Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

vikcsi írta:Sziasztok!

Még új vagyok a fórumon és ETZ témakörben is elég zöldfülű vagyok. A hétvégén vásároltam egy ETZ 250-et és a következő a gondom vele:

-gyújtásra teszem, megy az index minden irányban, semmi probléma
- beindítom, alapjáraton, fordulaton is megy az index, semmi probléma

Amint elkezdek "közlekedni" a motorral, az index nem akar működni, valamint még mintha a gyújtást is elvenné a motortól, elkezd "ugrálni" stb. A relé elég újnak tűnik. Szerintetek mi lehet a probléma, hol kezdjem a vizsgálatot?


Üdv és előre is köszi a válaszokat:


Viktor
Na most a motor rángat vagy az index villog összevissza? Egyébként elsőre töltés gondra tudok tippelni nekem is volt hasonló gondom töltés nem volt indexeltem mert akartam előzni egy bringást aztán nyekk nyekk index vissza és hasított tovább a gép :D
vikcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.06.15. 13:01
MZ-d típusa: ETZ 250 DE LUXE

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: vikcsi »

Seri19 írta:Bimetálos relé, vagy full elektronikus? Mert nekem az elektronikusat összezavarja a gyújtás.

Szerintem bimetálos, két csatlakozó van rajta csak (nincs testnek csatlakozó).
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Bimetálos relé, vagy full elektronikus? Mert nekem az elektronikusat összezavarja a gyújtás.
vikcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.06.15. 13:01
MZ-d típusa: ETZ 250 DE LUXE

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: vikcsi »

Sziasztok!

Még új vagyok a fórumon és ETZ témakörben is elég zöldfülű vagyok. A hétvégén vásároltam egy ETZ 250-et és a következő a gondom vele:

-gyújtásra teszem, megy az index minden irányban, semmi probléma
- beindítom, alapjáraton, fordulaton is megy az index, semmi probléma

Amint elkezdek "közlekedni" a motorral, az index nem akar működni, valamint még mintha a gyújtást is elvenné a motortól, elkezd "ugrálni" stb. A relé elég újnak tűnik. Szerintetek mi lehet a probléma, hol kezdjem a vizsgálatot?


Üdv és előre is köszi a válaszokat:


Viktor
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

zsakfos írta:
Roszul irtam bocs.Most hogy látom a képet már eszembe jutott.Hiába régen volt amikor én ezt csináltam.Nem áthidalni kell.
Szóval a lényeg hogy kikötöd a tekercset és semmi mást nem kell csinálni csak azt a kis vezetékdarabot ami kijön a állórészből azt visszakötni a csavar alá(letestelni).C pont.
Köszi az infót, ki fogom próbálni!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kosztya írta:
Azt hiszem nem teljesen értem, illetve összezavarodtam egy kicsit, teljesen sötét vagyok az elektronikához így belinkeltem egy képet (remélem jól tettem be, nem tudom hogy működik ez a fórum):

Kép

Szóval három csatlakozási pont tartozik az ellenálláshoz:
A - A "D+" kimenethez tartozó szénkefeházhoz való rögzítés. Ezzel a vezetékkel kezdődik az ellenállás tekercse alulról.
B - Ugyanez a vezeték jön le fölülről és csatlakozik a "DF" fülhöz.
C - Ezzel a csavarral rögzítődik az ellenállás az állórészhez, de csatlakozik ide még egy nagyon vékony vezeték is, amely az álló rész alól jön ki (gondolom ez csak test lenne, de ez korán sem biztos).

Most Te azt mondod, hogy "át kell hidalni" tehát a tekercs helyett egy vezeték kell.
Én úgy értelmezem, hogy a tekercset az "A" és a "B" pont összekötésével tudom áthidalni, Te viszont a "C" pontot említed meg az egyik pontnak (állórészből kijövő vezeték) a "DF"-hez.
Akkor most melyik két pont az? Köszi, és bocs az értetlenkedésért.
Roszul irtam bocs.Most hogy látom a képet már eszembe jutott.Hiába régen volt amikor én ezt csináltam.Nem áthidalni kell.
Szóval a lényeg hogy kikötöd a tekercset és semmi mást nem kell csinálni csak azt a kis vezetékdarabot ami kijön a állórészből azt visszakötni a csavar alá(letestelni).C pont.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
maverick
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.06.07. 22:51
MZ-d típusa: etz 250 de luxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: maverick »

seagateh írta:érdemes kipróbálni másmilyen trafóval mert az utángyártott trafók pl otthon gyártott elektronikus gyújtással max 3 hétig mennek. érdemes gyári trafó, vagy japán, esetleg a jawa 350es gyári trafóval megpróbálni

koszonom a hozzaszolast! holnap elso dolgom lesz uj trafot szerezni!
zaja
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.04.14. 21:40
MZ-d típusa: ts250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zaja »

punisher írta:Szervusztok! Az mitől lehet hogy az ürasvisszajelző folyamatosan világít még sebességben is?
valahol megsérült a szigetelés letestel.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

Szervusztok! Az mitől lehet hogy az ürasvisszajelző folyamatosan világít még sebességben is?
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

zsakfos írta:Zsakfos:

Át kell hidalni.Az állórészből kijövő vezetéket a DF-hez.Magyarul a tekercs helyett egy darab vezeték kell.Ennyi.
Kárt biztosan nem csináltál.Nekem fogalmam sincs miért nincs rá szükség elektronikus fesszabnál,de nekem is ezt mondták anno amig 6V-os volt a gép.
Azt hiszem nem teljesen értem, illetve összezavarodtam egy kicsit, teljesen sötét vagyok az elektronikához így belinkeltem egy képet (remélem jól tettem be, nem tudom hogy működik ez a fórum):

Kép

Szóval három csatlakozási pont tartozik az ellenálláshoz:
A - A "D+" kimenethez tartozó szénkefeházhoz való rögzítés. Ezzel a vezetékkel kezdődik az ellenállás tekercse alulról.
B - Ugyanez a vezeték jön le fölülről és csatlakozik a "DF" fülhöz.
C - Ezzel a csavarral rögzítődik az ellenállás az állórészhez, de csatlakozik ide még egy nagyon vékony vezeték is, amely az álló rész alól jön ki (gondolom ez csak test lenne, de ez korán sem biztos).

Most Te azt mondod, hogy "át kell hidalni" tehát a tekercs helyett egy vezeték kell.
Én úgy értelmezem, hogy a tekercset az "A" és a "B" pont összekötésével tudom áthidalni, Te viszont a "C" pontot említed meg az egyik pontnak (állórészből kijövő vezeték) a "DF"-hez.
Akkor most melyik két pont az? Köszi, és bocs az értetlenkedésért.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

érdemes kipróbálni másmilyen trafóval mert az utángyártott trafók pl otthon gyártott elektronikus gyújtással max 3 hétig mennek. érdemes gyári trafó, vagy japán, esetleg a jawa 350es gyári trafóval megpróbálni
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Szerintem úgy, hogy a szimering ereszt, és ott kitolja a cuccot... tehát belül tiszta gány...
Ja ha valami gondol egyet és megáll az 90% hogy gyújtás gond.
Karbinál köhögne felpörögne vagy vacakolna gyújtás tud ilyen fasza dolgot hogy mintha elvágták volna.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

maverick írta: gondol egyet es megall. nem fustol. hogy erted azt, hogy kifuj a generator mogott?
Szerintem úgy, hogy a szimering ereszt, és ott kitolja a cuccot... tehát belül tiszta gány...
maverick
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.06.07. 22:51
MZ-d típusa: etz 250 de luxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: maverick »

nova001155 írta:Mondjuk a töltést is csekkolhatod egy multiméterrel de szerintem azzal csak nincs gond kitartok amellett hogy a trafó ment gajra gondol egyet meg áll vagy durrogni kezd? vagy hirtelen felpörög? besem indul egyáltalán? Szimering is lehet a baloldalit azt látod abból hogy füstöl mint az állat a jobboldalit pedig kifúj a generátor mögött.
gondol egyet es megall. nem fustol. hogy erted azt, hogy kifuj a generator mogott?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Mondjuk a töltést is csekkolhatod egy multiméterrel de szerintem azzal csak nincs gond kitartok amellett hogy a trafó ment gajra gondol egyet meg áll vagy durrogni kezd? vagy hirtelen felpörög? besem indul egyáltalán? Szimering is lehet a baloldalit azt látod abból hogy füstöl mint az állat a jobboldalit pedig kifúj a generátor mögött.
maverick
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.06.07. 22:51
MZ-d típusa: etz 250 de luxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: maverick »

nova001155 írta: Trafó jól van bekötve? mennyire melegszik? sztem az nem jó beindul fasza minden mikor megmelegszik akkor elkezd szarakodni szerintem ez trafóra utal.
mentem vele egy kort, ismet leallt, de a trafo nem meleg. talan a feszultseg szabalyozo tekercs kicsivel melegebb a trafonal.
maverick
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.06.07. 22:51
MZ-d típusa: etz 250 de luxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: maverick »

nova001155 írta:
Trafó jól van bekötve? mennyire melegszik? sztem az nem jó beindul fasza minden mikor megmelegszik akkor elkezd szarakodni szerintem ez trafóra utal.
mar megyek is es csekkolom, hogy melegszik-e! koszonom a gyors valaszt!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

maverick írta:sziasztok!

szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??

koszonettel,
maverick
Trafó jól van bekötve? mennyire melegszik? sztem az nem jó beindul fasza minden mikor megmelegszik akkor elkezd szarakodni szerintem ez trafóra utal.
maverick
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.06.07. 22:51
MZ-d típusa: etz 250 de luxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: maverick »

sziasztok!

szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??

koszonettel,
maverick
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kosztya írta:Zsakfos:

Nem, ezt nem szereltem ki! :shock:
Ezt nem tudtam, remélem nem csináltam semmi kárt így.
Megnéztem nagy gyorsan a tartalék álló részemen, hogy hogy is van ez beszerelve:
- Egy csavar rögzíti magához a fémlaphoz, az alól megy ki egy vezeték az álló rész alá.
- A tetejéről megy le egy vezeték, amely csatlakozik a "DF" fül csúszósarujának a nyelvéhez.
- És van egy vezeték az aljáról, amely a mellette lévő szénkefe házához csatlakozik be.

Az a kérdésem, hogy ha ezt leveszem, akkor át kell-e hidalni valamit (gondolom igen, és mit mivel) vagy pusztán úgy kell hagyni mindent ahogy van?
Át kell hidalni.Az állórészből kijövő vezetéket a DF-hez.Magyarul a tekercs helyett egy darab vezeték kell.Ennyi.
Kárt biztosan nem csináltál.Nekem fogalmam sincs miért nincs rá szükség elektronikus fesszabnál,de nekem is ezt mondták anno amig 6V-os volt a gép.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. annyi a gondom hogy átkötöttem a műszerfalvilágítást hogy a helyzetjelzőre bekapcsoljon. ( a lámpafejbe szemből nézve a jobb oldali csokin az első 2 ill ha az alsó is akkor 4 átvan hidalva) tökéletesen működik is, csak van egy olyan problémám hogy a helyzetjelzőre bekapcsol a távolsági fényszórónak a visszajelzője ami a km órába van. Ha ráadom a tompítottfényszórót akkor kialszik a távolságivisszajelző je felkapcsolom a távoltságit akkor ismét kigyullad. Nemtudom rájönni hogy a helyzetjelzőre mitől került oda feszültség. néztem a kapcsolási rajzot de hát ugye nem mérvadó mert már én sem az első tulaj vagyok.. valaki találkozott már ilyesmivel vgay hol kerssem a hibát? előre is köszi. és mégy annyi érdekesség hogy ha kiveszem a fényszóróizzót akkor nem kapcsol be a távolsági visszajelző...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

Zsakfos:

Nem, ezt nem szereltem ki! :shock:
Ezt nem tudtam, remélem nem csináltam semmi kárt így.
Megnéztem nagy gyorsan a tartalék álló részemen, hogy hogy is van ez beszerelve:
- Egy csavar rögzíti magához a fémlaphoz, az alól megy ki egy vezeték az álló rész alá.
- A tetejéről megy le egy vezeték, amely csatlakozik a "DF" fül csúszósarujának a nyelvéhez.
- És van egy vezeték az aljáról, amely a mellette lévő szénkefe házához csatlakozik be.

Az a kérdésem, hogy ha ezt leveszem, akkor át kell-e hidalni valamit (gondolom igen, és mit mivel) vagy pusztán úgy kell hagyni mindent ahogy van?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kosztya írta:Ismételten csak segítséget szeretnék kérni, sajnos hiába vettem meg az új (elektronikus) feszültségszabályzót nem oldódott meg a problémám.
(TS-125-ös MZ, 6V-os)

A feszültségszabályzó beszerelése után sincs minden tökéletesen rendben az MZ -vel.
Az új elektronikus fesszab beszerelésekor az ellenállás tekercset ke kell szerelni(iktatni).
Megtörtént?
Erről lenne szó:


Kép
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

KILL3R etz írta:Egyértelműen akksicsere, szerintem cellazárlatos...

De ha biztosra akarsz menni, akkor tedd rá a multimétert az akksira, és tedd rá a világítást. Ha 1,5 V-nál többet esik a feszültség, akkor csere.
Ezt csinálta az ismerősöd is a terheléssel...
Köszi a gyors választ, akkor egy akksicserét mindenképp megejtek.

Már csak az lenne a kérdésem, hogy az a hőjelenség, amiről lentebb is írtam valóban lehet ennek egy következménye, vagy a kutya máshol van elásva ebben az esetben?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Egyértelműen akksicsere, szerintem cellazárlatos...

De ha biztosra akarsz menni, akkor tedd rá a multimétert az akksira, és tedd rá a világítást. Ha 1,5 V-nál többet esik a feszültség, akkor csere.
Ezt csinálta az ismerősöd is a terheléssel...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

Ismételten csak segítséget szeretnék kérni, sajnos hiába vettem meg az új (elektronikus) feszültségszabályzót nem oldódott meg a problémám.
(TS-125-ös MZ, 6V-os)

A feszültségszabályzó beszerelése után sincs minden tökéletesen rendben az MZ -vel. Tegnap kimérettem egy autóvillamosságival a töltést, az rendben találta. Nekem azzal volt viszont bajom, hogy a gyújtás visszajelző lámpa hol halványabban ég, hol erősebben, menet közben néha kihagy a gyújtás, a lámpa bekapcsolásakor pedig előfordul, hogy le is áll.
Ma is voltam az egyik ismerősömnél, aki szintén autóvillamossági és rámért az akksira egy olyan műszerrel, amellyel tudott ráadni terhelési próbát is.
Amikor ráadta a műszer mutatója fokozatosan elkezdett visszaesni, azt mondta, hogy szar az akksi ez lesz a hiba forrása (bár megjegyzem: az akkumlátorom rendesen tartja a 6V-ot nyugalmi állapotban nem merül le).
Megfigyeltem viszont egy másik jelenséget is a motoromon mikor vittem föl a szerelőhöz: Mivel van rajta egy hőfokmérő óra (a szondája a hengerfejre van rátéve) azt vettem észre, hogy viszonylag magasabb hőmérsékletre melegedett föl a henger. Kb. 4 km út megtétele után kézzel is jóval forróbbnak éreztem mint amilyen amúgy lenni szokott.
A szerelő azt mondta, hogy ez valószínűleg azért van, mert a rossz akksi végett "túldolgozik" a dinamó.

Azt szeretném Tőletek megkérdezni (tudom, hogy ez így látatlanban elég nehéz), hogy tényleg reális lehet ez a hiba, vagy máshol van a kutya elásva és ha igen akkor hol?

Pár adalék:
- A dinamó leadja a megfelelő töltést (kimértük)
- Kimértük külön a forgórészt és az állórészt is mindegyik jó.
- A régi (hagyományos) fesz-szabályzóval tényleg volt valami, ami végett melegedett a dinamó! Nem tudom mi lehetett az, de gázfröccs adásakor (amikor visszaengedtem a gázkart) egy furcsa, enyhén sivító hang volt hallható, s olyan érzésem volt, mintha a motort valami folytaná (nem a megszokott módon esett vissza a motor fordulata, hanem érezhetően gyorsabban). Amikor a haverom megpiszkálta a fesz-szabályzón valamelyik pöcköt, akkor ez abbamaradt és meg szűnt a melegedés is (de előtte ott sokkal drasztikusabban melegedett, még a biztosítékok alatti vezetékeken is érezhető volt). A baj csak az, hogy ő pedig a villamossághoz nem ért, nem tudja mitől volt.

Remélem tudtok hasznos információval szolgálni, amit előre is köszönök!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

DrV írta:Bmabmi mester nehány hete elektronikus gyújtásról tett fel képeket és hozzászólást, melyszerint nála lehet kapni. Ezekről mi hír?
Eddig jól szuperál,9000ft az ára
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tesztelés alatt áll.
Szerintem lassan rendelhető lesz...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Bmabmi mester nehány hete elektronikus gyújtásról tett fel képeket és hozzászólást, melyszerint nála lehet kapni. Ezekről mi hír?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

seagateh írta:sziasztok. véleményt szeretnék kérni Isolator 260as gyertya egy 250es ETZ-be bírja vagy teljesen rossz? most beleraktam egyet de aztmondják nem oskáig jó...
A kézikönyv ha jól tudom 14- 260asat ír. De legjobb ha megnézed. Egyébként én NGK-t használok, emellett még a Brisket is javasolják... de még én sem hallottam, hogy az izolatort dicsérik...
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. véleményt szeretnék kérni Isolator 260as gyertya egy 250es ETZ-be bírja vagy teljesen rossz? most beleraktam egyet de aztmondják nem oskáig jó...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Bambi azt javasolta korábban, hogy érdemes betenni VFR750 gyújtótrafóját az emcetbe. Most én kaptam egy olyan ajánlatot, hogy VFR800 as két gyújtótrafót (két motorra kéne) tudnék venni együtt 5000ft ért. Az nem egyezik meg a 750es ével? Azt nem lehet feltenni? (Bár valószínűleg akkor mondta volna...)
(közben folyamatosan olvasgatok a megszakítós gyújtásokról \:D/ )
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Alfa írta:
nova001155 írta:Igazán egyszerű amiből áll a megszakítós gyújtás: Megszakító, alaplap, kondi, vezeték ami összeköti a kondit és a megszát, kondiról megy fel egy vezeték a trafó 1 re. Nem nagy dolog cseredarabnak a kisipari dolgok is megfelelnek azok is bírnak annyit ha gáz van hazajuss velük.
Sőt ahogy én láttam és tapasztalom azok elég jók is. A gyújtásalaplappal kell vigyázni, van közte selejt. De kérni kell a boltban egy állórészt és rápróbálni.
Az alaplap nekem is rossz volt, de egy kis reszeléssel felment a helyére.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

No akkor ezeknek most tényleg elkezdek utánajárni. Első körben most már felcsapom a szerelési kézikönyvet :)
Köszi!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

nova001155 írta:Igazán egyszerű amiből áll a megszakítós gyújtás: Megszakító, alaplap, kondi, vezeték ami összeköti a kondit és a megszát, kondiról megy fel egy vezeték a trafó 1 re. Nem nagy dolog cseredarabnak a kisipari dolgok is megfelelnek azok is bírnak annyit ha gáz van hazajuss velük.
Sőt ahogy én láttam és tapasztalom azok elég jók is. A gyújtásalaplappal kell vigyázni, van közte selejt. De kérni kell a boltban egy állórészt és rápróbálni.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Igazán egyszerű amiből áll a megszakítós gyújtás: Megszakító, alaplap, kondi, vezeték ami összeköti a kondit és a megszát, kondiról megy fel egy vezeték a trafó 1 re. Nem nagy dolog cseredarabnak a kisipari dolgok is megfelelnek azok is bírnak annyit ha gáz van hazajuss velük.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

ambrusviktor írta:
Máté írta: Nekem alapból megszakítós volt, utána raktam rá sub-ee féle gyújtást, majd saját fejlesztésű opto jeladót. Pont úgy fér el, hogy a jeladó tárcsa mögött elfér a mexa így ha gebasz van gyorsan visszaalakítható.
Ez jó megoldás, tetszik :D van rajta licens? :D
Már csak egy megszakítót (illetve komplett holmit) kell beszereznem. [egyenlőre még nem is tudom miből áll] el vagyok kényelmesedve és hozzászokva az elektronikusra :)
Nincs rajta licenc tudok segíteni ha akarod. Ezek a dolgok megbízhatóak, csak az ördög soha nem alszik.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Máté írta:
ambrusviktor írta: Nekem sub-ee féle van, az egyébként szerintem jól működik, ráadásul tényleg igényes munkának tűnik, de azért biztos ami biztos tényleg jó lenne magamnál, ha most megyek majd nagyobb utakra... Mit ajánlotok, hol lehetne venni? Bontóban? És mi kell hozzá? Komolyan nekem mióta MZ-m van csak elektronikus gyújtásom volt, így úgy is rámfér hogy utánaolvassak a megszakítósnak. Szóval ahhoz gondolom kell az alaplap - kalapács, kondi, és mi az ami rámegy a trafóra? hűű...
Nekem alapból megszakítós volt, utána raktam rá sub-ee féle gyújtást, majd saját fejlesztésű opto jeladót. Pont úgy fér el, hogy a jeladó tárcsa mögött elfér a mexa így ha gebasz van gyorsan visszaalakítható.
Ez jó megoldás, tetszik :D van rajta licens? :D
Már csak egy megszakítót (illetve komplett holmit) kell beszereznem. [egyenlőre még nem is tudom miből áll] el vagyok kényelmesedve és hozzászokva az elektronikusra :)
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

ambrusviktor írta: Nekem sub-ee féle van, az egyébként szerintem jól működik, ráadásul tényleg igényes munkának tűnik, de azért biztos ami biztos tényleg jó lenne magamnál, ha most megyek majd nagyobb utakra... Mit ajánlotok, hol lehetne venni? Bontóban? És mi kell hozzá? Komolyan nekem mióta MZ-m van csak elektronikus gyújtásom volt, így úgy is rámfér hogy utánaolvassak a megszakítósnak. Szóval ahhoz gondolom kell az alaplap - kalapács, kondi, és mi az ami rámegy a trafóra? hűű...
Nekem alapból megszakítós volt, utána raktam rá sub-ee féle gyújtást, majd saját fejlesztésű opto jeladót. Pont úgy fér el, hogy a jeladó tárcsa mögött elfér a mexa így ha gebasz van gyorsan visszaalakítható.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Máté írta:
ambrusviktor írta: Értem :D
Akkor ez ahogy látom egy élő problémajelenség... ez esetben tán szükséges lenne beszereznem egy megszakítót :)
Nem baj ha van Nálad, mégis jobb mint a semmi. Az előző irásommal is csak azt akartam kifejteni, hogy a gyári vagy általad építetett gyújtást lehet szervizelni, az smd-t nem. (vagy csak k@rva nehezen)
Nekem sub-ee féle van, az egyébként szerintem jól működik, ráadásul tényleg igényes munkának tűnik, de azért biztos ami biztos tényleg jó lenne magamnál, ha most megyek majd nagyobb utakra... Mit ajánlotok, hol lehetne venni? Bontóban? És mi kell hozzá? Komolyan nekem mióta MZ-m van csak elektronikus gyújtásom volt, így úgy is rámfér hogy utánaolvassak a megszakítósnak. Szóval ahhoz gondolom kell az alaplap - kalapács, kondi, és mi az ami rámegy a trafóra? hűű...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

ambrusviktor írta:
nova001155 írta: Tranzisztor a helyes megnevezés ha pedig behány akkor a művelet a következő megállsz elkezdesz szencségelni majd megnézed a vezetékeket valahol leesett e valami majd tovább szencségelsz és visszarakod a megszát belövöd és go tovább. Rekordom 5 perc volt Úgy hogy kivan a bütyökből reszelve egy darab illetve a forgórészből is kivan szedve a tájoló xd. Nálam 2 db komplett megszakító és kondi meg alaplap van mindig.
Értem :D
Akkor ez ahogy látom egy élő problémajelenség... ez esetben tán szükséges lenne beszereznem egy megszakítót :)
Nem baj ha van Nálad, mégis jobb mint a semmi. Az előző irásommal is csak azt akartam kifejteni, hogy a gyári vagy általad építetett gyújtást lehet szervizelni, az smd-t nem. (vagy csak k@rva nehezen)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
ambrusviktor írta:No a korábbiak kapcsán egy érdekes kérdés merült fel bennem:
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?
Tranzisztor a helyes megnevezés ha pedig behány akkor a művelet a következő megállsz elkezdesz szencségelni majd megnézed a vezetékeket valahol leesett e valami majd tovább szencségelsz és visszarakod a megszát belövöd és go tovább. Rekordom 5 perc volt Úgy hogy kivan a bütyökből reszelve egy darab illetve a forgórészből is kivan szedve a tájoló xd. Nálam 2 db komplett megszakító és kondi meg alaplap van mindig.
Értem :D
Akkor ez ahogy látom egy élő problémajelenség... ez esetben tán szükséges lenne beszereznem egy megszakítót :)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta:No a korábbiak kapcsán egy érdekes kérdés merült fel bennem:
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?
Tranzisztor a helyes megnevezés ha pedig behány akkor a művelet a következő megállsz elkezdesz szencségelni majd megnézed a vezetékeket valahol leesett e valami majd tovább szencségelsz és visszarakod a megszát belövöd és go tovább. Rekordom 5 perc volt Úgy hogy kivan a bütyökből reszelve egy darab illetve a forgórészből is kivan szedve a tájoló xd. Nálam 2 db komplett megszakító és kondi meg alaplap van mindig.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én a helyén hagytam a kondit, a vezetéket. A mexát beállítva alaplappal együtt, állórésszel összejelölve a deknibe.
Ha gáz van csak kábelcsere a trafón, meg a mexa a helyére és go tovább... Max fél óra.

Bár már mexával járok alapból... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

No a korábbiak kapcsán egy érdekes kérdés merült fel bennem:
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

petrvs írta:
Máté írta:Kiváncsi leszek rá mennyire megbízható. Ezek az smd forrasztások annyira nem szeretik a rázkódást és utána javítani is jó nehéz.
Szia Máté!

Láttam élőben, szerintem meg egyáltalán nem sérülékeny!
- SMD (felületszerelt) alkatrészek tömege picuri, így a mechanikus rezonanciafrekvenciájuk magas: az alapjárat környéki erős rázkódáson körülbelül csak nevetnek ezek az alkatrészek, nagyobb fordulaton meg ezeknek a rezgéseknek a felharmónikusai is kicsi amplitúdójúak. Egy Y2K-n... no igen ott magas az alapjárat, ott akár károsodhatna is! :mrgreen: (Csak ott meg gondosan kioltanak minden rezgést, mert szétszállna a turbina, ugye. Offoltam, bocsánat.)
-a képen nem látszik jól, de jól le van lakkozva az egész, azzal még tovább nő az üzembiztonság mind az alkatrészek rögzítettsége, mind beázásvédelem szempontjából.

Máté, nem értek egyet Veled! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nem kell velem egyetértened, de másik szempontból a probléma vele az, hogy mivel kicsi a forrfelület, ezért kicsi a forraszanyag helye arra hogy rendesen rögzítse. Szereltem ilyet és tudom hogy elég macerás és nehézkes a gyártása és a javítása is. Út szélén mit kezdessz vele? Egy hagyomásnyos gyújtást vagy akár egy furatszerelt nyákot meg tudsz forrasztani de ezt nem. A rezióonancia pedig szépen szét tudja rázni a forraszanyagot, ha kicsi, ha nagy a rezonanciája. Ne legyen igazam, de nem hiába használnak több helyen furat szerelt nyákokat.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

csikin írta:Srácok szerintem a többpólusú gyertya lényege, hogy a legideálisabb helyen alakul ki a szikra, nem egyszerre több helyen. Nem kell ilyen MZ-be.
Ez így van...
A villany nem buta hogy a legnagyobb ellenállás felé menjen...és épp emiat nem kodorog össze vissza mint részeg ember a járdán...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csikin írta:Srácok szerintem a többpólusú gyertya lényege, hogy a legideálisabb helyen alakul ki a szikra, nem egyszerre több helyen. Nem kell ilyen MZ-be.
Ott a pont! =D>
Szikra csak 1 helyen van! :-"
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Srácok szerintem a többpólusú gyertya lényege, hogy a legideálisabb helyen alakul ki a szikra, nem egyszerre több helyen. Nem kell ilyen MZ-be.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

ambrusviktor írta:Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb? :D
Így van,ahogy a többiek mondták, ezeket a gyertyákat jóval nagyobb gyújtófeszültséghez találták ki!Ráadásul a kevesebb gyújtófeszültség mellett,ami etz-nél 20e Volt körül van,egyszerre több szikrát is táplálnia kell,ami teljesítménycsökkenéshez vezet!Szóval nem érdemes ilyet venni,jók a megszokott gyertyák(Brisk,NGK)! :mrgreen: \:D/
Mert azért az Mz a király....!:)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 46 vendég