Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Miért van az hogy ha ráadom a mocira a világítást tompított vagy fényszóró mindegy,és mellé indexelek akkor halványan villog a lámpa is
A test mindenütt a helyén van!
Ja és 12v os rendszer...
A test mindenütt a helyén van!
Ja és 12v os rendszer...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gabsic volt az, 3 oldalt lapozz vissza, és megtalálod a leírást!hekus írta:Üdv!
Korábbi böngészéseim során találtam egy írást a Lada fesszabályzó bekötéséről.
Valaki nagyon frankón leírta lépésről lépésre.
Most megpróbálkoznék vele, de órák óta sehol sem találom azt az írást.
Tud valaki segíteni, hogy hol keressem?
Köszönet!
Üdv!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ja :d vannak előnyei.Andrá$ írta:Ezért jó a TS
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Én inkább arra alapozok hogy "csak ki ne merüljön az akku" nincs kedven tologatni ha beindul ha nem ts-t már toltab be azt gyerekjáték nagy etz-t nem probáltam de nem is akaromkiszsebi írta:Biztos. Viszont a gyakran használt motorok forgórésze felmágneseződhet, így lehet némi gerjesztés akku nélkül is. Éppen elég, hogy beinduljon.zsakfos írta:
Biztos?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Biztos. Viszont a gyakran használt motorok forgórésze felmágneseződhet, így lehet némi gerjesztés akku nélkül is. Éppen elég, hogy beinduljon.zsakfos írta:Dodi írta: Az etz-k generátorosak nincs gerjesztő áram ha kuka az akksi hiába tologatod
Biztos?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Dodi írta: Az etz-k generátorosak nincs gerjesztő áram ha kuka az akksi hiába tologatod
Biztos?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!
Korábbi böngészéseim során találtam egy írást a Lada fesszabályzó bekötéséről.
Valaki nagyon frankón leírta lépésről lépésre.
Most megpróbálkoznék vele, de órák óta sehol sem találom azt az írást.
Tud valaki segíteni, hogy hol keressem?
Köszönet!
Korábbi böngészéseim során találtam egy írást a Lada fesszabályzó bekötéséről.
Valaki nagyon frankón leírta lépésről lépésre.
Most megpróbálkoznék vele, de órák óta sehol sem találom azt az írást.
Tud valaki segíteni, hogy hol keressem?
Köszönet!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
egyébként egy laza 30 perc alatt az összekendácsolt 13,38 V-os adapterrel sikerült feltöltenem annyira h beböffent az első rúgásra YEAH
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Elektronika
A régiek dinamósok azért lehet őket akksi nélkül betolni.Van rajtuk "betolós" állása a gyújtáskulcsnak.
Az etz-k generátorosak nincs gerjesztő áram ha kuka az akksi hiába tologatod ezért nincs rajta ilyen állása a kulcsnak.
Autót sem lehet behúzni ha teljesen kakukk az akksija... Ugyanaz..
Mostmár az én Trophy-mat sem lehet betolni mert 12v generátoros lett.
Cserébe viszont "LÁÁÁTOK"
Az etz-k generátorosak nincs gerjesztő áram ha kuka az akksi hiába tologatod ezért nincs rajta ilyen állása a kulcsnak.
Autót sem lehet behúzni ha teljesen kakukk az akksija... Ugyanaz..
Mostmár az én Trophy-mat sem lehet betolni mert 12v generátoros lett.
Cserébe viszont "LÁÁÁTOK"
Trophy 250 UIT-200
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ez igy van a /1-est ilyenkor üresbe megtolom,rápattanok,sebesség,kevés gáz,ha jó a gyujtás és van benzin már röffen is!molcsaba írta:Fizikailag betolható a 250-es is. A gond inkább az, hogy a trophin, és a ts-en még volt a gyújtáskapcsolónál "generátor" állás, amiben aksi nélkül is működött. Az újabb konstrukcióból ezt kihagyták, így ott szükség van az aksira, amiben van egy kis szufla.
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Elektronika
Fizikailag betolható a 250-es is. A gond inkább az, hogy a trophin, és a ts-en még volt a gyújtáskapcsolónál "generátor" állás, amiben aksi nélkül is működött. Az újabb konstrukcióból ezt kihagyták, így ott szükség van az aksira, amiben van egy kis szufla.
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Elméletileg belehet de egy 150-es motort ami generáloros azt nem kis meló betolni XDfeketemz írta:Elvileg aksi nélkül is bekelle pöffennie egy mz nek nem? Betolással.
Legalább is én hallottam ilyesmit,hogyha lemerül az aksi az út közepén akkor nincs más mint a betolás.
de lehet rosszul tudom..
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Elvileg aksi nélkül is bekelle pöffennie egy mz nek nem? Betolással.
Legalább is én hallottam ilyesmit,hogyha lemerül az aksi az út közepén akkor nincs más mint a betolás.
de lehet rosszul tudom..
Legalább is én hallottam ilyesmit,hogyha lemerül az aksi az út közepén akkor nincs más mint a betolás.
de lehet rosszul tudom..
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Re: Elektronika
Ja csináld úgy hogy benne hagyod az akksit és ugy kötöd rá az adaptert és ugy inditsd el...conus írta:emberek!
nagy segítségre van szükségem. én nem vagyok egy elektronikai guru, csak valami halvány lila fingom van az egészhez.
az akksim már döglődik egy ideje, de ma reggel 1,5 hét állás után nem bírtam a motort beindítani(nincs szikra, töltés visszajelző se világít).
itt bent a cégnél találtam egy 13,5 V-os 60VA-s adaptert, megmértem és stabil 13,38 V-ot ad le.
kérdésem: ezzel fel tudom-e tölteni annyira az akksit h beböffenjen a müzü?
tudom h nem erre találták ki, de arra gondoltam h rákötöm egy kb 15 percre, aztán visszarakom a motorba és hátha beindul.
új akksit azért nem bírok venni, mert 3 nappal ezelőtt széttört a 1,5 éve javított fogam, a helyi fogbarbárnak köszönhetően.
nagyon fontos lenne, mert így 7végén nem tudok hazamenni
Nem biztos hogy töltésre alkalmas de elindítani sztem biztos hogy elindítja utána meg már tölt a motor..
Probáld ki és irj...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
emberek!
nagy segítségre van szükségem. én nem vagyok egy elektronikai guru, csak valami halvány lila fingom van az egészhez.
az akksim már döglődik egy ideje, de ma reggel 1,5 hét állás után nem bírtam a motort beindítani(nincs szikra, töltés visszajelző se világít).
itt bent a cégnél találtam egy 13,5 V-os 60VA-s adaptert, megmértem és stabil 13,38 V-ot ad le.
kérdésem: ezzel fel tudom-e tölteni annyira az akksit h beböffenjen a müzü?
tudom h nem erre találták ki, de arra gondoltam h rákötöm egy kb 15 percre, aztán visszarakom a motorba és hátha beindul.
új akksit azért nem bírok venni, mert 3 nappal ezelőtt széttört a 1,5 éve javított fogam, a helyi fogbarbárnak köszönhetően.
nagyon fontos lenne, mert így 7végén nem tudok hazamenni
nagy segítségre van szükségem. én nem vagyok egy elektronikai guru, csak valami halvány lila fingom van az egészhez.
az akksim már döglődik egy ideje, de ma reggel 1,5 hét állás után nem bírtam a motort beindítani(nincs szikra, töltés visszajelző se világít).
itt bent a cégnél találtam egy 13,5 V-os 60VA-s adaptert, megmértem és stabil 13,38 V-ot ad le.
kérdésem: ezzel fel tudom-e tölteni annyira az akksit h beböffenjen a müzü?
tudom h nem erre találták ki, de arra gondoltam h rákötöm egy kb 15 percre, aztán visszarakom a motorba és hátha beindul.
új akksit azért nem bírok venni, mert 3 nappal ezelőtt széttört a 1,5 éve javított fogam, a helyi fogbarbárnak köszönhetően.
nagyon fontos lenne, mert így 7végén nem tudok hazamenni
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
A pár hozzászólással említett problémámnak rájöttem az okára. A gyári mechanikus fesszabályzó miatt szívta az aksit a tompított fényszóró. Most egy elektronikus van benne, és nem szívja. Ezt a problémát lehet orvosolni a mechanikus állításaával
Re: Elektronika
Nincs semmi gond vele! Mikor felkapcsolod a tompítottad a generátorra több teher jut és ezért esik a fordulat szám. Ezért van ez.EnGie írta:Üdv Mindenkinek!!!
Ha valaki találkozott már az alábbi problémával, kérem segítsen!
Az alapjáratot a feltételeknek megfelelően (üzemmeleg motor, sík terep, etc.) beállítva, szépen ketyeg az ETZ125-ösöm.
DE: ha a világítást rákapcsolom (tompított/országúti) azonnal esik a fordulatszám (csak gázfröccsökkel tartható életben a motor). Ha viszont ilyen helyzetben állítok be stabil alapjárati fordulatszámot és kikapcsolom a világítást, a motor "pörög mint állat".
Megpróbálkoztam a fényszóróba 35/35 Watt-os H4 halogént tenni - csökkentve így a generátor terhelését - hiába, a tünetek ugyanúgy jelentkeztek!
Egyébként a gépben új akku van, a csatlakozások kontakt spray-el megtisztítva, a generátor hibátlanul működik.
Viszont még az eredeti elektromechanikus fesszabályzó van beépítve (durva eltérést itt sem láttam: leégett tekercs, összeégett/oxidált érintkező). Lehet, hogy itt a bibi? Ötlet?
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Karburálási "hiba" is okozhatja ezt. Kicsikét vedd el a levegőt, ha túl szegény, kevésbé bírja a terhelést a motor, kis fordulaton. Én ezt tapasztaltam.EnGie írta:Üdv Mindenkinek!!!
Ha valaki találkozott már az alábbi problémával, kérem segítsen!
Az alapjáratot a feltételeknek megfelelően (üzemmeleg motor, sík terep, etc.) beállítva, szépen ketyeg az ETZ125-ösöm.
DE: ha a világítást rákapcsolom (tompított/országúti) azonnal esik a fordulatszám (csak gázfröccsökkel tartható életben a motor). Ha viszont ilyen helyzetben állítok be stabil alapjárati fordulatszámot és kikapcsolom a világítást, a motor "pörög mint állat".
Megpróbálkoztam a fényszóróba 35/35 Watt-os H4 halogént tenni - csökkentve így a generátor terhelését - hiába, a tünetek ugyanúgy jelentkeztek!
Egyébként a gépben új akku van, a csatlakozások kontakt spray-el megtisztítva, a generátor hibátlanul működik.
Viszont még az eredeti elektromechanikus fesszabályzó van beépítve (durva eltérést itt sem láttam: leégett tekercs, összeégett/oxidált érintkező). Lehet, hogy itt a bibi? Ötlet?
- EnGie
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2010.06.22. 17:38
- MZ-d típusa: ETZ125
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Üdv Mindenkinek!!!
Ha valaki találkozott már az alábbi problémával, kérem segítsen!
Az alapjáratot a feltételeknek megfelelően (üzemmeleg motor, sík terep, etc.) beállítva, szépen ketyeg az ETZ125-ösöm.
DE: ha a világítást rákapcsolom (tompított/országúti) azonnal esik a fordulatszám (csak gázfröccsökkel tartható életben a motor). Ha viszont ilyen helyzetben állítok be stabil alapjárati fordulatszámot és kikapcsolom a világítást, a motor "pörög mint állat".
Megpróbálkoztam a fényszóróba 35/35 Watt-os H4 halogént tenni - csökkentve így a generátor terhelését - hiába, a tünetek ugyanúgy jelentkeztek!
Egyébként a gépben új akku van, a csatlakozások kontakt spray-el megtisztítva, a generátor hibátlanul működik.
Viszont még az eredeti elektromechanikus fesszabályzó van beépítve (durva eltérést itt sem láttam: leégett tekercs, összeégett/oxidált érintkező). Lehet, hogy itt a bibi? Ötlet?
Ha valaki találkozott már az alábbi problémával, kérem segítsen!
Az alapjáratot a feltételeknek megfelelően (üzemmeleg motor, sík terep, etc.) beállítva, szépen ketyeg az ETZ125-ösöm.
DE: ha a világítást rákapcsolom (tompított/országúti) azonnal esik a fordulatszám (csak gázfröccsökkel tartható életben a motor). Ha viszont ilyen helyzetben állítok be stabil alapjárati fordulatszámot és kikapcsolom a világítást, a motor "pörög mint állat".
Megpróbálkoztam a fényszóróba 35/35 Watt-os H4 halogént tenni - csökkentve így a generátor terhelését - hiába, a tünetek ugyanúgy jelentkeztek!
Egyébként a gépben új akku van, a csatlakozások kontakt spray-el megtisztítva, a generátor hibátlanul működik.
Viszont még az eredeti elektromechanikus fesszabályzó van beépítve (durva eltérést itt sem láttam: leégett tekercs, összeégett/oxidált érintkező). Lehet, hogy itt a bibi? Ötlet?
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Igazad van, reflexből 12V-on számolok mindent a motorra...Perec írta:Gyurmooo: az LM 350 adatlapját ajánlom figyelmedbe: 500mA-nál 1,8V, 2A-nál 2,4 V a drop, erre kellene még egy kis tartalék. Azaz 6V bemenőre 2A-nál csak 3,6Voltot tud kiizzadni magából, ez meg nem biztos, hogy jót tesz a ketyerének.
Owerlord: az LM 317 is hasonló amennyire tudom.
nyemi: megszakítóm van, fhp előtt 10mm-en, az elektronika csak késleltet, 4000 környékén csak 200-as felbontása van: 8bit, PIC-es, írtam egy linket mihez hasonló. Sajna a cucc és a program is alfa verzió, egy nagyon basic PIC-es is körberöhögne vele, nincs mutogatás. (hogy értsd: ezen kívül csak LED villogtató programot írtam, nincs megszakítás, sem táblázat, csak kókányolás), a PIC egy darlingtonon keresztül hajt egy trabigyújtás/2-t.
Szerk.: akkor LM1084IT-5 vagy LM1084IT-ADJ legyen, és akkor elég a 6 Volt is.
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
Gyurmooo írta:Ez csak 1.5A-es...
Jó lesz az, kis kompromisszum
Kimérem hogy 5 V-ot adjon a kimeneten a panel, aztán kiforrasztom a potmétert, lemérem mennyi az ellenállása és beforrasztok egy fix elleneállást, nem tud majd eltekeredni.Az áramkört meg megbiztosítom egy 2A-os biztivel,meg egy kapcsolóval Tiszta keratív vagyok xD
MZ TS 150 sportvarázs
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Owerlord írta:Sziasztok!
Hogy lehetne megoldani hogy 6V-os rendszeremről,szivargyújtón keresztül,működjön a GPS-em? 4.5 V kell neki ha jól olvastam.Valaki hasonlót csinált már?
Nekem Sub-ee csinált hozzá egy kütyüt. 6v-os szivargyűjtóról megy.
Nem bonyolult szerkezet: kicsi fekete doboz, rajta egy zöld leddel
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Gyurmooo: az LM 350 adatlapját ajánlom figyelmedbe: 500mA-nál 1,8V, 2A-nál 2,4 V a drop, erre kellene még egy kis tartalék. Azaz 6V bemenőre 2A-nál csak 3,6Voltot tud kiizzadni magából, ez meg nem biztos, hogy jót tesz a ketyerének.
Owerlord: az LM 317 is hasonló amennyire tudom.
nyemi: megszakítóm van, fhp előtt 10mm-en, az elektronika csak késleltet, 4000 környékén csak 200-as felbontása van: 8bit, PIC-es, írtam egy linket mihez hasonló. Sajna a cucc és a program is alfa verzió, egy nagyon basic PIC-es is körberöhögne vele, nincs mutogatás. (hogy értsd: ezen kívül csak LED villogtató programot írtam, nincs megszakítás, sem táblázat, csak kókányolás), a PIC egy darlingtonon keresztül hajt egy trabigyújtás/2-t.
Owerlord: az LM 317 is hasonló amennyire tudom.
nyemi: megszakítóm van, fhp előtt 10mm-en, az elektronika csak késleltet, 4000 környékén csak 200-as felbontása van: 8bit, PIC-es, írtam egy linket mihez hasonló. Sajna a cucc és a program is alfa verzió, egy nagyon basic PIC-es is körberöhögne vele, nincs mutogatás. (hogy értsd: ezen kívül csak LED villogtató programot írtam, nincs megszakítás, sem táblázat, csak kókányolás), a PIC egy darlingtonon keresztül hajt egy trabigyújtás/2-t.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Ez csak 1.5A-es...
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Kell hozzá egy LM350 (3A-t tud), egy 820 Ohm és egy 270 Ohm ellenállás, és egy kis hűtőborda esetleg.Owerlord írta:5 V feszkó kell neki max 2000mA töltőáram megnéztem pontosan
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
MZ TS 150 sportvarázs
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
[quote="Perec"]Érdekes, és a 2,9literes fogyasztást elhiszed?
Át tudom számolni fokba (41,6fok), de a gyertyafuraton keresztül nem tudok fokot mérni.
Hell: Lehetett 3km is, az este úgy értendő, hogy elmúlt dél, mire Bp.-ről indultunk, és még fagyiztunk, tankoltunk is.
Owerlord: nem stabil veszélyes feszültség ugrásokat tartalmazó 6V-ból nem is olyan egyszerű jó minőségű, szűrt stabil 5V-ot csinálni, 12V-ból könnyebb lenne. Nem USB-ről tölthető? Ott csak 500mA kellene. Az ellenállásos ötlet felejtős, annál még a soros dióda is jobb ötlet, de az is gallyra vágja a készülékedet.
És az érzékelőd akkor hány fokon található? Mert akkor gondolom 41,6fok előtt van. Vagy IGC60 vezérlőd van? Írhatnál egy kicsit többet a szabályzódról( az előbb kért kép is lemaradt ). Üdv nyemi.
Át tudom számolni fokba (41,6fok), de a gyertyafuraton keresztül nem tudok fokot mérni.
Hell: Lehetett 3km is, az este úgy értendő, hogy elmúlt dél, mire Bp.-ről indultunk, és még fagyiztunk, tankoltunk is.
Owerlord: nem stabil veszélyes feszültség ugrásokat tartalmazó 6V-ból nem is olyan egyszerű jó minőségű, szűrt stabil 5V-ot csinálni, 12V-ból könnyebb lenne. Nem USB-ről tölthető? Ott csak 500mA kellene. Az ellenállásos ötlet felejtős, annál még a soros dióda is jobb ötlet, de az is gallyra vágja a készülékedet.
És az érzékelőd akkor hány fokon található? Mert akkor gondolom 41,6fok előtt van. Vagy IGC60 vezérlőd van? Írhatnál egy kicsit többet a szabályzódról( az előbb kért kép is lemaradt ). Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na akkor csak kiderül én voltam!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Érdekes, és a 2,9literes fogyasztást elhiszed?
Át tudom számolni fokba (41,6fok), de a gyertyafuraton keresztül nem tudok fokot mérni.
Hell: Lehetett 3km is, az este úgy értendő, hogy elmúlt dél, mire Bp.-ről indultunk, és még fagyiztunk, tankoltunk is.
Owerlord: nem stabil veszélyes feszültség ugrásokat tartalmazó 6V-ból nem is olyan egyszerű jó minőségű, szűrt stabil 5V-ot csinálni, 12V-ból könnyebb lenne. Nem USB-ről tölthető? Ott csak 500mA kellene. Az ellenállásos ötlet felejtős, annál még a soros dióda is jobb ötlet, de az is gallyra vágja a készülékedet.
Hell: Akkor örültem a találkozásnak, remélem integettem kézzel-lábbal-fénykürttel, ja és bocs amiért feltartottalak ! ui: Ha ezt így folytatjuk kivágnak a topicból...
Át tudom számolni fokba (41,6fok), de a gyertyafuraton keresztül nem tudok fokot mérni.
Hell: Lehetett 3km is, az este úgy értendő, hogy elmúlt dél, mire Bp.-ről indultunk, és még fagyiztunk, tankoltunk is.
Owerlord: nem stabil veszélyes feszültség ugrásokat tartalmazó 6V-ból nem is olyan egyszerű jó minőségű, szűrt stabil 5V-ot csinálni, 12V-ból könnyebb lenne. Nem USB-ről tölthető? Ott csak 500mA kellene. Az ellenállásos ötlet felejtős, annál még a soros dióda is jobb ötlet, de az is gallyra vágja a készülékedet.
Hell: Akkor örültem a találkozásnak, remélem integettem kézzel-lábbal-fénykürttel, ja és bocs amiért feltartottalak ! ui: Ha ezt így folytatjuk kivágnak a topicból...
nyemi írta: 2000-4000 közt 10milis az előgyújtásod? Na ez az amit én nem hiszek el. Meg kicsit sántít a leírásod mert előgyújtásnál általában fokokba beszélünk. Láthatnánk egy fényképet a vezérlőről.Előre is köszönöm. Üdv nyemi.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Perec 2010.06.22. 20:31-kor.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Az újabb fajta ETZ hátsó féklámpa-kapcsoló megoldása nem elég egyszerű?affaire írta:Tud valaki valami egyszerű hátsó féklámpa bekötési módszert?
A lábfékkarra van hegesztve egy kb. 10-12 cm hosszú pálca, az húzza az akksi mögé szerelt (Simson-ETZ) féklámpa-kapcsolót.
Re: Elektronika
Nekem olyan van ami 24v-ból csinál 12 öt...Owerlord írta:Sziasztok!
Hogy lehetne megoldani hogy 6V-os rendszeremről,szivargyújtón keresztül,működjön a GPS-em? 4.5 V kell neki ha jól olvastam.Valaki hasonlót csinált már?
Ugyanaz csak a 6 ból kell 4et...
Nekem 1 elektrotechnikus csinálta mert ezeket énse vágom.
De valami olyan ellenállás kell ami lecsökkent 6ot 4re lehet csinálni csak megfelelő ember kell hozzá...
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Segghülye vagyok az elektronikához , de szerintem valamilyen ellenállással lehet 6V-ból 4,5V.ot csinálni , de van itt sok sok olyan MZ-s aki ezt jobban és érthetőbben elmagyarázza majd!
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
Sziasztok!
Hogy lehetne megoldani hogy 6V-os rendszeremről,szivargyújtón keresztül,működjön a GPS-em? 4.5 V kell neki ha jól olvastam.Valaki hasonlót csinált már?
Hogy lehetne megoldani hogy 6V-os rendszeremről,szivargyújtón keresztül,működjön a GPS-em? 4.5 V kell neki ha jól olvastam.Valaki hasonlót csinált már?
MZ TS 150 sportvarázs
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Perec írta:A programozott görbe:
if indítás 8ms késleltetés. (visszarúgás ellen)
if alapjárat than 7mm
if 2000-4000 then 10mm
if 4000-5000 then 3 mm
if 5000+ then 3mm+
if >6000 then 0 mm (leszabályzás)
4500-5000 felett kell lassú emelkedés, ez a rész az érdekes, 2 kipuval sem azonos meredekség kell, de itt hallani lehet a hangján, sőt érezni az erején, az elgyengülés nem lesz olyan meredek.
Alul a 10mm a nyomatékos kipuhoz lehet, hogy sok, de a gyengébbhez kell.
A motorom is messze van a szériától. Biztos jó lenne finomítani, de 1-2 mm előgyújtás változtatás nem csinál érezhetőt alul.
Gyújtás fix 10mm-en van, de elég jó volt 7 mm-rel is, akkor az alapjárattal sem kellett szórakozni. Elvileg számíthatna, hogy hideg-e a motor, meg a terhelés mértéke, de a kis különbségeket nem tudom érzékelni.
Hell: Nem mondod komolyan, ez április végén volt vasárnap este? A hely +-20km-re stimmel!
Utassal voltam meg dobozokkal, az volt még feltűnő, hogy alacsony fogyasztású ún. blue jármű voltam esetleg kis szesz-szaggal (E85). Majd ha látok arra egy horgászt leintem egy pacsira !
Tán az is itt fórumozik, aki a szentesi lakanyából ment haza 2kor, amikor a kecskeméti MZ futam volt, egy 25-össel ?
2000-4000 közt 10milis az előgyújtásod? Na ez az amit én nem hiszek el. Meg kicsit sántít a leírásod mert előgyújtásnál általában fokokba beszélünk. Láthatnánk egy fényképet a vezérlőről.Előre is köszönöm. Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
sziasztok!
ilyen előgyújtás vezérlő egységet mennyiért lehet venni? konkrét típushoz van valakinek programja hozzá amivel lehetne szabályozni?
köszi előre is
Máté
ilyen előgyújtás vezérlő egységet mennyiért lehet venni? konkrét típushoz van valakinek programja hozzá amivel lehetne szabályozni?
köszi előre is
Máté
Re: Elektronika
Tud valaki valami egyszerű hátsó féklámpa bekötési módszert?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ha este volt akkor nem én voltam! Csak azért irtam mert a sebesség stimmel, túradoboz is, 2 személy is követési táv azért volt az 2km is. Melléérve integettem is(mutattam szuper a gép ). Na mindegy nagyából minden stimmelt ahogy irtad azért irtam talán én voltam de este tuti nem én lehettem na mindegy majd máskor nem sietek annyira!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
A programozott görbe:
if indítás 8ms késleltetés. (visszarúgás ellen)
if alapjárat than 7mm
if 2000-4000 then 10mm
if 4000-5000 then 3 mm
if 5000+ then 3mm+
if >6000 then 0 mm (leszabályzás)
4500-5000 felett kell lassú emelkedés, ez a rész az érdekes, 2 kipuval sem azonos meredekség kell, de itt hallani lehet a hangján, sőt érezni az erején, az elgyengülés nem lesz olyan meredek.
Alul a 10mm a nyomatékos kipuhoz lehet, hogy sok, de a gyengébbhez kell.
A motorom is messze van a szériától. Biztos jó lenne finomítani, de 1-2 mm előgyújtás változtatás nem csinál érezhetőt alul.
Gyújtás fix 10mm-en van, de elég jó volt 7 mm-rel is, akkor az alapjárattal sem kellett szórakozni. Elvileg számíthatna, hogy hideg-e a motor, meg a terhelés mértéke, de a kis különbségeket nem tudom érzékelni.
Hell: Nem mondod komolyan, ez április végén volt vasárnap este? A hely +-20km-re stimmel!
Utassal voltam meg dobozokkal, az volt még feltűnő, hogy alacsony fogyasztású ún. blue jármű voltam esetleg kis szesz-szaggal (E85). Majd ha látok arra egy horgászt leintem egy pacsira !
Tán az is itt fórumozik, aki a szentesi lakanyából ment haza 2kor, amikor a kecskeméti MZ futam volt, egy 25-össel ?
if indítás 8ms késleltetés. (visszarúgás ellen)
if alapjárat than 7mm
if 2000-4000 then 10mm
if 4000-5000 then 3 mm
if 5000+ then 3mm+
if >6000 then 0 mm (leszabályzás)
4500-5000 felett kell lassú emelkedés, ez a rész az érdekes, 2 kipuval sem azonos meredekség kell, de itt hallani lehet a hangján, sőt érezni az erején, az elgyengülés nem lesz olyan meredek.
Alul a 10mm a nyomatékos kipuhoz lehet, hogy sok, de a gyengébbhez kell.
A motorom is messze van a szériától. Biztos jó lenne finomítani, de 1-2 mm előgyújtás változtatás nem csinál érezhetőt alul.
Gyújtás fix 10mm-en van, de elég jó volt 7 mm-rel is, akkor az alapjárattal sem kellett szórakozni. Elvileg számíthatna, hogy hideg-e a motor, meg a terhelés mértéke, de a kis különbségeket nem tudom érzékelni.
Hell: Nem mondod komolyan, ez április végén volt vasárnap este? A hely +-20km-re stimmel!
Utassal voltam meg dobozokkal, az volt még feltűnő, hogy alacsony fogyasztású ún. blue jármű voltam esetleg kis szesz-szaggal (E85). Majd ha látok arra egy horgászt leintem egy pacsira !
Tán az is itt fórumozik, aki a szentesi lakanyából ment haza 2kor, amikor a kecskeméti MZ futam volt, egy 25-össel ?
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Elektronika
Perec írta:Nekem véletlenül van előgyújtásvezérlésem (PIC-es, ehhez hasonló: http://sportdevices.com/ignition/ignition.htm#TDI) , sőt membránom is. Fürgeséget ne várj a dologtól, mivel ahol az MZ fürge ott ideális a gyári fix érték, adsz + 1 mm-t és máris szanaszét darál-csörömpöl a blokkod. A pár decivel nem vitatkozok, az szerintem is benne van, de leginkább városban és 90 alatt. Alul tudsz adni akár +7mm előgyújtást, és kapsz is némi nyomatékot cserébe, mondjuk harmatgyenge+20%, ami sokat számít (a papi stílusban vezetőknek). Üveghangon is kísérletezhetsz némi + lóerőért, de hogy sokkal fürgébb MZ?
Ez van sajna a membránnal is: ahol az erő lakozik ott inkább csak egy fojtás a szívócsőben.
De álljon itt egy kis motiváció:
Én (egyszer) a 2010 Gyurm@ túrára menet csináltam 2,9l/100km fogyasztást országúton (stabil 75kmph, még egy etz-s horgász is leelőzött, beállt mögém 1 km-re, de aztán nem bírta cérnával). Illetve az átlagfogyasztásom 2,98l/100km volt a megtett 488km-re, Pesttel, dugóval, hegyekkel. Betöltöttem az olajat és már nem akart férni bele benzin!!! Jó kövér is lett a keverék. Hosszított könyökkel, 10mm előgyújtással, membránnal és vateráról vett 500Ft-os ocsmány kipufogóval, kopott gyári karbival. Baráti(/hihetetlen) egy 250-estől? Még egy kisköbös 4ütemű kolléga is kérdezte a gátéri kúton, hogy mennyit eszik? Mondom most éppen 3-at, de amúgy 4-et kellene neki! Úgy láttam nem loptam be magam a a szívébe, lehet, hogy azért vett valami méregdrága CBF/YBR-t, mert az kevesebbet kajál, mint a TZ...
Amennyire tudom ezzel csak Alfa tud versenyre kelni, igaz nála kevesebb átalakítás van /Jó fogyasztások listája a fórumon/:
Samu (3,4l-300ccm)
Alfa (2,9l-300ccm)
Nándor (3,5l-250/1-250ccm)
Molcsaba (3,69l-250ccm)
Grafur (3,55l, de 800km-es átlag!-300ccm)
(Aztán széthúztam a blokkot, visszaraktam a szép és alul nyomatékos utángyártott kipufogómat, kicsit karburáltam, változtatnom kellett a szívócsövön és máris visszatértem a megszokott 3,8-4,2 körüli értékre - akármilyen lassan megyek, előgyújtás ide, membrán oda...)
csdani írta:Szevasztok!
Programozható előgyújtás érdekelne, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez való előgyújtásgörbét (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC...
De én is elkezdem stopperrel kikísérletezni, kimérni a görbét.
Hátha találtok használható görbét, mert néhány decit spórolva sztem sokkal fürgébbé tehetnénk vassárkányainkat!
Szeva!
Ha nem hadititok, el tudod küldeni az általad programozott görbét?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Az a horgász szerintem véletlenül én voltam (derekegyház és nagymágocs közti előzésre gondolsz akkor 100%)!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Nekem véletlenül van előgyújtásvezérlésem (PIC-es, ehhez hasonló: http://sportdevices.com/ignition/ignition.htm#TDI) , sőt membránom is. Fürgeséget ne várj a dologtól, mivel ahol az MZ fürge ott ideális a gyári fix érték, adsz + 1 mm-t és máris szanaszét darál-csörömpöl a blokkod. A pár decivel nem vitatkozok, az szerintem is benne van, de leginkább városban és 90 alatt. Alul tudsz adni akár +7mm előgyújtást, és kapsz is némi nyomatékot cserébe, mondjuk harmatgyenge+20%, ami sokat számít (a papi stílusban vezetőknek). Üveghangon is kísérletezhetsz némi + lóerőért, de hogy sokkal fürgébb MZ?
Ez van sajna a membránnal is: ahol az erő lakozik ott inkább csak egy fojtás a szívócsőben.
De álljon itt egy kis motiváció:
Én (egyszer) a 2010 Gyurm@ túrára menet csináltam 2,9l/100km fogyasztást országúton (stabil 75kmph, még egy etz-s horgász is leelőzött, beállt mögém 1 km-re, de aztán nem bírta cérnával). Illetve az átlagfogyasztásom 2,98l/100km volt a megtett 488km-re, Pesttel, dugóval, hegyekkel. Betöltöttem az olajat és már nem akart férni bele benzin!!! Jó kövér is lett a keverék. Hosszított könyökkel, 10mm előgyújtással, membránnal és vateráról vett 500Ft-os ocsmány kipufogóval, kopott gyári karbival. Baráti(/hihetetlen) egy 250-estől? Még egy kisköbös 4ütemű kolléga is kérdezte a gátéri kúton, hogy mennyit eszik? Mondom most éppen 3-at, de amúgy 4-et kellene neki! Úgy láttam nem loptam be magam a a szívébe, lehet, hogy azért vett valami méregdrága CBF/YBR-t, mert az kevesebbet kajál, mint a TZ...
Amennyire tudom ezzel csak Alfa tud versenyre kelni, igaz nála kevesebb átalakítás van /Jó fogyasztások listája a fórumon/:
Samu (3,4l-300ccm)
Alfa (2,9l-300ccm)
Nándor (3,5l-250/1-250ccm)
Molcsaba (3,69l-250ccm)
Grafur (3,55l, de 800km-es átlag!-300ccm)
(Aztán széthúztam a blokkot, visszaraktam a szép és alul nyomatékos utángyártott kipufogómat, kicsit karburáltam, változtatnom kellett a szívócsövön és máris visszatértem a megszokott 3,8-4,2 körüli értékre - akármilyen lassan megyek, előgyújtás ide, membrán oda...)
Ez van sajna a membránnal is: ahol az erő lakozik ott inkább csak egy fojtás a szívócsőben.
De álljon itt egy kis motiváció:
Én (egyszer) a 2010 Gyurm@ túrára menet csináltam 2,9l/100km fogyasztást országúton (stabil 75kmph, még egy etz-s horgász is leelőzött, beállt mögém 1 km-re, de aztán nem bírta cérnával). Illetve az átlagfogyasztásom 2,98l/100km volt a megtett 488km-re, Pesttel, dugóval, hegyekkel. Betöltöttem az olajat és már nem akart férni bele benzin!!! Jó kövér is lett a keverék. Hosszított könyökkel, 10mm előgyújtással, membránnal és vateráról vett 500Ft-os ocsmány kipufogóval, kopott gyári karbival. Baráti(/hihetetlen) egy 250-estől? Még egy kisköbös 4ütemű kolléga is kérdezte a gátéri kúton, hogy mennyit eszik? Mondom most éppen 3-at, de amúgy 4-et kellene neki! Úgy láttam nem loptam be magam a a szívébe, lehet, hogy azért vett valami méregdrága CBF/YBR-t, mert az kevesebbet kajál, mint a TZ...
Amennyire tudom ezzel csak Alfa tud versenyre kelni, igaz nála kevesebb átalakítás van /Jó fogyasztások listája a fórumon/:
Samu (3,4l-300ccm)
Alfa (2,9l-300ccm)
Nándor (3,5l-250/1-250ccm)
Molcsaba (3,69l-250ccm)
Grafur (3,55l, de 800km-es átlag!-300ccm)
(Aztán széthúztam a blokkot, visszaraktam a szép és alul nyomatékos utángyártott kipufogómat, kicsit karburáltam, változtatnom kellett a szívócsövön és máris visszatértem a megszokott 3,8-4,2 körüli értékre - akármilyen lassan megyek, előgyújtás ide, membrán oda...)
csdani írta:Szevasztok!
Programozható előgyújtás érdekelne, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez való előgyújtásgörbét (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC...
De én is elkezdem stopperrel kikísérletezni, kimérni a görbét.
Hátha találtok használható görbét, mert néhány decit spórolva sztem sokkal fürgébbé tehetnénk vassárkányainkat!
Re: Elektronika
Az üresjelzőnek pontosan hogy kell működnie?Alfa írta:Egészpontosan:
legfelső (fekete): elsőfék kapcsolója
Középső (kék): üresjelző
Alsó (látszólag test nélkül):hátsófék kapcsolója
Ugyértem ha üresben van akkor a töltésvisszajelzőnek kell világítani vagy hogy is van?
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Elektronika
Szevasztok!
Programozható előgyújtás érdekelne, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez való előgyújtásgörbét (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC...
De én is elkezdem stopperrel kikísérletezni, kimérni a görbét.
Hátha találtok használható görbét, mert néhány decit spórolva sztem sokkal fürgébbé tehetnénk vassárkányainkat!
Programozható előgyújtás érdekelne, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez való előgyújtásgörbét (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC...
De én is elkezdem stopperrel kikísérletezni, kimérni a görbét.
Hátha találtok használható görbét, mert néhány decit spórolva sztem sokkal fürgébbé tehetnénk vassárkányainkat!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Küldhetsz, engem érdekel. Amúgy milyen izzót használsz tompítottnak egy elektronikus gyújtású MZ-ben Mert nekem sima 60/55W H4, de mikor felkapcsolom szívja az akksit. Úgy veszem észre, h index egyre lassabban villog, duda egyszer szól egyszer nem és a motor is, ha húzom neki világítással zakatol. Amint leveszem a H4-est visszatölt a generátor és megy minden szépen. Az akksim 8AH-ás, a 125-s ETZ-be vettem most idénykezdéskor.
Azért kérdezem ezt, mert láttam a kapcs rajzon, amit küldtél, h ott 45/40W van írva.[/quote]
Szia
60/55-ös H4-es gyárilag a 251-es első izzója. Valószínűleg nem adja le a generátorod a megfelelő teljesítményt, ha ilyen problémáid vannak, vagy kevés a töltőfeszed. Nálam alapjáraton mehet minden, akkor is szépen megy a motor, nem lassul az irányjelző, szépen szól a duda stb.
ETZ 250-nél sim bilux izzó volt 45/40W-os, különben bírnia kéne simán a 60/55W-ot. Nézd át a sarujaid a fázisoknál, hogy tiszták-e, ugyanígy az egyenirányítón is.
Szorosan kell fent legyenek! Minden kontakt tiszta legyen! A töltőfesznek pedig 13,6-13,8V között kell lenni terhelés alatt!
Üdv.:sub-ee
Azért kérdezem ezt, mert láttam a kapcs rajzon, amit küldtél, h ott 45/40W van írva.[/quote]
Szia
60/55-ös H4-es gyárilag a 251-es első izzója. Valószínűleg nem adja le a generátorod a megfelelő teljesítményt, ha ilyen problémáid vannak, vagy kevés a töltőfeszed. Nálam alapjáraton mehet minden, akkor is szépen megy a motor, nem lassul az irányjelző, szépen szól a duda stb.
ETZ 250-nél sim bilux izzó volt 45/40W-os, különben bírnia kéne simán a 60/55W-ot. Nézd át a sarujaid a fázisoknál, hogy tiszták-e, ugyanígy az egyenirányítón is.
Szorosan kell fent legyenek! Minden kontakt tiszta legyen! A töltőfesznek pedig 13,6-13,8V között kell lenni terhelés alatt!
Üdv.:sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Egészpontosan:
legfelső (fekete): elsőfék kapcsolója
Középső (kék): üresjelző
Alsó (látszólag test nélkül):hátsófék kapcsolója
legfelső (fekete): elsőfék kapcsolója
Középső (kék): üresjelző
Alsó (látszólag test nélkül):hátsófék kapcsolója
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A középső karikát észre se vettem
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég