gyújtás.
Igazából bármilyen TCI gyújtású autó trafó jó rá!"

Azt elfelejtettem írni ha valakit érdekel az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm/15W
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Az első hsz.-edből, amire reagáltam úgy tünt érted miről van sz de úgy látom még sem, megpróbálom elmondani.

Gyula-bá tényleg nem értettelek!De a meggyőző észérvek előtt meghajlok!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz?
Igen jól gondolod a bekötés: gyújtás kapcsoló - előtét ell. - gy. trafó 15 pont - (gy. tr). - gy. trafó 1 pont - megszakító vagy elektronika. Lásd még a daranyi68-nak írt hsz-t. A képekről úgy néz ki, hogy az előtét mégsem a "púpban" hanem a trafó melletti felfogó füles alkatrészben van.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na ez így tökéletes! Ezt már szeretem rövid tömör és megmondja a frankót! Köszönöm! Ismét tanultam... (meg szerintem ez másoknak is hasznára fog válni)
Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz? Meg lehet ezeket mérni, hogy egyáltalán működnek-e?
A trafót néztem 1 és 15 lába között, de az kiderült nem jelent csak annyit hogy nincs elszakadva. Mérve fele annyit mutat ez mint a másik kettőnél amit néztem(12V bosch és régi wareszé), de akkor gondolom ez sem jelent semmit a trafó esetén. Annyi a lényeg, hogy működik és kész.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Én már nem tudom ki kivel van
Még egyszer mert lehet,hogy nem volt egyértelmű, az előtétes trafót nyugodtan használhatod de csak az előtéttel együtt függetlenül attól hogy megszakítós vagy elektronikus, 2T vagy 4T a motor.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

daranyi68 írta:... Szerintem nem 8-9v .ra van tervezve hanem 12-re!Nem hinném hogy leégetné a jeladót mert a mérnökök annó akkor nem így tervezték volna meg!...
Az első hsz.-edből, amire reagáltam úgy tünt érted miről van sz de úgy látom még sem, megpróbálom elmondani.
Az általad belinkelt rajzon (nagyon jó) a trafó 1 pontját az elektronika végtranzisztora (vagy a klasszikus esetben a megszakító) kapcsolgatja a testre, a trafó szempontjából ez mindegy.
A trafó 15 pontja, mint helyesen megjegyezted, kétféleképpen kap pozitív de nem 12 V feszültséget:
1) járó motornál a gyújtás (12 V) - előtét ellenállás - 15 pont úton vagy
2) önindítózáskor az önindítótól (kevesebb mint 12 V) - indítási segély
Az 1) esetben a 12 V akku feszültségre sorosan kapcsolnak két ellenállást (az előtét és a trafó) minek következtében az akku által szolgáltatott 12 V egy része (a nagyobbik) a trafóra esik míg a másik (a kisebbik) az előtét ellenállásra. Ennek a két feszültség esésnek az összege 12 V. Más szóval ha az előtét ellenállás értéke nem 0 (rövidzár) akkor a trafóra jutó feszültség kisebb mint 12 v, a gyakorlatban 8-9 V, erre a feszültségre van tervezve a trafó. Vagyis az előtét nem a rajtafelejtett gyújtás áramától védi a trafót és a tranzisztort hanem az indító segély miatt szándékosan "alul tervezett" trafó által felvett túláramot akadályozza meg.
Ha ezt nem rakod be akkor csak idő kérdése és a túláram vagy a kapcsoló elemet (megszakító vag tranzisztort) vagy a trafót tönkre teszi, telyesen mindegy,hogy 2T vagy 4T a motor.
A jeladó (mindegy, hogy milyen) valóban nem megy tönkre mert a fentiekhez semmi köze.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.20. 19:22-kor.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.

2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."

Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...[/quote]

8) Igen!Sőt még tanulni is lehet belőle!
Jó az csak használni kell mellé az elektronikát is meg a HALL jeladót is és akkor tökéletes!Akkora szikrát ad hogy a fénymásoló papírt félbehajtva átüti!!! :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Én már nem tudom ki kivel van. :) Vissza olvastam 1 éve volt itt erről szó valahogy ezt már el is felejtettem.
Irtak egy ilyet: (majd a szerzője tuti megismeri :D )

"Ez a 4T trabi/Warnyú elektronikus gyújtásához való, kis belső ellenállású trafó, aminél előtétellenállással van korlátozva 8A körüli értékre a primer áram, a megszakítód seperc alatt szétégne! A dolog lényege hogy a tekercs alacsony induktiviátsa miatt gyorsan felszalad a primer áram a névleges értékre, ezáltal nagy fordulaton is jó szikra lenne. De erre ETZ-ben nincs szükség az eleve alacsonyabb szikraszám, és a megfelelő elektronika hiánya miatt sem.

Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.

2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."

Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég