Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: torokb »

bonalaco írta:Letszi valaki Nekem is irjon egy tippet! Koszi
Hát, ha kiég a bizti, akkor biztos hogy van valami zárlatszerű. Innen elég nehéz mást mondani mint hogy várj egy napot (ez azóta megvolt :wink: ), és nézd meg újra sorba az összes drótot, nem nyomtál e félre valamit aksicsere közben. És azért nézd meg azt a polaritást is, én találkoztam "fordított polaritású" akksival. (Már úgy értem hogy az akksimon jól van jelölve a polaritás, csak éppen másik oldalra esik a negatív és a pozitív mint az előzőnél. Cserekor hosszabbra is kellett cserélnem az egyik kábelt...)
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

kupi írta:
Brooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Szia
Én már közel husz éve vagyok 6 voltos ismerem a problémád és csak azt tudom ajánlani probálj meg minden nagyobb fogyasztot amit lehet energia takarékos(ledes)izzora"cserélni pl helyzetjelző házsó izzó féklámpa müszerfal világitás és az irányjelző relé elekronikusra cserélve....A töltés visszajelzöt ne!Az igy nyert + már elég az első lámpa és az irányjelző müködtetésére.Vagy ahogy én csinálom minden gyári de nappal ha nem muszáj nem használom a tompitotat csak a helyzetjelzöt.A rend őrének ha szol megköszönöm a figyelmeztetést és menézem az izzot"persze csak alibiböl.

Amit ehhez hozzátennék az nem a témához, tartozik,, csak megjegyzem.
A motorosokat, bizony ma a felgyorsult világban nagyon sok veszély fenyegeti.
Szerintem nem nyersz azzal többet, ha nem használod a tompítottat, mint amennyi veszélynek kiteszed magad.
Én nappal éjjel, bármilyen napszakban, amit autóba, vagy motorra ülök, azonnal használom a lámpát! Motoron többnyire fényszóróval megyek állandóan! Persze, ezt el lehet ítélni, de ha mondjuk egy félálmos vezetőnek, kisüti a szemét, akkor adott esetben az életemet menti, meg hogy nem kezdi előzni szemből a másik autót, mert mondjuk engem nem látott! Így maximum jelez, hogy fényszórón megyek, és visszaintek, és minden megy tovább.
Viszont látott már kilométerekről!
Éjjel, meg szürkületkor elég a tompított, de nappal nem olyan zavaró a fényszóró!
Egyébként jó töltéssel semmilyen gondot nem okoz a lámpa használat!
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

jarumasz írta:Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT. :-k
miazhogy nem mentél vele sokat? nem mentél vele sokat és behalt? :roll: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

bonalaco írta:Udv Nekem champion van es N14Y os, gond nelkul mukodik (igaz nemreg van meg a motor)
Marelli BP7HS /lincensz-es francia gyártmány ez már/ Km-t annyit ment már vele a motor hogy le sem írom inkább....+amennyiről nem tudok.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Letszi valaki Nekem is irjon egy tippet! Koszi
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Gyertya téma!


NGK B8HS ---> 7000km +
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

jarumasz írta:Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT. :-k
Nekem Brisk N14C van, gond nélkül üzemel már több mint 1000 km óta. 250es azt szereti, a 15 ös túl kicsi neki.
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Udv Nekem champion van es N14Y os, gond nelkul mukodik (igaz nemreg van meg a motor)
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT. :-k
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Hello mindenki!
Kene egy kis segitseg,tehat etz 251esem van es vettem bele uj akkut mert a regi mar nagyon bevolt halva,ugyanolyan 12v 9Ah.Rakom bele kipuhant a harmadik biztositek (16A) gondoltam semmi gond kiszedtem az akkut kicsereltem a biztositekokat,smirgli papirral megtisztitottam vissza bele megint kivagta ugyanaz a biztositekot...Mit nezzek meg milehet a gond.Polaritas tuti nem mert egyik kabel rovidebb es nemer el oda ahova nemkell.
KOszonom a segitsegeteket
szerk 21.06: elfelejtettem mondani h elotte minden okesan mukodott,nemturtam bele,csupan a regi akksi kivolt veve es allt 5,estleg 6 napot (akku nelkul),es kulcs nemvolt benne a cserkor,hab ar ez termeszetes
Lacc
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:shock: tulsokat kivansz ababettatol, max 35w ot :!: [-X
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

elektronika félistenei!

babetta gyújtásból ki lehet hozni valahogy 10-12 Ampert? :-k :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Devil írta:
nyakas írta::lol: az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz \:D/
egybe van az elektronikaval a trafo, uj cuccok, szoval nemtudom, hogy mukodnek e, elvileg jol van bekotve, de valami megsem jo
ha valami nem jó,van eladó alkatrészem babetta gyújtáshoz teso.Még felfogatáshoz közbetétem is :D
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

nyakas írta::lol: az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz \:D/
egybe van az elektronikaval a trafo, uj cuccok, szoval nemtudom, hogy mukodnek e, elvileg jol van bekotve, de valami megsem jo
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:lol: az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz \:D/
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

kellene egy kis segitseg! babetta gyujtas lett rarakva egy kis tsre, erdekelne, hogy is kellene beallitani, meg nemvolt v ele idom foglalkozni, de a tulaj aztmondta, hogy nem all jol, meg egyenlore szikra sincs!
skoda120ls
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2009.06.28. 20:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 150 - 88' 12V

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: skoda120ls »

Ja milyen bolond vagyok azt elfejettem elmondani hogy a motor tünetei azok, hogy nem forogja ki magát.. . 3től használható, de amikor ellépi azt az 5ezres fordulatot, de van hogy 4,5tól ugy érzem mintha gyakorlatilag egyre lassabban gyursulna, és 5 felett csak kinszenvedés van, mintha nem akarna forogni, csak nagy lasan, sőt van hogy 6erzen megáll a mutató... igaz ezt üresben nem csinálja, ugy egy nagyobb gázadásra kiforogja az órát, de terhelés alatt sajna nem nagyon. egyszerűen nem lehet kiforgatni a maximális telesitményig ~6,300 ....
skoda120ls
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2009.06.28. 20:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 150 - 88' 12V

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: skoda120ls »

Sziasztok! :)

Szeretném segitségeteket kérni! van egy 1987es megszakitó nélküli gyujtásos 150es ETZ-m :D jó kis gép, egészen megszrettem mióta megvan. csak az a baj hogy sajna sose hozta azt a teljesitményt amit egy 150es-nek tudnia kell. nagyon sokat variáltam vele, meg is furattuk, de sajna nem lett még igysem az igazi. de legutoljára rájöttem valamire - van ugyebár a jeladó, és azon van egy U-alaku luk amibe belejön egy nút ,amit tudunk ugyebár állitani a két csavarral. nos a probléma az hogy annak a jeladója, ami rajta van a főtengely végén, szóval az U alaku luk nagyon ki van járódva, rendesen lötyöb benne... s néztem haverét az egyáltalán nem. szerintem azért nem leht jó a motor nagyobb fordulatszámon, mert a gyutjás elállitódik, ugye mivel tud ottan mozogni magának. azt hadd kérdezzem meg hogy volna e lehetőség ezt cserélni, s hogy mennyibe kerül, .... sajna a mofaker honlapján nem találtam semmi ilyesmit :(

remélem sikerült értelmesen leirnom a problémát, .. kérem szépen akinek van valami ötlete kérem irjon! :) nagyon szépen köszönöm! :) sziasztok

Kép
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Alfa írta:Szénkefék, csúszógyűrűk jók?

Amúgy az álló és foggórész kimérése pontosan megvan a szerelési kézikönyvben (innen is le lehet szedni jó minőségű magyart). Amúgy azoknak nem lehet túl sok baja, általában zárlat, esetleg szakadás, amit multiméterrel simán ki lehet mérni (az ellenállásokat, úgy értem).

Amit nem írnak, azok olyan bagatell problémák, mint ami pl nekem volt. A forgórész egyik kivezetését véletlen elhajlítottam, így alacsony fordulaton hozzáért a testhez a rezgés függvényében, és teljesen rapszodikus volt mikor világít a töltésjelző, mikor halványan, és mikor nem. Nagyobb fordulatra már nem ért hozzá (mindig :lol: ). Bambi ha nem találja meg, sose jövök rá.
Köszi a választ, szénkeféket meg fogom mérni kaja után, és megnézem a kimérést is, meglássam mire jutok!

ThUnDeR
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Szénkefék, csúszógyűrűk jók?

Amúgy az álló és foggórész kimérése pontosan megvan a szerelési kézikönyvben (innen is le lehet szedni jó minőségű magyart). Amúgy azoknak nem lehet túl sok baja, általában zárlat, esetleg szakadás, amit multiméterrel simán ki lehet mérni (az ellenállásokat, úgy értem).

Amit nem írnak, azok olyan bagatell problémák, mint ami pl nekem volt. A forgórész egyik kivezetését véletlen elhajlítottam, így alacsony fordulaton hozzáért a testhez a rezgés függvényében, és teljesen rapszodikus volt mikor világít a töltésjelző, mikor halványan, és mikor nem. Nagyobb fordulatra már nem ért hozzá (mindig :lol: ). Bambi ha nem találja meg, sose jövök rá.
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Töltés gondok

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Üdv!

Nem kis gondom van a 250-es ETZ-m töltésével. Régi mechanikus feszabbal csak 3-4000-es fordulaton van 13.5-14V körüli töltés, alapjáraton semmi nincs. Terheletlenül, csak gyújtás állásban 13.3 a töltés, de ha felkapcsolom a villanyt akkor 12.8-ra esik és folyamatosan csökken.
Először fesszab-ra gondoltam, csináltattam is Subee-val egyet, de sajnos ez sem oldotta meg a problémámat. Diódasort szétforrasztottam és egyesével kimértem őket, azok jók..
Honnan tudnám meg mi lehet a probléma? Mert sok minden ezeken felül nem maradt ugye, csak az álló illetve a forgórész.

Írjatok, mert elég tanácstalan vagyok :)

ThUnDeR
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

tibike931 írta:Sziasztok ! Olyan gondom akadt egy etz 125 géppel h nem ég a az üres visszajelző kis lámpám! Az égő jó! Vhol érintkezési (kontakt) hiba lehet, de nem tudom hol keresgéljek! Remélem tudtok segíteni a hiba felkutatásában!:)
Nem nehéz végigkeresned hogy hol lehet a baj, egy kék színű vezetéket keress , vagy mérj végig, ami a fordulatszámmérő visszajelző lámpájától lemegy egészen a gyújtásoldali deknifedél alá, és ott a lánckerék alatt megtalálod a bekötési helyét. Lehet hogy ott elengedte a rögzítés, vagy csak egyszerűen koszos és nem érintkezik.
Mérd végig a vezetéket műszerrel és biztos meglesz a hiba.

ThUnDeR
tibike931
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.06.05. 12:31
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibike931 »

Sziasztok ! Olyan gondom akadt egy etz 125 géppel h nem ég a az üres visszajelző kis lámpám! Az égő jó! Vhol érintkezési (kontakt) hiba lehet, de nem tudom hol keresgéljek! Remélem tudtok segíteni a hiba felkutatásában!:)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A válasz jó!Leülhet :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
gyújtótrafón a 15ös csatlakozási pont a plusz táp, és az 1es pedig a megszakítótól jön, ugye?
köszi
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

Brooth!

etz generátor kúp stimmel, de a szimeringháztól nem megy fel a forgórész. az állórész meg kb átlógna a deklin, és a lánctérből is elvenne, anyira, hogy csak 15ös lánckerék férne el. az eszterga ilyen helyzetbe szükségtelen eszköz, marógép kellene, de nem ér anyit az egész. mint már írtam lejjebb, venni kell egy Mecseki Zsolt féle fesszabot, ami 5000 pénz, elölre 35W-os halogén, meg ledes helyzetjelző, a többi meg maradhat érintetlenűl.. a dinamót rendbe kell rakni, és onnantól leszarhatod az egészet.. sose lesz bajod vele.
Bokodi Áron- WARESZ
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A kupok kompatibilisek ,eszterga nelkul nehez rabarkacsolnod [-X
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Brooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Szia
Én már közel husz éve vagyok 6 voltos ismerem a problémád és csak azt tudom ajánlani probálj meg minden nagyobb fogyasztot amit lehet energia takarékos(ledes)izzora"cserélni pl helyzetjelző házsó izzó féklámpa müszerfal világitás és az irányjelző relé elekronikusra cserélve....A töltés visszajelzöt ne!Az igy nyert + már elég az első lámpa és az irányjelző müködtetésére.Vagy ahogy én csinálom minden gyári de nappal ha nem muszáj nem használom a tompitotat csak a helyzetjelzöt.A rend őrének ha szol megköszönöm a figyelmeztetést és menézem az izzot"persze csak alibiböl.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Brooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Sajnos nem fog menni!Kis Ts-ben egyszerűen nem fér el,plussz a dekni sem menne fel.Egyetlen megoldást tudnék én,csak az nagyon drága.Wape gyárt kimondottan ezekhez 12V-os generátort ami egyben elektronikus gyujtást is tartalmaz,saccperkábé 50-60000 ft.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jack_hereer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.06.26. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jack_hereer »

coco írta:Szoval... Gyujtom nem volt de gyertya kulcsom igen, gyertya ki, benzin csovet le, kicsit rapancsoltam benzint a hengerfejre, kontakt, rugtam egyet, es maris volt amirol meg gyujtani a cigit xD
Jó módszer, de én inkább kerestem a fiókban egy szivargyújtót és bekötöttem...él és virul:)
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot..
Avatar
jack_hereer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.06.26. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jack_hereer »

Dada273 írta:Üdv!

a 125ös ETZ-m indítás után még egy ideig megy 100-105km/h-t de ha huzamosabb ideig megyek vele akkor már 4esben nincs ereje és nem akar 60 nál többet menni. én az elektronikára gondoltam hogy valami felmelegszik és elállítódik de ha valaki tudja mi lehet a gond írja le legyenszíves [-o<
Jártam ugyan így ! Nekem ezt a problémát a túl kicsi megszakító hézag és a haldokló trafó okozta. Trafó csere,hézag állítás...és a motor lefullaszthatatlan és bírja a hosszú túrát. az alapjáratom most olyan 1000 körül van...(állítólag ez ritka hogy elviseli és nem kajál be, nem fulladozik stb..) szóval büszke vagyok most :)
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot..
Brooth
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.07.07. 11:12
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Brooth »

Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

coco írta:Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta? :D Nekem BRISK N15C van es 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
Bocs elirtam igazad van .
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Szoval... Gyujtom nem volt de gyertya kulcsom igen, gyertya ki, benzin csovet le, kicsit rapancsoltam benzint a hengerfejre, kontakt, rugtam egyet, es maris volt amirol meg gyujtani a cigit xD
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

coco írta:Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta? :D Nekem BRISK N15C van es 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
szivart gyujtani? :shock: nah azt megnéztem volna :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta? :D Nekem BRISK N15C van es kozel 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2009.07.06. 23:06-kor.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
még mindig fennáll a problémája a motoromnak. ez egy 251-es ami fel van fúrva 300-ra. az a tünet, hogy mindig meghalnak a gyertyák (átüt a kerámia). próbáltam már különböző típusú és hőértékű gyertyával is. a gyújtásban is próbálkoztam normális megszakítós gyújtással és sub-ee féle gyújtássl is. porlasztóban próbálkoztam azzal hogy kisebb főfúvókát tettem bele talán sok benzint kap de ez se segített.
régebben csinált olyat hogy egyszer csak max fordulatszámra pörgött és csak úgy lehetett leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő akinél akkor voltam azt mondta olajat szívott a váltóból. van valaki budapesten aki tudna egy kicsit segíteni nekem kideríteni mi a probléma. biztos hogy a főtengelyszimering ereszt?
köszi előre is!
túramz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.07.04. 00:00
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: túramz »

VÁLASZ BG-nek

A gyertya-elektróda olvadás két oka:
1. nem megfelelő hőértékű gyújtógyertya (lásd: technikai adatok, -szerintem neked is 240-260-as kell-)-az, hogy milyen márka, a tartósságot befolyásolja, de a hőértéke mindenképpen legyen jó :!: -
2. benzinszegény keverék: a keverékállító csavart csavard ütközésig be, aztán vissza 1-1,5 fordulat közé, így működni kell a motornak. Ha csak kinnéb állítva akar kulturáltan járni a motor, akkor egyéb porlasztó hibák vannak: nem hozzá való karburátor, nem bele való fúvókák,....
Minden képen a porlasztót helyesen be kell állítani, vagy állíttatni.
Ha a motor jól be van kaburálva (megfelelő porlasztó beállítás), jó állapotban van a motor és megfelelő szikrát képes előállítani a gyújtásrendszer,a gyertyaképed jó lesz 1:30-tól 1:50-ig keverési arányok között is. Semmi esetre sem ez volt az oka az elektróda olvadásnak.
Ha már a gyújtógyertya-elektróda elolvadt, érdemes a dugattyútetőt is szemügyre venni, mert ilyenkor szokott átlukadni :!:
Az elektromos rendszerbeli káoszt okozhatta a gyújtótrafó gyertyán keresztül letestelt szekunder tekercsből kilépő magasfeszültsége (normál állapotban szikra, itt kb. 15.000 V), amely így már a teljes elektromos hálózatba szétfutott a testen.

Remélem segítségedre lesz a véleményem.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

ismét felteszem a kérdést, hátha van aki tud segíteni.

Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Mostanába már nem egyszer halotam ismerösök panaszát"(a Brinsk nem ér semit)mire kiderült mind Y" volt és nem értik meg nem az Y jó MZ be simsonba de a boltosok is hibásak mivel azok adták el őket kifejezeten hozzá nem értve.Én is Brinsket használok már évek óta és semmi bajom vele tökéletes és olcsó de amikor az autos boltba meg akart gyözni az eladó srác,hogy az N14YC az tuti az MZbe mindenki ezt viszi" nem voltam magamnál.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

de miért, miért MIÉRT?!?!?!?!?! miért kell beletenni a 4 üteműbe való Y jelzésű gyertyát a 2T motorba? :evil: :smt067 :smt021 :smt075
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Német motor, német gyertya.
A Jawa pedig csak cse gyertyát szeret.
T
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

Tamás írta:Hy! BG! sajnos okozhatja. A ma használatban lévő MZ-k nagy része közeli viszonyt ápol a misztikummal, okkult tudományokkal.
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
elméletileg jó volt. 260 hőértékű isolator volt. azóta rábeszéltek a brisk y7 -re. szaggat vele. beleraktam egy isolatort, vadi újat, ezzel nem szaggat.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! BG! sajnos okozhatja. A ma használatban lévő MZ-k nagy része közeli viszonyt ápol a misztikummal, okkult tudományokkal.
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Sziasztok!

A következő lenne a probléma: 250es ETZ-n a trafó rövid motorozás után felforrósodik és a gyújtás kihagy.
A vezetékelés jó, és trafócsere után is ugyanez a tünet. Mi lehet még a baj?

Köszi a válaszokat!

Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára bg 2009.07.05. 22:22-kor.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Egy szabályozás úgy néz ki:
Esztergába befog,tokmány felől csapágyhelyre fogni,finoman!
Szegnyeregbe belsőkúpos linettát befogni,ÚJ MINŐSÉGI CSAPÁGYAT FINOMAN megtámasztani.
Érintőt fogni,többször,kicsiket fogni,éles bicskával persze.
Komutátort még a padban kimicázni (kikapargatni a komm szegmensek közük a sorját)
Ha jó volt az esztergakésed,annyira nem keni be,micázni legjobb sniccerrel,fűrészlapot én 20KW-os forgóknál kezdek használni.
Itt jön a 400-as smirgli.
Ez a módszer 30.000rpm-ig bevált.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Tegyük hozzá, hogy ha a csapágy lóg (mindettől függetlenül), és úgy szabályozod fel járó motornál, akkor a rossz csapágyra szabályozod, és a felújítás után azt veszed észre hogy már megint nincs töltés.

Amit waresz mond az jó, csak előtte - ha már úgyis érik - mindenképp ajánlott új szép jó csapágyakra váltani.
túramz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.07.04. 00:00
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: túramz »

Köszönöm segítségetek, a válaszokat miket írtatok.

János.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

túramz írta:Sziasztok!
Segítsetek kérlek behatárolni, hogy mi lehet a baj #-o . 6V-os rendszer (TS 250/1), forgórész kommutátor esztergán leszabályozva, szigetelő bemélyítve az érintkezők között, forgórész, állórész szakadásra, testzárlatra vizsgálva, új szénkefék, rugók, tartólap, leforrasztott, illetve újra cserélt csatlakozások, fekete elektrónikus fesz.szabályzó.
A működési kép pedig: akksi sarukon mérve, 2000-es fordulatig világítással terhelve, szépen 7V körül mozog a töltőfeszültség; 2500-at átlépve gyorsan sülyed, 3000-nél, már 5V körül áll.
Nekem más ötletem nincs, minthogy kiegyensúlyozatlan a főtengely, és a vége emiatt körpáyán fut, ahol a dobálásnál a szénkefék már nem képesek a megfelelő érintkezést tartani.
Amúgy elkerülhetetlen a szétbontás (csak szerettem volna még pár száz kilométert motorozni az idényben), mert 3-4000 fordulaton a hengerből kopogó hang hallatszik, ami elhallgat, amint a fordulat csökken. Így majd a főtengely-felújítás után, a fenti hibaforrás lehetőség is ki lesz küszöbölve.

Üdv, János.
leírtad a választ is :D

VAGY! esetleg ha szarul lett felszabályozva a forgórész kommutátora, akkor az okozhat még ilyet.. a töltés szarakodása meg attól van, hogy a szénkefék elkezdenek repülni. azt nézd meg valahogy, hogy az egész forgórész üt-e vagy csak a kommutátor. én spec ezért nem tartom szerencsésnek ezt az esztergás felszabályzást. egyszerűbb: járó motor, 400as csiszoló papír, és kb 10 másodperc a kommutátor felcsiszolása, majd szépen ki lehet egy fűrészlappal kapargatni a szeletek közt a mocskot. főtengelycsapágy ekkorát nem szokott ütni, akkor már nagy baj van.
Bokodi Áron- WARESZ
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 52 vendég