Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

janosf írta: fel bukant
.
"E örö e bódottá!"
janosf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.02.12. 20:42
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: janosf »

Hello mindenkinek.
A multkor irtam egy problemarol ami az etz men egyszeruen fel bukant .A toltes jelzo ego nem aludt el akor sem ha a motrot meg alitotam es ha a kulcsot is ki vetem . Hala a jo tipeknek amiket kaptam toletek konyen meg talaltam a bajt, a fesz szabajzoban volt egy nem kivanatos erintkezes amit miutan el haritotam ismet minden a leg nagyob rendben, ki is probaltam a mocit , mar nagyon hijanyzot egy kis motorozas.

Tiszteletel

janosf
.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta:Nem trabi gyújtásról volt szó, hanem gyári MZ elektronikus gyújtásról, ami gyárilag ugyanazzal a trafóval volt szerelve mint a megszakítós.
Nem vitatom, érdekes volna megmérni a gyári Mz elektronika mekkora zárásszöggel működik bár mint írtam a trafó a 180 fokot is bírja, a Jawa gyújtásom is így működik.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyula-bá írta:


Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.
sub-ee írta: Nem trabi gyújtásról volt szó, hanem gyári MZ elektronikus gyújtásról, ami gyárilag ugyanazzal a trafóval volt szerelve mint a megszakítós.

Üdv.: Szabi
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Így alapban igen nagy hülyeség, mert hosszútávon kinyírja a főtengelyt! Viszont ha az előgyújtást fordulat függvényében tolod el 0° felé, azaz felső holtpont felé, akkor csak simán gyújtással nyerhetsz akár 20% plusz lóerőt.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Thomas_Hun írta:Tud valaki készíteni elektronikus fesszabályzót? Mert amit a boltban elkérnek érte 5000ft az felháborító. Láttam a honlapon van leírás nyák is van, de én ehhez nem értek. Ha valaki 2,5-3 ezerért elkészíti... :-k \:D/ :-({|=
Szia

Küldök neked egy legot hozzá és összeépítheted, ha gondolod!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Tud valaki készíteni elektronikus fesszabályzót? Mert amit a boltban elkérnek érte 5000ft az felháborító. Láttam a honlapon van leírás nyák is van, de én ehhez nem értek. Ha valaki 2,5-3 ezerért elkészíti... :-k \:D/ :-({|=
2 stroke force...
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?

Ha eléri a motorod a 10-13e rpm környékét, ott akár még jó is lehet az 1-1,5 mm.

4-6e rpm környékén használt motoroknál 22 fokkal a fhp előtt van kb. az optimális gyújtási idő. E környékén keresd meg azt a beállítást, ami a te vezetési stílusodnak, és a motorodnak legjobban megfelel.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb.
[-X Erről csak a közmondás jut eszembe, mely szerint "ha hallgattatott volna bölcs maradt volna!" :D
a másik lehetőséget mely szerint ha én szét barmoltam (hozzá nem értés okán) a motoromat más is tegye meg, eset a szomszéd tehenével, már nem is akarom feltételezni.
Természetesen tudom, hogy az előgyújtás értéke egy "szénné tuningolt" motoron különbözhet a gyáritól de nem tudok arról, hogy a te géped tuningolt lenne,, ebben az estben lásd fent.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Hosszútávon kinyírja a hajtókart,nekem is mondtak már ilyen sufni"tuningos okosságokat pl felső holtpontra a gyújtást...kiherélni a kipufot....hosszú-menetes gyertya...NEM szabad a gyárba nem véletlenül találták ki az adatokat,igaz az is minimálisat el lehet térni pl kasseb előgyújtás de max 0,5mm rel tehát 2,5mm.én kipróbáltam így is a mocimat de rosszabb volt a teljesítménye ezért maradtam a 3mm nél.
Az én MZ-m már alattam túl van a 130 000 km!-en 26 év alatt és végig gyári adatokra állítva megy a mai napig.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na akkor a trafó projekt kipipálva. Nem kell ezt a témát bántani nagyon. :twisted:
Nincs meggyöző irás arról, hogy mit bír és mit nem ez az elektronika(én nem igazán találtam legalább is). :D
Ha a tesztelés rosszul sülne el akkor meg mégegy ilyen gyári jó elektronikát találni megint csak nem egyszerű. :)
Max marad a régi bosch az megszakítóshoz készült csoda, de az elméletileg 100% nem nyirja ki az elektronikát...
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

MrDok írta:
bébé írta:Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!

Üdv.:Sub-ee
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003

Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!

Üdv.: Sub-ee

Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam. :)

bébé[/quote]

3,0-0,5mm (20° 15' ... 22° 15') vor dem oberen Totpunkt, fest eingestellt
Amúgy innen: http://www.manualedereparatie.info/en/d ... anual.html
másoltam be. Goooooogleeeeee :mrgreen:
Fokolni is csak úgy tudod, ha kiszeded a gyertyát (felső holtpont), akkor meg már igazán beleküldhetsz egy csavart, vagy más alkalmas eszközt amivel 3mm mélyre engeded a dugót.......[/quote]

:)
Köszi igazad van, de csak az egyik módszert alkalmazom, felesleges mindkettő. Ha csavarral-menetemelkedésből- állítom be,nem fogok méregetni, hogy az hány fok lehet. Ha meg tudom a fokot, akkor nem fogok csavarokat dugdosni a hengerbe, de tudom a fh-ot akkor is meg kell keresnem..... #-o :lol: ](*,) 22-es csapdája.
Egyébként köszi az infót!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bébé írta:Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!

Üdv.:Sub-ee
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003

Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!

Üdv.: Sub-ee[/quote]


Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam. :)

bébé[/quote]

3,0-0,5mm (20° 15' ... 22° 15') vor dem oberen Totpunkt, fest eingestellt
Amúgy innen: http://www.manualedereparatie.info/en/d ... anual.html
másoltam be. Goooooogleeeeee :mrgreen:
Fokolni is csak úgy tudod, ha kiszeded a gyertyát (felső holtpont), akkor meg már igazán beleküldhetsz egy csavart, vagy más alkalmas eszközt amivel 3mm mélyre engeded a dugót.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!

Üdv.:Sub-ee[/quote]

http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003

Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!

Üdv.: Sub-ee[/quote]


Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam. :)

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Trabi gyújtásról én beszéltem,
Bocs elnéztem a házszámot. :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:
Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.
Trabi gyújtásról én beszéltem,mert nekem az van.Pempelli és Subee pedig valószinűleg az Mz elektronikusról beszéltek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta:
pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Igen, az kell hozzá!

Üdv.:Sub-ee
Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sub-ee írta:
bébé írta:Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.

Köszönöm!

bébé
Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!

Üdv.:Sub-ee
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003

Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bébé írta:Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.

Köszönöm!

bébé
Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Igen, az kell hozzá!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

ion94 írta:Hello
Az lenne a kérdésem, hogy az Mz 250/1-es motorba milyen akksi kell ?
Azt tudom hogy 6V de mennyi Ah kell?
Előre is köszönöm a választ!

11-12 Ah. Pl. ilyen!

http://www.akkubox.hu/motor-akkumulator ... 1a-3a.html
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
ion94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.27. 09:48
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ion94 »

Hello
Az lenne a kérdésem, hogy az Mz 250/1-es motorba milyen akksi kell ?
Azt tudom hogy 6V de mennyi Ah kell?
Előre is köszönöm a választ!
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.

Köszönöm!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

zsakfos írta:
pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Én azt használok a gyári Trabant elektronikus gyújtáshoz.

Vannak itt 251 tulajok,azoknak ezt élből tudniuk kellene.Csak olvassa valamelyik.
Remélem
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Én azt használok a gyári Trabant elektronikus gyújtáshoz.

Vannak itt 251 tulajok,azoknak ezt élből tudniuk kellene.Csak olvassa valamelyik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz. :twisted:
Egyre szebb ez a történet... :D
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára. :)

Sajnos nem találom már a neten azt a cikket amit egyszer olvastam a Trabant elektronikus gyújtásáról(EBZA).
Ez még akkor volt amikor szereltem be a Trrabi gyújtást az Mz-be és szerettem volna minél többet megtudni róla.
Na szóval abban pont ugyanez volt mint a te cikkedben.
Azt irták hogy a piros szinnel jelölt trafó(nagy teljesitményű) NEM JÓ a Trabant elektronikus gyújtáshoz.
Óva intettek hogy azt vegyen valaki ehhez az elektronikus gyújtáshoz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyula-bá írta:
daranyi68 írta:... de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül ...
Ez vagy igaz vagy nem, attól függ, hogy az el. gyújtás mekkora zárásszöggel működik (pl. a trabié 180 fok, a gyújtások többsége ilyen,-melegszik a normál trafó az enyém kb. 140 fok- nem melegszik az eredeti trafó
Ebben van valami :D teljesen igazad van
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

daranyi68 írta:... de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül ...
Ez vagy igaz vagy nem, attól függ, hogy az el. gyújtás mekkora zárásszöggel működik (pl. a trabié 180 fok, a gyújtások többsége ilyen,-melegszik a normál trafó az enyém kb. 140 fok- nem melegszik az eredeti trafó
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz. :twisted:
Egyre szebb ez a történet... :D
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára. :)
Én nem értek hozzá,de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül,de a nagyobb teljesítményű gyújtásra tervezett nem!
A 2T trabi amin a úgymond fekete doboz volt egyébként gyújtás elektronika,annak a trafója már jó a subee féle gyújtáshoz!Ezt tapasztalatból tudom!Abszolúte de nem melegszik!Egyébként én azért ástam bele magam kicsit ,mert egy még stabilabb nagyobb teljesítményű gyújtást rakok a motoromba!Gyakorlatilag kész,csak még nincs beépítve!Asztalon viszont működik! :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz. :twisted:
Egyre szebb ez a történet... :D
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára. :)
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:És mi számít nagy teljesítményűnek? Ezt sajnos nem irja a cikk. Vagy a 4T wareszé is annak számít mivel tranzisztoroshoz van(és így az összes hasonló), vagy a cikk írója hazudott, vagy nézőpont kérdése mi minek számít, vagy a fene tudja ki kivel van... :twisted: :D
A tranzisztorosé 75mJ és az már nagy teljesítményűnek számít nálam!Trabi 1.1 -ben is az van
Avatar
tboldi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.29. 00:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tboldi »

Köszönöm a segítséget, sikerült megoldani a problémát. Lusta voltam akkor kivenni az aksit, helyette inkább a biztosítékokat szedtem ki. Selejtes volt az ott lévő darab. Most kicseréltem és tökéletesen működik. :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

És mi számít nagy teljesítményűnek? Ezt sajnos nem irja a cikk. Vagy a 4T wareszé is annak számít mivel tranzisztoroshoz van(és így az összes hasonló), vagy a cikk írója hazudott, vagy nézőpont kérdése mi minek számít, vagy a fene tudja ki kivel van... :twisted: :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

daranyi68 írta:

Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!
Hát akkor nagyon rosszul jött le.
Na persze csak ha a te értelmezésedben a hagyományos gyújtás a megszakitós.

A cikk azt irja hogy a gyári elektronikus gyújtáshoz(EBZA) ne használjunk nagyteljesitményű trafót.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

"Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!"

Hát én nem tudom. :D Nekem nem ez jött le első olvasatra. Ha majd többször átfutom az egész írást ki tudja mi lesz még! :twisted: :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tboldi írta:Sziasztok!

A hétvégén észrevettem, hogy kicsúszott a gyújtáskábel, mikor be akartam indítani a kis ETZ-met. Nemigen fértem hozzá a trafóhoz, úgyhogy ki kellett szednem. Viszont mikor visszaszereltem, rá kellett jönnöm, hogy nem működnek az indexek és a féklámpák. A többi dolog működik, ezek is működtek mindeddig. A vezetékek mind a helyükön vannak, semmi máshoz nem nyúltam. :|

Valami tipp, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!
Nem kötötted vissza a trafó 15-ös pontjára mindkettő vezetéket vagy a biztositéktáblából kirántottad.Ha viszont nem kötöttél le semmit a trafóról,akkor tutira lerántottad a biztositéktábláról.Nézd meg a biztositék táblánál.2 vezeték megy a trafó 15-ös pontjára egyébként,amiből az egyik az indexeket és a féklámpát is ellátja árammal(ez megy a biztositékokhoz)a másik pedig a gyújtáskapcsolótól jön.
Ha még gyári a vezetékelésed akkor mindkettőnek piros-fekete a színe.
Lényeg a lényeg hogy a trafó 15-ös pontja és a biztositéktábla közötti vezetékkel van a bibi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

tboldi írta:Sziasztok!

A hétvégén észrevettem, hogy kicsúszott a gyújtáskábel, mikor be akartam indítani a kis ETZ-met. Nemigen fértem hozzá a trafóhoz, úgyhogy ki kellett szednem. Viszont mikor visszaszereltem, rá kellett jönnöm, hogy nem működnek az indexek és a féklámpák. A többi dolog működik, ezek is működtek mindeddig. A vezetékek mind a helyükön vannak, semmi máshoz nem nyúltam. :|

Valami tipp, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!

Sarukat ha megmozgatod, kontakt spray-vel befújod van javulás? Másrészt ha lazák, nyomkodd őket összébb. Hátha.
Kép
Avatar
tboldi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.29. 00:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tboldi »

Sziasztok!

A hétvégén észrevettem, hogy kicsúszott a gyújtáskábel, mikor be akartam indítani a kis ETZ-met. Nemigen fértem hozzá a trafóhoz, úgyhogy ki kellett szednem. Viszont mikor visszaszereltem, rá kellett jönnöm, hogy nem működnek az indexek és a féklámpák. A többi dolog működik, ezek is működtek mindeddig. A vezetékek mind a helyükön vannak, semmi máshoz nem nyúltam. :|

Valami tipp, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Egy kis érdekesség a trafó témához. Ennek az irománynak a vége a lényeg(utolsó 2 mondat):

Kép

Ahány írás annyi féle trafó javaslat. Minél többet olvas az ember annál jobban nem tudja ki kivel van. :twisted: :D

Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Egy kis érdekesség a trafó témához. Ennek az irománynak a vége a lényeg(utolsó 2 mondat):

Kép

Ahány írás annyi féle trafó javaslat. Minél többet olvas az ember annál jobban nem tudja ki kivel van. :twisted: :D
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

A legnagyobb újításomat elfelejtetem leírni.
Thunder riasztó.
6000 ft-ért vettem.Ütés érzékelős,és indításgátlós,két távirányító. Nagyon jó dolog mindenkinek ajánlom.
http://coolautoo.hu/motorriasztok/2781- ... assal.html
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

allllli írta:Nem tudsz egy linket küldeni az ebay-es oldalról, ahonnan vetted a ledes izzókat?
Hello

Helyzetjelző:
http://www.ebay.com/itm/271038098047?ss ... 1497.l2649

Müszerfal világítás:
http://www.ebay.com/itm/140566170341?ss ... 1497.l2649

Index:
http://www.ebay.com/itm/2Pcs-1156-BA15S ... 2569fa81b2

Rengeteg van.
Sokféle válogass
Én ezeket raktam bele.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Banner nekem bevált eddig.... (5.5 Ah-s azt hiszem)

Ezzel az akksival vettem a motort 2 éve, de a motorban 8-10 éve lehet (az előző tulaj elmondása szerint), akkor 4 cella félig volt csak savval, 2-ben pedig kb 1 centi magasan volt a cucc :? feltöltöttük csapvízzel (megvételkor úgy voltam a dologgal mindenképp új akksi kell) autó akksiról kicsit meg lett töltve, kis karbi takarítás és pöcc-röff indult vele a motor...

Tavaly télen pedig mikor darabokra szedtem a motort, véletlenül a hideg betonon maradt az akksi a garázsajtó mellett novembertől februárig kb, akkor megint keresztet vetettem rá mikor megtaláltam, mondván: jó nagy hülye voltam, hogy elfelejtettem és ott maradt a sok lom között...
de feltöltöttem és azóta is köszöni jól van :)

A motor nem volt most beindítva 2 hónapig, akkut benne hagytam és a feszültség éppen csak 12 volt környékén mászkált benne (tehát szerintem tűrhető a helyzet :) )
Mostanában azért jobban figyelek rá, remélem bírja még ennyi ideig :D
MZ ETZ 251e '89
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkorát vegyél, amire van pénzed, illetve befér a helyére...
Minél nagyobb az "amperszáma", annál tovább bírja. Tehát ha otthonról 300km-re elmegy a töltésed,akkor egy 5Ah-s akksival lámpa nélkül haza tudsz menni talán, egy 10-12Ah-sal viszont lámpával is, vidáman.
Nekem 12Ah-s Ritar riasztóakksi van benne, már több mint 2 éve. Megélt kb 45e km-ert, offroadozást, párkányból töltés nélkül hazajövetelt, és még jó... :P

A spirálcellás jó cucc lehet, bár MZ-be sok értelmét nem látom, nincs önindító, így nincsen hirtelen, nagy áramigény, amire ezek fejlesztve lettek. Mondjuk nem drága, és egy sima savasnál biztos, hogy többet bír ki...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

A gyári utasítás szerint 5Ah[/quote]


Azt tudom, de pl neked milyen van benne, myilen márka, mióta szolgál és mi a véleményed róla?[/quote]

Nekem most semmilyen mert behalt!Unibat volt,sokab dicsérik a Banner aksit!
http://www.akkumulatoroutlet.hu/284-12v ... l-bs-.html
Én most ilyet rakok bele!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

daranyi68 írta:
allllli írta:Szerintetek milyen akksit érdemes 150-es ETZ be venni?
Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok? :)

A gyári utasítás szerint 5Ah

Azt tudom, de pl neked milyen van benne, myilen márka, mióta szolgál és mi a véleményed róla?
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

allllli írta:Szerintetek milyen akksit érdemes 150-es ETZ be venni?
Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok? :)

A gyári utasítás szerint 5Ah
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 90 vendég