Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

zsakfos írta:
ambrusviktor írta:Köszönöm a tanácsokat, megfogadom őket, rászánok egy napot és minden érintkezést átnézegetek.
Még egyszer köszönöm a segítségeket!
Szerintem kösd rá fixre a multimétered mondjuk a gyújtás elektronika piros/fekete pontjához és testre és a gyujtást ráadva közben a feszültséget figyelve az összes csatlakozást mozgasd,rángasd,elsősorban az akksi,biztositék,gyujtáskapcsoló vonalon..Hátha kibukik hogy hol a bibi.
Nagyon érintkezési problémára utal a dolog(az akksi kizárása után).
Sokáig nem szabad rajthagyni a gyujtást álló motornál,de 4-5 percet tutira kibir és annyi meg elég hogy a csatlakozásokat megmozgasd.Mindenképp ird meg mire jutottál,hisz mindenki tanul ezekből az esetekből.
Tutira valami egyszerű dolog van.Szinte mindenki járt már így.Ennél idegesitőbb hiba nincs is.
Sok sikert.
Oh, ez remek ötlet, eddig mindig egyenként méregettem...sajnos csak ünnepek után tudom ismét elkérni a műszert, de utána feltétlenül kimérem, mert nyugodtabban ülök úgy rajta. Azt követően pedig beszámolok :) (bár én a tirisztorban még mindig nem bízok, mert az valami házilag csinált holminak néz ki, nem én tettem bele, hanem az előző tulaj).
Akkor hamarosan megyek méregetni... köszönöm a tanácsokat!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

zsakfos írta:
young boys írta:Na erre kössetek csomót...
Nagy nehezen csináltam gyújtást a mocimra...
Mentem vele egy kört hogy milyen...
Eléggé felsőholtpontos volt a gyújtás mondom állítok rajta...
Semmi gond pöcc röff...de VISSZAFELÉ FOROG :!: :!: :!: :!: :!: :-k :-k
Akár hova állítom a gyújtást MINDIG vissza felé indul el :!: :!: :!:
](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Segitsetek :!: :!: :!: :!: :!:
2 napja szívok vele... ](*,) :-k :-k :oops:
A gyurm@ túra is emiatt maradt el... ](*,) ](*,) ](*,)
Biztos hogy a felső holtpont elé állitod a gyujtást?Nem inkább utána?
Kiváncsi vagyok te hogy állitod a gyújtási időpontot.Leirod?
Elég egyszerűen állítom be a gyújtást...
Van egy csavarom amin berajzoltam a felső holtpontot.Rá rajzoltam a 2,5 mm(a felső holtponti fölé)
Gyertya ki.csavar bedug...addig tekerem a főtengelyt balról jobbra amíg a gyújtásidőponti jel elő nem kerül.
Elő a próba lámpa...test-kondi csatlakoztatás.Gyújtás bekapcs.
Utána addig tekergetem az alaplapot amíg épp elkezd világítani a próbalámpa.1-2 tizedet vissza forgatom az alaplapot, majd rögzítem.

17:34 UI
Egyébként megfigyeltem hogy felsőholtpontban vissza rúg és utána már ketyeg is...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára young boys 2011.04.23. 17:35-kor.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ambrusviktor írta:Köszönöm a tanácsokat, megfogadom őket, rászánok egy napot és minden érintkezést átnézegetek.
Még egyszer köszönöm a segítségeket!
Szerintem kösd rá fixre a multimétered mondjuk a gyújtás elektronika piros/fekete pontjához és testre és a gyujtást ráadva közben a feszültséget figyelve az összes csatlakozást mozgasd,rángasd,elsősorban az akksi,biztositék,gyujtáskapcsoló vonalon..Hátha kibukik hogy hol a bibi.
Nagyon érintkezési problémára utal a dolog(az akksi kizárása után).
Sokáig nem szabad rajthagyni a gyujtást álló motornál,de 4-5 percet tutira kibir és annyi meg elég hogy a csatlakozásokat megmozgasd.Mindenképp ird meg mire jutottál,hisz mindenki tanul ezekből az esetekből.
Tutira valami egyszerű dolog van.Szinte mindenki járt már így.Ennél idegesitőbb hiba nincs is.
Sok sikert.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

young boys írta:Na erre kössetek csomót...
Nagy nehezen csináltam gyújtást a mocimra...
Mentem vele egy kört hogy milyen...
Eléggé felsőholtpontos volt a gyújtás mondom állítok rajta...
Semmi gond pöcc röff...de VISSZAFELÉ FOROG :!: :!: :!: :!: :!: :-k :-k
Akár hova állítom a gyújtást MINDIG vissza felé indul el :!: :!: :!:
](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Segitsetek :!: :!: :!: :!: :!:
2 napja szívok vele... ](*,) :-k :-k :oops:
A gyurm@ túra is emiatt maradt el... ](*,) ](*,) ](*,)
Biztos hogy a felső holtpont elé állitod a gyujtást?Nem inkább utána?
Kiváncsi vagyok te hogy állitod a gyújtási időpontot.Leirod?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Köszönöm a tanácsokat, megfogadom őket, rászánok egy napot és minden érintkezést átnézegetek.
Még egyszer köszönöm a segítségeket!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Na erre kössetek csomót...
Nagy nehezen csináltam gyújtást a mocimra...
Mentem vele egy kört hogy milyen...
Eléggé felsőholtpontos volt a gyújtás mondom állítok rajta...
Semmi gond pöcc röff...de VISSZAFELÉ FOROG :!: :!: :!: :!: :!: :-k :-k
Akár hova állítom a gyújtást MINDIG vissza felé indul el :!: :!: :!:
](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Segitsetek :!: :!: :!: :!: :!:
2 napja szívok vele... ](*,) :-k :-k :oops:
A gyurm@ túra is emiatt maradt el... ](*,) ](*,) ](*,)
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

ambrusviktor írta:
Gyújtótrafóból az alábbiról tud valaki valamit?(futármotorosbolt által forgalmazott) http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2621

Minden esetre köszönöm a segítségeket!!
Nekem 3 éve van benn innen vett trafó,semmi baja. Azárt biztonság kedvéértvan nálam egy ddr-es is :roll:
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

ambrusviktor írta:Oké...ez teljesen kifogott rajtam. Újra próbáltam, és indult. Leállítom. Megint indul. Leállítom. Megint indul. Mindig pöccre szinte. Igen ám, gondolhatnánk hogy valahol kontakthiba, de a mérő nem mutat, továbbá külön meglepő hogyha kiveszem a gyertyát és rugdosom gyújtáson nem látok szikrát. Szóval azt hiszem egy olyan gordiuszi csomóval állok szemben amit még kettévágni sem lehet, legalábbis nem célszerű...

A kontakthibának van egy olyan tulajdonsága hogy nem akkor jön elő amikor az ember keresi...
Én nekiállnék minden érintkezés feljavításának...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

KILL3R etz írta:Gyertyakábel? Pipa?
Ezeket is ellenőriztem, és arra jutottam, hogy kompletten a gyújtótrafót és a kábelt is cserélni kellene, noha tulajdonképpen most működik, de elég rozzant állapotban van, már ami az optikai vizsgálatot illeti, másképp nem is próbáltam. Gyújtótrafóból az alábbiról tud valaki valamit?(futármotorosbolt által forgalmazott) http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2621

Nem vagyok biztos benne, hogy a probléma felhőtlenül megoldódott, de egyenlőre nem tudok vele mit csinálni, mert aktuálisan minden működik és teljesen korrekt.

Minden esetre köszönöm a segítségeket!!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyertyakábel? Pipa?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Oké...ez teljesen kifogott rajtam. Újra próbáltam, és indult. Leállítom. Megint indul. Leállítom. Megint indul. Mindig pöccre szinte. Igen ám, gondolhatnánk hogy valahol kontakthiba, de a mérő nem mutat, továbbá külön meglepő hogyha kiveszem a gyertyát és rugdosom gyújtáson nem látok szikrát. Szóval azt hiszem egy olyan gordiuszi csomóval állok szemben amit még kettévágni sem lehet, legalábbis nem célszerű...
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

KILL3R etz írta:Az aksid az éjjel le is merülhetett mondjuk. Lehet cellazárlat, ilyesmi...

Mindenképp mérj rá. Ahogy Zsaki írta. Ha rárakod a tompítottat, és visszaesik 11V alá, akkor ott a gond. :?
Ma reggel megmértem, és noha a műszer tizedesjegyeket nem mutat, csupán kerekít, az alábbi értékeket kaptam: gyújtás nélkül 13, gyújtás 12, tompított 12
Szóval sajnos esélyes, hogy nem azzal van a gond és a hiba oka, így még mindig kinyomozatlan :S a kontaktok pedig jók :S
A tirisztor nem lehet a ludas?

Köszönöm!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ez lett volna a tippem, csak azert nem mertem irni, mert ellentetben amit irtal nalam a tolteslampa nem mukodott normalisan. Jaro motornal nem vilagitott ugyan, de csak siman raadott gyujtasnal sem. Na de a lenyeg hogy megtalaltad a hibat.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

MrDok írta:Üdv! Elektronikai agyaknak találós kérdés: töltéslámpa normálisan működik, sub-ee féle fesszabályzón gerjesztés led világít, töltés egy szál sem........ Vezetékezés rendben.
Ma sikerült 30 km-t (inkább 40) mennem töltés nélkül előírtnál kisebb aksival. Először az index gyengülést figyeltem, aztán persze gyorsan lekapcsoltam a lámpát is.
Mi a probléma okozója? Bontom a generátort........
Forgórész szálszakadás a megfejtés.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

KILL3R etz írta:Az aksid az éjjel le is merülhetett mondjuk. Lehet cellazárlat, ilyesmi...

Mindenképp mérj rá. Ahogy Zsaki írta. Ha rárakod a tompítottat, és visszaesik 11V alá, akkor ott a gond. :?
Ezt holnap meg is mérem; köszönöm! De ha éjjel lemerült akkor miért tudom rákapcsolni a lámpát?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az aksid az éjjel le is merülhetett mondjuk. Lehet cellazárlat, ilyesmi...

Mindenképp mérj rá. Ahogy Zsaki írta. Ha rárakod a tompítottat, és visszaesik 11V alá, akkor ott a gond. :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

zsakfos írta:Üdv Viktor!

Elsősorban én az akkura tippelnék hogy nem jó.Tulajdonképp az egyetlen közös dolog az akku ami a töltésre és a gyújtásra is hatással van.Mikori az akku?
Érdemes rámérni terhelt állapotban hogy mennyire esik vissza a feszültség.Mondjuk világitás nélkül,utána meg ráadott világitással.
Másodsorban pedig a kontaktokra gyanakodnék,főleg az akkunál és a biztositékoknál.
Köszönöm, sajnos elfelejtettem a korábbihoz írni, hogy az akku tavalyi Banner 9A os, álló helyzetben is van világítás és minden működik. Ráadásul sajnos ez nem okolnám meg az alábbiakat: 1, miért működött tegnap tökéletesen kielégítően 13V feletti visszatöltéssel? (van mérőm a kilométerórában). 2, miért kezd el néha röfögni? 3, mi okozta azt a disszonanciát, hogy tegnap este letettem, minden rendben volt vele, ma reggel pedig már nem indult?
A kontakt az esélyes lehet, de amikor kimértük az ellenállást, minden jónak tűnt.

Minden esetre köszönöm a segítséget; sajnos ez így első ránézésre valóban egy nehéz (számomra) problémának tűnik ....

Köszönöm!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Üdv Viktor!

Elsősorban én az akkura tippelnék hogy nem jó.Tulajdonképp az egyetlen közös dolog az akku ami a töltésre és a gyújtásra is hatással van.Mikori az akku?
Érdemes rámérni terhelt állapotban hogy mennyire esik vissza a feszültség.Mondjuk világitás nélkül,utána meg ráadott világitással.
Másodsorban pedig a kontaktokra gyanakodnék,főleg az akkunál és a biztositékoknál.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv!
A hozzáértő célközönséghez intéznék egy kérdést, ha megengedik, mert egy nagyon érdekes problémával találtam szemben magam a minap. Egy 250es ETZ ről van szó, aminek hetekig nem volt megfelelő visszatöltése, csak gyenge; fesz.szab rendben (Bambi féle), diódahíd rendben, kábelek valószínűleg rendben; így elvittem egy szerelőhöz, aki kimérte és azt mondta hogy a diódahídtól lefelé lehet a probléma, tehát a generátorban, így azt kicserélte, úgy tűnt jobb lett a dolog, még ha nem is teljesen tökéletes. Kb 12-13V volt a visszatöltés 4ezres konstans fordulaton. Ekkor vidáman hazajöttem a motorral, noha útközben kétszer is mintha kihagyott volna a gyújtás, és korábban ilyet nem tapasztaltam, de végül is amikor már bemelegedett úgy mind a 20km-t minden probléma nélkül megtettem. Itthon leállítottam. Reggel nem indult.
Ellenőriztem: szikra vagy nincs, vagy csak nagyon halovány. Rugdostam, persze valószínű túl szívattam közben, de szikrát sem láttam, nem is indult. Délután megint megpróbáltam szinte egyből indult, de le kellett állítanom, mert mentem el. Következőleg ismét nem indult. Néztem megint (másik gyertyával is, másik gyertyapipával is, másik gyújtótrafóval is) ismét nincs, vagy nagyon gyenge szikra, legalábbis szemmel nem láttam. Aztán piszkálgattam a kábeleit, amikor néztem hogy van e valami gond vele, de nem láttam. A tirisztor dobozást is bökdöstem, hátha. Amikor újra próbáltam röfögött egyet- egyet de leállt (lehet hogy ismét a szívatási gondok, mert ha nem indul egyből akkor mindig megzavarodok mennyi benzint is kellene még adni neki, mert ilyen nem szokott előfordulni, így megszokásból szívatom- indítom és egyből jár, most nem. (A szerelő azt mondta, hogy neki sem indult egyből, egy kis benzint öntött be a gyertyanyíláson). Ennek ellenére a szikraproblémám nincs orvosolva, még ha a karburátor hibás is lenne, amit kétlek.
So: már csak a tirisztorra merek gyanakodni, de akkor nem értem, hogy tegnap még miért jött el békésen hazáig és reggel amikor ébresztettem miért nem indult.

