Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

conus írta:emberek !
egy kis segítséget kérek:

újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.

most akkor ez így elég vagy kevés? :?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal ](*,) :mrgreen:
Alapjáraton ne várj egetverő töltést! Ez normális. Ha 2-3000 fordszámnál is ennyi akkor lehet aggódni!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

conus írta:emberek !
egy kis segítséget kérek:

újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.

most akkor ez így elég vagy kevés? :?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal ](*,) :mrgreen:
Szerintem az kevés mert még indexelsz féklámpa és már nincs is elég töltés!
Nekem tompítottal 13.5v
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

emberek !
egy kis segítséget kérek:

újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.

most akkor ez így elég vagy kevés? :?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal ](*,) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Sunbim!
Amúgy ez a két tranyós táp miben tér el egy nFET+NPN+2 ellenállás táptól? :-k
Kísértetiesen hasonlít rá!
(Lelkes amatőr vagyok, nem profi "elekto-junkie" :mrgreen: )
Van egy Cree MC-E ledem, abból szeretnék segéd-fényszórót kreálni. Sorba van kötve a négy mag, tehát 13,2V lenne neki ideális. Ekkor kap 700 mA-t. Olyan táp kellene, ami ez alatt áteresztő, fölötte pedig leszabályozna. :roll:
Valakinek van erre ötlete?
Készül már egy kapcsolóüzemű tápegységem, de ezen az áteresztő megoldáson akadtam el.
Hátul "módosított Sub-ee féle" helyzetjelző+féklámpa lesz, azt viszonylag egyszerű kivitelezni, mert pozitív a 251-es féklámpa kapcsoló elől-hátul. Ha kész, bemutatom. 8)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Perec írta:
sunbim írta:Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
"Az index szép megoldás, egyből le is mentettem a dokumentációt, fotón nézve szép homogén a fénye is és biztos nagyon bivaly is. Gratulálok!!!,,
És nagyjából követi az indexbúra sugárirányú barázdáit :lol: bár ez nem volt fő cél,inkább azt mondanám ,,így jött ki". :)

Körzővel húztam 3db kört,azok mentén helyeztem el úgy hogy lehetőleg minnél közelebb legyenek a ledek,és így ennyi fért el max,36db, de ez is bevilágítja a garázst villogáskor. :lol:
Amúgy még ezzel a bazinagy 5Wos porcelán ellenállással is elfér az indexbúrában a cucc úgy, hogy nem kell kiszerelni a gyári izzófoglalatot,tehát olyan lapos!
De az 5Wos ellenállás helyett jó kisebb értékű pl 2Wos is,egyáltalán nem melegszik. A panelra csak két rögzítő furatot fúrtam, amin az indexbúra rögzítő csavarok mennek át, és így egy kis sziló segítségével megoldódik a rögzítés is, bár ezen dolgozok még egy kicsit. :lol:
(amúgy két panelt máshogy ,,faragtam" mert még nem láttam át ennek a megoldásnak a lehetőségét #-o )

,,A hátsóval a relés gondolat ötletes, megbízható és még feltűnőbb is lehet, ha egy-két tizedmásodperc késleltetéssel villan fel a búra két fele. Nekem ez az elrendezés jobban tetszik, mint amikor mindig világít a két fél. Ott kevésbé látható mikor fékez az illető, de azért nekem az egyértelműség kedvéért pótféklámpám van mióta egy zsigulis blokkolt mögöttem az autópályán. ,,

Sokat agyaltam hogy milyen elosztásban gyulladjanak fel a LEDek, és úgy gondoltam hogy a gyári hatást is megtartva, ez lesz a legjobb +oldás, így a tipust ismerők és nem ismerők 8) is könnyebben láthatják :smt119 ha fékezek.

,,Nem volt világos viszont, hogy ott miért kettő LEDet kapcsoltál csak sorosan ...,,

2led sorba,ebből 7dbpárhuzamba, és ebből a csoportból 2db párhuzamba. Ne félj, melegszik is az áramgenerátora! :mrgreen:
Aha, szerintem te a helyzetjelző kapcs.-ra gondoltál, mert így jött ki a ledek száma miatt, ennyi db-om volt, hát igen el is mehettem volna venni pár db-ot, de nem mentem :D . Lehetett volna 7x4es csoportot is csinálni, de ez most ilyen lett :lol:


,,...és a párhuzamos átkötéseken is csodálkoztam. ,,

Vigyázz! A ,,panelterv" néhol még nekem is kacifántos :lol: ,amit átkötésnek látsz lehet hogy nem is az! :D

,,A végeredmény viszont szép lett és főleg hasznos, amennyire a méretezést láttam örök életű is! ,,

Igen erre törekedtem, nem a teljes árammal hajtom meg őket.

,,(nekem már elfogyott néhány helyzetjelzőm és ment már ki a biztosítékom fék+index+tompított használata közben!)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyurmooo írta:
sunbim írta: Ígeen?! Akkor most megfedem magam, és a lenti írással pótolom :mrgreen:
...vagy akkor még nem volt terv? :-k emtom,... :smt102sorry.
Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
OFF: Nem, csak annyit írtál másik topicban, hogy voltál aznap Budakalászon LED-ért a "xenon pókoddal". Akkor kérdeztem. :mrgreen:
ON: én csak sima fesz.stab.-os esetleg nFET-NPN-2R áramgenyát gondoltam, vagy azt sem. De a Tiéd tök egyszerű, használhatom? :?:
Simán! Hajrá :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Értettem a célzást Főnök :) Apró finomítások vannak még hátra,meg egy nagy tesztkörút. Egy dolog hátráltat csupán, 2. fokúra égettem magam a strandon, alig bírok járni xD De már fennt figyel minden a TápoSon: ) Úgyhogy Igyekszem, kérem alássan!
:D
Perec írta:
sunbim írta:Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
Az index szép megoldás, egyből le is mentettem a dokumentációt, fotón nézve szép homogén a fénye is és biztos nagyon bivaly is. Gratulálok!!!

A hátsóval a relés gondolat ötletes, megbízható és még feltűnőbb is lehet, ha egy-két tizedmásodperc késleltetéssel villan fel a búra két fele. Nekem ez az elrendezés jobban tetszik, mint amikor mindig világít a két fél. Ott kevésbé látható mikor fékez az illető, de azért nekem az egyértelműség kedvéért pótféklámpám van mióta egy zsigulis blokkolt mögöttem az autópályán. Nem volt világos viszont, hogy ott miért kettő LEDet kapcsoltál csak sorosan és a párhuzamos átkötéseken is csodálkoztam. A végeredmény viszont szép lett és főleg hasznos, amennyire a méretezést láttam örök életű is! (nekem már elfogyott néhány helyzetjelzőm és ment már ki a biztosítékom fék+index+tompított használata közben!)

ui: jó volna látni azt a 6V-os rendszerhez készült GPS töltőt is (ha valaki magára ismer).
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MiszterQ írta:
sub-ee írta: Szia

Én javítottam Bakony-túrán a mocidat, megy már aztóta?
A kérdésedre a válasz: Azért égnek ki az irányjelző izzóid, mert vagy rossz a kontakt és hirtelen nagy áramot kapnak, vagy túltöltésed van!

Üdv.:Sub-ee
Szeva! :D Tudom hogy te voltál. Majd megnézem azt a kontaktot. Töltést holl kell mérni? Gondolom nem az akksin. Töltőáram vagy töltő feszültség? :D A motorról: elvittem ismerőshöz, aki vállal szerelést és szerszámai is vannak, azóta szét van bombázva a blokk, most a régi blokkomból meg a túrás blokkomból lesz összerakva, ha minden jó lesz akkor jó lesz :D az illető szerint semmi gond a kondival és a megszakítóval, lehet hogy egy meglazult kábel okozta a gondot. Már nem emlékszem hol volt. Ha elektronikus gyújtást akarok, akkor mit kell venni, mennyi szereléssel jár, mit kell kivenni, mit hova...stb? Kösz a segítséget :D
Az akksi két saruján kell mérni a töltést, ezt elhibáztad :). Töltőfeszültséget kell mérni, a megfelelő az 13,6-13,8V között van!
Az elektronikus gyújtás tulajdonképpen ennyi alkatrészből áll:


Kép

Így néz ki motoron a jeladó:

Kép

Nagyon egyszerű felszerelni és beállítani ezt a gyújtást és minden megvan hozzá ami a beszereléséhez szükséges, még leírás is van!

Amúgy a megszakítód tényleg rossz, nem hülyeségből mondtam!

Itt van egy video is a gyújtás működéséről:

http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc

Ezzel az elektronikus gyújtással, jobban húz a motor, minden esetben könnyen indul, jobb az alapjárat, szebb a hangja. Mivel tisztább az égés, így az üzemanyag kihasználtság jobb, nem olajos kipufogó, kevesebb a fogyasztás, átlagosan 1 literrel!

Szerelés ügyileg maximum 1 óra a beépítése, de akkor nagyon lassan és kényelmesen dolgozik az ember.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

sunbim írta: Ígeen?! Akkor most megfedem magam, és a lenti írással pótolom :mrgreen:
...vagy akkor még nem volt terv? :-k emtom,... :smt102sorry.
Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
OFF: Nem, csak annyit írtál másik topicban, hogy voltál aznap Budakalászon LED-ért a "xenon pókoddal". Akkor kérdeztem. :mrgreen:
ON: én csak sima fesz.stab.-os esetleg nFET-NPN-2R áramgenyát gondoltam, vagy azt sem. De a Tiéd tök egyszerű, használhatom? :?:
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

sunbim írta:Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
Az index szép megoldás, egyből le is mentettem a dokumentációt, fotón nézve szép homogén a fénye is és biztos nagyon bivaly is. Gratulálok!!!

A hátsóval a relés gondolat ötletes, megbízható és még feltűnőbb is lehet, ha egy-két tizedmásodperc késleltetéssel villan fel a búra két fele. Nekem ez az elrendezés jobban tetszik, mint amikor mindig világít a két fél. Ott kevésbé látható mikor fékez az illető, de azért nekem az egyértelműség kedvéért pótféklámpám van mióta egy zsigulis blokkolt mögöttem az autópályán. Nem volt világos viszont, hogy ott miért kettő LEDet kapcsoltál csak sorosan és a párhuzamos átkötéseken is csodálkoztam. A végeredmény viszont szép lett és főleg hasznos, amennyire a méretezést láttam örök életű is! (nekem már elfogyott néhány helyzetjelzőm és ment már ki a biztosítékom fék+index+tompított használata közben!)

ui: jó volna látni azt a 6V-os rendszerhez készült GPS töltőt is (ha valaki magára ismer).
Kép
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

Pénteken egy kisseb 150 km túra közepén leállt a gép. Kisebb 10 másodperces kutakodás után kiderült hogy áram probléma van. Nevezetesen az akkumulátorból kijövő – kanóc ellenállása döglődött. Kiiktattam, azóta nagyon jól megy. Annyira hogy most értünk haza egy 400 km es kétszemélyes túráról. Semmi gond sem volt, simán húzott a gép 2 személlyel 90-100 as utazótempót. Talán még jobban is megy mióta kiiktatódott az a csúnya ellenállás.

Kérdésem. Ha így marad, akkor mi baj lehet?
Az index ellenállás is ki van iktatva. Az már régebben. /azóta van index is/
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

sub-ee írta:
MiszterQ írta:Sziasztok! Az mitől lehet hogy az index izzókat sűrűn kell cserélni? És mindíg valamelyik hátsó. Idáig még rendben volt, mert régi izzók mentek bele. De most egy új se bírta sokáig. Na? :D
Szia

Én javítottam Bakony-túrán a mocidat, megy már aztóta?
A kérdésedre a válasz: Azért égnek ki az irányjelző izzóid, mert vagy rossz a kontakt és hirtelen nagy áramot kapnak, vagy túltöltésed van!

Üdv.:Sub-ee
Szeva! :D Tudom hogy te voltál. Majd megnézem azt a kontaktot. Töltést holl kell mérni? Gondolom nem az akksin. Töltőáram vagy töltő feszültség? :D A motorról: elvittem ismerőshöz, aki vállal szerelést és szerszámai is vannak, azóta szét van bombázva a blokk, most a régi blokkomból meg a túrás blokkomból lesz összerakva, ha minden jó lesz akkor jó lesz :D az illető szerint semmi gond a kondival és a megszakítóval, lehet hogy egy meglazult kábel okozta a gondot. Már nem emlékszem hol volt. Ha elektronikus gyújtást akarok, akkor mit kell venni, mennyi szereléssel jár, mit kell kivenni, mit hova...stb? Kösz a segítséget :D
Relax, don't do it
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Kettő éves akksim valószínű zárlatos lett! Télen melegen volt vigyáztam rá mégis döglődik!
Kép
Nekem úgy tűnik az ólom rossz helyen van! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

affaire írta:
KILL3R etz írta:affaire!

Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal. :wink: :twisted:
Nem tudom milyen az a sub-ee féle :roll:
És ez 6v-nál volt 12 Vosat nem tudom hogy viselkedik most 1 gyári vadi új van fennt.
Szia

Itt a cikk, olvasd el, építsd meg magadnak, nagyon egyszerű kis kapcsolás:

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=321

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MiszterQ írta:Sziasztok! Az mitől lehet hogy az index izzókat sűrűn kell cserélni? És mindíg valamelyik hátsó. Idáig még rendben volt, mert régi izzók mentek bele. De most egy új se bírta sokáig. Na? :D
Szia

Én javítottam Bakony-túrán a mocidat, megy már aztóta?
A kérdésedre a válasz: Azért égnek ki az irányjelző izzóid, mert vagy rossz a kontakt és hirtelen nagy áramot kapnak, vagy túltöltésed van!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok! Az mitől lehet hogy az index izzókat sűrűn kell cserélni? És mindíg valamelyik hátsó. Idáig még rendben volt, mert régi izzók mentek bele. De most egy új se bírta sokáig. Na? :D
Relax, don't do it
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

pedro121 írta:Igen 50-es simson ezt el is felejtettem leírni. Ma szétszedtem és bakker a zsír új kondinak forgott a közepe ](*,) Hát mondom ilyen nincs...
Én mondtam :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyurmooo írta:
sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/
...
Bezzeg amikor kérdeztem, hogy hol, milyet és mennyiért veszed a LED-et, nem válaszoltál... [-(
Amúgy szép munka, az áramgenerátor ötlete az tetszik.[

Ígeen?! Akkor most megfedem magam, és a lenti írással pótolom :mrgreen:
...vagy akkor még nem volt terv? :-k emtom,... :smt102sorry.
Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/
...
Bezzeg amikor kérdeztem, hogy hol, milyet és mennyiért veszed a LED-et, nem válaszoltál... [-(
Amúgy szép munka, az áramgenerátor ötlete az tetszik.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Perec írta:Nem semmi!!! Úgy látom nem törekedtél az egyszerűségre. Szólnál pár szót a kapcsolásokról is?
Az index kéttranzisztoros áramgenerátor 0,2A-ra (2,8Watt), a hátsólámpa pedig valami még bonyolultabb ? Hány volttól kezd világítani?
sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/ Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni :smt023
Ahogyan mondja Kend! =D> kb.210mA-es 2tranyós áramgenerátor. Látom értessz hozzá. =D> Az index LED csoport kb. 36Cd fényerőt tud,a 21w-os izzós ~22Cd-val szemben :D Ezeket vettem egy LED nagykerben: http://www.percept.hu/ A LEDek tipusa: UL-F5UYC . Az indexrelé, egy Ford tipusból lett kimentve, már egy pár éve itt rejtegettem a fiókomban. (Mármint a relét, nem a Fordot :mrgreen: ) Ezt tudtam átalakítani "Ledes üzeművé,, az áramfigyelő sönt beállításával, ami 0,27Ohm-ra cserélődött le. Így ugyanúgy felgyorsul a villogás ha valami probléma lépne fel a hátsó v. első indexeknél.

Kép
a kapcs rajzon a 2,7kOhm, ugye az 2,7Ohm akarna lenni, kicsit elírtam :-"

Kép

A féklámpa/helyzetjelző kapcs. kicsit bonyolultabb. Alapjában véve ugyanaz mint az index,kisebb változtatásokkal:
A féklámpa résznél az áramgen.os LEDsoron kívül még 1db, 1ák.ös omron relét is működtet a féklámpakapcsoló, ami a helyzetjelző LEDek áramát emeli meg fékezéskor, kb 4szer akkora áramot adva nekik,tehát az a LED csoport 4x akkora fénnyel világít fékezéskor mint helyzetjelző üzemmódban \:D/ A két ák.-t azért kellett relével szétválasztani, mert ugye a fék az kapcsolt negatívról üzemel, a helyzetjelző pozitívról.
A helyzetjelző LEDek, 2db pótféklámpa alkatrészei,szépen kitermelve a panelokról :wink:
A féklámpa LEDek egy karambolos Audi féklámpa alkatrészei,ilyeneket nem is találtam az elektronikai boltokban,brutál a fényerejük! 8)
A rendszámvilágítás fehér LEDjei egy ledes steklámpa alkatrészei :lol: ,a gyűjtőlencsét egyszerűen leflexeltem hogy jobban szórjon
:mrgreen: ,
szintén áramgenerátoros meghajtással, kb. 60mA-es áramgenerátorral.
A rajzokhoz képest ezen változtattam a nagyobb fényerő érdekében.
Pontosan nem mértem melyik Led sor hány voltnál kezd teljes fényerővel működni, kb. ~8-10volttól már az összes teljes fényerővel üzemel. :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Igen 50-es simson ezt el is felejtettem leírni. Ma szétszedtem és bakker a zsír új kondinak forgott a közepe ](*,) Hát mondom ilyen nincs...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

KILL3R etz írta:affaire!

Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal. :wink: :twisted:
Nem tudom milyen az a sub-ee féle :roll:
És ez 6v-nál volt 12 Vosat nem tudom hogy viselkedik most 1 gyári vadi új van fennt.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

pedro121 írta:Csáó mindenki! Igaz h simsonos kérdésem van de sztem 1 kutya. Szerintetek miért van az h dadog a motor ha üresben teljes gázt adok neki? Ez kihat természetesen menet közben is: 1-es végén dadog be és 2-es közepén. Cseréltünk már kondit, állítottunk előgyújtást (1,8 mm), megszakítóhézagot (0,4 mm), teljesen új karbit tettünk fel rá és még akkor is bedadogott amikor nagyon sokat kapott meg akkor is amikor nagyon keveset szal nem hiszem h karbi lenne. Én valami gyújtáskihagyásra, lendkeréknél való áthúzásra gondolok. Szerintetek mi lehet ez?? Köszi előre is a válaszokat.
Milyen simson? 50v.51 mert nem mindegy?
De az 1.8 mm az 50 esre utal! Ebben az esetben tedd csak nyugodtan 1.5 re a gyújtást és ha még nem cseréltél akkor cserélj gyertyát!
Amugy nézted a megszakító nem szikrázik vagy ilyesmi?(a 0.4 az jó)
Valamelyik zsinor áthúzhat!(lehet ez is baja)
Amugy az hogy kondit cseréltél nem jelent semmit. Az utángyártott szinte mind szar énis most szívtam meg ezzel!
Itt olvastam a fórumom hogy ezt a kondit "javasolták" 220nF/630V MKT elektronikai boltba lehet kapni sztem nem drágább mint a sima és jobb!
Sok sikert!
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Nah ,hál Istennek csak a fesszabom volt rossz...kicsit.. :D
Most már nekem is Bambi féle fesszab dolgozik benne becsülettel. ;)
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Csáó mindenki! Igaz h simsonos kérdésem van de sztem 1 kutya. Szerintetek miért van az h dadog a motor ha üresben teljes gázt adok neki? Ez kihat természetesen menet közben is: 1-es végén dadog be és 2-es közepén. Cseréltünk már kondit, állítottunk előgyújtást (1,8 mm), megszakítóhézagot (0,4 mm), teljesen új karbit tettünk fel rá és még akkor is bedadogott amikor nagyon sokat kapott meg akkor is amikor nagyon keveset szal nem hiszem h karbi lenne. Én valami gyújtáskihagyásra, lendkeréknél való áthúzásra gondolok. Szerintetek mi lehet ez?? Köszi előre is a válaszokat.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nem semmi!!! Úgy látom nem törekedtél az egyszerűségre. Szólnál pár szót a kapcsolásokról is?
Az index kéttranzisztoros áramgenerátor 0,2A-ra (2,8Watt), a hátsólámpa pedig valami még bonyolultabb ? Hány volttól kezd világítani?
sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/ Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni :smt023
Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/ Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni :smt023

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Foton ágyú :D grat jól néznek ki.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/ Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni :smt023

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A töltés 13,8 ig jó, szóval az okés. Városban se lesz kevés, alapjáraton szinte csak a lámpáknál állsz, az enyém (Bambi féle) 1200on nem tölt semmit, 1500 on viszont már igen. Bambi szerint ezeknek alapjáraton nincs túl sok töltése, ott rásegít az akksi.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

KILL3R etz írta:affaire!

Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal. :wink: :twisted:
Én úgy vettem a TZ-t hogy a fekete dobozos magyar elektronikus volt benne. Most hogy cseréltem az akksit néztem, hogy csak 13,6V-al tölt fordulaton. Alapjáraton és környékén meg semmit. Villog is a töltésjelzőm alapjáraton. Ez nem kevés, úgy hogy főleg városban rövid, és extra rövid utakon használom?? Mondjuk most megyek az éjszakai túrára, meg amúgy is új még az akksi(gondozásmentes Yuasa 5Ah), csak azt szeretném ha jó sokáig tartana.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

alfa :!:

ma voltam akksit venni, 12 V 9 Ah-s Yuasa, helyben felsavazva, a f.stalicska unibat-ot otthagyva 7700 Ft. szerintem 8) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Alfa!
Ma megyek érte a Mesterhez! :D De köszönöm a felajánlást ;)
Remélem az a baja....
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

affaire!

Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal. :wink: :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kobra írta:Futár motorosboltbak kapható 3600ft elektromos fesszabról van vmi vélemény?
Nekem működött 2 évig, csak lecseréltem Bambi-félére. Ha akarod éjszakaira elviszem neked és ingyé odaadom :D

Jah ha már itt tartunk. Vedd meg a kicsit Bambitól inkább, ugyanannyi kb mint a motorosboltos, de örök élet.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

kobra írta:Futár motorosboltbak kapható 3600ft elektromos fesszabról van vmi vélemény?
Azt nem tudom milyen de a tapasztalatom az volt vele kapcsolatban(1xvolt elektromos feszabom)
Hogy szar. Nem töltött eleget vele a motor ezért vissza lett rakva a mechanikus feszab azt be tudtuk állítani hogy jó legyen.
Es akkor vettem vagy 7000 ért biztos.
Tehát én nem vennék! :wink:
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Futár motorosboltbak kapható 3600ft elektromos fesszabról van vmi vélemény?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Úgy érted mechanikus? Mert akkor az lehet be van égve, el van állítva stb...
Szerintem próbálj szerezni egy elektronikusat. A rossz töltés ki fogja nyírni hamar az új akksit is. :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Már minden szemmel átnézhető dolgot átnéztem. Meg is tisztítottam, csiszoltam.
Gyári fesszabom van.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem nézd át a bakelitre szegecselt csatlakozókat a generátor alatt. Nekem ott engedett el egy forrasztás, és hasonló dolgokat produkált.

Milyen fesszabod van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Tudna valaki abba segíteni ,hogy magasabb fordulaton miért kezd el pislákolni a töltés visszajelző lámpám?
Üresen ha ráadom a gyújtást teljesen normálisan ég az üres visszajelző és a töltés lámpa is.
Beindítom még mindig normális, elalszik. Húzok egy erősebb gázt ,és elkezd pislákolni... Rámértem ,az aksiba 9.7V volt, gáz adáskor (kb 4000 1/min) 12.8V .De ez is ingadozik erősen. Az aksim 1hónapos 9A Juosa.
Tegnap este lettem rá figyelmes.Hogy amikor leállok a piros lámpánál ,és ég a tompítottam ,alapjáraton leáll.. Viszont ha lekapcsolom a tompítottat jár szépen. :S

Köszi
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

riasztó, szünetmentes pc tápegységek UTÁNGYÁRTOTT akksijai 2 év alatt bekrepálnak.
azért hangsúlyozom az UTÁNGYÁRTOTT szót, mert egyrészt gyári originalt nehéz szerezni, és kb 4-5x áron vannak az utángyárottal szemben, de azok is kifinganak 4-5 éven belül. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Kíváncsi lettem az 1000 km-re töltés nélkül:)
90%os töltöttséggel és a nagyobb kisütőáram miatti kisebb kapacitással 4Ah/1,1A=3,6h *70km/h=250km ha kikötöd a féklámpát és 100 körül tudsz haladni. Ha nem vagy ilyen szerencsés akkor is simán tud 100km-t és abba már belefér néhány piros lámpa meg index, fékezés.
Ha még ráadjuk a tompítottat akkor meg kb. 20 km után támaszthatjuk le a motort pl. éjszaka.
A kopasz gyújtásnak tényleg kicsi az energiaigénye: 13-17Watt 50%zárásszögnél.

A gond inkább alapjárat (fék)-index-tompított-gyújtás: (7)-8 Amper
Ez már egy meleg(?) motorral való folyamatos önindítózás terhelésének környékén lehet autóakkunál. Pl: 50Ah-80Amper (tipp).
Ez nem simán meríti az akkut, hanem szép lassan kivégzi sajnos. - kérdés, hogy mikor, remélem majd beszámolsz róla!

Ha nem lenne ez a világítási meg H4-es kényszer akkor lenne tök felesleges a 8Ah.

más: A fogyasztásodnak már más oldalon is híre ment...
Alfa írta:Szerintem tök felesleges bele 8ah akku, én 5 öset vettem múltkor. Gyújtáson 1000 km-t is elmegy így is :twisted: , tompítottal meg mind2 lemerül ha töltésgond van. Jóval olcsóbb, próbálok okosítani valahonnan, ha nem megy akkor 3500-4000 ft körüli az ára. GOndozásmentes természetesen, mert attól h elrontottam még lehet jó a cucc :D
Kép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Persze, hamar merül ha nincs töltés, ezt aláírom. Ha ez is megdöglik 2 éven belül, elgondolkozok valami más megoldáson, pl a riasztóakksin.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

H4-es tompítottnál 55w + hátsó lámpa 5w az 60 w+ gyújtás ja és még lehet h megy is az index + féklámpa.
szal alsó hangon 60w -ot zabál alapjáraton, amit egy 5Ah-s akksit hamar kiszipojoz. de te tudod. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

conus írta:és milyen akksit veszel bele?
én költségkímélés és a motor köv szezon eleji eladása végett
http://www.mofaker.hu/?termek_id=213280

ezen gondolkozom. tagságival csak 5652 Ft. :-({|= :mrgreen:
Szerintem tök felesleges bele 8ah akku, én 5 öset vettem múltkor. Gyújtáson 1000 km-t is elmegy így is :twisted: , tompítottal meg mind2 lemerül ha töltésgond van. Jóval olcsóbb, próbálok okosítani valahonnan, ha nem megy akkor 3500-4000 ft körüli az ára. GOndozásmentes természetesen, mert attól h elrontottam még lehet jó a cucc :D
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hekus »

KILL3Retz írta:hekus!

Álló motornál mérj rá az akksira, úgy hogy semmi sincs bekapcsolva. Utána kapcsold fel a tompítottat, ha így 11V alá csökken, akkor valószínű cellazárlatos az akksid... :?
Ha csak keveset zuhan, és utána tart egy értéket 11V felett akkor még használható.

30km motorozás után bekapcsolt fényszóróval 11,7V-ra esik az akku feszültsége.
Onnan lassan lépked lefelé.

Viszont most vettem észre, hogy a gyújtás ráadásakor kattan egyet az indexrelém.
Nem villan semmi, csak kattan. Esik is 0,2V-ot a feszültség.

Utánajárok, hogy ez normális-e.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hekus 2010.07.08. 16:11-kor.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

és milyen akksit veszel bele?
én költségkímélés és a motor köv szezon eleji eladása végett
http://www.mofaker.hu/?termek_id=213280

ezen gondolkozom. tagságival csak 5652 Ft. :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

conus írta:alfa azt mondtad h gondozásmentes akksid van. akkor ezek szerint mégiscsak bekrepált? :-({|= :mrgreen:
bekrepált a mocsok, pedig Unibat és jó sokba került. Épp nem garis már (vajon miért :D). Gyanítom az 1 évig tartó alultöltés miatt. (az egyenirányítóm is elfáradt, az előbb mint az akksi, sőt nem is tudom volt e valaha jó mióta nálam van a motor, és 11Vnál nagyobb töltést nem adott neki).

Még úgy megpróbálom életre kelteni hogy ráteszem a töltőre, hátha az tud vele kezdeni valamit, de nem fűzök hozzá sok reményt. Éjszakaira sztem már zsír új akksival megyek.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

alfa azt mondtad h gondozásmentes akksid van. akkor ezek szerint mégiscsak bekrepált? :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Bajnak számít, ha haza kell tolnod?
2 módon szokott tönkremenni egy akku: cellazárlat, vagy megnövekedett belső ellenállás. A tied cellazárlatnak tűnik, erre már olvastam itt kimosásos módszert. Ha zárlat, akkor a maradék 5 cella nem húzza sokáig a 13,5 Voltos töltéssel. A generátor nem szokott leégni, izzóknak, gyújtásnak bírnia kell a kisebb feszültséget, esetleg a sav kezelheti le a lengővillát. Azért egy kilenc voltos elemet hordjál magaddal, meg legyen kondi a 12V-on, ha kikönyökölne az akku haza tudj menni- bár én még nem próbáltam....3600-ért van pl. a vaterán 12v7ah (kicsit hosszabb a gyáritól és sarus) zselés akku, én olyat nyúzok 6 éve, de ha tudnál szerezni szünetmentesből, bringából, riasztóból kiszedettet ingyen, ami tartja a feszkót és el tudod helyezni az is kihúzhat pár évet. Kérdezz pl. informatikusokat, szervizeket, boltot, ahová vissza is lehet vinni.
Alfa írta:Lehet attól bajom, ha az akksim elfáradt? a töltés fényszóróval bőven 13,5V felett van, Bambival rendberaktuk az egészet, de az akkuban hosszabb menet után sem mérek 10-11 V-nál többet sosem. Igaz, a fényszóró rákapcsolásakor sem esik lejjebb a fesz csak 1-2 tizedet (ha nem jár a motor).

Indítani tudok simán, nem is áll le alapjáraton sem, csak kicsit halványabbak a fények akkor (alapjáraton). Tönkretehet valami részegységet a fáradt akku?
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég