Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gyurmooo írta:Az én mocimban (ETZ 251) nincs kondí az akksi + biztosíték és a fesz.szab. közt. Érdemes lenne tenni oda? :-k
Ha igen, milyen paraméterekkel rendelkező legyen?
Ha elektronikus feszszab van és nincs semmi extra a motoron akkor igazából felesleges a kondi.
Én zavarszűrésnek raktam már a trafó15 höz, meg a diódahídról az akksira menő vezetékhez is. Nekem le van relézve a féklámpa, meg a fényszórókapcsoló is, azoknál diódával szűrtem ki az önindukciós feszt. Alapesetben felesleges lenne, de mivel nekem már van szivargyújtó csatim, amire vagy a pda, vagy a gps van rádugva, óvatosságból csináltam, mert néha megbolondult a pda töltés-jelző ledje, mióta kiszűrtem a zavarokat azóta minden okés.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Na épp erről beszéltünk Bambival ternap. Olyasmit mondott, hogy a régi mechanikus fesszabokkal ha valami töltés gond volt, akkor kinyírhatta az akksit (lehet h nem, de valamit kinyírhatott :D), és az a kondi ezt védte.

Elektronikusnál viszont ilyen már nincs, tehát az oda teljesen felesleges. Attól függ mi van a gépedben.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

gabsic írta:Ha feszszabról van szó, még mindig a jó öreg szoci technikát ajánlom:
tehát vagy LADA, vagy SKODA külső feszültésgszabályzó!!!!!

LADA esetén újat érdemes venni mindenképp, de az ukránt 850Ft-ért nem szabad megvenni, inkább a magyart (Bészi-Ker gyártmány) az sokkal megbízhatóbb! Ára boltban 1500-1600Ft. A töltés 14,2-14,4 körül lesz lámpával is! Bekötése egyszerű, sok madzag eltűnik, hátránya hogy a gyári töltésjelző lámpa funkcióját veszti (a lada generátor 6 diódás volt). Ha esetleg tudtok szerezni gyári, nem utángyártott elektronikus külső lada feszszabot az is jó, de a kicsi ukrán utángyártott az felejtős!! Ezt viszont vehetitek nyugodtan:
Kép

SKODA szabályzó már drágább a boltban, 2800-3000Ft. Annyit szerintem NEM érdemes adni érte, sokkal jobban megéri gyári eredeti bontott skoda 120 szabályzót venni bontóban. 800-1000Ft körül adják. Töltés 14,2 V körül lámpa nélkül, 13,8 lámpával+mindennel. Bekötése szinte ugyanaz mint a gyárinak (1 vezetéket kivéve), és a töltésjelző is működik (a skoda generátor is 9 diódás volt) Arra kell figyelni a bontóban, hogy elektronikus szabot vegyetek, ne az 1981ig szerelt oszlopos szabályzót. JA és ugye nekünk külső szabályzó kell, tehát a favoritoknál is használt belső szabályzó nem jó! azt dobozolni kellene stb, olyat ne vegyetek! Ez a jó ami a képen is van:
Kép

Mindegyikből raktam már be ETZ-kbe, nyugodtan használjátok, sokakl olcsóbbak és megbízhatóbbak a kisipari "ETZ szabályzóknál".
Hogy melyiket rakjátok be az rajtatok múlik... A lada szabályzó sokkal "ridegebb" szabályzást végez, jellezően városi, sok alapjárat és kis fordulaton való tötymörgésnél picit jobb töltést eredményez, de világítás nélkül pörgetve a feszültség esetleg megszaladhat 14.4V fölé, amit esetleg egyes zárt rendszerű akksik nem igazán szeretnek. A kresz szerint mindig kötelező világítást használva viszont ilyen gond viszont nincs,csak a tökéletes stabil töltésnek kell örülni. A skoda szabályzó lágyabb szabályzást biztosít, ezáltal biztos nem tölt túl semmilyen esetben sem, városban viszont kevésbé előnyös.
Csatlakozom, kiegészítve azzal, hogy ezek mellett még kiváló a Wartburg fesz.szab. is. :!:
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Az én mocimban (ETZ 251) nincs kondí az akksi + biztosíték és a fesz.szab. közt. Érdemes lenne tenni oda? :-k
Ha igen, milyen paraméterekkel rendelkező legyen?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Ha feszszabról van szó, még mindig a jó öreg szoci technikát ajánlom:
tehát vagy LADA, vagy SKODA külső feszültésgszabályzó!!!!!

LADA esetén újat érdemes venni mindenképp, de az ukránt 850Ft-ért nem szabad megvenni, inkább a magyart (Bészi-Ker gyártmány) az sokkal megbízhatóbb! Ára boltban 1500-1600Ft. A töltés 14,2-14,4 körül lesz lámpával is! Bekötése egyszerű, sok madzag eltűnik, hátránya hogy a gyári töltésjelző lámpa funkcióját veszti (a lada generátor 6 diódás volt). Ha esetleg tudtok szerezni gyári, nem utángyártott elektronikus külső lada feszszabot az is jó, de a kicsi ukrán utángyártott az felejtős!! Ezt viszont vehetitek nyugodtan:
Kép

SKODA szabályzó már drágább a boltban, 2800-3000Ft. Annyit szerintem NEM érdemes adni érte, sokkal jobban megéri gyári eredeti bontott skoda 120 szabályzót venni bontóban. 800-1000Ft körül adják. Töltés 14,2 V körül lámpa nélkül, 13,8 lámpával+mindennel. Bekötése szinte ugyanaz mint a gyárinak (1 vezetéket kivéve), és a töltésjelző is működik (a skoda generátor is 9 diódás volt) Arra kell figyelni a bontóban, hogy elektronikus szabot vegyetek, ne az 1981ig szerelt oszlopos szabályzót. JA és ugye nekünk külső szabályzó kell, tehát a favoritoknál is használt belső szabályzó nem jó! azt dobozolni kellene stb, olyat ne vegyetek! Ez a jó ami a képen is van:
Kép

Mindegyikből raktam már be ETZ-kbe, nyugodtan használjátok, sokakl olcsóbbak és megbízhatóbbak a kisipari "ETZ szabályzóknál".
Hogy melyiket rakjátok be az rajtatok múlik... A lada szabályzó sokkal "ridegebb" szabályzást végez, jellezően városi, sok alapjárat és kis fordulaton való tötymörgésnél picit jobb töltést eredményez, de világítás nélkül pörgetve a feszültség esetleg megszaladhat 14.4V fölé, amit esetleg egyes zárt rendszerű akksik nem igazán szeretnek. A kresz szerint mindig kötelező világítást használva viszont ilyen gond viszont nincs,csak a tökéletes stabil töltésnek kell örülni. A skoda szabályzó lágyabb szabályzást biztosít, ezáltal biztos nem tölt túl semmilyen esetben sem, városban viszont kevésbé előnyös.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

HaPi írta:Olyan kapcsrajza esetleg nincs vkinek, amelyik elektronikus gyújtáshoz jó :?: Persze 12V. :D
Szia

Itt ez az ETZ 251 kapcsolási rajz, ezen rajta van az elektronikus gyújtás bekötése is, mondjuk igen egyszerű:


Kép

Ez egy kép az összekötésről:

Kép

Bekötés:

Jeladó:

15g-piros vezeték tápfesz
31g-fehér vezeték test
7-zöld vezeték jel

Gyújtóegység:

Trafó 15-ösre piros-fekete vezeték
Trafó 1-esre zöld vezeték
Ülés alatti testcsomópontra barna vezeték

Remélem tudtam segíteni.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Olyan kapcsrajza esetleg nincs vkinek, amelyik elektronikus gyújtáshoz jó :?: Persze 12V. :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

csikin írta:Három az a kettő nem? :) (a füle)
Hát a 3. a rögzítési pont ha jól emléxem, amit le kell testelni, szóval végeredményben 3 is lehet :D

És nem alu, fekete műanyag a borítása.
tibi1992
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.06.11. 17:35
MZ-d típusa: Trophy 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi1992 »

Igen kicsit eltévedtem a rajzba de a te rajzod mennyei :D Köszönöm Szépen Meg oldodott a probléma vagyis ugy nézki gyujtást ráadom és kigyulad a töltés vissza jelző lámpa . Beinditani sajnos nem tudtam még a szomszédokra tekintettel :shock: mert a dob még nincs rajta \:D/
Még egyszer Köszi . Sziasztok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

molcsaba írta:Van egy gondom! Hátha tudja valaki a megoldást. Tavaly kifolyt a trafóm, majd ezt követően cseréltem, és megfigyeltem, hogy forró -kézzel érintve nagyon meleg, szinte éget- már rövid használat után is. Keresem a megoldást még mielőtt nagyobb bajt okozna. ETZ 250-es. A töltés jó (13.7 V), új kábelköteg van, új lett a megszakító, és a kondi is tavaly év elején. Azelőtt nem figyeltem a trafót, mert nem volt probléma. A motor egyébként jól működik, megtettem vele így is 4-5 ezer km-t. :roll:

Előre is köszönöm a válaszokat! :roll:
Csaba, nézd meg a ,,zárásidőt" is, nézd meg ,,makróban" /jó közelről :lol: / , hogy az extentered mennyire kopott, túl nagy zárásidő is okozhat forrósodást (túl sokáig van zárva a megszakítód egy fordulat alatt), meghát az is lehetséges amit Kill mondott. A trafód 15ös pontjára csatlakozik a piros/fekete vezeték (gyujtás), az 1esre a zöld(+szakító).

Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Alfa írta:Nah megoldódott a töltés gondom (kis fordulaton halvány és vibrál, töltésjelző nem világít).

Az egyenirányító volt rossz, hogy mi a hibája nem tudtuk meg. De Bambi adott másikat. Az egész motort szétkaptuk, felét újrasaruztuk, és összeraktuk :D

A fesszabot végülis nem mértük ki, mert ami Bambinak van (kicsi, 2 kimenet, stb), 3500 ft ért ajándék, nagyon ráizgultam :D . Végül az került bele. A vezetékállományom a felére csökkent. :D

(blokkból áttettem ide, véletlen oda írtam :oops: )
Azt a kicsi aluminium fesz.szab.-ot raktad be?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Három az a kettő nem? :) (a füle)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nah megoldódott a töltés gondom (kis fordulaton halvány és vibrál, töltésjelző nem világít).

Az egyenirányító volt rossz, hogy mi a hibája nem tudtuk meg. De Bambi adott másikat. Az egész motort szétkaptuk, felét újrasaruztuk, és összeraktuk :D

A fesszabot végülis nem mértük ki, mert ami Bambinak van (kicsi, 2 kimenet, stb), 3500 ft ért ajándék, nagyon ráizgultam :D . Végül az került bele. A vezetékállományom a felére csökkent. :D

(blokkból áttettem ide, véletlen oda írtam :oops: )
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tibi1992 írta:a kapcsolási rajzból nem igazán tudok kimenni ](*,) 8-[
Bezártad magad a rajzba? :D

Töltésvisszajelző lámpa egyik vezetéke megy a gyujtáskapcsoló 61 és a fesszabályzó 61 pontjára(ez a három pont össze van kötve).
A másik vezeték pediglen a gyujtáskapcsoló 15/54 pontjára megy(ezen a ponton a gyujtás ráadása után van pozitiv).
Nem tudom milyen rajzod van,de ezen szépen látszik hogy melyik vezeték hova megy.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
tibi1992
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.06.11. 17:35
MZ-d típusa: Trophy 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi1992 »

Hali Valaki letudná irni hogy hová kell a töltés vissza jelzőt bekötni mert a kapcsolási rajzból nem igazán tudok kimenni ](*,) 8-[
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Az én ETZ250-semben évek óta 5 Ah-ás aksi van, és probléma mentesen működik. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

HaPi írta:ETZ 250-be a leírás szerint 9Aó-s akksi kell, ha 8Aó-s van benne akkor az járhat vmilyen következmennyel vagy nem olyan vészes 1Aó-i különbség :?:
Alapvetően az akku csak az indításhoz kell. Mindegy, mekkorát raksz be. DE!!!
Mint itt a fórumon nem egyszer leírták Klubtársaink, hogy érdemes a nagyobbat berakni: ha elromlik a töltés valami miatt, akkor nagyobb akkuval nagyobb távot tudsz megtenni.
Szóval, nem okozol problémát a motornak, az elektromos rendszerének, használhatsz 8 Ah-s akkut is. Viszont tarts szem előtt a fent leírtakat!

(Azért ne akarj giganagy akkut, mert akkor meg a +súllyal fogsz szívni :D )
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

kugi írta:A főtengely nem kotyog. Ilyenkor mi lehet még?
Ha felpörög és nehezen esik a fordulat akkor valahol falsol, vagy nem jól van beállítva a karburátor; ha kopott a karburátor akkor nem lehet beállítani rendesen az alapjáratot, a durrogás lehet vizes benzintől is stb.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

ETZ 250-be a leírás szerint 9Aó-s akksi kell, ha 8Aó-s van benne akkor az járhat vmilyen következmennyel vagy nem olyan vészes 1Aó-i különbség :?:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem kell annak nagyon kotyognia.... Valószínű fals levegőt szív valahol a motor. Ez, amit írtál, leginkább a gyújtás oldali szimmeringre utal. De lehet máshol is. Nem állt sokat a motor? Mikor volt generálozva, milyen alkatrészekkel? Ha a gyújtásoldalon benzinszagot érzel, esetleg olajfolyást látsz a főtengelynél, akkor valószínű. :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

tibi1992 írta:Hali. Help töltés vissza jelzőt szeretnék kötni valaki esteleg mit hova kössek?! :roll:
keresd meg a motor kapcsolási rajzát (az MZ-k szerelési útmutatói, kapcs. rajzai a főöldalon megtalálhatóak), ott le van rajzolva.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kugi »

A főtengely nem kotyog. Ilyenkor mi lehet még?
tibi1992
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.06.11. 17:35
MZ-d típusa: Trophy 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi1992 »

Hali. Help töltés vissza jelzőt szeretnék kötni valaki esteleg mit hova kössek?! :roll:
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

tibi84 írta:Sziasztok!
Megosztanám veletek az én verziómat a "generátort a TS-re " :lol: feladatra. Célom volt hogy minél kevesebb anyagot távolítsak el a blokkból. Ezért egy egyszerű módszert választottam. Első próbafelhelyezéskor gondosan megmértem a szénkefék, és a kommutátor gyűrűk közti tengelyirányú távolságot. Ezután CNC gépen megmartam a generátor öntvény háza részére a felfekvő felületet. 4 db alátámasztás adódott, egyformán, egymással 90 fokos szögeket bezárva. Az állórész tekercseinek férőhelyet martam az öntvénybe, ezután jól passzolt a generátor a helyére. Két átmenő M6 csavarral fogattam le a blokk nyúlványát keresztül fúrva. Az egyik felső, rövid blokk-összefogató csavart kicseréltem egy általam esztergált hatszög anyagra, ami a menetes oldalával helyettesíti azt. A nyersen megmaradt másik oldalába pedig szereléskor fúrtam M5 menetet. Ez a generátor harmadik rögzítési pontja.
Két éve használom így a motort, azóta az elektromos hibái majdnem teljesen megszűntek. Megérte átalakítani. Véleményeiteket, észrevételeiteket szívesen veszem.

Üdv Mindenkinek!

Tibi

Kép

Kép
Az egyenirányítót hol helyezted el a motoron? Arról tudnál képet linkelni?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

a gyújtás oldalon a főtengely végét ha fel le rángatod nem kottyan? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kugi »

Válaszodat köszönöm. Közben a másik ETZ-hez is kérnék egy kis segítséget. Ő azt csinálja, hogy nehezen esik vissza a fordulat, durrog, és nem lehet alapjáratot állítani. Már cse4réltem megszakítót, kondit, és a gyári szerelési könyv alapján állítottam. valakinek valami ötlet? :(
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

Amikor én mértem akkor még megszakítós gyújtásom volt, zavarszűrő kondi nem volt, a multiméter a műszerfalra volt rögzítve.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MP1 írta:Zsakfos!

Lehet, hogy amelyik motoron van zavarszűrő kondi, a Te műszered is jó értéket mutat. Az ETZ-ken gyárilag van, a tiéd átépített 250/1. Van benne kondi?
Üdv: P.
Ott van ni!


Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

daranyi68 írta: Csatlakozom én is. Nekem is ilyen sárga multiméterem van,és nekem is ugrált az érték.De azt tapasztaltam ha a motortol távolabb tartottam akkor kevésbé ugrált,minnél közelebb volt a motorhoz annál nagyobb volt az ingadozás.Szerintem megzavarja az elektromos gyujtás.
Na ez érdekes.Ezt kifogom próbálni!
Trabant elektronikus gyujtásom van és a mérőműszer kb 15cm-re volt tőle.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Zsakfos!

Lehet, hogy amelyik motoron van zavarszűrő kondi, a Te műszered is jó értéket mutat. Az ETZ-ken gyárilag van, a tiéd átépített 250/1. Van benne kondi?
Üdv: P.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

[quote="pekbalazs"]Üdv! Nekem is ilyen (sárga) multiméterem van. Tavaly nyáron mértem mentet közben az akksi feszültségét és nekem nem ugrált és nem akadt ki. Lámpával is 13V körül volt. Örülök hogy nincs a gépednek töltésgondja \:D/ :D

Csatlakozom én is. Nekem is ilyen sárga multiméterem van,és nekem is ugrált az érték.De azt tapasztaltam ha a motortol távolabb tartottam akkor kevésbé ugrált,minnél közelebb volt a motorhoz annál nagyobb volt az ingadozás.Szerintem megzavarja az elektromos gyujtás.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pekbalazs írta:Üdv! Nekem is ilyen (sárga) multiméterem van. Tavaly nyáron mértem mentet közben az akksi feszültségét és nekem nem ugrált és nem akadt ki. Lámpával is 13V körül volt. Örülök hogy nincs a gépednek töltésgondja \:D/ :D
Lehetséges hogy kifogtam én egy rossz multimétert.Nem kell hogy minden ilyen mérő rossz legyen.
Sőt.
Még ezenfelül sincs kizárva hogy esetleg az én motoromon valami nem stimmel.
Ez akkor fog kiderülni ha valakinek az Etz generátors gépén mérek egyet a szar multiméteremmel.
Egyébként a kétség azért még bennem van mert az Ndk talin mértem egyet Molcsaba ugyanilyen műszerével a Piki gépén és azon tökéletes stabil feszültség volt látható.
Arra nem emlékszem hogy az enyémet is mértem-e ugyanakkor. #-o
Viszont a képek azért megnyugtatóan mutatják hogy nagy baj semmiképp nincs,ráadásul esti motorozás közben sem vettem észre hogy mondjuk az izzók jobban világitanának néha.Ja és nem égett ki még egy sem az elmúlt 1 évben.
Na majd meglátjuk.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

kugi írta:Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni egy ETZ-hez. Azt csinálja a motor, hogy ha jár akkor melegszik a trafó de elég jól, és, mintha "kiégne" a kis kondenzátor egy idő után, mert elmegy a gyújtás, teszek bele egy új kondenzátort akkor megint van gyújtás, megint elmegy, megint új kondi megint gyújtás, megint elmegy és ez így mehetne a végtelenségig. Ötlet valakinek? :shock:
Nézd meg, h a trafónál nincsenek-e felcserélve a kábelek. Itt az oldalon találsz színes kapcsolási rajzot. Azt is megnézheted, hogy járó motornál mekkora a feszültség, 14 V-nál nem kéne magasabbnak lennie. Lehet rossz a feszültségszabájozód, ill. ha régi mechanikus be kell állítani, ha még lehet.
kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kugi »

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni egy ETZ-hez. Azt csinálja a motor, hogy ha jár akkor melegszik a trafó de elég jól, és, mintha "kiégne" a kis kondenzátor egy idő után, mert elmegy a gyújtás, teszek bele egy új kondenzátort akkor megint van gyújtás, megint elmegy, megint új kondi megint gyújtás, megint elmegy és ez így mehetne a végtelenségig. Ötlet valakinek? :shock:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

ez vajon milyen trafo?
Kép

Kép
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

zsakfos: ez tanulságos..... akkor lehet hogy a fesszab amit 3éve építettem mégis jó? :-k
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

Üdv! Nekem is ilyen (sárga) multiméterem van. Tavaly nyáron mértem mentet közben az akksi feszültségét és nekem nem ugrált és nem akadt ki. Lámpával is 13V körül volt. Örülök hogy nincs a gépednek töltésgondja \:D/ :D
zsakfos írta:Töltési problémám leküzdve.Tulajdonképp nem is volt :D
Okulásul másoknak pár fotó hogy ne méricskéljenek olcsó multiméterekkel töltést. ](*,)
A kis multiméter a sajátom,ezzel mértem eddig,a nagy az céges(kicsit komolyabb).
Mindkettő műszer az akksira kötve:Ja és a szivargyujtós szarságon most is ugrált összevissza az érték,ezek szerint ezt a motor dolgot nem szereti.Autóban tökéletes.
1 kép:motor áll gyujtás lekapcsolva,itt tök egyforma a mérés
2 kép:motor áll gyujtás ráadva itt már kicsit eltér
3 kép:motor 2500 fordulaton na itt aztán már elszabadult a hülyeség :D
4 kép motor 4500 fordulaton,ennél magasabb fordulaton is maradt az az érték 13,82V a nagy műszeren,a kicsi kiakadt!!!!

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
Sasa88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.10.12. 21:21
MZ-d típusa: MZ Ts 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sasa88 »

horhaus írta:
Sasa88 írta:
Szia

Én nemrég cseréltem a /1-en Pécsen vettem az MZ-s boltban . Az árára már nem emlékszem. Nem biztos hogy használt gyárit kell keresned.
Hát nekem pécs egy kicsit messze van, Tiszaújvárosban lakom, borsod megye, azt hittem újonan már nem lehet kapni, na majd körülnézek itt is, köszi a segítséget!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

festékes írta:
MrDok írta: Üdv! Kiesett a főfúvókád?
Na akkor cserélek egy főfuvit aztán meglátjuk!köszi Dénes ,Mr dok
Végül mégsem cseréltem főfuvit mert tegnap egész nap jó volt de ma megint nem ,de délutánra ismét hibátlan! Vajon mi lehet? Mégsem elektronika? Vagy csak egy nagytakaritás kellene a karbiban?Előre is köszi a válaszokat?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Töltési problémám leküzdve.Tulajdonképp nem is volt :D
Okulásul másoknak pár fotó hogy ne méricskéljenek olcsó multiméterekkel töltést. ](*,)
A kis multiméter a sajátom,ezzel mértem eddig,a nagy az céges(kicsit komolyabb).
Mindkettő műszer az akksira kötve:Ja és a szivargyujtós szarságon most is ugrált összevissza az érték,ezek szerint ezt a motor dolgot nem szereti.Autóban tökéletes.
1 kép:motor áll gyujtás lekapcsolva,itt tök egyforma a mérés
2 kép:motor áll gyujtás ráadva itt már kicsit eltér
3 kép:motor 2500 fordulaton na itt aztán már elszabadult a hülyeség :D
4 kép motor 4500 fordulaton,ennél magasabb fordulaton is maradt az az érték 13,82V a nagy műszeren,a kicsi kiakadt!!!!

Kép

Kép

Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

yofo írta: Zsaki .

Én felajánlom a segítséget , ha valamelyik motorom megfelel teszt alanynak .
Lehet hogy nemsokára a szavadon foglak.
Köszönöm.
Ugyis van nálam neked 2 óratartó gumi amit odakéne adnom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Igen, sőt még a csavarjai is :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

sziasztok lehet hogy nagy hülyeséget kérdezek ,de az etz125 és az etz250 álórésze egyforma?
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: yofo »

zsakfos írta:
nyemi írta:Még például ilyet okozhat az is ha nincs rendesen le testelve generátor állórész. Erre egy külön vezetéket használj, ne bízd ezt a blokk tartó csavarokra. A gyári bekötésnél ott van a test pont testen levő szénkefe mellet. A kondi ügyben meg szerintem is ki kell próbálni aztán majd kiderül. Amúgy ennek a kondinak zavarszűrő (elektronikus szabályozónál) és szikra oltó szerepe is van (mechanikus szabályzónál) szóval elég komplex a szerepe . Üdv nyemi.
Nyemi kösz a tippeket.
Van testkábel külön.
Kondit kipróbálom hátha!

Jó lenne egy másik generátoros motor is lenne itt,mert akkor lehetne hasonlitgatni,cserélgetni a dolgokat és közben mérni.Dehát nincs.
Majd ha nagyon ráérek akkor lehet megkérek valakit hogy szánjon nekem egy kis időt azt megkeressük a hibát ha van még egy motor kéznél.
Házhoz is megyek jeligére. :D :D :D
Zsaki .

Én felajánlom a segítséget , ha valamelyik motorom megfelel teszt alanynak .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Nékem van az öreg Trophy Mz. Igaz dinamós, de a gyújtáskapcsolón van egy olyan állás valóban, amiben be lehet tolni a paripát ha feladja a delej tárolását az akku.

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kiszsebi írta:
nova001155 írta:Azt amit írtam nem légből kaptam. Van nekem itthon 1 kis ts-em azon próbáltam jobbra feltekerni nsemmit nem mutat 1 izzó sem. 2. ba megtolni és mikor pöffen akkor vissza 1 kuplung nélkül és tádá jár a motorgenerátorról.
Az ETZ vel nempróbáltam ki nyilván azt nehezebb betolni vagy egyáltalán van e rajta olyan állás.
szerk.: A kis etz-n van olyan állás http://citrom.kepgep.hu/2010/06/13/main/014_15.jpg
Üdv.
A TS dinamós, nem generátoros (gyárilag).
Amennyiben a 2. állásra gondolsz, az a sima gyújtás állása. Az általad küldött képen, a 0-tól a 4. állásig minden MZ gyújtáskapcsolóján van. A dinamósokon az egyes állás után is van még egy állás a betolásra.
Értem igazatok van.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nova001155 írta:Azt amit írtam nem légből kaptam. Van nekem itthon 1 kis ts-em azon próbáltam jobbra feltekerni nsemmit nem mutat 1 izzó sem. 2. ba megtolni és mikor pöffen akkor vissza 1 kuplung nélkül és tádá jár a motorgenerátorról.
Az ETZ vel nempróbáltam ki nyilván azt nehezebb betolni vagy egyáltalán van e rajta olyan állás.
szerk.: A kis etz-n van olyan állás http://citrom.kepgep.hu/2010/06/13/main/014_15.jpg
Üdv.
A TS dinamós, nem generátoros (gyárilag).
Amennyiben a 2. állásra gondolsz, az a sima gyújtás állása. Az általad küldött képen, a 0-tól a 4. állásig minden MZ gyújtáskapcsolóján van. A dinamósokon az egyes állás után is van még egy állás a betolásra.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Perec írta:Ott valami parkfény lehet inkább,vagy valahol azontúl?
Utánaolvastam: volt aki látott olyan embert, aki hallott olyanról akinek a haverjáét be lehetett tolni...
Előgerjesztés nélkül _szerintem_ kéne egy rúd keresztbe, egy utas, hogy 1.be se csússzon, meg egy fél tucat ember, aki fut vele:)
Persze ez csak a felgerjedés, hogy gyújtás is legyen ahhoz folyamatos delej is kell. A generátor elég kevés póluspáros, meg sok áram kell a saját gerjesztéséhez is :-k
Aki meredek lejtő közelében lakik, az kipróbálhatná a dolgot, aztán ha úgy lemotorozott vele pár kilométert azt is meg kellene nézni sík úton minimum hány ember kell az indításhoz- csak hogy tudjuk hány embert kell fogni, ha elszáll az akku.

nova001155 írta:
Azt amit írtam nem légből kaptam. Van nekem itthon 1 kis ts-em azon próbáltam jobbra feltekerni nsemmit nem mutat 1 izzó sem. 2. ba megtolni és mikor pöffen akkor vissza 1 kuplung nélkül és tádá jár a motorgenerátorról.
Az ETZ vel nempróbáltam ki nyilván azt nehezebb betolni vagy egyáltalán van e rajta olyan állás.
szerk.: A kis etz-n van olyan állás http://citrom.kepgep.hu/2010/06/13/main/014_15.jpg
Üdv.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

MrDok írta:
festékes írta:Hali! Ma érdekesen kezdett viselkedni a Perkóm!Ha huzatom rendesen és pakolom fel 2ba még minden rendben aztán 3-dik,4-nél szaggat,torpan 5-be el sem jutok.Ha a gáz ilyenkor finoman vissza,aztán fokozatosan huzom minden ok csak lassabban gyorsul fel,de 95 körül 5-be kezdi megint. :-k Ha gázt hirtelen visszaengedem,semmi hang olyan mintha le akarna állni,aztán mégsem.Alapjárat jó indulás pöcc-röff,gyergya ngk-100kmt-ment,szóval ennyi.Mit gondoltok van ötlete valakinek mi lehet?Nem tudom,hogy elektronika e a gond de valami ilyesmire gondolok ezért irtam ide,de lehet más is nem tom.
Üdv! Kiesett a főfúvókád?
Na akkor cserélek egy főfuvit aztán meglátjuk!köszi Dénes ,Mr dok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

festékes írta:Hali! Ma érdekesen kezdett viselkedni a Perkóm!Ha huzatom rendesen és pakolom fel 2ba még minden rendben aztán 3-dik,4-nél szaggat,torpan 5-be el sem jutok.Ha a gáz ilyenkor finoman vissza,aztán fokozatosan huzom minden ok csak lassabban gyorsul fel,de 95 körül 5-be kezdi megint. :-k Ha gázt hirtelen visszaengedem,semmi hang olyan mintha le akarna állni,aztán mégsem.Alapjárat jó indulás pöcc-röff,gyergya ngk-100kmt-ment,szóval ennyi.Mit gondoltok van ötlete valakinek mi lehet?Nem tudom,hogy elektronika e a gond de valami ilyesmire gondolok ezért irtam ide,de lehet más is nem tom.
Üdv! Kiesett a főfúvókád?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 17 vendég