Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Megfogadom...amúgy emlékszem Bakony túrán N15 lett belerakva, de akkor sem lett jó.
De azért köszi :)
Relax, don't do it
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Vagy esetleg NGK B8HS. Én nem vagyok híve a gyertyacserélgetésnek, nekem télen nyáron ugyan azzal megy és semmi probléma nincs vele.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Babettába esetleg, de abba is csak papis használatnál :mrgreen:

tél város: N17C
ősz-tavasz: N15C
nyár: N14C
MiszterQ írta: Gyertya: Brisk N19
Kép
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Szaisztok! Valaki segítsen, könyörgöm! [-o<
Miért van az, hogyha a motor nagyobb terhelést kap hosszabb ideig (sok város, vagy most pl. a bakonyban voltam vele kint köves úton), akkor elkezd kihagyni a gyújtás?? És általában a kondenzátor a ludas...szóval mi lehet a gond? Túlmelegszik valami? Zárlatos valami?
Egyébként a gyújtás-kihagyást úgy kell elképzelni, hogy ha húzom akkor megy mint a rakéta, de alapjárat környékén meg kihagy, ami például pont elég ahhoz hogy lámpánál akár le is álljon ha nem vagyok résen, és olyankor jön az égés.
Egyébként Bakony túrán is ezzel szivatott tavaly. Ha lehűlt jó volt, de hosszabb menet után meg elkezdett kihagyni. (Sub-EE is tuti emlékszik)
Azóta már a harmadik kondit cseréltem ki de lehet nem is azok a rosszak. Ezen kívül cseréltem gyújtáskábelt is.
Gyertya: Brisk N19

A segítséget előre is köszi. :wink:
Relax, don't do it
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Enyémben csak 2 bisztosíték van (gerjesztés, aksi) az elmult közel 10 évben baj nem volt velük. Így vettem annó valaki nagyon leegyszerűsítette. :D
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

kiszsebi írta:
Gazdi írta:Az akksi kábelek rendben is lennének, csak a többi viszont nincs ott, és nem tudom, hogy melyik mi... :-k
a főoldalon találsz kapcsolási rajzot a letöltések menüben. Ha van egy kis műszaki érzéked és nincs agyongányolva a kábelezés, akkor az szerint meg tudod csinálni.
Sajnos eléggé össze van gányolva, majd azért megpróbálom, persze a bizti tábla is kuka, mert abba már nem igen rakok biztosítékot... :(
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gazdi írta:Az akksi kábelek rendben is lennének, csak a többi viszont nincs ott, és nem tudom, hogy melyik mi... :-k
a főoldalon találsz kapcsolási rajzot a letöltések menüben. Ha van egy kis műszaki érzéked és nincs agyongányolva a kábelezés, akkor az szerint meg tudod csinálni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

csikin írta:Biztosítékot tegyél bele, akksi +/- 16A/16A , fék és index 4A, gerjesztés 2A ( gyors, üveg)
A töltésed jónak tűnik, nagyon alacsony fordulaton nincs.
Az akksi kábelek rendben is lennének, csak a többi viszont nincs ott, és nem tudom, hogy melyik mi... :-k
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Biztosítékot tegyél bele, akksi +/- 16A/16A , fék és index 4A, gerjesztés 2A ( gyors, üveg)
A töltésed jónak tűnik, nagyon alacsony fordulaton nincs.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Sziasztok!
Ma gondoltam megnézem a néhány hete vásárolt ETZ-m kábeleit, aksiját stb., és meglepődve tapasztaltam, hogy nincsenek benne biztosítékok! :shock:
Az aksi mellett balra ugyan ott van az a "4-es" biztosíték tartó, de egy darab bizti sincs benne, kábelek direktben össze vannak kötve. #-o
Már kb 4-500 km-t mentem vele, eddig nem volt probléma, de ez nyilván nem maradhat így. Valaki esetleg tudna ebben segíteni nekem?
A másik meg, hogy alapjáraton nincs töltés(kigyullad a lámpa), de ha gázt adok, akkor kialszik, ez baj, vagy jó az úgy?
:?:

Gazdi
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszi a tippeket akkor utána nézek ennek a dolognak :D
remélem jó lesz :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

MrDok írta:
Andrá$ írta:Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete :roll:

Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment :roll: .
Csak elég idegesítő már hogy ilyen, :( tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.

Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom :roll:
A néha ilyen, néha nem, az biztos érintkezési hiba! Mivel az indexed csinálja ezért az a ludas. nézd meg az indexkapcsoló környékét is, ott is elég rossz a vezetékezés elvezetése, kikophat a szigetelés, és máris kész a zárlat.
Vagy testhibás valamelyik index...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Andrá$ írta:Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete :roll:

Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment :roll: .
Csak elég idegesítő már hogy ilyen, :( tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.

Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom :roll:
A néha ilyen, néha nem, az biztos érintkezési hiba! Mivel az indexed csinálja ezért az a ludas. nézd meg az indexkapcsoló környékét is, ott is elég rossz a vezetékezés elvezetése, kikophat a szigetelés, és máris kész a zárlat.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Andrá$ írta:Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete :roll:

Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment :roll: .
Csak elég idegesítő már hogy ilyen, :( tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.

Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom :roll:

Sztem vmi zárlatos lehet vagy az idexrelé, trafó környékén lehet valami zárlatféle sztem. Talán.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete :roll:

Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment :roll: .
Csak elég idegesítő már hogy ilyen, :( tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.

Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
ambrusviktor írta:Értem; hát azért minden esetre köszönöm a tájékoztatást :)
Egy a fontos mennyen a gép faxán a boltosok meg sokszor azt sem tudják hogy mi van nekik raktáron és mit adnak oda a kezedbe!!
Sikerült beállítani a gyújtást?
Köszönöm, ami tőlem tellett, azt megtettem, szerencsére egész precíz a leírt beállítás, így most egész jól megy, de végül is ez a beállítás arra szükséges, hogy át tudjam vinni kb. 20 km-re egy szerelő ismerősömhöz, akinek van stroboszkópja, hogy precízen beállítsa. Így a "finomhangolás" még várat magára, de minden egyéb végre már kialakulóban van :)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta:Értem; hát azért minden esetre köszönöm a tájékoztatást :)
Egy a fontos mennyen a gép faxán a boltosok meg sokszor azt sem tudják hogy mi van nekik raktáron és mit adnak oda a kezedbe!!
Sikerült beállítani a gyújtást?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Értem; hát azért minden esetre köszönöm a tájékoztatást :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ambrusviktor írta:
hmmm... oké, ezt elhiszem, akkor egyszerűen a felirat becsapott, bár bevallom elektronikai műveletlenségem folytán úgysem tudom, mi az elvi különbség tranzisztoros és tirisztoros között. :)
Az a különbség hogy az egyikben tranzisztor,a másikban tirisztor van :D :D :D :smt043 :smt043 :smt043 :smt044 :smt044 :smt044

Amúgy meg teljesen lényegtelen a legtöbb embernek,legfeljebb akik szerelik is azoknak van,azok meg úgyis tudják.
Mindig előjön ez a dolog ha valaki tirisztorosnak mondja.Ez ugyanaz mint amikor a legtöbb ember minden láncfűrészt Sthil fűrésznek mond.Elterjedt általánosságban a tirisztoros gyújtás kifejezés,talán a Simsonos gyújtásból kiindulva,vagy a fene tudja miért.
De semmi jelentősége nekünk egyszerű felhasználóknak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

csikin írta:ambrusviktor: Annak a doboznak a nevét a blotos se tudja jól, mert az is tranzisztoros.
hmmm... oké, ezt elhiszem, akkor egyszerűen a felirat becsapott, bár bevallom elektronikai műveletlenségem folytán úgysem tudom, mi az elvi különbség tranzisztoros és tirisztoros között. :)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

ambrusviktor: Annak a doboznak a nevét a blotos se tudja jól, mert az is tranzisztoros.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
ambrusviktor írta:Üdv!
A korábbiakat most ellenőrizték rendesen, és valóban az egész gyújtásrész nagy rakás volt... A tirisztor lapja ahol az érintkezési hiba volt, az teljesen kuka sajnos, de a többi is le lett cserélve, mert eléggé leélt állapotban voltak. Szóval valószínűleg ez nem egy ilyen egy pontos, hanem inkább átfogóbb hiba volt. Remélem végre orvoslásra került.
A kérdésem az lenne, hogy így a tirisztoros gyújtást hogy tudom beállítani nagyjából stroboszkóp nélkül? Mert aztán úgyis elviszem Tatabányára ahol szerelővel beállíttatom, csak ahhoz célszerű, ha elindul :)

Köszi; az eddigieket is!
Bocs hogy beleszólok de az etz-n (gyárilag) sosem volt TIRISZTOR hanem Hall jeladós elektronikus gyújtás aminek ugye van a jeladó a főtengő végén meg az elektronika a doboz amit te előszeretettel hívsz tirisztornak.
Gyújtás beállítás hót egyszerű itt a segítség hozzá http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... oss%C3%A1g
jó munkát ;)!!
Így van, az lehet hogy nem volt gyárilag, de mivel korábban azt tettek rá, ezért az enyémen az volt (méghozzá ilyen: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2594 csak valami házilag machinált holmi sajnos); most pedig ez lett: "Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" itt megtalálható: http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Köszönöm a linket.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta:Üdv!
A korábbiakat most ellenőrizték rendesen, és valóban az egész gyújtásrész nagy rakás volt... A tirisztor lapja ahol az érintkezési hiba volt, az teljesen kuka sajnos, de a többi is le lett cserélve, mert eléggé leélt állapotban voltak. Szóval valószínűleg ez nem egy ilyen egy pontos, hanem inkább átfogóbb hiba volt. Remélem végre orvoslásra került.
A kérdésem az lenne, hogy így a tirisztoros gyújtást hogy tudom beállítani nagyjából stroboszkóp nélkül? Mert aztán úgyis elviszem Tatabányára ahol szerelővel beállíttatom, csak ahhoz célszerű, ha elindul :)

Köszi; az eddigieket is!
Bocs hogy beleszólok de az etz-n (gyárilag) sosem volt TIRISZTOR hanem Hall jeladós elektronikus gyújtás aminek ugye van a jeladó a főtengő végén meg az elektronika a doboz amit te előszeretettel hívsz tirisztornak.
Gyújtás beállítás hót egyszerű itt a segítség hozzá http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... oss%C3%A1g
jó munkát ;)!!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv!
A korábbiakat most ellenőrizték rendesen, és valóban az egész gyújtásrész nagy rakás volt... A tirisztor lapja ahol az érintkezési hiba volt, az teljesen kuka sajnos, de a többi is le lett cserélve, mert eléggé leélt állapotban voltak. Szóval valószínűleg ez nem egy ilyen egy pontos, hanem inkább átfogóbb hiba volt. Remélem végre orvoslásra került.
A kérdésem az lenne, hogy így a tirisztoros gyújtást hogy tudom beállítani nagyjából stroboszkóp nélkül? Mert aztán úgyis elviszem Tatabányára ahol szerelővel beállíttatom, csak ahhoz célszerű, ha elindul :)

Köszi; az eddigieket is!
Roberto
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.04.29. 16:09
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Roberto »

kupko írta:Szevasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, index-el kapcsolatban.
A 250-es etkomon elég érdekesen működik az irány jelző, ezalatt azt értem hogy először szépen kezdi aztán begyorsul, másodpercenként 5-6-7-et is villan aztán megint visszaáll és kezdi előröl.Mindezt álló motornál. Járó motornál annyiba változik hogy, hogy a fordulat növekedésével még inkább begyorsul. 5500-as fordulat felett már egybefüggő fénye van!
Az igazság, hogy mióta nálam van ez így megy én már észre se veszem csak megint közeledik a műszaki és már előre ég a pofám.Amit tudtam megnéztem de ötletem sincs. Nem találok semmi rendszert a viselkedésébe.
A motoron nincs semmi sem átalakítva,21W-os izzók vannak benne.
Cseréltem a villogó automatát 3-at is, a fesszabot,de semmi.Aksi,töltés jó. A kábeleket átnéztem már ezerszer, szerintem jól van bekötve minden.Egyszer át is vezetékeztem az egész motort de semmi.Kiváncsiságból bekötöttem egy plussz indexet, de 3-al ugyanúgy villog mint kettővel,sőt ha egyet kiveszek a maradék egy is ugyanúgy villog. A visszajelző ugyanebben az ütemben villog.(Egyáltalán villognia kell a visszajelzőnek?)
Nem számít neki semmi,hideg,meleg,eső,hó,szél egyre megy összevissza villog.
Bár egyszer elég rendesen bevert a hó a dekli alá, akkor megadta magát, de lepucoltam betekertem egy rongyba és már mehettem is tovább a stroboszkópommal :).
Szóval ha valakinek van valami tanácsa, észrevétele azt szívesen venném.
Előre is kössz!
Szevasztok!
Hát cimbora az elmondottak alapján ez akkor is index relé lesz. Az ujjak amiket vettél meg kisipari szemét.Próbáld meg egy gyári trabi vagy wartburg relével. Ilyen már volt nekem is és így megoldódott
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ha már gyújtásállítás: észrevette már valaki hogy a hátsó féklámpa kapcsoló vezetéke pont elér a gyujtáskondiig (megszakítós változat)?
Vagyis tökéletes beépített próbalámpa...... 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
kupko
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.04.29. 21:25
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupko »

Szevasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, index-el kapcsolatban.
A 250-es etkomon elég érdekesen működik az irány jelző, ezalatt azt értem hogy először szépen kezdi aztán begyorsul, másodpercenként 5-6-7-et is villan aztán megint visszaáll és kezdi előröl.Mindezt álló motornál. Járó motornál annyiba változik hogy, hogy a fordulat növekedésével még inkább begyorsul. 5500-as fordulat felett már egybefüggő fénye van!
Az igazság, hogy mióta nálam van ez így megy én már észre se veszem csak megint közeledik a műszaki és már előre ég a pofám.Amit tudtam megnéztem de ötletem sincs. Nem találok semmi rendszert a viselkedésébe.
A motoron nincs semmi sem átalakítva,21W-os izzók vannak benne.
Cseréltem a villogó automatát 3-at is, a fesszabot,de semmi.Aksi,töltés jó. A kábeleket átnéztem már ezerszer, szerintem jól van bekötve minden.Egyszer át is vezetékeztem az egész motort de semmi.Kiváncsiságból bekötöttem egy plussz indexet, de 3-al ugyanúgy villog mint kettővel,sőt ha egyet kiveszek a maradék egy is ugyanúgy villog. A visszajelző ugyanebben az ütemben villog.(Egyáltalán villognia kell a visszajelzőnek?)
Nem számít neki semmi,hideg,meleg,eső,hó,szél egyre megy összevissza villog.
Bár egyszer elég rendesen bevert a hó a dekli alá, akkor megadta magát, de lepucoltam betekertem egy rongyba és már mehettem is tovább a stroboszkópommal :).
Szóval ha valakinek van valami tanácsa, észrevétele azt szívesen venném.
Előre is kössz!
Szevasztok!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

zsakfos írta: Amire figyelni kell,hogy az elektronikus gyújtás nem szereti ha túl sokáig rajt van a gyújtás.Ez nem azt jelenti hogy 1-2 percet ne birna,de 5 percnél tovább nem egészséges rajthagyni.Megszakitósnál nincs ilyen gond.
Csak akkor van gond, ha a megszakító éppen zárva vagyon, mikor áll a motor és a gyújtás meg rajta van. A trafó szeret olyankor kisülni. Elektronikusnál (gyári!!!) eddig még nem volt gondom, pedig már párszor rajtafelejtettem.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha tényleg működne, elvileg akkor jó lenne... :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Forrest »

frensis írta:
Forrest írta:Sziasztok
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?
Yamaha Jog 3KJ gyújtást már többen is alkalmazták.
Én is pont azt néztem ki magamnak. Köszi.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

:smt023 :smt002
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Akkor ha biztosan tudjátok hogy üt a főtengely,miért nem csináljátok(csináltatjátok) meg először azt? :-k Ha nem ütne,akkor nem mászkálna a gyújtás összevissza.

Vagy tegyetek rá Hallos elektronikus gyújtást.Akár Etz,akár Trabant vsgy Subee féle.Annál nem fog elmászni a gyujtásotok még akkor sem ha lóg a főtengő.
Viszont az biztos hogy én először a kiválto okot szüntetném meg,magyarul a főtengelyt tenném rendbe hogy ne üssön.

A gyújtási időpont beállitás meg akárki akármit mond,mérőórával a legpontosabb.
Speciel én így szoktam:
Mérőóra a hengerfejbe,gyújtás rajt gyertya a hengerfejhez érintve.
Szép lassan a forgórész csavarjával elkezdem forgatni.Amikor gyújt,akkor szépen láthatóan,halhatóan áthúz a gyertya.
Ezt a pontot továbbtekerve a főtengelyt megnézem a mérőórával hogy hol volt és ahhoz képest állitok az alaplapon.Visszatekerekm a főtengelyt és ugyanígy leellenörzöm hogy hova esik a szikra!
Ha jó akkor a csavarokat véglegesre húzom és MÉGEGYSZER LEELLENŐRZÖM!!!
Ugyanis ha túlságosan fellazitja az ember az alaplap csavarokat akkor tutira elfog mászni a beállitott gyújtás,amikor visszahuzzuk a csavarokat.
Ha a készrehúzott csavaroknál is jó a gyújtási időpont,akkor végeztem.

A gyertyával beállitást azért szeretem jobban mint a lámpást,mert hallani is a gyújtást,nem csak látni és amikor szépen tekerem a főtengelyt és figyelem az órát,akkor pontosan látom a helyét hisz hallom amikor áthúz.Nem kell 2 felé figyelni.
Persze ha valakinek a lámpás beállitás tetszik,akkor azzal csinálja.

Amire figyelni kell,hogy az elektronikus gyújtás nem szereti ha túl sokáig rajt van a gyújtás.Ez nem azt jelenti hogy 1-2 percet ne birna,de 5 percnél tovább nem egészséges rajthagyni.Megszakitósnál nincs ilyen gond.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
peterrock
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.04.24. 12:15
MZ-d típusa: Jawa 350 638

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: peterrock »

young boys írta:Na gyújtás guruk!!!!
Elő a tudománnyal!
Adott egy 125/150-es ETZ...
A jobb oldalon megforgott a főtengely a csapágyban és ezért lóg...

Most kapott új csapágyat, szimeringet...stb
Ha a gyári értékre állítom be a moci gyújtását ( :!: :!: :!: fhe 2.5 mm :!: :!: :!: ) akkor mindig hátra felé indul el...
A megszakító bütyök jól van beállítva!
Viszont ha eltekerem a gyújtást :!: fhe 5-8 mm :!: akkor meg tök jól indul húz mint ahogy kell...
És csak hébe hóba indul hátra felé...
DE...
Képes azt is megcsinálni járó motorral hogy megfordul a forgásiránya...
Pl...
Jöttem vele haza...
Megálltam a kapu előtt...
Üres...Motor jár alapjáraton
Kapu kinyit...
Mocira felülök...
Kuplung egyes és elindul hátra felé...
Na ezt magyarázza meg nekem valaki...

A forgórész végében nincs tájoló csap...
Killer hozott át tájoló csapos forgórészt és azzal se tudtunk gyújtást állitani...
Ma csináltam rá gyújtást és mentem vele vagy 25 km-t.Élmény volt ahogy kb 5000-ig dolgozik a motor...
5000-től elfogy a lendület meg kihagy a gyújtás de gondolom ez a főtengely miatt van...
Bár...
Járó motornál állítottam gyújtást meg megszakító hézagot na akkor kipörgött végig...csak leállítás után nem indult el...

Na erre adjon nekem valaki magyarázatot...

YB
Üdv!
Nekem is hasonló bajom van a 125-ös ETZ-vel. Lóg a főtengelyem egy kicsit és hiába állítom be a gyújtást mérőórával pontosan, nem működik rendesen, 70-75-nél rángat, meg kihagy. Igazából szerintem pont az a fordulatszám/terhelés viszony van 75 körül, ami a lógó főtengely miatt a gyújtás kimaradását okozza. Ez is hajlamos elindulni hátrafelé menet közben, mivel nem jó helyen van a gyújtás, én addig szoktam álligatni, amig kb jó nem lesz. Sajnos a mérőóra által mutatott érték nem helytálló ilyenkor, ugyanis mikor kulccsal forgatod a tengelyt méréskor, enyhe nyomást gyakorolsz rá és mindjárt más értéket kapsz. szóval érzésre csinálom, kipróbálom kicsit nagyobb, majd kicsit kisebb előgyújtással, addig amíg jó nem lesz. Szóval hagyd a mérést, érzésre állítsd szerintem! DE hátha mond valaki valami jobbat :) Sok sikert! :)
Roberto
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.04.29. 16:09
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Roberto »

Üdv. Van egy 251-es etz-ém ami az őrületbe kerget. A töltés a gond. Az aksiról vezető 51-es kábelt ha felteszem a feszültségsz.-ra akkor gyújtás nélkül világít az üres és a töltés jelző. A töltő kábel tán a DF meg szikrázik. Mi lehet a baja?én egyenirányítóra tippelek.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Forrest írta:Sziasztok
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?

Yamaha Jog 3KJ gyújtást már többen is alkalmazták.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Alfa írta:Vissza is ellenőriztétek?

A megszakító remek tulajdonsága, hogy amíg nincs meghúzva, tök jó, meghúzva meg akár millimétereket mászik el. Látszólag nem mozdul közben. Amíg erre rájöttem, egy fél élet volt, Bambi is ezért ellenőrzi mindig vissza.Lámpával is vissza ellenőrzőm

Magyarul: meghúzott, menetre kész állapotban szedj le minden vezetéket (azt a kemény 1 darabot) a kalapácsról. a kondihoz menőt nem kell. Rakd a multiméter egyik kivezetését a kalapács egyik, a másikat a másik kivezetéséhez. Állítsd sípolásra (érintkezés. a kalapács egyik fele elvileg nem érintkezhet a testtel ha nyitva van). Forgasd a főtengelyt, és nézd meg mikor halkul el (tehát szakít meg). Közben legyen bedugva valami a gyertyanyíláson, mondjuk egy hurkapálca, bot, vasrúd, mérőórás gyújtásállító, tökmind1, és nézd meg tényleg kicsivel fhp előtt van-e.Nem műszerrel hanem próba lámpával ellenőrzőm gyújtás alatt.egy M10-es csavar 2 anyával (beállítva a 2,5 mm lekontrázva)az ellenőrző műszerem...

Mikor van a megszakítás? és csak akkor van, máskor nincs? rángasd meg a főtengely végét. Olyannak kell lennie mintha egy betonba öntött rudat akarnál rángatni, semmilyen, kézzel mérhető holtjátéka nem lehet.

Még az excenter is feküdhet fel rosszul és kalimpálhat, és mivel a megszakítóhézag 0,3 mm (+0,1), egy esetleges 3 tizedes ütés (összesítve, főtengely + forgórész + bütyök) épp megszakítást vagy érintkezést eredményez. a fhp nagyon előtti gyújtás meg megfordulást.
Beletelt egy kis időbe amíg kícentíroztam hogy csak akkor legyen amikor kell.És csak 1 gyújtás legyen ne több...Konkrétan mindent megcsináltam már amit csak lehetséges volt...Csak azt nem értem hogy miért csak nagy előgyújtással üzemel :?: :?: ...Miért fordul meg a forgásirány járó motornál :?: :?:
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Vissza is ellenőriztétek?

A megszakító remek tulajdonsága, hogy amíg nincs meghúzva, tök jó, meghúzva meg akár millimétereket mászik el. Látszólag nem mozdul közben. Amíg erre rájöttem, egy fél élet volt, Bambi is ezért ellenőrzi mindig vissza.

Magyarul: meghúzott, menetre kész állapotban szedj le minden vezetéket (azt a kemény 1 darabot) a kalapácsról. a kondihoz menőt nem kell. Rakd a multiméter egyik kivezetését a kalapács egyik, a másikat a másik kivezetéséhez. Állítsd sípolásra (érintkezés. a kalapács egyik fele elvileg nem érintkezhet a testtel ha nyitva van). Forgasd a főtengelyt, és nézd meg mikor halkul el (tehát szakít meg). Közben legyen bedugva valami a gyertyanyíláson, mondjuk egy hurkapálca, bot, vasrúd, mérőórás gyújtásállító, tökmind1, és nézd meg tényleg kicsivel fhp előtt van-e.

Mikor van a megszakítás? és csak akkor van, máskor nincs? rángasd meg a főtengely végét. Olyannak kell lennie mintha egy betonba öntött rudat akarnál rángatni, semmilyen, kézzel mérhető holtjátéka nem lehet.

Még az excenter is feküdhet fel rosszul és kalimpálhat, és mivel a megszakítóhézag 0,3 mm (+0,1), egy esetleges 3 tizedes ütés (összesítve, főtengely + forgórész + bütyök) épp megszakítást vagy érintkezést eredményez. a fhp nagyon előtti gyújtás meg megfordulást.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Na gyújtás guruk!!!!
Elő a tudománnyal!
Adott egy 125/150-es ETZ...
A jobb oldalon megforgott a főtengely a csapágyban és ezért lóg...

Most kapott új csapágyat, szimeringet...stb
Ha a gyári értékre állítom be a moci gyújtását ( :!: :!: :!: fhe 2.5 mm :!: :!: :!: ) akkor mindig hátra felé indul el...
A megszakító bütyök jól van beállítva!
Viszont ha eltekerem a gyújtást :!: fhe 5-8 mm :!: akkor meg tök jól indul húz mint ahogy kell...
És csak hébe hóba indul hátra felé...
DE...
Képes azt is megcsinálni járó motorral hogy megfordul a forgásiránya...
Pl...
Jöttem vele haza...
Megálltam a kapu előtt...
Üres...Motor jár alapjáraton
Kapu kinyit...
Mocira felülök...
Kuplung egyes és elindul hátra felé...
Na ezt magyarázza meg nekem valaki...

A forgórész végében nincs tájoló csap...
Killer hozott át tájoló csapos forgórészt és azzal se tudtunk gyújtást állitani...
Ma csináltam rá gyújtást és mentem vele vagy 25 km-t.Élmény volt ahogy kb 5000-ig dolgozik a motor...
5000-től elfogy a lendület meg kihagy a gyújtás de gondolom ez a főtengely miatt van...
Bár...
Járó motornál állítottam gyújtást meg megszakító hézagot na akkor kipörgött végig...csak leállítás után nem indult el...

Na erre adjon nekem valaki magyarázatot...

YB
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára young boys 2011.04.28. 11:36-kor.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Forrest írta:Sziasztok
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?
Itt néz körül:http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika. Lehet optikai vagy hal elemes is.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Lóri írta:Üdv!

Mifenét lehet csinálni ha az akku gőze, rámegy a hátsó villára? Teljesen kijön rajta a sav... :cry:
Már tettem az akkura hosszabb csövet, de még mindig rondítja. Valaki adjon tanácsot!

Köszi.

Lóri
Valami gáz van szerintem a töltéseddel ha jó a töltés akkor nem szabad kijönnie a savnak vagy nincs véletlen túltöltve akkor is kitud jönni.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Lóri írta:Üdv!

Mifenét lehet csinálni ha az akku gőze, rámegy a hátsó villára? Teljesen kijön rajta a sav... :cry:
Már tettem az akkura hosszabb csövet, de még mindig rondítja. Valaki adjon tanácsot!

Köszi.

Lóri
Töltésed jó? Nem túl nagy a fesz?
A csöved meddig lóg le? Mondjuk a földtől 10-15cm?
Ha az is OK, akkor csináld meg az MZ hogyan tovább könyv végén lévő csőtoldatot.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Mifenét lehet csinálni ha az akku gőze, rámegy a hátsó villára? Teljesen kijön rajta a sav... :cry:
Már tettem az akkura hosszabb csövet, de még mindig rondítja. Valaki adjon tanácsot!

Köszi.

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Sziasztok!

Hogyan tudom eldönteni, hogy a gyújtótrafóm jó-e, ill megfelelő erősségű-e a szikra?
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Sziasztok
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

frensis írta:
Dee Dee írta: Gondolom hülye kérdés, de akksit nézted? Nekem produkált gyenge akku hasonló tüneteket.

üdv,
Dee Dee

Fél éves, feszt tartja.
6.15-20 van benne terhelés nélkül, ha ráadom a tompítottat 5.90 környéke, álló motornál.
Refit kapcsolok az is szépen világít.
Az vigasztal, hogy legalább ez alakul.
:mrgreen:


Kép
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Dee Dee írta:
frensis írta:Üdv !

Egész délután szoptam a motorral és semmi !

Direktre kötöttem a gyújtást, ugyan úgy egyet puffan és leáll.
:?

Kicseréltem a gyújtáskapcsolót, ugyan ez.

Egyedül azt vettem észre, ha parkírt adok rá akkor néha néha beindul, de 1 perc után le is áll.
:-k
Ha ráadom a tompítottat azonnal elegy az áram.
Utána pár másodpercre visszajön.
](*,)
Cseréltem trafót is, mind 2 melegedik, mint a barom.

Teljesen tanácstalan vagyok, mikor beindult töltés volt, betoló állásban is simán ment.
A legjobb az egészben, hogy holnap dolgozni kéne menni a motorral, nincs kedvem oda-vissza 40 km-t biciklizni egész napi meló után.
Gondolom hülye kérdés, de akksit nézted? Nekem produkált gyenge akku hasonló tüneteket.

üdv,
Dee Dee

Fél éves, feszt tartja.
6.15-20 van benne terhelés nélkül, ha ráadom a tompítottat 5.90 környéke, álló motornál.
Refit kapcsolok az is szépen világít.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Dee Dee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.10.11. 13:16
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dee Dee »

frensis írta:Üdv !

Egész délután szoptam a motorral és semmi !

Direktre kötöttem a gyújtást, ugyan úgy egyet puffan és leáll.
:?

Kicseréltem a gyújtáskapcsolót, ugyan ez.

Egyedül azt vettem észre, ha parkírt adok rá akkor néha néha beindul, de 1 perc után le is áll.
:-k
Ha ráadom a tompítottat azonnal elegy az áram.
Utána pár másodpercre visszajön.
](*,)
Cseréltem trafót is, mind 2 melegedik, mint a barom.

Teljesen tanácstalan vagyok, mikor beindult töltés volt, betoló állásban is simán ment.
A legjobb az egészben, hogy holnap dolgozni kéne menni a motorral, nincs kedvem oda-vissza 40 km-t biciklizni egész napi meló után.
Gondolom hülye kérdés, de akksit nézted? Nekem produkált gyenge akku hasonló tüneteket.

üdv,
Dee Dee
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

KILL3R etz írta:Megszakító pogácsa milyen állapotban van?
Gondolom gyújtás helyét már ellenőrizted... :roll:
Ellenőriztem, nincs összeégve, kb. 600 km-vel ezelőtt cseréltem, gyári új volt.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Megszakító pogácsa milyen állapotban van?
Gondolom gyújtás helyét már ellenőrizted... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 68 vendég