Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

janika írta:sziasz tokl belõtem babetta gyújtásom stoboszkópal de még mindig fulad és!
szerintetek ha sorba kötök két gyújtó tekercset az jó lehet?
Szia

Janika, van egy olyan rossz tulajdonsága a babetta gyújtásnak MZ-n, hogy a nagy lökettérfogat a kompresszióval egybekötve, valami úton-módon kioltja, vagy gyengíti a szikrát (én sem értem, de sajnos már láttam ilyet nem egyszer, szerintem még a fizika törvényeinek is ellentmond! Ne jelre állítsd, hanem stroboszkóppal állítsd be, az a biztos! Volt már sok ismerõsömnek gondja ilyen Babetta gyújtással, egyszerûen túl kicsi a gerjesztõtekercs feszültsége az MZ normális mûködtetéséhez, ez bizony elõfordulhat, de láttam és már csináltam is sok olyan babetta gyújtásos MZ-t ami elsõre jó lett.
Ha nem jó, akkor 50 menetet rá kell még tekerni a gerjesztõtekercsre ugyanolyan vastagságú huzalból és kell egy normális tirisztor elektronika ami erõsíti a szikrát. Két tekercset sorba kötni nem érdemes, mert nem tökéletes a gerjesztés, mert ez nem gyújtótekercs, henem egy nagyvesz gerjesztõ!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
janika
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.08.12. 20:46

Hozzászólás Szerző: janika »

Papszi írta:Hy!

A motoromon azt észleltem az egyik keresztezõdésben, hogy fékeztem balra index alapjáratnál és leállt,volt benne elég benzin nem a csap állásával volt a gond. Hazajöttem oldaltámaszon volt a motorom ment alapjáraton, ment rajta a tompított fényszóró hátul a világítás, ekkor a töltésjelzõ pirosan világított, és mikor az indexet bekapcsoltam le is állt. Mikor világított a töltésjelzõ kis gázadásra el is aludt.
Szerintem kevés áramot oszthat szét, de nem tudom hogyan lehet javítani.



vagy lehet test hiba vagy valahol áthúz vázhoz és s ösze játszik valamivel


__________________
Üdv.:Papszi :smt079
Avatar
janika
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.08.12. 20:46

Hozzászólás Szerző: janika »

sziasz tokl belõtem babetta gyújtásom stoboszkópal de még mindig fulad és!
szerintetek ha sorba kötök két gyújtó tekercset az jó lehet?
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Hy!

A motoromon azt észleltem az egyik keresztezõdésben, hogy fékeztem balra index alapjáratnál és leállt,volt benne elég benzin nem a csap állásával volt a gond. Hazajöttem oldaltámaszon volt a motorom ment alapjáraton, ment rajta a tompított fényszóró hátul a világítás, ekkor a töltésjelzõ pirosan világított, és mikor az indexet bekapcsoltam le is állt. Mikor világított a töltésjelzõ kis gázadásra el is aludt.
Szerintem kevés áramot oszthat szét, de nem tudom hogyan lehet javítani.





__________________
Üdv.:Papszi :smt079
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

nagyon tökölõs dolog ez... én is sokat szívtam vele mire megtanultam beállítani... azóta is ezt gyûlölöm a legjobban az MZ-ben :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Peti enduró
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.08.15. 14:08
Tartózkodási hely: Csolnok

Hozzászólás Szerző: Peti enduró »

Köszönöm a seggítséget! Én úgy gondolom, h így csináltam, de vhogy a próbalámpa mindig csak akkor aludt ki mikor az alaplapot lelazítottam, ahogy meghóztam a csavart függetlenül milyen állásban volt megint égett! De bizti én csinálok vmit rosszul, majd még próbálkozom!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

azzal allitod az elogyujtast, az a lenyeg.... na szoval leegyszerusitve: megkeresed azt a pontot ahol a megszakito legnagyobbra nyit az a hezag legyen 0,4 mm ha kevesebb vagy nagyobb akkor az excentercsavarral belovod, utana meg visszaforgatod a fotengelyt 2,8-3 mm-el es az alaplapod addig forditod, hogy ekkor kezdjen el nyitni a megszakito (probalampa kialszik)
Peti enduró
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.08.15. 14:08
Tartózkodási hely: Csolnok

Hozzászólás Szerző: Peti enduró »

Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, h nem tudom rendesen beállítani a gyujtásomat a mocin! Az alábbi pontokat követem, minden megeggyezik, de az 5 pontnál nekem a megszakitóm zárva van!!! Ha visszafelé tekerem akkor olyan 2.5 mmel a holtpont elõtt lesz nyitva, de gondolom ez már nem annyira jó!? És az utólsó pontot értem, h mit kell/melyik alkatrészt kell állítani, csak azt nem fogom fel, h ezzel (a 7ik pontal) mit állítok a gyujtáson!

Seggítségeteket elõre is köszönöm!!!

- A dugattyút a felsõ holtpontra állítjuk
- A megszakítót tartó fordítható lapkát úgy fordítjuk, hogy középállásban legyen (a rögzítõ csavarok az ovális furat közepénél)
- A megszakítóhézagot ebben a helyzetben 0,4 mm-re állítjuk (a 0,4 mm-es mérõlemez szoruljon a hézagban)
- Ezután a fõtengelyt a 13–as kulcsal a forgási iránnyal ELLENKEZÕEN (tehát balra) elfordítjuk, addig míg a dugattyú 3 millimétert megy lejjebb, ez lesz a 3mm-es elõgyújtásunk (ehhez kell óra, vagy más mérõeszköz)
- A próbalámpa egyik végét testre tesszük, a másik végét a kondenzátor vagy a megszakító csavarjára (ha a megszakító nyitva van és ráadjuk a gyújtást a lámpának világítania kell)
- Ráadjuk a gyújtást
- A megszakítót tartó lapot addig fordítjuk míg a lámpa ki nem alszik, próbáljuk meg úgy állítani, hogy pont mikor a dugattyú visszament 2,8 -3 mm-re akkor aludjon ki.
Avatar
janika
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.08.12. 20:46

Hozzászólás Szerző: janika »

bambi írta:
janika írta:szia sz tok csináltmár valaki ts hez babszi gyujtást mert én meg csináltam de kiváncsilennék hogy hogy csináltaátok meg mert a enyém nem tökéletes!!!!
Mi nem tökéletes?

Kép
köszönöm tanácsot majd akkor meg csinálom stroboszkópal
és azon gondolkoztam hogy rakokmégegy gyújtó tekercset és sorba kötöm
és akkor már erósége meg kell legyen!
köszi jó tanácsot!!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bakimate írta:Vezeték egyik vége a blokkban, az üresjelzõ-kapcsolónál, másik vége az üresjelzõ izzóban.
adam0620 írta:Sziasztok!!!

Nekem az a kérdésem, hogy a z üres jelzõ lámpát hová kell bekötni???
És nem árt neki feszültséget sem, adni, hogy az az izzó világítson is. Tulajdonképpen üresben zárja az üresjelzõ kapcsoló a testet, így világít a lámpa.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

janika írta:
bambi írta:Mi nem tökéletes?[/quo
nem pörög fel peedig uj minden
Szia

Janika, van egy olyan rossz tulajdonsága a babetta gyújtásnak MZ-n, hogy a nagy lökettérfogat a kompresszióval egybekötve, valami úton-módon kioltja, vagy gyengíti a szikrát (én sem értem, de sajnos már láttam ilyet nem egyszer, szerintem még a fizika törvényeinek is ellentmond! Ne jelre állítsd, hanem stroboszkóppal állítsd be, az a biztos! Volt már sok ismerõsömnek gondja ilyen Babetta gyújtással, egyszerûen túl kicsi a gerjesztõtekercs feszültsége az MZ normális mûködtetéséhez, ez bizony elõfordulhat, de láttam és már csináltam is sok olyan babetta gyújtásos MZ-t ami elsõre jó lett.
Ha nem jó, akkor 50 menetet rá kell még tekerni a gerjesztõtekercsre ugyanolyan vastagságú huzalból és kell egy normális tirisztor elektronika ami erõsíti a szikrát.

Üdv.:Sub-ee
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Csá! Eladó egy Sub-ee féle elektronikus gyújtás MEGSZAKÍTÓS gyújtáshoz!! Ára 4.200 HUF, Nerbi túrára viszem magammal hátha kell valakinek. Az én motoromba sajnos nem jó, nekem más gyújtásom van.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

kriszta írta:
janika írta:Az ilyen gyújtásokat stroboszkóppal kell ellenõrizni,akkor lehetsz biztos benne,hogy jó helyen van a gyujtás.
egyet értek krisztával :)
kriszta
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.05.05. 21:20
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kriszta »

janika írta:
bambi írta:Mi nem tökéletes?[/quo
nem pörög fel peedig uj minden
Az ilyen gyújtásokat stroboszkóppal kell ellenõrizni,akkor lehetsz biztos benne,hogy jó helyen van a gyujtás.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

ja és nálam ugy van llítva hogy mikor jelen van akkor van felsõ holDponton
Gondolom elírás de azért jó volt... :lol: :lol:
Avatar
janika
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.08.12. 20:46

Hozzászólás Szerző: janika »

janika írta:
bambi írta:Mi nem tökéletes?[/quo
nem pörög fel peedig uj minden
ja és nálam ugy van llítva hogy mikor jelen van akkor van felsõ holdponton
Avatar
janika
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.08.12. 20:46

Hozzászólás Szerző: janika »

bambi írta:
janika írta:szia sz tok csináltmár valaki ts hez babszi gyujtást mert én meg csináltam de kiváncsilennék hogy hogy csináltaátok meg mert a enyém nem tökéletes!!!!
Mi nem tökéletes?[/quo
nem pörög fel peedig uj minden
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Vezeték egyik vége a blokkban, az üresjelzõ-kapcsolónál, másik vége az üresjelzõ izzóban.
adam0620 írta:Sziasztok!!!

Nekem az a kérdésem, hogy a z üres jelzõ lámpát hová kell bekötni???
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
adam0620

Hozzászólás Szerző: adam0620 »

Sziasztok!!!

Nekem az a kérdésem, hogy a z üres jelzõ lámpát hová kell bekötni???
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

janika írta:szia sz tok csináltmár valaki ts hez babszi gyujtást mert én meg csináltam de kiváncsilennék hogy hogy csináltaátok meg mert a enyém nem tökéletes!!!!
Mi nem tökéletes?
Avatar
janika
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.08.12. 20:46

Hozzászólás Szerző: janika »

szia sz tok csináltmár valaki ts hez babszi gyujtást mert én meg csináltam de kiváncsilennék hogy hogy csináltaátok meg mert a enyém nem tökéletes!!!!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

0,3 mm.
greene írta:Szisztok!
Légyszíves valaki szakavatott árulja már el,a megszakítóhézag PONTOS értékét. Sehol sem találom egzaktul leírva.
Köszönöm
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
greene

Hozzászólás Szerző: greene »

Szisztok!
Légyszíves valaki szakavatott árulja már el,a megszakítóhézag PONTOS értékét. Sehol sem találom egzaktul leírva.
Köszönöm
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

igen sajnos, anelkul nem hozzaferheto, mert a vege hajlitott es belulrol tudod kivenni a kinti anyak lecsavarozasa utan
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

ahhoz ki kell venni a kereket?
MZ or nothing!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

darkMZ írta:Lenne egy kérdésem: hátsó féklámpa kapcsolója néha beragad, szóval fékezés után még "parázslik" picit a lámpa néha..

Sajna, hátul az az állítócsvar tök rozsdarohadás és körbeforog, szóval nem állítható.

Mi a teendõ?
szetszedni es jol megtakaritani, brigeciol hasznos lehet, korbeforgasat meg a kontroll anya akadalyozza meg, amugy nem egy nagyon draga alkatresz, ha annyira szar allapotban van lehet erdemesebb kicserelni....
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Lenne egy kérdésem: hátsó féklámpa kapcsolója néha beragad, szóval fékezés után még "parázslik" picit a lámpa néha..

Sajna, hátul az az állítócsvar tök rozsdarohadás és körbeforog, szóval nem állítható.

Mi a teendõ?
MZ or nothing!
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

torokb írta:
Zschopauer írta:Hol lehet hozzáférni ezekhez a konverziós táblázatokhoz?
MzClubHungary.com-on van, úgy emlékszem :wink:
Jaa, tök király az az oldal! :-)
Zschopauer
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

conus írta:zizi!
isolatorból 225-ös meg 260-as van ha jól tudom :roll: most te melyiket akartad írni a 230-as helyett? :?

Nekem van még 240-es isolatorból, van GDR-es, és 2-3 éve vettem valahol 240-est, de már foggalmam sincs mibe szántam azt a gyaertyát :D :D :D
Üdv: Alter /Csöpi/
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Zschopauer írta:Hol lehet hozzáférni ezekhez a konverziós táblázatokhoz?
MzClubHungary.com-on van, úgy emlékszem :wink:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

zizi!
isolatorból 225-ös meg 260-as van ha jól tudom :roll: most te melyiket akartad írni a 230-as helyett? :?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

z25z írta:
kupi írta:Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
Na megizzasztottal :twisted: atneztem neked egy rakat konverzios tablazatot...amit lattam az alapjan a kovetkezo a helyzet: a BP (a P-n a hangsuly!!!!) ugyanaz, mint a brisknel az Y!!! a C elott vagyis kuka. 4 utemube valo, a hoertekkel nem lenne gond a sima B8HS az megfelel a brisk N14C-nek. ez kb 230-as izolatornak felel meg
Vajon az NGK B7HS és B8HS között mi a különbség? Utóbbi kevésbé melegszik föl? 250-es ETZ-be jó a B7HS is? A wiki-n csak a B8HS szerepel.

Hol lehet hozzáférni ezekhez a konverziós táblázatokhoz?
Zschopauer
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok szeretném kikérni a véleményeteket mert tanácstalan vagyok,125 TS MZ-m (6 voltos) ma menetközbe elvesztete a töltést,ez elöfordulhat csak amikor a hibát kerestem akkor derült ki egy két alkatrész eléget.Az álorészen lévõ kis tekercs feketére és maga az áló rész is igen büdös volt a töltés lámpa is kiégett,a feszabájzó elektronikus török" volt már két éve gond nélkül szolgált.Most kicseréltem mindent a szabályzot is szerencsére volt egy eredeti mechanikus és müködik,de mi lehetett a baj?A kiss tekercs enyhén melegszik most is ezt nem tudom szabad e neki de a töltés az most tökéletes.ha valakinek van ötlete azt megköszönöm.
Kép
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

torokb:
Nincs mit :) Gondoltam a tisztánlátás érdekében leírom, és így mindenkinek világos :smt025


tigris:
Igen pontosan így van, csak én máshogy írtam, hogy a kommutátor biztosítja, adott helyzetben csak egy vagy egy pár tekercs adjon/kapjon áramot. A kommutátort "mechanikus egyenirányítónak" is lehetne nevezni. :D
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Azzal tisztában voltam,mi a kollektor a félvezetõk világában,a kommutátor szóra gondoltam,ha jól emlékszem tanulmányaimra (bár az ipari elektro tanárunk a pápa temetését nézette órán :D )a kommutátor biztosítja azt is,hogy mindíg a megfelelõ polaritás kerüljön a megfelelõ kivezetésre,és lüktetõ egyenáramot adjon a generátor váltó helyett.Öööö....asszem,bár villamos gépekben soha nem voltam annyira otthon :oops:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Csöpi írta:
Gyurm@ írta:Kollektor! :wink: vagy széngyûrû.

Az egyenáramú...

A váltakozó áramú...

A bipoláris...

:evil: :twisted: )
Na, ez bennem is érett, csak lusta voltam ilyen szép hosszú hsz-hez :twisted: :D szóval kösz!
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Gyurm@ írta:Kollektor! :wink: vagy széngyûrû.

Az egyenáramú motoroknál (ami egyben generátor is) a forgórész tekercsvégei a KOMMUTÁTORban végzõdnek, forgás közben a kommutátor biztosítja, hogy csak egy vagy egy pár tekercs kapjon áramot. Ezért a kommutátor réz-szeletekbõl áll, mely szeletek egy-egy tekercshez kapcsolódnak és egymástól el vannak szigetelve. A forgó kommutátorhoz csatlakoznak az álló szénkefék.

A váltakozó áramú anszinkron motoroknál (nem a rövidrezárt forgórészû motorra gondolok) használnak CSÚSZÓGYÛRÛket ez szó szerint egy egyöntetû gyûrû nincs rajta bemetszés, a legegyszerübb motornál 2 db egymástól elszigetelt csúszógyûrû kell egyiken bemegy a villany a másikon kijön. Itt is a forgó csúszógyûrûhöz álló szénkefe kapcsolódik.

A bipoláris tranzisztor egyik elektródája a KOLLEKTOR ami a tranzisztor "gyûjtõ" elektródája. A tranzisztor eme elektródáján átfolyó legnagyobb áramot a tranzisztor adatlapján tüntetik fel, ez nagyon fontos határérték-adat, túllépése a tranzisztor tönkremeneteléhez vezet.

Remélem nem bonyolult amit írtam és így már mindenkinek tiszta a kép :D :smt025 (szóbelin sikerült a villamos forgógépek témába belehúznom :evil: :twisted: )
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

nekem már 20 éve csinálja.

Hozzászólás Szerző: kupi »

redocstomi írta:Helló! Azoktól kérdezném akinek 6V-os rendszere van (ES, ETS, TS) hogy amikor éga tompiott, áll a féken, és villog az index, akkor nem-e villágit halványan a töltésellenörzö lámpa? Mert nekem villágit egy kicsit. minél nagyobb a fordulat annál jobban. Ez azért lehet mert 60W-os a dinamoja vagy mért? Pedig a töltése 6,70V körül van. Nem tom ez mért lehet. Aki tud az lécci segitsen.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
ricsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.07.04. 08:02
Tartózkodási hely: Bp Bicske

Hozzászólás Szerző: ricsi »

köszönöm a tippeket
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

Helló! Azoktól kérdezném akinek 6V-os rendszere van (ES, ETS, TS) hogy amikor éga tompiott, áll a féken, és villog az index, akkor nem-e villágit halványan a töltésellenörzö lámpa? Mert nekem villágit egy kicsit. minél nagyobb a fordulat annál jobban. Ez azért lehet mert 60W-os a dinamoja vagy mért? Pedig a töltése 6,70V körül van. Nem tom ez mért lehet. Aki tud az lécci segitsen.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Próbálj meg esetleg fõfúvókát cserélni kisebbre és jól beállítani a levegõ mennyiségét (levegõcsavar tökig be,másfél fordulat ki,ez a standard beállítás).
Az,hogy az index álló motornál/alapjáraton lassan villog,sztem az öreg akksitól lehet,de javítsatok ki,ha tévedek.Mindenesetre azt mutatja,hogy töltésed van :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
ricsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.07.04. 08:02
Tartózkodási hely: Bp Bicske

Hozzászólás Szerző: ricsi »

egy szerelõ említette,hogy a karburátor ki van kopva. ezek szerint ez okozhatja a hibát? mit csináljak vele? csere?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

ha nagyon kormos fekete a gyertya az elsõsorban attól van h túl sok benzint szív :arrow: túl magasan van a súbertû, és/vagy kopottak a fúvókák.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
ricsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.07.04. 08:02
Tartózkodási hely: Bp Bicske

Hozzászólás Szerző: ricsi »

nekem is lenne két kérdésem: -nagyon fekete kormos a gyertyám /többet is próbáltam/ ez mitõl lehet? -alapjáraton az index csak lassan villog ha megyek a géppel akkor normális ütemben villog?! ez mi lehet?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok kiváncsi lenék a véleményetekre megszakitó ügyileg",eljött a szokásos megszakitó csere ideje és szükségböl(az út szélén)egy autosboltba betérve elém rakott az eladó egy érdekes majdnem teljesen fém darabot" az (alsó szegmens lyukas).Én már közel 20 éve cserélgetem a megszakitokat de eddig mindig a régi bevált fegér NDK-st használtam.Egyébként elsöre nem is paszolt bele reszelni kelett a bakelit részéböl (tipikus magyar)de amugy szépen megy vele.Az a kérdés maradjon vagy ez egy nem ajálott darab lehet?Minden esetre van még a régiböl is.Es nektek kb mennyi km szokott kibirni? Én kb 6000 km után cserélem kondi tökéletes".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

z25z írta:
bakimate írta:Fûnyíró, kerti kisgép gyertya! MZ-be biztos nem jó. A hõértékét nem sikerült megtalálnom.
en is kerestem mindenfele oldalon de nem jutottam eredmenyre.... :wink:
Köszi bakimate és z25z
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nem nem!Komutátor a szó(lehet,h két m-mel),közben beugrott,de amire gondoltam,az nem is az! :lol:
Na,szóval az a fémgyûrû,ami a szénkefékkel érintkezik,akkor azt kollektornak híják ezek szerint.Megint okosabb lettem,kösz! :wink:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Kollektor! :wink: vagy széngyûrû.
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ne gondold egybõl,hogy biztos nincs töltés!
Állj szembe a fallal,indítsd be a gépet,világítás be,és alapjáratról pörgesd a gépet.Ha a növekvõ fordulatszámmal a lámpa is fényesebben ég,akkor van töltésed.Ha nem,én a szénkeféket nézném meg azok érintkezését a forgórésszel (nem jut eszembe a k betûvel kezdõdõ neve :oops: ),nincs-e nagyon elkorrodálva.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

jah bocsi...egy 250 es ETZrõl van szó :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég