Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2013.03.15. 09:56

Gabor001 írta:Sziasztok. Ugyan megy 2-3 héten belül szervizbe a motor, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre mire számíthatok.
Motor indításnál 2x 3x-ori indításnál indul csak "előre" a moci, amúgy hátrafelé indulna el.
Állítólag az Mz-ket nem is lehetne így beállítani, szal nagyobb lehet a gond. Jó esetben gyújtás beállítás, de rossz esetben?
Megszakítós gyújtású 250-es '87 Etz.
Üdv Gábor!

Nem tudom, emlékszel-e rám... Tavaly voltunk megnézni a motorod, jó néhány MZ-s barátommal együtt, egy kisebb gurulás közben. Nos, akkor mondtam, hogy csúnya hangja van a blokknak, "kicsit" zörög, ezért is rakoncátlankodhat a gyújtásod. Már akkor is javasoltam, keresd meg Bambit. Nincs Tőled olyan messze.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.03.14. 21:07

Vagy stupekolt megszabütyök. Nekem kisetz volt ilyen, amikor megvettem. Annak flexxel igazítottak a bütykén. #-o Tudott vicces helyzeteket produkálni... :lol:

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.03.14. 19:45

Én is ezt kérdeztem pár napja a BLOKK fórumban. Nekem is ez a bajom de nekem csak néha indul el hátra. A gyújtásom volt már 2,5 és 3mm is, meg a kettő között sokféle de mindegyiknél néha hátrafelé indult be. Valószínűleg a lógó főtengely lesz a hibás-->csapágycsere...

Avatar
Gabor001
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gabor001 » 2013.03.14. 18:52

Older írta:
Gabor001 írta:Sziasztok. Ugyan megy 2-3 héten belül szervizbe a motor, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre mire számíthatok.
Motor indításnál 2x 3x-ori indításnál indul csak "előre" a moci, amúgy hátrafelé indulna el.
Állítólag az Mz-ket nem is lehetne így beállítani, szal nagyobb lehet a gond. Jó esetben gyújtás beállítás, de rossz esetben?
Megszakítós gyújtású 250-es '87 Etz.
Szia! Serdülő koromban nekem is volt ilyen de ez csak gyújtás beállítás kérdés volt #-o , nekem ez a rutin vizsgán jött elő: akkor indítson és gyerünk.. szólt a vizsgáztató, Berúgtam és hátrafelé indult el, szóltam a vizsga biztosnak, hogy hátrafelé indult el, és elindíthatnám még egyszer? :^o erre Ő csak röhögött és azt mondta: Na ja hátra... [-( aztán sebesség kuplung ki és indulás hátra..... ](*,) nem volt több kérdése.
Tehát gyújtás állítás, nagy az előgyújtás és nem rúgod meg eléggé :-"
15 éves koromban ez volt 25 éve ](*,) simo elektronik-om volt, ha hátrafelé toltuk be úgy indult el, de ez más.....

Mindenesetre tetszik a sztori :) Köszi, Okoztál egy kis mosolygást :D Remélem én is hogy csak ennyi lesz a baja.

Older
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
Tartózkodási hely: Kisapostag

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Older » 2013.03.14. 18:27

Gabor001 írta:Sziasztok. Ugyan megy 2-3 héten belül szervizbe a motor, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre mire számíthatok.
Motor indításnál 2x 3x-ori indításnál indul csak "előre" a moci, amúgy hátrafelé indulna el.
Állítólag az Mz-ket nem is lehetne így beállítani, szal nagyobb lehet a gond. Jó esetben gyújtás beállítás, de rossz esetben?
Megszakítós gyújtású 250-es '87 Etz.
Szia! Serdülő koromban nekem is volt ilyen de ez csak gyújtás beállítás kérdés volt #-o , nekem ez a rutin vizsgán jött elő: akkor indítson és gyerünk.. szólt a vizsgáztató, Berúgtam és hátrafelé indult el, szóltam a vizsga biztosnak, hogy hátrafelé indult el, és elindíthatnám még egyszer? :^o erre Ő csak röhögött és azt mondta: Na ja hátra... [-( aztán sebesség kuplung ki és indulás hátra..... ](*,) nem volt több kérdése.
Tehát gyújtás állítás, nagy az előgyújtás és nem rúgod meg eléggé :-"
15 éves koromban ez volt 25 éve ](*,) simo elektronik-om volt, ha hátrafelé toltuk be úgy indult el, de ez más.....

Avatar
Gabor001
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gabor001 » 2013.03.14. 14:58

Sziasztok. Ugyan megy 2-3 héten belül szervizbe a motor, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre mire számíthatok.
Motor indításnál 2x 3x-ori indításnál indul csak "előre" a moci, amúgy hátrafelé indulna el.
Állítólag az Mz-ket nem is lehetne így beállítani, szal nagyobb lehet a gond. Jó esetben gyújtás beállítás, de rossz esetben?
Megszakítós gyújtású 250-es '87 Etz.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2013.03.12. 20:20

Lehet megszakítós de lehet már megszakító nélküli is,az előgyújtást mindegyiken lehet(néha kell is)állítani de a megszakítós az fokozott törődést igényel :(beállítani gyújtás pontot megszakító érintkező távolságot és néha egy pár csepp olajat kenésnek hiszen ezek súrlódó alkatrészek kopnak is) tehát ellenőrizni kell állatába 1000-1500km en ként.
Szerintem keres egy hozzáértő embert lehet akár motorhoz értő klubtárs is aki megmutatja hiszen nem bonyolult csak látni kell és nem árt érteni hozzá egy kicsit ha MZ vel jár az ember.

revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revell » 2013.03.12. 19:57

kupi írta:
revell írta:Sziasztok,

Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes :D) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. :) Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból :D. Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. :) Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??

előre is köszi.

Sajnos ez tipikus gyújtás hiba,vagy felső holtpontra van állítva vagy esetleg után gyújtásra... Sajnos néha elnézik és nem elő hanem után gyújtást állítanak vagy csak nagyon elkopott a megszakító,ezért is indul nehezen durrog visszarúg esetleg hátrafelé még be is tolható"(akkor megfordul a forgásirány és van hátra 4 sebid).
Elvileg a durranás nem okozhat szerkezeti gondot igaz jót se tesz neki bár hosszú távon a nem jól beállított gyújtás kinyírja a főtengelyt.
Érdemes egyszer jól beállítani a gyújtást aztán meg a karbit(akkor is durrog ha a karbi rossz de az inkább gázra az kevés üzemanyagot jelent szép fehér gyertyával)ha mind ez meg van akkor nem lehet gond.
Értem, igazából, ez eddig sosem fordult elő, sem a hátramenet se semmi. Beoltásra (előrefelé) mindig elindult. A súbertű most felülről a másodikban van, eddig a 3.ban volt, azzal is jól ment, de benzintakarékosságból feljebb tettem. Ugyan olyan szépen ment vele. Nemtudom mit csináljak. A gyújtáshoz fogalmam sincs szerintem azt sem tudnám megmondani, hogy elektronikus vagy milyen. :) Tehát beállítani se nem igazán merészkedek, se nem igazán tudom. :D A karbival az a gondom, hogy egy csatos karbi, és hiába tekergetem rajta a két csavart semmit nem reagál rá, most fogok nemsokára venni egy felújító szettet, súbert és gyertyát. Bár ezt hagyjuk mert ez nem az a téma. A furcsa az, hogy a karbi a 251esé, a matricák 251esek, de viszont a tank az 250es. tehát nemtudom, hogy a blokk milyen lehet. Akitől vettem azt mondta, hogy 250es. Ebből gondolom hogy az. A 250es ETZ blokkjában milyen gyújtás van?? '89-es évjáratú.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2013.03.12. 19:46

[quote="revell"]Sziasztok,

Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes :D) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. :) Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból :D. Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. :) Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??

előre is köszi.

Sajnos ez tipikus gyújtás hiba,vagy felső holtpontra van állítva vagy esetleg után gyújtásra... Sajnos néha elnézik és nem elő hanem után gyújtást állítanak vagy csak nagyon elkopott a megszakító,ezért is indul nehezen durrog visszarúg esetleg hátrafelé még be is tolható"(akkor megfordul a forgásirány és van hátra 4 sebid).
Elvileg a durranás nem okozhat szerkezeti gondot igaz jót se tesz neki bár hosszú távon a nem jól beállított gyújtás kinyírja a főtengelyt.
Érdemes egyszer jól beállítani a gyújtást aztán meg a karbit(akkor is durrog ha a karbi rossz de az inkább gázra az kevés üzemanyagot jelent szép fehér gyertyával)ha mind ez meg van akkor nem lehet gond.

revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revell » 2013.03.12. 19:38

Andrá$ írta:
revell írta:Sziasztok,

Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes :D) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. :) Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból :D. Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. :) Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??

előre is köszi.

revell
Nekem csinált ilyet a 150 TS de az olyat hogy kilőtte a kipufogó véget fel az almafára... meg egyszer gurulás közbe gyújtás ráadásakor még jó hogy messze volt mögöttem a simsonos :D nekem volt karbi meg gyújtás is állítva azóta igazából nem csinálja.Szerintem egy sima rossz gyertyától nem csinálni ilyet :roll:
Az komoly lehetett. :D Bár szerintem, sok benyát szívott fel egyszerre nem?? Azért robbant ekkorát.. Csak nemtudom, hogy a dugó meg a többi dolog megbánta-e ezt a kis akcióját. :D Nemsokára úgyis viszem majd Bambihoz furatni 300ra, aztán megkérem h nézzen rá erre is. Csak így most betolni is félek, mert felrobban alattam a moci az gáz :| :D

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2013.03.12. 19:24

revell írta:Sziasztok,

Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes :D) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. :) Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból :D. Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. :) Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??

előre is köszi.

revell
Nekem csinált ilyet a 150 TS de az olyat hogy kilőtte a kipufogó véget fel az almafára... meg egyszer gurulás közbe gyújtás ráadásakor még jó hogy messze volt mögöttem a simsonos :D nekem volt karbi meg gyújtás is állítva azóta igazából nem csinálja.Szerintem egy sima rossz gyertyától nem csinálni ilyet :roll:

revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revell » 2013.03.12. 19:18

Sziasztok,

Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes :D) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. :) Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból :D. Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. :) Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??

előre is köszi.

revell

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.03.11. 11:51

Köszi a tanácsokat! Én is félek a fától, de tökéletesen elszórakoztam miközben kiesztergáltam... :D

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.03.11. 10:51

allllli írta: Kép
Bármely vasboltban kapsz alu rudat. vágnak is belőle. Párszáz Ft-ból megvan egy darab. Egy esztergályos is megcsinálja vagy 500-1000 Ft-ért. Én nem kísérleteznék fával.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.03.11. 10:05

allllli írta:Mi az a textil bakelit? És honnan lehet olyan tömböt szerezni?
Régi házakban kiszerelt villanyóra helyén szokott lenni. Villanyszerelő ismerős is biztos tud szerezni, ekkora darab, ami neked kell, gyakorlatilag hulladékként is keletkezik.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.03.11. 01:15

A google legyen a barátod! :D
Például:

http://www.kabelsarubolt.hu/?p=textilbakelit

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.03.10. 23:41

Mi az a textil bakelit? És honnan lehet olyan tömböt szerezni?

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.03.10. 22:00

allllli írta:A korábbi kemény fajta ragaszópisztoly rúdból készült jeladó tárcsát nem mertem feltenni, nehogy megolvassza vagy megpuhítsa a főtengely melege.
Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.

Kép

Kép
Szép munka!De ennyi erővel csinálhatnád textil bakelitből vagy aluból is!Kezeld le,és próbáld ki ezt is azért :D

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.03.10. 21:08

Az olaj meg a víz miatt írtam, hogy lefestem vagy lelakkozom. Am meg ha lenne aluból, akkor azt tenném rá :D

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.03.10. 21:00

allllli írta:A korábbi kemény fajta ragaszópisztoly rúdból készült jeladó tárcsát nem mertem feltenni, nehogy megolvassza vagy megpuhítsa a főtengely melege.
Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.

Kép

Kép
Érdekes elképzelés, akár működhet is. Viszont mi van, ha vizet, vagy olajat kap?
(Szétmegy a szimmering pl.) Nem véletlenül csinálja mindenki aluból, de a kíváncsiság végett kipróbálhatod. Azért egy tartalékot esztergálj magadnak aluból is, hogy ha kell, gyorsan ki tudd cserélni...

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.03.10. 20:16

A korábbi kemény fajta ragaszópisztoly rúdból készült jeladó tárcsát nem mertem feltenni, nehogy megolvassza vagy megpuhítsa a főtengely melege.
Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.

Kép

Kép

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2013.03.10. 15:47

djtoma írta:
Sajnos messze nagyon.De esetleg egy videót tudnál csinálni amikor beállítod a gyújtást és hogy mit hova kell kötni főleg a próbalámpát?
Próbalámpa: fogod a hátsó fék lámpakapcsolójának vezetékét és rádugod a kondin lévő vezeték helyére.
Ha videót akarsz nézd ezt: http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_main

djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma » 2013.03.10. 10:12

kupi írta:
djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Már bocsi a kérdésért merre is laksz? Ha itt a Velencei tó környékén esetleg Érden akkor nagyon szívesen beállítom megmutatom hogyan is kell. Nem ördöngösség csak látni kell mit hova menyit...
Sajnos messze nagyon.De esetleg egy videót tudnál csinálni amikor beállítod a gyújtást és hogy mit hova kell kötni főleg a próbalámpát?

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2013.03.09. 12:36

rákerestem itt található a relém

http://mlt.boltaneten.hu/kinalat/30_uni ... s_nagares/

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2013.03.08. 13:36

sziasztok , kicsit vissza olvasgattam , apropó indexrelé, én vásároltam 1 indexrelét,, első rálátásra mondom ez elektronikus mondom kipróbálom, gyorsan aksidekli le csavarhúzó izzó kézbe na meg a relé kapkodás HICC amperszag , NA mondom ennyi vége, mielőtt kidobnám mondom azért megnézem mégis hátha nem csináltam nagy kárt , kibontom látom nyák vezetőcsíkon a szakadást, megforrasztottam azóta jó illetve hazudok 1x cseréltem benne 1 elektrolit kondenzátort mert fel puffadt, na de ami a lényege az egésznek nem elektronikus ,már nézte nagyszaktudásu barátom ( elektronikában nagyon otthon van ) ő mondta ez egy önszaggatós relé ,típust nem tudok mondani fekete színű kocka, van 1 felfogató fül rajta és terhelésről annyit hogy max. 180W de ami még érdekesebb hogy 2 wattos izzóval MÁR működik

mondom megosztom ezt azoknak akiknek ledes indexei vannak én csak azért cseréltem mert az izzószálas relém nagyobb fordulatnál és vibrációnál össze-vissza pislákolt nagyon idegesítő volt üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2013.03.11. 13:21-kor.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2013.03.07. 20:37

hell írta:Hát igen ha a burkolat oda van akkor már nem az igazi. Ebből a fajtából két fajta cimkéset láttam eddig. Ha képed van róla szivesen megnézném. A többinek még utánnajárok hátha valaki majd tudja mit bánt és mit nem...
Majd lefotózom. Szerintem nem pont ugyanez a fajta, de hasonló méret és bonyolultság. :-)
És elég sok évet kibírt.
Egyébként kivettem a tokból, azt hiszem az már nincs meg.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2013.03.07. 18:06

szediati írta:...Valaki irta itt ,hogy valamit ki kell iktatni ha a gyári fesszabot lecseréljük? mi is az pontosan? nekem csak be lett kötve a gyári helyére és azóta tökéletesen üzemel.
A dinamós rendszerekre vonatkozik, az előtét-ellenállásról van szó. Az MZ-k esetében a 6V-os rendszerűeknél van ilyen, a teljesség igénye nélkül: ES, ETS, TS.

szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati » 2013.03.07. 17:02

Nekem is elektromos fesszabályzó van beszerelve 2 éve tettem bele amikor is a gyári elektromechanikus kb 3000 fordulaton 16-17 volton töltötte az akkut. ez olyan 13.8-14 körül tölt 3000 es fordulaton. ez a fekete dobozos kisipari elekromos doboz de eddig kopp kopp tökéletes. én a saruknál kinyomtam szilóval az egészet ne menjen bele nedvesség. Valaki irta itt ,hogy valamit ki kell iktatni ha a gyári fesszabot lecseréljük? mi is az pontosan? nekem csak be lett kötve a gyári helyére és azóta tökéletesen üzemel.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.03.07. 07:46

Hát igen ha a burkolat oda van akkor már nem az igazi. Ebből a fajtából két fajta cimkéset láttam eddig. Ha képed van róla szivesen megnézném. A többinek még utánnajárok hátha valaki majd tudja mit bánt és mit nem...

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2013.03.07. 00:06

A műanyag házért nem kezeskedem, de a NYÁK, meg az elektronikai alkatrészek tokozása tuti bírja.
Ezt a tippet mondtam másnak is és tudtommal működött.
Bár a mai jó kínai cuccoknál soha nem lehet tudni.
Eszükbe jut hogy a takony olcsóbb, akkor onnantól abból készül a tranzisztor tokja. :D

Egyébként nekem van egy, ami szintén túltölt és nincs kiöntve műgyantával.
Nem dobtam még el, mert olyan kis aranyos darab. Ha nem jön össze a mutatvány azt neked adom tanulmányozásra!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.03.06. 23:52

Hohóóó az igen az tényleg nem most volt sőt hajjaj... Így belegondolva ennél a kis kütyünél lehet szétmarja még a vasat is. :) A kis műanyag házáról nem is beszélve. Fogalmam sincs mostmár, hogy ez működne-e!? Dénes ha aktuális lesz megbizonyosodást tudok szerezni róla hogy nem mar szét mindent csak azt a fránya gyanta szerűséget akkor pánikszerűen felveszem veled a kapcsolatot és megegyezünk. :) Ezt a fajtát még talán Bambi mester is dicsérte volna ha jól emlékszem, hogy nem egy rosz kütyü. Nekem is évekig ez volt előtte meg fene tudja ezzel vettem a gépet annó(most valami széthulhatot benne mert kicsit túltőt vele persze nem vészes, de belegodolva minden gond nélkül 7+ évet szolgált atom stabilan). És ha valaki ilyen gondal küzdene ha kiderül mi van benne akár lehetne is valami hozzáértőnek lekopintva sorozatgyártás csinálni. Ennél kisebbet még nem nagyon láttam az tény és ha jól látom 9db kis ellenállás szerű van benne egy tranzisztor meg egy valami :). Nem bonyolult az látszik rajta így szerintem pici pénzből ki lehet hozni. Ami ugyen nekünk hibátlan... :)

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2013.03.06. 22:20

Toluol...adjak? :)

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2013.03.06. 22:07

hell írta:Találtam a neten 1 helyet ahol van ott 1260Ft 1 liter. De ott halandó embernek nem adnak mint kiderült... :D
Esetleg ha valakinek maradt elfekvőben 1,5deci az is bőven elég lenne....
Én még a C64-es számítógép tápját javítottam ezzel a módszerrel. Tudod mikor volt az? :-)
Csak lehet most is kapni valahol.

Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 » 2013.03.06. 22:01

Ha a saját motorjáról van szó (ETZ), akkor generátorról beszélünk, ott nincs visszáram-kapcsolóra szükség, a két állású relé csupán túláram védelem miatt van. Nyugodtan kiiktatható!





Ezt nem igazán értem. Magyarul lehetne??? :))
Elnézést de nem igazán értek hozzá.
Köszi

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.03.06. 19:50

Találtam a neten 1 helyet ahol van ott 1260Ft 1 liter. De ott halandó embernek nem adnak mint kiderült... :D
Esetleg ha valakinek maradt elfekvőben 1,5deci az is bőven elég lenne....

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.03.06. 19:28

Atilla írta:
hell írta:Ok köszönöm a tippet! Nekem is olyan kellene ami kiviszi valahogy közüle a többit nem béntja! Esetleg beszerzési hely?
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...
Anyagvizsgáló laborokban használják, tehát vagy egy laborból, vagy egy labor szereket áruló boltból.
Arra készülj fel, hogy egy liter kétszer annyiba kerül, mint egy ilyen feszültségszabályozó. :D

Hali! Én régebben laborba dolgoztam, ezt az oldalt tudom ajánlani.
https://hu.vwr.com/app/search/Search?ke ... archOp=and

Bár nem biztos, hogy magánszemélyek is vásárolhatnak... Mondjuk tényleg elég drágának tűnik.

https://hu.vwr.com/app/catalog/Product? ... =28676.297

Talán ezt keresed te!

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2013.03.06. 18:25

hell írta:Ok köszönöm a tippet! Nekem is olyan kellene ami kiviszi valahogy közüle a többit nem béntja! Esetleg beszerzési hely?
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...
Anyagvizsgáló laborokban használják, tehát vagy egy laborból, vagy egy labor szereket áruló boltból.
Arra készülj fel, hogy egy liter kétszer annyiba kerül, mint egy ilyen feszültségszabályozó. :D

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2013.03.06. 14:47

Gyula-bá írta:...A visszáram kapcsoló érintkezők beégtek vagy fényesre pucolod őket és újra beállítod a szabállyozór vagy kiiktatod az érintkezőket és a helyükre egy kb 20 A-es diódát kötsz és utána állítasz szabályozót.
Ha a saját motorjáról van szó (ETZ), akkor generátorról beszélünk, ott nincs visszáram-kapcsolóra szükség, a két állású relé csupán túláram védelem miatt van. Nyugodtan kiiktatható!

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.03.06. 13:41

Tomy2005 írta:Ilyen fesz. szabályzó van a motoron.
- vagyis gyári, elektormechanikus. A visszáram kapcsoló érintkezők beégtek vagy fényesre pucolod őket és újra beállítod a szabállyozór vagy kiiktatod az érintkezőket és a helyükre egy kb 20 A-es diódát kötsz és utána állítasz szabályozót.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.03.06. 11:04

Ok köszönöm a tippet! Nekem is olyan kellene ami kiviszi valahogy közüle a többit nem béntja! Esetleg beszerzési hely?
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2013.03.06. 10:58

hell írta:Van valami csodaszer ami kioldja ebből a kis feszabból ezt a gyanta szerűséget?
Én már oldottam ki ilyet tápegységből.
Próbáltam acetonnal is, de az mindent visz.
Az bevált anyag neve Toluol. Bele kell áztatni kb egy hétre. A NYÁK lemezt és az alkatrészeket nem bántja.
A műgyanta pedig szétesik tőle. (Nem feloldódik, hanem morzsalékos kipiszkálható cucc lesz belőle.)
Csak óvatosan vele, mert elég mérgező cucc!

Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 » 2013.03.06. 10:18

Kép


Ilyen fesz. szabályzó van a motoron.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.03.05. 22:32

Van valami csodaszer ami kioldja ebből a kis feszabból ezt a gyanta szerűséget?

Kép

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.03.05. 22:12

Tomy2005 írta:A töltést jelző piros lámpa világít. (Menet közben is)
Viszont reggelente ha ráadom a gyújtást nagyon halványan világít.majd használat után valamivel erősebb.
Most akkor van töltés vagy nincs??
- még ha van is akkor is nagyon gyenge, milyen szabályozód van?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.03.05. 21:47

szediati írta:Ma voltam a mocis boltban és találtam egy két sarus index relét 2500 körüli áron de annak B illetve L sarui vannak. itt melyikre megy a 12V illetve melyikre az index kapcsoló kábele?
Kép
Naggy valószinűséggel a B a 12V az L meg az. indexkappcsoló kábel.
Mondjuk én ennyi pénzt tutira nem adnék a helyedben egy ilyen kinai vacakért.
Még akkor is ha nem jött be az első neked,maradnék egy nyugati relénél,abból is egy eredeti bontóból való olcsónál. :D

Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 » 2013.03.05. 21:30

A töltést jelző piros lámpa világít. (Menet közben is)
Viszont reggelente ha ráadom a gyújtást nagyon halványan világít.majd használat után valamivel erősebb.
Most akkor van töltés vagy nincs??

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.03.05. 20:33

Begépeltem a keresőbe ,hogy : ,,Wolkswagen index relé" és máris kidobta ezt az oldalt, többek között.

http://tctech.hu/auto/tuning/vwindex.htm

Ezek szerint szerintem is rossz a reléd, ha jól kötötted be.

Üdv.: Sunbim

szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati » 2013.03.05. 18:45

Ma voltam a mocis boltban és találtam egy két sarus index relét 2500 körüli áron de annak B illetve L sarui vannak. itt melyikre megy a 12V illetve melyikre az index kapcsoló kábele?
Kép

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.03.04. 22:25

szediati!

Szerintem az az indexrelé egyértelműen rossz.
Egyszerűen úgy ahogy leirtad hogy hogyan kötötted be,működnie kellene.
Ez boltban vásárolt új?

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.03.04. 22:18

szediati írta:egyébként a tank tisztítás az mióta elektromos téma? nem kötekedésből :)
mé' vazze, a betonkeverő nem villannyal megy? :mrgreen:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég