Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Szasz Axel! Az oldalon van kapcsolási rajz. De 51 - akku +, 61 - töltésvisszajelzõ , D+ - Dinamó+ oldala , Df - gerjesztés, és a ház a test. A legjobb és a legbiztosabb, ha magán az aksin mérsz.
Ricsi MZ
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.11.18. 04:16
Tartózkodási hely: Lenti

Hozzászólás Szerző: Ricsi MZ »

conus írta:207-es vagy 210-es babetta gyújtása? :roll:
210-es babetta gyújtása. Van egy alaplap, azon a megszakító, gyújtótekercs + 3 világítótekercs.
Van egy tirisztor 3 kivezetés: test, gyújtótekercs, megszakító. Összekötöd, rá a gyújtókábel, pipa ezt a gyertyára és indíthatsz.
Ennél egyszerûbb szerintem nincs :!:
Axel

Hozzászólás Szerző: Axel »

Szevusztok!

Kérdésem lenne. ES 250-2 Trophy (6V) fesszabályzó melyik 2 kivezetésén lehet kimérni a ~6 Volt-ot?

Balról jobbra: DF D+ 61 51

Kíváncsi lennék tölt-e a generátor. (Az ellenõrzõ lámpa kialszik, de gázadásra nem világít "fényesebben" a lámpa...)

Elõre is kösz!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

207-es vagy 210-es babetta gyújtása? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ricsi MZ
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.11.18. 04:16
Tartózkodási hely: Lenti

Hozzászólás Szerző: Ricsi MZ »

Én is Babetta gyújtást használok egy Es 125-ös blokkban. Sok gondom volt a gyári gyújtással, aztán egyszer haverom mondta hogy szereljek bele babetta gyújtást, mert úgyis csak terepen használom.
Elõször nem akartam, mert a gyárival könnyen indult, világítás is jó volt, de aztán mikor az akksi 2-3 nap után mindig lemerült, meguntam vele a veszõdést és kicseréltem a gyújtását.
Mióta kicseréltem, egyszer kellett rajta gyújtótekercset cserélnem(1000Ft). Amúgy semmi más bajom nem volt vele, rúgásra indul, világítás is van rajta, és sokkal üzembiztosabb.
Etz- n is mûködik :!:
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

bambi írta:
bg írta:ezt most olvastam.
sokat hallottam a babetta gyújtásról tz-ken. valaki elmagyarázná a lényegét?

"Amennyiben komolyabb energiákat szeretnél a gyújtásra fordítani, javaslom a Babetta gyújtás felaplikálását. Ezzel megoldódna minden elektromos gondod, akksi sem kellene, a lendtömeg is csökkenne, a motor pedig dinamikusabbá válna. Én már találkoztam ilyen megoldással, de sajnos pontos mûszaki leírásom nincs az átalakításról. Viszont aki elkövette, Pallás Attila, tehát bárki, aki tudja elérhetõségét, kérem, tegye közzé, mert sok motoros társunknak tudna segítséget nyújtani! "
Egy pár babetta gyújtást szereétem,és vátozó a teljesítménye,a minõsége miatt.Van amelyiket belehetett rugni,de volt olyan amelyik tolásra indult csak.Mivel hogy versenyzésre lettek használva,nem volt gond,hogy egyeseket tolni kellet.
Kétütemüek indító fordulatszáma min.:200 1per perc nek kell lennie. Én próbáltam és alatta tényleg nem akart elindulni de ha toltuk volt hogy 300 at is el tudtuk érni. Csak volt pl.: Elszabadult a bestia lecsuszott a kezem a kuplungkarról és egy picit húzott a moci, de nem estem el. amúgy ami nekem volt babetta 92 es kiadás annak rohadt jó gyújtása volt.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bg írta:ezt most olvastam.
sokat hallottam a babetta gyújtásról tz-ken. valaki elmagyarázná a lényegét?

"Amennyiben komolyabb energiákat szeretnél a gyújtásra fordítani, javaslom a Babetta gyújtás felaplikálását. Ezzel megoldódna minden elektromos gondod, akksi sem kellene, a lendtömeg is csökkenne, a motor pedig dinamikusabbá válna. Én már találkoztam ilyen megoldással, de sajnos pontos mûszaki leírásom nincs az átalakításról. Viszont aki elkövette, Pallás Attila, tehát bárki, aki tudja elérhetõségét, kérem, tegye közzé, mert sok motoros társunknak tudna segítséget nyújtani! "
Egy pár babetta gyújtást szereétem,és vátozó a teljesítménye,a minõsége miatt.Van amelyiket belehetett rugni,de volt olyan amelyik tolásra indult csak.Mivel hogy versenyzésre lettek használva,nem volt gond,hogy egyeseket tolni kellet.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

bg írta:
conus írta: ha jól emlékszem a Pallás Attila "tuji" néven írogat a simson fórumon.
csakhogy. a simsonnál míg lenyomod a berúgókart ütközésig, a fõtengely kb 3x fordul, és ez elég ahhoz h feszültséget gerjesszen a babetta gyújtás tekercseiben.
ha jól emlékszem, sub-ee mondta h mz-n azért nem kivitelezhetõ mert csak 1x fordul a fõtengely és az nem elég ahhoz h szikra is legyen.
de javítsatok ki ha valamit nem jól mondtam. mostanában kissé széjjel vagyok :?
hmm...érdekes...
Hát nem tudom, olvastam/hallottam is már több esetben hogy a babetta gyújtás mûködött ETZ-n. A berúgókarnál pedig ne felejtsd el hogy nem az számít amíg lenyomod ütközésig, hanem amíg forog a fõtengely utána. Egy emberesebb rúgásnál nálam 3 at simán fordul (sportlégszûrõn keresztül hallatszik amikor a szívás vége van, jellegzetes "cuppanó" hangot ad felfele és lefele is), arról nem is beszélve hogy lehet úgy is rugdosni (folyamatosan rárúgsz) hogy a fõtengely meg sem áll, akár 20 másodpercen át, stabilan forog a berúgás ritmusával (ez kb 300 1/min), aminek elégnek kell lenni.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok én most épitek egy igazi határjáró"Õszvért és nekem láncfûrész(esetleg kicsi damilos fûnyiró )gyujtás lessz rajta.Én az õtletet egy 500 as régi Honda tulajátol vetem neki igy ment a gép pedig annak a fõtengelye csak rugásonként max 1,5 fordul,elvileg MZ re is jó lessz ,könyü a felszerelés is csak a lendkerék közepét kell az MZ hez igazitani és persze az ék pályát kimérni és kidolgozni.A tekercset egy alu korongra kell felfogatni igy álitható is lessz,az ismerös a világitást egy babetta világitó tekercsel oldota meg ami a gyujtással pont szembe volt felszerelve és azt hiszem kicsit tekert is rá drotot.Ha elkészül teszek fel képet és lekarcolom a tapasztalatokat.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

conus írta:
bg írta:ezt most olvastam.
sokat hallottam a babetta gyújtásról tz-ken. valaki elmagyarázná a lényegét?

"Amennyiben komolyabb energiákat szeretnél a gyújtásra fordítani, javaslom a Babetta gyújtás felaplikálását. Ezzel megoldódna minden elektromos gondod, akksi sem kellene, a lendtömeg is csökkenne, a motor pedig dinamikusabbá válna. Én már találkoztam ilyen megoldással, de sajnos pontos mûszaki leírásom nincs az átalakításról. Viszont aki elkövette, Pallás Attila, tehát bárki, aki tudja elérhetõségét, kérem, tegye közzé, mert sok motoros társunknak tudna segítséget nyújtani! "
ha jól emlékszem a Pallás Attila "tuji" néven írogat a simson fórumon.
csakhogy. a simsonnál míg lenyomod a berúgókart ütközésig, a fõtengely kb 3x fordul, és ez elég ahhoz h feszültséget gerjesszen a babetta gyújtás tekercseiben.
ha jól emlékszem, sub-ee mondta h mz-n azért nem kivitelezhetõ mert csak 1x fordul a fõtengely és az nem elég ahhoz h szikra is legyen.
de javítsatok ki ha valamit nem jól mondtam. mostanában kissé széjjel vagyok :?
hmm...érdekes...
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

bg írta:ezt most olvastam.
sokat hallottam a babetta gyújtásról tz-ken. valaki elmagyarázná a lényegét?

"Amennyiben komolyabb energiákat szeretnél a gyújtásra fordítani, javaslom a Babetta gyújtás felaplikálását. Ezzel megoldódna minden elektromos gondod, akksi sem kellene, a lendtömeg is csökkenne, a motor pedig dinamikusabbá válna. Én már találkoztam ilyen megoldással, de sajnos pontos mûszaki leírásom nincs az átalakításról. Viszont aki elkövette, Pallás Attila, tehát bárki, aki tudja elérhetõségét, kérem, tegye közzé, mert sok motoros társunknak tudna segítséget nyújtani! "
ha jól emlékszem a Pallás Attila "tuji" néven írogat a simson fórumon.
csakhogy. a simsonnál míg lenyomod a berúgókart ütközésig, a fõtengely kb 3x fordul, és ez elég ahhoz h feszültséget gerjesszen a babetta gyújtás tekercseiben.
ha jól emlékszem, sub-ee mondta h mz-n azért nem kivitelezhetõ mert csak 1x fordul a fõtengely és az nem elég ahhoz h szikra is legyen.
de javítsatok ki ha valamit nem jól mondtam. mostanában kissé széjjel vagyok :?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Kuti!

Igazad lehet. Megnéztem a gyári bekötési rajzot, ott is két lámpát említ. Úgy látszik az elõdömnek ez nem volt elég.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

horhaus írta:Sziasztok
Kicsit meg kevertetek evvel a visszajelzõ problémával. Nálam a fordulatszámmérõben van az üres jelzõ és a töltés, fehér és piros. A kilométer órában pedig jobboldalt egy beazonosíthatatlan szinig fakult reflektor vissz. , balold. szerintem az index, bár mióta nálam van nem mûködik. Csak pár hónapja vettem, de ami 20 évvel ezelõtt volt emlékeim szerint ugyan ez. Szerintetek nem ez a gyári.
A ts fordulatszámmérõjében tudtommal nincs semmilyen visszajelzõ. csak az etzjébe, amiben töltés és üresjelzõ van ott. Etz km órában reflektor és index jelzõ van. amúgy annyiban van még eltérés, hogy a ts számlapja ritkábban skálázott.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

ezt most olvastam.
sokat hallottam a babetta gyújtásról tz-ken. valaki elmagyarázná a lényegét?

"Amennyiben komolyabb energiákat szeretnél a gyújtásra fordítani, javaslom a Babetta gyújtás felaplikálását. Ezzel megoldódna minden elektromos gondod, akksi sem kellene, a lendtömeg is csökkenne, a motor pedig dinamikusabbá válna. Én már találkoztam ilyen megoldással, de sajnos pontos mûszaki leírásom nincs az átalakításról. Viszont aki elkövette, Pallás Attila, tehát bárki, aki tudja elérhetõségét, kérem, tegye közzé, mert sok motoros társunknak tudna segítséget nyújtani! "
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok
Kicsit meg kevertetek evvel a visszajelzõ problémával. Nálam a fordulatszámmérõben van az üres jelzõ és a töltés, fehér és piros. A kilométer órában pedig jobboldalt egy beazonosíthatatlan szinig fakult reflektor vissz. , balold. szerintem az index, bár mióta nálam van nem mûködik. Csak pár hónapja vettem, de ami 20 évvel ezelõtt volt emlékeim szerint ugyan ez. Szerintetek nem ez a gyári.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Állítólad február vége felé lesz belõle valami (a készítõ szerint)!
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

üzemanyag

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Hogy állunk az üzemanyagszintmérõ kérdéssel? Valahol olvastam ,hogy folyamatban van a tervezés.
ETZ 251
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Ja, nem azért kérdeztem, hanem mert egy ismeretlen kürtöt kell felszerelnem egy gépre, és nem tudom, hogy mekkora áramot vesz fel...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Egy '83-as MZ könyvben olvastam. A régiekben valóban nem volt reflektor visszajelzés. De változott a Kresz és kellett bele. akkor szünt meg az üres lámpa. Minden ki volt építve (kapcsoló, vezeték) csak nem volt bekötve. Ezért szerelték sokan a kormány közepén lévõ mûanyag takaró elembe a visszajelzést.

Azt hittem a vezeték keresztmetszetét keresed a kürt teljesítményéhez. Bocs.
T
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

A visszajelzõ az sárga és kék.. De nem értettem, mert fényszóró visszajelzés tudtommal nincs peregybe. Na mindegy mert sikerült kinyírnom azt az órát..
Azért köszi :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Mi?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy!
Kuti! Milyen színü a visszajelzõ? Ha a bal piros- töltés, jobb zöld-üres. Ha a bal zöld- index és töltés, jobb kék - fényszóró.
Máté! Használj hozzá 1,5-ös vezetéket, a gyári is az. T
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

kuti írta:Meg tudná valaki mondani, hogy a /1es ts km órájában levõ két visszajelzõ eredetileg mi? reflektor és mi a másik? Töltés lenne logikus :roll: :?:
Bal oldali: üresjelzõ, jobb oldali: töltés és index visszajelzõ. Reflektor visszajelzõ gyárilag nincs a TS-ekben.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Meg tudná valaki mondani, hogy a /1es ts km órájában levõ két visszajelzõ eredetileg mi? reflektor és mi a másik? Töltés lenne logikus :roll: :?:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Valaki meg tudná mondani, hogy a gyári 12V-os kürt mekkora áramot vesz fel?
(Nincs egy darabom se, és a könyv sem írja.)
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Bakimate! Engem is erdekelne az ara. Kuld el nekem is legyszi. Koszi
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia!

Igen, van. Benne van az összes vezeték. Csak be kell dugdosni és kész. Az árát privát levélben küldöm.

Üdv:
Máté
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Hozzászólás Szerző: Jumper »

Hello Bakimate!

Érdeklõdnék, hogy van e még ETZ 250-hez kábelköteged?
Ha igen, akkor lehet, hogy hülye a kérdés, de milyen kábeleket tartalmaz a csomag? Tehát minden létezõ kábelt tartalmaz a csomag, mondjuk akár a mûszerfalvilágítással bezárólag?
A másik, hogy jelenleg mennyit kóstál?

Köszi!

Tamás
Jumper
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi! igazából nemsokat akarok szánni az elektronikára.. Apámat rávettem egy újravezetékelésre ( Kábelkirály figyelem! :D ), elektronikus indexrelét akarok még. Ez a fesszab takarítás után elég jól nézett ki. Sztem nem sokat futott vele. http://m.blog.hu/re/redcat/image/K%c3%a9p%20017.jpg kopp ugyan ez, csak 6V-sba
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Diti
Sprinter
Sprinter
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Diti »

kuti írta:Üdv! Az elektronikus fesszab a Ts-en ...... bla bla bla.......... :D ügyben :!: Köszi

Kép
Ezen a peregyesen lenne mit csinálni :D:D
A fémlap az maga az alaplap. És hozzáérhet bármilyen testelési ponthoz. Elvileg az lenne a feladata is.
Ha elektro fesszabot veszel utigyártiba, akkor csakis Magyart, mert az még eléggé tûrhetõ!
A török és a többi román káposztazabálóké, minõségben egy zsákbamacska!
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

darkMZ írta:Mely mociba való, ha való?

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Én pl kiprobáltam MZ ts125 be ment vele csak kicsit kormosabb volt aztán ment a SimsonKR51/2 Schwable-ba( 51 s blok van benne)és nyári melegbe nagyon jól muzsikált most egy kétütemü fûnyiroba vendégszerepel.Szerintem probáld ki mibe az igazi.Elvileg Babettába való ha jól tudom.Mz be az N14c ajánlott.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

No, itt is elsütöm a kérdésem:

kaptam ajándékba egy BRISK N17C Super 0,7 gyertyát. Mely mociba való, ha való?
Vagy ajánékozzam tovább?? :roll:
MZ or nothing!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Nekem simán fel van csavarozva sõt az alján még test kábel csatlakozó is van.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Jujj... Ez jo kerdes. A fesz szab fem hata erhet testet? Legyszi valaszt mert nekem csak ugy siman be van hajitva :D koszi elore is
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! Az elektronikus fesszab a Ts-en egy (valószínûleg) azbesztlapon volt. Ami ugye hõszigetelõ.. Ennek van oka? vagy simán felfogathatom közvetlen a fém vázra is? Vagy a fesszab fém hátlapja nem érintkezhet a testtel? Elõre is köszönöm! Ja és Sub-ee! majd karácsony után lehet jelentkezek indexrelé ügyben :!: Köszi

Kép
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

sub-ee írta:
redocstomi írta:Hali!!

subb-ee

Elküldted az indexrelét?
Kb. mikor fog megérkezni?

Üdv.: Tomi
Szia

Elküldtem már hétfõn!

Már réges rég meg kellett volna érkezzen!

Üdv.:Sub-ee
Hali!!

sub-ee

már megjött mult csütörtökön!!
Kösz

Üdv.: Tomi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

redocstomi írta:Hali!!

subb-ee

Elküldted az indexrelét?
Kb. mikor fog megérkezni?

Üdv.: Tomi
Szia

Elküldtem már hétfõn!

Már réges rég meg kellett volna érkezzen!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kuti írta:megint üdv! :D 6V-s rendszernél mivel oldható meg, hogy az indexek alacsonyabb fordulaton is jól látszódjanak? Elektronikus indexrelé segít rajta? Ledes index az csak 12Vhez van nem?
Szia Kuti

Ledes index van 6V-osban is, de lehet építeni 6V-os sima indexrelét is (teljesen elektronikusat) amin állítható a villogás sebessége is!
Én ajánlom az indexrelét, mert olcsó és nagyon jó!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

megint üdv! :D 6V-s rendszernél mivel oldható meg, hogy az indexek alacsonyabb fordulaton is jól látszódjanak? Elektronikus indexrelé segít rajta? Ledes index az csak 12Vhez van nem?
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

operable írta:Hali!
Tudnátok segíteni töltés javításában??
Az lenne a gondom h nincsen töltésem, vagyis van de kevés.(Elvan indítva a motor és alapjáraton 5.80 V és amikor ráhuztam nagy gázt akkor felugrott 5.85-re és nyélen tartotta +,-, 0.02 V-ot :) ).
Elektrompos és mehanikus fesz.szabal is ugyan ez volt.
Szénkefék ujjak.
Forgórész cserélve lett.
És mindig ugyan ez. Mi lehet a gond??Amugy a forgórészt hogyan lehet notmálisan feszegetés nélkül leszedni?

Köszönöm. Martin.
Nekem példul ugyan ez volt csak ETZ250-en és senki nem gondolta volna hogy az állórész volt rossz mert kimérve jó értékeket mutatott és mégis!! Úgyhogy próbáld meg azt is cserélni!
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

kuti írta:Hát.. köszönöm szépen :shock: Azt hiszem maradok a 6V-nál.. elektromos fesszabbal.. Azt hittem, hogy a Tz elektronika könnyen átépíthetõ... Most akkor csak újra kell vezetléelni, meg egy új biztosíték tábla kell.. ez nagyjából kijön 10-12bõl..
Kérdezd meg bambit telefonon!! Hogy mennyibõl jönne ki!!
Már láttam nála ilyen átalakítást !!
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Hát.. köszönöm szépen :shock: Azt hiszem maradok a 6V-nál.. elektromos fesszabbal.. Azt hittem, hogy a Tz elektronika könnyen átépíthetõ... Most akkor csak újra kell vezetléelni, meg egy új biztosíték tábla kell.. ez nagyjából kijön 10-12bõl..
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kuti írta:Üdv! kb mennyibe kerülne egy TS 250/1 átalakítása 12 voltra? durván egy Deák betakarná nem? :roll: Elsõsorban Zsakfos tudna ebben most válaszolni nekem :D
Attól függ.Ha nem sajnálod a pénzt akkor veszel belevaló generátort nyugatról.Az direkt ugy van megcsinálva hogy semmi átalakitást nem igényel.Ráadásul benne van az elektronikus gyujtás,ill. a fesszabályzás is.Magyarul kidobható a fesszab,a megszakitó,sõt még a gyujtótrafó is.Az ára kb 30-40 000 ft.A másik megoldás hogy Etz generátort épitesz bele.Ehhez egyrészt szét kell huzni a blokkot és keresni egy maróst vagy esztergályost akinek jó nagy esztergálya van.Aztán ki kell cserélni a fõtengelyt Etz250-es fõtengelyre,mert a kúpok nem egyformák(vagy valahogy összehozni a két kupot).Viszont amugy meg jó a /1-be.Ja és még kell esztergáltatni aluminiumból egy közbetétet amit a blokkba fogatod,aztán abba megy a generátor.Meg persze ami ezzel jár.Teljes elektromos csere(trafó,fesszab,akku,izzók,indexrelé stb).A duda az maradhat elméletileg birja.A szocimotoroson irogat egy Waresz nevû srác.Õ azt hiszem Wartburg generátort épit a /1-be.Irj neki hátha azt egyszerûbb beépiteni.Nem tudom.Na ezekbõl kb kiszámitható mibe kerül.Illetve mit mennyiért tud szerezni az ember.Itt megnézheted a német cuccot.http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... 24main.htm
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! kb mennyibe kerülne egy TS 250/1 átalakítása 12 voltra? durván egy Deák betakarná nem? :roll: Elsõsorban Zsakfos tudna ebben most válaszolni nekem :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

hell írta:
mzgergõ írta:hali!
sub-ee által készített gyújtást vettem.A gondom vele, hogy nemtudom, hogy hova szereljem fel.Õ azt mondta, hogy kérdezzek rátok.Kistz-rõl van szó, de szerintem ugyan oda fel lehet rakni, ahova a nagynál.
üdv!
Én 250-nél az aksi mellé tettem és tökéletes!
okés, köszi, köszi!
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Bocsi, nem 6,80-ról hanem 5,80V-rõl, 5,85 V-re ugrott.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Hát állórészel még nem próbálkoztam. Az is lehet még baj??
Amugy Ts rõl van szó (125).
Esetleg még töltéstekercs lehet?
De ma má el se indult. Pedig szikra volt a gyertya kapott benzint is, meg ha csinltam beöntést durrogott azt sztintén semmi.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

Hello
A forgórészt MZ-knél általában egy M10-es csavar behajtásával lehet legegyszerûbben levenni.
Elektronikához nem értek, de gondolom 6.8-ról 6.85-re ugrott.
Lehet kontakthiba :-k És az állórészt még nem cserélted:)
Üdv.: Csikin
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Légyszíves Válaszoljatok!

Köszönettel: Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég