Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zoltan72 írta:Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
Nem mágneses! Hibás a szöveg a boltokban (vsz a nagyker nem olvasta el a hozzá járó valóban alapos és kimerítő leírást). Optikai, és ezt beállításnál is vedd figyelembe: közvetlen fénynél nem működik, villódzótól meghülyül.
zoltan72
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zoltan72 »

Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

zoltan72 írta:Üdv. A VAPE renszerre első nekifutásnak sokallom az árát, ha jól néztem, kb 80e. A mágnes jeladós megér annyit, hogy kipróbáljam, aztán ha nem lesz jó, beruházok később a vape-ba. Nagyon köszönöm a segítségeket, sziasztok.
A facebook "MZ csoportba" valaki árult egy komplett valamilyen mágneses gyújtást 18 000-ért.Az agyalásokból az jött le,hogy 250-es MZ-be befér,de a mandró 125-be vette...oda nem fér be.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

A főtengely csapágyak rendben vannak,tehát a gyújtás elmászkálása lehet a hajtókaron összeadódó kotyogás is(alsó+felső tűgörgő)."Távgyógyítással" nehéz megállapítani...
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr »

MrDok írta:
aronpfabian írta:Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.

A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
Ez biztos jó.
De ha a gyújtás időpont elmászkál, kitudja hol jár éppen, én biztosan nem ezzel kezdeném a kivizsgálást.
Persze lehet másképp is, mint ahogy én csinálnám.....
:mrgreen:
Pontosan! Előfordulhat ,hogy belever az index a karterba,pontosabban a jeladó a szenzorba,mert annyira kalimpál a forgórész.
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

aronpfabian írta:Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.

A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
Ez biztos jó.
De ha a gyújtás időpont elmászkál, kitudja hol jár éppen, én biztosan nem ezzel kezdeném a kivizsgálást.
Persze lehet másképp is, mint ahogy én csinálnám.....
:mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
zoltan72
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zoltan72 »

Üdv. A VAPE renszerre első nekifutásnak sokallom az árát, ha jól néztem, kb 80e. A mágnes jeladós megér annyit, hogy kipróbáljam, aztán ha nem lesz jó, beruházok később a vape-ba. Nagyon köszönöm a segítségeket, sziasztok.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.

A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.

Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ha nem sajnalod a pénzt rá,akkor vegyél Vape gyújtást.Nem olcsó,de mindent tartalmaz.Elektronikus gyujtas,trafó, fesszabályzó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

A 6 v rendszer teljesen megbízhatóan és tartósan látja el a feladatát, ha megfelelően van kezelve. Ez egyszeri rendberakást jelent. Teljes körűen. Vezetékezés, dinamó stb.
Szépen lehet forgatni is a motort vele, már amennyire kell.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
zoltan72
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zoltan72 »

Sziasztok, először is BUÉK mindenkinek!
Két éve van egy MZ TS 250/1 em, ebből 1 év volt a rendberakás, az elmúlt év pedig a motorozás lett volna, de inkább az általános hibák -GYÚJTÁS- miatti bütykölésé volt, ami persze nem lett, és nem is lesz soha tökéletes. Hozzáteszem, nem vagyok nagy szakértő, de idővel-sok idővel- megértem a problémák apropóját. A lényeg az, hogy egyszerűen nem lehetett soha beállítani az előgyújtásomat, valamiért mindig túl nagy volt-vagy kicsi, már nem emlékszem-, és magasabb fordulaton nem lehetett motorozni a géppel. Főtengelycsapágyak rendben! Hiába reszeltem ki az alaplap csavarfurataiból, nem segített. Legutóbb a megszakítót nyitó ovális tengely illesztő csapjához nyúltam, új illesztőhornyot vágva abba 2-3mm-el az eredeti mellé, hogy előbb-vagy később, már nem tudom- nyisson a megszakító. Sokat javult a helyzet, de ha egyenletes fordulaton szeretnék motorozni 80 körül, mindig nagyon enyhén észrevehetően egyenetlenül löködve halad a motor, és a magas fordulatú kihúzatás sem megy, bedadog melegen. El is lennék vele olyan segédmotoros tempóban, de a fiam, akivel simsonos túrázni szoktunk, karácsonyra kapott egy aprilia rs 125-öt, kipróbáltam, és az az érzésem, nem hagyhatom, hogy megszégyenítse a korosztályom remekművét, márpedig ha így hagyom az MZ-t, egész nyáron rajtunk fog gúnyolódni.

LÉNYEG: Az MZ 6V-os, és szeretném tökéletesíteni a gyújtását jeladósra. Nézegettem a yut.videókat, és az oldalakat. Én három félét találtam: -HALL; -MÜLLER; -ZAPLON electronic. Az utóbbi tűnik a legegyszerűbbnek, de nem találok megvásárolható linket. És azt gondolom, 6V-ba csak a Müller féle jöhet számításba. Ebben szeretném a segítségeteket kérni, biztos tele vagytok már tapasztalatokkal! Szempontok: Ár, egyszerű beszerelhetőség.
Köszönöm hogy elolvastátok, sziasztok!
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Mértem ellenállást is, csak méréshatáron kívül volt, azért írtam hogy nincs kapcsolat.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zuzi996 írta:
z25z írta:vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Ja neem. Rámértem rendesen. De két gyűrű között meg a lábak között sincs kapcsolat :(
Ellenállást is mérj. De jó eséllyel ez kuka, ennek olyan kicsi ellenállása van hogy a csipogó is csipogna.
Esetleg ha csak a csúszógyűrűnél engedte el, szerencséd van, és vissza lehet forrasztani.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

z25z írta:vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Ja neem. Rámértem rendesen. De két gyűrű között meg a lábak között sincs kapcsolat :(
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Köszönöm!
Kommutátorcsere viszont így talán megoldaná. Csak valakit találnom kell aki lecseréli. Valaki fogalakozik ilyesmivel? Ami a vastag részről lejön ott a vezeték egyben van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zuzi996 2016.12.21. 22:02-kor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

akkor megtaláltad a hibát: forgórész vezetékszakadás
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

A két réz gyűrű között semmi kapcsolat nincsen.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

z25z írta:tipikus jellemzője a forgorész szakadásnak ... inditsd be és mérd, hogy van e töltés, vagy mérj ellenállást a csúszógyűrűkön ha jól emlékszem 5-6 ohm
Azok a csúszógyűrűk hol vannak? Vagy Kommutátorra gondolsz?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

tipikus jellemzője a forgorész szakadásnak ... inditsd be és mérd, hogy van e töltés, vagy mérj ellenállást a csúszógyűrűkön ha jól emlékszem 5-6 ohm
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Közben egy korábbi problémánál elakadtam. A töltésjelző lámpám ha ráadom a gyújtást nem világít. Viszont ha pl szénkeféket összeérintem világít, viszont amikor kommutátorhoz ér a két szénkefe, akkor semmi jelzés. Mik adhatnak ilyen hibát?
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

amatőr írta:
z25z írta:Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Csupán tanulságképp,nem okoskodásból. De faszán meg lehet görbíteni azt a csavart a hirtelen mozdulatokkal,alíg észrevehetően. Viszont az excentert ferdén tudja tartani utána,ami miatt össze vissza megy a gyújtás. Jártam így,azért mondom. Igazából gyújtás állításkor,amikor kompresszió ellenében "erővel" fordítottam át a motort,a csavarnál fogva.
Eddig nincs gond de köszönöm a felhívást.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr »

z25z írta:Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Csupán tanulságképp,nem okoskodásból. De faszán meg lehet görbíteni azt a csavart a hirtelen mozdulatokkal,alíg észrevehetően. Viszont az excentert ferdén tudja tartani utána,ami miatt össze vissza megy a gyújtás. Jártam így,azért mondom. Igazából gyújtás állításkor,amikor kompresszió ellenében "erővel" fordítottam át a motort,a csavarnál fogva.
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sunbim írta:. Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!!
Ilyen létezik? Én mindig úgy tekintettem a hőszálas működésére ilyen esetben, mint egy konstrukciós hibából kovácsolt előnyre (alias "not a bug, a feature" ;) ) nem mint valódi, tervezett funkcióra. Ha a féklámpád kiég akkor mi jelzi vissza? Ha a hátsó helyzetjelző?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sunbim írta: Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!! Különben honnan tudnád menet közben hogy valamelyik nincs rendben? ...Forgolódsz,nézegeted hogy most jó e elöl v. hátul,... v. átmennek rajtad.
Nekem is olyan lesz most aminél nem villog gyorsabban a visszajelző ha kiég(ha már egyszer megvettem őket :) ),de én nem látom ilyen sötéten a dolgokat.Mert amíg a túrákon nem győzzük egymást figyelmeztetni a kinnthagyott indexre,addig nem tudom elképzelni hogy mindenki állandóan azt figyelgeti hogy hogyan villog a visszajelző.Amugy meg pld én szinte minden indulás előtt megszoktam nézni.
De van igazságod,aki teheti olyat vegyen amit te is mondasz
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? :shock: Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?

Zé.

Az indexen az életed múlhat!

Ahol nem adnak meg fényerő adatot, lumen, lux, az felejtős! Legalább akkora fényerőt tudjon mint a 21W-os izzóink ! A led is veszíteni fog a fény erejéből, mert a gyártók általában túlhajtják őket. Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!! Különben honnan tudnád menet közben hogy valamelyik nincs rendben? ...Forgolódsz,nézegeted hogy most jó e elöl v. hátul,... v. átmennek rajtad. Ami 1-100W-ig jó , az nem érzékeli a teljesítmény változást.
Tehát vagy szettben vásárolod őket, össze vannak hangolva teljesítményileg. Vagy építesz magadnak.
... Én is le fogom cserélni a sajátjaimat.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:köszi a hozzászólásaitokat! =D> körvonalazódnak az ötleteim :D ha megvalósul és jó lesz majd teszek fel képeket
Kíváncsi vagyok! Nekem is lesz egy kísérletem csak a posta épp összeomlott, nem jön az alkatrész... majd januárban :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

köszi a hozzászólásaitokat! =D> körvonalazódnak az ötleteim :D ha megvalósul és jó lesz majd teszek fel képeket
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Egyet értve Áronnal!
Saját bőrömön tapasztaltam, én beledesítettem, de visítva ment vissza a hagyományos izzó!
ETZ-nél nincs is rá szükség, talán a 6 V.-os rendszerben lehetne létjogosultsága!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? :shock: Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
Szerintem bármelyik ebay/aliexpress 1$-os villogtató jó erre. Az index LED amivel gond van: a LED fajlagos fényereje kb négyszerese a wolframszálas izzókénak (ami ennél nagyobb fényerőt vagy "izzó megfeleltetést" ír az a szokásos kínai kamu). Tehát egy indexbe legalább 21/4=5.25W-nyi LED-et kell beletenned hogy normálisan világítson.
A neten terjedő LED index leírások döntő többsége nem foglalkozik ezzel, csak fizikailag akarja kitölteni a burát, "jó lesz az úgy" felkiáltással. Pedig NEM jó!! Az izzó teljesen és egyenletesen erős fénnyel világítja be a burát. Ha látszanak a LED fénypontok (márpedig ezeknél általában igen), az azt jelenti, hogy jelentősen kisebb a fényerő mint szükséges (ahogy az izzószálat sem látod külön, ezt sem kéne)

Ma már kapható nagy teljesítményű (0.5W, 3W) egyedi LED illetve 7-10W névleges teljesítményű COB LED panelek. Ezekkel érdemes foglalkozni, a többi csak életveszélyes házibarkács.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? :shock: Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
A modernebb indexautomatáknak mindegy a terhelés. Nem az szabályozza a sebességet.
Az inkább csak egy kapcsoló, mint egy relé, ami egy jelre átengedi az áramot, csak ezek szakaszosan engedik.
Nekem ilyen van, az első indexek ledesek, akkor együtt jöttek távolkeleti rokonaimtól......
Ne kérdezd milyen márka. Eredeti.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? :shock: Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Király :D Köszönöm mindenkinek!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Normál menetes metrikus 10-es csavar kell hozzá 5 cm hosszú elég, tekered befele és le fog ugrani (kézzel ellentarthatod a forgórészt) Trükk: a hátsó gátló alsó rögzítőcsavarja pont jó erre a célra :D
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Köszönöm!
Lehúzatáshoz is kérhetek útmutatót? Nehogy ott meg elbarmoljak valamit.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Kiegészítésként annyi figyeld a főtengelyen lévő csap, a forgórész hornyába kerüljön! ( találkoztam olyannal ahol szinte új hornyot vágtak a kúpos részbe, a kolhoz módszeres rá erőszakolással)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Olyan kérdésem lenne még hogy a forgórészt hogyan cseréljem le? Illetve a lehúzatás nem is lenne gond. Az érdekelne, hogy utána hogy tudom felhúzatni? Vagy a főtengely végében van valami menet?
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

aronpfabian írta:
zuzi996 írta:Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
Elektromosra nem tudod átalakítani mert már most is az. Viszont ha elektronikusra szeretnéd, akkor Mecseki http://futarmotorosbolt.hu/termek//etz- ... er----3834
Rendben, köszönöm :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zuzi996 írta:Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
Elektromosra nem tudod átalakítani mert már most is az. Viszont ha elektronikusra szeretnéd, akkor Mecseki http://futarmotorosbolt.hu/termek//etz- ... er----3834
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Dlaca írta:Köszönöm !
Szívesen, és ha netán egy előgyújtás vezérlést is építeni akarsz például a második kapcsoláshoz, íme egy Yamaha tzr125-höz készült négy görbés program. Többszikrás indítási segédlettel, hex programból
maximális fordulat érték állíthatósággal.
Csatolmányok
TZR125 A-B-C-D curve.rar
(472.52 KiB) Letöltve 172 alkalommal.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Dlaca
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.08.24. 20:37
Tartózkodási hely: Mezõtúr

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dlaca »

Köszönöm !
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Dlaca írta:Üdv.
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.

üdv Laca
Szia.
Két link ahol IGBT-k a kapcsoló eszközök.
1):http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 56#p109056
2):http://veteran.forum.hu/mz-motorok-szer ... #post40497

Utóirat:A második linken levő kapcsolás HELOTRONIK néven kapható, ezért üzletszerű után építése
-------------------TILOS----------------------
Sajnos tapasztalat azt diktálja, hogy ezt itt meg kellett említenem.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2016.11.28. 16:40-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Dlaca írta:Üdv.
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.

üdv Laca
Ezt nézd meg : http://www.mzclubhungary.com/index.php/ ... cle?id=569

A gyári gy.elektronika kapcsolás:
Kép

A hall jeladót szerintem jobban jársz ha készen megveszed , ... a gyárit!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

csoka írta:Ha tudsz egy a régi gyártóktól származó megszakítót szerezni,az évekre megoldja a problémát.
Neked elfogytak a megszakítóid? Amit tőled vettem nálam nagyon jól szuperál! A sráccal nem laktok messze egymástól.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

Ha tudsz egy a régi gyártóktól származó megszakítót szerezni,az évekre megoldja a problémát.
Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kocsisgab »

Dlaca írta:...az utángyártott meg gagyi...
Börzéken még kapni DDR-est! ;) Egyébként nekem is utángyári van bent, és szépen teszi a dolgát, soha semmi baj nincs vele, azzal megy mindenhová a kicsike (szó szerint :twisted: ). :D
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" ;)
Dlaca
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.08.24. 20:37
Tartózkodási hely: Mezõtúr

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dlaca »

Üdv.
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.

üdv Laca
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Dlaca írta:Üdv. Meguntam a megszakítós gyújtás,nem az igazi.

Tud valaki Hall -os gyujtást amit meglehet építeni?
gondolok kapcsolási rajzra, meg a nyák rajz is segítene a projekbe.

Köszi mindenkinek.
ETZ-150 (1987 1.tulaj)

Illetve ha van 6v változat panncsira ( T-5) azt is szívesen venném.

üdv

vegyél egy ilyet és semmit nem kell építened. Gyakorlatilag plug & play :D
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000109036

amúgy mi a baj a megszakítós gyújtással, amiért nem az igazi? Leírhatnád a problémát hátha tudunk ötletet adni.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 44 vendég