Hát ezzel a dilemmával állnék a hozzábbértőbbek felé, és előre is köszönöm a segítséget!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Lehet nem megy el az akksiig a szufla. Fesszab és akksi közötti szakasz.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Üdv! Elektronikai agyaknak találós kérdés: töltéslámpa normálisan működik, sub-ee féle fesszabályzón gerjesztés led világít, töltés egy szál sem........ Vezetékezés rendben.
Ma sikerült 30 km-t (inkább 40) mennem töltés nélkül előírtnál kisebb aksival. Először az index gyengülést figyeltem, aztán persze gyorsan lekapcsoltam a lámpát is.
Mi a probléma okozója? Bontom a generátort........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: htg182 »

nekem is fehér hátsólámpa búra és index burák vannak de mindenhol szinezett égőkkel
műszakin ebből még nem volt gond (legalábbis ezt mondta ez előző tulaja)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gabsic írta:
kupi írta: "gagyixenon" mit értesz ezek a super white amik fehér fénnyel nyomják csak azért érdekel mivel nem rég raktam bele a gépembe olyat. Sima h4 csak fehérebben világít.
Sima h4 super white"szerintem nem gáz hisz egy hagyományos gyárival megegyező (izzó és azt hiszem van E"minősítése is)a gagyi xenon az azért más dolog nem kicsi átalakítással jár és aki látott már ilyent az tudja nem is sikerül mindig tökéletesen beépíteni bellitani(az illetékesek szerint jó úgy is ki nem szarja le én jól látok vele...).És saját rossz tapasztalatom ezekkel (mind gyakorló éjszakás buszsofőr)mióta divatba jött sokszor a pokolba kívánom az ilyen lámpákat majd a szemem égeti ki és tényleg baleset veszélyesek.Az E"nélküli burákkal az a baj,hogy gyenge minőségűek kifakul halványabb a színe...szinte évente cserélni kell,ezért is tiltják elvileg de istenem pl az MZ-re nem is kapni mást!Akkor?Filléres dolog én is megvenném az E jelűt ha lenne itt a baj.
Így van... nagyobb fényerejű égőkkel nincs baj. A nagyobb teljesítményűvel (100W) már lehet. Ezekre sok esetben rá van írva hogy nem minősítettek, utcán nem szabad használni, stb. Rosszabb esetben szétolvad mint anno nekem :) De olyan égővel ami 60/55W-os, és van benne "E" betű (akármilyen űberszuper +60 +80% fényerő, koldblúúú, ájszvájt,stb) akkor azzal senki nem tud beléd kötni.
Az utángyártott, hagyományos égő helyére berakható xenonok a problémásak. Egyrészt ugye a foncsor sem annak megfelelően lett megtervezve (több szórt fény), vakítja a szembejövőt, másrészt meg egyéb előírások nem teljesülnek (automatikus magasságállítás, stb).
Na az ilyenért lőnek mifelénk a rendőrök. Mondjuk igazat is adok érte, ezt szvsz tényleg nem szabad hagyni. ÉS tényleg, milyen éééérdekes, mostanában valahogy kezdenek kevesebben lenni az utakon az ilyen lámpás szembejövők a környéken. Még a végén elfogynak az idióták? :)

Az E betű nélküli indexbúra... hát... normál esetben of korsz nem szól érte senki. De az átláccó fehér búra az ugye feltűnőbbb, jobban ránéz aki akar. És hoppá. Pláne ha büntetni akar mindenáron. Pl: Haver tavaly ősszel eső után felment szimóval a hegyre a pincéjükhöz, megnézni az esővizes hordó hogy áll, nehogy befolyjon valahova a víz. Ugye sáros földút a hegyen, stb, jött haza, buzirendőr megállította, és megbüntette mert sáros a szimszon... (3000Ft, helyszíni bírság) Biztos nagyon szennyezte a közutat a szimó azzal a sok sárral ami kb 300m földúton haladás során felkerült rá... Ergo ha akar akármiért megbüntet a sün, okot úgyis tud találni. Szerencsére ilyenből van azért kevesebb (talááááán :P).[/quote]

Akkor megnyugodtam :D köszi.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kupi írta: "gagyixenon" mit értesz ezek a super white amik fehér fénnyel nyomják csak azért érdekel mivel nem rég raktam bele a gépembe olyat. Sima h4 csak fehérebben világít.
Sima h4 super white"szerintem nem gáz hisz egy hagyományos gyárival megegyező (izzó és azt hiszem van E"minősítése is)a gagyi xenon az azért más dolog nem kicsi átalakítással jár és aki látott már ilyent az tudja nem is sikerül mindig tökéletesen beépíteni bellitani(az illetékesek szerint jó úgy is ki nem szarja le én jól látok vele...).És saját rossz tapasztalatom ezekkel (mind gyakorló éjszakás buszsofőr)mióta divatba jött sokszor a pokolba kívánom az ilyen lámpákat majd a szemem égeti ki és tényleg baleset veszélyesek.Az E"nélküli burákkal az a baj,hogy gyenge minőségűek kifakul halványabb a színe...szinte évente cserélni kell,ezért is tiltják elvileg de istenem pl az MZ-re nem is kapni mást!Akkor?Filléres dolog én is megvenném az E jelűt ha lenne itt a baj.[/quote]

Így van... nagyobb fényerejű égőkkel nincs baj. A nagyobb teljesítményűvel (100W) már lehet. Ezekre sok esetben rá van írva hogy nem minősítettek, utcán nem szabad használni, stb. Rosszabb esetben szétolvad mint anno nekem :) De olyan égővel ami 60/55W-os, és van benne "E" betű (akármilyen űberszuper +60 +80% fényerő, koldblúúú, ájszvájt,stb) akkor azzal senki nem tud beléd kötni.
Az utángyártott, hagyományos égő helyére berakható xenonok a problémásak. Egyrészt ugye a foncsor sem annak megfelelően lett megtervezve (több szórt fény), vakítja a szembejövőt, másrészt meg egyéb előírások nem teljesülnek (automatikus magasságállítás, stb).
Na az ilyenért lőnek mifelénk a rendőrök. Mondjuk igazat is adok érte, ezt szvsz tényleg nem szabad hagyni. ÉS tényleg, milyen éééérdekes, mostanában valahogy kezdenek kevesebben lenni az utakon az ilyen lámpás szembejövők a környéken. Még a végén elfogynak az idióták? :)

Az E betű nélküli indexbúra... hát... normál esetben of korsz nem szól érte senki. De az átláccó fehér búra az ugye feltűnőbbb, jobban ránéz aki akar. És hoppá. Pláne ha büntetni akar mindenáron. Pl: Haver tavaly ősszel eső után felment szimóval a hegyre a pincéjükhöz, megnézni az esővizes hordó hogy áll, nehogy befolyjon valahova a víz. Ugye sáros földút a hegyen, stb, jött haza, buzirendőr megállította, és megbüntette mert sáros a szimszon... (3000Ft, helyszíni bírság) Biztos nagyon szennyezte a közutat a szimó azzal a sok sárral ami kb 300m földúton haladás során felkerült rá... Ergo ha akar akármiért megbüntet a sün, okot úgyis tud találni. Szerencsére ilyenből van azért kevesebb (talááááán :P).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

matt1989 írta:Kicsit más téma:

Egy ideje a motorom 5000-res fordulat felett egyszerűen nem ment, rángatott kopogott,minden baja volt.
Próbáltam mindent karburátoron a levegőszűrőnél, de semmi javulás, már a kipufogómra gyanakodtam de régebben hibátlanul üzemelt vele.

Sunbim javasolta, hogy a gyújtás dobozát cseréljem ki.

Tudni kell róla hogy hallos gyújtásom van, Sub-ee féle elektronikával.

Visszacseréltem a gyári fekete dobozra és megoldódott a probléma. :-k
:smt023 =D> Valahogy éreztem. ... Lassú a gyújtás végfok, vagy egyéb tervezési/kontakt hiba. :?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

nova001155 írta:
gabsic írta: És épp itt a lényeg: a GYÁRI, azaz MINŐSÍTETT lámpatest, amiben benne van az E betű. Nem pedig kisipari szar.
Bár mondjuk ilyen alapon a forgalomban lévő lámpabúrák (akár fehér, sárga, piros) mind mind használhatatlan. Csak ugye a fehér jobban szemet szúr.
Indexnél ugye nem is gáz annyira, de hátsó lámpánál már igen (korábban leírtam a problémát).

Ja és csak okulásul: rendőrbátyók már nem csak a gagyixenonosoktól veszik el a forgalmit: pár hete bácsika hozta hozzánk vizsgára a Ladáját, amit kivont a hatóság a forgalomból. ÉS hogy miért? Mert a hátsó lámpabúra nem E jelzésű volt, hanem KPM-es (kb 8-10 éve szabályosan, boltban vásárolt lámpabúra, amit az akkori szabályok szerint lehetett is használni: nem fehér, nem sötét, semmi cifraság: ugyanolyan színű mint a gyári, vagy ma kapható utángyártott búrák, csak épp a minősítése más))

Tanulság: tök mindegy mit csinálsz, ha a rendőr / vizsgabiztos normális, akkor úgysincs gond, de ha kekec, és meg akar b@szni, akkor ígyis-úgyis meg fog b@szni... :twisted:
"gagyixenon" mit értesz ezek a super white amik fehér fénnyel nyomják csak azért érdekel mivel nem rég raktam bele a gépembe olyat. Sima h4 csak fehérebben világít.
Sima h4 super white"szerintem nem gáz hisz egy hagyományos gyárival megegyező (izzó és azt hiszem van E"minősítése is)a gagyi xenon az azért más dolog nem kicsi átalakítással jár és aki látott már ilyent az tudja nem is sikerül mindig tökéletesen beépíteni bellitani(az illetékesek szerint jó úgy is ki nem szarja le én jól látok vele...).És saját rossz tapasztalatom ezekkel (mind gyakorló éjszakás buszsofőr)mióta divatba jött sokszor a pokolba kívánom az ilyen lámpákat majd a szemem égeti ki és tényleg baleset veszélyesek.Az E"nélküli burákkal az a baj,hogy gyenge minőségűek kifakul halványabb a színe...szinte évente cserélni kell,ezért is tiltják elvileg de istenem pl az MZ-re nem is kapni mást!Akkor?Filléres dolog én is megvenném az E jelűt ha lenne itt a baj.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gabsic írta:
petrvs írta: a gyári index
És épp itt a lényeg: a GYÁRI, azaz MINŐSÍTETT lámpatest, amiben benne van az E betű. Nem pedig kisipari szar.
Bár mondjuk ilyen alapon a forgalomban lévő lámpabúrák (akár fehér, sárga, piros) mind mind használhatatlan. Csak ugye a fehér jobban szemet szúr.
Indexnél ugye nem is gáz annyira, de hátsó lámpánál már igen (korábban leírtam a problémát).

Ja és csak okulásul: rendőrbátyók már nem csak a gagyixenonosoktól veszik el a forgalmit: pár hete bácsika hozta hozzánk vizsgára a Ladáját, amit kivont a hatóság a forgalomból. ÉS hogy miért? Mert a hátsó lámpabúra nem E jelzésű volt, hanem KPM-es (kb 8-10 éve szabályosan, boltban vásárolt lámpabúra, amit az akkori szabályok szerint lehetett is használni: nem fehér, nem sötét, semmi cifraság: ugyanolyan színű mint a gyári, vagy ma kapható utángyártott búrák, csak épp a minősítése más))

Tanulság: tök mindegy mit csinálsz, ha a rendőr / vizsgabiztos normális, akkor úgysincs gond, de ha kekec, és meg akar b@szni, akkor ígyis-úgyis meg fog b@szni... :twisted:
"gagyixenon" mit értesz ezek a super white amik fehér fénnyel nyomják csak azért érdekel mivel nem rég raktam bele a gépembe olyat. Sima h4 csak fehérebben világít.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Kicsit más téma:

Egy ideje a motorom 5000-res fordulat felett egyszerűen nem ment, rángatott kopogott,minden baja volt.
Próbáltam mindent karburátoron a levegőszűrőnél, de semmi javulás, már a kipufogómra gyanakodtam de régebben hibátlanul üzemelt vele.

Sunbim javasolta, hogy a gyújtás dobozát cseréljem ki.

Tudni kell róla hogy hallos gyújtásom van, Sub-ee féle elektronikával.

Visszacseréltem a gyári fekete dobozra és megoldódott a probléma. :-k
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

petrvs írta: a gyári index
És épp itt a lényeg: a GYÁRI, azaz MINŐSÍTETT lámpatest, amiben benne van az E betű. Nem pedig kisipari szar.
Bár mondjuk ilyen alapon a forgalomban lévő lámpabúrák (akár fehér, sárga, piros) mind mind használhatatlan. Csak ugye a fehér jobban szemet szúr.
Indexnél ugye nem is gáz annyira, de hátsó lámpánál már igen (korábban leírtam a problémát).

Ja és csak okulásul: rendőrbátyók már nem csak a gagyixenonosoktól veszik el a forgalmit: pár hete bácsika hozta hozzánk vizsgára a Ladáját, amit kivont a hatóság a forgalomból. ÉS hogy miért? Mert a hátsó lámpabúra nem E jelzésű volt, hanem KPM-es (kb 8-10 éve szabályosan, boltban vásárolt lámpabúra, amit az akkori szabályok szerint lehetett is használni: nem fehér, nem sötét, semmi cifraság: ugyanolyan színű mint a gyári, vagy ma kapható utángyártott búrák, csak épp a minősítése más))

Tanulság: tök mindegy mit csinálsz, ha a rendőr / vizsgabiztos normális, akkor úgysincs gond, de ha kekec, és meg akar b@szni, akkor ígyis-úgyis meg fog b@szni... :twisted:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Emlékeim szerint az irányjelzőnek borostyánsárgán kell világítania
Nyugalmi állapotban lehet fehér. Ezért nem értem a 6ósági kekeckedést... [-(
Különösen, hogy a mostani divat szerint a legtöbb autón is ilyen a gyári index
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

seagateh írta:mivel utángyártott így nekem a sárga indexen sincsen E jelzés... vettem egy fehér garnitúrát rá de azokon sincsen :(
Szerintem azért már nem szolnak műszakin nekem is ilyen sárga" van sokat kerestem E"betűs újat de szerintem reménytelen eset így elvittem műszakira a KPM-hez és nem is foglalkoztak vele de egyik barátom gépét szabályosan kidobták a fehér index búra miatt (egyszer a rend őrei is szóltak neki érte már igaz neki házilag festett izzó volt benne műszakira már gyári narancs volt de azt sem értékelték).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

mivel utángyártott így nekem a sárga indexen sincsen E jelzés... vettem egy fehér garnitúrát rá de azokon sincsen :(
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
zaja
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.04.14. 21:40
MZ-d típusa: ts250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zaja »

Ugylátom megosztódott a társaság. Ez a cucc alapbol többet tud a 6v-tos dinamotol. A világitás külön tekerscek 12v 40˛/45w-os körte pirítya a loszart az úton :lol: ,külön töltő tekercs ,aksirol index,féklámpa,kürt működ.Gyujtás is külön tekercsek.Ha az aksi lemerült a gyujtás,világitás müködik,hazajutsz bárhonnan!!! =D>
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

matt1989 írta:
seagateh írta:sziasztok. szerintetek fehér irányjelzőkkel meg fehér színű féklámpával lehet vinni vizsgára a motort? vay inkább tegyem vissza az eredetit
Nem gondolod, hogy a fehér színű féklámpa és irányjelző balesetveszélyes?! =;

Olvasgasd a KÖHÉM-et abban minden ilyen jellegű kérdésedre választ kapsz.

Megfog a rendőr feljelent és viheted a motort szigorított műszakira, és kapsz egy szép kis bírságot is mellé.
Az index nem olyan gáz, ha sárga égőt rak bele. Bár kérdés ugye, hogy van-e E jelzés a búrában, mert hisztis rendőr/vizsgabiztos beleköthet ha nincs.

A hátsó lámpa az problémásabb, mivel a köhém rendelet előírja a piros helyzetjelzőt és féklámpát, és fehér rendszámvillanyt, ami így elég nehezen hozható össze. (Gyakorlatban megvalósítható többé-kevésbé piros helyzetjelzőizzóval, amiről beszerelve az üvegnek a lefelé eső részéről smirglivel le van húzva a piros festék, de a rendeletnek akkor sem felel így meg, mivel pöppet kókány megoldás)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

seagateh írta:sziasztok. szerintetek fehér irányjelzőkkel meg fehér színű féklámpával lehet vinni vizsgára a motort? vay inkább tegyem vissza az eredetit
Nem gondolod, hogy a fehér színű féklámpa és irányjelző balesetveszélyes?! =;

Olvasgasd a KÖHÉM-et abban minden ilyen jellegű kérdésedre választ kapsz.

Megfog a rendőr feljelent és viheted a motort szigorított műszakira, és kapsz egy szép kis bírságot is mellé.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Kösz a válaszokat!Megint okosabb lettem.Az életben ki nem találtam volna ezt a 3kj dolgot.

A töltése is rendben van ennek a cuccnak? :-k Mégis mekkora a teljesitménye?
hát az viszont elég kevés.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

seagateh írta:sziasztok. szerintetek fehér irányjelzőkkel meg fehér színű féklámpával lehet vinni vizsgára a motort? vay inkább tegyem vissza az eredetit
Ezen nem is kellene gondolkodnod.Sokkal egyszerűbb ha eleve az eredetivel viszed.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kösz a válaszokat!Megint okosabb lettem.Az életben ki nem találtam volna ezt a 3kj dolgot.

A töltése is rendben van ennek a cuccnak? :-k Mégis mekkora a teljesitménye?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. szerintetek fehér irányjelzőkkel meg fehér színű féklámpával lehet vinni vizsgára a motort? vay inkább tegyem vissza az eredetit
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

festékes írta:
zsakfos írta: Mi az a 3kj??? :-k #-o
Erre én is kiváncsi vagyok,a sráccal Nyakas partiján találkoztam ha jól emlékszem a vendéglátónk kollégája,talán tud bővebbet is és megosztja velünk akár cikk formájában is \:D/
jó lemlékszel, kolegák vagyunk \:D/
A viz szalad, a kő marad!
zaja
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.04.14. 21:40
MZ-d típusa: ts250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zaja »

Valoban Yamaha robogo gyujtás. 12v CDI. Jobb és pontosab gyujtás,tökéletesebb égés,nagyobb fényerö,a lendkerék 35%kal könnyeb a dinamó forgorészénél. :-k
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

festékes írta:
zsakfos írta: Mi az a 3kj??? :-k #-o
Erre én is kiváncsi vagyok,a sráccal Nyakas partiján találkoztam ha jól emlékszem a vendéglátónk kollégája,talán tud bővebbet is és megosztja velünk akár cikk formájában is \:D/
Egy fekvő hengeres yamaha jog robogó tipusa
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Talán kj=kilo joule?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

zsakfos írta:
Mi az a 3kj??? :-k #-o
Erre én is kiváncsi vagyok,a sráccal Nyakas partiján találkoztam ha jól emlékszem a vendéglátónk kollégája,talán tud bővebbet is és megosztja velünk akár cikk formájában is \:D/
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:
DrV írta:LED h4 izzónak a fénye milyen? ETZ-be működne, szépen megvilágítaná az utat?

Gyetya alá kell alátét? Anélkül mennyit bírna a gyertya/motor? Arra már rájöttem, hogy nagyobb sűrítése lenne,de azt nem tudom, hogy mit szólna hozzá a motor. Egy ideig mindent kibír...
Led izzókat nem ismerem viszont a gyertya alá illik alátétet rakni különben kifúj meg elb*szod a menetet a hengerfejben annyira minimálisan emelkedne a sűrítés hogy az szinte semmi tegyél bele hosszú menetűt akkor az növel már a sűrítésen csak mikor jól összeég a menete a gyertyának akkor azt már hengerfej károsodás nélkül nem szeded ki.
Akkor már inkább cserélje ki a hf tömítést sörös dobozból vágottra...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Köszönöm a válaszod.

HOlnap majd utánnajárok ennek a ledes égőnek. ár alig várom a holnapot, amikor meg lesz a műszakim és végre jöhet a motorozás :D
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

DrV írta:LED h4 izzónak a fénye milyen? ETZbe működne, szépen megvilágítaná az utat?

Gyetya alá kell alátét? Anélkül mennyit bírna a gyertya/motor? Arra már rájöttem, hogy nagyobb sűrítése lenne,de azt nem tudom, hogy mit szólna hozzá a motor. Egy ideig mindent kibír...
Led izzókat nem ismerem viszont a gyertya alá illik alátétet rakni különben kifúj meg elb*szod a menetet a hengerfejben annyira minimálisan emelkedne a sűrítés hogy az szinte semmi tegyél bele hosszúmenetűt akkor az növel már a sűrítésen csak mikor jól összeég a menete a gyertyának akkor azt már hengerfej károsodás nélkül nem szeded ki.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Yamaha jog egyik típusa szerintem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
zaja
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.04.14. 21:40
MZ-d típusa: ts250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zaja »

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég