Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Osram Nightbreaker +90%-ot használok kb. 3000 Ft egy darab, 20ezer km-t kibír.
Egészen jól világít, Frici mindig megcsodálja, ha sötétben megyünk. :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A nagyobb fényerőt vékonyabb, jobb minőségű izzószállal érik el. Illetve más összetételű gáztöltettel....
Az áramfelvétele annyi, amennyi rá van írva.

Persze az élettartama csökkenni fog egy sima izzóhoz képest.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

jura györgy írta:sziasztok , tudjuk hogy a halogén izzóknak nagyobb a fogyasztása mint a sima izzóknak ,de most az érdekelne hogy a mega light amit mindenki dicsér, annak nagyobb vagy ugyanannyi a fogyasztása ? persze egyforma teljesítményre wattra gondolok üdv. juragy
A fogyasztása ugyanannyi. (60/55W)
A trükk nagyjából a következő: az izzószálat kicsivel alacsonyabb feszültségre méretezik, így magasabb hőmérsékleten izzik, nagyob fényt bocsát ki.
Persze ha ennyi lenne az egész akkor hamar kiégne, ennek megakadályozására a halogén körfolyamat van némileg felturbózva az izzóban (több hő, több gáz, több jód). Így jellemzően kb 80%át tudja egy normál H4 izzó élettartamának (persze létezik növelt élettartam ú változat is drágábban)

A megalight változatok:
Megalight Plus: akár 50-60%-kal több fény
Megalight Ultra: akár 90%-kal több fény, valamint a tompított fénye fehérebb a részben színezett búrának köszönhetően.

Illetve van még a Sportlight, ami ugyanaz mint a Megalight Plus, csak kékre színezett üveggel, így fehérebb a fénye.

Sokan ajánlják itt a Plus-t, annak 1700 körül van az ára/db, az Ultrának 2000.
A Skodámban kb fél éve használok Ultrát, 5000km körül van benne, és nagyon elégedett vagyok vele.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

ezt a kerdest most nem ertem....
60%-kal nagyobb a fenyereje, ugyanakkora watt szam mellett igy hirdeti
miert nagyobb a fogyasztasa a normalnak, mint a halogennek? P=U*I kepletben mi valtozik?
P=55W
U=12V
I=valtozatlan kell, hogy maradjon ha a P ugyanannyi, vagy nem?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , tudjuk hogy a halogén izzóknak nagyobb a fogyasztása mint a sima izzóknak ,de most az érdekelne hogy a mega light amit mindenki dicsér, annak nagyobb vagy ugyanannyi a fogyasztása ? persze egyforma teljesítményre wattra gondolok üdv. juragy
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

etzzsolt írta:Sziasztok!!
' kérdés a 251-es ETZ-be ez a fajta égő van:

http://www.autoalkatreszfutar.com/index ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

S ha mondjuk ezt raknám bele:

http://www.autoalkatreszfutar.com/index ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Most mintha a sima halogén izzóval gyenge lenne!! Jobb lenne H4-sel vagy tudtok ajánlani valami jó izzót???

Előre is köszi szépen a segítséget!!!
A férleértések elkerülése végett: a mit linkeltél mostani izzód az nem halogén!

Egyébként a megoldás:
Tungsram Megalight Ultra H4-es izzót rakj H4-es Skoda, vagy esetleg Trabant foncsorba.

Égő kb 2000/Db, foncsor kb 3000. De egy sima mezei H4-es izzóhoz képest is ég és föld a különbség (a régi bilux izzóhoz képest meg pláne).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Sziasztok!!
' kérdés a 251-es ETZ-be ez a fajta égő van:

http://www.autoalkatreszfutar.com/index ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

S ha mondjuk ezt raknám bele:

http://www.autoalkatreszfutar.com/index ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Most mintha a sima halogén izzóval gyenge lenne!! Jobb lenne H4-sel vagy tudtok ajánlani valami jó izzót???

Előre is köszi szépen a segítségett!!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

Ha összejön akkor én is beállok a csatasorba :D \:D/
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Mindjárt gondoltam :D
Még fele ilyen vastag alsórésszel is ki kell marni a blokkból ahhoz hogy passzoljon a forgórész az állórészhez.
Ha megtoldod közdarabbal a forgórészt,akkor meg nem lesz túl közel a forgórész a deknihez?
Na én mindenesetre kiváncsian várom az első prototipust.[/quote]

Bevallom őszintén, ez nem prototípus, kb. 20 éves (!) egy ismerősömnél akadt meg rajta a szemem, Ő már így vette az ETS-t, és működött vele.
Én, csak a megfelelő tudás, illetve háttérrel úgymond "lekoppintom".
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ha sikerül úgy megcsinálni,hogy ne érjen a deknihez,akkor engem is nagyon érdekel ez a megoldás! \:D/
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

frensis írta:

Igen, a forgórészt is meg kell toldani egy közdarabbal, az is megoldható.
Most készítek egyet, ha az kész van, feltéve lefotózom.
Mindjárt gondoltam :D
Még fele ilyen vastag alsórésszel is ki kell marni a blokkból ahhoz hogy passzoljon a forgórész az állórészhez.
Ha megtoldod közdarabbal a forgórészt,akkor meg nem lesz túl közel a forgórész a deknihez?
Na én mindenesetre kiváncsian várom az első prototipust.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

zsakfos írta:
És a forgórészt valami kúptoldó szerűséggel oldod meg?Van olyanod is?

Esetleg felszerelve is vannak fotóid?Kiváncsi lennék rá.

Igen, a forgórészt is meg kell toldani egy közdarabbal, az is megoldható.
Most készítek egyet, ha az kész van, feltéve lefotózom.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Dargo írta:Üdv.

A kilóméter órában kiszeretném cserélni a reflektor és az index izzót ledre. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata? Hogyan is kell nekikezdeni és mivel kell vigyázni.

Széles utat....
Cikkem Azt a részét használod ami kell neked.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

frensis írta:Sziasztok !

Készítettem átalakítót 6v-os nagy MZ-hez, hogy fel lehessen tenni az etz generátort blokk faragás nélkül.
Akit esetleg érdekel keressen meg.

Kép
És a forgórészt valami kúptoldó szerűséggel oldod meg?Van olyanod is?

Esetleg felszerelve is vannak fotóid?Kiváncsi lennék rá.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2011.10.03. 07:01-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Akkor eddig 50-50%.Barátom is meg tudná építeni,nem egy dolgot javított és gyártott le nekem elektronikából,viszont mivel most sürgős volt,megvettem a boltit.Amíg ez megy,van időm felszerelkezni mással,de hallottam mástól,hogy jól működnek,tehát itt is megoszlanak a vélemények.A 40/45W-os izzót végre cserélhetem H4-re : =D>
zsakfos írta:
Elsősorban én erre utaltam.

Idézet Alfától """A 12 V-os változata nálam istennek se akart működni, Bambi inkább visszaadta a pénzt és azt mondta nem intéz több ilyet. De az fix, hogy a bütyökre húzható cucc mindenkinek eltört (működést nem befolyásolja, de azért mégiscsak, ennyi pénzért..."""

Annak viszont örülök hogy Petién jól működik =D>
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Üdv.

A kilóméter órában kiszeretném cserélni a reflektor és az index izzót ledre. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata? Hogyan is kell nekikezdeni és mivel kell vigyázni.



Széles utat....
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Sziasztok !

Készítettem átalakítót 6v-os nagy MZ-hez, hogy fel lehessen tenni az etz generátort blokk faragás nélkül.
Akit esetleg érdekel keressen meg.

Kép
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

zsakfos írta:
Elsősorban én erre utaltam.

Idézet Alfától """A 12 V-os változata nálam istennek se akart működni, Bambi inkább visszaadta a pénzt és azt mondta nem intéz több ilyet. De az fix, hogy a bütyökre húzható cucc mindenkinek eltört (működést nem befolyásolja, de azárt mégiscsak, ennyi pénzért..."""

Annak viszont örülök hogy Petién jól működik =D>
erről lemaradtam; ez esetben elnézést; amit én ismerek az tökéletesen működik.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ambrusviktor írta:
Az lehet, de attól még én nem fogom szidni mert valakinek nem tetszik; Peti motorján nagyon jó, mióta fent van, Bambiéról lett rátéve, ő sem szidta, sőt ajánlotta, azért lett az feltéve; mert Petiére sürgősen kellett valami és kimondottan kedves volt tőle, hogy odaadta az övét :)
Egyébként megjegyzem, hogy azok a marhaságok, hogy rezonálhat meg hasonló ellenvélemények amiket már hallottam a gyakorlatban nem állják meg a helyüket.
Elsősorban én erre utaltam.

Idézet Alfától """A 12 V-os változata nálam istennek se akart működni, Bambi inkább visszaadta a pénzt és azt mondta nem intéz több ilyet. De az fix, hogy a bütyökre húzható cucc mindenkinek eltört (működést nem befolyásolja, de azárt mégiscsak, ennyi pénzért..."""

Annak viszont örülök hogy Petién jól működik =D>
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

zsakfos írta: Egy kicsit olvass vissza ebben a topicban.Alfa nem így vélekedett erről.
Az lehet, de attól még én nem fogom szidni mert valakinek nem tetszik; Peti motorján nagyon jó, mióta fent van, Bambiéról lett rátéve, ő sem szidta, sőt ajánlotta, azért lett az feltéve; mert Petiére sürgősen kellett valami és kimondottan kedves volt tőle, hogy odaadta az övét :)
Egyébként megjegyzem, hogy azok a marhaságok, hogy rezonálhat meg hasonló ellenvélemények amiket már hallottam a gyakorlatban nem állják meg a helyüket.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

UEVMZ írta:Az idő sajnos elfárasztotta a feszültség szabályzómat,ami benne van újat már nem lehet kapni.Ez a magyar elektronikus milyen minőség?Bár nagyon választásom nincsen,mert a motorra szükségem van,a töltés meg napról napra kevesebb.Egy hete amikor az új akksit betettem,villanyokkal volt még 13V,mára ez csak 12,34V.Amit lehetett barátommal kimértünk,és a feszültségszabályzó volt a leggyengébb láncszem.Sajnálom,mert szép darab,de az idő nem válogat.
Hogy ne lenne valasztasod?
Csomo alternativa van...
Veszel Subee-tol: nagyon jo es nincs gondod az epitessel.
Ha szeretsz pocsolni az elektronikaval akkor megepited magad, ez lehet olcsobb es szinten jo.
Helyre pofozod a gyarit.
Raksz bele valamilyen auto szbalyzojat.

Valaszd barmelyiket, csak bolti utangyartottt NE!!!!!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ambrusviktor írta:Ez az, amit a tatabányai fickó gyárt. asszem 9e/db. Bambi és Peti dicsérte eddig.
Egy kicsit olvass vissza ebben a topicban.Alfa nem így vélekedett erről.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Ez az, amit a tatabányai fickó gyárt. asszem 9e/db. Bambi és Peti dicsérte eddig.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Stravkó írta:Van valakinek tapasztalata ezzel? Megbízható cucc?

Kép
Ez milyen gyújtás? Ilyet még nem is láttam!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nova001155 írta:Nekem sajnos a subee féle hallos nem vállt be valószínű csak nálam volt xar másnál nem vagy nem tudom de nekem az egész jeladó szétszakadt a fracba és épp akkor mikor qvára siettem azóta vettem egy komplett megszát kondit ujra húztam a vezetéket belőttem és 2400 km e 0 probléma (kop-kop) De megint kacérkodok az ötlettel hogy vagy trabiét vagy egy sima megszakítóvezéreltet elektronikust berakni :D. Persze az oldalasba ott pihen a tartalék megszakondi páros :D.

Szétszakadt a jeladód?

Ez hogy? Ilyet még nem láttam, azt hittem elég erősek a saválló alkatrészek. Küldd vissza és megjavítom!
A gyújtóegységet is küldd, azt is átnézem!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Melák írta:Hello!

ETZ generátor forgórészen lehet cserélni csúszógyűrűt? A grafitgyűrűre gondolok. Van egy úgy generátorom csak a rossz tárolás miatt kicsit hazavágták ezt a részét.
Van nekem itthon kitűnő állapotú generátor forgórészem!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

UEVMZ írta:Az idő sajnos elfárasztotta a feszültség szabályzómat,ami benne van újat már nem lehet kapni.Ez a magyar elektronikus milyen minőség?Bár nagyon választásom nincsen,mert a motorra szükségem van,a töltés meg napról napra kevesebb.Egy hete amikor az új akksit betettem,villanyokkal volt még 13V,mára ez csak 12,34V.Amit lehetett barátommal kimértünk,és a feszültségszabályzó volt a leggyengébb láncszem.Sajnálom,mert szép darab,de az idő nem válogat.
Szia

Építsd meg a fesszabot ami a cikkben van! Nagyon jó és nem jön ki drágán!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

UEVMZ írta:Az idő sajnos elfárasztotta a feszültség szabályzómat,ami benne van újat már nem lehet kapni.Ez a magyar elektronikus milyen minőség?Bár nagyon választásom nincsen,mert a motorra szükségem van,a töltés meg napról napra kevesebb.Egy hete amikor az új akksit betettem,villanyokkal volt még 13V,mára ez csak 12,34V.Amit lehetett barátommal kimértünk,és a feszültségszabályzó volt a leggyengébb láncszem.Sajnálom,mert szép darab,de az idő nem válogat.
Az 5 lábú feszültségszabályzót csak a kukának érdemes megvenni. Én tudom ajánlani, Tatabányán egy fickó gyárt nagyon jókat. Kb 2500ft. Max 3000. Aki gyártotta az elektronikus gyújtás paneleket, az csinálja ezt is. Ezek jók, az utángyártott.... hát... [-(
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Az idő sajnos elfárasztotta a feszültség szabályzómat,ami benne van újat már nem lehet kapni.Ez a magyar elektronikus milyen minőség?Bár nagyon választásom nincsen,mert a motorra szükségem van,a töltés meg napról napra kevesebb.Egy hete amikor az új akksit betettem,villanyokkal volt még 13V,mára ez csak 12,34V.Amit lehetett barátommal kimértünk,és a feszültségszabályzó volt a leggyengébb láncszem.Sajnálom,mert szép darab,de az idő nem válogat.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Endre írta:Mióta darabokra szedtem a gépet, már elfelejtettem egyet s mást... #-o
Az ETZ-n a feszültségszabályzót mihez rögzítjük a bal oldalon? A jobbon tudom, hogy ott a váznak egy nyúlványa, ami egyébként a szerszámdoboz első füle is és abba megy bele egy gumipöcökkel, de a másik oldalon elképzelésem sincs. Valami hiányzik az enyémről, vagy az a baj, hogy az alkatrészek már a lakás különböző pontjain vannak eltéve? :|
Egy habszivacsban van a váz és a légszűrődoboz közé szorítva.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Melák írta:Hello!

ETZ generátor forgórészen lehet cserélni csúszógyűrűt? A grafitgyűrűre gondolok. Van egy úgy generátorom csak a rossz tárolás miatt kicsit hazavágták ezt a részét.
Inkább rézből tegyél rá gyűrűt.
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Endre »

Mióta darabokra szedtem a gépet, már elfelejtettem egyet s mást... #-o
Az ETZ-n a feszültségszabályzót mihez rögzítjük a bal oldalon? A jobbon tudom, hogy ott a váznak egy nyúlványa, ami egyébként a szerszámdoboz első füle is és abba megy bele egy gumipöcökkel, de a másik oldalon elképzelésem sincs. Valami hiányzik az enyémről, vagy az a baj, hogy az alkatrészek már a lakás különböző pontjain vannak eltéve? :|
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Endre »

Melák írta:ETZ generátor forgórészen lehet cserélni csúszógyűrűt? A grafitgyűrűre gondolok. Van egy úgy generátorom csak a rossz tárolás miatt kicsit hazavágták ezt a részét.
Lehet. Ha nem nagyon sérült a csúszógyűrű, akkor még megoldást jelenthet a szabályozása, legfeljebb átmérő 31-ig lehet leszedni belőle.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello!

ETZ generátor forgórészen lehet cserélni csúszógyűrűt? A grafitgyűrűre gondolok. Van egy úgy generátorom csak a rossz tárolás miatt kicsit hazavágták ezt a részét.
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

kocsisgab írta: Ha tudsz próbálj bele egy mechanikust is, bár gondolom ez neked is eszedbe jutott.
Már próbáltam azzal is. Most vettem bontóban egy skoda 120-ét, csak nem tudom, mit hova kössek. :?
Nézd meg a gerjesztés áramkörét, valamiért szabályozatlan feszültséget kap a forgórész. A generátor csak abban az esetben tölt, ha forgórészén gerjesztés van, anélkül csak forog. Húzd le a generátorról a DF kábelt, ha ekkor is tölt ész nélkül, akkor valami fondorlatos úton +12V-ot kap (generátoron valami elkötés, vezeték összeérés), vagy felmágneseződött a forgórész, bár ilyenről még nem hallottam. Esetleg kösd a DF-et testre, ha zárlatozik, akikor valahonnan kap áramot. Földre kötve a forgórész tekercs mindkét kimenetét már nem lenne szabad töltenie.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az optósat kérdezétek, nos nekem simán széttört az optokapu, gőzöm sincs hogy miért. Szerintem a nagy hőt nem bírta. Akkor visszatettem megszakítósra (megszakítóvezérelt elektronikus), de Siófoknál egyszer csak feladta a doboz, elkezdett durrogni a motor és meg is állt, nem is indult már azzal újra.

Azóta megszakítós van, gyári cuccokkal, nagyon biztos és gyakorlatilag nem tud elromlani. Ha mégis, van nálam mégegy szet. A motor pedig jól megy, az elektronikussal se volt erősebb.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

1990-es 251-emen a gyári hallos hibátlan :-) (kopp-kopp, ugye)
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Nekem sajnos a subee féle hallos nem vállt be valószínű csak nálam volt xar másnál nem vagy nem tudom de nekem az egész jeladó szétszakadt a fracba és épp akkor mikor qvára siettem azóta vettem egy komplett megszát kondit ujra húztam a vezetéket belőttem és 2400 km e 0 probléma (kop-kop) De megint kacérkodok az ötlettel hogy vagy trabiét vagy egy sima megszakítóvezéreltet elektronikust berakni :D. Persze az oldalasba ott pihen a tartalék megszakondi páros :D.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nálam 22 éve problémamentes a hall-os gyújtásrendszer! :smt023 ...tartalék nincs.

Minek? :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nekem 4 éve szolgál a Trabi elektronikus gyújtás a motoromban minden hiba nélkül.

Szerintem teljesen megbízhatóak a gyári elektronikus gyújtások,legyen az Trabi vagy Etz!
Legalábbis nálam nagyon bevált.Semmi pénzért nem cserélném le megszakitósra.

Ettől függetlenül,mivel az ördög nem alszik és nem foglal sok helyet,van nálam egy szett megszakitós cucc,úgyhogy ha mégis behalna,akkor pár perc alatt visszaalakitom megszakitósra a gépet.
DE MÉG NEM VOLT RÁ SZÜKSÉG 4 ÉVE!

Úgyhogy én meg azt mondom igenis érdemes elektronikusra megcsinálni,de elsősorban gyári cuccokkal.
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kocsisgab »

kocsisgab írta:Sziasztok!

Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni. :D

Előre is köszönöm!
Gábor



Elelktronikus van benne, amit lecseréltem, az is az volt.

Ha tudsz próbálj bele egy mechanikust is, bár gondolom ez neked is eszedbe jutott.[/quote]

Már próbáltam azzal is. Most vettem bontóban egy skoda 120-ét, csak nem tudom, mit hova kössek. :?
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" ;)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Kösz a tippet. Mi van az optóval? Mondjuk én kedvelem a trabigyújtást, mert, ha nem megy a motor tudom hogy a gyertyával vagy üzemanyaggal van gond, de tudok valakit akinek jól jön.
Alfa írta:Keleti autóalkatrész boltokat javaslom megszakító és kondi beszerzésre, Ladához gyári cuccokat árulnak (létezik a lada gyár...) sose lesz vele gond. Már lassan 3k van az ICET kondimban és megszakítómban, 1-2 hete megnéztem és századra ugyanaz szinte az előgyújtás mint amikor beleraktam. Nem szikrázik, nincs holtjátéka, nem lötyög stb.
Kép
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

kocsisgab írta:Sziasztok!

Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni. :D

Előre is köszönöm!
Gábor

Elelktronikus van benne, amit lecseréltem, az is az volt.[/quote]


Ha tudsz próbálj bele egy mechanikust is, bár gondolom ez neked is eszedbe jutott.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok szerintem nem kell bonyolítani a gyújtást elektronikával nem pörög az MZ 10-12000 az a véleményem jó a sima megszakítós ehhez elég 1 próbalámpa és már tudod is már mi a hiba ha mégis cserbe hagy üdv j.juragy
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Stravkó írta:Van valakinek tapasztalata ezzel? Megbízható cucc?

Kép
A 12 V-os változata nálam istennek se akart működni, Bambi inkább visszaadta a pénzt és azt mondta nem intéz több ilyet. De az fix, hogy a bütyökre húzható cucc mindenkinek eltört (működést nem befolyásolja, de azárt mégiscsak, ennyi pénzért...

Keleti autóalkatrész boltokat javaslom megszakító és kondi beszerzésre, Ladához gyári cuccokat árulnak (létezik a lada gyár...) sose lesz vele gond. Már lassan 3k van az ICET kondimban és megszakítómban, 1-2 hete megnéztem és századra ugyanaz szinte az előgyújtás mint amikor beleraktam. Nem szikrázik, nincs holtjátéka, nem lötyög stb.

Bár régebben nagy elektronikus kütyü fan voltam, mára azt mondom nem olyan jók ezek, az MZ úgyse tudja kihasználni, a hibalehetőségek megsokszorozódnak, a szerelhetőség csökken.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Van valakinek tapasztalata ezzel? Megbízható cucc?

Kép
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kocsisgab »

sub-ee írta:Sziasztok!

Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni. :D

Előre is köszönöm!
Gábor

Milyen fesszabályzód van? Úgy néz ki nem kapcsolja le a gerjesztést!

Üdv.: Sub-ee

Elelktronikus van benne, amit lecseréltem, az is az volt.
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gabsic írta: Alapvetően nem ír hülyeségeket, tehát nem lenne rossz, egy dolog azonban van: akksitöltő gyanánt általában háztájon egy kínai kis vacak van, amiben van egy trafó, meg egy Graetz, semmi szűrés nincs. Ebből ugye 100Hz-es lüktető feszültésg jön ki. Na ezt rákötve az akksira effektív értéket mérő műszerrel nem szabadna 13.3V feletti feszültséget mérni. A cikkben is említett 16.2-16.8 V az sima egyenfeszültség esetén lenne érvényes, U-I szabályzott töltőberendezés esetén. Na egy ilyen mondjuk kezdődik 30-40 ezer körül....
Nem egészen ezen részre gondoltam(bár ez is lényeges),hanem amikor azt irja hogy 13,8-14,4 közt kell lennie a töltésnek egy jó fesszabályzó és rendszer esetében.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

zsakfos írta:Ez a cikk mennyire szakszerű?
http://www.scootermagazin.hu/klinika.ph ... dal=cimlap
Alapvetően nem ír hülyeségeket, tehát nem lenne rossz, egy dolog azonban van: akksitöltő gyanánt általában háztájon egy kínai kis vacak van, amiben van egy trafó, meg egy Graetz, semmi szűrés nincs. Ebből ugye 100Hz-es lüktető feszültésg jön ki. Na ezt rákötve az akksira effektív értéket mérő műszerrel nem szabadna 13.3V feletti feszültséget mérni. A cikkben is említett 16.2-16.8 V az sima egyenfeszültség esetén lenne érvényes, U-I szabályzott töltőberendezés esetén. Na egy ilyen mondjuk kezdődik 30-40 ezer körül....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég