Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

[-X ez gyanús...itt nekem valami nem 100%-os...[/quote]



Most mentem vele egy próbakört a faluba és mükszik rendesen. :-k
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Szakizsolt írta:
Nahát reggelre semmi baja sem volt elmúlt nála a sárgaság \:D/
[-X ez gyanús...itt nekem valami nem 100%-os...
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Ez TS, ott a sárga a töltésjelző!

Amúgy első kötben átnézném a csatlakozásokat mindent jól kötöttél-e vissza, no meg rámérnék van-e gerjesztés.[/quote]


Nahát reggelre semmi baja sem volt elmúlt nála a sárgaság \:D/
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

sskimi írta:helllo. nekem még mindig az a bajom h a moci (ETZ 150) ilyen 5000es fordulatnál bedadog, 70nél többet nem akar menni és olyan mintha morogna a fengerfejnél. Gyerta cserélve (Brisk N14C, N15YC) mindeketővel ezt csinálja, gyertyapipa,gyújtókábel és trafo is cserélve lett.
Hát ez azért még elég sok mindentől lehet szerintem...gyújtás hova van beállítva, és megszakítós, vagy elektronikus? Karburátor? Benzingond könnyen okozhat ilyet... gyertyát érdemes megnézni, hogy mennyire van kiégve, ha meg nagyobb gondja van ahhoz szerintem úgyis további infok kellenek :)
sskimi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.06.26. 20:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sskimi »

helllo. nekem még mindig az a bajom h a moci (ETZ 150) ilyen 5000es fordulatnál bedadog, 70nél többet nem akar menni és olyan mintha morogna a fengerfejnél. Gyerta cserélve (Brisk N14C, N15YC) mindeketővel ezt csinálja, gyertyapipa,gyújtókábel és trafo is cserélve lett. (elektronikus)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sskimi 2011.07.06. 16:36-kor.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

UEVMZ írta:
Tiszteletem Uram :mrgreen:
Köszönöm itt is a ma nyújtott segítséget,a következőnél motorozni kell majd,nem szerelni :)
Holnap meg tekerek befelé a levegő csavaron egy hangyakukinyit :-"
Komolyan mondom még élvezetesebb volt a haza motorozás,bár azért az 51-en Taksony vonalában csak elém kanyarodott a barma.Villantam,duddantam mert megérdemelte.Cirka 70méterre volt.
A lényeg hogy egyben haza értél...
Szívesen segítettem...
Legközelebb gurulunk egy jót...
Üdv YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Akkor ma rámérek a töltésre
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Amúgy első kötben átnézném a csatlakozásokat mindent jól kötöttél-e vissza, no meg rámérnék van-e gerjesztés.[/quote]

Pfff.... #-o #-o #-o #-o[/quote]

Tiszteletem Uram :mrgreen:
Köszönöm itt is a ma nyújtott segítséget,a következőnél motorozni kell majd,nem szerelni :)
Holnap meg tekerek befelé a levegő csavaron egy hangyakukinyit :-"
Komolyan mondom még élvezetesebb volt a haza motorozás,bár azért az 51-en Taksony vonalában csak elém kanyarodott a barma.Villantam,duddantam mert megérdemelte.Cirka 70méterre volt.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

gabsic írta: Ez TS, ott a sárga a töltésjelző!

Amúgy első kötben átnézném a csatlakozásokat mindent jól kötöttél-e vissza, no meg rámérnék van-e gerjesztés.
Pfff.... #-o #-o #-o #-o
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

young boys írta: Amíg nem teszed sebességbe addig kell is világítania... :mrgreen: :mrgreen: #-o
Ez TS, ott a sárga a töltésjelző!

Amúgy első kötben átnézném a csatlakozásokat mindent jól kötöttél-e vissza, no meg rámérnék van-e gerjesztés.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Amíg nem teszed sebességbe addig kell is világítania... :mrgreen: :mrgreen: #-o[/quote]


Akkor is világit ha sebességben van.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Szakizsolt írta:Sziasztok
Szimeringet cseréltem a gépen és összerakás után a km órán lévő sárga lámpa folyamatosan ég ha jár a motor.Ha leveszem a gyújtást akkor nem ég.Eddig jó volt mert ha beindítottam akkor elaludt.
Valakinek valami tipp?
Amíg nem teszed sebességbe addig kell is világítania... :mrgreen: :mrgreen: #-o
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Üresjárás visszajelző vezetékét becsípted valahol... Blokk jobb oldala, lánckerék környékén van a kapcsoló...[/quote]


Azt néztem ma mert szivárgot egy picit az olaj és raktam oda egy tomitést de akkor holnap jobban átnézem a vezetéket hátha meg lesz a gomb.De azt észrevettem hogy az a kis stift ami van ott az hozzá ér a lemezhez ami a kapcsolon van rajta.Az nem baj?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Szakizsolt írta:Sziasztok
Szimeringet cseréltem a gépen és összerakás után a km órán lévő sárga lámpa folyamatosan ég ha jár a motor.Ha leveszem a gyújtást akkor nem ég.Eddig jó volt mert ha beindítottam akkor elaludt.
Valakinek valami tipp?
Üresjárás visszajelző vezetékét becsípted valahol... Blokk jobb oldala, lánckerék környékén van a kapcsoló...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Sziasztok
Szimeringet cseréltem a gépen és összerakás után a km órán lévő sárga lámpa folyamatosan ég ha jár a motor.Ha leveszem a gyújtást akkor nem ég.Eddig jó volt mert ha beindítottam akkor elaludt.
Valakinek valami tipp?
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy nem e tud valaki olyat aki ujratekercsel gyújtótekercset?
Van nálam egy elég régi tipus és már nem lehet hozzá kapni.
Elöre is köszönöm a válaszokat.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Főleg elinduláskor nyugodt gázadagoláskor a motor nagyon nehezen veszi fel a fordulatot,és lendül meg többször megtorpanva egészen harmadikig,amíg a fordulatot felveszi.Ezt mi okozhatja?
A tű jelen esetben középső állásban,alulról a harmadik helyzetben van.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Engem érdekelne egy. Kerületben merre lax?
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

LaZeee írta:Üdv mindenkinek!
Egy kérdésem lenne felétek!
Miért kezd el szaggatni a motor ha városban 50el közlekedem? Ez kb 20 perc után jelentkezik, és ha kihúzatom akkor jó, kihúzatás közben pedig kicsit megtorpan, és olyan pukkanó hangot is hallottam már mint amikor a pezsgőt kibontják!?. :D :D Szerintem a dugó lehetett..

Nem az én motoromat hajtod véletlenül? :mrgreen: ugyan ez nálam is,csak nálam nem pezsgőt bontanak,hanem egy alátét hangja jön a henger felöl.
Dolgozom az ügy megoldásán,de egy összes hézag állítás is sokat segít,a többi karbi téma sajna,az meg minden motornál más.


ICET megszakítót esetleg tudok még szerezni,ha kell valakinek,pesti átadás megoldható.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Totocs írta:Sziasztok.
A gyújtás helytelen beállítasa miatt ehet sokat a motor? Mert azt hallottam, hogy a gyújáts miatt nem ehet sokat, hanem a karbin lehet állítani, hogy kevesebbet egyen, de a karburátorral már mindent megpróbáltam és ugyan olyan sokat eszik(6,5L ETZ 125)
Indításnál néha durran egyet, de csak ritkán, ha esetleg ez számít valamit...
Kérem segítsetek!
Köszönöm.
Tankoltam a napokban,majd két nap múlva mehettem.Rossz gyújtás,rossz megszakító hézag és gyertya hézag bőven kitesz legalább fél liter pluszt.
Előgyújtás 2,5mm a fh előtt,megszakító 0,35mm.Ezek szigorúan,utána lehet a karbin hangolni,ennek ellenére nekem még mindig kormos a gyertya,és még a tűn is állítottam egyet fentebb.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Matee86 írta:Más:
Tapasztalt már valaki olyat,hogy a megszakító 2szer nyit?Pontosabban... beállítom a felső holtponton 0,4mm-re a hézagot,majd ha tovább tekerem nyitva marad,majd mielőtt összezáródna,még jobban kinyílik :-k Néztem a megszakítót,de a rugó jó rajta,látszólag semmi baja.Eddig is így ment a motor,és nem volt különösebb baja,csak most vettem észre ezt az anomáliát... ötlet?

gyertya: most vettem egy új NGK b8hs-et,és kb 3 km-t bírt.... hát kicsit sem lettem ideges.Asszem a következő Brisk lesz,régebben azt használtam,nem volt vele gond.Azok is olyan selejtesek,mint az NGK-k?Isolatort nem akarok bele rakni...
Megszakító:én ma cseréltem volna egy jobb féle trabi megszakítót,de az az acél rugó hozzáér a tengelyhez,ezért testtel,és nem működik miatta a rendszer.Kénytelen voltam visszatenni a régit másfél óra berhelés után.Az ICET szintén ilyen,ráadásul oldalt van a csavar,ami a kondi felöl érkező lemeznek nem tesz jót :(

Gyertya:akkor üdv a klubban,és a legrosszabb,hogy nem tudod a boltba visszavinni,mert az elektromos izékre nincsen garancia :( ](*,)
most BRISK van bent,a 14-es,nem a 15-ös,hibátlan...idáig.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Kezdőkén én is 5.ben mentem és 5 l fogyasztással terveztem és be is jött. most 3ezer alatt nem nagyon használom, figyelek a gázkar állás/fokozat/fordulatszám megválasztására. Eredmény városban élvezetesen 4,5 országúton 4,2 de most a karbin állítottam, falsot nem szív és eredményként kisebb gázkar állással megy 80at, mint eddig, vagyis még jobb lesz a fogyasztásom. Még kell állítanom, magasabb fordulaton sztem keveset kap, ill alapjárat is lehetne tökéletesebb, de így is jónak számít sztem.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

LaZeee írta:5.ben szoktam közlekedni általában, de próbáltam hogy 4.ben megyek, és akkor is csinálta.. :( 5.ben 3ezret forog :)
inkább üzemanyag téma... vedd el az alapjáratot teljesen és próbáld ki úgy.
természetesen jól beállított gyújtás, megfelelő zárásszög is szükséges.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
LaZeee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.07.04. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaZeee »

5.ben szoktam közlekedni általában, de próbáltam hogy 4.ben megyek, és akkor is csinálta.. :( 5.ben 3ezret forog :)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

LaZeee írta:Üdv mindenkinek!
Egy kérdésem lenne felétek!
Miért kezd el szaggatni a motor ha városban 50el közlekedem? Ez kb 20 perc után jelentkezik, és ha kihúzatom akkor jó, kihúzatás közben pedig kicsit megtorpan, és olyan pukkanó hangot is hallottam már mint amikor a pezsgőt kibontják!?. :D :D Szerintem a dugó lehetett..
Karbi beállítás? Milyen fokozatban közlekedsz 5.ben (fordszám tartomány)? Rossz üzemanyag? 1-2oldallal ezelőtt kondi túlmelegedést tárgyaltak a kollegák, lehet, h neked is ez lehet a problémád.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
LaZeee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.07.04. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 150

Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaZeee »

Üdv mindenkinek!
Egy kérdésem lenne felétek!
Miért kezd el szaggatni a motor ha városban 50el közlekedem? Ez kb 20 perc után jelentkezik, és ha kihúzatom akkor jó, kihúzatás közben pedig kicsit megtorpan, és olyan pukkanó hangot is hallottam már mint amikor a pezsgőt kibontják!?. :D :D Szerintem a dugó lehetett..
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

z25z írta:furcsan nem jol allitod azt a gyujtast....amikor a legjobban szetnyit azt allitsd 0,4-re aztan az alaplapon fordits hogy 3 mm-rel a felso holtpont elott kezdjen nyitni es happy
Én úgy tudtam,hogy felső holtponton nyit a legnagyobbra,ezért kell ott állítani a hézagot.Előgyújtás 3mmre van állítva,azzal nincs is gond.Most mentem vele egy cirka 30km-es karikát,de nem volt gond,még kicsit állítok rajta,ahogy nekem tetszik.

ICET megszakítót otthon találtam véletlen 1-2 darabot,még fater bontotta régebben szerintem... azért örültem,hogy legalább ebből nem kell szar utángyártottat venni :mrgreen:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Szinte sehol icet és doduco szinte már felhajthatatlan boltba...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Matee86 írta:Nekem is ICET van benne!Hát sokkal jobb,mint a mai gagyi után gyártottak! :wink:
Olyat hol lehet felhajtani? Keresem is neten :mrgreen:
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Sziasztok.
A gyújtás helytelen beállítasa miatt ehet sokat a motor? Mert azt hallottam, hogy a gyújáts miatt nem ehet sokat, hanem a karbin lehet állítani, hogy kevesebbet egyen, de a karburátorral már mindent megpróbáltam és ugyan olyan sokat eszik(6,5L ETZ 125)
Indításnál néha durran egyet, de csak ritkán, ha esetleg ez számít valamit...
Kérem segítsetek!
Köszönöm.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

furcsan nem jol allitod azt a gyujtast....amikor a legjobban szetnyit azt allitsd 0,4-re aztan az alaplapon fordits hogy 3 mm-rel a felso holtpont elott kezdjen nyitni es happy
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Más:
Tapasztalt már valaki olyat,hogy a megszakító 2szer nyit?Pontosabban... beállítom a felső holtponton 0,4mm-re a hézagot,majd ha tovább tekerem nyitva marad,majd mielőtt összezáródna,még jobban kinyílik :-k Néztem a megszakítót,de a rugó jó rajta,látszólag semmi baja.Eddig is így ment a motor,és nem volt különösebb baja,csak most vettem észre ezt az anomáliát... ötlet?

gyertya: most vettem egy új NGK b8hs-et,és kb 3 km-t bírt.... hát kicsit sem lettem ideges.Asszem a következő Brisk lesz,régebben azt használtam,nem volt vele gond.Azok is olyan selejtesek,mint az NGK-k?Isolatort nem akarok bele rakni...
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Nekem is ICET van benne!Hát sokkal jobb,mint a mai gagyi után gyártottak! :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Alfa írta:Megfigyeltem, hogy új kondival is szikrázik kicsit a megszakítónál, néha néha jobban. Suzuki GS500 trafóm van. Nem lehet hogy ennek a nagyobb teljesítménye és más feszültsége miatt nem elég a gyári kondi, hanem nagyobb kapacitású kell?

Ezek a mai megszakítók okoznak meglepetéseket,az enyém is szórja mellé,bár nem is illeszkedik rendesen.
Viszont ma találtam trabi megszakítót,ICET.Az mond valakinek valamit?Annyi a különbség,hogy ahova a kondi lemeze megy,az 90 fokkal balra van fordítva,viszont olyan bakelites az anyaga.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Megfigyeltem, hogy új kondival is szikrázik kicsit a megszakítónál, néha néha jobban. Suzuki GS500 trafóm van. Nem lehet hogy ennek a nagyobb teljesítménye és más feszültsége miatt nem elég a gyári kondi, hanem nagyobb kapacitású kell?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta:
Oké, de van ami később forrasztva lett, vagy valahogy javítva a tekercselés, azt szerintem érdemes megnézni, hogy piszkálták-e.
Egyébként nekem a jobb oldali jobban tetszik, de ez picit sem számít :D
Majd meglátjuk nekem a bal oldali a szimpi remélem jó lesz :D
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

bela700 írta:A nagy fordulaton való dadogást okozhatja a megszakító rugójának gyengesége is. :?:
Egyre nagyobb a gyanúm,hogy ő szemétkedik,ugyanis:
megszakító 0,35mm,előgyújtás házi módszerrel 2,5 szigorú! Ma találkoztam a mesterrel,akit azóta ismerek,amióta MZ-m van (Majtényi)
Mondta,ezeket állítsam be,mert így kell lennie,gyertya hézag 0,7mm.

Hazafelé harmadikban kis húzásra ki-kihagy,kicsit fullad,az elindulás nehézkes,következő pillanatban meg megint semmi,aztán megint előjön.Kezd megőrjíteni,mert ha jól van belőve,direkt szórakozik. :roll: [-o<
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

young boys írta: A csúszógyűrű mind a kettőn cserés...Úgy hogy szerintem mind1....
Az honnan látszik? Csak hogy én is meg tudjam különböztetni, a továbbiakban én is, mert sajnos nem értek hozzá eléggé :S
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:Üdv szerintetek melyik van jobb állapotban http://kepgep.hu/2011/07/02/main/DSC07044.jpg
egyiket meg szeretném venni.
A csúszógyűrű mind a kettőn cserés...Úgy hogy szerintem mind1....
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
szerintem mind2 gyári
Oké, de van ami később forrasztva lett, vagy valahogy javítva a tekercselés, azt szerintem érdemes megnézni, hogy piszkálták-e.
Egyébként nekem a jobb oldali jobban tetszik, de ez picit sem számít :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta: Nézd meg, hogy melyik a gyári és melyik az újraforrasztott...
szerintem mind2 gyári
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:Üdv szerintetek melyik van jobb állapotban http://kepgep.hu/2011/07/02/main/DSC07044.jpg
egyiket meg szeretném venni.
Nézd meg, hogy melyik a gyári és melyik az újraforrasztott...
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Üdv szerintetek melyik van jobb állapotban http://kepgep.hu/2011/07/02/main/DSC07044.jpg
egyiket meg szeretném venni.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

A nagy fordulaton való dadogást okozhatja a megszakító rugójának gyengesége is. :?:
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Sziasztok

A gyertyához annyit tennék hozzá, hogy én BOSCH W4AC tipust használok, a mostaniban 7000 Km van, az előző
23000 Km-t futott. (250 ETZ)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

UEVMZ írta:Jó az NGK, csak ne franciát vegyél, hanem Japánt. Azt hiszem arra a szám szürkével van írva... nekem is az jobban működött, meg a fórumon is azt a tanácsot kaptam korábban. Egyébként ha koromfekete a gyertya az annyira nem jó, nem? Mármint én úgy olvasgattam, hogy a barna a megfelelő, mert ha túl lucskos, akkor túl sokat kap...
Megtaláltam a dobozát,és a japánosat kaptam,de ez vicc,nem bírt 60km-t.A korom tényleg nem jó,és ráadásul az a nagyon kormos fekete,barnás fehéresnek kellene lennie,azt szokták mondani,hogy őz barna.
Ennek ellenére egyenletesen jár,nem szaggat úgy mint az elején. :-"[/quote]

Én is így voltam vele, hogy a francia 3 km-es gyertya. A JAPÁN jóval jobb, viszont abba is találkoztam sajnos már selejttel. A gyertya fémtestjébe bele van ütve, hogy Francia, vagy Japán. Szóval van a Japánok között is rossz, de a Franciák, igen problémásak, nem tudom miért, hiszen ugyanarról a gyárról é termékéről van szó, mindegy azt milyen országban gyártják!

Általában az R-es NGK-kon kék a felirat, a többin szürke!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Akkor ma munkába menet megint állítok rajta,adok levegőt,ami vagy egy egészre,vagy másfélre volt eddig kitekerve,a tűt meg lejjebb rakom egyel :-k[/quote]

Elvileg a levegőcsavarral csak az alacsony fordulatnál számít a + levegő... Nekem akkor lett jobb, ha kisebb fúvókát tettem be, de szerintem előbb érdemes a másik tűállást kipróbálni, hátha...
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

[/quote]

Nálam akkor volt ez a dadogás, amikor túl sokat kapott... :-"
És lehet hogy a gyertyád is azért tökfekete...[/quote]

Akkor ma munkába menet megint állítok rajta,adok levegőt,ami vagy egy egészre,vagy másfélre volt eddig kitekerve,a tűt meg lejjebb rakom egyel :-k
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

UEVMZ írta:Attól még szerintem kipróbálhatnád egy kicsit több levegővel... szóval szerintem keríts bele rendes gyertyát, aztán ha tényleg jó rajta minden elektronika, akkor próbáld bekarburálni... + tényleg ellenőrizd, hogy nincs-e benzinellátási gondja.
Arra nem válaszoltál, hogy 5500környékén mit csinál? Te húzod neki tovább, és ő hogy reagál?
Ha húzom neki,annál jobban dadog,de nem akarom nyúzni,ezért inkább visszaveszek.Most este a gyújtás 2,5mm,megszakító 3mm.Jól gyorsul,de attól magasabb fordulaton ki-kihagy,nem annyira mint előtte,viszont ha a gázkart egy adott helyzetben tartom,amikor nincsen zárva a tű,de éppen kap valamennyit,olyan idegesítő a hangja.Nem dadogás,de az a da-da-da-da-da-da hangot adja,és enyhén rángat.Sajnos ezt jobban nem tudom leírni,bocsi,nem tudom találkoztatok e ilyen hanggal.Vettem ma új gyertyát,BRISK N14C-s,nem mentem 7km-t,a gyújtás állítás miatt kiszedtem,és ugyan olyan korom fekete.[/quote]

Nálam akkor volt ez a dadogás, amikor túl sokat kapott... :-"
És lehet hogy a gyertyád is azért tökfekete...
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Attól még szerintem kipróbálhatnád egy kicsit több levegővel... szóval szerintem keríts bele rendes gyertyát, aztán ha tényleg jó rajta minden elektronika, akkor próbáld bekarburálni... + tényleg ellenőrizd, hogy nincs-e benzinellátási gondja.
Arra nem válaszoltál, hogy 5500környékén mit csinál? Te húzod neki tovább, és ő hogy reagál?[/quote]

Ha húzom neki,annál jobban dadog,de nem akarom nyúzni,ezért inkább visszaveszek.Most este a gyújtás 2,5mm,megszakító 3mm.Jól gyorsul,de attól magasabb fordulaton ki-kihagy,nem annyira mint előtte,viszont ha a gázkart egy adott helyzetben tartom,amikor nincsen zárva a tű,de éppen kap valamennyit,olyan idegesítő a hangja.Nem dadogás,de az a da-da-da-da-da-da hangot adja,és enyhén rángat.Sajnos ezt jobban nem tudom leírni,bocsi,nem tudom találkoztatok e ilyen hanggal.Vettem ma új gyertyát,BRISK N14C-s,nem mentem 7km-t,a gyújtás állítás miatt kiszedtem,és ugyan olyan korom fekete.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 61 vendég