Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.02.17. 06:38

Ez lemaradt...:-)
Csatolmányok
IMG_20180216_174832.jpg

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.02.17. 06:37

aronpfabian írta:
2018.02.17. 01:27
madigergo írta:
2018.02.16. 18:57
Sziasztok!

Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..

Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.

Meg is történt, de mégsem jó.

Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)

Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1

Idáig legalább rendben van?

Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?


A segítségeteket előre is köszönöm!
Képet szeretnék a bekötésről. A lemerült akkunak van köze hozzá. A dinamó egy dolog hogy terhelés nélkül öngerjedő, de ehhez el kell érnie egy bizonyos fordulatszámot (bekő tóni). És ezt is csak a speciális, trafót közvetlenül szénkefével összekötő betolóállásban (gyújtáskapcsolón a jobb szélső) tudod a motor elindítására használni, normál állásban a visszáramkapcsoló nemnagyon fog összezárni a maradék mágnesességből összeszenvedett áramtól, nem lesz szikra akku nélkül/lemerült akkuval.
Itt van két kép, remélem segit, bar a szinek nem igazan stimmelnek... az akkut feltettem tölteni.

Köszönöm a segitséget, estefelé ha minden igaz lesz idöm még probalkozni, majd irok, hogy mire jutottam.
Csatolmányok
IMG_20180216_174857.jpg
IMG_20180216_174819.jpg

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.02.17. 01:27

madigergo írta:
2018.02.16. 18:57
Sziasztok!

Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..

Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.

Meg is történt, de mégsem jó.

Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)

Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1

Idáig legalább rendben van?

Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?


A segítségeteket előre is köszönöm!
Képet szeretnék a bekötésről. A lemerült akkunak van köze hozzá. A dinamó egy dolog hogy terhelés nélkül öngerjedő, de ehhez el kell érnie egy bizonyos fordulatszámot (bekő tóni). És ezt is csak a speciális, trafót közvetlenül szénkefével összekötő betolóállásban (gyújtáskapcsolón a jobb szélső) tudod a motor elindítására használni, normál állásban a visszáramkapcsoló nemnagyon fog összezárni a maradék mágnesességből összeszenvedett áramtól, nem lesz szikra akku nélkül/lemerült akkuval.

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.02.16. 18:57

Sziasztok!

Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..

Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.

Meg is történt, de mégsem jó.

Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)

Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1

Idáig legalább rendben van?

Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?


A segítségeteket előre is köszönöm!

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.02.12. 14:10

kiszsebi írta:
2018.01.19. 00:09
moyos írta:Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép

FŰTHETŐ hogy az Elektronika csoportba raktad? :mrgreen:
Moyos, akkor neked télen nem ér véget a szezon?
:mrgreen:

Avatar
sipos100
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.25. 21:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Vác
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sipos100 » 2018.02.10. 16:04

Trophy72 írta:
2017.11.06. 16:25
Sziasztok !

Abban kérem a segítségeteket, hogy VAPE gyújtást szeretnék tenni az MZ-re (ES 250/2) .
Akinek van már beszerelve kérem ossza meg velem a tapasztalatait !
-Mennyire üzembiztos ?
-Meddig garantált a működése ?
-A tapasztalatok alapján megéri-e ?
Előre is köszönöm !
Szia, én tavaly szereltem be egy Vape R66-ot, ETZ-250-embe. Teljesen jól működik, egyszerű volt beszerelni is, mert ugyanazok a csatlakozók vannak rajta mint a régi relésen voltak. http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66
Inkább az eredeti Vape gyártmány beszerzés a problémás, mert van tajvani Vape is..

Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 334
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos » 2018.01.21. 22:14

kiszsebi írta:
moyos írta:Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép

Fűthető, hogy az Elektronika csoportba raktad? :mrgreen:
Fenéket! Az optikai tuning, fényezés, polírozásba szántam. Nem'tom hogy kavartam ide. Megkérlek átcuccolod?

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2018.01.19. 00:09

moyos írta:Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép

Fűthető, hogy az Elektronika csoportba raktad? :mrgreen:

Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 334
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos » 2018.01.18. 22:21

Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.01.12. 12:45

aronpfabian írta:
hell írta:Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
Csak a burkolatuk egyezik. A tekercs teljesen eltér (CDI trafó).
MZ-hez TCI (tranzisztorvezérelt gyújtás) trafó kell. Itt lényeges hogy a gyújtás nem tirisztoros, az ahhoz való trafó nem működik.
Jó ok. Köszönöm nem jó az a lényeg pedig ajándék lett volna... :) Nekem mp 06 van 5-6 éve eddig tökéletes... :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.01.12. 09:30

hell írta:Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
Csak a burkolatuk egyezik. A tekercs teljesen eltér (CDI trafó).
MZ-hez TCI (tranzisztorvezérelt gyújtás) trafó kell. Itt lényeges hogy a gyújtás nem tirisztoros, az ahhoz való trafó nem működik.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.01.11. 20:45

Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.12.06. 05:42

Matheus25 írta:Sziasztok!
MZ TS 125 kábel köteget szeretnék vásárolni, újat.
Honnan lehetne beszerezni? Nem találtam sehol.
Vagy gyártsam le magamnak? Ha esetleg lehet kapni valahol fontos hogy valamennyire jó minőségű legyen. :P

A facén nem is oly régen valaki kínált eladásra, nézd meg ott. MZ csoport.

Matheus25
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.09.26. 20:15
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matheus25 » 2017.12.05. 14:36

Sziasztok!
MZ TS 125 kábel köteget szeretnék vásárolni, újat.
Honnan lehetne beszerezni? Nem találtam sehol.
Vagy gyártsam le magamnak? Ha esetleg lehet kapni valahol fontos hogy valamennyire jó minőségű legyen. :P

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 100
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák » 2017.12.02. 21:07

aronpfabian írta:
Melák írta:Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
- a megszakítós is elektromos, a Hall jeladós emellett elektronikus is
- nem igaz, tranzisztoros gyújtás lévén azonos a működési elve, ugyanolyan trafó kell hozzá. Tirisztoros (CDI) esetén szükséges eltérő trafó. A tévhitekkel ellentétben az MZ elektronikus gyújtás nem ilyen.
Ok, köszönöm!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.12.02. 16:20

Melák írta:Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
- a megszakítós is elektromos, a Hall jeladós emellett elektronikus is
- nem igaz, tranzisztoros gyújtás lévén azonos a működési elve, ugyanolyan trafó kell hozzá. Tirisztoros (CDI) esetén szükséges eltérő trafó. A tévhitekkel ellentétben az MZ elektronikus gyújtás nem ilyen.

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 100
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák » 2017.12.02. 13:37

Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.11.20. 14:06

Matheus25 írta:Sziasztok!
Lenne egy MZ TS 125-öm.
Kérdésem az hogy át lehetne alakítani 12V-os rendszerre?
Olasz robogók mágnesgyújtásos generátorai közül olyat kell keresni ami a 103mm külső átmérőt nem haladja meg. Ehhez alaplap közdarabot és lendkerékagyat gyártani. A vezetékelésen a leállítót relézni, a fényszórót és helyzetjelzőt függetleníteni az egyenáramú rendszertől és szintén relével kapcsolni.

A CDInek utána kell nézni, a jelnél gyújt-e vagy fordulatszámfüggően tolja el az előgyújtást. Nem megfelelő előgyújtási görbe gyenge teljesítményt, nagy fogyasztást, akár tönkrement blokkot is okozhat.

Külső jeladó csak 1 helyen fér el, így ilyen típusoknál a lendkerékaggyal kell beállítani a jelet.

Matheus25
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.09.26. 20:15
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matheus25 » 2017.11.20. 12:36

Sziasztok!
Lenne egy MZ TS 125-öm.
Kérdésem az hogy át lehetne alakítani 12V-os rendszerre?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.11.13. 15:54

geza13 írta:Afesz szabályzóra az 51 pontra rádugtam a piros drótot ami az akkutól jön és úgy mértem 6v-ot a df , és a d+ kiálláson is.
A drótokat már nem tudom összekeverni mert már annyit próbálkoztam az évek alatt főleg a mechanikus szabályzókkal.
A Müller féle szabályzó tényleg nem testelhet de megoldottam az első felrakás előtt hogy ne kapjon testet az alaplapja.
Kapcsolónál nincs elkötve valami pl. 30 és 61 összeér? Ha nincs, a szabályzón belül van zárlat

geza13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.11.11. 14:22
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: geza13 » 2017.11.13. 13:27

Afesz szabályzóra az 51 pontra rádugtam a piros drótot ami az akkutól jön és úgy mértem 6v-ot a df , és a d+ kiálláson is.
A drótokat már nem tudom összekeverni mert már annyit próbálkoztam az évek alatt főleg a mechanikus szabályzókkal.
A Müller féle szabályzó tényleg nem testelhet de megoldottam az első felrakás előtt hogy ne kapjon testet az alaplapja.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.11.12. 17:05

geza13 írta:Köszi a választ !
Megpróbálom világosabban leírni, bár minél többször próbálkozom nekem annál sötétebb.
Elfelejtettem leírni hogy a kábeleket is kicseréltem,sarukkal azon zsugorcsővel, mert a régin találtam sérülést. Kezdem azzal hogy drótok nélkül ráadott gyújtással a csatlakozókat mértem,és az 51, d+,és a df-en is 6v-ot mértem. Továbbhaladva miután a vezetékeket rádugtam a szabályzóra, a generátornál a d+-ban és a df-ben még mindig 6v volt. Miután rádugtam a dinamóra,mindkét kábelt, a df-nél a csatlkozó alatt a forrasztásnál megmértem nem mutatott feszültséget a múszer, a d+-nál szintén 0 volt . lehúzva ismét volt áram mindkettöben.
Persze beindítás után várható volt hogy semmi töltés.

A másik fesz szabályzóban amiben lejöttek a vezetékek az egy lapos kockaalakú fekete három egymás melletti lábacskával ellátott az alaplaphoz csavarozott kb 5X5 mm-es alktrészről írtam. Megpróbáltam visszaforrasztani a vezetékeket de nem volt egyértelmű melyik hol volt.
"Kezdem azzal hogy drótok nélkül ráadott gyújtással a csatlakozókat mértem,és az 51, d+,és a df-en is 6v-ot mértem." Drótok nélkül hogyan mértél? Valami mégis össze volt kötve, de micsoda?

Az a gond, hogy belenyúltál a kábelezésbe. Szinte biztos hogy valami félre van kötve, és a félrekötést nem bírja az elektronika. Esélyes hogy már tönkrement az új is.

Emellett a Müller-féle szabályzónál a régebbi változatokban pozitív a hátlap, nem érhet a testhez semmiképpen.

geza13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.11.11. 14:22
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: geza13 » 2017.11.12. 16:58

Köszi a választ !
Megpróbálom világosabban leírni, bár minél többször próbálkozom nekem annál sötétebb.
Elfelejtettem leírni hogy a kábeleket is kicseréltem,sarukkal azon zsugorcsővel, mert a régin találtam sérülést. Kezdem azzal hogy drótok nélkül ráadott gyújtással a csatlakozókat mértem,és az 51, d+,és a df-en is 6v-ot mértem. Továbbhaladva miután a vezetékeket rádugtam a szabályzóra, a generátornál a d+-ban és a df-ben még mindig 6v volt. Miután rádugtam a dinamóra,mindkét kábelt, a df-nél a csatlkozó alatt a forrasztásnál megmértem nem mutatott feszültséget a múszer, a d+-nál szintén 0 volt . lehúzva ismét volt áram mindkettöben.
Persze beindítás után várható volt hogy semmi töltés.

A másik fesz szabályzóban amiben lejöttek a vezetékek az egy lapos kockaalakú fekete három egymás melletti lábacskával ellátott az alaplaphoz csavarozott kb 5X5 mm-es alktrészről írtam. Megpróbáltam visszaforrasztani a vezetékeket de nem volt egyértelmű melyik hol volt.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.11.11. 22:36

geza13 írta:Sziasztok !
Már 5-éve megvan a kis Ts-em,és általában mindennel megbírkózom szerelés terén, csak a töltéssel vannak visszatérő problémáim. Vettem vidékről egy kütődobozba szerelt fesz. szabájozót, 2-3 évig jó is volt, de most elengedett a forrasztás az ic-n (ha jól sejtem hogy az). Elővettem egy régebben vásárolt Müller félét, de ezzel sem működik. Ha a gerjesztő vezetéket rádugom a dinamóra eltűnik az áram. Még furcsább hogy a fesz. szabályzóból a d+ vezetéken is van áram ( úgy hogy még rá sem dugtam a dinamóra) Lehet hogy a szabályozó rossz ? A dinamó állórész elvileg jó , a csavarhúzós módszerrel. megnéztem minden tekercsnél mágneses. Új szénkefe tartó és szénkefe. aforgórészt is cseréltem ugyan bontottra de az mz-b től. Van valakinek ötlete mi lehet a baj?
Ha a D+on feszültséget mérsz akkor vagy a szabályzóban van átütve a visszáramgátló dióda, vagy valahol összeér a 30/51 és a 61/D+ vezeték.
Így ne hagyd a motort, mert az akksit lemeríti a dinamón át (rosszabb esetben le is ég a forgórész)

"Ha a gerjesztő vezetéket rádugom a dinamóra eltűnik az áram." Pontosan mi volt hova kötve? Honnan tűnt el az áram?

Régebbi szabályzó: IC ezekben nincs, valamelyik tranzisztor sülhetett meg. Képet kérhetek?

geza13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.11.11. 14:22
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: geza13 » 2017.11.11. 14:49

Sziasztok !
Már 5-éve megvan a kis Ts-em,és általában mindennel megbírkózom szerelés terén, csak a töltéssel vannak visszatérő problémáim. Vettem vidékről egy kütődobozba szerelt fesz. szabájozót, 2-3 évig jó is volt, de most elengedett a forrasztás az ic-n (ha jól sejtem hogy az). Elővettem egy régebben vásárolt Müller félét, de ezzel sem működik. Ha a gerjesztő vezetéket rádugom a dinamóra eltűnik az áram. Még furcsább hogy a fesz. szabályzóból a d+ vezetéken is van áram ( úgy hogy még rá sem dugtam a dinamóra) Lehet hogy a szabályozó rossz ? A dinamó állórész elvileg jó , a csavarhúzós módszerrel. megnéztem minden tekercsnél mágneses. Új szénkefe tartó és szénkefe. aforgórészt is cseréltem ugyan bontottra de az mz-b től. Van valakinek ötlete mi lehet a baj?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.11.06. 17:15

Ezt a dolgot pont a 6 V.-os motorokhoz találták ki! Remek szerkezet, nagyon megbízható! Egy gond van csak vele, meglehetősen drága. De a gyújtással kapsz rendes töltést és egyben a feszültséget is szabályozza. Ha megvan a rávaló, vedd meg nyugodtan! További információt Jegenye klubtársunktól kaphatsz.

Trophy72
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.11.06. 16:24
MZ-d típusa: MZ ES 250/2 Trophy

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Trophy72 » 2017.11.06. 16:25

Sziasztok !

Abban kérem a segítségeteket, hogy VAPE gyújtást szeretnék tenni az MZ-re (ES 250/2) .
Akinek van már beszerelve kérem ossza meg velem a tapasztalatait !
-Mennyire üzembiztos ?
-Meddig garantált a működése ?
-A tapasztalatok alapján megéri-e ?
Előre is köszönöm !

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.11.01. 20:52

Matheus25 írta:Sziasztok!
Elgondolkodtam hogy veszek az MZ TS 125-ömre egy komplett hall gyújtást a muller electronics-tól.
Kérdésem az lenne hogy ez 6 vagy 12 voltos rendszer? Van rajta töltés szál? Jó ez a gyújtás? Kinek milyen tapasztalata van róla?
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Már 1-éve használom, semmi probléma vele. Jó bírta a nyári hőséget is.
https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... er----5211

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.10.26. 18:32

Ma kerültem egyet Kiskunmajsára... :D


Kép



Kép


Kép


Kép

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.10.10. 15:32

Matheus25 írta:Sziasztok!
Elgondolkodtam hogy veszek az MZ TS 125-ömre egy komplett hall gyújtást a muller electronics-tól.
Kérdésem az lenne hogy ez 6 vagy 12 voltos rendszer? Van rajta töltés szál? Jó ez a gyújtás? Kinek milyen tapasztalata van róla?
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Van 6V változat, de ez gyújtás (értsd: a trafó negatívat szaggatja a főtengely pozíciója függvényében). Áramfejlesztő funkciót nem lát el, az a dinamó feladata

Matheus25
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.09.26. 20:15
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matheus25 » 2017.10.10. 15:13

Sziasztok!
Elgondolkodtam hogy veszek az MZ TS 125-ömre egy komplett hall gyújtást a muller electronics-tól.
Kérdésem az lenne hogy ez 6 vagy 12 voltos rendszer? Van rajta töltés szál? Jó ez a gyújtás? Kinek milyen tapasztalata van róla?
Előre is köszönöm a válaszokat! :)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.09.29. 10:23

Nem fasza... :(

Ezt ragasztó nem fogja meg hosszú távon, túl nagy a résméret.

Jármű azonosító meghamisításáról pedig nem biztos, hogy jó ötlet nyílt fórumon irogatni...
Mi elzárkózunk az ilyesmi elől... 8-[ :D

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.09.29. 09:19

bartal96 írta:Hát arra gondoltam, hogy viszem az új csapágyakat, és belepróbálom mindenhova, ha nem megy bele kézzel akkor jó nem?...
Ez sajnos nem teljesen igaz...
A probléma, hogy a csapágy nem teljesen a ház szélén van, így nehezen megy a helyére, de ott meg lötyöghet. Ha melegítés nélkül próbálod, akkor elképzelhetető, hogy Te teszed tönkre. Ha melegíted, akkor meg hosszú idő, mire lehűl, de inkább légy türelmes!

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.09.29. 05:31

bartal96 írta:Hát arra gondoltam, hogy viszem az új csapágyakat, és belepróbálom mindenhova, ha nem megy bele kézzel akkor jó nem?
Illetve reggel azzal kezdtek, hogy széthúzom a blokkot. Kitudja a hajtókar is milyen... Ha az is szar akkor nemtudom mi lesz velem... ](*,) Azt sem tudom mióta van kikopva a fészek, mert ugye így üt a főtengely, ha régebb óta és így használták akkor mentek bele a mikronok... ezredek... tizedek...
Milyen árban van egy hajtókar csere+centírozás? Bambi foglalkozik még ilyennel?


Igen, keresd meg nyugodtan.

bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 » 2017.09.28. 22:23

Hát arra gondoltam, hogy viszem az új csapágyakat, és belepróbálom mindenhova, ha nem megy bele kézzel akkor jó nem?
Illetve reggel azzal kezdtek, hogy széthúzom a blokkot. Kitudja a hajtókar is milyen... Ha az is szar akkor nemtudom mi lesz velem... ](*,) Azt sem tudom mióta van kikopva a fészek, mert ugye így üt a főtengely, ha régebb óta és így használták akkor mentek bele a mikronok... ezredek... tizedek...
Milyen árban van egy hajtókar csere+centírozás? Bambi foglalkozik még ilyennel?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.09.28. 21:58

bartal96 írta:Nah elérkezett a nap.
Mindig minden úgy van ahogy mondjátok.. hihetetlen, csak most az egyszer ne lett volna igazatok...
https://youtu.be/ocuIo0Urkdo
Van itthon loctite csapágyragasztó(nemtudom melyik típus de 18.000 Ft volt), de ugye jól gondolom, hogy ez már annyira szar hogy még azt sem érdemli meg.
Egyébként vettem forgórészt. Ugyanannál a kisöregnél voltak blokkfelek is 4000 ért adja a kettőt. Most abban a helyzetben vagyok, hogy megveszem azokat aztán mondta hogy vannak beütő számai is, szívesen odaadja aztán azokat lecsiszolom és beütöm az enyémet...Mást nem is nagyon tudok csinálni nem?
Érdekesség képpen az előző szaki aki a blokkot csinálta Koyo csapágyakat rakott bele, csak éppen hézag nélkülit, simát. Lehet, hogy ez az ETZ életem legrosszab vétele volt.. Soha ennyit még nem sz*ptam motorral, és nem is idegeskedtem miatta soha ennyit. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Bocsi a trágár szavakért de teljesen elment a kedvem az egésztől.. :(
Ez nagyon durva.
Nézd meg az eladó blokkfeleket, nehogy ugyanilyen állapotút vegyél... ha körkörös kifényesedés, sérülés van a fészken, akkor azzal nem leszel előbbre.

bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 » 2017.09.28. 21:15

Nah elérkezett a nap.
Mindig minden úgy van ahogy mondjátok.. hihetetlen, csak most az egyszer ne lett volna igazatok...
https://youtu.be/ocuIo0Urkdo
Van itthon loctite csapágyragasztó(nemtudom melyik típus de 18.000 Ft volt), de ugye jól gondolom, hogy ez már annyira szar hogy még azt sem érdemli meg.
Egyébként vettem forgórészt. Ugyanannál a kisöregnél voltak blokkfelek is 4000 ért adja a kettőt. Most abban a helyzetben vagyok, hogy megveszem azokat aztán mondta hogy vannak beütő számai is, szívesen odaadja aztán azokat lecsiszolom és beütöm az enyémet...Mást nem is nagyon tudok csinálni nem?
Érdekesség képpen az előző szaki aki a blokkot csinálta Koyo csapágyakat rakott bele, csak éppen hézag nélkülit, simát. Lehet, hogy ez az ETZ életem legrosszab vétele volt.. Soha ennyit még nem sz*ptam motorral, és nem is idegeskedtem miatta soha ennyit. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Bocsi a trágár szavakért de teljesen elment a kedvem az egésztől.. :(

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.09.28. 11:10

Az illesztés, és a csapágyminőség miatt mondtam, hogy előbb célszerű széthúzni. Ha ragasztóval menthető a fészek, tök fölösleges a C4, mivel a külső gyűrűn nem lesz deformáló erő. És ha ragasztani kell, akkor Koyo helyett KBS-t tennél oda, azt megy amíg megy... Jó eséllyel a ragasztó hamrabb köszön el mint a legolcsóbb, leggagyibb csapágy...

Ha meg pusztán a fészek kopásából adódik akkora lógás amit mondasz, az sztem blokkcsere, ha üzembiztos motort akarsz.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.09.25. 18:05

Bizony hogy jó a C3 nekem több mint 80000km van a gépben és baj nem volt még vele sosem a közel 20évben mióta nálam van igaz 250 van szó... Meg mikor megvettem is az volt benne... Gyári kivételével mindíg C3 volt benne... :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.09.25. 17:37

bartal96 írta:Ohh, értem. Akkor a főtengelyhez C4 megy(vagy mindenhova azt rakjak?). :) Én hiszek nektek :D
Viszont ha megengedsz egy kérdést. A motorban 57000 km van. Ugye valszeg gyári főtengely(legalábbis a sonka), ami azt jelenti hogy egy kétszer már megfordult a cucc. Na most ha az előző gazdája aki szétszedte, az nem figyelt oda és sima, illesztés nélkülit rakott bele,vagy rosszul rakta bele stb az nem lehetséges hogy kicsit megkoptatta az anyagot? Mert ha még arra teszem rá a C4-et akkor az már mindhárt nagyobb tűrés. Vagy rosszul látom a dolgot?
Illetve C4 es csapággyal nem fog hidegen hangot adni? Vagy az mindegy?
Ahol a mofaker hibásan C3at írt, ott van gyárilag C4. A normál illesztésű marad normál (5. sebesség/szekunderlánckerék)

A blokkfeleket meg kell vizsgálni, ha megforgott a csapágy akkor csapágyragasztó vagy fészekjavítás.
Ha a főtengelyen forgott meg akkor jobb állapotú sonkákat keress inkább (hajtókar cserélhető, a YOKO/Rocket használható minőség)

A C4 sem zörög beszerelés után, ahogy a C3 sem.
Ha a C4 csapágyak drágábbak mint az egész motor, nem biztos hogy érdemes foglalkozni a dologgal - C3 is sokaknak problémamentesen üzemel.

bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 » 2017.09.25. 17:15

Ohh, értem. Akkor a főtengelyhez C4 megy(vagy mindenhova azt rakjak?). :) Én hiszek nektek :D
Viszont ha megengedsz egy kérdést. A motorban 57000 km van. Ugye valszeg gyári főtengely(legalábbis a sonka), ami azt jelenti hogy egy kétszer már megfordult a cucc. Na most ha az előző gazdája aki szétszedte, az nem figyelt oda és sima, illesztés nélkülit rakott bele,vagy rosszul rakta bele stb az nem lehetséges hogy kicsit megkoptatta az anyagot? Mert ha még arra teszem rá a C4-et akkor az már mindhárt nagyobb tűrés. Vagy rosszul látom a dolgot?
Illetve C4 es csapággyal nem fog hidegen hangot adni? Vagy az mindegy?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.09.25. 12:56

z25z írta:Az jellemzőbb hogy nem "rossz csapágyat", hanem rosszul tették bele a csapágyat. Persze olyan is előfordulhatott hogy normál illesztésű került ahova C3 (C4) kellene és melegen szorult és megforgott a fészekben, de inkább a hidegen szakszerűtlenül belevert (és/vagy ugyanígy bontott) blokk esetében fordul elő. Nem ismerem a kis ETZ méreteit ezért kérdem, hogy a 6204 2RS csapágy hova való? Mert blokkba nem hiszem, hogy dupla gumi porvédős kellene (ezt ugyan ki lehet szedni) de ha ugyanolyan illesztési hézaggal volt szerelve, mint a 250-esek esetében akkor mindegyik C3 (C4). Másik blokkot én nem vennék. Mire lepapirozod beleőszülsz, meg semmi garancia, hogy nem-e egy még fosabb blokkot kapsz. Ezt ha széthúzod legalább látod mit kell cserélni/javítani rajta. Aztán kérdés mennyire van oda a csapágyfészek. Van rá példa a klubban aki beragasztottal megy gond nélkül. Ha meg nagyon kakukk akkor blokkfeleket vennék jót, a többit ki tudod találni, de előtte jó ha már a neveden van a motor.
125-ösnél ha jól rémlik akkor a kihajtásnál lévő csapágy normál illesztésű.

A C3ról hosszan vitatkoztunk Zsakival, végül arra jutottunk hogy a C4 a biztos. A C3 és C4 tűrései átfednek, de a C4 tűrésen kívül eső, szorosabb C3 már zsákbamacska. Blokkfelektől (több tényezőtől, tehát szerencsétől) függ hogy jó lesz-e. A csapágyra meg nincs ráírva hogy "plusszos" vagy "mínuszos"-e, így az abszolút biztonság a drágább C4.

Hozzáteszem, hogy ez az elmélet. Van aki meg utcai gépbe simán C3-at ajánl mert a tapasztalata hogy nem szokott gond lenni vele (szoros C3ak ill. ezzel együtt problémát okozó tényezők előfordulási gyakorisága a valóságban)

bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 » 2017.09.25. 12:52

Pont arra gondoltam, hogy megszorullt és elforgott a fészekben. Na de mindegy is, még az sem biztos, hogy az a baja. Hétvégén minden kiderül.
A méreteket innen néztem:
https://www.mofaker.hu/csapagyak_szimeringek
És igen a 6204 es csapágyból azért a 2RS et raktam kosárba, mert nem találtam simát az oldalon, és úgy gondoltam hogy majd kipiszkálom a gumikat.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.09.25. 12:31

Az jellemzőbb hogy nem "rossz csapágyat", hanem rosszul tették bele a csapágyat. Persze olyan is előfordulhatott hogy normál illesztésű került ahova C3 (C4) kellene és melegen szorult és megforgott a fészekben, de inkább a hidegen szakszerűtlenül belevert (és/vagy ugyanígy bontott) blokk esetében fordul elő. Nem ismerem a kis ETZ méreteit ezért kérdem, hogy a 6204 2RS csapágy hova való? Mert blokkba nem hiszem, hogy dupla gumi porvédős kellene (ezt ugyan ki lehet szedni) de ha ugyanolyan illesztési hézaggal volt szerelve, mint a 250-esek esetében akkor mindegyik C3 (C4). Másik blokkot én nem vennék. Mire lepapirozod beleőszülsz, meg semmi garancia, hogy nem-e egy még fosabb blokkot kapsz. Ezt ha széthúzod legalább látod mit kell cserélni/javítani rajta. Aztán kérdés mennyire van oda a csapágyfészek. Van rá példa a klubban aki beragasztottal megy gond nélkül. Ha meg nagyon kakukk akkor blokkfeleket vennék jót, a többit ki tudod találni, de előtte jó ha már a neveden van a motor.

bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 » 2017.09.25. 11:50

KILL3R etz írta:Én előbb széthúznám a blokkot, hogy mitől lóg annyira. Kisetz-n láttunk már olyat, hogy a csapágyfészek hamarabb elkopott mint a csapágy. És az akkor blokkcsere...
Fasza. Egyre jobb.. Mindegy, ha új blokkfeleket kell vennem, akkor azt is újra kéne csapágyaznom. Vagy te a helyemben már egy komplett működő blokkot vennél?
KOYO Csapágyak, szimeringekkel kijön ~8500 Ft ból szállítással.
A motorban óra szerint 57000 km van.. Tehát nem kevés de azért imádkozom, hogy jó legyen a csapágyfészek. Ami biztos, hogy ez a blokk utoljára 4 éve lett felújítva. Lehet rossz, vagy illesztés nélküli csapágyat rakott bele.
És ha új blokkfeleket/blokkot kell vennem akkor a motorszámot csiszoljam le és üssem bele a sajátját? :D Vagy mi lenne a helyes,kevésbé illegális út? :D
Tényleg, ha már a csapágy a téma, ezeket gondoltam bele jók lesznek ugye?

Kép

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.09.25. 11:26

Én előbb széthúznám a blokkot, hogy mitől lóg annyira. Kisetz-n láttunk már olyat, hogy a csapágyfészek hamarabb elkopott mint a csapágy. És az akkor blokkcsere...

bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 » 2017.09.25. 10:58

Kedves márkatársak.
Örülök hogy segítségetekkel sikerült megtalálni a hibát! Újfent köszönöm! Nem értem hogyan lehet így eladni motort... Nincs az emebrekben becsület?
Mert ennyire kb 30km alatt nem tud elkopni.. Szerintem tudta ő hogy ez van és inkább nemhasználta..
Kiszsebi megelőztél. Azt akartam én is mondani, hogy szerintem ez okozat. Gyújtás felől a főtengely kib*szottl koyog. Láttam én már ezt előbb is, de abban reménykedtem, hogy kibírja novemberig és akkor kap tőlem egy generált. De akkor ezek szerint hiába cserélném ki a forgórészt, akkor sem bírná ki még 1-2 hónapig.. :( Tök jó idő van, erre én meg nemtudok menni..
Egyébként találtam otthon 2 db gyári szénkefét. Lehet van ismerősnek forgórésze is. De ha nincs akkor találtam jofogáson 3000Ft(+2000 posta, teház 5000-ért) egyet. Már 1 hónapja kinéztem a csapágyakat is, szerintem megrendelem és hétvégén jöhet ami még nem volt.
Üdvözlet!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.09.25. 10:06

bartal96! ráadásul ez a csúszógyűrű állapot inkább okozat :(
Nézd meg, nem lóg-e a főtengely!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.09.25. 07:32

Az azt igen ilyen patent állapotút se láttam még. :twisted: :D Nekem van az asztalom egy új szén csúszógyűrű(IFA) egy rézre vagy bronzra rá is fizetek akár ha valakinek van elfekvőben. De ha kell el is adom akár... :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.09.25. 06:50

Ez egyátalán hogy a frászba működött akár 5 percig is? Ha le van darálva a csúszógyűrű akkor "csendben" lemerül az akksi, nincs töltésjelző mert nincs min keresztül a testre jusson. Ilyenkor indítás előtt sem világít, így van esély "lefülelni", menetközben nem.

Ez egy új hiba, eddig biztosan nem volt ennyire rossz állapotban.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég