Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Brembo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Orosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Brembo »

Szia!
Van már rajzod a bekötéshez?
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!
Ha gyújtás, vagy üzemanyag ellátási probléma volna, akkor a többi fokozatban is rángatna,
fulladna. Ez a jelenség tapasztalatom szerint fordulatszám függő.
Próbáld ki minden sebességfokozatban kihúzatni és írd le a tapasztalatod.
Ha továbbra is ötödikben jelentkezik a probléma, akkor szerintem erőtlen a motor.
Apa66
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nézd át azokat, amit leírtam...

Inkább karbi...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

KILL3R etz írta:Valószínű alacsony úszószint, vagy kis tűszelep fúvóka, vagy benzincsap dugulás, esetleg el van tömődve a tanksapka szuszogó furata.

Ha visszaengeded a gázt, 2-3 mp múlva újra normálisan megy?
Ez nálam is elő szokott fordulni, hogy 5. ben ha meghúzom neki elkezd kicsit rángatni és ha visszangedem , akkor helyrejön. Ez most gyújtás, vagy karbi probléma?
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Valószínű alacsony úszószint, vagy kis tűszelep fúvóka, vagy benzincsap dugulás, esetleg el van tömődve a tanksapka szuszogó furata.

Ha visszaengeded a gázt, 2-3 mp múlva újra normálisan megy?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
D39FCU
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.06. 14:32
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Mezőberény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: D39FCU »

Sziasztok! Friss vagyok még itt, ezért lehet, hogy rossz helyre írok, nem tudom. Van egy ETZ 125 cm3 motorom, és az a baja, hogy 5. sebességi fokozatba ha elérem kb a 70.-et és tövig húzom akkor elkezd puffogni és lassulni. Mi lehet a baja? Mit kéne cserélni? Segítsetek légyszíves!
üdv.: Csabi
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Apa66 írta:Igazad van! Kicsit elnagyoltam a kérdést.
- ETZ elektronikus feszültségszabályzózó 12V
B+ D+ 61 DF D- kivezetésekkel
Kép

- Vezetékezés gyárinak tűnik, a színek helyesek.
- A gyújtás szerintem házilag lett készítve, a panel nincs dobozban.
Készítek róla fényképet és azt is feltöltöm.
- Szigetszentmiklóson van a moci.

Sajnos elkapkodtam a motor szétbontását, le kellett volna rajzolnom az elektromos bekötéseket.:(
Apa66
Na ennek a feszültség szabályzónak a kapcsolása az előbb linkelt rajz. Úgy emlékszem:).
A B+ és a D+ csak össze van kötve a dobozban egy NyÁK réz csíkkal. Ezért én kiszoktam hagyni a bekötését. A dióda hídról (D+(Dióda) közvetlen kötöm a pozitív biztosítékra(B+(Battery). Így rögtön két csatlakozással kevesebb van az akkumulátor töltés áramkörében, ezáltal is csökken a hiba lehetőség.

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

igen az
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Köszi a választ!
A diódapanel az egyenirányító?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, egy kis segítség, B+=pozitív ami biztosítékra megy utána aksi + sarkára ,D+=pozitív ami a dióda panelről jön le ,DF=gerjesztés ami a generátor DF pontjára megy , 61= dióda panelen is van 61 ezzel a ponttal ponttal kötöd össze innen megy a töltéshiány vissza jelzés lámpára is 1 vezeték , a - az = test negatív mert ez is kell ahhoz hogy működjön. jó szerelést és sok sikert kívánok üdv . juragy
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok persze ,, egyszerű a bekötés" de nem mindenkinek, főleg ha valaki még nem hogy nem csinált , hanem még nem is látott ilyent ,szerintem is keressél a szakembert üdv. juragy
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Igazad van! Kicsit elnagyoltam a kérdést.
- ETZ elektronikus feszültségszabályzózó 12V
B+ D+ 61 DF D- kivezetésekkel
Kép

- Vezetékezés gyárinak tűnik, a színek helyesek.
- A gyújtás szerintem házilag lett készítve, a panel nincs dobozban.
Készítek róla fényképet és azt is feltöltöm.
- Szigetszentmiklóson van a moci.

Sajnos elkapkodtam a motor szétbontását, le kellett volna rajzolnom az elektromos bekötéseket.:(
Apa66
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektromosság

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Apa66 írta:Sziasztok!
Segítségre van szükségem! Tavaly ősszel vettem egy 250-es ETZ-t, amit felújítottam.
Most érkeztem el az elektromos részhez és nem tudom, hogy mit hova kössek, mert házilag
át lett alakítva "tirisztoros" gyújtásossá. A feszültségszabályzónak is 6 lába van, amit nem tudok
értelmezni. Az van ráírva, hogy ETZ 12V fesz.szabályzó.
Letöltöttem és kinyomtattam egy gyári kapcsolási rajzot, de sajnos azzal sem jutok előre.
Itt a tavasz, végre motorozhatnék és a moci garázsban áll.:)
Előre köszi a segítséget!
Apa66
Hát szerintem ha nem igazodsz el egy ilyen egyszerű bekötésen mint az Mz,akkor lehet célszerű lenne keresned valakit a környéken aki segit,mielőtt valamit félrekötsz azt oda lesz az új tirisztoros(ami lényegében tranzisztoros)gyújtásod.
De ha mégis te akarod csinálni,akkor konkrétan ird le mire vagy kiváncsi.
Azt azért ne várd el hogy itt valaki az összes létező vezetéket egyesével leirja hogy hova kell dugni.
Amit már tudunk hogy van a gyújtásod és a fesszabod,amit bekellene kötni igaz?
Milyen gyújtás,milyen fesszab???Képet róla esetleg.
Vagy leirást,milyen feliratok vannak a fesszabon stb stb.
Így azért nem egyszerű segiteni hogy csak bedobod hogy Etz fesszab 6 lábú!
Először is gyári vagy elektronikus fesszab?
Vezetékelésed gyári vagy már maszekolt?
Szóval kicsit részletesebben kéne ha azt akarod hogy érdemi segitséget kapj.
Szerintem :D
Helyileg hol van a moci?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Elektromosság

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!
Segítségre van szükségem! Tavaly ősszel vettem egy 250-es ETZ-t, amit felújítottam.
Most érkeztem el az elektromos részhez és nem tudom, hogy mit hova kössek, mert házilag
át lett alakítva "tirisztoros" gyújtásossá. A feszültségszabályzónak is 6 lába van, amit nem tudok
értelmezni. Az van ráírva, hogy ETZ 12V fesz.szabályzó.
Letöltöttem és kinyomtattam egy gyári kapcsolási rajzot, de sajnos azzal sem jutok előre.
Itt a tavasz, végre motorozhatnék és a moci garázsban áll.:)
Előre köszi a segítséget!
Apa66
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

DrV írta:@gabsic: Milyen foglalatú ledeket tettél index, műszerfal és helyzetjelzők helyére? Kerestem, de nem találtam egyenlőre.
ebayről rendeltem.
pl: http://www.ebay.com/itm/2-X-BA15S-T25-1 ... 577wt_1181
keresésnél egyszerű, pl: "red led ba15s"
foglalatok ugye pl ba15s, ba9s, ba7s
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

@gabsic: Milyen foglalatú ledeket tettél index, műszerfal és helyzetjelzők helyére? Kerestem, de nem találtam egyenlőre.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Brembo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Orosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Brembo »

Köszi a rajzot! Ma megpróbálok összeütni valamit, aztán meglátjuk!
Üdv!
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Brembo írta:Sziasztok!

Végre sikerült beindítani a mocit. Egy régi fesszabályzót kaptam bele. Namost az egyik tekercsnél folyamatosan szikrázott a kalapács-ülő-köz szép zölden.
Még 1-2 indítás és se töltés se szikrázás, csak a motor jár.
Most felhoztam megjavítani az ezelőtt benne lévő elektronikus fesszabályzót.
Ezt szétszedve egy megfeketedett és egy leolvadt lábú ellenállást találtam a DF és D- lábak vonalában. A feketéről nem nagyon tudom megállapítani a színkódot, hogy milyet is rakjak helyette.
Van valakinek egy kép róla, vagy vmilyen támpont?
Az is érdekes, hogy miért ment ki?!


Szia
Lehet hogy ez a kapcsolása. Én ebből csináltam már egy párat és tökéletesen működnek.
A tranzisztorok más típusúak is lehetnek.
Kép
Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

jura györgy írta:sziasztok van-e valakinek tapasztalata olasz gyártmányú gyújtótrafóról Unix autósbolt üdv. juragy
Szia!
Volt olasz gyújtótrafóm, igaz nem Unix-ban vettem. Semmi gond nem volt vele. Úgy nyírtam ki hogy egyszer rajta felejtettem a gyújtást. Ez az én hibám volt nem a trafóé.
üdv.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok van-e valakinek tapasztalata olasz gyártmányú gyújtótrafóról Unix autósbolt üdv. juragy
Avatar
Brembo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Orosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Brembo »

Szia!

Amit én tudok, a 125-ösnél a főtengely csapágyak: Jobb oldalt 6304, bal oldalt 2 db 6204.
minadam46
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:34
MZ-d típusa: Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: minadam46 »

Hello!

Valaki eltudná nekem küldeni üzenetbe az Etz 150-ennek a blokkban lévő csapágyinak a számát!? Nagyon megköszönném!
Avatar
Brembo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Orosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Brembo »

Nem tűnik bonyolultnak. Valszeg akkor mehetett ki, amikor egy izzócsere folytán rövidre zártuk a töltésjelző vezetékét. 2 ellenállást kell csak kicserélni. Az egyik még tuti, de a másikról nemtom az értékét leolvasni.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az elektronikus fesszab olyan mint az óvszer, ha használt akkor dobd ki... és viccen kívül, silány minőségűek, javítani csak akkor érdemes ha jól értesz hozzá. Bambi tud tanácsot adni (és fesszabot is lehet ott venni tudtommal) mit és hogyan érdemes.
Avatar
Brembo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Orosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Brembo »

Sziasztok!

Végre sikerült beindítani a mocit. Egy régi fesszabályzót kaptam bele. Namost az egyik tekercsnél folyamatosan szikrázott a kalapács-ülő-köz szép zölden.
Még 1-2 indítás és se töltés se szikrázás, csak a motor jár.
Most felhoztam megjavítani az ezelőtt benne lévő elektronikus fesszabályzót.
Ezt szétszedve egy megfeketedett és egy leolvadt lábú ellenállást találtam a DF és D- lábak vonalában. A feketéről nem nagyon tudom megállapítani a színkódot, hogy milyet is rakjak helyette.
Van valakinek egy kép róla, vagy vmilyen támpont?
Az is érdekes, hogy miért ment ki?!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Kész is van kisebb alakításokkal de sikerült a helyére illesztani :D
megpróbáltam hát nincs nagyobb fénye sőt :roll: mondjuk 40/45W helyett lett 35/35W nemtom.. :roll:

Visszavonom jó fénye van :) annyi minimum mint a réginek bár talán jobban szórja ezért nagyobb a fénye :roll: , (megpróbáltam este sötétbe) :D


Kép

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Andrá$ 2012.02.29. 20:18-kor.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Beszereztem mindent, megvan a Trabant lámpa,6V 35/35W halogén égő is :D
Elolvastam a főoldalon a cikket,
már csak vhogy bele kell varázsolnom a motorba meg az égőt a burába :roll: #-o

Kép

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Köszönöm a válaszokat.Üdv.: takzol
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Alfa írta: Egyéb lámpák: autósboltban kapható ledes, izzó foglalatos lámpa. indexbe, helyzetjelzőbe, műszervilágításba is van. Meglepődtem, de nagyon fasza. Xenon helyett meg Tungsam Megalight Ultra 90%, a trabi foncsor meg elég jó vele.
A megalight ultra tényleg király, már minden autómban és motormban az van:)
LEdes cucok műszervilágításba, helyzetjelzőbe tökéletesek. Indexbe is jó, csak speckó relé kell hozzá.

Féklámpába viszont már problémásabb. Nekem van itthon csomó féle ledes égőm, a skodámat már ledesítettem, de féklámpánál visszacseréltem hagyományosra. Igaz épp itt lenne előny a gyorsabb felgyulladás, de fényerőben nem nagyon tudják az autósboltos ledes csodák a 21W-os hagyományos égő fényerejét hozni. Sőt.... Szerintem itt célszerűbb hagyományos égőt megtartani, és egy pótféklámpát még a csomagtartó alá felszerelni. (Bár ez meg esetleg a rendőrnek nem tetszhet)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
A motoromban 10.000 kilométer van.Minden alkatrész eredeti benne. Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy kell-e tartanom a feszültségszabályzó tönkremenetelétől. Amennyiben elektronikusra cserélném, a bekötése, felfogatása hogyan történjen.A kis ETZ-vel hosszú túrákat szoktam tenni, ezért szeretném, hogy minél "magabiztosabb " legyen a motorom. /Nem vagyok egy műszaki zseni, de az egyszerűbb dolgokat szeretem megbütykölni. A segítséget előre köszönöm.
A mechanikus feszszabnál kevés megbízhatóbb dolog van.
2 dolog amire figyelni kell:
-érintkezők állapota, beégése: amennyiben a 10000 az valóban 10000 ilyen gondod nem lesz egyelőre.
-rugóelőfeszítés megváltozik, után kell egy idő után állítani.
De ha megfelelő töltésed van most, akkor ne bántsd szerintem (pláne ha még nem csináltál ilyet).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Kicsit olvasgattam az első lámpák terén és egy valamire nem derült fény: ha az izzó nagyobb teljesítményű, mint a gyári foncsorba való, de van rajta UV szűrő, akkor a foncsor nem fog kiégni, bemattulni? Erősen gondolkozom valami ledes vagy halogénes megoldáson, de még az is kérdéses, h trabant vagy gyári foncsort használjak e? Hisz a két lámpatest máshogy szórja a fényt.
Egy ledes boltban gondolom tudják, h milyen izzót adjanak, ha etzbe kérek fék, index, stb helxre ledeket és a kézikönyvet is viszem, igaz?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
A motoromban 10.000 kilométer van.Minden alkatrész eredeti benne. Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy kell-e tartanom a feszültségszabályzó tönkremenetelétől. Amennyiben elektronikusra cserélném, a bekötése, felfogatása hogyan történjen.A kis ETZ-vel hosszú túrákat szoktam tenni, ezért szeretném, hogy minél "magabiztosabb " legyen a motorom. /Nem vagyok egy műszaki zseni, de az egyszerűbb dolgokat szeretem megbütykölni. A segítséget előre köszönöm.
Hát ha tényleg mindene eredeti és valóban 10 000 km van benne,akkor szerintem neked semmi dolgod nincs ezzel kapcsolatban :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt Fórumozók!
A motoromban 10.000 kilométer van.Minden alkatrész eredeti benne. Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy kell-e tartanom a feszültségszabályzó tönkremenetelétől. Amennyiben elektronikusra cserélném, a bekötése, felfogatása hogyan történjen.A kis ETZ-vel hosszú túrákat szoktam tenni, ezért szeretném, hogy minél "magabiztosabb " legyen a motorom. /Nem vagyok egy műszaki zseni, de az egyszerűbb dolgokat szeretem megbütykölni. A segítséget előre köszönöm.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

DrV írta:Üdv!

AZ etz izzóinak ledesre való lecserélését tervezem. Ezekkel van valakinek tapasztalata,h fék-index, stb helyett hogy működnek a ledek?
A fényszóróval is kezdenék valamit, mert hiába a trabant foncsor, ami jól van beállítva, számomra rosszul szórja a fényt. Legjobb lenne visszatenni az eredeti etz foncsort és abba valami ledes lámpát v xenon (4200K színhőmérsékletűt), aminek van fénye, de ezt a rendőr is látja, nem is beszélve azokról, akiket netántán elvakítok...
Egyéb lámpák: autósboltban kapható ledes, izzó foglalatos lámpa. indexbe, helyzetjelzőbe, műszervilágításba is van. Meglepődtem, de nagyon fasza. Xenon helyett meg Tungsam Megalight Ultra 90%, a trabi foncsor meg elég jó vele.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

AZ etz izzóinak ledesre való lecserélését tervezem. Ezekkel van valakinek tapasztalata,h fék-index, stb helyett hogy működnek a ledek?
A fényszóróval is kezdenék valamit, mert hiába a trabant foncsor, ami jól van beállítva, számomra rosszul szórja a fényt. Legjobb lenne visszatenni az eredeti etz foncsort és abba valami ledes lámpát v xenon (4200K színhőmérsékletűt), aminek van fénye, de ezt a rendőr is látja, nem is beszélve azokról, akiket netántán elvakítok...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Írj PÜ-t ha nem találtad meg a szerelési kézikönyv közepetáján a kapcsolási rajzot, az teljesen egyértelmű, elnézni sem lehet. Elküldöm szívesen.
Avatar
Brembo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Orosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Brembo »

A kérdés jogos és jó is!
Nos, én eddig meg voltam győződve, hogy a nemrég vásárolt motoromon minden jól van bekötve.
A főtengelycsapágyazáshoz szétszedve a vezetékeket jelöltem és pontosan oda dugtam vissza, ahol voltak.
Előfordulhat, hogy minden jó helyen van, csak vmi zárlat miatt (amit szerelgetés közben csinálhattam) szállt el pl. a fesszabályzó és ezért adja ezeket a jeleket?
Ha le tudnám követni (ismerve az U, v, W, Df stb.útját), lehet, hogy kiderülne, hogy mi van rossz helyen, ha tényleg az a hiba.
Még egy szokatlan jel: Amikor a gyújtáskapcsolót "bekapcs." állásba fordítom a töltésjelző néha egy pillanatra felvillan, de nem mindig.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Brembo írta:Köszi!
Szal, honnan lehet megtudni, hogy mit hova kössek, hogy jó legyen?
Az általam talált rajzok elég homályos infókkal szolgálnak.

A"mit hova kössek" esetén mire vagy kiváncsi?
Csak a töltés visszajelzőre,vagy az egész motorra,vagy mire?

Külön visszajelző van a töltésnek vagy egyben az az indexvisszajelző is? (standard vagy luxus?).
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Brembo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Orosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Brembo »

Köszi!
Szal, honnan lehet megtudni, hogy mit hova kössek, hogy jó legyen?
Az általam talált rajzok elég homályos infókkal szolgálnak.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3137
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

elkötés, ami azóta okozhatott sok más bajt is (egyenirányító, feszszabályzó, akksi halálát)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Brembo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Orosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Brembo »

Sziasztok! Trafóbajomból (durrogás, lehörgés) kigyógyulva egy újabb problémával szembesültem.
A Töltéslámpa (ami eddig sztem jól működött) álló motornál, gyújtáson nem világít. Ha beindítom, akkor világít, a fordulat függvényében egyre jobban, mígnem az izzó jobblétre szenderül.
Mi lehet a gond? Rosszul van bekötve valami? Vagy a fesszabályzó szállt el?
Amikor mentem vele egy kört rövid idő alatt lemerült az akksi.
Az egyre erősebben világító töltéslámpát figyelembe véve valamilyen töltésnek kéne lennie, csak lehet, hogy rossz irányt vett. :roll:
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

pempelli írta:Azért mert úgy vannak beállítva még ugyanúgy használatban vannak mind a jobb mind a bal fényszóró.
Az hogy nem oda világít pontosan mint a másik az csupán beállítás kérdése.
Azt kell nézni hogy foncsor jó legyen rajta,tök mindegy jobbos vagy balos.
De nem akarok vitatkozni,nézz vagy olvass utána.

üdv
"Ha mégis van valami eltérés, akkor szerintem jobbos kell, mivel a bal oldali fényszórók mindig "gyengébb" megvilágításra vannak beállítva"

Azt nem állítottam, hogy van eltérés, hanem azt, hogy HA MÉGIS VAN :) A lényeg a lényeg, értjük egymást... :D Peace!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

dkari írta: Tz-re akarod felrakni?
Nem szimó a kiszemelt áldozat Tz-vel szeretnék látni is nemcsak nézni :D
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

nova001155 írta:
nova001155 írta:Segítségre lenne szükségem egy babetta gyújtás bekötéséhez adott gyári 1 vezetékes jeladós alaplap egy gyujtótekercs illetve ez http://kepgep.hu/2012/02/26/main/DSC_0019_1.html
Odáig oké hogy a "G" gerjesztés gyujtótekercs "I" Impulzus a jeladó Illetve a villám a nagyfeszültségű kimenet megy a gyertyára ugye de mi az "1" ? az mos hova is megy ?
Oké kérdés visszavonva Az a test :D rájöttem.
Tz-re akarod felrakni?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nova001155 írta:Segítségre lenne szükségem egy babetta gyújtás bekötéséhez adott gyári 1 vezetékes jeladós alaplap egy gyujtótekercs illetve ez http://kepgep.hu/2012/02/26/main/DSC_0019_1.html
Odáig oké hogy a "G" gerjesztés gyujtótekercs "I" Impulzus a jeladó Illetve a villám a nagyfeszültségű kimenet megy a gyertyára ugye de mi az "1" ? az mos hova is megy ?
Oké kérdés visszavonva Az a test :D rájöttem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Azért mert úgy vannak beállítva még ugyanúgy használatban vannak mind a jobb mind a bal fényszóró.
Az hogy nem oda világít pontosan mint a másik az csupán beállítás kérdése.
Azt kell nézni hogy foncsor jó legyen rajta,tök mindegy jobbos vagy balos.
De nem akarok vitatkozni,nézz vagy olvass utána.

üdv
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

pempelli írta:Ezt most komolyan írtad?:)
Igen.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Segítségre lenne szükségem egy babetta gyújtás bekötéséhez adott gyári 1 vezetékes jeladós alaplap egy gyujtótekercs illetve ez http://kepgep.hu/2012/02/26/main/DSC_0019_1.html
Odáig oké hogy a "G" gerjesztés gyujtótekercs "I" Impulzus a jeladó Illetve a villám a nagyfeszültségű kimenet megy a gyertyára ugye de mi az "1" ? az mos hova is megy ?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Seclusion írta:Ha mégis van valami eltérés, akkor szerintem jobbos kell, mivel a bal oldali fényszórók mindig "gyengébb" megvilágításra vannak beállítva, hogy a szemből jövőket ne zavarja az erős fény. A jobbos viszont az út szélét világítja meg.

Ezt most komolyan írtad?:)
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ha mégis van valami eltérés, akkor szerintem jobbos kell, mivel a bal oldali fényszórók mindig "gyengébb" megvilágításra vannak beállítva, hogy a szemből jövőket ne zavarja az erős fény. A jobbos viszont az út szélét világítja meg.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 50 vendég