Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Jani83
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.06.17. 18:15
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Jani83 » 2017.06.26. 21:35

Sziasztok! Gyors tanácsot szeretnék kérni: Irányjelzőm balra nem működik, jobbra igen... ötlet? /ETZ 250/

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.26. 07:51

sipos100 írta:Sziasztok! Új tulajdonos és tagként kérdezem, hogy ilyen 12V-os Vape R66 feszültségszabályozót használ-e valaki 250-es ETZ-ben? jó-e?
Jawa-hoz hirdetik általában, de a gyártó oldalán a letölthető pdf pont az MZ bekötésről szól:
http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66

http://e-motorparts.addel.hu/43210-jawa ... jw200h-twn

Köszi!
Igen, ez is jó bele a rajz és a leírt adatok alapján.
Az e-motorparts boltot viszont kerüld, tuti nincs nekik készleten, a weboldaluk egy hatalmas kamu.
(tipikus viselkedésük: megrendeled a ritka cuccot amit az oldaluk hirdet és sehol máshol nincs, felhívnak hogy "saaaaaaaajnos épppppppen elfogyott" és elkezdenek rábeszélni a mindenhol máshol is kapható kisipari/tajvani cuccokra, amik náluk jó 20%-kal drágábbak)

Avatar
sipos100
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.25. 21:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Vác
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sipos100 » 2017.06.25. 21:50

Sziasztok! Új tulajdonos és tagként kérdezem, hogy ilyen 12V-os Vape R66 feszültségszabályozót használ-e valaki 250-es ETZ-ben? jó-e?
Jawa-hoz hirdetik általában, de a gyártó oldalán a letölthető pdf pont az MZ bekötésről szól:
http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66

http://e-motorparts.addel.hu/43210-jawa ... jw200h-twn

Köszi!

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2017.06.25. 21:27

aronpfabian írta:A feszültségszabályzót mondjuk kapásból cserélném valami autósboltos elektronikusra (motorosboltban árult "ETZ elektronikus" kerülendő).
Bővebben: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
Részletes írás. :) Akkor ez is bekerül a tervek közé.
(Közben az akksi feltöltött, röpke 3-4 óra alatt, így nem tudom, hogy azzal lenne-e a baj. Majd kiderül. Persze még rajtahagyom 1 napig "csepptöltésen")

Szerk: Ma levettem az akksit a töltőről, betettem a gépbe, de még mindig csinálja. Annyi, hogy most lámpa nélkül nem állt le. 1200 körül van alapjáraton a fordulatszám. Eddig tökéletes volt, lámpával meg nélküle is. Mikor ráadtam a világítást egy darabig bírta, aztán töltésjelző felvillant vagy kétszer, és leállt a motor. Emeltünk egy kicsit az alapjáraton, így lámpával tovább bírta, de miután az indexet ráadtam egyből leállt. Megpróbálok beszerezni minél hamarabb egy multimétert és megmérni az akksinál meg a trafónál is a feszültséget. Mondjuk az akksi már nem mai gyerek, de nem is mentek vele sokat, meg télen mindig ki volt véve és szobahőmérsékleten tartva. Két cellában kevesebb a szint mint a többiben, lehet, hogy ez is árulkodó jel lehet, majd feltöltöm. Csak az bosszant, hogy a semmiből jött elő ez a probléma, semmi "előjáték" nem volt, csak az, hogy én nekimentem egy kisebb bukkanónak. ](*,)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tybke98 2017.06.26. 21:40-kor.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.25. 20:06

A feszültségszabályzót mondjuk kapásból cserélném valami autósboltos elektronikusra (motorosboltban árult "ETZ elektronikus" kerülendő).
Bővebben: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2017.06.25. 19:03

aronpfabian írta:
tybke98 írta:
A trafó lehet meleg, ez nem jelent sajnos semmit. Multiméter nélkül a sötétben tapogatózol.

Az ülés alatti kép egyátalán nem rossz, kicsit poros, de gyári kábelezés. A szigszalagok alatt remélem nincs elvagdosva ha már ilyen szépen megmaradt :) Az egyenirányítót már piszkálták (forrasztások nem túl szépek), ott a szigszalag a csatlakozók szigetelésének túlbiztosítása, valami korábbi X-aktás zárlat keresésének a mellékhatása lehet.

Ha valóban sértetlen a kábelköteg, akkor az oxidáció ellen a vezetékekről tőből le kell vágni a sarukat és újakat préselni rájuk (célszerszámmal, nem laposfogóval!), az elektromos eszközök késes ellendarabjait pedig fényesre csiszolni smirglipapírral. Az eredeti vezetékhosszakat mintha direkt úgy tervezték volna hogy egy vagy két ilyen újrasaruzás még meg se látsszon...

UI: a paranormális zárlat lehetőségéről még eszembe jutott, hogy érdemes a trafót úgy forgatni, hogy a csavaros kivezetései kerüljenek alulra és a szigetelt nagyfeszültségű felülre. Gyakori hiba hogy az üléslemez a pilóta súlyától meghajlik és hozzáér a csupasz csatlakozókhoz, leolvasztva ezzel a biztosítékot.
Ezt jó hallani, hogy gyári a kábelezés :) Most tettem fel töltőre az akksit, nincs fullon, majd ha feltölt kipróbálom, hogy csinálja-e még. Ha igen, akkor jöhet többi tippnek a kivitelezése. Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.25. 14:48

tybke98 írta:Köszönöm a válaszokat! :)
Nem tekertem le a szigszalagot, de az alján is eléggé el volt kopva az írás nem nagyon tudtam kivenni, hogy mi lehetne. Viszont a lábak derékszögben állnak, akkor gyanús, hogy a villogtató lesz amit mondtatok mind a ketten. Az egyik vezeték a biztosítékhoz megy, a másikat nem tudom, az ülés már fel van rakva, így nem láttam ](*,) .De van itt mindenhol szigszalag.
https://postimg.org/image/x63lbfd6d/
Ha ezeken a "lábakon" látszik, hogy korrodálnak, érdemes őket kicsit felcsiszolni?

"sell": 12V-os Unibat akksi. Ami a képen látszódott. Tavasszal volt töltve, de akkor lehet ráteszem töltőre, és meglátjuk, hogy mit produkál. Nem csinálta előtte egyébként. Feszültséget nincs módomban mérni, mert nincs itthol multiméter. Tudom nem nagy összeg, de sajnos nincs még.
Az lehet útmutatás, hogy megnézem ilyen leállás után, hogy a trafó meleg-e? Nem kellene melegnek lennie úgy tudom.
A trafó lehet meleg, ez nem jelent sajnos semmit. Multiméter nélkül a sötétben tapogatózol.

Az ülés alatti kép egyátalán nem rossz, kicsit poros, de gyári kábelezés. A szigszalagok alatt remélem nincs elvagdosva ha már ilyen szépen megmaradt :) Az egyenirányítót már piszkálták (forrasztások nem túl szépek), ott a szigszalag a csatlakozók szigetelésének túlbiztosítása, valami korábbi X-aktás zárlat keresésének a mellékhatása lehet.

Ha valóban sértetlen a kábelköteg, akkor az oxidáció ellen a vezetékekről tőből le kell vágni a sarukat és újakat préselni rájuk (célszerszámmal, nem laposfogóval!), az elektromos eszközök késes ellendarabjait pedig fényesre csiszolni smirglipapírral. Az eredeti vezetékhosszakat mintha direkt úgy tervezték volna hogy egy vagy két ilyen újrasaruzás még meg se látsszon...

UI: a paranormális zárlat lehetőségéről még eszembe jutott, hogy érdemes a trafót úgy forgatni, hogy a csavaros kivezetései kerüljenek alulra és a szigetelt nagyfeszültségű felülre. Gyakori hiba hogy az üléslemez a pilóta súlyától meghajlik és hozzáér a csupasz csatlakozókhoz, leolvasztva ezzel a biztosítékot.

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2017.06.25. 14:11

Köszönöm a válaszokat! :)
Nem tekertem le a szigszalagot, de az alján is eléggé el volt kopva az írás nem nagyon tudtam kivenni, hogy mi lehetne. Viszont a lábak derékszögben állnak, akkor gyanús, hogy a villogtató lesz amit mondtatok mind a ketten. Az egyik vezeték a biztosítékhoz megy, a másikat nem tudom, az ülés már fel van rakva, így nem láttam ](*,) .De van itt mindenhol szigszalag.
https://postimg.org/image/x63lbfd6d/
Ha ezeken a "lábakon" látszik, hogy korrodálnak, érdemes őket kicsit felcsiszolni?

"sell": 12V-os Unibat akksi. Ami a képen látszódott. Tavasszal volt töltve, de akkor lehet ráteszem töltőre, és meglátjuk, hogy mit produkál. Nem csinálta előtte egyébként. Feszültséget nincs módomban mérni, mert nincs itthol multiméter. Tudom nem nagy összeg, de sajnos nincs még.
Az lehet útmutatás, hogy megnézem ilyen leállás után, hogy a trafó meleg-e? Nem kellene melegnek lennie úgy tudom.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.06.24. 05:07

Szia, igen ahogy nézem én is, villogórelét mondanák, ahogy látom, a lábak egymáshoz képest derékszögben vannak, az átmérő és magasság alapján, robogós villogórelére tippelek. Amúgy ahogyan Áron is mondta, kicsomagolás után látszik rendesen. Ezt a leállásos mókát, előtte is csinálta, ha spontán jelentkezett, lehet átmeneti ellenállás okozta hiba is. Milyen akku van benne?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.23. 21:43

tybke98 írta:Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy az alábbi képen lévő piros karikával jelölt alkatrész az micsoda, és mire szolgál. Szerelési kézikönyvben ezen a helyen elvileg "villogófényadónak" kellele lennie. De ez nem hasonlít rá.

https://postimg.org/image/44641vevv/

Ezenkívül még azt szeretném megkérdezni, hogy mi okozhatja azt, hogy a motor elkezdett durrogni, váratlanul leáll (főleg ha rajra van a tompított). Megtettem egy 30 km-es távot gond nélkül. Hazafelé (kb 30 percet álltam) 5 km-el múlva, körforgalom, váltok vissza, teszem üresbe, hogy megálljak, erre leáll. Történt előtte pár km-el, hogy fel volt marva az út, és mikor a rendes útra visszatértem kicsit ütött a motoron, de csodálkoznék ha emiatt lenne baja. Visszatérve a körforgalomhoz, berúgtam és indultam, aztán 90-nél elkezdett durrogni, levettem a tompítottat, jó volt, aztán egy 10 perccel később világítás nélkül is elkezdte csinálni :S Végül odáig fajult a helyzet h kanyarodáskor lámpa nélkül index kitéve és leállt a motor. Berúgni csak pár perc állás után lehetett. De akkor is csak szaggatva ment. Itthon, alapjáratot tartotta egy darabig aztán leállt, pedig előtte minden nagyon frankó volt. Azt hittem, hogy akksi baja van, de minden világítás megy, fényszóró is dadogás közben is meg állásnál is. Trafó lenne? Vagy az ütéstől a gyújtás állítódott volna el? Nem értek még annyira az MZ-khez, csak amit itt fórumon olvasok, de szeretnék mindennel tisztában lenni.
Köszönöm, hogyha elolvasod és válaszolsz! :roll:
Pedig ez erősen akksibajnak tűnik. Főleg ha a fényszóró lekapcsolása megoldotta, illetve később már indexeléssel, féklámpával is összefüggött a kihagyás. Attól hogy otthon világít kínjában, nem jelenti azt hogy az akksi nincs lemerülve. Feszültségmérés nélkül (akksi két kivezetésén) persze semmit nem lehet mondani.

A szigszalagba tekert katyvaszról csak akkor lehet megmondani micsoda, ha megmondod hova vezetnek a kábelek amik rámennek :) de a 2 láb elhelyezkedése alapján gyanús hogy index villogóautomata. Esetleg tekerd le róla a szigszalagot és úgy nézd meg mik vannak ráírva.

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2017.06.23. 20:59

Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy az alábbi képen lévő piros karikával jelölt alkatrész az micsoda, és mire szolgál. Szerelési kézikönyvben ezen a helyen elvileg "villogófényadónak" kellele lennie. De ez nem hasonlít rá.

https://postimg.org/image/44641vevv/

Ezenkívül még azt szeretném megkérdezni, hogy mi okozhatja azt, hogy a motor elkezdett durrogni, váratlanul leáll (főleg ha rajra van a tompított). Megtettem egy 30 km-es távot gond nélkül. Hazafelé (kb 30 percet álltam) 5 km-el múlva, körforgalom, váltok vissza, teszem üresbe, hogy megálljak, erre leáll. Történt előtte pár km-el, hogy fel volt marva az út, és mikor a rendes útra visszatértem kicsit ütött a motoron, de csodálkoznék ha emiatt lenne baja. Visszatérve a körforgalomhoz, berúgtam és indultam, aztán 90-nél elkezdett durrogni, levettem a tompítottat, jó volt, aztán egy 10 perccel később világítás nélkül is elkezdte csinálni :S Végül odáig fajult a helyzet h kanyarodáskor lámpa nélkül index kitéve és leállt a motor. Berúgni csak pár perc állás után lehetett. De akkor is csak szaggatva ment. Itthon, alapjáratot tartotta egy darabig aztán leállt, pedig előtte minden nagyon frankó volt. Azt hittem, hogy akksi baja van, de minden világítás megy, fényszóró is dadogás közben is meg állásnál is. Trafó lenne? Vagy az ütéstől a gyújtás állítódott volna el? Nem értek még annyira az MZ-khez, csak amit itt fórumon olvasok, de szeretnék mindennel tisztában lenni.
Köszönöm, hogyha elolvasod és válaszolsz! :roll:

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.21. 14:10

Köszönöm a vàlaszokat! :-)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.21. 14:04

A szocimotoros cikke lassan eléri a nagykorúságot, semmi aktuális információ nincs benne. Utángyártott megszakítót nem érdemes venni, csakis gyárit ha találsz (lehetőségeket z25z leírta)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.21. 13:57

ETZre nincs is VAPE mágnesgyújtás mert értelmetlen a 200W generátort 120W-ra cserélni. Ami a cseheknél kapható, egy induktív jeladó és egy DC CDI egység ami a gyári generátoros rendszerbe építhető.

Ehelyett tökéletesen megfelel a Mecseki-féle optikai tranzisztoros gyújtás (megszakítóalaplap helyére befér)

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.21. 10:00

A VAPE amúgy tényleg drága,bár ha tartós és megbízható,akkor megérné. Ez az egy dolog tart vissza,hogy kifizetnék közel 100 ezer ft-ot,és mondjuk egy-két év múlva behal. Na,akkor tényleg nem érné meg. Akkor inkább a megszakító. Bár ha elmennek 4-5000 km-t az utángyártottak,akkor maradnék a megszakítósnál.

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.21. 09:50

Köszönöm a segítséget! És a képet is! Örülök,hogy vannak még segítőkész emberek! :-)
A szocimotorosok oldalán azt olvastam,hogy vannak japán,olasz megszakítók is.a megszakító pogácsája lyukas,erről ismerhető fel. Ez igaz? Illetve a textilbakelites megszakító miben különbözik a többitől?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.21. 08:18

Kondenzátor: bilinccsel együtt eldobandó, a megszakítóra kötöd az 1-es vezetéket. Ezután a trafó 1 és a test közé egy MKP X2 220nF 275VAC fóliakondi.

Kép

Trafóból ilyet használok, párezer km már bennevan http://trabantwartburgalkatresz.eu/alka ... e-12v.html

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.20. 22:42

Köszönöm a válaszokat!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.20. 20:59

a gyári trafóval nem szokott baj lenni, az utángyártottal annál inkább. Ha mégis tönkre megy, akkor bontóból trabant, wartburg trafó jó hozzá. Kondenzátort passzolom a megszakítók egy valag szar amit a boltokban mostanság árulnak. Időnként felbukkan egy hirdetés ahol nagy tételben árulnak gyárit vagy vett valaki ebből többet és osztozkodik mással. Én börzén vásároltam megszakítót amíg nem elektronikus volt a motorom. Ebből nekem a textilbakelites vált be. Nézegesd a börzéket sok jó cuccot lehet kapni, van eseménynaptárjuk is: veteran.hu

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.20. 20:18

Én leginkább a megszakítók,kondik és gyújtótrafók minőségére lennék kívàncsi,ennek függvényében cserélném le a megszakítós gyújtást. Tartok attól,hogy ez problémás része lehet a motornak. Bár ezt a motort egy barátom újította fel,többségében még gyári alkatrészekből,de nyílván előbb vagy utóbb ezek helyett is kell az utángyártott. Tudnál esetleg jobb minőségű megszakítót?

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.20. 18:46

Köszönöm a választ,lesznek még kérdéseim! :-)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.20. 17:28

ETZZSOLTI1177 írta:Köszönöm a gyors választ! Nem régen van MZ-m,de szeretem! Az igazsághoz hozzátartozik,hogy hozzáértő kezek újították fel! Amúgy az alkatrészellátás milyen? Van egyáltalán hozzá használható alkatrész?
erre a kérdésre nagyon nehéz válaszolni, van ami használható van ami semmire nem jó. Sok dologból pedig inkább érdemes bontott gyárit megvenni, mint utángyártott újat, tételesen ezeket lehetetlen lenne felsorolni. De ha elkötelezed magad az MZ mellett akkor itt jó helyen vagy. A klubtagok zöme óriási tapasztalattal van ez ügyben és ha elakadsz valamiben akkor segítünk. Ha most kezdtél MZ-zni akkor főleg inkább érdeklődj itt mint hogy feleslegesen bevásárolsz valamit. A fórum hozzászólások már nem pörögnek úgy, mint régen, mert sokan a FB MZ csoportban eszmecserélnek. Szóval ha a feltett kérdésedre nem jön azonnal válasz az ne rettentsen el. :-)

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.20. 16:40

Köszönöm a gyors választ! Nem régen van MZ-m,de szeretem! Az igazsághoz hozzátartozik,hogy hozzáértő kezek újították fel! Amúgy az alkatrészellátás milyen? Van egyáltalán hozzá használható alkatrész?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.20. 15:04

az elektronikusnak sok előnye mellett van hátránya is a megszakítóssal szemben, de összességében az én véleményem, hogy: igen. De nem VAPE-ra, hanem egy ilyenre bőven elég: http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... risztorral gyakorlatilag plug&play, nem igényel semmilyen átalakítást (csak egy plusz pozitív szálat), sokan használjuk gond nélkül. A hátránya hogy csak sötétben lehet jól beállítani. Viszont töredéke az ára a VAPE-hoz képest.

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.20. 14:54

Sziasztok! A segítségetek kérném.
A kérdésem a következő lenne: megéri e lecserélni a megszakítós gyújtást Vape gyújtásra? Mik a tapasztalatok vele? Azért estem gondolkodóba a cserén,mert tartok attól,hogy az utángyártott megszakítók megbízhatatlanok. Esetleg tudnátok nekem segíteni abban,hogy van e ebből az alkatrészből jó minőségű utángyártott,ha van,melyik az?
MZA alkatrészekről vélemény?
A válaszokat előre is köszönöm!

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2017.06.14. 16:46

gyümi írta:Sziasztok.

Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.

Előre is köszönöm.
Szerintem azért, mert 6 voltos a rendszered!! Az enyém is ilyen.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.14. 13:04

gyümi írta:Sziasztok.

Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.

Előre is köszönöm.
Túl kicsi a feszültség.
A hiba okának megtippeléséhez szükség lesz az akkusaruk közt mért feszültségértékekre lekapcsolt gyújtással, alapjáraton és fordulaton.

gyümi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.05. 19:07
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gyümi » 2017.06.14. 12:57

Sziasztok.

Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.

Előre is köszönöm.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.06.07. 11:07

jura györgy írta:és az ár megfelel neked?ebből nem tudok engedni azért írtam csak ennyit ha érdekel eljösz tárgyalunk részleteket üdv. juragy
Rendben.Majd privatban kereslek azt megdumaljuk

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.06.06. 23:59

és az ár megfelel neked?ebből nem tudok engedni azért írtam csak ennyit ha érdekel eljösz tárgyalunk részleteket üdv. juragy

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.06.06. 22:34

jura györgy írta:zsaki ha megy én 60ra gondoltam de papir nélkül uj gumim van hátul elól gyári indexek elót uj gyári teló szárak bambi3 kipufogó tőkéletes nyereg első fékrendszer felszerelhető hátsó rugóstsgog ia 100%ezek mind gyáriak a töbi is az elsőés hátsó lámpa kivételével van még 1 db jó fötengelyem + henger + hengerfej jó menettel+ próságok ezért 10et kérnék üdv. juragy
Gyuri engem érdekelne ha úgy dontesz

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.06.06. 18:49

zsaki ha megy én 60ra gondoltam de papir nélkül uj gumim van hátul elól gyári indexek elót uj gyári teló szárak bambi3 kipufogó tőkéletes nyereg első fékrendszer felszerelhető hátsó rugóstsgog 100% ezek mind gyáriak a töbi is az elsőés hátsó lámpa kivételével van még 1 db jó fötengelyem + henger + hengerfej jó menettel+ próságok +van 2 felni ezekért 10et kérnék üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.06.06. 23:47-kor.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.06.06. 18:36

sziasztok villamosságal gondom nincs hogy megdőlött az aksi nem a motor hibája töltővelsem tudtam feltölteni, hat nagyobra nem is gondolok nincs még döntésem hogyan tovább 25be jár le a jogsim ddig még kéne valamivel pörkölni akkor már betöltöm a 60 évet egészségi álapotom miatt nem hiszem hogy meg tudom hoszabbitani a legutóbbi orvosi is okozott némi gondott de a JÓ ember segitett sajnos idei turák kimaradnak még a Bakonyba sem hiszem hogy részt tudok üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.06.06. 23:54-kor.

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 340
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.06.06. 17:33

jura györgy írta:aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy
Hejjjjj,ha az enyémnek csak ennyi gondja lenne...... #-o szóval a villatengely minden 2.-ba bele vn rohadva. Az elektromos gondok csak akkor oldódnak meg,ha ki van cserélve a teljes köteg. És mivel fogsz járni,biciklivel? Egy valamire való nyugati 1 millánál kezdődik. Az mz-t azért feléből meg lehet úszni. Persze tény,hogy az alatt viszont nem nagyon! 30-40éves motorok. De ha nem sokat jársz vele,akkor meg nem érdemes egy nagyobb-ba beleölni.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.06.02. 08:36

jura györgy írta:aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy
Gyuri ha erre adod a fejed,akkor se papirok nélkül add.
A legegyszerűbb módja az egésznek hogy kivonatod végleg a gépet.
Az nem kerül sokba és mégis papirosként árusithatod.A leendő új tulajnak meg lesz ideje bőven akár rendbehozni(visszahelyeztetni),akár elbontani.
A felsorolt hibákra lehet találni azért megoldást :wink:

Ja és ha már megfordult a fejedben.Mennyire gondoltál árban?

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 340
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.30. 21:20

szketo írta:Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog. :) Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással.... :D
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....

Az OT-vizsga nem is sok. :roll: Ami viszont sok, az a jármű korhű állapotra való vissza állítása. :-k . Ez nagyban függ a pillanatnyi állapottól. :roll: :-k :?
Értem mit mondasz,de én nem vitrin motorra gondoltam,amit futón visznek a talira. Hanem mindennapos használati motorra.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.05.30. 20:19

aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.05.30. 19:39

Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog. :) Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással.... :D
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....

Az OT-vizsga nem is sok. :roll: Ami viszont sok, az a jármű korhű állapotra való vissza állítása. :-k . Ez nagyban függ a pillanatnyi állapottól. :roll: :-k :?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.05.30. 14:54

Műszaki és biztosítás nélkül, de forgalmival-törzskönyvvel minden probléma nélkül eladható papírosan is. Nem támogatom az ötletet, de ha már erre adod a fejed, legalább a papír ne vesszen el...

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 340
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.30. 13:20

jura györgy írta:sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy
Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog. :) Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással.... :D
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 340
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.30. 13:14

KILL3R etz írta:Biztosíték táblát is érdemes késesre cserélni, a gyári viccelődhet az emberrel. :roll:
Volt akit a kínai késes is megviccellt. :)

Szekulics Zoltán
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.05.22. 11:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szekulics Zoltán » 2017.05.30. 09:48

Köszönöm a válaszokat! :D 8) \:D/

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.05.29. 19:29

sziaszto a motort amikor vettem ha jól emlékszek selexs volt benne vagy valami hasonló(régem volt) épen akor jért le a garanciamég 6 évig használtamigaz télen is gondoztam

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.05.29. 13:57

jura györgy írta:sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy



Véleményem szerint se időt, se energiát ne pazaroljál rá!
Ezeken már nem segít semmi, megdöglött. Sajnos annyira leromlott némely akkumlátor minősége, hogy csak nézegetünk. Nem véletlen a 6 hónap garancia! 3 év az egész jó teljesítmény. Az én Vartám 1 évig bírta mindössze.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.05.29. 13:46

sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy

Avatar
Gratia
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2017.02.22. 22:09

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gratia » 2017.05.28. 21:17

Szintén kezdő MZ-s vagyok. Nekem ugyan perkásom van, de hasonlóképpen viccelt meg engem is. Nálam a trafó volt rossz. Na, és a fesz. szab. sem jó. Épp elektronikusra várok. De ma párom Pancsija is megállt alattam, neki csak gyertya baja volt.

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 867
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2017.05.28. 20:07

Régi feszültség szabályzók is produkálnak hasonló hibákat. Ahogy Zizi is írta,érdemes rámérni a töltésre hogy a 14 V körüli feszültséget tudja e biztosítani. Nekem is 5Ah aksim van gond nélkül teljesít 6. éve. Elektronikus feszültség szabályzó megold minden problémát.Ha ott a baj.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.05.28. 19:07

Biztosíték táblát is érdemes késesre cserélni, a gyári viccelődhet az emberrel. :roll:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.05.28. 16:35

A ki tudja hány éves akkumulátornál mindenképp ajánlott a csere, de azért jó lenne ha lenne kezednél egy multiméter azzal ki lehet zárni pár dolgot. Nyugalmi állapotban egy jól feltöltött akkuban 12,8-13,2 V-nak meg kell lennie. Bár ha a a feszültség megvan még mindig nem biztos, hogy a kapacitása is jó, ezt terhelővillával lehetne megnézni, ami kicsit fehér holló kategória. Legalábbis nagyon kevés MZ-snek figyel a polcon egy olyan műszer. Mindenesetre ha beindítod akkor mérj feszültséget az akku sarukon. Lámpa nélkül 2000 felett 14V körüli értéket kellene mérned, lámpát rákapcsolva 13,2-13,8 körül. Ha ez az érték nincs meg akkor lehet hogy mégsem az akku a hunyó teljes egészében, hanem az elégtelen töltés miatt folyamatosan kevés benne a szufla és ezért produkálja a hibát. Ekkor jöhet a további vizsgálódás: fesszabályzó, szénkefék, U,V,W saru stb.

mixy01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017.05.27. 15:43
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mixy01 » 2017.05.28. 16:17

Köszönöm a gyors választ. Remélem én is, hogy egy akksi csere megoldja a gondot. Jövő héten kiderül.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég