Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Dargo írta:Helló
Korszerűsíteni akartam a kilóméter órám, de közben bosszantó problémát okoztam magamnak. Az index visszajelző csak az egyik irányba hajlandó villogni. Mi okozza ezt a fajta jelenséget? És hogyan lehet orvosolni?


Köszi a hozzászólásokat
Elkötés. Nézz meg egy kapcsolási rajzot, akkor kiderül.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Helló
Korszerűsíteni akartam a kilóméter órám, de közben bosszantó problémát okoztam magamnak. Az index visszajelző csak az egyik irányba hajlandó villogni. Mi okozza ezt a fajta jelenséget? És hogyan lehet orvosolni?


Köszi a hozzászólásokat
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Dargo írta:Helló

A kilóméter órámba szeretnék izzótartó foglalatot venni. Tudja valaki hogy hol lehet ilyet venni???

Köszi a segítséget
Bontókban: Trabant, Wartburg, IFA, Barkas műszerfalában ugyanilyen van.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Helló

A kilóméter órámba szeretnék izzótartó foglalatot venni. Tudja valaki hogy hol lehet ilyet venni???

Kép


Köszi a segítséget
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Troster írta:Ha valakinek az egyik fesszabályzóval van töltése, a másikkal nincs akkor a gagyi multiméter is fog megközelítő értéket mutatni, tehát belőheti a probléma okát.

Próbáltam visszakeresni az én esetemet,amit fotókkal is illusztráltam itt a fórumon,de a saját hozzászólásaim pont valamiért nálam nem megy.A lényeg:
Sokat kinlódtam a töltésemmel,ami tulajdonképpen volt,de rámérve a feszültség összevissza ugrált.legtöbbször azt mutatta hogy túltölt!Ezt a Gabsic által is emlegetett kinai gagyiság csinálta.
Viszont amikor elmentünk itt somogyban egyet gurulni páran(Zozy,Piki,Ötvöscsöpi)akkor ugyanezzel a multiméterrel a többiekén relative teljesen jót mutatott.Persze mit gondolhattam.Valami szar a rendszeremben.Hadd ne mondjam,mindent cserélgettem hogy jó legyen,de nem akart rendes stabil értéket mutatni.
Cseréltem generátor forgó illetve állórészt.Subee féle fesszab volt ekkor rajt,azt is cseréltem,igaz gyárira nem tudtam,mert az nem volt,viszont volt wartburg fesszabom,volt egyszer nálam egy ideig egy Bambi által adott elektronikus fesszab és a boltokban is kapható fekete doboz.
Szóval cserebere az volt rendesen részemről.a VÉGÉN MÁR AZT SEM TUDTAM MILYEN PÁROSITÁSOK VOLTAK.
Ja még akkucserével is próbálkoztam.
Semmi eredmény.Amit furcsállottam az az volt,hogy a feszmérő szerint túltöltésem volt,de egyetlen izzó égett ki ezalatt az időszak alatt.Pedig 16-17 V-os feszeket mért.
Na egyszer hazahoztam a céges multimétert és láss csodát tökéletes értékeket mutatott minden fordulaton.

Tanulság:
ami az én motoromon valami oknál hülyeséget mért az a másikaknál jó volt.Ezt azóta sem értem.
A komolyabb multiméterrel jó értékek voltak.
A gagyi multiméterem azóta is megvan és bármi másra teljesen jól szuperál,kivéve amikor a töltésemet mérem.
Nem mondom,még ez sem bizonyit semmit,mert lehet ettől függetlenül valami kehe a rendszeremben,de én már nem tudtam mivel próbálkozni ezeken a dolgokon kivül amit leirtam.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

Ha valakinek az egyik fesszabályzóval van töltése, a másikkal nincs akkor a gagyi multiméter is fog megközelítő értéket mutatni, tehát belőheti a probléma okát.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nandor írta:
Ugyanazzal a multival mértem a gyárinál és a Müller-félénél is, egyiknél jó volt a töltés a másiknál nem.
Bocs hogy belevau, de töltést minimum egy analóg műszerrel, vagy oszcilloszkóppal nézünk. Az 500 forintos kínai digitális multiméter nem fog normális értéket mutatni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Én már jártam így multiméterrel :? szívtam is miatta rendesen összecseréltem mindent... aztán egy új multiméter
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

KILL3R etz írta:A töltésre mérj rá egy 'komolyabb' multival. Már volt párszor, hogy a multi volt a ludas...
Bár nem tudom mivel mérted... :-k
Ugyanazzal a multival mértem a gyárinál és a Müller-félénél is, egyiknél jó volt a töltés a másiknál nem.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

István79 írta:dkari

Nem lehetetlen.De műszakin így biztosan nem menne át. (sajnos én pont az elektronikához értek a leg kevesebbet,sőt még a gyújtást se tudom beállítani ) de azon felül szinte semmi nem akadály :)

A gyújtásbeállításra visszatérve: nem is volt még olyan MZ-m amin kellett volna és nem is volt kitől megtanulni.
Ahogy a motor most alakul a müszakin a ledes lámpa lenne a legkisebb gond. De az átalakítást amúgy is úgy csinálom hogy egy nap alatt gyári állapotba vissza tudom állítani :lol:
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

KILL3R etz írta:A töltésre mérj rá egy 'komolyabb' multival. Már volt párszor, hogy a multi volt a ludas...
Bár nem tudom mivel mérted... :-k
Nyálszenzor :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A töltésre mérj rá egy 'komolyabb' multival. Már volt párszor, hogy a multi volt a ludas...
Bár nem tudom mivel mérted... :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

bomber93 írta: Egy kérdés: próbáltad már más motorra Lehetőség szerint Mz-re rápróbálni a hibásnak vélt darabokat? valami haver gépén mg kéne nézni-mert ha az övén jó a tieden nem attól nem biztos hogy rossz. Nem akarok én senki mellett állni csak érdeklődöm-mert 1-2 héten belül építem meg magamnak én is és minden információ fontos. Pl valakinek van valami tippje-hogy mitől lehet az, hogy alacsony fordulaton egyeseknek nem tölt?
Szereztem egy gyárit azzal tökéletes, még egy kicsit túl is tölt. Ha kicsit jobb idő lesz majd beállítom. 8)
A rendelt hátsó lámpán rossz helyen van a ledsor, /akit érdekel fényképet is tudok küldeni/ a tőle rendelt feszültségmérő összevissza mutatja az értékeket /ha kell levideózom/. De lehet, hogy a motorom rossz és össze vissza kötözgettem mindent. :twisted:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Nandor 2012.02.17. 23:03-kor.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Nandor írta:
dkari írta: Nem kell megvédeni nem bántotta senki. Nekem is van tőle komplett gyújtásom ts-re valamint ledes irányjelző szett amikkel tökéletesen meg vagyok elégedve. Minden gyártónak,gyárnak van rossz szériája.
Ez a rossz széria nálam ötből három. :(

Egy kérdés: próbáltad már más motorra Lehetőség szerint Mz-re rápróbálni a hibásnak vélt darabokat? valami haver gépén mg kéne nézni-mert ha az övén jó a tieden nem attól nem biztos hogy rossz. Nem akarok én senki mellett állni csak érdeklődöm-mert 1-2 héten belül építem meg magamnak én is és minden információ fontos. Pl valakinek van valami tippje-hogy mitől lehet az, hogy alacsony fordulaton egyeseknek nem tölt?
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

dkari írta: Nem kell megvédeni nem bántotta senki. Nekem is van tőle komplett gyújtásom ts-re valamint ledes irányjelző szett amikkel tökéletesen meg vagyok elégedve. Minden gyártónak,gyárnak van rossz szériája.
Ez a rossz széria nálam ötből három. :(
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: István79 »

dkari

Nem lehetetlen.De műszakin így biztosan nem menne át. (sajnos én pont az elektronikához értek a leg kevesebbet,sőt még a gyújtást se tudom beállítani ) de azon felül szinte semmi nem akadály :)

A gyújtásbeállításra visszatérve: nem is volt még olyan MZ-m amin kellett volna és nem is volt kitől megtanulni.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

István79 írta:
dkari írta:Szerintetek ezzel a gyújtással ts mz-t lehetne használni:http://www.simson.hu/index.php?mit1=cik ... d=13&fokat
Etz-re felszerelve találtam:http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=29058

Használni lehetne csak világításod nem sok lenne . Max: a tompitot és hátsó lámpának lenne elég a babetta 32w-ja. (Az MZ-é 60w)
Én is ezen filóztam. De ha mondjuk kicserélném az első égő kivételével az összeset ledesre és ezzel a gyújtásal ha jól tudom akksi nélkül is megy a motor akkor össze lehetne hozni.....
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Alex_TS írta:Sziasztok! Van egy TS 125-ösöm, amin megadta magát a dinamó forgórész. Mennyire gyakori ez a probléma? Megéri bontottat venni, vagy csak újat (13 eFT)? :-k Én terepen használom a motort, ha rendszámos lenne, nem gondolkodnék ezen, megvenném az újat.
Szerintem elég kicsi az esélye, hogy pont egy rossz használtat fognál ki, de ha mégse így lenne, nem egy eget rengető összeg (tudom... ez sokmindentől függ). Egy új árából tudsz venni 3-4 bontottat is :) Ránézésre legyen elfogadható állapotú. Egyébként a 10000 évenként 1 tönkremegy kategória :D
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Alex_TS írta:Csak attól félek, hogy a bontottnak is ugyanaz a baja lesz (vagy van), mint az enyémnek. Ezért kérdeztem, hogy mennyire gyakori a forgórész meghibásodása?
Szerintem is vegyél bontottat. Korábban vettem már több forgórészt is és mindegyik jó volt.
Alex_TS
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
Tartózkodási hely: Ózd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alex_TS »

Csak attól félek, hogy a bontottnak is ugyanaz a baja lesz (vagy van), mint az enyémnek. Ezért kérdeztem, hogy mennyire gyakori a forgórész meghibásodása?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Alex_TS írta:Sziasztok! Van egy TS 125-ösöm, amin megadta magát a dinamó forgórész. Mennyire gyakori ez a probléma? Megéri bontottat venni, vagy csak újat (13 eFT)? :-k Én terepen használom a motort, ha rendszámos lenne, nem gondolkodnék ezen, megvenném az újat.
Mindenképp bontottat vegyél, utángyártottat nem ajánlom.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Alex_TS
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
Tartózkodási hely: Ózd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alex_TS »

Sziasztok! Van egy TS 125-ösöm, amin megadta magát a dinamó forgórész. Mennyire gyakori ez a probléma? Megéri bontottat venni, vagy csak újat (13 eFT)? :-k Én terepen használom a motort, ha rendszámos lenne, nem gondolkodnék ezen, megvenném az újat.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gexxx írta:gondolom ugyanez a helyzet a ledessel is
így van:-)
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: István79 »

dkari írta:Szerintetek ezzel a gyújtással ts mz-t lehetne használni:http://www.simson.hu/index.php?mit1=cik ... d=13&fokat
Etz-re felszerelve találtam:http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=29058

Használni lehetne csak világításod nem sok lenne . Max: a tompitot és hátsó lámpának lenne elég a babetta 32w-ja. (Az MZ-é 60w)
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

gabsic írta:
Gexxx írta:gondolom ugyanez a helyzet a ledessel is
Igen. De a Subee-féle ledes működik égőkkel is. (én elöl 10, hátul 15ös égővel használtam)
hát, én inkább vennék boltból/e-bay-ről, csak tudnom kell, milyet kell keresnem... bár egyenlőre csak nézegetem...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gexxx írta:gondolom ugyanez a helyzet a ledessel is
Igen. De a Subee-féle ledes működik égőkkel is. (én elöl 10, hátul 15ös égővel használtam)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Szerintetek ezzel a gyújtással ts mz-t lehetne használni:http://www.simson.hu/index.php?mit1=cik ... d=13&fokat
Etz-re felszerelve találtam:http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=29058
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára dkari 2012.02.16. 22:16-kor.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

gondolom ugyanez a helyzet a ledessel is
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gexxx írta:szakik,

mi van akkor, ha olyan indexet teszek a gépre, amiben 10W-os izzók vannak? Fog üzemelni rendesen?
hozzá való relé kell,pl robogó
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

szakik,

mi van akkor, ha olyan indexet teszek a gépre, amiben 10W-os izzók vannak? Fog üzemelni rendesen?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Samu írta:Csakhogy megvédjem Subit nekem a fesszab és a gyújtás is kiválóan működik. És az index relé is.
Nem kell megvédeni nem bántotta senki. Nekem is van tőle komplett gyújtásom ts-re valamint ledes irányjelző szett amikkel tökéletesen meg vagyok elégedve. Minden gyártónak,gyárnak van rossz szériája.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Samu írta:Csakhogy megvédjem Subit nekem a fesszab és a gyújtás is kiválóan működik. És az index relé is.
Nekem csak két indexem van tőle, az egyik a Jawában tökéletesen működik a mai napig, a másik a TS-ben is évekig tette a dolgát, amíg ki nem szedtem eladás előtt. :)
Most a fiókban pihen kompletten, amúgy meg eladó
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Samu »

Csakhogy megvédjem Subit nekem a fesszab és a gyújtás is kiválóan működik. És az index relé is.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Nandor írta:
dkari írta: Nekem a Müller Szabi féle volt felrakva,de nem jött be. Alapjárat közelébe nem volt vele töltésem hiába volt rajt szabályzó.
Aztán mi lett vele? Csak azért kérdezem mert nekem is van egy Müller fesz. szabályzóm ami szintén hasonlókat produkál, annyival megspékelve, hogy magasabb fordulaton össze vissza ingadozik a töltés.
Hát azt hiszem a padláson pihen :)
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

dkari írta: Nekem a Müller Szabi féle volt felrakva,de nem jött be. Alapjárat közelébe nem volt vele töltésem hiába volt rajt szabályzó.
Aztán mi lett vele? Csak azért kérdezem mert nekem is van egy Müller fesz. szabályzóm ami szintén hasonlókat produkál, annyival megspékelve, hogy magasabb fordulaton össze vissza ingadozik a töltés.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

István79 írta:Van valakinek tapasztalata a képen látható (után gyártott) 6v-os fesszabályzóval?
Kép
Amíg 6V-os volt a motorom,addig ilyen volt rajt és addig jó is volt.Mondjuk ez nem volt sok idő,úgyhogy talán strapabíróságban nem mérvadó,viszont az biztos hogy a töltésem stabil volt vele.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

István79:

Végül is hibátlan a gyári fesszabályzóm ,csak arra voltam kiváncsi,hogy a mai világban képesek-e gyártani jóféle fesszabályzót.

Az alapjárat közeli töltés hiány megengedett 1500as fordulatig,de MZ-hez illik egy 2000es fordulat.(vagyis én így tanultam annak idején az oktatómtól)[/quote]

dkari:

Hát nem tudom. Nekem a gyári mechanikussal nem jelez vissza a töltésvisszajelzőm alapjáraton.(nekem is 1500-2000 között van)
Amugy újonnan 6e körül van az elektromos fesszabályzó de pont most láttam a vaterán kettőt is. Az egyik 3e a másik 3500 ért volt.
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: István79 »

dkari írta:
István79 írta:Van valakinek tapasztalata a képen látható (után gyártott) 6v-os fesszabályzóval?
Kép
Nekem a Müller Szabi féle volt felrakva,de nem jött be. Alapjárat közelébe nem volt vele töltésem hiába volt rajt szabályzó.
A gyári mechanikussal tökéletes.
Végül is hibátlan a gyári fesszabályzóm ,csak arra voltam kiváncsi,hogy a mai világban képesek-e gyártani jóféle fesszabályzót.

Az alapjárat közeli töltés hiány megengedett 1500as fordulatig,de MZ-hez illik egy 2000es fordulat.(vagyis én így tanultam annak idején az oktatómtól)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

István79 írta:Van valakinek tapasztalata a képen látható (után gyártott) 6v-os fesszabályzóval?
Kép
Nekem a Müller Szabi féle volt felrakva,de nem jött be. Alapjárat közelébe nem volt vele töltésem hiába volt rajt szabályzó.
A gyári mechanikussal tökéletes.
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: István79 »

Troster írta:
István79 írta:Van valakinek tapasztalata a képen látható (után gyártott) 6v-os fesszabályzóval?
Kép
Nekem 2 éve teljesen hibátlanul működik!

A gyárinak is 5 lába van? Minden vezeték oda megy mint a gyárin?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

István79 írta:Van valakinek tapasztalata a képen látható (után gyártott) 6v-os fesszabályzóval?
Kép
Nekem 2 éve teljesen hibátlanul működik!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Nekem volt belőle több is. Mind szar!
Nem sokáig húzta egyik sem. Bezzeg a gyári...
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: István79 »

Van valakinek tapasztalata a képen látható (után gyártott) 6v-os fesszabályzóval?
Kép
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Bizony jó lenne egy fékpadi mérés, de nem olyan őrdöngős a dolog:
Mindig a lehető legnagyobb előgyújtás adja a legjobb teljesítményt egy adott üzemállapotban.
Ha az előgyújtás nagyobb, mint a "lehető legnagyobb" azt a kopogásos égés jelzi, ezt a léghűtés
bordái kiválóan közlik velünk: majd' szétesik úgy csörög.

A szocin sajnos nem publikáltak semmit.
Trabihoz csináltak, de az nem résvezérlés, ha jól tudom. Talán a gyári wartburg előgyújtásgörbét érdemes tanulmányozni, úgy emlékszem a kesztyűtartóban lévő könyvben benne volt.
Az eredeti szándékom az volt, hogy menet közben tudjak gyújtást állítani, mert egy kis elállítódás is drámaian kivette a motor erejét.
Én ezt a görbét használom (megszakítóval ](*,) ):

-34,58 650 felett
-38,24 800 -"-
-39,8 1000
-35,84 1200
-30,68 1300
-26,48 1400
-20,48 1600
-20 1800
-41,6 2000
-33,5192 3640
-32,8121 3958,5
-26,858 4095
-25,0972 4231,5
-24,5648 4368
-24,947 4550
-27,404 4732
-29,8064 4914
-33,8878 5141,5
-36,7679 5369

A legszembetűnőbb dolog, hogy alapjárattól közel 4000-ig 10 mm (41,6fok) az előgyújtás kivéve az 1200-2000 szakaszt, itt azzal szabályzom le az alapjáratot, hogy kb. gyári előgyújtást kap.

A wartburgnál azzal indokolták az előgyújtásszabályzás elhagyását, hogy a motor a fő fordulat tartományban jó közelítéssel fix előgyújtást igényel (láthatóan fékpadi mérések alapján).
A vákuumos elhagyására az lehet a magyarázat, hogy a motor nyomatékgörbéje nagyjából követi a menetellenállás görbéjét a legnagyobb sebességfokozatban.

Amennyire én jutottam ezek az MZ-nél is így vannak, tehát nem kell csodákat várni: erősebb alapjárat, alsó tartományban jelentős ingyen nyomaték, és legfelül is javítania kell a túlforgatásnál és aztán elmaradhatatlan fordulatszám-határolás.

Nem tudom a szocimotorosok mire jutottak, de ha nem tudtak elrugaszkodni egy klasszikus 4ütemű előgyújtás görbétől, vagy nem próbálkoztak elég merész előgyújtással, vagy túl sokat vártak akkor szerintem garantált a bukta.
Kép
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Sziasztok !

Kis TS-em fényváltó kapcsolójába belerohadt az egyik kis csavar ami a bábelt fogja bele a foglalatba.
Már mindent próbáltam, de nem jön ki.

Esetleg más is járt már így?
Kifúrni sztem lehetetlen.......
:-k ](*,)
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

minadam46 írta:Üdv mindenkinek véletlen van valakinek Mz tirisztoros gyújtáshoz ez a mágneses forgó rész? Mert ha volna, akkor nagyon érdekelne, mivel az enyémről letört az egyik fele a mágnesnek! A képen látható!
Kép
elvileg van,holnap megnézem
minadam46
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:34
MZ-d típusa: Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: minadam46 »

Üdv mindenkinek véletlen van valakinek Mz tirisztoros gyújtáshoz ez a mágneses forgó rész? Mert ha volna, akkor nagyon érdekelne, mivel az enyémről letört az egyik fele a mágnesnek! A képen látható!
Kép
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

bambi írta:
dkari írta:Sziasztok!

Valaki olvasta már ezt a cikket? Előgyújtás vezérlést ír régi motorokhoz. http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88" onclick="window.open(this.href);return false;
Van egy oldal ahol meg is lehet venni http://www.roxel.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiváncsi lennék mit tud.
Ezzel csak az a baj,hogy mininum kell egy jó fékpadi mérés,ami 250-es fordulatonként van regisztrálva.A szocin eleinte nagy volt a lelkesedés,állítgatták heteken keresztül,utána eladó lett a gyújtás.A lényeg a fékpad.
Hát igen! Ezek az egyszerűnek tűnő dolgok..... a végén mindíg kiderül hogy mégsem :smt017
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

dkari írta:Sziasztok!

Valaki olvasta már ezt a cikket? Előgyújtás vezérlést ír régi motorokhoz. http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88" onclick="window.open(this.href);return false;
Van egy oldal ahol meg is lehet venni http://www.roxel.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiváncsi lennék mit tud.
Ezzel csak az a baj,hogy mininum kell egy jó fékpadi mérés,ami 250-es fordulatonként van regisztrálva.A szocin eleinte nagy volt a lelkesedés,állítgatták heteken keresztül,utána eladó lett a gyújtás.A lényeg a fékpad.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én is kíváncsi vagyok rá,mert nekem már itt van dobozban az említett gyújtás vezérlő,a motorom különböző részei meg 10négyzetméteren szétterítve a garázsban.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 25 vendég