Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

sub-ee írta:Sziasztok

Egy elég nagy fejlesztésbe kezdtem, tervezek egy univerzális elektronikus gyújtóegységet, amely úgy néz ki, hogy 1 és 2 hengeres 2 ütemű motorokhoz lenne használható, természetesen FET-es gyújtás. Programozható előgyújtásszög görbéje lenne a vezérlő kontrollernek. egy sima PC-vel lehetne soros porton keresztül akár fékpados teszt alatt feltölteni a beállított értékeket.

Kérdésem az lenne, hogy volna-e ilyen gyújtásra igény? MZ-re átalakítás nélkül rá lehetne szerelni.

Segítséget kérnék a fejlesztésben és a tesztelésben, mert nekem sajnos nincs MZ-m amin tesztelni tudnám a cuccot.

Ez a programozó szoftveréről egy screenshot:


Kép

Üdv.:Sub-ee
Szia Szabolcs!

Engem is érdekelne a gyújtás cuccos.

Üdv.: Tamás
Tamás
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

hali a duda nekem is kapcsoló (nyomógomb) miatt nem akart megszólalni üdv juragy
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Alfa írta:A kapcsoló biztos h nem rossz, mert a duda ugyanazzal az állással megy, mint a
- index
- féklámpa
- fénykürt

Szóval ha nem testelési problémáról van szó, akkor már csak a tápvezetéke lehet szar, vagy a kürt egyik saruja, de az ugye nem, mert 2 sima vezetékkel működött.

Próbáld ki úgy h a motoron van, a test vezetéke egy tök sima drót hozzáérintve a vázhoz, ha úgy is jó a kürt akkor test rossz, ha úgy sem akkor táp.

Sőt van még rossz saru lehetőség bent a lámpatestben is.

Jah és ha kapcsolóként nem gyk-t hanem kürtgombot értettél, ott is lehet oxidáció ami miatt akkora feszültség esik, hogy nem tud rendesen megszólalni.
ok köszi a segítséget :)
csak még annyit hogy nekem az index az másik kapcsoló jobb oldalt mivel TS
de megnézem majd amiket mondtál
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A kapcsoló biztos h nem rossz, mert a duda ugyanazzal az állással megy, mint a
- index
- féklámpa
- fénykürt

Szóval ha nem testelési problémáról van szó, akkor már csak a tápvezetéke lehet szar, vagy a kürt egyik saruja, de az ugye nem, mert 2 sima vezetékkel működött.

Próbáld ki úgy h a motoron van, a test vezetéke egy tök sima drót hozzáérintve a vázhoz, ha úgy is jó a kürt akkor test rossz, ha úgy sem akkor táp.

Sőt van még rossz saru lehetőség bent a lámpatestben is.

Jah és ha kapcsolóként nem gyk-t hanem kürtgombot értettél, ott is lehet oxidáció ami miatt akkora feszültség esik, hogy nem tud rendesen megszólalni.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Aki még emlékszik rá régen volt ilyen gondom hogy nem volt jó a duda, vagyis hát nagyon halk volt.Nah most megoldódott a probléma legalább is rájöttem:D ugye szét lett szedve kipucolva összerakva és aksi töltőről lett próbálva fölraktuk szépen gyújtásról szinte semmi alapjáraton is ugyanannyi volt nagy nulla.Most hogy ismét szét lett szedve :? feltöltöttem az aksit és 2 vezetékkel simán rádugtam és láss csodát szól elég jól szóval nem a duda szar hanem vagy vmi vezeték de inkább a kapcsolóra gyanakszom.

Hátha vki majd egyszer ugyanígy lesz vele.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

KILL3R etz írta:Sub-ee!

Én már régebben gondolkozok ilyen gyújtáson. De erről már beszélgettünk is, az optikai jeladóval együtt.Ha megfelel én feltudok ajánlani egy "gyári" 250-es és egy 150-es ETZ-t tesztelésre. Gyári alatt értem, hogy nincs nagyon farigcsálva.Aztán valami görbét majd kikisérletezünk. :wink:

juragy!

Ugyanazt ha bármi mással lerobbansz. Megjavítod! :twisted: :D :roll:
Készítem lassan a terveket, ahogy számolgattam igen komoly cucc lesz.
Mondjuk pénz híján elég lassan fog elkészülni szerintem a prototípus.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

juragy írta:sziasztok ilyen elektronikus gyújtással le robbansz az út szélén akkor mit csinálsz? üdv juragy

Kikapcsol a vezérlés és normál értéken megy a motor. Be van biztosítva rendesen a cucc!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sub-ee!

Én már régebben gondolkozok ilyen gyújtáson. De erről már beszélgettünk is, az optikai jeladóval együtt.Ha megfelel én feltudok ajánlani egy "gyári" 250-es és egy 150-es ETZ-t tesztelésre. Gyári alatt értem, hogy nincs nagyon farigcsálva.Aztán valami görbét majd kikisérletezünk. :wink:

juragy!

Ugyanazt ha bármi mással lerobbansz. Megjavítod! :twisted: :D :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

sziasztok ilyen elektronikus gyújtással le robbansz az út szélén akkor mit csinálsz? üdv juragy
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hello. már hallottam ilyesmiröl IGC 60 név alatt. gondolom ismered. Még nem probáltam és azt olvastam hogy a régebbi modellekkel volt vmi gond. állitolag az chip-pel szreltek már jobbak, de tapasztalatom nincs vele. Bálint
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Sziasztok

Egy elég nagy fejlesztésbe kezdtem, tervezek egy univerzális elektronikus gyújtóegységet, amely úgy néz ki, hogy 1 és 2 hengeres 2 ütemű motorokhoz lenne használható, természetesen FET-es gyújtás. Programozható előgyújtásszög görbéje lenne a vezérlő kontrollernek. egy sima PC-vel lehetne soros porton keresztül akár fékpados teszt alatt feltölteni a beállított értékeket.

Kérdésem az lenne, hogy volna-e ilyen gyújtásra igény? MZ-re átalakítás nélkül rá lehetne szerelni.

Segítséget kérnék a fejlesztésben és a tesztelésben, mert nekem sajnos nincs MZ-m amin tesztelni tudnám a cuccot.

Ez a programozó szoftveréről egy screenshot:


Kép

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

És akkor benzinszagú az olaj. De ez már másik topic.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Weedow »

akos02 írta:Az a baj, hogy nem tudok üzemi menetet menni vele, mert így nem nagyon lehet használni. A légszűrő már lett nézve, ki is lett fújva belőle a por, de aztmondták hogy még arra a kifújásra se volt nagy szükség, mert elég tiszta volt. A gyertya egyébként fényes fekete, mivel tiszta olaj (nem korom). Köszönöm a szakértői választ !:D
Ezt kiderítheted ha megnézed mennyire zabálja az olajat (mennyi a leengedett olaj mennyisége) ha feltűnően sok akkor ellképzelhető hogy szimering.
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Az a baj, hogy nem tudok üzemi menetet menni vele, mert így nem nagyon lehet használni. A légszűrő már lett nézve, ki is lett fújva belőle a por, de aztmondták hogy még arra a kifújásra se volt nagy szükség, mert elég tiszta volt. A gyertya egyébként fényes fekete, mivel tiszta olaj (nem korom). Köszönöm a szakértői választ !:D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

akos02 írta:Sziasztok. Szarakodik a motorom, 4000 fölé nem lehet pörgetni, mert ott már rángat, fulldoklik stb. Ez valszeg a retkes gyertyámtól van, csak az a gáz, hogy kicserélem (egy tisztára), rárúgok 2-t, elindítom, és már is tiszta olaj az egész gyertya, már-már úszik az olajban. Már kaptam olyan tanácsot, hogy főtengelyszimering. Még nem cseréltem ki benne (majd a hó folyamán meglesz), de a kérdésem az lenne, hogy a szimmeringen kívül még mi okozhatja még ezt a problémát? Köszönöm a segítséget!
Pl okozhatja az hogy rúgsz rajta kettőt aztán leállítod. Ez nekem is létező probléma, full dzsuvás ha csak szarakodok vele pár percet. Viszont ha megyek vele, akkor teljesen jó őzbarna.

A gyertyát csak üzemi menet után szabad nézni, legalább fél óra legyen. Ha akkor is fényes fekete, akkor szimmering, ha matt fekete akkor sokat kap, nagy általánosságban ez igaz.

Ha egy fok fölé nem lehet pörgetni, az lehet egy nagyon elállítódott gyújtás, főtengelycsapágy (ha kalimpál, a gyújtás pontatlan), de a legvalószínűbb az elkoszolódott légszűrő. Ebben az esetben is fekete lesz a gyertya, mert az ugye már mind1 az égés szempontjából h sok a benzin vagy kevés a levegő, mindenképp túl dús lesz. Ilyen gondom volt direktszűrővel, amit ugye olajozni kell, csak félreértettem a használati útmutatót, és a végén már 3000 ig se pörgött, olyan volt mint a leszabályzás.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Értem. Azért előbb a gyújtást nézd át szerintem. A szimmeringhez elég nagy bontás kell. De én még így is a trafót tartom esélyesnek. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 »

:D Először is kösz a választ. Am nem egyik pillanatról a másikra jött, hanem egyre szarabb lett. Tehát az elején pótgyertya nélkül bátran indultam el. Majd kezdődött h pár hetente gyertyát kell tisztítani. Ezután jött h 1-2 használat utáni tisztítás, majd minden használat után, most pedig már a használat se megy nagyon :(
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

akos02!

Nekem trafónak tűnik. Szimmering azért nem valószínű, mert max a váltóból tudna olajat szívni, de oda inkább átfúj, ha szar a szimmering. Főleg ha ez egyik pillanatról a másikra jött.

Szerintem zárlatos a trafód. Próbáld meg járatni pár percig, és fogd meg a trafó házát. Ha nem tudod már levenni a kezed, akkor igazam volt. :twisted: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

hűtés miatt van benne trafó olaj üdv .juragy
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Sziasztok. Szarakodik a motorom, 4000 fölé nem lehet pörgetni, mert ott már rángat, fulldoklik stb. Ez valszeg a retkes gyertyámtól van, csak az a gáz, hogy kicserélem (egy tisztára), rárúgok 2-t, elindítom, és már is tiszta olaj az egész gyertya, már-már úszik az olajban. Már kaptam olyan tanácsot, hogy főtengelyszimering. Még nem cseréltem ki benne (majd a hó folyamán meglesz), de a kérdésem az lenne, hogy a szimmeringen kívül még mi okozhatja még ezt a problémát? Köszönöm a segítséget!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha nem tudsz gyárit szerezni, akkor bontóban próbálj keresni wartburg vagy trabi trafót. Én másfél évig jártam ilyenekkel, mert az volt itthon. Méretre, teljesítményre megegyezik a gyárival.

Az más kérdés, hogy amikor letérdelt, akkor lecseréltem egy szilárd Honda trafóra 8) :D Na azért az más világ :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Köszi a válaszokat, letesztelem!

Üdv
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én úgy tudom, a hűtés miatt van benne olaj.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

csikin írta:Majd valaki hozzáértő akkor elmondja van e teljesítménybeli különbség a kettő között, de én egy gyárira szavazok. ;)
különbség: súly:D
felesleges beleraknod azt a trafót két okból: egyik az hogy b@szottnagy és nem fog elférni normálisan, másik, meg hogy nagy a kapcsolási áram. hamarabb beéghet a megszakítód. inkább azt nézd meg, hogy leszedett gyertyapipa mellett, mekkora a legnagyobb szikra amit elő tud állítani az az utángyártott. nekem pilisborosjenői trafó van a kis TS-be ami ráadásul 6Vos. 10-12mmről röhögve ad szikrát. amit érdemes csinálni ezekkel, az az hogy meggátoljuk a kiszáradásukat. általában egy idő után levet eresztenek magukból, (aztán menetzárlatosak lesznek) ami azért van, mert töltőanyagként van benne valami olajféle. valami jó nitrós festékkel kend körbe az aluminium, és a müanyag rész találkozását, de úgy hogy előtte alaposan zsirtalanítod.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Majd valaki hozzáértő akkor elmondja van e teljesítménybeli különbség a kettő között, de én egy gyárira szavazok. ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Már lassan 4 hónapja egy teljes felújításban vagyok, és mivel régi trafóm van, valami nevenincs (nem gyári) ezért összerakáskor minden olyan dologra figyelni akarok, ami később hibalehetőségként felmerülhet. A lada trafót megbízhatónak tartom, ezért szeretném berakni. (mármint ha nincs hátránya)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Elvileg működni fog. De miért akarod kicserélni?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Hali!

Autó trafójára kicserélhetem az Etz trafóját?
Itt konkrétan egy Ladának a trafójára gondolok.

Üdv.
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

na én nem test zárlatra gondoltam hanem menet zárlatra kevés a menet vastag a drót csak speciális készülékkel lehet kimérni üdv. juragy
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Sunbim: A D+ ra fölösleges feszültséget vezetni.
A gerjesztés biztosítéka biztosan jó mert a blokkban a DF-en megjelenik a 12V
szóval a szénkefék között is van feszültség.
juragy: Lehet állórész szakadás is, de akkor vagy mindhárom fázis egyszerre (mert mind rossz), vagy a csillagpont a keksz.
bladzser: Szerintem mérd meg a forgórészen a csúszógyűrűk közötti és az állórész fázisok közötti ellenállását. És azt hogy a fázistekercsek testre (D-) átvezetnek-e.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

az állórész is lehet zárlatos nekem is az volt de előbb azt kéne megtudni : van gerjesztés? a 2 szénkefén villanynak kell lennie ajánlom a 4w izzós próba lámpát üdv juragy
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

akkor jol tippeltem :twisted: bar kb. 12 eve lattam utoljara hatulrol :lol: :lol:
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

bladzser írta:Helló!
Olyan problémám van, hogy nincs töltés :(
250es MZ blokkról van szó.
Egyenirányító után rátettem a D+ -ra a multimétert, 0,5 V ot mutat....
ha felpörgetem a motort, majdnem hogy csurira, akkor olyan 2 V.

A generátortól feljövő 3 vezeték jól van rádugva, (U V W) , illetve a DF is be van dugva, de azon 12 V -ot mérek (a dekninél) Normális ez?
Nekem már ott nem tetszik a dolog, hogy az egyenirányítő D3 részén CSAK 0,5V-ot mérek....

Szénkeféket megcsiszoltam, meg a "tengelyt" is aminek nekinyomódnak.
csak ugy finom csiszolás volt.
A szénkefék hozzáérnek rendesen.
A szénkefék hogyvannak, a belső a -, akülső a DF?
mert nekem így van benne.

Illetve a szénkeféknek mi a szerepük, ezeken történik a tekercs gerjesztése, vagy az az U V W szálakon keresztül?
Hülye generátor nem tudok rájönni miért nem tölt....



Az egyenirányítót tiszta, egy porszem sincs benne.

Végigolvastam vagy 40-45 hozzászólást ebben a témába, de semmi, valaki írta hogy ő 3, valahány V -okat mért az U V W -n.
És 6, valamennyit a DF-en.
Nekem is ennyit kellene mérnem (váltakozófeszültségben)?

A blokk oldalán én az UVW
csak 0,2 V -okat mérek egyenként...



Szerintetek hol lehet a hiba?


Aki tud segíteni légyszíves minnél hamarabb válaszoljon, mert a moci darabokban hever :( elektronikailag, jah és gyújtás az OK :!:

bocs ha hosszúra sikerült... várom a válaszokat....
Töltéslámpád nem kontakthibás/nincs kiégve?
...2A üvegbiztosíték nem kontakthibás?
... Húzd le a D+ról a gyári kábelt adj rá +12Vot , és ha felgerjed a generátor/van töltés/ akkor fesszab. hiba v. töltéslámpa v. bizti hiba.
...Esetleg rámérhetsz a szénkefe csatlakozókra is, ha jól rémlik olyan 3-4ohm körüli értéket kell hogy mutasson a műszer.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

quadfreerider írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy etz 150 elektronikájában van relé?? Vagy mi az amin ezek a számok vannak: 15, 30, 54, 56, 58???
Az a gyújtáskapcsoló. :)


Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bambi írta:gyorsan töltsünk lottót,mert lehet,hogy a heti nyerőszámok :)
király :)
aki már nem egyet látott. meg is játszom, ígérem.
ha bejön, 23,-án megyek....
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

bambi írta:gyorsan töltsünk lottót,mert lehet,hogy a heti nyerőszámok :)
:lol: :lol: :lol:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

quadfreerider írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy etz 150 elektronikájában van relé?? Vagy mi az amin ezek a számok vannak: 15, 30, 54, 56, 58???
képet tegyél fel légyszi,úgy könnyebben tudnánk segíteni
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

gyorsan töltsünk lottót,mert lehet,hogy a heti nyerőszámok :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

gyujtaskapcsolo? :twisted:
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy etz 150 elektronikájában van relé?? Vagy mi az amin ezek a számok vannak: 15, 30, 54, 56, 58???
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem forgórész tekercsszakadás, mert a fesszab rátolja a gerjesztőáramot, ami meg is jelenik, de nem áll fel mágneses tér. Próbáld megnézni hogy vezet e a forgórész a két csúszógyűrű között, persze ugy hogy nincsenek rajta a szénkefék, azok pedig csak akkor férnek el szépen ha jó helyre vannak bedugva. Zárlatos is lehet de akkor kimenne a gerjeszés biztosítéka (?) nemtudom.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Helló!
Olyan problémám van, hogy nincs töltés :(
250es MZ blokkról van szó.
Egyenirányító után rátettem a D+ -ra a multimétert, 0,5 V ot mutat....
ha felpörgetem a motort, majdnem hogy csurira, akkor olyan 2 V.

A generátortól feljövő 3 vezeték jól van rádugva, (U V W) , illetve a DF is be van dugva, de azon 12 V -ot mérek (a dekninél) Normális ez?
Nekem már ott nem tetszik a dolog, hogy az egyenirányítő D3 részén CSAK 0,5V-ot mérek....

Szénkeféket megcsiszoltam, meg a "tengelyt" is aminek nekinyomódnak.
csak ugy finom csiszolás volt.
A szénkefék hozzáérnek rendesen.
A szénkefék hogyvannak, a belső a -, akülső a DF?
mert nekem így van benne.

Illetve a szénkeféknek mi a szerepük, ezeken történik a tekercs gerjesztése, vagy az az U V W szálakon keresztül?
Hülye generátor nem tudok rájönni miért nem tölt....



Az egyenirányítót tiszta, egy porszem sincs benne.

Végigolvastam vagy 40-45 hozzászólást ebben a témába, de semmi, valaki írta hogy ő 3, valahány V -okat mért az U V W -n.
És 6, valamennyit a DF-en.
Nekem is ennyit kellene mérnem (váltakozófeszültségben)?

A blokk oldalán én az UVW
csak 0,2 V -okat mérek egyenként...



Szerintetek hol lehet a hiba?


Aki tud segíteni légyszíves minnél hamarabb válaszoljon, mert a moci darabokban hever :( elektronikailag, jah és gyújtás az OK :!:

bocs ha hosszúra sikerült... várom a válaszokat....
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Szivesen! Nekem kiválóan működött amíg 6v-os volt a gépem.
Boldog Újévet neked! :D
Trophy 250 UIT-200
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Dodi. Köszi, asszem bevált. trafó szívatott meg, meg tettem bele Német 260-as Isolatort. Később kiderül, most rohadt hideg volt 40 km. 3 fokban. :D
http://www.youtube.com/watch?v=yc90SHjVBmk
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Dénes írta:Lehet hülye kérdés, de: vezérlés módosítás nélküli 300-as hengerű ETZ-re is érvényesek a gyári gyújtásbeállítás adatai? Vagy érdemes néhány tizedet tologatni? Nálatok hogyan a legjobb? :D (én sosem próbálgattam még, 2,9 előgyújtás és 0,3-as hézagmérő szorul a megszkítón,ami lehet kevés...)

gyári ugye:
előgyújtás: 3-0,5mm
megszakító-hézag: 0,3+0,1mm

Szia

Megszakítóhézag legyen 0,4, az kell! Előgyújtás 3mm

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Lehet hülye kérdés, de: vezérlés módosítás nélküli 300-as hengerű ETZ-re is érvényesek a gyári gyújtásbeállítás adatai? Vagy érdemes néhány tizedet tologatni? Nálatok hogyan a legjobb? :D (én sosem próbálgattam még, 2,9 előgyújtás és 0,3-as hézagmérő szorul a megszkítón,ami lehet kevés...)

gyári ugye:
előgyújtás: 3-0,5mm
megszakító-hézag: 0,3+0,1mm
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

bambi írta:
Ekecs írta:A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
:lol: :lol: :lol: ez jó volt
:lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Ekecs írta:A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
:lol: :lol: :lol: ez jó volt
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Ekecs írta:A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....

Így-így! Jól mondod!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég