Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

en latom csak ugy hogy ez valami sufnikokanyolas? :shock: hogy nez ki az az alloresz? sztem ne csodalkozz ha ilyen vetekekcsatlakozoletorve, drotokosszekotve allapotban vacakol...en lehet nem b.sztatnam tovabb, hanem vennek egy masik alloreszt
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Hello!

Van egy kis probléma az MZ-mel. Folyton elmegy róla a töltés. Ma ismét nekiestem, ezúttal én bakiztam nagyot, a vezetéket beszorítottam, így tönkrement. Ezt kicseréltem, utána jó lett a töltés. Majd egy rázósabb (!) út után, ismét elment. Itt már hiába próbálkoztam, nem akart visszajönni. Aztán gondolt egyet, és megint helyrerázkódott, de az ismételt rázós út után, mire hazaértem, megint elment. A vezeték, amit kicseréltem, tuti jó, rövidzármérõvel megnéztem. Mutatok 2 videót, és pár képet. Mobilos felvételek.

http://www.youtube.com/watch?v=kfMWc8QU_7w
http://www.youtube.com/watch?v=wdFih_T96rM
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00118.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00119.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00120.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00122.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00124.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00125.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00126.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00127.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00128.JPG[/url]
Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker »

Sziasztok!

ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Gyujtás

Hozzászólás Szerző: conus »

daela írta:Sziasztok!
Új vagyok a forumon,és kérdéssel fordulok hozzátok:
Van egy 125-ös Ts MZ-m,egyszer csak menet közben elkezdett a fordulatszám esni,majd megállt a moci...........a gyertya nem kap szikrát...........mit érdemes elöször ellenörizni illetve cserélni a gyujtásrészen és hogyan lehet a hibát megállapitani?
köszi a választ!

Üdv:Laci
én elõször megszakító, gyertya, kondi, pipa, kábel, trafó sorrendben haladnék.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

sub-ee írta:
Norbedlee írta:Hali!

251-esbe milyen akksit vegyek? azt mondták hogy 12V 5Ah az tiszta de milyen savas? zselés?
vkinek vmi jó bevált típús?
Szia

Vehetsz bele 11Ah-ásat is, de a 251-be a gyári leírás szerint már nem az 5,5Ah-ás való mint a 250-esbe, hanem 9Ah-ás, komolyabb akksi nagykerekben lehet is venni ilyet! Nekem is ilyen volt a 251-esemben! Soha semmi bajom nem volt vele! Ja, savas akksi volt! A sav folyásra meg azért adták az akksi mellé a csövet, hogy rá is kéne tenni az akkura! Amúgy nem értem ezt az akksi változtatást, mert az elektronika szinte 100%-ban megegyezik!

Üdv.:Sub-ee
A 250-eshez is 9Ah-ás a gyári elõírás :!: :idea: :?:
daela

Gyujtás

Hozzászólás Szerző: daela »

Sziasztok!
Új vagyok a forumon,és kérdéssel fordulok hozzátok:
Van egy 125-ös Ts MZ-m,egyszer csak menet közben elkezdett a fordulatszám esni,majd megállt a moci...........a gyertya nem kap szikrát...........mit érdemes elöször ellenörizni illetve cserélni a gyujtásrészen és hogyan lehet a hibát megállapitani?
köszi a választ!

Üdv:Laci
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Hát nem tom, végülis az most hogy zselés-e? vagy savas-e? oly mindegy ha van töltés....szerintem, még nem tudom h milyen lesz
Etz 150 87'
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

KILL3R etz írta:Hali!

Srácok csak annyit fûznék hozzá, hogy a zselés akksit nem lehet tölteni. Szal ha egyszer lemerült akkor az kuka.Legalábbis én ezt hallottam. :roll:

Hali.

Szerintem meg rosszul hallottad. Minden akksit lehet tölteni. De azt tudtátok e hogy a zselés valójában nem zselés. Valami speckó cucc van az akkuban de nem zselé és nem is sav.

Üdv.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Srácok csak annyit fûznék hozzá, hogy a zselés akksit nem lehet tölteni. Szal ha egyszer lemerült akkor az kuka.Legalábbis én ezt hallottam. :roll:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

a csõvel minden rendben van, viszont az elõzõ tulaj csinált valamit és nagyon f*sza lett a váz tõle. :( én inkább nem festem az ördögöt a falra. jobb ha esélyt sem adok annak h a savas genyó kijöjjön belõle, töltéssel minden rendben van, mégis a kis pöcköknél jön ki belõle a trutymó. unibat akksi. szal én kézzel lábbal a savas akksi ellen vagyok, de mindenkinek saját szájíze h mit tesz bele. :wink:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Norbedlee írta:Hali!

251-esbe milyen akksit vegyek? azt mondták hogy 12V 5Ah az tiszta de milyen savas? zselés?
vkinek vmi jó bevált típús?
Szia

Vehetsz bele 11Ah-ásat is, de a 251-be a gyári leírás szerint már nem az 5,5Ah-ás való mint a 250-esbe, hanem 9Ah-ás, komolyabb akksi nagykerekben lehet is venni ilyet! Nekem is ilyen volt a 251-esemben! Soha semmi bajom nem volt vele! Ja, savas akksi volt! A sav folyásra meg azért adták az akksi mellé a csövet, hogy rá is kéne tenni az akkura! Amúgy nem értem ezt az akksi változtatást, mert az elektronika szinte 100%-ban megegyezik!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Norbedlee írta:Hali!

251-esbe milyen akksit vegyek? azt mondták hogy 12V 5Ah az tiszta de milyen savas? zselés?
vkinek vmi jó bevált típús?
én tavasszal fogok venni újat, zseléset. savasról hallani nem akarok, mert jól megmarta a vázát a motornak a belõle kijövõ savas genyó :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

fores írta:
kuti írta:Üdv! most kötök be egy szivargyújtót a mociba és az lenne a kérdésem, hogy az is jó, ha a negatívot hozom le a bizotsítéktábláról? méghozzá a belülrõl a másodikról, és a pozitív közvetlen az akksiról megy? Ami van rajz az oldalon az a +hoz írja a biztosítékot.. Vagy ez mindegy? :roll: Am negatív testelésû a gépem.. Nemtom gyárilag milyen :D
Negativ testelésû..És mindkét pólusnak lenni kéne biztositéknak..De ha kinyomja,akkor a negativot nyomja ki,
Köszi!
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Hali!

251-esbe milyen akksit vegyek? azt mondták hogy 12V 5Ah az tiszta de milyen savas? zselés?
vkinek vmi jó bevált típús?
Etz 150 87'
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

kuti írta:Üdv! most kötök be egy szivargyújtót a mociba és az lenne a kérdésem, hogy az is jó, ha a negatívot hozom le a bizotsítéktábláról? méghozzá a belülrõl a másodikról, és a pozitív közvetlen az akksiról megy? Ami van rajz az oldalon az a +hoz írja a biztosítékot.. Vagy ez mindegy? :roll: Am negatív testelésû a gépem.. Nemtom gyárilag milyen :D
Negativ testelésû..És mindkét pólusnak lenni kéne biztositéknak..De ha kinyomja,akkor a negativot nyomja ki,
fores
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Én mielõtt leteszem feltöltöm! Mást nem tom gondozásmentest nem kell piszkálni. Gondolom a simának sem árt feltölteni vízzel.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

hell írta:
Norbedlee írta: Uh köszi már kezdtem megijedni......amugy menet közben minen rendben van....de sztem már lassan esedékes lesz egy uj akksi, amugy ki szoktátok venni télire?
Én mindíg kiveszem és a kazánházban tárolom. Eddig bevált!
és igényel vmit? pl desztilált vizet? kis feltöltést?
Etz 150 87'
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Norbedlee írta:
sub-ee írta: Ne ijedj meg, semmi komoly baja nincs, csak egyszerûen azon a fordulaton a generátor már nem termel elég feszültséget a gejesztéshez, illetve szabályzáshoz, szóval az akkuról húzza a feszt. Ha a töltésed 1500-as fordulaton, illetve a felett 13,4V felett van, akkor minden OK!

Üdv.:sub-ee
Uh köszi már kezdtem megijedni......amugy menet közben minen rendben van....de sztem már lassan esedékes lesz egy uj akksi, amugy ki szoktátok venni télire?
Én mindíg kiveszem és a kazánházban tárolom. Eddig bevált!
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

sub-ee írta:
Norbedlee írta:Üdv,
lenne egy olyan "gondom, problémám" hogy amikor elindulok a töltés kijelzõ annak rendje és módja szerint kialszik, de amikor megállok és beraknám üresbe akkor felvillan és érzem, hogy minta gyengülne a villágítás...mil lehet a gond? akksi?
Ne ijedj meg, semmi komoly baja nincs, csak egyszerûen azon a fordulaton a generátor már nem termel elég feszültséget a gejesztéshez, illetve szabályzáshoz, szóval az akkuról húzza a feszt. Ha a töltésed 1500-as fordulaton, illetve a felett 13,4V felett van, akkor minden OK!

Üdv.:sub-ee
Uh köszi már kezdtem megijedni......amugy menet közben minen rendben van....de sztem már lassan esedékes lesz egy uj akksi, amugy ki szoktátok venni télire?
Etz 150 87'
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Norbedlee írta:Üdv,
lenne egy olyan "gondom, problémám" hogy amikor elindulok a töltés kijelzõ annak rendje és módja szerint kialszik, de amikor megállok és beraknám üresbe akkor felvillan és érzem, hogy minta gyengülne a villágítás...mil lehet a gond? akksi?
Ne ijedj meg, semmi komoly baja nincs, csak egyszerûen azon a fordulaton a generátor már nem termel elég feszültséget a gejesztéshez, illetve szabályzáshoz, szóval az akkuról húzza a feszt. Ha a töltésed 1500-as fordulaton, illetve a felett 13,4V felett van, akkor minden OK!

Üdv.:sub-ee
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Üdv,
lenne egy olyan "gondom, problémám" hogy amikor elindulok a töltés kijelzõ annak rendje és módja szerint kialszik, de amikor megállok és beraknám üresbe akkor felvillan és érzem, hogy minta gyengülne a villágítás...mil lehet a gond? akksi?
Etz 150 87'
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! most kötök be egy szivargyújtót a mociba és az lenne a kérdésem, hogy az is jó, ha a negatívot hozom le a bizotsítéktábláról? méghozzá a belülrõl a másodikról, és a pozitív közvetlen az akksiról megy? Ami van rajz az oldalon az a +hoz írja a biztosítékot.. Vagy ez mindegy? :roll: Am negatív testelésû a gépem.. Nemtom gyárilag milyen :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

fores írta:BAMBI mester! Ne feledkezz már meg légyszi,amit telefonon beszéltünk:NGK D8ESL!!!
ok
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

BAMBI mester! Ne feledkezz már meg légyszi,amit telefonon beszéltünk:NGK D8ESL!!!
fores
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

a generétornak kevés köze van a szikrához...megszakitó nyit -zár rendesen? nem cserélted össze a 15õs kébelt az 1-el?(trafó)vedd le a pipát,és csak a kábelt próbáld meg tartani teshez,majd nyisd zárd a megszakitót(én igy szoktam megnézni,jó e a megszakitó,vagy próbalámpás módszer)elõferdülhet,hogy csak szösz került a kalapács és az üllõ közé...
fores
v8gaby
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.10.15. 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Gyújtás

Hozzászólás Szerző: v8gaby »

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség MZ Trophy-mhoz. Még februárban vettem a motort a célból, hogy a motorját betegyem a Swalbe-ba.
A motort üzemképesen vettem, kipróbáltam. Kivettem a motort, de végül inkább úgy döntöttem (hála a robogók rendszámosításának), hogy inkább a Simsont is és az MZ-t is felújítom. Visszaraktam a blokkot, a generátort helyesen visszakötöttem (elõrelátó fotó alapján), de nincs szikrám, és már lövésem sincs mi lehet a probléma.
Töltés van, az aksi jó.

Ha valaki tudna segíteni, akkor megköszönném.
v8gaby
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

Sk 1:0,4 mm
Sk 2:0,3-0,4mm
Su 1:0,5 mm
Su 2:0,5 mm
S a 1:0,8-1 mm
Sa 2 :kb0,9-1,1 mm
fores
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

ime:
Kép
fores
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

Tettem fel egy leirást(kifényképeztem egy szakkönyvbõl)egy oldallal elõrébb megtalálod--a fesszab mûködése,beállitása....holnap ha hazajövök,van egy jobb minõségû,mm-es leirás,felteszem.(metszeti rajz)
fores
Avatar
IQBetyar
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.10.11. 19:08

Hozzászólás Szerző: IQBetyar »

bambi írta:
IQBetyar írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!

MZ TS 125 Boldog tulajdonosa vagyok, de még boldogabb lennék, ha lenne töltés :wink:

A motor megy rendesen (azért lehet még finomítani), de egy rúgásra indul, motor szépen jár (elõtte feltöltött aksit tettem bele természetesen).

Megnéztem, hogy a dinamó forgórésze jó, mert a szénkeféken járó motornál lehet feszültséget mérni, ahogy húzom, úgy nõ. A szabályozó mechanikus, fedelét lebontottam, menet közben semmit sem csinál, szép állapotban van. Mit, hol kéne méricskélnem, mi lehet a hiba? Gerjesztõ tekercs esetleg? Hol tudom megvizsgálni? Feszültségszabályozó lehet hogy el van állítva?

Kezdõ vagyok, kérlek segítsetek!

Köszönöm szépen!
hmmmm lehet,hogy szabálzó csere szükségeltetik,ha semmi töltés nincs.de elõtte mérd végig a rendszert.
Digitális multiméterem van, amikor jár a motor és meg szeretném mérni az akku feszültségét, akkor megbolondul, össze-vissza mutat értéket, a méréshatár nem számít (gondolom gyújtás miatt), de mivel nem mocorognak az érintkezõk a feszültség szabályozónál, ezért szerintem nincs egyáltalán töltés.

Pontosan mit mérjek meg-le?

Osztálytársamat megkértem, elvileg már hozzá is kezdett, hogy legyártson nekem egy elektronikus feszültség szabályozót, de neki el kéne jönni, hogy megnézze a gépet. (3 tranzisztoros, zener diódás kütyü lenne)

Köszönöm a segítséget!
Üdv.: Ádám
Kisss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.07.18. 20:12
MZ-d típusa: etz-250, Sv650
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Hozzászólás Szerző: Kisss »

Many thanks masters!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

IQBetyar írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!

MZ TS 125 Boldog tulajdonosa vagyok, de még boldogabb lennék, ha lenne töltés :wink:

A motor megy rendesen (azért lehet még finomítani), de egy rúgásra indul, motor szépen jár (elõtte feltöltött aksit tettem bele természetesen).

Megnéztem, hogy a dinamó forgórésze jó, mert a szénkeféken járó motornál lehet feszültséget mérni, ahogy húzom, úgy nõ. A szabályozó mechanikus, fedelét lebontottam, menet közben semmit sem csinál, szép állapotban van. Mit, hol kéne méricskélnem, mi lehet a hiba? Gerjesztõ tekercs esetleg? Hol tudom megvizsgálni? Feszültségszabályozó lehet hogy el van állítva?

Kezdõ vagyok, kérlek segítsetek!

Köszönöm szépen!
hmmmm lehet,hogy szabálzó csere szükségeltetik,ha semmi töltés nincs.de elõtte mérd végig a rendszert.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Kisss írta:
zsakfos írta:Tipp!

Fesszabályzód nem a megadott értéken szabályoz le.Járó motornál mérd multivalall feszültséget hogy mennyi.Emeld közben a fordulatot.
Koszi a tippet! Hogy is nez ki a fesz.szab? Cserelni kell, vagy lehet allitani is?
nem állítható.alumínium bordás házban van,ki van öntve gyantával.nem szerelhetõ.de elõtte meg kell mérni mint ahogy zsakfos kolléga irta.ezek a szabályzók,kényesek a jó aksira is.
Kisss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.07.18. 20:12
MZ-d típusa: etz-250, Sv650
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Hozzászólás Szerző: Kisss »

zsakfos írta:Tipp!

Fesszabályzód nem a megadott értéken szabályoz le.Járó motornál mérd multivalall feszültséget hogy mennyi.Emeld közben a fordulatot.
Koszi a tippet! Hogy is nez ki a fesz.szab? Cserelni kell, vagy lehet allitani is?
Avatar
IQBetyar
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.10.11. 19:08

Hozzászólás Szerző: IQBetyar »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!

MZ TS 125 Boldog tulajdonosa vagyok, de még boldogabb lennék, ha lenne töltés :wink:

A motor megy rendesen (azért lehet még finomítani), de egy rúgásra indul, motor szépen jár (elõtte feltöltött aksit tettem bele természetesen).

Megnéztem, hogy a dinamó forgórésze jó, mert a szénkeféken járó motornál lehet feszültséget mérni, ahogy húzom, úgy nõ. A szabályozó mechanikus, fedelét lebontottam, menet közben semmit sem csinál, szép állapotban van. Mit, hol kéne méricskélnem, mi lehet a hiba? Gerjesztõ tekercs esetleg? Hol tudom megvizsgálni? Feszültségszabályozó lehet hogy el van állítva?

Kezdõ vagyok, kérlek segítsetek!

Köszönöm szépen!
Üdv.: Ádám
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tipp!

Fesszabályzód nem a megadott értéken szabályoz le.Járó motornál mérd multivalall feszültséget hogy mennyi.Emeld közben a fordulatot.
Kisss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.07.18. 20:12
MZ-d típusa: etz-250, Sv650
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Hozzászólás Szerző: Kisss »

Ja! Azt elfelejtettem mondani, hogy minden heten!
Kisss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.07.18. 20:12
MZ-d típusa: etz-250, Sv650
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Hozzászólás Szerző: Kisss »

Help! Tudja valaki, hogy miert eg ki a fenyszoro izzo a gepembe!? CB250 Elvittem szerelohoz. Megnezte az aksit multimeterrel. Azt mondta az jo. Nem vagyok autovillamossag szerelo, de hogy ennek mi ertelme volt??????? Aztan csak a kezet tette szet, hogy nem tudja, hogy mi a baj!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Samu, z25z köszi. Ma meglesetem a gépet, egy kis blankolás, forrasztás, na meg biztosíték csere, és talán jó is lesz. Próbáltam most per pill mükszik.
Ha nem jó akkor cserélem a kütyüt. Köszi a tippeket.
Üdv.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

vagy ha megtoldod par szaz ft-tal akkor elektronikusat (900-1100 HUF) csak a bekotese kicsit mas, annak 3 laba van, abbol egyet testre kell tenni, sokkal stabilabban mukodik es kicsit erosebb is az index fenye
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Vegyél egyet a motorosboltban, lényeg h 12V-os legyen. Nem drága, sztem 500 körül lehet....
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

És akkor ha a relé a hibás azt honnan tudom meg? csak úgy ha cserélem? Amúgy milyen kell? vagy kb mennyibe kerül?
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

kobraCode írta:Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az miért van, hogy össze vissza villog az index? Egyszer mûködik rendesen és szépen szaggatottan villog, egyszer meg szinte folyamatosan világít. Most kezdte el a hülyeségét, eddig nem volt vele bajom. A villogó izzók mind egyformák, még márkára is, és 12V21W -osak. Egyszer jó egyszer nem. Valaki tudna segíteni hogy mi lehet vele? Esetleg valaki járt már hasonló cipõben?
Válaszokat elõre is köszi.
Üdv.
lehet, hogy relé hiba
Etz 150 87'
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

kobraCode írta:Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az miért van, hogy össze vissza villog az index? Egyszer mûködik rendesen és szépen szaggatottan villog, egyszer meg szinte folyamatosan világít. Most kezdte el a hülyeségét, eddig nem volt vele bajom. A villogó izzók mind egyformák, még márkára is, és 12V21W -osak. Egyszer jó egyszer nem. Valaki tudna segíteni hogy mi lehet vele? Esetleg valaki járt már hasonló cipõben?
Válaszokat elõre is köszi.
Üdv.
szerintem a relé hiba,állitólag a skodának a reléje olcsó,és jó.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az miért van, hogy össze vissza villog az index? Egyszer mûködik rendesen és szépen szaggatottan villog, egyszer meg szinte folyamatosan világít. Most kezdte el a hülyeségét, eddig nem volt vele bajom. A villogó izzók mind egyformák, még márkára is, és 12V21W -osak. Egyszer jó egyszer nem. Valaki tudna segíteni hogy mi lehet vele? Esetleg valaki járt már hasonló cipõben?
Válaszokat elõre is köszi.
Üdv.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

A megszakitohoz nem nyultam hozza... De mostmar megoldodott a problema :D azert koszi a segitseget...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Bár nekem nincs ilyen gyujtásom,de a cikkbõl az derült ki számomra hogy ugyanugy szükség van a megszakitó nyitására a gyujtási idõpontban(3mm holtpont elõtt).Tehát annak ugyanugy meg kell lenni mint eddig.Be van állitva?A vezeték ami megy a megszakitótól az elektronikába az jó helyre lett kötve?(kondenzátor helyére).Ha kikötöd az elektronikából ezt a vezetéket és rákötsz egy próbalámpát akkor felsõ holtpont elõtt 3 mm-el el kell aludnia.Ez jó??Több ötlet nincs.Ha nem boldogulsz irj Sub-ee-nak emailt.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Szoval minden jo(kiveve a szikrat)... Lenyeg hogy most szereltem fel a Sub-ee fele elektronikus gyujtast. Kontakt van, minden mukodik kiveve h nincs szikra, eddig volt megszakitos gyujtassal. Tegnap raktam fel az elektronikust, es azelott meg aznap reggel meg jartam a megszakitos gyujtassal. Gyertya jo, pipa jo, aksi jo.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Akksi? Bizti? Gyujtáskapcsoló? Vezetékek biztos jól kötve? Az alkatrészek biztos jók? megszakító nyit- zár? Gyertyában van hézag? Mihez nyúltál utoljára mikor még volt szikra és járt a motor? Hogyan "fogyott el a szikra? T
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Szikra

Hozzászólás Szerző: bambi »

coco írta:Sziasztok. Lenne egy olyan kerdesem h mert van az hogy nincs szikra? Marmint mi okozhatja? Zarlat sehol sincs. Megszakito stimmel,kondi stimmel, gyujto tekercs stimmel, minden kabel stimmel (legalabbis asszem :D ) de szikra nincs. Valaki segitsen legyszi... Elore is koszi.
pipa?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 44 vendég