Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Dénes írta:Ez üzemanyagellátás lesz szerintem, és sok benzint kaphat felül az illető motor. Én ilyenkor kisebb főfúvóka után nyúlok. :)
Lehetséges,viszont a gyergya száraz a szine is szép barnás,nem kormos,vagy ez nem nem számit ilyenkor?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ez üzemanyagellátás lesz szerintem, és sok benzint kaphat felül az illető motor. Én ilyenkor kisebb főfúvóka után nyúlok. :)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali! Ma érdekesen kezdett viselkedni a Perkóm!Ha huzatom rendesen és pakolom fel 2ba még minden rendben aztán 3-dik,4-nél szaggat,torpan 5-be el sem jutok.Ha a gáz ilyenkor finoman vissza,aztán fokozatosan huzom minden ok csak lassabban gyorsul fel,de 95 körül 5-be kezdi megint. :-k Ha gázt hirtelen visszaengedem,semmi hang olyan mintha le akarna állni,aztán mégsem.Alapjárat jó indulás pöcc-röff,gyergya ngk-100kmt-ment,szóval ennyi.Mit gondoltok van ötlete valakinek mi lehet?Nem tudom,hogy elektronika e a gond de valami ilyesmire gondolok ezért irtam ide,de lehet más is nem tom.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Zsaki:

Hogy, hogy nem, én is erre gondoltam hogy nem kell az a műszer, mert a pilóta fantáziáját bántja csak :-) Olyasmi mint a volt kollégám Skoda Fabia-ja, ami ugye kijelzi a pillanatnyi üzemállapotra vetített liter/100km fogyasztást: szívkodta a fogát hogy jobb volt a régi 120L-je mert az ugyan zabált rendesen de menet közben legalább semmi sem mutatta :D
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ott valami parkfény lehet inkább,vagy valahol azontúl?
Utánaolvastam: volt aki látott olyan embert, aki hallott olyanról akinek a haverjáét be lehetett tolni...
Előgerjesztés nélkül _szerintem_ kéne egy rúd keresztbe, egy utas, hogy 1.be se csússzon, meg egy fél tucat ember, aki fut vele:)
Persze ez csak a felgerjedés, hogy gyújtás is legyen ahhoz folyamatos delej is kell. A generátor elég kevés póluspáros, meg sok áram kell a saját gerjesztéséhez is :-k
Aki meredek lejtő közelében lakik, az kipróbálhatná a dolgot, aztán ha úgy lemotorozott vele pár kilométert azt is meg kellene nézni sík úton minimum hány ember kell az indításhoz- csak hogy tudjuk hány embert kell fogni, ha elszáll az akku.

nova001155 írta:
Perec írta:Én úgy tudtam a generátorosok nem is tudnak akku nélküli üzemet. Tudnak?

Tudnak ha jól emlékszem jobbra kell tökig tekerni az indító kulcsot és tolásra pöc-röff :d de ha jól emlékszem csak induláshoz szabad ezt használni mert nemszereti a fesszab legalább is a régifajta ha generátorról megy a cucc meg a trafó sem kedveli.
Üdv.
Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nova001155 írta:
Perec írta:Én úgy tudtam a generátorosok nem is tudnak akku nélküli üzemet. Tudnak?

Tudnak ha jól emlékszem jobbra kell tökig tekerni az indító kulcsot és tolásra pöc-röff :d de ha jól emlékszem csak induláshoz szabad ezt használni mert nemszereti a fesszab legalább is a régifajta ha generátorról megy a cucc meg a trafó sem kedveli.
Üdv.
Generátoros üzemű MZ-knél nincs is bekötve ez az állás. Kizárólag a dinamós motorokhoz csinálták a "betolós" állást, a 12V-os rendszerű motoroknál ide még érintkező sem tartozik a gyújtáskapcsolón...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

arovado írta:Üdv!
Az alábbi kérdéssel fordulnék a fórumozókhoz: 250es ETZ ről van szó -> 3000es fordulat alatt világít a töltésvisszajelző, felette kezd elhalványulni (lámpa nélkül; elektromos fesszabályzó van). Tegnap még teljesen jó volt, még induláskor ma is, aztán egyszer csak elkezdett világítani... számomra ez elég nagy fejtörést okoz, tudja valaki mi lehet az oka?
Üdv nekem pont ugyanez abajom van szétkaptam a generátort és összevisszavan kokányolva a forgórész valószinűleg cserelessz de még megpróbálom hejre hozni valahogy.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

[quote="Perec"]Én úgy tudtam a generátorosok nem is tudnak akku nélküli üzemet. Tudnak?

Tudnak ha jól emlékszem jobbra kell tökig tekerni az indító kulcsot és tolásra pöc-röff :d de ha jól emlékszem csak induláshoz szabad ezt használni mert nemszereti a fesszab legalább is a régifajta ha generátorról megy a cucc meg a trafó sem kedveli.
Üdv.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta:Még például ilyet okozhat az is ha nincs rendesen le testelve generátor állórész. Erre egy külön vezetéket használj, ne bízd ezt a blokk tartó csavarokra. A gyári bekötésnél ott van a test pont testen levő szénkefe mellet. A kondi ügyben meg szerintem is ki kell próbálni aztán majd kiderül. Amúgy ennek a kondinak zavarszűrő (elektronikus szabályozónál) és szikra oltó szerepe is van (mechanikus szabályzónál) szóval elég komplex a szerepe . Üdv nyemi.
Nyemi kösz a tippeket.
Van testkábel külön.
Kondit kipróbálom hátha!

Jó lenne egy másik generátoros motor is lenne itt,mert akkor lehetne hasonlitgatni,cserélgetni a dolgokat és közben mérni.Dehát nincs.
Majd ha nagyon ráérek akkor lehet megkérek valakit hogy szánjon nekem egy kis időt azt megkeressük a hibát ha van még egy motor kéznél.
Házhoz is megyek jeligére. :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Még például ilyet okozhat az is ha nincs rendesen le testelve generátor állórész. Erre egy külön vezetéket használj, ne bízd ezt a blokk tartó csavarokra. A gyári bekötésnél ott van a test pont testen levő szénkefe mellet. A kondi ügyben meg szerintem is ki kell próbálni aztán majd kiderül. Amúgy ennek a kondinak zavarszűrő (elektronikus szabályozónál) és szikra oltó szerepe is van (mechanikus szabályzónál) szóval elég komplex a szerepe . Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Tudnak ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én úgy tudtam a generátorosok nem is tudnak akku nélküli üzemet. Tudnak?
zsakfos írta: Viszont ahogy elnéztem nem is szerepel minden kapcsolási rajzon sem és a szerelési könyv is azt irja hogy ez az akku nélkküli üzemeltetéshez kell.
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta:Kondi az ülés alatt van??
Kép

2uF emlékeztem de a lényegen nem változtat. Üdv nyemi.
Na igen ezen gondolkodtam már én is hogy kellene-e vagy sem,illetve bejátszhat-e a dologba vagy sem.
Nekem nincs.
Viszont ahogy elnéztem nem is szerepel minden kapcsolási rajzon sem és a szerelési könyv is azt irja hogy ez az akku nélkküli üzemeltetéshez kell.
Szóval nem tudom ez számit-e???
Mondjuk lehet kipróbálom egy ilyennel.Mintha lenne is ilyenem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Kondi az ülés alatt van??
Kép

2uF emlékeztem de a lényegen nem változtat. Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta:Azért van ez a feszültség ugrálás, mert baj van az egyik fázissal. A három fázis vezetékénél (fekete) vagy a generátornál a forrasztásnál lehet a probléma , rosszabb esetben testzárlatos vagy szakadt az egyik fázis tekercsed.Üdv nyemi.
Próbáltam már másik állórésszel is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Azért van ez a feszültség ugrálás, mert baj van az egyik fázissal. A három fázis vezetékénél (fekete) vagy a generátornál a forrasztásnál lehet a probléma , rosszabb esetben testzárlatos vagy szakadt az egyik fázis tekercsed.Vagy még neked, hiányzik, a 2uF 50Voltos kondenzátor az ülés alól.Ezekre tudok gondolni. Üdv nyemi.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2010.06.12. 18:31-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Perec írta:Amennyire tudom ez a feszültségugrálás bizonyos mértékig normális, a fesszabályzó úgy működik, hogy ki-be kapcsolja a gerjesztést, ezáltal a töltést, a töltőáram is 3 fázisú, lüktető áram. A gyári kapacitás nem tudja kisimítani a feszültséget akkor sem, ha bent van egyáltalán és még jó. Az akku nem tart meg 13.xV-nál nagyobb feszültséget, töltés után még terhelés nélkül is azonnal leesik. Egy R-C taggal tudnád átlagolni a feszültséget, az izzók úgyis az átlagfeszültség alapján világítanak.

+akku.......R......C+......Voltmérő
......................C-.......
Na akkor meg főleg nem idegesitem magam.Bár amikor a multkor Piki motorján kiváncsiságból mértem ugyanezt a dolgot,ugyanilyen multiméterrel,akkor az övé elég stabil feszt mutatott minden fordulaton. #-o
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

csikin írta:zsakfos: Digitális volt, vagy mutatós? Nekem mutatós szépen állt. Digit nem próbáltam menet közben sosem.
Ez a szivargyujtóba dugható izé ez digitális.
Mértem ezenkivűl szintén digitális ócsó multiméterrel.
De már nem érdekel.Nem szenvedek ezen.
A motor működik,ma is tettem a Balaton keleti medencéjét megkerülve egy kört.Rendesen működött.Amig nem csinál galibát,addig nem érdekel.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Amennyire tudom ez a feszültségugrálás bizonyos mértékig normális, a fesszabályzó úgy működik, hogy ki-be kapcsolja a gerjesztést, ezáltal a töltést, a töltőáram is 3 fázisú, lüktető áram. A gyári kapacitás nem tudja kisimítani a feszültséget akkor sem, ha bent van egyáltalán és még jó. Az akku nem tart meg 13.xV-nál nagyobb feszültséget, töltés után még terhelés nélkül is azonnal leesik. Egy R-C taggal tudnád átlagolni a feszültséget, az izzók úgyis az átlagfeszültség alapján világítanak.

+akku.......R......C+......Voltmérő
......................C-.......


avorado: Én a 3000 fordulatú felgerjedéskor fázishibára gyanakodnék, főleg akkor ha a töltés sem elégséges tompítottnál. Ez lehet lent a generátornál forrasztás-saru, vagy a diódahídnál kontakt hiba (nagyon ritkán dióda gond). Nekem soxor lecsúszott a sarum amíg meg nem csináltam.
Kép
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Az alábbi kérdéssel fordulnék a fórumozókhoz: 250es ETZ ről van szó -> 3000es fordulat alatt világít a töltésvisszajelző, felette kezd elhalványulni (lámpa nélkül; elektromos fesszabályzó van). Tegnap még teljesen jó volt, még induláskor ma is, aztán egyszer csak elkezdett világítani... számomra ez elég nagy fejtörést okoz, tudja valaki mi lehet az oka?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

zsakfos: Digitális volt, vagy mutatós? Nekem mutatós szépen állt. Digit nem próbáltam menet közben sosem.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Feszültség ugrárlás megoldva.
Másik akksival,autóakksiról is ugyanaz maradt.A feszültség ugrált.
Cseréltem újra próbaképp fesszabályzót,diódahidat,szénkeféket.Ugyanaz a helyzet.

Aztán a végén rájöttem a megoldásra.
NEM FOGOM MÉREGETNI HASZNÁLAT KÖZBEN A FESZÜLTSÉGET!
Gyárilag sem mutatja semmi,hát nálam sem fogja.
Probléma leküzdve :D
Tötltésjelző kialszik ha megy a motor,az izzóim eddig is jól bírták.
Akkor meg mit hisztizek rajt igaz?
Nem kell nézegetni menetközben a feszültséget.
Úgyhogy igy marad azt kész! \:D/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

KILL3R etz írta:Ennyi ledből mi lesz? Fotonágyú? :shock: :twisted: :lol: :lol:
NYjja! :lol: Tiszta SztárTrekk mi? ... nem véletlen. :smt045

Vannak olyan vakegerek 8) az utakon ha látják hogy jössz, vagy mész , akkor is csak ,,néznek" , nem ,,látnak" !
Így talán betartják a követési távolságot, ha kiégeti a szemüket a féklámpám :smt004

Előre meg a xenon helyett is ki kell majd találnom valamit,valami erősebbet, mert azt se ,,látják" , talán egy lézerágyú megtenné, :-k
ha legközelebb kifordul elém féktávon belül, csak rálövök 1et :smt070 és hamvasztás ...

...csak aztán nehogy a hamun csússzak el :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

laci0609 írta:Sziasztok a brisk n15y-és a n15yc gyertya között mi a külömbség ,melyiket használjam?
A sima C-set, az YC négyüteműbe való.
Legalábbis tudtom szerint :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Sziasztok a brisk n15y-és a n15yc gyertya között mi a külömbség ,melyiket használjam?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

KILL3R etz írta:Ennyi ledből mi lesz? Fotonágyú? :shock: :twisted: :lol: :lol:
Ha látnád az én LED-készletem... :mrgreen:
Már csak végre meg kellene csinálni... ](*,)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ennyi ledből mi lesz? Fotonágyú? :shock: :twisted: :lol: :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Én is belevau. :wink: H nem fesszabályzó, akkor akksi. Biztosan nem túl fiatal darab = csökkent kapacitású.
Ezért is megugorhat a feszültség. Ha a voltmérőd 20Vos mérés6árban van, akkor a feszültségcsúcsok, zavarok miatt is kiakadhat! Az MZ nem túl zavarvédett tipus ;) : ha zavar,véded ! :lol:

...más,

A motorom még romokban, de már készül a LEDes helyzetjelző/féklámpa ! \:D/


Kép

Kép

Kép

U.i.: Hétfőn gipsztelenítés :smt023 ! :smt026 \:D/ :lol: :smt045 :!:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gergő írta:Szia Tesó!
A jövő héten viszek neked egy 12V-os zselés akksit,az éjszakai túra alkalmából!
Üdv: gergő
Hálám örökké üldözni fog. :-D =D> \:D/ :smt023
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gergő
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2009.03.22. 15:05
MZ-d típusa: ES250/2
Tartózkodási hely: Devecser Kodály Zoltán u.21

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergő »

Szia Tesó!
A jövő héten viszek neked egy 12V-os zselés akksit,az éjszakai túra alkalmából!
Üdv: gergő
bambi írta:
zsakfos írta:Na most lett elegem a töltésemből. ](*,)
Egyszerűen nem bírok vele.
Azt tudni kell hogy érthető legyek hogy van nekem egy szivargyujtóba tehető voltmérő,amivel menetközben folyamatosan figyelhetem az akksi feszültségét(na meg persze a töltést).
Szóval:
azt mutatja nekem ez a műszer hogy ugrál a feszültségem menet közben világitással 13,5V-15V közt.Illetve még több is lehet mert néha nem mutat semmit,kiakad.
Tulajdonképp mindent cserélgettem már másik dologra próbaképp:
-fesszab(most Subee féle van benne,de próbáltam már fekete elektronikust és gyári mechanikust is)
-generátor állórész
-generátor forgórész
-diódahíd.
A jelenség mindig volt.Vezetékek,saruk újak.Elkötve 100% hogy nincs.
Szóval töltésem az volna ,de ugrál mint a fene.
Amit nem cseréltem mert nincs másik az az akksi.
Nagyon idegesit a dolog,mert eddig minden elektromos problémát megtudtam oldani,de ezzel nem bírok.
Holnap még lecserélem a szénkeféket újakra(bár amik benne vannak is egész jónak tűnnek).
Ja még annyit hogy a kis műszer biztosan jó,hisz pont járművekhez van és ha az autómban nézem,ott úgy áll a szabályzott feszültség egy értéken mint a cövek.

Ja ha valaki nem tudná,akkor Etz generátoros a gépem.
Próbáld ki az autót aksijával is.(bika kábel)A motorét kösd le.
UFF 241 (OK 34-11)

Az ES 250/2 is MZ !!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kösz a tippeket!
Na igen tulajdonképp még csak az akksit nem csereberéltem,úgyhogy a következő az lesz.Már ki is néztem a gyerekem robogóakksiját :smt077
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Na most lett elegem a töltésemből. ](*,)
Egyszerűen nem bírok vele.
Azt tudni kell hogy érthető legyek hogy van nekem egy szivargyujtóba tehető voltmérő,amivel menetközben folyamatosan figyelhetem az akksi feszültségét(na meg persze a töltést).
Szóval:
azt mutatja nekem ez a műszer hogy ugrál a feszültségem menet közben világitással 13,5V-15V közt.Illetve még több is lehet mert néha nem mutat semmit,kiakad.
Tulajdonképp mindent cserélgettem már másik dologra próbaképp:
-fesszab(most Subee féle van benne,de próbáltam már fekete elektronikust és gyári mechanikust is)
-generátor állórész
-generátor forgórész
-diódahíd.
A jelenség mindig volt.Vezetékek,saruk újak.Elkötve 100% hogy nincs.
Szóval töltésem az volna ,de ugrál mint a fene.
Amit nem cseréltem mert nincs másik az az akksi.
Nagyon idegesit a dolog,mert eddig minden elektromos problémát megtudtam oldani,de ezzel nem bírok.
Holnap még lecserélem a szénkeféket újakra(bár amik benne vannak is egész jónak tűnnek).
Ja még annyit hogy a kis műszer biztosan jó,hisz pont járművekhez van és ha az autómban nézem,ott úgy áll a szabályzott feszültség egy értéken mint a cövek.

Ja ha valaki nem tudná,akkor Etz generátoros a gépem.
Próbáld ki az autót aksijával is.(bika kábel)A motorét kösd le.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én a diódahidat cserélném ki.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Zsaki: mint tudod, én a villanyhoz nem értek, de mégis bele ugatnék: szerintem mondasz valamit az akkumulátorral, én arra tippelek hogy ő a hunyó....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na most lett elegem a töltésemből. ](*,)
Egyszerűen nem bírok vele.
Azt tudni kell hogy érthető legyek hogy van nekem egy szivargyujtóba tehető voltmérő,amivel menetközben folyamatosan figyelhetem az akksi feszültségét(na meg persze a töltést).
Szóval:
azt mutatja nekem ez a műszer hogy ugrál a feszültségem menet közben világitással 13,5V-15V közt.Illetve még több is lehet mert néha nem mutat semmit,kiakad.
Tulajdonképp mindent cserélgettem már másik dologra próbaképp:
-fesszab(most Subee féle van benne,de próbáltam már fekete elektronikust és gyári mechanikust is)
-generátor állórész
-generátor forgórész
-diódahíd.
A jelenség mindig volt.Vezetékek,saruk újak.Elkötve 100% hogy nincs.
Szóval töltésem az volna ,de ugrál mint a fene.
Amit nem cseréltem mert nincs másik az az akksi.
Nagyon idegesit a dolog,mert eddig minden elektromos problémát megtudtam oldani,de ezzel nem bírok.
Holnap még lecserélem a szénkeféket újakra(bár amik benne vannak is egész jónak tűnnek).
Ja még annyit hogy a kis műszer biztosan jó,hisz pont járművekhez van és ha az autómban nézem,ott úgy áll a szabályzott feszültség egy értéken mint a cövek.

Ja ha valaki nem tudná,akkor Etz generátoros a gépem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Gyurmooo írta:
Dárgo írta:Helló

Lenne egy kis gondom a motorommal. Alapjáraton ketyeg normálisan, majd egyszercsak minden jel nélkül megáll. Nem fuldoklik, nem esik le a fordulat, egyszerűen leáll. Olyan mintha kihagyna a gyújtás vagy a szikra, vagy valami. Van valami ötletetek?

Előre is köszi a segítséget.
Nekem gyenge akku miatt csinált ilyet, amikor féklámpa+index is ment tompított mellett alapjáraton.
Nekem használt a kisebb gyertya hézag, és a nagyobb megszakító hézag. Persze lehet, hogy a tünet egyezik de a betegség nem. Egy próba nem kerül semmibe.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Dárgo írta:Helló

Lenne egy kis gondom a motorommal. Alapjáraton ketyeg normálisan, majd egyszercsak minden jel nélkül megáll. Nem fuldoklik, nem esik le a fordulat, egyszerűen leáll. Olyan mintha kihagyna a gyújtás vagy a szikra, vagy valami. Van valami ötletetek?

Előre is köszi a segítséget.
Nekem gyenge akku miatt csinált ilyet, amikor féklámpa+index is ment tompított mellett alapjáraton.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

balintmz írta:sziasztok.
Úgy szeretném hogy 3000-es fordulatnál már nyomatékosabb legyen. Igy olyan 3800-tól indul meg. az a baj hogy 5ösben mikor leesik a fordulat 3000re onnan már akármekkora gáztól sem kezd gyorsulni. ugy lenne jo hogy 3000tol indulna meg. én a gyujtást gondoltam piszkálni. Mennyire kellene állitani ? 2,5-3,5 mm közt hogy? most csak ugy érzésre van állitva, de melegen 1.re gyujt és hidegen szivatoval 3szor és utána nélküle elsöre. Csak 5.ben gyengül meg. Vmi ötletek?

Üdv, Bálint
Nekem is ugyanez a 251-esem. Bambi és mások szerint is jó erőben van, de valahogy 5-ben nekem sem bír menni. Én veszek rá egy 20as lánckereket, aztán meglátjuk azzal mit tud. A gyújtáshoz nem akarok nyúlni, a súbertűt rakosgattam feljebb-lejjebb, nem változott, főfúvóka 130-135 nincs változás. Ha nyelezem neki az egész gyertya szép világosbarnára kiég. Országúton, főúton 4esben megyek, néha ha hosszú az egyenes felrakom 5-be. Ennyi. Ja lehet hogy a kipuffot kiégetem majd, mert az biztos hogy nem tiszta. Olyan mély a hangja, nem az a pattogós ETZ-s, inkább puffogós.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balintmz »

sziasztok.
Úgy szeretném hogy 3000-es fordulatnál már nyomatékosabb legyen. Igy olyan 3800-tól indul meg. az a baj hogy 5ösben mikor leesik a fordulat 3000re onnan már akármekkora gáztól sem kezd gyorsulni. ugy lenne jo hogy 3000tol indulna meg. én a gyujtást gondoltam piszkálni. Mennyire kellene állitani ? 2,5-3,5 mm közt hogy? most csak ugy érzésre van állitva, de melegen 1.re gyujt és hidegen szivatoval 3szor és utána nélküle elsöre. Csak 5.ben gyengül meg. Vmi ötletek?

Üdv, Bálint
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Kontakthiba talán:
gyertyapipa rossz, gyújtókábel letestel, vagy valami csavar nincs meghúzva, rezgésektől letestel bármilyen kidörzsölődött kábel.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balintmz »

én is elsöként gyertyát cserélnék. egy probát megér. és ha nem az a gond akkor is marad egy jo gyertyád. Bálint
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Dárgo írta:Helló

Lenne egy kis gondom a motorommal. Alapjáraton ketyeg normálisan, majd egyszercsak minden jel nélkül megáll. Nem fuldoklik, nem esik le a fordulat, egyszerűen leáll. Olyan mintha kihagyna a gyújtás vagy a szikra, vagy valami. Van valami ötletetek?


Előre is köszi a segítséget.
Üdv lehet üres az akku. Vagy rossz a gyertya.
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Helló

Lenne egy kis gondom a motorommal. Alapjáraton ketyeg normálisan, majd egyszercsak minden jel nélkül megáll. Nem fuldoklik, nem esik le a fordulat, egyszerűen leáll. Olyan mintha kihagyna a gyújtás vagy a szikra, vagy valami. Van valami ötletetek?


Előre is köszi a segítséget.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyurmooo írta:Nem is kell hozzá túl sok benya, hamar túl lehet szívatni a gépet.
És már akkor sem indul rendesen!
Mielőtt tényleg elkezdenéd az elektronikában keresni a hibát, előtte az üzemanyag-rendszert nézd át újra!
Szerintem először is a tűt 1-2 állással tedd lejjebb. :!:
Ehez csatlakonék én is mert mióta a tűt 1 állással lejjebb raktam azóta megszünt az indítási nehészségeim.Előtte hidegen nehezen indult,jobban füstölt.Esetleg még ellenőrízd az úszó szintet hogy nem túl magas véletlen.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Nem is kell hozzá túl sok benya, hamar túl lehet szívatni a gépet.
És már akkor sem indul rendesen!
Mielőtt tényleg elkezdenéd az elektronikában keresni a hibát, előtte az üzemanyag-rendszert nézd át újra!
Szerintem először is a tűt 1-2 állással tedd lejjebb. :!:
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

IGC60 vezérlővel elég sok a probléma, (alacsony fordulatos anomáliák) jobban jársz, ha írsz magadnak. Amúgy milyen mikróvezérlőre írnád?
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

csikin nem mond hulyeseget, egyszer engem is megszivatott a simson, nem zart a tuszelep es befolyt egy joadag benzin, igaz en nem alltam neki szeged egyik legforgalmasabb utcajan tologatni, hanem gyertya ki es ugy 5 percig taposgattam a berugokart, atszellozott aztan indult
szoval tenyleg az is lehet a hiba oka, ha minden mas stimmel
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2010.06.10. 09:52-kor.
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

IGC60 -t valaki használ?
Ha igen mik a tapasztalatai?(gondolom kisebb a fogyasztás és nyomatékosabb a gép kis fordulaton)
6voltról működik rendesen?(amíg nincs átépítve 12voltra a gép előbb erre ruháznék be,elvégre látok a 6voltos lámpával is)

Ha kedvező áron hozzájutok nincs értelme sajátot kifejleszteni(gondoltam rá,hogy írok programot mikróvezérlőre de simán egy hétvége alatt megvan az ára akkor meg több hétvégét nem érdemes kínlódnom vele)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Csak gondolom áll a benzin a forgattyúsházban. Lehet hülyeség, vagy nem ez oldja meg a problémát, de többször sikerrel jártam már vanbenzin-vanszikra-mégseindul eseteknél.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

csikin írta:Én tologatnám gyertya nélkül néhány kört, és utána gyertyával, gyújtással is.
És az miért jó?:D
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 38 vendég