Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Egész délután szoptam a motorral és semmi !

Direktre kötöttem a gyújtást, ugyan úgy egyet puffan és leáll.
:?

Kicseréltem a gyújtáskapcsolót, ugyan ez.

Egyedül azt vettem észre, ha parkírt adok rá akkor néha néha beindul, de 1 perc után le is áll.
:-k
Ha ráadom a tompítottat azonnal elegy az áram.
Utána pár másodpercre visszajön.
](*,)
Cseréltem trafót is, mind 2 melegedik, mint a barom.

Teljesen tanácstalan vagyok, mikor beindult töltés volt, betoló állásban is simán ment.
A legjobb az egészben, hogy holnap dolgozni kéne menni a motorral, nincs kedvem oda-vissza 40 km-t biciklizni egész napi meló után.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

ambrusviktor írta:
petrvs írta:Üdv Viktor,
a gyújtóelektronikához menő kábelkötegről a szigetelés nincs lekopva a generátor forgórészénél? :wink:
Javítottam ilyet..egyébként gratulálok a kitartásához! =D>
Megnéztem, ez teljesen jó volt, de valóban mint korábban említették a panel és a saru volt kicsit zizis, így minden probléma megoldódott kivéve a kipufogóból való olajfolyás ami nem kis folyás és eddig korábban nem csinált ilyet, de összefüggést sajnos nem látok :S
Köszönöm a segítségeket!
A folyás valószínűleg azért van mert amikor rugdostad (esetleg még szívatóval is) és nem indult az összes benzin a kipufogóban kötött ki.Most a kipufogód jócskán tele lehet benzinnel.Minden bizonnyal a durranás is ezért volt amit korábban írtál.Vagy leszereled és kiégeted vagy egy hosszabb távon jól meghajtod, közben jól felhevül és így is kiég belőle.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

szente8 írta:Ezeket nem tudom mi hova megy a generatorról
B+
D+
DF
D-
61 Az tudom hova megy
A B+ a rajzon az 51-es.Az akksira megy a pozitivhoz.
Van még valami.
Ha jól tudom ennél az elektronikus fesszabnál az ellenállás tekercsre nincs szükség.Az a tekercs ami a dinamónál van.Azt ki kell kötni és a vezetékeket amik rámentek ÖSSZEKÖTNI.

Itt ezen az oldalon alul jelzi is miről lenne szó.
http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7143/r81.htm
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
szente8
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.04.25. 10:59
MZ-d típusa: Mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szente8 »

Gulyesz nagyon szépen köszönöm
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Tamás
szente8
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.04.25. 10:59
MZ-d típusa: Mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szente8 »

Ezeket nem tudom mi hova megy a generatorról
B+
D+
DF
D-
61 Az tudom hova megy
szente8
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.04.25. 10:59
MZ-d típusa: Mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szente8 »

Kép
szente8
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.04.25. 10:59
MZ-d típusa: Mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szente8 »

6v-os
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

petrvs írta:Üdv Viktor,
a gyújtóelektronikához menő kábelkötegről a szigetelés nincs lekopva a generátor forgórészénél? :wink:
Javítottam ilyet..egyébként gratulálok a kitartásához! =D>
Megnéztem, ez teljesen jó volt, de valóban mint korábban említették a panel és a saru volt kicsit zizis, így minden probléma megoldódott kivéve a kipufogóból való olajfolyás ami nem kis folyás és eddig korábban nem csinált ilyet, de összefüggést sajnos nem látok :S
Köszönöm a segítségeket!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

De még mindig nemírtál semmi információt. És van egy rakás kapcsolási rajz is a letöltésekben.
6V vagy 12V?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
szente8
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.04.25. 10:59
MZ-d típusa: Mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szente8 »

nem-e tudnád lerajzolni vagy leirni mi hova kell kötni
szente8
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.04.25. 10:59
MZ-d típusa: Mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szente8 »

nem régi, hamen elektronikus
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

szente8 írta:Segitséget szeretnék kérni Elektronikus fesszabályzot bekötni mert a régi tönkre ment valaki letudná irni nekem vagy elküldeni képpel együtt hogy mit hova kell kötni aki tud segiteni az irjon.

szente8@gmail.com
Ha olyat vettél amit egy az egyben be lehet építeni, akkor pont úgy kell bekötni mint az eredetit. Ha nem, akkor írd le miféle. :P
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

csikin írta:
young boys írta:Kép


Kérdés az elektro gurukhoz...
Minden alkatrész babetta 210-ből lenne...
Ez így működhet e berúgásra is?
Nem biztos, hogy egyáltalán működik.
G: gerjesztőtekercs ami nem 6 nem 12 hanem sokkal nagyob feszt produkál
I: jeladótekercs
1: test

Úgy néztem, hogy a trafóval egybeépített tirisztoros egységet használnád, azon ez a három csatlakozás van.

A megoldás egy nagyobb gerjeszetőtekercs lehet, amiben kisebb fordulaton is megfelelően nagy feszültség indukálódik.
Nem a 4-5 lemezes, hanem kb olyan széles mint a töltőtekercsek. Azzal tuti jó lesz. Az akksidat pedig töltőtekercsekkel tudod tölteni.
Köszönöm...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
szente8
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.04.25. 10:59
MZ-d típusa: Mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szente8 »

Segitséget szeretnék kérni Elektronikus fesszabályzot bekötni mert a régi tönkre ment valaki letudná irni nekem vagy elküldeni képpel együtt hogy mit hova kell kötni aki tud segiteni az irjon.

szente8@gmail.com
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

pedro121 írta:Hát csapágyasnak nem csapágyas mert megrángattam semmi holtjáték. Gondolom az ütés ebből adódhat leginkább. A másik lehetőséget meg nem tudom hogy lehetne orvosolni.
Attól,hogy nem lóg még üthet a főtengely,és a forgórész is lehet rosszul a kúpon.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

petrvs írta:Üdv Viktor,
a gyújtóelektronikához menő kábelkötegről a szigetelés nincs lekopva a generátor forgórészénél? :wink:
Javítottam ilyet..egyébként gratulálok a kitartásához! =D>
Ahogy láttam nincsen, de azért leellenőrzöm még egyszer.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

young boys írta:Kép


Kérdés az elektro gurukhoz...
Minden alkatrész babetta 210-ből lenne...
Ez így működhet e berúgásra is?
Nem biztos, hogy egyáltalán működik.
G: gerjesztőtekercs ami nem 6 nem 12 hanem sokkal nagyob feszt produkál
I: jeladótekercs
1: test

Úgy néztem, hogy a trafóval egybeépített tirisztoros egységet használnád, azon ez a három csatlakozás van.

A megoldás egy nagyobb gerjeszetőtekercs lehet, amiben kisebb fordulaton is megfelelően nagy feszültség indukálódik.
Nem a 4-5 lemezes, hanem kb olyan széles mint a töltőtekercsek. Azzal tuti jó lesz. Az akksidat pedig töltőtekercsekkel tudod tölteni.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Kép


Kérdés az elektro gurukhoz...
Minden alkatrész babetta 210-ből lenne...
Ez így működhet e berúgásra is?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Hát csapágyasnak nem csapágyas mert megrángattam semmi holtjáték. Gondolom az ütés ebből adódhat leginkább. A másik lehetőséget meg nem tudom hogy lehetne orvosolni.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

pedro121 írta:Üdv mindenki! Olyan problémám vagy nem is problémám hanem észrevételem van 250-es etz- nél hogy a megszakító 2x nyit. Fogalmam sincs miért... Sztem nem nagyon kellene neki 2x nyitnia. 1x akkor amikor a főtengely vastagabb része kinyomja 1x meg amikor befejeződik az a része ami addig kinyomta. Nyomát nem látom h az a rész másabb lenne, érezni nem érzek semmit csak azt látom h 1x nyit a felső holtpont előtt... 1 pillanatra bezár a megszakító és 1x megint kinyit de fele akkorára mint a felső holtpontnál. Menet közben nem veszek észre semmit gondolom azért mert ha véletlen szikrázna is akkor se tud berobbanni mert nem sűrít a dugattyú. Viszont ha kulccsal forgatom be-be villan a megszakítónál gondolom azért mert nem vagyok elég gyors és a primer áram annyi idő alatt simán felépül míg én át tom hajtani. Lehetséges h 1 helyen jobban el van kopva a főtengely ezen része? Van vkinek vmi 5lete miért csinálja ezt a megszakító? Köszi előre is a válaszokat!
valószinű hogy üt a főtengely,vagy valamiért nem fekszik fel a forgórész rendesen a kúpra
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Üdv mindenki! Olyan problémám vagy nem is problémám hanem észrevételem van 250-es etz- nél hogy a megszakító 2x nyit. Fogalmam sincs miért... Sztem nem nagyon kellene neki 2x nyitnia. 1x akkor amikor a főtengely vastagabb része kinyomja 1x meg amikor befejeződik az a része ami addig kinyomta. Nyomát nem látom h az a rész másabb lenne, érezni nem érzek semmit csak azt látom h 1x nyit a felső holtpont előtt... 1 pillanatra bezár a megszakító és 1x megint kinyit de fele akkorára mint a felső holtpontnál. Menet közben nem veszek észre semmit gondolom azért mert ha véletlen szikrázna is akkor se tud berobbanni mert nem sűrít a dugattyú. Viszont ha kulccsal forgatom be-be villan a megszakítónál gondolom azért mert nem vagyok elég gyors és a primer áram annyi idő alatt simán felépül míg én át tom hajtani. Lehetséges h 1 helyen jobban el van kopva a főtengely ezen része? Van vkinek vmi 5lete miért csinálja ezt a megszakító? Köszi előre is a válaszokat!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Üdv Viktor,
a gyújtóelektronikához menő kábelkötegről a szigetelés nincs lekopva a generátor forgórészénél? :wink:
Javítottam ilyet..egyébként gratulálok a kitartásához! =D>
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Köszönöm a tanácsokat. Még azt mindenképp leellenőrzöm, hogy a lentebb javasolt módon szikrázik-e, de sajnos én is félek attól, hogy felújításra szorul a dolog...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

ambrusviktor!

Gyári TRANZISZTOROS gyújtásnál előfordul, hogy a jeladó része (lent a generátornál) kontakthibás lesz. A szegecseket le kell fúrni róla, és a nyáklapon újraforrasztani a kontaktokat, A helyedben kábeleket is cserélnék...
Több mint valószínű, hogy a tiednek is ez a problémája. A rázkódástól elengedett a forrasztás, vagy a kábel tört el.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ambrusviktor írta:
Igen ez mindaddig helytálló lenne, ha nem lenne olyan gyenge s szikrám, hogy még sötét garázsban sem látom új gyertyáná, továbbá nem konkrétan a saru kontaktos az biztos, mert az jól rajta van (ennek ellenére javítottam), hanem inkább az alaplap vagy a kábel maga törött valahol, de ezzel a robbanás még mindig nincs megokolva számomra a kipufogóban, ami mindenféle rúgás vagy motorjárás nélkül következett be a kábel piszkálásától.
A helyedben egy dolgot kipróbálnék mindenképp.
A gyujtóelektronikáról(fekete doboz)megy 2 kábel a gyujtótrafóra.Kösd le mindkettőt, és a trafó 1-es pontjára(ahova a zöld vezeték ment) egy darab vezetéket köss rá.
Ha a gyujtást ráadod és ezt a kis vezetéket testhez érinted,majd elveszed,szikrát kell hogy adjon,olyat mit biztosan látnod kell.Akárhányszor letesteled majd elveszed,annyiszor kell szikráznia.Ha mégsem,akkor nem a gyujtóelektronikáddal van baj,hanem a trafó,kábel,gyertya közül valamelyikkel.Ha viszont megfellő szikrát ad,akkor ezek a dolgok jók.
Lényegében ezzel a módszerrel megszakitós gyujtást csinálunk,ahol a megszakitó mi vagyunk a vezeték testelésével és megszakitásával. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

MrDok írta:
ambrusviktor írta: Értem. Én azt hittem hogy ahhoz hogy szikrát adjon rugdosni kéne, így viszont világos; köszönöm!
A rugdosással nem érsz semmit ha nincs áram, vagy nem nyit a megszakító. Szikrát előidézhetsz a megszakító kézi mozgatásával, és más módon is.
Tirisztoros a dolog. De sajnos ahhoz nem értek, mint korábban írtam, így elfogadom ezt kielégítő válasznak, hiszen logikailag korrektnek tűnik :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ambrusviktor írta: Értem. Én azt hittem hogy ahhoz hogy szikrát adjon rugdosni kéne, így viszont világos; köszönöm!
A rugdosással nem érsz semmit ha nincs áram, vagy nem nyit a megszakító. Szikrát előidézhetsz a megszakító kézi mozgatásával, és más módon is.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

MrDok írta:
ambrusviktor írta: Igen ez mindaddig helytálló lenne, ha nem lenne olyan gyenge s szikrám, hogy még sötét garázsban sem látom új gyertyáná, továbbá nem konkrétan a saru kontaktos az biztos, mert az jól rajta van (ennek ellenére javítottam), hanem inkább az alaplap vagy a kábel maga törött valahol, de ezzel a robbanás még mindig nincs megokolva számomra a kipufogóban, ami mindenféle rúgás vagy motorjárás nélkül következett be a kábel piszkálásától.
A robbanás egyszerű dolog, csak benzin zoxigén és szikra kell hozzá, na meg az hogy a dugattyú úgy álljon hogy nyitva legyen a kipufogónyílás. A kipufogóba jutott benzin gőzét a kontakthiba mozgatására előálló szikra gyújtja...... oszt BUMMM 8-[
Értem. Én azt hittem hogy ahhoz hogy szikrát adjon rugdosni kéne, így viszont világos; köszönöm!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ambrusviktor írta:
MrDok írta: Jól gondolom hogy megfejtetted a probléma okát?
Kontakthiba annál a kábelnél. Vizsgáld meg és javítsd, sarucserével, kábelcserével, stb......
Igen ez mindaddig helytálló lenne, ha nem lenne olyan gyenge s szikrám, hogy még sötét garázsban sem látom új gyertyáná, továbbá nem konkrétan a saru kontaktos az biztos, mert az jól rajta van (ennek ellenére javítottam), hanem inkább az alaplap vagy a kábel maga törött valahol, de ezzel a robbanás még mindig nincs megokolva számomra a kipufogóban, ami mindenféle rúgás vagy motorjárás nélkül következett be a kábel piszkálásától.
A robbanás egyszerű dolog, csak benzin zoxigén és szikra kell hozzá, na meg az hogy a dugattyú úgy álljon hogy nyitva legyen a kipufogónyílás. A kipufogóba jutott benzin gőzét a kontakthiba mozgatására előálló szikra gyújtja...... oszt BUMMM 8-[
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

MrDok írta: Jól gondolom hogy megfejtetted a probléma okát?
Kontakthiba annál a kábelnél. Vizsgáld meg és javítsd, sarucserével, kábelcserével, stb......
Igen ez mindaddig helytálló lenne, ha nem lenne olyan gyenge s szikrám, hogy még sötét garázsban sem látom új gyertyáná, továbbá nem konkrétan a saru kontaktos az biztos, mert az jól rajta van (ennek ellenére javítottam), hanem inkább az alaplap vagy a kábel maga törött valahol, de ezzel a robbanás még mindig nincs megokolva számomra a kipufogóban, ami mindenféle rúgás vagy motorjárás nélkül következett be a kábel piszkálásától.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

peterrock írta:Üdvözlet!
MZ TS 125-re fabrikálunk akksi nélküli gyújtást. A gondolatmenetem alapján, megfelelő fordulat mellett az alábbi kapcsolással működnie kéne a dolognak. Szerintetek így jól van bekötve?
kép:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/tuni ... &id=690414
köszi a segítséget és áldott húsvéti ünnepeket kívánok! :)
Igen működik, tolószikrás lesz a gép, de azért egy gyújtáskapcsoló nem ártana.
Egy baja lesz: ha meghajtod a motort tönkremegy a trafó, és ez nem lehetséges hanem biztos!
Ezért mindenképpen kell rá aksi gyanánt valami, mondjuk kissé megfáradt ceruza akkumulátorok.
Amúgy a kapcsolást nem néztem, de ha kéred lerajzolom neked az enyémet, abban van üres és töltés jelző, és egy kapcsoló is. Működik, bevált.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrDok 2011.04.24. 20:10-kor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ambrusviktor írta:
zsakfos írta: Jól értem?Úgy durrant a kipufogó hoigy a motor nem járt?
Amúgy a kipufogó durrogás vagy rosszul beállitott gyujtási időpont,vagy gyujtótrafó hiba.Járó motornál.
Olaj a kipufogóban nem feltétlenül jelent hibát,azt egyelőre nem venném a hibák közé,legfeljebb mint tömitetlenségi hiba.
Helyileg hol van a motor?
Más!
A hozzászólásaidból itélve úgy veszem észre hogy magázódol?
Itt mindenki tegeződik így ismeretlenül is,de ha esetleg sértőnek érzed akkor jelezd és magázódhatunk is.Mondjuk kellemesebb lenne ha tegeznél bennünket te is.
Nos igen, igyekeztem nem sértő lenni esetleges ismeretlenül való tegeződéssel, de számomra lényegesen stílusosabb a tegező forma, szóval megköszönöm és a továbbiakban ahhoz tartom magam.
A másik kérdésre, igen. A motor nem járt, csak a gyújtás volt ráadva, és úgy durrant a kipufogó. Egyébként nem szokott, így viszont eljátszotta néhányszor. a Berúgóhoz hozzá sem nyúltam, a másik oldalon csücsültem aztán hanyatt este a durranástól. És ismétlem a korábbiakkal kapcsolatban azt, hogy ez annál a kábelnél fordult elő, amit piszkálgatva járt a motor, piszkálgatva nem járt, ahogy épp kedve tartja, de így azért a probléma lényegesen lokalizáltabbnak tűnik. Persze semmi biztosíték és semmi hasonló nem ment ki, egyszerűen csak durrant egyet. Utána ugyan úgy indult vagy nem indult. Utóbbi esetben egy kis matatás, kábelrázogatás után elindult. Szabolcs (sub-ee) szerint cseréljem le a komplett gyújtást, lehet hogy tényleg azt kellene.

És ez lemaradt, bocsánat: helyileg Tatabánya mellett egy faluban.
Jól gondolom hogy megfejtetted a probléma okát?
Kontakthiba annál a kábelnél. Vizsgáld meg és javítsd, sarucserével, kábelcserével, stb......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

zsakfos írta:
ambrusviktor írta: de persze a motor nem indult a rugdosásra. Egy kicsit elkezdtem piszkálni a sarukat, hátha valahol ingadozást tapasztalok. A generátorból kijövő 3 tirisztorba induló kábel közül a pirosat piszkálva (felül jobb oldalt) egy leheletnyi időre visszaugrott 11V ra, de tényleg csak egy pillanatra. Tovább mocorgattam, de nem ingadozott, viszont durrant egy nagyot a kipufogó. Csodálkoztam. Mozgattam aztán ekkor egy akkorát robbant a kipufogó, hogy még mindig visszhangzik a fülem tőle.
Jól értem?Úgy durrant a kipufogó hoigy a motor nem járt?
Amúgy a kipufogó durrogás vagy rosszul beállitott gyujtási időpont,vagy gyujtótrafó hiba.Járó motornál.
Olaj a kipufogóban nem feltétlenül jelent hibát,azt egyelőre nem venném a hibák közé,legfeljebb mint tömitetlenségi hiba.
Helyileg hol van a motor?
Más!
A hozzászólásaidból itélve úgy veszem észre hogy magázódol?
Itt mindenki tegeződik így ismeretlenül is,de ha esetleg sértőnek érzed akkor jelezd és magázódhatunk is.Mondjuk kellemesebb lenne ha tegeznél bennünket te is.
Nos igen, igyekeztem nem sértő lenni esetleges ismeretlenül való tegeződéssel, de számomra lényegesen stílusosabb a tegező forma, szóval megköszönöm és a továbbiakban ahhoz tartom magam.
A másik kérdésre, igen. A motor nem járt, csak a gyújtás volt ráadva, és úgy durrant a kipufogó. Egyébként nem szokott, így viszont eljátszotta néhányszor. a Berúgóhoz hozzá sem nyúltam, a másik oldalon csücsültem aztán hanyatt este a durranástól. És ismétlem a korábbiakkal kapcsolatban azt, hogy ez annál a kábelnél fordult elő, amit piszkálgatva járt a motor, piszkálgatva nem járt, ahogy épp kedve tartja, de így azért a probléma lényegesen lokalizáltabbnak tűnik. Persze semmi biztosíték és semmi hasonló nem ment ki, egyszerűen csak durrant egyet. Utána ugyan úgy indult vagy nem indult. Utóbbi esetben egy kis matatás, kábelrázogatás után elindult. Szabolcs (sub-ee) szerint cseréljem le a komplett gyújtást, lehet hogy tényleg azt kellene.

És ez lemaradt, bocsánat: helyileg Tatabánya mellett egy faluban.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Killer írtam neked PÜ-t!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

ambrusviktor írta:Üdv! No ez valóban érdekes volt...
A generátorból kijövő 3 tirisztorba induló kábel közül a pirosat piszkálva (felül jobb oldalt) egy leheletnyi időre visszaugrott 11V ra, de tényleg csak egy pillanatra.

Itt tovább keresgetnék...

Tovább mocorgattam, de nem ingadozott, viszont durrant egy nagyot a kipufogó. Csodálkoztam. Mozgattam aztán ekkor egy akkorát robbant a kipufogó, hogy még mindig visszhangzik a fülem tőle,

Manuális indítás :D

utána inkább nem mertem többet hozzányúlni, mert fogalmam sincs hogy mi ez, vagy éppen hogy miért? Főleg minthogy amikor indítani próbáltam maximum kétszer húztam rá a szívatót és kicsit rugdostam, de nem sokáig, tehát nem tudom hogy lehetséges-e hogy ettől ennyi benzin beömöljön...

De még mennyire.És ha szikrát csiholsz bele akkor durran.Mivel robbanó motor...

Egyszóval, mint korábban most is tanácstalan vagyok, annyi mégis bizonyosnak látszik, hogy a trafóig elmegy a 12V, bár én a tirisztor házilag tákolt dobozára még mindig sandán nézek bármit is csinálok. Nem bízom abban. Már arra is gondoltam hogy lehet hogy a gyújtás állítódott el amikor a szerelő betette a generátort, de akkor nem tudtam volna fénysebességekkel jönni hazafelé még aznap. Ráadásul ha a fent említett piros kábelt piszkálom és esetleg leveszem a 12V akkor is megvan, noha az tűnik a ludasnak többek közt, mert ha megpiszkálom megy. Ha megpiszkálom leáll. Ha magától leáll és megpiszkálom, ismét megy. De lehet hogy az egész generátorra tett konzollal van baj, amibe belemegy a tirisztor 3 kábele... fogalmam sincs...
Minden esetre számomra ez különösen érdekes...

Továbbá emellé társul mintegy melléktünetnek talán, hogy a kipufogó és a csonk összeillesztésénél olaj csöpög ki. Nem sok, de egy 20 csepp biztos kijött az éjjel alatt.

Én megnézném nem e lazult le valami...Tömítetlenségre utal...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
peterrock
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.04.24. 12:15
MZ-d típusa: Jawa 350 638

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: peterrock »

Üdvözlet!
MZ TS 125-re fabrikálunk akksi nélküli gyújtást. A gondolatmenetem alapján, megfelelő fordulat mellett az alábbi kapcsolással működnie kéne a dolognak. Szerintetek így jól van bekötve?
kép:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/tuni ... &id=690414
köszi a segítséget és áldott húsvéti ünnepeket kívánok! :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ambrusviktor írta: de persze a motor nem indult a rugdosásra. Egy kicsit elkezdtem piszkálni a sarukat, hátha valahol ingadozást tapasztalok. A generátorból kijövő 3 tirisztorba induló kábel közül a pirosat piszkálva (felül jobb oldalt) egy leheletnyi időre visszaugrott 11V ra, de tényleg csak egy pillanatra. Tovább mocorgattam, de nem ingadozott, viszont durrant egy nagyot a kipufogó. Csodálkoztam. Mozgattam aztán ekkor egy akkorát robbant a kipufogó, hogy még mindig visszhangzik a fülem tőle.
Jól értem?Úgy durrant a kipufogó hoigy a motor nem járt?
Amúgy a kipufogó durrogás vagy rosszul beállitott gyujtási időpont,vagy gyujtótrafó hiba.Járó motornál.
Olaj a kipufogóban nem feltétlenül jelent hibát,azt egyelőre nem venném a hibák közé,legfeljebb mint tömitetlenségi hiba.
Helyileg hol van a motor?
Más!
A hozzászólásaidból itélve úgy veszem észre hogy magázódol?
Itt mindenki tegeződik így ismeretlenül is,de ha esetleg sértőnek érzed akkor jelezd és magázódhatunk is.Mondjuk kellemesebb lenne ha tegeznél bennünket te is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

KILL3R etz írta:Én megnézném azt a gyújtás kapcsolót a helyedben... :roll:
Lehet a múlthéten is az szopatott minket......
](*,)

Egyébként, valami hasonló átalakításon gondolkodok:

Kép
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én megnézném azt a gyújtás kapcsolót a helyedben... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !


Köszönöm mindenkinek a válaszokat !

Aksim új, töltést autóvillamosság szerelő állította be 7,2-7,4 körül tolja.
Kábelkötegem, csúszósaruk mind újak.

Azért is fordultam hozzátok mivel tegnap megelégeltem a "hülyeségét" a motornak.

Elmentem vele rokonomékhoz, de haza már nem volt hajlandó hozni.
:roll:

Jelenség:
Ráadom a gyújtást lámpa kivillan, próbálom indítani, egyet puffan és leáll, elmegy a fesz.
Pár másodperc múlva ismét visszajön.
Megpróbáltam betolni, de nem sikerült.

Deknit leveszem, minden egyes kábelt megmozgatok, ellenőrzöm a kontaktokat.
Ráadom a gyújtást, kivillan a lámpa.
Összerakom a motort, ráadom a gyújtást és semmi.
:smt013

Játszottam vele még egy ideig de inkább ráhagytam......
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

frensis írta:Üdv !

Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.

Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.

Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
:-k
Keresd Müller Szabit. Itt a honlapja: http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Én komplett ledes lámpakészletet vettem tőle. Így a legnagyobb fogyasztóm az első égő maradt. Viszont az indexek és a hátsólámpa az eddigi 50-60w helyett csak a töredékét fogyasztja és sokkal jobban látható. A gyujtást is tudsz tőle venni optikait vagy hall-ost. A megszakitósal szemben ezek is kevesebb áramot vesznek fel és erősebb szikra is lesz. A gyujtás+a ledes készlet együtt 15000ft körül volt.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv! No ez valóban érdekes volt...
Sikerült idő előtt kölcsönkapnom a multit és így kimértem a feszültséget a motoromban. Mint ahogy azt tanácsolták az egyik kábelt a testre, a másikat a gyújtótrafó piros-feketéjére tettem. (Egyébként megint nem indult a dolog egyáltalán). Rákapcsoltam a gyújtást és szépen 12V-ot mutatott, de persze a motor nem indult a rugdosásra. Egy kicsit elkezdtem piszkálni a sarukat, hátha valahol ingadozást tapasztalok. A generátorból kijövő 3 tirisztorba induló kábel közül a pirosat piszkálva (felül jobb oldalt) egy leheletnyi időre visszaugrott 11V ra, de tényleg csak egy pillanatra. Tovább mocorgattam, de nem ingadozott, viszont durrant egy nagyot a kipufogó. Csodálkoztam. Mozgattam aztán ekkor egy akkorát robbant a kipufogó, hogy még mindig visszhangzik a fülem tőle, utána inkább nem mertem többet hozzányúlni, mert fogalmam sincs hogy mi ez, vagy éppen hogy miért? Főleg minthogy amikor indítani próbáltam maximum kétszer húztam rá a szívatót és kicsit rugdostam, de nem sokáig, tehát nem tudom hogy lehetséges-e hogy ettől ennyi benzin beömöljön...
Egyszóval, mint korábban most is tanácstalan vagyok, annyi mégis bizonyosnak látszik, hogy a trafóig elmegy a 12V, bár én a tirisztor házilag tákolt dobozára még mindig sandán nézek bármit is csinálok. Nem bízom abban. Már arra is gondoltam hogy lehet hogy a gyújtás állítódott el amikor a szerelő betette a generátort, de akkor nem tudtam volna fénysebességekkel jönni hazafelé még aznap. Ráadásul ha a fent említett piros kábelt piszkálom és esetleg leveszem a 12V akkor is megvan, noha az tűnik a ludasnak többek közt, mert ha megpiszkálom megy. Ha megpiszkálom leáll. Ha magától leáll és megpiszkálom, ismét megy. De lehet hogy az egész generátorra tett konzollal van baj, amibe belemegy a tirisztor 3 kábele... fogalmam sincs...
Minden esetre számomra ez különösen érdekes...

Továbbá emellé társul mintegy melléktünetnek talán, hogy a kipufogó és a csonk összeillesztésénél olaj csöpög ki. Nem sok, de egy 20 csepp biztos kijött az éjjel alatt.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

matt1989 írta:
zsakfos írta: Gyertyanyilásba bedugni bármit!
A répámat azért nem dugdosnám bele. :lol:
A répa nem jó kicsit savas, ezért marja a fémet, pláne ha rohad!
:twisted: :twisted:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

frensis írta:Üdv !

Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.

Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.

Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
:-k
Ismerős a helyzet, én is voltam ilyen gondba még talán most is de már javult, amire nem árt figyelni az a fesszabályzó meg az összes érintkezés mert 6V-nál ha el van oxidálódva eléggé le tudja venni a teljesítményt meg persze egy jó akksi (én is most vettem újat) meg nem ártana megmérni hogy mennyit tölt a fesszabályzó. De hát ha belegondolsz tompítotnál 40W+még az indexek 2X21W az már bőven több mint a 60W meg még ugye a többi kis fogyasztó.Én összeségébe azt mondom jó ez így meg kell szokni meg oda kell rá figyelni :). Amúgy meg az ország másik végén ettől csak nem áll meg ha mégis lemerülne az akksi vagy vmi akkor csak átkapcsolod és hazajösz anélkül :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

frensis írta:Üdv !

Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.

Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.

Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
:-k
Index, duda az aksit terheli, mert a dinamó nem tudja ellátni. Tehát az aksidat nézd meg: műszer ráköt, majd rövidrezárod az aksit egy pillanatra, nézed mennyire esik vissza a fesz.
Én egy évig szenvedtem szar aksival, nem volt duda, és az indexek is 5-6 villogás után lassítottak..... Megmértem, jó. Leterheltem, a fesz 12,5 V-ról 0-ra esett, minden szikrázás nélkül: recicling......
Új aksi: mindjárt van duda és rendes index.
De én ugye nem vagyok szakértő, csak tapasztalt..... :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.

Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.

Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
:-k
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

zsakfos írta: Gyertyanyilásba bedugni bármit!
A répámat azért nem dugdosnám bele. :lol:
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

zsakfos írta:
young boys írta: Elég egyszerűen állítom be a gyújtást...
Van egy csavarom amin berajzoltam a felső holtpontot.Rá rajzoltam a 2,5 mm(a felső holtponti fölé)
Gyertya ki.csavar bedug...addig tekerem a főtengelyt balról jobbra amíg a gyújtásidőponti jel elő nem kerül.
Elő a próba lámpa...test-kondi csatlakoztatás.Gyújtás bekapcs.
Utána addig tekergetem az alaplapot amíg épp elkezd világítani a próbalámpa.1-2 tizedet vissza forgatom az alaplapot, majd rögzítem.

Le is szoktad ellenőrizni?
Mindig vissza ellenőrzöm mert a meghúzáskor elmozdúlhat az alaplap.
Az a fő gondom hogy nincs tájoló csap a generátor forgórész végén a megszakító bütyöknek.

Javaslatom!
Gyertya kiszedve pipában,testhez érintve.Gyujtás ráad.
Főtengely visszaforgatva bőven felső holtpont elé.
Gyertyanyilásba bedugni bármit!
Szép lassan az óramutató járásával egyirányban forgatva a főtengelyt a felsőholtpont előtt szikrázni kell.
Utána még emelkedni kell a bárminek. :D
A generátor forgó részén a szénkefe csúszó gyürülyén berajzoltam a gyújtási időpontot a szénkefe tartó felső sarkához.Ahhoz ellenörzöm vissza a gyújtást.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

young boys írta: Elég egyszerűen állítom be a gyújtást...
Van egy csavarom amin berajzoltam a felső holtpontot.Rá rajzoltam a 2,5 mm(a felső holtponti fölé)
Gyertya ki.csavar bedug...addig tekerem a főtengelyt balról jobbra amíg a gyújtásidőponti jel elő nem kerül.
Elő a próba lámpa...test-kondi csatlakoztatás.Gyújtás bekapcs.
Utána addig tekergetem az alaplapot amíg épp elkezd világítani a próbalámpa.1-2 tizedet vissza forgatom az alaplapot, majd rögzítem.
Hát ez nagyon is jónak látszik.Viszont!
Le is szoktad ellenőrizni?
Javaslatom!
Gyertya kiszedve pipában,testhez érintve.Gyujtás ráad.
Főtengely visszaforgatva bőven felső holtpont elé.
Gyertyanyilásba bedugni bármit!
Szép lassan az óramutató járásával egyirányban forgatva a főtengelyt a felsőholtpont előtt szikrázni kell.
Utána még emelkedni kell a bárminek. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 50 vendég