Elektronika topik - a pokol kapuja
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
Stravkó!
a foncsor üvegjébe nincs beütve E betű vagy ebbe a világító kukacba?
a foncsor üvegjébe nincs beütve E betű vagy ebbe a világító kukacba?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Egyszer már tettem föl róla képet,de most nem találom. Majd újra lefotózom neked,amúgy nem én tettem bele,már úgy vettem. Egyenlőre nem szándékozom eladni,de majd szólok,ha mégis megválok tőle! Ja,és kék szinű az angyalszem!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Stravkó!
Képet tudnál küldeni róla? És hogy építetted be?
Előre is köszi!
Esetleg nem eladó
Képet tudnál küldeni róla? És hogy építetted be?
Előre is köszi!
Esetleg nem eladó
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Nekem van ilyen fényszóróm,amiben "angel eye" van! Jól világít,nem zavar be a helyzetjelző,mondjuk az síküveges,és a foncsor van bordázva. A szakmai szleng kristálylámpának hívja. Természetesen E betű nincs benne.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Üdv!
Komoly kérdésem van Szerintetek egy ilyen cucc mennyire rontaná a halogén trabi foncsor fényszórását? (Helyzetjelző helyett raknám be.)
http://www.ioffer.com/i/01-02-01-BMW-5- ... -118040091
Komoly kérdésem van Szerintetek egy ilyen cucc mennyire rontaná a halogén trabi foncsor fényszórását? (Helyzetjelző helyett raknám be.)
http://www.ioffer.com/i/01-02-01-BMW-5- ... -118040091
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Köszönöm a tanácsokat minden csatlakozást megszorítottam és valahol ráhibázhattam, mert most működik tompítottal is minden és nem áll le a moci. Tök jó. zoldo
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Elektronika
zsakfos írta:Na az árra azért nem innék mérget.Egyrészt 2 éve vettem,azóta változhatott az ára,meg hát már azért a memóriám sem a régi igy 40 felett.Viszont itt vannak aképek:a felső 2-t még szét is pattintottam hogy lásd miről is van szó.A jó ebben a fajtában hogy annyit és úgy pattintasz össze ahogy neked a legjobb,akár elhelyezésileg akár esztétikailag stb.
Szuper, köszönöm szépen! Most már mindent tudok, megnézem autósboltba! Kösz mégegyszer!
Motor, őrület
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
BÓTBAN!csikin írta:A gerjesztéshez hol kaptál 2A-es késes biztit?
Komolyra forditva,most lebuktam.Nem 2A-es bizti van benne hanem 3A-es.Az van készletben bárhol.Sőt most éppen mindenféle van benne mert kivágattam párat amikor kisérletezgettem a ledekkel.Egyébként létezik 2A-es is de annyira én nem jártam utána.Tutira nem lesz baj ha 3A-es van benne.
http://www.mikoautosbolt.hu/content/view/48/79/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A gerjesztéshez hol kaptál 2A-es késes biztit?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.10.06. 15:53-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na az árra azért nem innék mérget.Egyrészt 2 éve vettem,azóta változhatott az ára,meg hát már azért a memóriám sem a régi igy 40 felett.Viszont itt vannak aképek:a felső 2-t még szét is pattintottam hogy lásd miről is van szó.A jó ebben a fajtában hogy annyit és úgy pattintasz össze ahogy neked a legjobb,akár elhelyezésileg akár esztétikailag stb.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.10.06. 15:55-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
1500,- Ft volt az enyém.
Autósboltban vettem.
Autósboltban vettem.
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Elektronika
Lassan elfelejtek olvasni.. szóval az árat már tudom, jöhet a kép!Jeami írta:Ez érdekelne, tegyél fel róla légy szíves...árban mennyi volt? A lenti cucc jónak tűnik csak elég borsos az ára szerintem..~ 5000 pénzzsakfos írta:Nekem késes biztitartóm van.Ha jól emlékszem 800 ft volt a 4db.Ez olyan pattintós,tetszőlegesen felhelyezhető,egymásba pattinthatók.Ha érdekel teszek fel képet.
Motor, őrület
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Elektronika
Ez érdekelne, tegyél fel róla légy szíves...árban mennyi volt? A lenti cucc jónak tűnik csak elég borsos az ára szerintem..~ 5000 pénzzsakfos írta:Nekem késes biztitartóm van.Ha jól emlékszem 800 ft volt a 4db.Ez olyan pattintós,tetszőlegesen felhelyezhető,egymásba pattinthatók.Ha érdekel teszek fel képet.
Motor, őrület
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hello.
Kicseréltem a hagyományos Etz foncsort a motoromon Trabant H4 foncsorra.Nem nagy dolog,viszont csináltam pár képet róla és egy kis leirást.Ha valakit érdekel az innen leszedheti.
http://hevizms.extra.hu/download.php?view.20
Találni még 1-2 dolgot ott az oldalamon azt is nézzétek meg.
Kicseréltem a hagyományos Etz foncsort a motoromon Trabant H4 foncsorra.Nem nagy dolog,viszont csináltam pár képet róla és egy kis leirást.Ha valakit érdekel az innen leszedheti.
http://hevizms.extra.hu/download.php?view.20
Találni még 1-2 dolgot ott az oldalamon azt is nézzétek meg.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem késes biztitartóm van.Ha jól emlékszem 800 ft volt a 4db.Ez olyan pattintós,tetszőlegesen felhelyezhető,egymásba pattinthatók.Ha érdekel teszek fel képet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Ehhez hasonlót építettem be nemrég, plusz a bizt. tartó alját bekentem szilikonos trutyival.
Egy hátránya van, kevés rajta a csatlakozó, de plusz két saru, két rövid kábel, és a probléma megoldva.
Egy hátránya van, kevés rajta a csatlakozó, de plusz két saru, két rövid kábel, és a probléma megoldva.
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Elektronika
Ilyet próbált már valaki? Vagy van jobb? Az ára nem túl baráti,,
Mostanában bárhogy hajlítgatom sokszor meglazulnak a biztik és ilyenkor menetközbe elmegy minden..
Jó lenne átalakítani késesre...mit ajánlotok?
Motor, őrület
- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Elektronika
Ma raktam teljesen össze a motrom és jó lett, be lehet az előgyújtást 0,4es megszakító hézaggal állítani, és magas fordulaton terhelésnél is abba hagyta a motor a rágó hangot. Főtengely csapágyakat kellett csak cserélnem. Gondoltam leírom hátha valaki ugyan ebben a cipőben jár...
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziazoldo írta:zoldo sziasztok egy olyan gondom van etz 250 el ha ráadom a tompított vagy hosszú fényt leáll amoci.De csak akkor ha a töltés lámpa kigyullad vagyis alacsony fordulatnál. Töltés van új forgórész fesz szabi is új szénkefékis akku is újak.Magasabb fordulaton tökéletesen működik minden. Ha van valakinek ötlete várnám. sziaszto előre is kösz. Zoldo
Ez azért van ,mert az izzónak induláskor elég nagy az áramfelvétele. A leállást az okozhatja, hogy nem elegendő a töltésed azon a fordulaton, ahol leáll a motor, vagy szimplán a csatlakozások eloxidálódtak már az évek során így ott tényleg nagy az áramfelvétel és elveszi a gyújtástól a világítás az áramot, így az nem tud tovább működni és leáll a motor.
Akkuprobléma is okozhatja (nincs elég kapacitása az akkunak)
Ezt akár simán a motoron ki tudod deríteni.
Felkapcsolod a világítást, úgy hogy nem jár a motor, ha az akku így 1 percen belül véletlenül lemerülne, akkor bizony oda van. Hülye teszt ez, de működik.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az új szénkefékről megvan a véleményem! Aki teheti, az vegyen hasonló méretű és kinézetű bronzkefét az autósboltban és alakítsa az MZ-hez. Ezek az utángyártott MZ szénkefék semmit nem érnek. Nem egyszer ütköztem már miattuk problémába (főleg a 6V-os rendszernél).Gyurmooo írta:Új szénkefe, lehet nem érintkezik rendesen?
Alapvetően, ahol a grafitba be van préselve a vezeték, ott gyengülnek meg és elfelejtik vezetni az áramot.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szia! Mire gondolsz?Lényegében egyszerűen egy olyan csatlakozót kötsz a szivargyújtó pozitivjára mint amilyen az akksi pozitivján van(rátűző saru,szemes saru stb,kinek milyen az akksija) azt rákötöd.Vagy kötheted bárhova ahol van pozitv és hely.Mindenképp célszerű úgy bekötni hogy gyújtás nélkül legyen benne energia.A test az meg szinte bárhova köthető a motoron csak valahogy legyen köze a vázhoz.Ennyi.Ja és biztositék nem árt ha van a pozitiv szálban.kisbocsi írta:Üdv!
Tudna nekem valaki képet küldeni szivargyujtó akksira kötésről?
Itt van pár fotó hogy én hogy oldottam meg:http://hevizms.extra.hu/download.php?view.11
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Elektronika
Üdv!
Tudna nekem valaki képet küldeni szivargyujtó akksira kötésről?
Tudna nekem valaki képet küldeni szivargyujtó akksira kötésről?
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Elektronika
Igen, meglehetősen jó, nem gány a cucc, a műszer elviekben be van kötve mert visszakövettem a hengerfejig a kábelét, csak kíváncsi vagyok mi baja. Erre a szétszedési módar gondoltam én is csak gondoltam megkérdezem előtte az tuti.waresz írta:annyira sok ilyen műszertartót láttam már, és annyira igényes, hogy szerintem valaki anno gyárthatta, vagy valami extaként kapható lehetett. TShez köze sincs, etz cucc az.hőfokmérő, tankvisszajelző egyaránt baromság, egy sima közönséges idő órának van a legtöbb értelme benne,vagy feszültség mérő órának. szétszedni úgy kell ,hogy felfelé kihúzod a gumi tokbol a műszert. valószínűleg azért nem megy, mert nincs se szondája, se bekötve.Jeami írta:Más: Az ETZ műszereket hogyan lehet szétszedni? Le lehet húzni az aljáról a gumi kúpokat? Azért kérdezem mert az enyémen pluszba van egy hőfokmérő (ami tök ugyanúgy van felfogatva a két műszer között, ugyanolyan gumi-kúpos aljával..egyedi cucc lehet vagy talán a TS-en vol itt töltésmérő?) és szeretném tudni hogy miért nem megy? Próbáltam a gumi alját szétszedni de nem akarom gyilkolni. Próbáljam meg kihúzni felfelé az egészet?
Meg egyébként nálunk középiskolában volt egy jó mondása at osztálytársamnak gyakorlaton: ..Lepattintottam a műszer fedelét, aztán láttam hogy nem is pattintós.. Na nem szeretnék így járni, ezért az óvatosság..
Motor, őrület
Re: Elektronika
annyira sok ilyen műszertartót láttam már, és annyira igényes, hogy szerintem valaki anno gyárthatta, vagy valami extaként kapható lehetett. TShez köze sincs, etz cucc az.hőfokmérő, tankvisszajelző egyaránt baromság, egy sima közönséges idő órának van a legtöbb értelme benne,vagy feszültség mérő órának. szétszedni úgy kell ,hogy felfelé kihúzod a gumi tokbol a műszert. valószínűleg azért nem megy, mert nincs se szondája, se bekötve.Jeami írta:Más: Az ETZ műszereket hogyan lehet szétszedni? Le lehet húzni az aljáról a gumi kúpokat? Azért kérdezem mert az enyémen pluszba van egy hőfokmérő (ami tök ugyanúgy van felfogatva a két műszer között, ugyanolyan gumi-kúpos aljával..egyedi cucc lehet vagy talán a TS-en vol itt töltésmérő?) és szeretném tudni hogy miért nem megy? Próbáltam a gumi alját szétszedni de nem akarom gyilkolni. Próbáljam meg kihúzni felfelé az egészet?
Bokodi Áron- WARESZ
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Elektronika
Más: Az ETZ műszereket hogyan lehet szétszedni? Le lehet húzni az aljáról a gumi kúpokat? Azért kérdezem mert az enyémen pluszba van egy hőfokmérő (ami tök ugyanúgy van felfogatva a két műszer között, ugyanolyan gumi-kúpos aljával..egyedi cucc lehet vagy talán a TS-en vol itt töltésmérő?) és szeretném tudni hogy miért nem megy? Próbáltam a gumi alját szétszedni de nem akarom gyilkolni. Próbáljam meg kihúzni felfelé az egészet?
Motor, őrület
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem is igy megy a feklampam miota megvettem a motort(2eve) Eleve szar volt mikor vettem s atjott a szomszed muhejbol az oreg s o mondta h ne szarozzak, inkabb csinaljam meg ezt es igaza volt Azota hozza se nyultam
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Elektronika
Ötletes! Kösz a hozzászólásokat végül is kicsit mázli alapon sikerült megcsinálnom: - A hátsó anyával rögzítettem, rá a kábelsarut és anyát...persze égett folyamatosan....kicsit lazítottam a hátsó fék pálcán..jó! Nos röviden ennyi!zsakfos írta:Hú ez tök egyszerű és egyben nagyszerű megoldás.Imádom az ilyen brilliáns ötleteket.Még akár az útszélén is meglehet oldani igy a fékkapcsoló hibát,ha van egy kis drót meg fogó az embernél.KILL3R etz írta:Urak!
Aki a hátsó féklámpa kapcsolóval szív ne tegye...
Egyszerű a megoldás: arra a tengelyre ami a fékkulcsot mozgatja acélból tegyetek a hurkot, és a kiálló rész úgy hajlítsátok, hogy elérje a kapcsoló kivezetését. Szóval amikor rálépsz a fékre, akkor nekinyomja az érintkező kivezetésének az acélt. Lényegében ugyanaz mint belül csak ezt kb fél perc beállítani. és sose mászik el. Nekem a simón így van megoldva.
Csináltam egy képet róla:
Kicsit retkes...
Viszont a Simolino-n nekem is nemsokára hátsó fék kapcsoló csere lesz, lehet a fenti módszert alkalmazva...
Motor, őrület
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hú ez tök egyszerű és egyben nagyszerű megoldás.Imádom az ilyen brilliáns ötleteket.Még akár az útszélén is meglehet oldani igy a fékkapcsoló hibát,ha van egy kis drót meg fogó az embernél.KILL3R etz írta:Urak!
Aki a hátsó féklámpa kapcsolóval szív ne tegye...
Egyszerű a megoldás: arra a tengelyre ami a fékkulcsot mozgatja acélból tegyetek a hurkot, és a kiálló rész úgy hajlítsátok, hogy elérje a kapcsoló kivezetését. Szóval amikor rálépsz a fékre, akkor nekinyomja az érintkező kivezetésének az acélt. Lényegében ugyanaz mint belül csak ezt kb fél perc beállítani. és sose mászik el. Nekem a simón így van megoldva.
Csináltam egy képet róla:
Kicsit retkes...
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv, nálam akkor volt ilyen gond, amikor a hengerfej bordája elvágta a gyújtókábelt. (rossz helyen volt elvezetve)zoldo írta:zoldo sziasztok egy olyan gondom van etz 250 el ha ráadom a tompított vagy hosszú fényt leáll amoci.De csak akkor ha a töltés lámpa kigyullad vagyis alacsony fordulatnál. Töltés van új forgórész fesz szabi is új szénkefékis akku is újak.Magasabb fordulaton tökéletesen működik minden. Ha van valakinek ötlete várnám. sziaszto előre is kösz. Zoldo
Akkor (épp úton) beszigeteltem és ráhúztam vmi fém gyűrűt...azóta is úgy van. Bár lassan már a gyűrűt is elvágja a hengerfej..haha
Szóval érdemes megnézni a vezetékelést, gyertyapipa-gyújtókábel-trafó.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Urak!
Aki a hátsó féklámpa kapcsolóval szív ne tegye...
Egyszerű a megoldás: arra a tengelyre ami a fékkulcsot mozgatja acélból tegyetek a hurkot, és a kiálló rész úgy hajlítsátok, hogy elérje a kapcsoló kivezetését. Szóval amikor rálépsz a fékre, akkor nekinyomja az érintkező kivezetésének az acélt. Lényegében ugyanaz mint belül csak ezt kb fél perc beállítani. és sose mászik el. Nekem a simón így van megoldva.
Csináltam egy képet róla:
Kicsit retkes...
Aki a hátsó féklámpa kapcsolóval szív ne tegye...
Egyszerű a megoldás: arra a tengelyre ami a fékkulcsot mozgatja acélból tegyetek a hurkot, és a kiálló rész úgy hajlítsátok, hogy elérje a kapcsoló kivezetését. Szóval amikor rálépsz a fékre, akkor nekinyomja az érintkező kivezetésének az acélt. Lényegében ugyanaz mint belül csak ezt kb fél perc beállítani. és sose mászik el. Nekem a simón így van megoldva.
Csináltam egy képet róla:
Kicsit retkes...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Új szénkefe, lehet nem érintkezik rendesen?
Re: Elektronika
zoldo sziasztok egy olyan gondom van etz 250 el ha ráadom a tompított vagy hosszú fényt leáll amoci.De csak akkor ha a töltés lámpa kigyullad vagyis alacsony fordulatnál. Töltés van új forgórész fesz szabi is új szénkefékis akku is újak.Magasabb fordulaton tökéletesen működik minden. Ha van valakinek ötlete várnám. sziaszto előre is kösz. Zoldo
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szedd ki az egészet,nézd meg hogy működik és látni fogod mi a teendő.Ha minden része megvan a féklámpakapcsolónak akkor azzal semmi gond nincs hosszú évekig.Csak megfelelően be kell állitani és a csavaroknak funkcionálniuk kell.Ennyi.Jeami írta:Sziasztok! Tegnap nagy nehezen összeállt a gép csak a hátsó féklámpa kapcsoló beállítása mászott el..tegnap este forgattam de valahogy mindig égett...ha meg beállt és épp rögzítettem volna megint bekapcsolt.. mi a helyes beállítása ennek?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
akkor azon a réz érintkezőn kell hajlítani óvatosanJeami írta:Sziasztok! Tegnap nagy nehezen összeállt a gép csak a hátsó féklámpa kapcsoló beállítása mászott el..tegnap este forgattam de valahogy mindig égett...ha meg beállt és épp rögzítettem volna megint bekapcsolt.. mi a helyes beállítása ennek?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Jeamy: Rakat sz_r az a féklámpakapcsoló nálam is a hátsó féknél (bár elsőfékemen is ilyen van és az ott jó). Egy ideje készülök megcsinálni csúszókapcsolósra.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Elektronika
Sziasztok! Tegnap nagy nehezen összeállt a gép csak a hátsó féklámpa kapcsoló beállítása mászott el..tegnap este forgattam de valahogy mindig égett...ha meg beállt és épp rögzítettem volna megint bekapcsolt.. mi a helyes beállítása ennek?
Motor, őrület
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát akkor ez már eleve gyanúsan olcsó volt a maga 2500 ft-ával.Szerintem neked eleve rosszat adtak el azért volt ilyen olcsó. Viszont alényeg hogy jó lett végre a töltésed.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
zsakfos írta:Hát nem tudom.Lehet nem egyről beszélünk.A mofakernél,ami köztudottan az olcsóbb boltok közé sorolandó,a 6V-os Magyar fesszabályzó 4270 ft.Szerintem azok nem olyan rosszak.http://mofaker.hu/?termek_id=30040
Na én ugyanezt vettem legutoljára 2500ft-ért és hamar be is szart. De lehet, hogy kifogtam egy hétfői gyártásut.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát nem tudom.Lehet nem egyről beszélünk.A mofakernél,ami köztudottan az olcsóbb boltok közé sorolandó,a 6V-os Magyar fesszabályzó 4270 ft.Szerintem azok nem olyan rosszak.http://mofaker.hu/?termek_id=30040
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Részben igazad van mert megkérdeztem egy hozzáértő embert aki azt mondta, hogy ha 60ft-nyi alkatrész helyett 120ft-nyit raktak volna bele akkor akár még jó is lenne /persze ezt nem kell szó szerint érteni/. Régebben valóban jók voltak ezek az elektromosak /akkor még 5e-ért/ viszont elözönlötte a boltokat ez a 2500ft körüli ami viszont szar és gyakran olyan helyről származik ahol az MZ-ről még csak nem is hallottak. Az egyik például valamelyik távol keleti országból van, már nem emlékszem hogy honnan de ha valakit érdekel akkor holnap megnézem.zsakfos írta: Nekem meg amig 6V-os volt a /1-em,akkor a mechanikus eredeti volt szar és amikor a boltban vettem a fekete dobozos elektronikus fesszabot a töltésem jó lett és egészen addig ilyen volt amig át nem épitettem a motort 12V-ra.Sőt amikor eladtam a fesszabot, az aki aki megvette,utána jelezte hogy nála is tökéletesen működik.Szóval nem lehet 1 esetből tanulságokat levonni.Elég fura hogy nálad 3 is tönkrement,mig sok embernél nagyon jól működik ez a fajta fesszab.A lényeg viszont hogy végre jó lett a töltésed,mindegy hogyan és milyen áron.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
ez rendben van csak a kerdes nem erre vonatkozottEkecs írta:z25z
ha rossz a hézag:nehezen indul,gyenge a szikra,nincs erő.Szóval szutyok,na.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem meg amig 6V-os volt a /1-em,akkor a mechanikus eredeti volt szar és amikor a boltban vettem a fekete dobozos elektronikus fesszabot a töltésem jó lett és egészen addig ilyen volt amig át nem épitettem a motort 12V-ra.Sőt amikor eladtam a fesszabot, az aki aki megvette,utána jelezte hogy nála is tökéletesen működik.Szóval nem lehet 1 esetből tanulságokat levonni.Elég fura hogy nálad 3 is tönkrement,mig sok embernél nagyon jól működik ez a fajta fesszab.A lényeg viszont hogy végre jó lett a töltésed,mindegy hogyan és milyen áron.Nandor írta:Sziasztok
Sikerült szereznem egy eredeti mechanikus fesz. szabályzót. Felraktam úgy fellelt állapotban és rögtön megszűntek a töltés problémáim amikkel már márciustól szívok. A tanúság csak annyi, hogy ez idő alatt három elektronikus szabályzót vettem és mindegyik rövid időn belül tönkrement.
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy messziről kerülje el a boltokban kapható 6v-os fekete dobozos /bár az egyik kék volt / 2500ft-os szabályzót, és vagy mechanikusat szerezzen vagy vegyen egy jó minőségű lehetőleg ismerős által készített elektronikusat.
Viszont lenne egy kérdésem is, még pedig az hogy hogyan lehet állítani a 6v-os mechanikuson valamint hogy kell karbantartani?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
z25z
ha rossz a hézag:nehezen indul,gyenge a szikra,nincs erő.Szóval szutyok,na.
ha rossz a hézag:nehezen indul,gyenge a szikra,nincs erő.Szóval szutyok,na.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nandor
Addig tartod karban,míg be nem szerelted
Ha így jó,nem kell piszkálni,a prespán-papír meglegyen a búrában.
Viszont ha szét kell húznod egyszer a dinamót,utána búra le,és a mozgó érintkezőt
kézzel 2-3x érintkeztesd az állóhoz,így rendezed a remanens mágnesességét.
Nálam örökös mint a nyomorúság.
Addig tartod karban,míg be nem szerelted
Ha így jó,nem kell piszkálni,a prespán-papír meglegyen a búrában.
Viszont ha szét kell húznod egyszer a dinamót,utána búra le,és a mozgó érintkezőt
kézzel 2-3x érintkeztesd az állóhoz,így rendezed a remanens mágnesességét.
Nálam örökös mint a nyomorúság.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
regebben volt mar rola szo, de sztem meg a nagyon regi forumon, mert itt nem talalom, hogy mi a hatasa a megszakitohezagnak, van valaki aki emlekszik ra es leirna?
valami olyasmi remlik, hogy nagyobb hezag eseten kevesebb ideje van toltodni? a trafonak es az a szikra erosseget is befolyasolja vagy hogy is van ez?
valami olyasmi remlik, hogy nagyobb hezag eseten kevesebb ideje van toltodni? a trafonak es az a szikra erosseget is befolyasolja vagy hogy is van ez?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Sziasztok
Sikerült szereznem egy eredeti mechanikus fesz. szabályzót. Felraktam úgy fellelt állapotban és rögtön megszűntek a töltés problémáim amikkel már márciustól szívok. A tanúság csak annyi, hogy ez idő alatt három elektronikus szabályzót vettem és mindegyik rövid időn belül tönkrement.
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy messziről kerülje el a boltokban kapható 6v-os fekete dobozos /bár az egyik kék volt / 2500ft-os szabályzót, és vagy mechanikusat szerezzen vagy vegyen egy jó minőségű lehetőleg ismerős által készített elektronikusat.
Viszont lenne egy kérdésem is, még pedig az hogy hogyan lehet állítani a 6v-os mechanikuson valamint hogy kell karbantartani?
Sikerült szereznem egy eredeti mechanikus fesz. szabályzót. Felraktam úgy fellelt állapotban és rögtön megszűntek a töltés problémáim amikkel már márciustól szívok. A tanúság csak annyi, hogy ez idő alatt három elektronikus szabályzót vettem és mindegyik rövid időn belül tönkrement.
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy messziről kerülje el a boltokban kapható 6v-os fekete dobozos /bár az egyik kék volt / 2500ft-os szabályzót, és vagy mechanikusat szerezzen vagy vegyen egy jó minőségű lehetőleg ismerős által készített elektronikusat.
Viszont lenne egy kérdésem is, még pedig az hogy hogyan lehet állítani a 6v-os mechanikuson valamint hogy kell karbantartani?
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Na tényleg ám!
Ez - és remélem jól értelmezem - olyan hogy pl. a H4 búrámban be vagyon írva hogy H4 60/55W (plusz 24V rendszer esetére is volt egy adat..).Tehát csak ezt a típusú és ilyen teljesítményű izzót használhatom adott fesz. rendszeren. Tiszta sor. Ennyi. Közel sem azt mondja ki hogy a járművemen csakis a gyári kiépítésnek megfelelő világító herkentyűt használhatok.
Ez - és remélem jól értelmezem - olyan hogy pl. a H4 búrámban be vagyon írva hogy H4 60/55W (plusz 24V rendszer esetére is volt egy adat..).Tehát csak ezt a típusú és ilyen teljesítményű izzót használhatom adott fesz. rendszeren. Tiszta sor. Ennyi. Közel sem azt mondja ki hogy a járművemen csakis a gyári kiépítésnek megfelelő világító herkentyűt használhatok.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 88 vendég